Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jak vnímáte parkovací zóny v Praze

Jak vnímáte parkovací zóny v Praze

Průzkum průměrné mzdy / příjmu v různých oborech
Zúčastněte se zcela ANONYMNÍHO průzkumu ohledně výše mzdy. Ovlivňuje ji pohlaví, věk, nebo třeba vzdělání?

(veřejné výsledky 18. prosince)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Pluhař
Šetření:12. 11. 2018 - 02. 12. 2018
Počet respondentů:112
Počet otázek (max/průměr):21 / 10.96
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:37
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Pro svojí diplomovou práci, zabývající se dopadem parkovacích zón, zjišťuji, jaké jsou zkušenosti s parkovacími zónami a jaký je na ně názor. Dotazník zabere maximálně 5 minut.

Odpovědi respondentů

1. Kolik členů má vaše domácnost?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
24641,07 %41,07 %  
32623,21 %23,21 %  
42320,54 %20,54 %  
1119,82 %9,82 %  
543,57 %3,57 %  
621,79 %1,79 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.68
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:0.85
Směrodatná odchylka:0.92
Medián:2
Modus:2

Graf

2. Kolik vozů vlastní vaše domácnost?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
14842,86 %42,86 %  
23934,82 %34,82 %  
31210,71 %10,71 %  
098,04 %8,04 %  
443,57 %3,57 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:1.56
Minimum:0
Maximum:3
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.55
Směrodatná odchylka:0.74
Medián:1
Modus:1

Graf

3. Kde bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Prahaotázka č. 4, Mimo Prahuotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha7062,5 %62,5 %  
Mimo Prahu4237,5 %37,5 %  

Graf

4. V jaké části Prahy bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha 445,71 %3,57 %  
Praha 545,71 %3,57 %  
Praha 934,29 %2,68 %  
Michle22,86 %1,79 %  
Praha 822,86 %1,79 %  
1022,86 %1,79 %  
Hostivař22,86 %1,79 %  
Břevnov22,86 %1,79 %  
Praha 122,86 %1,79 %  
Vršovice22,86 %1,79 %  
ostatní odpovědi Praha 3
Praha 10
5
Praha 14
18
Vokovice
Kyje
Praha 4, Kunratice
Zizkov
Praha 13
Střešovice
Ujezd nad Lesy
Holešovice
Devět
Praha 8 Brezineves
Břevnov Praha 6
6
11
Praha 9 - Vysocany
Hlubočepy
9
Praha 7
Praha 9 Prosek
12
6 Brevnov
Praha 4 Krč
Strašnice
8
3
Branik
Praha6
P1
Libeň
7
Praha 6
13
Praha 7 - Holešovice
Čakovice
Smíchov
Dejvice
Praha 2 - Vinohrady
4564,29 %40,18 % 

Graf

5. V jakém typu zástavby bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bytový dům3854,29 %33,93 %  
Panelák2332,86 %20,54 %  
Rodinný dům912,86 %8,04 %  

Graf

6. Máte parkovací zóny v oblasti svého bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 7, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3955,71 %34,82 %  
Ano3144,29 %27,68 %  

Graf

7. Parkuje se vám lépe po zavedení parkovacích zón?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím1341,94 %11,61 %  
spíše nesouhlasím722,58 %6,25 %  
souhlasím412,9 %3,57 %  
nevím412,9 %3,57 %  
spíše souhlasím39,68 %2,68 %  

Graf

8. Znáte nějakou lokalitu v okolí svého bydliště, kde parkovací zóny zhoršili možnosti parkování?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ano

ano - Zborovská ulice, Janáčkovo nábřeží

ano, celá naše čtvrt Košíře

Celá Praha

Konkretne u novostaveb na Patance, kde jsou mista pro obyvatele domu (bez zon), ale stredocesi si hodne rychle tohle misto nasli, takze spis nez o parkovists o obytele domu se jedna o parkoviste pro stredocechy.

Mala Strana

Ne

Ne zhoršili, ale zhoršily, protože zóna je rodu ženského. Na kraji ZPS zejí placená místa prázdnotou, zatímco těsně za hranicí místní nezaparkují.

