Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jak vnímají spotřebitelé klamavou reklamu

Jak vnímají spotřebitelé klamavou reklamu

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:David Janda
Šetření:12. 03. 2016 - 15. 03. 2016
Počet respondentů:30
Počet otázek (max/průměr):14 / 12.5
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:88,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Školní průzkum pro širokou veřejnost.

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena1860 %60 %  
Muž1240 %40 %  

Graf

2. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 271446,67 %46,67 %  
27 - 35620 %20 %  
35 - 45516,67 %16,67 %  
45 - 60413,33 %13,33 %  
60 a více13,33 %3,33 %  

Graf

3. Nejvyšší dosažené vzdělání :

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitou1240 %40 %  
Magisterské620 %20 %  
Bc.516,67 %16,67 %  
Základní516,67 %16,67 %  
Střední s výučním listem26,67 %6,67 %  

Graf

4. Preferujete při nákupu produkty, které znáte z reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2686,67 %86,67 %  
ano413,33 %13,33 %  

Graf

5. Jaký je váš postoj k reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše kladný1033,33 %33,33 %  
Spíše záporný930 %30 %  
Záporný930 %30 %  
Kladný26,67 %6,67 %  

Graf

6. Kde se nejčastěji s reklamou setkáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet1446,67 %46,67 %  
TV1343,33 %43,33 %  
Outdoorová reklama26,67 %6,67 %  
Rozhlas13,33 %3,33 %  

Graf

7. Důvěřujete informacím, které jsou v reklamě uvedeny?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2686,67 %86,67 %  
ano413,33 %13,33 %  

Graf

8. Setkali jste se někdy s klamavou reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 9, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2686,67 %86,67 %  
Ne413,33 %13,33 %  

Graf

9. Pokud ano, nechali jste se oklamat?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2180,77 %70 %  
ano519,23 %16,67 %  

Graf

10. U kterých produktů jste se s klamavou reklamou setkali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Potraviny2076,92 %66,67 %  
Kosmetika1350 %43,33 %  
Přípravky na hubnutí1142,31 %36,67 %  
Bankovnictví1038,46 %33,33 %  
Elektronika934,62 %30 %  

Graf

11. Znáte webové portály, které porovnávají ceny produktů na trhu? ? (www.srovnanicen.cz ,heureka.cz atd.)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2596,15 %83,33 %  
ne13,85 %3,33 %  

Graf

12. Víte, na koho se obrátit, pokud narazíte na klamavou reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 13, Neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2180,77 %70 %  
Ano519,23 %16,67 %  

Graf

13. Na koho se v takovém případě obrátíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká obchodní inspekce360 %10 %  
Rada pro reklamu360 %10 %  

Graf

14. Co je podle vás nejčastější praktikou z hlediska klamání v reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neúplné informace (např. chybí podmínky, za kterých slevu dostanete, neúplná cena atd.)1142,31 %36,67 %  
Vytváření pocitů a představ, které nemají se samotným produktem nic společného (štěstí, pohoda, hezké počasí, vzrušení, strach)726,92 %23,33 %  
Cena před a po slevě neodpovídá procentuálnímu snížení623,08 %20 %  
Úplná lež (zcela lživé informace)27,69 %6,67 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Janda, D.Jak vnímají spotřebitelé klamavou reklamu (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://jak-vnimaji-spotrebitele-kla.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.