Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jak relevantní jsou psycholog. poznatky při tvorbě reklamy pro ŽENY?

Jak relevantní jsou psycholog. poznatky při tvorbě reklamy pro ŽENY?

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:mirka ruzickova
Šetření:27. 01. 2010 - 03. 02. 2010
Počet respondentů:14
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:21,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník je součástí ročníkové práce na téma Využití psychologických postupů při tvorbě reklamy pro ženy. JE TEDY URČEN VÝHRADNĚ ŽENÁM JAKÉHOKOLI VĚKU.

Na vzorku přibližně sta žen testuji vybrané reklamy, jejich atraktivitu, creativitu atd.... Výtězná reklama bude porovnána s běžnými psychologickými postupy při tvorbě reklamy pro ženy. Otázkou je do jaké míry a zda vůbec tyto postupy výtězná reklama využívá - tzn jak zažité psychologické poznatky, jež se využívají při tvorbě reklam skutečně ženy ovlivňují

 

v nápovědě naleznete jednoduchý návod jak odpovídat

 

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Vzhledem k tomu, že není možné zadat odpovědi přesně takovým způsobem, jaký bych potřebovala, zvolila jsem alternativu substituce vět čísly

 

na otázku "tato reklama se mi:" .........

PROSÍM ODPOVÍDEJTE DLE TOHOTO MODELU

 

LÍBÍ     =     2

 

SPÍŠE LÍBÍ    =    1

 

NEUTRÁLNÍ POSTOJ   =  0

 

SPÍŠE NELÍBÍ    =  -1

 

VŮBEC NELÍBÍ    =  -2

 

 

Odpovědi respondentů

1. reklama č.1 Muller MIX: http://www.youtube.com/watch?v=EovxiU78-m4 TATO REKLAMA SE MI...:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí vs. Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí2-1-0-1-20.3572.23

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

2. rekl$ama č.2 VICHI: http://www.youtube.com/watch?v=jc3pE7pOz4k TATO REKLAMA SE MI...:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí vs. Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí2-1-0-1-20.6430.944

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

3. reklama č.3 Bref DUO ACTIVE: http://www.youtube.com/watch?v=6rRWiFd8J4I&feature=related TATO REKLAMA SE MI...:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí vs. Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí2-1-0-1-20.7860.454

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

4. reklama č. 4 Magnum: http://www.youtube.com/watch?v=BoKBtWnCKPI TATO REKLAMA SE MI...:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí vs. Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí2-1-0-1-2-0.7861.597

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

5. reklama č. 5 Eva Longoria Loreal: http://www.youtube.com/watch?v=493OXWW06Yc TATO REKLAMA SE MI...:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí vs. Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí2-1-0-1-2-0.0710.781

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

6. reklama č. 6 Evangeline Lilly Davidoff: http://www.youtube.com/watch?v=lc1BhG7vjoc&feature=related TATO REKLAMA SE MI...:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí vs. Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí2-1-0-1-2-0.2141.454

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

7. reklama č. 7 Rowenta Brush active: http://www.youtube.com/watch?v=SDb63IgH1mw TATO REKLAMA SE MI...:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí vs. Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí2-1-0-1-20.0710.781

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

8. Která z uvedených reklama Vám připadá nejvíce vtipná?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1642,86 %42,86 %  
0428,57 %28,57 %  
7214,29 %14,29 %  
417,14 %7,14 %  
317,14 %7,14 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:1.67
Minimum:0
Maximum:7
Variační rozpětí:7
Rozptyl:4.24
Směrodatná odchylka:2.06
Medián:1
Modus:1

Graf

9. Která z uvedených reklam se Vám líbí po imagové stránce (tím jak výrazově reprezentuje značku, obrazovým zpracováním) ?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4642,86 %42,86 %  
5321,43 %21,43 %  
6214,29 %14,29 %  
017,14 %7,14 %  
717,14 %7,14 %  
117,14 %7,14 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:4.33
Minimum:1
Maximum:6
Variační rozpětí:5
Rozptyl:1.7
Směrodatná odchylka:1.3
Medián:4
Modus:4

Graf

10. Která z uvedených reklam na Vás působí nejlépe a nejefektivněji vybízí k nákupu propagovaného zboží či služby?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4428,57 %28,57 %  
5321,43 %21,43 %  
7321,43 %21,43 %  
1214,29 %14,29 %  
617,14 %7,14 %  
217,14 %7,14 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:4.5
Minimum:1
Maximum:7
Variační rozpětí:6
Rozptyl:3.18
Směrodatná odchylka:1.78
Medián:4.5
Modus:4

Graf

11. Která z uvedených reklam Vás odrazuje a proč?(stručně)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1214,29 %14,29 %  
uz nevim ktera je ktera, ale asi ten parfem17,14 %7,14 %  
6 - NA CHLAPI, NE NA ŽENY17,14 %7,14 %  
217,14 %7,14 %  
č. 1 - stupidní17,14 %7,14 %  
2-Mládá a má vrásky? Odpuzující-grafika na kůži17,14 %7,14 %  
3, nezaujala mě17,14 %7,14 %  
Bref - nerealne17,14 %7,14 %  
5 je evidentní, že má umělé řasy!17,14 %7,14 %  
3 působí stereotypně17,14 %7,14 %  
1 blbost17,14 %7,14 %  
1,3 TRAPNÉ17,14 %7,14 %  
2 - nalíčená mladá modelka - proti vráskám??17,14 %7,14 %  

Graf

12. Která z uvedených reklam je podle Vás nejhůře cílena na ženy a proč ? (stručně)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3214,29 %14,29 %  
nevim17,14 %7,14 %  
6 - STEJNÝ DUVOD JAKO VÝŠE17,14 %7,14 %  
č. 1 - stupidní ženská17,14 %7,14 %  
1- Se zaměřením na ženu nemá nic společného17,14 %7,14 %  
žádná17,14 %7,14 %  
3, není na dámskou kosmetiku17,14 %7,14 %  
417,14 %7,14 %  
Magnum17,14 %7,14 %  
1 dělá blbky z blondýn17,14 %7,14 %  
6 je tam jen žena - pro chlapy17,14 %7,14 %  
1 nic co by mělo ženu přitahovat17,14 %7,14 %  
2 stejně jako z předchozí otázce17,14 %7,14 %  

Graf

13. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23321,43 %21,43 %  
21214,29 %14,29 %  
2217,14 %7,14 %  
3017,14 %7,14 %  
2917,14 %7,14 %  
4017,14 %7,14 %  
1717,14 %7,14 %  
1817,14 %7,14 %  
2017,14 %7,14 %  
2517,14 %7,14 %  
2417,14 %7,14 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:23.25
Minimum:18
Maximum:30
Variační rozpětí:12
Rozptyl:12.02
Směrodatná odchylka:3.47
Medián:23
Modus:23

Graf

14. Jste v domácnosti - na mateřské - zaměstnaná?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnána321,43 %21,43 %  
studentka321,43 %21,43 %  
student321,43 %21,43 %  
studentka VŠ17,14 %7,14 %  
MATERSKA17,14 %7,14 %  
zam17,14 %7,14 %  
studuji17,14 %7,14 %  
student - domácnost17,14 %7,14 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Nebyly nalezeny žádné vhodné segmentační otázky.

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

ruzickova, m.Jak relevantní jsou psycholog. poznatky při tvorbě reklamy pro ŽENY? (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://jak-relevantni-jsou-psycholog-poznatky-pri-tvorbe-reklamy-pr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.