Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Výsledky z tohoto dotazníku budou součástí mé diplomové práce na téma Sociální sítě: geneze, síla komunit a jejich využití v marketingové praxi. Cílem je objasnit, jak přistupují uživatelé sociální sítě Facebook k reklamě, která je na jeho stránkách umístěna.
Odpovědi respondentů
1. Máte vytvořený profil na sociální síti Facebook?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 2, ne → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
135
97,83 %
97,83 %
ne
3
2,17 %
2,17 %
2. Jak často se na svůj profil přihlašujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [několikrát denně → otázka č. 3, jednou denně → otázka č. 3, několikrát za týden → otázka č. 3, jednou týdně → otázka č. 3, několikrát za měsíc → otázka č. 4, jednou za měsíc a méně často → otázka č. 4].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
několikrát denně
106
78,52 %
76,81 %
jednou denně
18
13,33 %
13,04 %
několikrát za týden
9
6,67 %
6,52 %
jednou týdně
1
0,74 %
0,72 %
jednou za měsíc a méně často
1
0,74 %
0,72 %
3. Kolik času týdně na Facebooku strávíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
3 - 5 hodin
47
35,07 %
34,06 %
1 - 2 hodiny
37
27,61 %
26,81 %
více jak 10 hodin
29
21,64 %
21,01 %
méně než 1 hodinu
21
15,67 %
15,22 %
4. Čemu se na Facebooku nejčastěji věnujete?
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
zjišťuji, co je nového (fotky, stavy apod.)
1.667
1.259
sám vkládám novinky (fotky, aktualizuji stav apod.)
2.844
0.946
chat
2.763
1.322
hry
4.007
1.444
jinak
3.719
1.639
5. Vnímáte reklamu umístěnou na Facebooku v pravém panelu stránky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, všiml(a) jsem si jí
107
79,26 %
77,54 %
ne, nevšiml(a) jsem si
22
16,3 %
15,94 %
ano, aktivně ji sleduji
6
4,44 %
4,35 %
6. Působí na vás reklama na Facebooku rušivě?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
96
71,11 %
69,57 %
ano
39
28,89 %
28,26 %
7. Vadí vám, že firmy mají možnost na Facebooku inzerovat?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
111
82,22 %
80,43 %
ano
24
17,78 %
17,39 %
8. Klikl(a) jste někdy na reklamu umístěnou na Facebooku za účelem zjištění dalších informaci? Zajímal(a) jste se o inzerovaný produkt?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 9, ne → otázka č. 11].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
92
68,15 %
66,67 %
ne
43
31,85 %
31,16 %
9. Nakoupil(a) jste na stránce, na kterou vás dovedla reklama z facebooku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 10, ne → otázka č. 11].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
71
77,17 %
51,45 %
ano
21
22,83 %
15,22 %
10. Kolikrát jste již nakoupil(a)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
jednou
13
61,9 %
9,42 %
několikrát
8
38,1 %
5,8 %
11. Vyhledáváte sám(a) profilové stránky firem/značek/produktů?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
86
63,7 %
62,32 %
ano
49
36,3 %
35,51 %
12. Používáte tlačítko "Like" či "To se mi líbí" na profilových stránkách firem? (Zařazujete firmy/značky/produkty do svých "Oblíbených"?)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
73
54,07 %
52,9 %
ano
62
45,93 %
44,93 %
13. Kolik firem/značek/produktů máte zařazených ve vašich "Oblíbených"?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
75
86,21 %
54,35 %
ano
12
13,79 %
8,7 %
15. Sledujete akce, zúčastňujete se soutěží apod. vašich "Oblíbených"?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
53
60,92 %
38,41 %
ano
34
39,08 %
24,64 %
16. Sledujete, co si přidali vaši přátelé do "Oblíbených"?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 17, ne → otázka č. 18].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
79
58,52 %
57,25 %
ano
56
41,48 %
40,58 %
17. Inspiruje vás to dát také "Like"?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
36
64,29 %
26,09 %
ne
20
35,71 %
14,49 %
18. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
19 - 25 let
91
67,41 %
65,94 %
do 18 let
21
15,56 %
15,22 %
26 - 35 let
21
15,56 %
15,22 %
36 - 45 let
2
1,48 %
1,45 %
19. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
105
77,78 %
76,09 %
muž
30
22,22 %
21,74 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi jednou na otázku 10. Kolikrát jste již nakoupil(a)?
