Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jak vnímáte parkovací zóny v Praze
Jak vnímáte parkovací zóny v Praze
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petr Pluhař |
---|---|
Šetření: | 12. 11. 2018 - 02. 12. 2018 |
Počet respondentů: | 112 |
Počet otázek (max/průměr): | 21 / 10.96 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 72,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:37 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Pro svojí diplomovou práci, zabývající se dopadem parkovacích zón, zjišťuji, jaké jsou zkušenosti s parkovacími zónami a jaký je na ně názor. Dotazník zabere maximálně 5 minut.
Odpovědi respondentů
1. Kolik členů má vaše domácnost?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 46 | 41,07 % | 41,07 % |
3 | 26 | 23,21 % | 23,21 % |
4 | 23 | 20,54 % | 20,54 % |
1 | 11 | 9,82 % | 9,82 % |
5 | 4 | 3,57 % | 3,57 % |
6 | 2 | 1,79 % | 1,79 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.68 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 0.85 |
Směrodatná odchylka: | 0.92 |
Medián: | 2 |
Modus: | 2 |
2. Kolik vozů vlastní vaše domácnost?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 48 | 42,86 % | 42,86 % |
2 | 39 | 34,82 % | 34,82 % |
3 | 12 | 10,71 % | 10,71 % |
0 | 9 | 8,04 % | 8,04 % |
4 | 4 | 3,57 % | 3,57 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1.56 |
Minimum: | 0 |
Maximum: | 3 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 0.55 |
Směrodatná odchylka: | 0.74 |
Medián: | 1 |
Modus: | 1 |
3. Kde bydlíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Praha → otázka č. 4, Mimo Prahu → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 70 | 62,5 % | 62,5 % |
Mimo Prahu | 42 | 37,5 % | 37,5 % |
4. V jaké části Prahy bydlíte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha 4 | 4 | 5,71 % | 3,57 % |
Praha 5 | 4 | 5,71 % | 3,57 % |
Praha 9 | 3 | 4,29 % | 2,68 % |
Michle | 2 | 2,86 % | 1,79 % |
Praha 8 | 2 | 2,86 % | 1,79 % |
10 | 2 | 2,86 % | 1,79 % |
Hostivař | 2 | 2,86 % | 1,79 % |
Břevnov | 2 | 2,86 % | 1,79 % |
Praha 1 | 2 | 2,86 % | 1,79 % |
Vršovice | 2 | 2,86 % | 1,79 % |
ostatní odpovědi | 45 | 64,29 % | 40,18 % |
5. V jakém typu zástavby bydlíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Bytový dům | 38 | 54,29 % | 33,93 % |
Panelák | 23 | 32,86 % | 20,54 % |
Rodinný dům | 9 | 12,86 % | 8,04 % |
6. Máte parkovací zóny v oblasti svého bydliště?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 7, Ne → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 39 | 55,71 % | 34,82 % |
Ano | 31 | 44,29 % | 27,68 % |
7. Parkuje se vám lépe po zavedení parkovacích zón?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 13 | 41,94 % | 11,61 % |
spíše nesouhlasím | 7 | 22,58 % | 6,25 % |
souhlasím | 4 | 12,9 % | 3,57 % |
nevím | 4 | 12,9 % | 3,57 % |
spíše souhlasím | 3 | 9,68 % | 2,68 % |
8. Znáte nějakou lokalitu v okolí svého bydliště, kde parkovací zóny zhoršili možnosti parkování?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
ano
ano - Zborovská ulice, Janáčkovo nábřeží
ano, celá naše čtvrt Košíře
Celá Praha
Konkretne u novostaveb na Patance, kde jsou mista pro obyvatele domu (bez zon), ale stredocesi si hodne rychle tohle misto nasli, takze spis nez o parkovists o obytele domu se jedna o parkoviste pro stredocechy.
Mala Strana
Ne
Ne zhoršili, ale zhoršily, protože zóna je rodu ženského. Na kraji ZPS zejí placená místa prázdnotou, zatímco těsně za hranicí místní nezaparkují.
Neznám
Neznám/nevím
Otázka, co je zhoršení. Je víc volných míst v oblasti s modrými zónami? Ano. Nakolik je ale účelná regulace např. před budovami vysokých škol v dejvickém kampusu? Parkovací místa zejí prázdnotou, protože v místě žádni rezidenti nejsou, jen se zpoplatnilo krátkodobé stání stání na ulici.