Neznám

Neznám/nevím

Otázka, co je zhoršení. Je víc volných míst v oblasti s modrými zónami? Ano. Nakolik je ale účelná regulace např. před budovami vysokých škol v dejvickém kampusu? Parkovací místa zejí prázdnotou, protože v místě žádni rezidenti nejsou, jen se zpoplatnilo krátkodobé stání stání na ulici.

Praha 3 - Jarov

Praha 6

Spoustu lidí nemá hlaseny trvalý pobít tam kde bydlí a pak nemohou zaparkovat "před barákem"

všude

všude kde jsou zóny - jakmile přijedu později, než ve 4 hodiny odpoledne, není šance zaparkovat

zhoršilo to možnosti parkování lidem, kteří nemají trvalé bydliště a poté je to pro ně velmi drahé

9. Jak dlouho (průměrně) hledáte parkovací místo?

Doba je uváděna v minutách

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
01333,33 %11,61 %  
10717,95 %6,25 %  
5512,82 %4,46 %  
1410,26 %3,57 %  
15410,26 %3,57 %  
237,69 %2,68 %  
812,56 %0,89 %  
2012,56 %0,89 %  
312,56 %0,89 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:4.76
Minimum:0
Maximum:15
Variační rozpětí:15
Rozptyl:27.13
Směrodatná odchylka:5.21
Medián:2
Modus:0

Graf

10. Uvítali byste parkovací zóny v oblasti svého bydliště?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2769,23 %24,11 %  
ano1025,64 %8,93 %  
nevím25,13 %1,79 %  

Graf

11. Do jaké části prahy dojíždíte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Karlín 37,14 %2,68 %  
Praha 637,14 %2,68 %  
Praha 437,14 %2,68 %  
Praha 824,76 %1,79 %  
Praha 524,76 %1,79 %  
Praha 224,76 %1,79 %  
Vinohrady / Žižkov12,38 %0,89 %  
Vinohrady12,38 %0,89 %  
P-812,38 %0,89 %  
Dejvice, Zličín12,38 %0,89 %  
ostatní odpovědi Nekam do centra
1,2,4,8,10
Vršovice
nikam
4,7,10,11
10
Praha 4,6,8,5
více míst
do žádné
Studulky
Praha 9 a praha 8
měsíčně
to je různé
Hostivař
různě dle potřeby
praha 1
Praha 9
Do zadne, mimoprazska
Malá Strana
Praha 4 a 2
Dejvice
Praha 10
6
2354,76 %20,54 % 

Graf

12. Za jakým účelem dojíždíte do Prahy?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Do práce

Do práce, do školy + na jiné sportovní nebo zábavní aktivity

kultura, nákupy, vzdělávání

Lékař, volný čas

naposledy před 3 roky za turistikou

návštěva přátel

obchodní jednání

práce

Práce

práce

Práce

práce

Prace

Práce

Práce

práce

práce

Práce

práce

Práce a rodina

Práce, škola, rodina

Prace, trenink deti, kultura, nakupy

Práce, zábava

pracovně

Příbuzní, škola, nakupování, kultura

Rodiče, kroužky, lékaři

soud

Stuidum

škola

Škola

Škola

Škola, zaměstnání.

Školení ;nákupy

turistika, máme vlastní byt, kam jezdíme na výlety

za prací

za žádným

Zabava

zábava

zábava, nákupy, kultura

Zamestnani

Zaměstnání

závoz vína

13. Jak se do Prahy nejčastěji dopravujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Pouze autemotázka č. 14, Kombinovaně (auto + MHD)otázka č. 16, Pouze MHDotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kombinovaně (auto + MHD)2047,62 %17,86 %  
Pouze autem1638,1 %14,29 %  
Pouze MHD614,29 %5,36 %  

Graf

14. Využíváte parkovací zóny?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1164,71 %9,82 %  
ano635,29 %5,36 %  

Graf

15. Proč nevyužíváte možnost MHD?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

auto je rychlejší a pohodlnější

často jsme nuceni i něco přepravit a to nelze pobrat a nastoupit do MHD

Delší doba dopravy

je to méně komfortní, obecně nemám rád přílišný kontakt s lidmi

Neexistující přímé spojení

Nechci se mačkat ve smradlavém metru a pak pochodovat pěšky...

pomalé

Pomalé spojení. MHD lehce přes hodinu a auto 20 minut.