9. Nakoupil(a) jste na stránce, na kterou vás dovedla reklama z facebooku?
odpověď ano:
6.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi jednou na otázku 10. Kolikrát jste již nakoupil(a)?
12. Používáte tlačítko "Like" či "To se mi líbí" na profilových stránkách firem? (Zařazujete firmy/značky/produkty do svých "Oblíbených"?)
odpověď ano:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 14. Přispíváte na zeď vašich "Oblíbených"?
odpověď ne:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádnou na otázku 13. Kolik firem/značek/produktů máte zařazených ve vašich "Oblíbených"?
14. Přispíváte na zeď vašich "Oblíbených"?
odpověď ne:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 15. Sledujete akce, zúčastňujete se soutěží apod. vašich "Oblíbených"?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 - 5 na otázku 13. Kolik firem/značek/produktů máte zařazených ve vašich "Oblíbených"?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 6 - 10 na otázku 13. Kolik firem/značek/produktů máte zařazených ve vašich "Oblíbených"?
15. Sledujete akce, zúčastňujete se soutěží apod. vašich "Oblíbených"?
odpověď ano:
3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 14. Přispíváte na zeď vašich "Oblíbených"?
16. Sledujete, co si přidali vaši přátelé do "Oblíbených"?
odpověď ano:
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 17. Inspiruje vás to dát také "Like"?
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 17. Inspiruje vás to dát také "Like"?
odpověď ne:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, nevšiml(a) jsem si na otázku 5. Vnímáte reklamu umístěnou na Facebooku v pravém panelu stránky?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Máte vytvořený profil na sociální síti Facebook?
2. Jak často se na svůj profil přihlašujete?
3. Kolik času týdně na Facebooku strávíte?
4. Čemu se na Facebooku nejčastěji věnujete?
5. Vnímáte reklamu umístěnou na Facebooku v pravém panelu stránky?
6. Působí na vás reklama na Facebooku rušivě?
7. Vadí vám, že firmy mají možnost na Facebooku inzerovat?
8. Klikl(a) jste někdy na reklamu umístěnou na Facebooku za účelem zjištění dalších informaci? Zajímal(a) jste se o inzerovaný produkt?
9. Nakoupil(a) jste na stránce, na kterou vás dovedla reklama z facebooku?
10. Kolikrát jste již nakoupil(a)?
11. Vyhledáváte sám(a) profilové stránky firem/značek/produktů?
12. Používáte tlačítko "Like" či "To se mi líbí" na profilových stránkách firem? (Zařazujete firmy/značky/produkty do svých "Oblíbených"?)
13. Kolik firem/značek/produktů máte zařazených ve vašich "Oblíbených"?
14. Přispíváte na zeď vašich "Oblíbených"?
15. Sledujete akce, zúčastňujete se soutěží apod. vašich "Oblíbených"?
16. Sledujete, co si přidali vaši přátelé do "Oblíbených"?
17. Inspiruje vás to dát také "Like"?
18. Věk
19. Pohlaví
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Máte vytvořený profil na sociální síti Facebook?
2. Jak často se na svůj profil přihlašujete?
3. Kolik času týdně na Facebooku strávíte?
4. Čemu se na Facebooku nejčastěji věnujete?
5. Vnímáte reklamu umístěnou na Facebooku v pravém panelu stránky?
6. Působí na vás reklama na Facebooku rušivě?
7. Vadí vám, že firmy mají možnost na Facebooku inzerovat?
8. Klikl(a) jste někdy na reklamu umístěnou na Facebooku za účelem zjištění dalších informaci? Zajímal(a) jste se o inzerovaný produkt?
9. Nakoupil(a) jste na stránce, na kterou vás dovedla reklama z facebooku?
10. Kolikrát jste již nakoupil(a)?
11. Vyhledáváte sám(a) profilové stránky firem/značek/produktů?
12. Používáte tlačítko "Like" či "To se mi líbí" na profilových stránkách firem? (Zařazujete firmy/značky/produkty do svých "Oblíbených"?)
13. Kolik firem/značek/produktů máte zařazených ve vašich "Oblíbených"?
14. Přispíváte na zeď vašich "Oblíbených"?
15. Sledujete akce, zúčastňujete se soutěží apod. vašich "Oblíbených"?
16. Sledujete, co si přidali vaši přátelé do "Oblíbených"?
17. Inspiruje vás to dát také "Like"?
18. Věk
19. Pohlaví
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.