Praha 3 - Jarov
Praha 6
Spoustu lidí nemá hlaseny trvalý pobít tam kde bydlí a pak nemohou zaparkovat "před barákem"
všude
všude kde jsou zóny - jakmile přijedu později, než ve 4 hodiny odpoledne, není šance zaparkovat
zhoršilo to možnosti parkování lidem, kteří nemají trvalé bydliště a poté je to pro ně velmi drahé
9. Jak dlouho (průměrně) hledáte parkovací místo?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0 | 13 | 33,33 % | 11,61 % |
10 | 7 | 17,95 % | 6,25 % |
5 | 5 | 12,82 % | 4,46 % |
1 | 4 | 10,26 % | 3,57 % |
15 | 4 | 10,26 % | 3,57 % |
2 | 3 | 7,69 % | 2,68 % |
8 | 1 | 2,56 % | 0,89 % |
20 | 1 | 2,56 % | 0,89 % |
3 | 1 | 2,56 % | 0,89 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 4.76 |
Minimum: | 0 |
Maximum: | 15 |
Variační rozpětí: | 15 |
Rozptyl: | 27.13 |
Směrodatná odchylka: | 5.21 |
Medián: | 2 |
Modus: | 0 |
10. Uvítali byste parkovací zóny v oblasti svého bydliště?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 27 | 69,23 % | 24,11 % |
ano | 10 | 25,64 % | 8,93 % |
nevím | 2 | 5,13 % | 1,79 % |
11. Do jaké části prahy dojíždíte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Karlín | 3 | 7,14 % | 2,68 % |
Praha 6 | 3 | 7,14 % | 2,68 % |
Praha 4 | 3 | 7,14 % | 2,68 % |
Praha 8 | 2 | 4,76 % | 1,79 % |
Praha 5 | 2 | 4,76 % | 1,79 % |
Praha 2 | 2 | 4,76 % | 1,79 % |
Vinohrady / Žižkov | 1 | 2,38 % | 0,89 % |
Vinohrady | 1 | 2,38 % | 0,89 % |
P-8 | 1 | 2,38 % | 0,89 % |
Dejvice, Zličín | 1 | 2,38 % | 0,89 % |
ostatní odpovědi | 23 | 54,76 % | 20,54 % |
12. Za jakým účelem dojíždíte do Prahy?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Do práce
Do práce, do školy + na jiné sportovní nebo zábavní aktivity
kultura, nákupy, vzdělávání
Lékař, volný čas
naposledy před 3 roky za turistikou
návštěva přátel
obchodní jednání
práce
Práce
práce
Práce
práce
Prace
Práce
Práce
práce
práce
Práce
práce
Práce a rodina
Práce, škola, rodina
Prace, trenink deti, kultura, nakupy
Práce, zábava
pracovně
Příbuzní, škola, nakupování, kultura
Rodiče, kroužky, lékaři
soud
Stuidum
škola
Škola
Škola
Škola, zaměstnání.
Školení ;nákupy
turistika, máme vlastní byt, kam jezdíme na výlety
za prací
za žádným
Zabava
zábava
zábava, nákupy, kultura
Zamestnani
Zaměstnání
závoz vína
13. Jak se do Prahy nejčastěji dopravujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Pouze autem → otázka č. 14, Kombinovaně (auto + MHD) → otázka č. 16, Pouze MHD → otázka č. 18].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kombinovaně (auto + MHD) | 20 | 47,62 % | 17,86 % |
Pouze autem | 16 | 38,1 % | 14,29 % |
Pouze MHD | 6 | 14,29 % | 5,36 % |
14. Využíváte parkovací zóny?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 11 | 64,71 % | 9,82 % |
ano | 6 | 35,29 % | 5,36 % |
15. Proč nevyužíváte možnost MHD?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
auto je rychlejší a pohodlnější
často jsme nuceni i něco přepravit a to nelze pobrat a nastoupit do MHD
Delší doba dopravy
je to méně komfortní, obecně nemám rád přílišný kontakt s lidmi
Neexistující přímé spojení
Nechci se mačkat ve smradlavém metru a pak pochodovat pěšky...
pomalé
Pomalé spojení. MHD lehce přes hodinu a auto 20 minut.