Protoze se pak v noci nechci tahnout MHD nekam na kraj Prahy

protože autem je to rychlejši

s miminkem a kočárkem je to komplikované

Se 2 dětmi je to logistiky náročné a mimoto dostat se PID je časově hrozné.

vezu víno

vlakové spojení je špatné a autobus jezdí za tmy bez světel a v zimě bez topení

Využíváme MHD i auto.

zpravidla spojím návštěvu s vyřízením více věcí, doprava MHD by byla příliš složitá

16. Podle čeho volíte místo přestupu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Celková doba jízdy

Cile cesty

Co nejmene pohybu

dle potřeby

Dobou dojezdu příměstských autobusů a velikostí případného nákupu

Dostupnost

Dříve jsem zaparkoval a přestupoval na metro. Nyní u metra zavedli parkovací zóny, jezdím autem až do práce. Nemám důvod přestupovat na MHD.

Mhd

podle času

Podle míst na parkování

Podle možnosti parkování

Podle možnosti zdarma odložit vůz a jet ideálně metrem dál.

Podle nálady

Podle parkovacích míst, kde je moznost nechat auto, aby clovek nemusel platit vysoké parkovné

Podle parkovacích možností

Podle toho, kam MHD jede.

podle toho, kde se dá dobře zaparkovat automobilem

podle toho, kde se přestoupit dá

PR Letňany, u dálnice

Prakticnost, doba dojezdu + pohodlnost

17. Jaký máte názor na P+R?

P+R (Park & Ride) je forma kombinované přepravy s návazností individuální automobilové dopravy na veřejnou hromadnou dopravu. Umožňuje se budováním záchytných parkovišť v blízkosti nádraží, stanic metra a jiných terminálů veřejné dopravy nebo zřizováním parkovišť spojených s městem speciální linkou veřejné hromadné dopravy.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Dobry napad, nedostatecna kapacita

Chtělo by to více místa

Je jich bohužel málo a jen v některých částech Prahy

Je jich málo

Je jich málo a jsou neustále obsazené

je jich málo a nelíbí se mi cena, když tam zaparkované auto přesáhne půlnoc

Když to nejde jinak, tak alespon takhle

Když to není plný, tak super

Mají nedostatečnou kapacitu.

nutno dobudovat

používám, jen by jich mohlo být víc a přes noc

pozitivní

Pro dojíždějící na Prahu 6 zoufale chybí. Určitě bych jich využívala. Raději zaparkuji auto na okraji a pak pokračuju MHD i s přestupama.

Silně chybí

Super

Super

Zoufale mala kapacita - osobni zkusenosti Zlicin a Cerny most

18. Byl(a) jste nucen(a) změnit své dopravní chování po zavedení parkovacích zón?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 19, Nevímotázka č. 20, Neotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5549,11 %49,11 %  
Ne4943,75 %43,75 %  
Nevím87,14 %7,14 %  

Graf

19. Jak se změnil váš způsob dopravy?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Cestuji více MHD

Dříve jsem zaparkoval a přestupoval na metro. Nyní u metra zavedli parkovací zóny, jezdím autem až do práce. Nemám důvod přestupovat na MHD.

Je to složitější

Jedu o půl hodiny déle do práce, protože nemohu zaparkovat u práce...

jezdí o kus dál, abych nemusela platit a 2 stanice metrem domů

Jezdím autem až do práce, kde v klidu zaparkuji

Jezdím částečně MHD

jezdím méně, beru si více směn najednou

Jezdím více MHD

kombinuji auto x MHD

Méně jezdím do daných míst.

