Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jak relevantní jsou psycholog. poznatky při tvorbě reklamy pro ŽENY?
Jak relevantní jsou psycholog. poznatky při tvorbě reklamy pro ŽENY?
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | mirka ruzickova |
---|---|
Šetření: | 27. 01. 2010 - 03. 02. 2010 |
Počet respondentů: | 14 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 14 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 21,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:52 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník je součástí ročníkové práce na téma Využití psychologických postupů při tvorbě reklamy pro ženy. JE TEDY URČEN VÝHRADNĚ ŽENÁM JAKÉHOKOLI VĚKU.
Na vzorku přibližně sta žen testuji vybrané reklamy, jejich atraktivitu, creativitu atd.... Výtězná reklama bude porovnána s běžnými psychologickými postupy při tvorbě reklamy pro ženy. Otázkou je do jaké míry a zda vůbec tyto postupy výtězná reklama využívá - tzn jak zažité psychologické poznatky, jež se využívají při tvorbě reklam skutečně ženy ovlivňují
v nápovědě naleznete jednoduchý návod jak odpovídat
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
Vzhledem k tomu, že není možné zadat odpovědi přesně takovým způsobem, jaký bych potřebovala, zvolila jsem alternativu substituce vět čísly
na otázku "tato reklama se mi:" .........
PROSÍM ODPOVÍDEJTE DLE TOHOTO MODELU
LÍBÍ = 2
SPÍŠE LÍBÍ = 1
NEUTRÁLNÍ POSTOJ = 0
SPÍŠE NELÍBÍ = -1
VŮBEC NELÍBÍ = -2
Odpovědi respondentů
1. reklama č.1 Muller MIX: http://www.youtube.com/watch?v=EovxiU78-m4 TATO REKLAMA SE MI...:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí vs. Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí | 2-1-0-1-2 | 0.357 | 2.23 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
2. rekl$ama č.2 VICHI: http://www.youtube.com/watch?v=jc3pE7pOz4k TATO REKLAMA SE MI...:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí vs. Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí | 2-1-0-1-2 | 0.643 | 0.944 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
3. reklama č.3 Bref DUO ACTIVE: http://www.youtube.com/watch?v=6rRWiFd8J4I&feature=related TATO REKLAMA SE MI...:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí vs. Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí | 2-1-0-1-2 | 0.786 | 0.454 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
4. reklama č. 4 Magnum: http://www.youtube.com/watch?v=BoKBtWnCKPI TATO REKLAMA SE MI...:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí vs. Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí | 2-1-0-1-2 | -0.786 | 1.597 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
5. reklama č. 5 Eva Longoria Loreal: http://www.youtube.com/watch?v=493OXWW06Yc TATO REKLAMA SE MI...:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí vs. Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí | 2-1-0-1-2 | -0.071 | 0.781 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
6. reklama č. 6 Evangeline Lilly Davidoff: http://www.youtube.com/watch?v=lc1BhG7vjoc&feature=related TATO REKLAMA SE MI...:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí vs. Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí | 2-1-0-1-2 | -0.214 | 1.454 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
7. reklama č. 7 Rowenta Brush active: http://www.youtube.com/watch?v=SDb63IgH1mw TATO REKLAMA SE MI...:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí vs. Líbí – spíše líbí – neutrální postoj – spíše nelíbí – vůbec nelíbí | 2-1-0-1-2 | 0.071 | 0.781 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
8. Která z uvedených reklama Vám připadá nejvíce vtipná?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 6 | 42,86 % | 42,86 % |
0 | 4 | 28,57 % | 28,57 % |
7 | 2 | 14,29 % | 14,29 % |
4 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
3 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1.67 |
Minimum: | 0 |
Maximum: | 7 |
Variační rozpětí: | 7 |
Rozptyl: | 4.24 |
Směrodatná odchylka: | 2.06 |
Medián: | 1 |
Modus: | 1 |
9. Která z uvedených reklam se Vám líbí po imagové stránce (tím jak výrazově reprezentuje značku, obrazovým zpracováním) ?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4 | 6 | 42,86 % | 42,86 % |
5 | 3 | 21,43 % | 21,43 % |
6 | 2 | 14,29 % | 14,29 % |
0 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
7 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
1 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 4.33 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 6 |
Variační rozpětí: | 5 |
Rozptyl: | 1.7 |
Směrodatná odchylka: | 1.3 |
Medián: | 4 |
Modus: | 4 |
10. Která z uvedených reklam na Vás působí nejlépe a nejefektivněji vybízí k nákupu propagovaného zboží či služby?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4 | 4 | 28,57 % | 28,57 % |
5 | 3 | 21,43 % | 21,43 % |
7 | 3 | 21,43 % | 21,43 % |
1 | 2 | 14,29 % | 14,29 % |
6 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
2 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 4.5 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 7 |
Variační rozpětí: | 6 |
Rozptyl: | 3.18 |
Směrodatná odchylka: | 1.78 |
Medián: | 4.5 |
Modus: | 4 |
11. Která z uvedených reklam Vás odrazuje a proč?(stručně)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 2 | 14,29 % | 14,29 % |
uz nevim ktera je ktera, ale asi ten parfem | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
6 - NA CHLAPI, NE NA ŽENY | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
2 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
č. 1 - stupidní | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
2-Mládá a má vrásky? Odpuzující-grafika na kůži | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
3, nezaujala mě | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
Bref - nerealne | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
5 je evidentní, že má umělé řasy! | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
3 působí stereotypně | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
1 blbost | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
1,3 TRAPNÉ | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
2 - nalíčená mladá modelka - proti vráskám?? | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
12. Která z uvedených reklam je podle Vás nejhůře cílena na ženy a proč ? (stručně)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 2 | 14,29 % | 14,29 % |
nevim | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
6 - STEJNÝ DUVOD JAKO VÝŠE | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
č. 1 - stupidní ženská | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
1- Se zaměřením na ženu nemá nic společného | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
žádná | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
3, není na dámskou kosmetiku | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
4 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
Magnum | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
1 dělá blbky z blondýn | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
6 je tam jen žena - pro chlapy | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
1 nic co by mělo ženu přitahovat | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
2 stejně jako z předchozí otázce | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
13. Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
23 | 3 | 21,43 % | 21,43 % |
21 | 2 | 14,29 % | 14,29 % |
22 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
30 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
29 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
40 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
17 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
18 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
20 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
25 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
24 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 23.25 |
Minimum: | 18 |
Maximum: | 30 |
Variační rozpětí: | 12 |
Rozptyl: | 12.02 |
Směrodatná odchylka: | 3.47 |
Medián: | 23 |
Modus: | 23 |
14. Jste v domácnosti - na mateřské - zaměstnaná?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zaměstnána | 3 | 21,43 % | 21,43 % |
studentka | 3 | 21,43 % | 21,43 % |
student | 3 | 21,43 % | 21,43 % |
studentka VŠ | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
MATERSKA | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
zam | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
studuji | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
student - domácnost | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.