Protoze se pak v noci nechci tahnout MHD nekam na kraj Prahy
protože autem je to rychlejši
s miminkem a kočárkem je to komplikované
Se 2 dětmi je to logistiky náročné a mimoto dostat se PID je časově hrozné.
vezu víno
vlakové spojení je špatné a autobus jezdí za tmy bez světel a v zimě bez topení
Využíváme MHD i auto.
zpravidla spojím návštěvu s vyřízením více věcí, doprava MHD by byla příliš složitá
16. Podle čeho volíte místo přestupu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Celková doba jízdy
Cile cesty
Co nejmene pohybu
dle potřeby
Dobou dojezdu příměstských autobusů a velikostí případného nákupu
Dostupnost
Dříve jsem zaparkoval a přestupoval na metro. Nyní u metra zavedli parkovací zóny, jezdím autem až do práce. Nemám důvod přestupovat na MHD.
Mhd
podle času
Podle míst na parkování
Podle možnosti parkování
Podle možnosti zdarma odložit vůz a jet ideálně metrem dál.
Podle nálady
Podle parkovacích míst, kde je moznost nechat auto, aby clovek nemusel platit vysoké parkovné
Podle parkovacích možností
Podle toho, kam MHD jede.
podle toho, kde se dá dobře zaparkovat automobilem
podle toho, kde se přestoupit dá
PR Letňany, u dálnice
Prakticnost, doba dojezdu + pohodlnost
17. Jaký máte názor na P+R?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Dobry napad, nedostatecna kapacita
Chtělo by to více místa
Je jich bohužel málo a jen v některých částech Prahy
Je jich málo
Je jich málo a jsou neustále obsazené
je jich málo a nelíbí se mi cena, když tam zaparkované auto přesáhne půlnoc
Když to nejde jinak, tak alespon takhle
Když to není plný, tak super
Mají nedostatečnou kapacitu.
nutno dobudovat
používám, jen by jich mohlo být víc a přes noc
pozitivní
Pro dojíždějící na Prahu 6 zoufale chybí. Určitě bych jich využívala. Raději zaparkuji auto na okraji a pak pokračuju MHD i s přestupama.
Silně chybí
Super
Super
Zoufale mala kapacita - osobni zkusenosti Zlicin a Cerny most
18. Byl(a) jste nucen(a) změnit své dopravní chování po zavedení parkovacích zón?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 19, Nevím → otázka č. 20, Ne → otázka č. 20].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 55 | 49,11 % | 49,11 % |
Ne | 49 | 43,75 % | 43,75 % |
Nevím | 8 | 7,14 % | 7,14 % |
19. Jak se změnil váš způsob dopravy?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Cestuji více MHD
Dříve jsem zaparkoval a přestupoval na metro. Nyní u metra zavedli parkovací zóny, jezdím autem až do práce. Nemám důvod přestupovat na MHD.
Je to složitější
Jedu o půl hodiny déle do práce, protože nemohu zaparkovat u práce...
jezdí o kus dál, abych nemusela platit a 2 stanice metrem domů
Jezdím autem až do práce, kde v klidu zaparkuji
Jezdím částečně MHD
jezdím méně, beru si více směn najednou
Jezdím více MHD
kombinuji auto x MHD
Méně jezdím do daných míst.
MHD
Mhd
musím hlídat, kde mohu zastavit a hledat parkovací automaty
Musím kombinovat s MHD
Musím přijet do osmi hodin večer jinak už místo nenajdu.
musím vyhledávat jiné možnosti mimo parkovací zóny
Na navstevy musime autobusem nebo o vikendu
Ne
Nejezdím tam, kde jsou zóny a nemám své parkovací místo. Pokud se se mnou někdo chce sejít tak jedině tam, kde mohu bez buzerace městapa zaparkovat.
Nemohu parkovat u práce.
nemohu přivézt věci ke známým, protože policajti
Nemůžeme jezdit za babickami, protože bydlí v jiných MČ
Neustálé hlídání času a překračující rychlost pro dřívější a rychlejší příjezd domů, kvůli větší šanci na zaparkování
nezměnil se, ale radši ke kamarádce nejdu, než abych platila 40 kč za hodinu
nijak
Nijak
Nijak, jen bylo nutné hledat nové bezplatné parkování.