MHD

Mhd

musím hlídat, kde mohu zastavit a hledat parkovací automaty

Musím kombinovat s MHD

Musím přijet do osmi hodin večer jinak už místo nenajdu.

musím vyhledávat jiné možnosti mimo parkovací zóny

Na navstevy musime autobusem nebo o vikendu

Ne

Nejezdím tam, kde jsou zóny a nemám své parkovací místo. Pokud se se mnou někdo chce sejít tak jedině tam, kde mohu bez buzerace městapa zaparkovat.

Nemohu parkovat u práce.

nemohu přivézt věci ke známým, protože policajti

Nemůžeme jezdit za babickami, protože bydlí v jiných MČ

Neustálé hlídání času a překračující rychlost pro dřívější a rychlejší příjezd domů, kvůli větší šanci na zaparkování

nezměnil se, ale radši ke kamarádce nejdu, než abych platila 40 kč za hodinu

nijak

Nijak

Nijak, jen bylo nutné hledat nové bezplatné parkování.

P+R

parkujeme dál

Parkuji dale od bytu

parkuji na placené zóně, případně jedu mhd

Parkuju dal

parkuju tam, kde nejsou zóny, tedy nejčastěji u obchodních center, kde se neplatí, nebo jezdím po městě autem na místo určení

Platím soukromé firmě za parkovací stání u metra... Způsob zůstal stejny

používám více mhd

Preference MHD

Prestal jsem jezdit uplne do Prahy... driv se tam dalo celkem rozumne zaparkovat, ted neda, tak proc bych tam jezdil, kdyz me tam nechteji...

přestal jsem jezdit do míst, kde nejde chronicky zaparkovat a přestal jsem navštěvovat místní podniky

Stani na zakazu

většinou jezdím MHD, ale se psy to nejde, takže jen do práce-z práce

Vice mhd

Způsob dopravy nijak, zásadně se prodloužila doba potřebná k nalezení vhodného parkovacího místa!

Způsob dopravy se nezměnil, stále musím používat automobil, ale zkomplikoval, protože stále bydliště mám mimo Prahu a parkování v zóně je tedy pro mě velice finančně náročné a zaparkovat mimo prakticky nemožné

zredukoval jsem autoa ze 3 na 1 auto je často odstaveno a jezdím Uberem už 3 roky si kupuji roční jízdenku na socku, znám jízdní řády zpaměti (protože cíl je často v místě, kde je četnost spojů 30 minut a tudíž jedno o minutu ujeté metro na Muzeu rozzhodí den o půl hodiny)

20. Jaký máte obecně názor na parkovací zóny?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

1.Neřeší problém narůstajícího počtu os.automobilů . 2.Není znám finanční přínos pro měst.část po odečtení provozních nákladů vč. kanceláří a úředníků k vydávání povolení. 3.Po zavedení zón to byl výnosný podnik pro majitele odtahových služeb.

Ani trochu se jim to nepovedlo. Hlavně, že si někdo nahrabal...

Asi jsou nutné, protože aut je fakt moc, ale serou mě.

Blbost

blbý

Buď zavést celou prahu jako jednu parkovací zónu cca do Prahy číslo 15 a nebo se na to vykašlat. Zavést v Praze a středních Čechách novou silniční daň (parkovací karty je schovaná silniční daň) a z té vybudovat velká parkoviště u stanic metra

bylo by vhodné je zavádět i pro pražské zase pro změnu u nás, aby také neměli kde zaparkovat

byly potřeba

celkově je málo parkovacích míst a když ještě udělají zóny, kde se platí od hodiny, cesta do práce nebo do školy se autem z hlediska finančí nevyplatí Z hlediska času ale ano, protože cestu kterou jezdím autem denně necelou hodinu, bych autobusem, metrem a dalším autobusem nebo tramvají jela 2 a půl hodiny, což je za ten den znát, jestli v autě budeme za den 2 hodiny nebo v MHD 5 hodin..

Dobrá myšlenka, pokud je dobře a koncepčně provedena v celém městě.