P+R
parkujeme dál
Parkuji dale od bytu
parkuji na placené zóně, případně jedu mhd
Parkuju dal
parkuju tam, kde nejsou zóny, tedy nejčastěji u obchodních center, kde se neplatí, nebo jezdím po městě autem na místo určení
Platím soukromé firmě za parkovací stání u metra... Způsob zůstal stejny
používám více mhd
Preference MHD
Prestal jsem jezdit uplne do Prahy... driv se tam dalo celkem rozumne zaparkovat, ted neda, tak proc bych tam jezdil, kdyz me tam nechteji...
přestal jsem jezdit do míst, kde nejde chronicky zaparkovat a přestal jsem navštěvovat místní podniky
Stani na zakazu
většinou jezdím MHD, ale se psy to nejde, takže jen do práce-z práce
Vice mhd
Způsob dopravy nijak, zásadně se prodloužila doba potřebná k nalezení vhodného parkovacího místa!
Způsob dopravy se nezměnil, stále musím používat automobil, ale zkomplikoval, protože stále bydliště mám mimo Prahu a parkování v zóně je tedy pro mě velice finančně náročné a zaparkovat mimo prakticky nemožné
zredukoval jsem autoa ze 3 na 1 auto je často odstaveno a jezdím Uberem už 3 roky si kupuji roční jízdenku na socku, znám jízdní řády zpaměti (protože cíl je často v místě, kde je četnost spojů 30 minut a tudíž jedno o minutu ujeté metro na Muzeu rozzhodí den o půl hodiny)
20. Jaký máte obecně názor na parkovací zóny?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
1.Neřeší problém narůstajícího počtu os.automobilů . 2.Není znám finanční přínos pro měst.část po odečtení provozních nákladů vč. kanceláří a úředníků k vydávání povolení. 3.Po zavedení zón to byl výnosný podnik pro majitele odtahových služeb.
Ani trochu se jim to nepovedlo. Hlavně, že si někdo nahrabal...
Asi jsou nutné, protože aut je fakt moc, ale serou mě.
Blbost
blbý
Buď zavést celou prahu jako jednu parkovací zónu cca do Prahy číslo 15 a nebo se na to vykašlat. Zavést v Praze a středních Čechách novou silniční daň (parkovací karty je schovaná silniční daň) a z té vybudovat velká parkoviště u stanic metra
bylo by vhodné je zavádět i pro pražské zase pro změnu u nás, aby také neměli kde zaparkovat
byly potřeba
celkově je málo parkovacích míst a když ještě udělají zóny, kde se platí od hodiny, cesta do práce nebo do školy se autem z hlediska finančí nevyplatí Z hlediska času ale ano, protože cestu kterou jezdím autem denně necelou hodinu, bych autobusem, metrem a dalším autobusem nebo tramvají jela 2 a půl hodiny, což je za ten den znát, jestli v autě budeme za den 2 hodiny nebo v MHD 5 hodin..
Dobrá myšlenka, pokud je dobře a koncepčně provedena v celém městě.
Hloupost, platit za místo a nemít jistotu zaparkování. K tomu se váže i nutnost mít trvale bydliště v Praze. Bydlime tu pouze na 6 let kvůli skole, takze tu trvale bydliště nemame, timpadem nemoznost parkovat na zónách
hnus
Hnus
Hrůza
Chápu je, nicméně podle mě by měl mít možnost rezident z Prahy 1 mít možnost parkovat i na Praze 2. Zóny by tedy neměly být striktně rozděleny na městské části
Je to naprostý nesmysl, který neřeší vůbec nic
Je to nekoncepční, zatěžuje to části bez zón a pravý účel je finanční zisk nikoliv pomoci řidičům a obyvatelům Prahy.
je to opruz
Je to ptákovina, či ještě spíš lumpárna.
je to totální nesmysl
Je to úplná hloupost, další záminka k okrádání lidí a dělání jim zle
Je to užitečná věc, ale současné provedení je občas kontraproduktivní. Zabraňuje efektivnímu využívání parkovacích míst, mnoho aut parkuje na zákazech a chodnících a bezpečnostní složky to neřeší. Paušální platba rezidentů nemotivuje k uvolnění místa ty, kdo mohou parkovat na svém (pokud neplatí roční poplatek, na krátkodobém parkování mimo svůj pozemek před domem by zaplatili za rok více než je paušál rezidenta). Ti, kdo neblokují celoročně ulice a dle potřeby si půjčují auto od příbuzných, zaplatí na krátkodobém parkování více než ti, kdo zabírají místo stále. Cena za parkování by měla být pružná tak, aby vyrovnala v dané lokalitě a denní době nabídku s poptávkou.