Hloupost, platit za místo a nemít jistotu zaparkování. K tomu se váže i nutnost mít trvale bydliště v Praze. Bydlime tu pouze na 6 let kvůli skole, takze tu trvale bydliště nemame, timpadem nemoznost parkovat na zónách

hnus

Hnus

Hrůza

Chápu je, nicméně podle mě by měl mít možnost rezident z Prahy 1 mít možnost parkovat i na Praze 2. Zóny by tedy neměly být striktně rozděleny na městské části

Je to naprostý nesmysl, který neřeší vůbec nic

Je to nekoncepční, zatěžuje to části bez zón a pravý účel je finanční zisk nikoliv pomoci řidičům a obyvatelům Prahy.

je to opruz

Je to ptákovina, či ještě spíš lumpárna.

je to totální nesmysl

Je to úplná hloupost, další záminka k okrádání lidí a dělání jim zle

Je to užitečná věc, ale současné provedení je občas kontraproduktivní. Zabraňuje efektivnímu využívání parkovacích míst, mnoho aut parkuje na zákazech a chodnících a bezpečnostní složky to neřeší. Paušální platba rezidentů nemotivuje k uvolnění místa ty, kdo mohou parkovat na svém (pokud neplatí roční poplatek, na krátkodobém parkování mimo svůj pozemek před domem by zaplatili za rok více než je paušál rezidenta). Ti, kdo neblokují celoročně ulice a dle potřeby si půjčují auto od příbuzných, zaplatí na krátkodobém parkování více než ti, kdo zabírají místo stále. Cena za parkování by měla být pružná tak, aby vyrovnala v dané lokalitě a denní době nabídku s poptávkou.

Jsem ráda že na praze 9 ještě nejsou.

jsou potřeba

Jsou potřeba

Jsou v pohode, pokud jsou nejak rozumne udelany, coz o Praze rict nemuzu

jsou vhodné pro rezidenty, blokují místo pro mimo pražské návštěvníky a neumožňují využít potenciál k parkování na ulici pro mimo pražské návštěvníky

K hovnu.

K otázce 9. Koupily jsme si garážové stání za těžký prachy tak nehledám, jinak tak 5 minut. Můj obecný názor: přijde mi to ok a opodstatněné ale měli by být dostupnější cenově

kasírka

kladný

Kladný, je rozumné aby běžné parkovací místa u bytových domů byli vyhrazena plošně pro residenty domů.

Lidé co mají modrou zónu před bytovým domdm, by ji měli mít zdarma.

Mají smysl maximálně v Praze 1 v nejhlubším historickém centru a i to je na zvážení.

Malo kombinovanych. Neresi problem, jen ho odsouvaji. Lacine politicke reseni, nesystemove.

mám hybrida, takže parkování neřešim

Měla by být jedna v cele Praze. Jinak jsme všichni omezení jen na tu svou...

Měla by existovat možnost pro občany Prahy za celoroční poplatek získat právo parkovat s výjimkou Prahy 1 kdekoliv modré zóně.

Mnoho aut prijede napr do restaurace, zabere misto residentum a vzhledem k male kapacite park mist, neni po 17 hod kde parkovat. Nasledne dostavame my, residenti, kt zaplatili parkovani na rok, pokuty. Kontrolni auto k nam jezdi velmi! malo, tzn ze zde parkuji i cizinci individualive a hotel. hoste( za ne vsak plati hotel)

mohlo by se to lépe uchopit a jít směrem k jednotné zóně pro celou Prahu, abych mohl zaparkovat i na Praze 1 když mám koupené parkování na Praze 6 např.

nástroj výdělku pro MČ. Vyjádření k následující otázce. Mám hybrid a s tím parkuji na zénách za poplatek 100 Kč ročně, dále mám auto s klasickým spalovacím motorem, když jedu tímto, tak platím parking v platebním automatu, nebo před aplikaci na parkování, pokud by tyto nástroje neexistovali, tak bych pak byl ochoten připustit riziko, že zaplatím pokutu.

ne

Nedomyšlený bič na místně příslušné.

negativní

Nelíbí se mi, že k vyřízení povolení je nutné mít trvalý pobyt v dané oblasti. Měla by stačit nájemní smlouva/vlastnictví nemovotosti. Stejně tak mi vadí nemožnost parkovat se služebním autem u domu ze stejného důvodu. A celkově je na nic, že nemůžete parkovat v ostatních částech Prahy.