Jsem ráda že na praze 9 ještě nejsou.
jsou potřeba
Jsou potřeba
Jsou v pohode, pokud jsou nejak rozumne udelany, coz o Praze rict nemuzu
jsou vhodné pro rezidenty, blokují místo pro mimo pražské návštěvníky a neumožňují využít potenciál k parkování na ulici pro mimo pražské návštěvníky
K hovnu.
K otázce 9. Koupily jsme si garážové stání za těžký prachy tak nehledám, jinak tak 5 minut. Můj obecný názor: přijde mi to ok a opodstatněné ale měli by být dostupnější cenově
kasírka
kladný
Kladný, je rozumné aby běžné parkovací místa u bytových domů byli vyhrazena plošně pro residenty domů.
Lidé co mají modrou zónu před bytovým domdm, by ji měli mít zdarma.
Mají smysl maximálně v Praze 1 v nejhlubším historickém centru a i to je na zvážení.
Malo kombinovanych. Neresi problem, jen ho odsouvaji. Lacine politicke reseni, nesystemove.
mám hybrida, takže parkování neřešim
Měla by být jedna v cele Praze. Jinak jsme všichni omezení jen na tu svou...
Měla by existovat možnost pro občany Prahy za celoroční poplatek získat právo parkovat s výjimkou Prahy 1 kdekoliv modré zóně.
Mnoho aut prijede napr do restaurace, zabere misto residentum a vzhledem k male kapacite park mist, neni po 17 hod kde parkovat. Nasledne dostavame my, residenti, kt zaplatili parkovani na rok, pokuty. Kontrolni auto k nam jezdi velmi! malo, tzn ze zde parkuji i cizinci individualive a hotel. hoste( za ne vsak plati hotel)
mohlo by se to lépe uchopit a jít směrem k jednotné zóně pro celou Prahu, abych mohl zaparkovat i na Praze 1 když mám koupené parkování na Praze 6 např.
nástroj výdělku pro MČ. Vyjádření k následující otázce. Mám hybrid a s tím parkuji na zénách za poplatek 100 Kč ročně, dále mám auto s klasickým spalovacím motorem, když jedu tímto, tak platím parking v platebním automatu, nebo před aplikaci na parkování, pokud by tyto nástroje neexistovali, tak bych pak byl ochoten připustit riziko, že zaplatím pokutu.
ne
Nedomyšlený bič na místně příslušné.
negativní
Nelíbí se mi, že k vyřízení povolení je nutné mít trvalý pobyt v dané oblasti. Měla by stačit nájemní smlouva/vlastnictví nemovotosti. Stejně tak mi vadí nemožnost parkovat se služebním autem u domu ze stejného důvodu. A celkově je na nic, že nemůžete parkovat v ostatních částech Prahy.
Nenávidím je
Nenávidim, je to drahý
Není ti špatne, ale chybí možnost celoprazske zóny za rozumnou cenu. Mohlo by stačit přechodné bydliště namísto trvalého pro získání povolení.
Nesmysl každá čtvrť abY měla jiná pravidla. Spíš mi vadí, že tady na sídlišti je 70% co tu nemají trvalý pobyt. A pak lidi, co tu trvale žijí, trvalý pobxt mají, nezaparkuji. To by se mělo udělat
Nesouhlasím, že by mělo druhé auto stát 12.000 korun. Jinak parkovaci zóny vítam. Dá se lépe najít parkovaní na Praze 6. Není to plne středočeských řidičů.
Nesouhlasim. Predrazene.
neutrální, někde jsou oprávněné, jinde nikoliv
nevadí mi
Nevyhovuje mi
Nevyhovuje mi to... Nechápu proč jako občan Prah 8 nemám nárok na parkovací kartu pro Prahu 8. Mohla bych platit městské části, takto platím soukromé firmě. Navíc vím, že patkovaci místa na Ládví pro karty jsou stále minimálně z poloviny volná...
Nic moc
nijak nepomohly s problémem parkování
No pokud si člověk co bydlí v jedné MČ (bydlel jsem v Praze 4) a jezdí do jiné (5 a 8) do práce, nebo si něco vyřídit, tak nesmím na modrou zónu? Je to velice slušně řečeno kokotina. Kurva vždyť ten člověk je Pražák a je jedno, ve kzeré MČ bydlí...
Normální je to tak lepší jen by to mělo platit i o víkendu v naší části a ne jenom přes týden
nutnost
Odlehceni dopravni zateze v centru
Parkovací zóny jsou pro rezidenty velmi dobra věc. Za poplatek, který není vysoký můžete parkovat poblíž svého bydliště bez dlouhého hledání místa.
parkovací zóny jsou velmi omezující, většinou jsou poloprázdné, ale řidiči bez povolení musí dojet do vzdálenější lokality, aby mohli zaparkovat
pokud budou všude, nikdo nikam nebude jezdit.
Pokud by byla zavedena celoprazska zona ma cenu. Vzhledem k praci na 4 mist v praze je parkovani vysoce nakladne, navic nejsou ani mista k parkovani. Tentk system parkovani (rezidentní) ma cenu jenom pokud by byl dostatecny pocet mist P+R na kazde MC.
Pokud je přijatelná cena, pak je vítám.
Pokud někdo trvale parkuje na veřejném prostranství, zabírá místo a mělo by to být zpoplatněno. Ovšem způsob parkovacích zón je blbost. Nevím, jak to udělat. Asi způsobem nemáš garáž/parkování na vlastním pozemku, budeš platit X Kč ročně obci. Něco jako poplatek ze psů.
pokud parkovací zóny v Praze, tak jenom jedna (Praha) -snad výjimka pro staré město
pouze pro napakování radniční pokladny, šikana občanů a Pražanů obecně - platím těžký prachy za rok za parkování, a zaparkovat nemůžu, nemůžu navštívit nikoho v jiné Praze, než ve které bydlím, nedejbože si chtít jet něco vyzvednout, nebo k doktorovi (specialisty nemám v místě svého bydliště)
Pouze v pripade ze bude zaruceno celoprazske parkovani a dostatek parkovacich mist
pouze způsob, jak z lidí vymámit peníze ...
Pozitivní: pro rezidenty (já) se výrazně zlepšila možnost zaparkovat.
Pro krátkodobé zaparkování naprosto beze smyslu
problémy se odtlačily pouze o kus dál, Praha a městké části o problémech vědí, ale pouze kecají a žádná akce není vidět
Příliš často v Praze neparkuji, nemám proto srovnání...
Regulace parkování je nezbytná. Město není nafukovací. Ulice je veřejný prostor, který by neměl sloužit pouze pro odkládání pojízdných plechovek.
Silně negativní. Díky zónám u metra jsem metro přestal využívat a jezdím autem až na místo určení.
Složité a drahé parkovani
Smysl by to mělo, kdyby byl opravdu dostatek P+R parkovišť
Souhlasim s nimi, ale Praha by mela zavest mnohem vice parkovacich domu, ktere by mely byt na metru. Aktualne nemaji moc vyznam.
Souhlasím s tím, aby Praha byla lehce chráněná před nájezdem venkovanů, nesouhlasím s tím, že pražáci nemhou cestovat po Praze vlastním automobilem a nesouhlasím s tím, že každá Praha má jiný sistém parkovacích zon.
Špatně řešené, každá městská čast kope za svoje.
Tahač peněz
Uplne mi nevadí, ale měly by být jednotné pro celou Prahu a možná by mohla být nižší cena
V oblastech na okrajich Prahy pomahaji..
v Pořádku záleží na ceně přes den
Ze by mely byt univerzalni s tim ze prakovaci karta plati pro celou Prahu. K otazce dole pokud je misto jen na modre zone tak si zaplatim parkovani v modre zone a neriskuji pokutu (ano jde si zaplatit parkovani v modre zone na kratky cas stejne jako v oranzove a fialove)
zlo
Zrušila bych je, jelikož Ti, co jsou pouze v pronájmu, nemají skoro šanci dostat za rozumnou cenu kartičku na parkování (pokud tedy si neudělají z pronájmu trvalé bydliště) a když Vám přijede návštěva, nemá šanci si zaparkovat.
Že to vymyslel totální debil. Příklad z minulé soboty - v Kaprově, Plantéřské a Linhartské ulici bylo 80% míst v zónách volných, ale nejbližší dostupné parkovací místo jsem našel až v Rudolfinu.
21. Pokud potřebujete zaparkovat a není jiné místo než v modré parkovací zóně, jste zde ochotni zaparkovat i za cenu možné pokuty?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 27 | 24,11 % | 24,11 % |
souhlasím | 26 | 23,21 % | 23,21 % |
nesouhlasím | 25 | 22,32 % | 22,32 % |
spíše nesouhlasím | 25 | 22,32 % | 22,32 % |
nevím | 9 | 8,04 % | 8,04 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.