Nenávidím je

Nenávidim, je to drahý

Není ti špatne, ale chybí možnost celoprazske zóny za rozumnou cenu. Mohlo by stačit přechodné bydliště namísto trvalého pro získání povolení.

Nesmysl každá čtvrť abY měla jiná pravidla. Spíš mi vadí, že tady na sídlišti je 70% co tu nemají trvalý pobyt. A pak lidi, co tu trvale žijí, trvalý pobxt mají, nezaparkuji. To by se mělo udělat

Nesouhlasím, že by mělo druhé auto stát 12.000 korun. Jinak parkovaci zóny vítam. Dá se lépe najít parkovaní na Praze 6. Není to plne středočeských řidičů.

Nesouhlasim. Predrazene.

neutrální, někde jsou oprávněné, jinde nikoliv

nevadí mi

Nevyhovuje mi

Nevyhovuje mi to... Nechápu proč jako občan Prah 8 nemám nárok na parkovací kartu pro Prahu 8. Mohla bych platit městské části, takto platím soukromé firmě. Navíc vím, že patkovaci místa na Ládví pro karty jsou stále minimálně z poloviny volná...

Nic moc

nijak nepomohly s problémem parkování

No pokud si člověk co bydlí v jedné MČ (bydlel jsem v Praze 4) a jezdí do jiné (5 a 8) do práce, nebo si něco vyřídit, tak nesmím na modrou zónu? Je to velice slušně řečeno kokotina. Kurva vždyť ten člověk je Pražák a je jedno, ve kzeré MČ bydlí...

Normální je to tak lepší jen by to mělo platit i o víkendu v naší části a ne jenom přes týden

nutnost

Odlehceni dopravni zateze v centru

Parkovací zóny jsou pro rezidenty velmi dobra věc. Za poplatek, který není vysoký můžete parkovat poblíž svého bydliště bez dlouhého hledání místa.

parkovací zóny jsou velmi omezující, většinou jsou poloprázdné, ale řidiči bez povolení musí dojet do vzdálenější lokality, aby mohli zaparkovat

pokud budou všude, nikdo nikam nebude jezdit.

Pokud by byla zavedena celoprazska zona ma cenu. Vzhledem k praci na 4 mist v praze je parkovani vysoce nakladne, navic nejsou ani mista k parkovani. Tentk system parkovani (rezidentní) ma cenu jenom pokud by byl dostatecny pocet mist P+R na kazde MC.

Pokud je přijatelná cena, pak je vítám.

Pokud někdo trvale parkuje na veřejném prostranství, zabírá místo a mělo by to být zpoplatněno. Ovšem způsob parkovacích zón je blbost. Nevím, jak to udělat. Asi způsobem nemáš garáž/parkování na vlastním pozemku, budeš platit X Kč ročně obci. Něco jako poplatek ze psů.

pokud parkovací zóny v Praze, tak jenom jedna (Praha) -snad výjimka pro staré město

pouze pro napakování radniční pokladny, šikana občanů a Pražanů obecně - platím těžký prachy za rok za parkování, a zaparkovat nemůžu, nemůžu navštívit nikoho v jiné Praze, než ve které bydlím, nedejbože si chtít jet něco vyzvednout, nebo k doktorovi (specialisty nemám v místě svého bydliště)

Pouze v pripade ze bude zaruceno celoprazske parkovani a dostatek parkovacich mist

pouze způsob, jak z lidí vymámit peníze ...

Pozitivní: pro rezidenty (já) se výrazně zlepšila možnost zaparkovat.

Pro krátkodobé zaparkování naprosto beze smyslu

problémy se odtlačily pouze o kus dál, Praha a městké části o problémech vědí, ale pouze kecají a žádná akce není vidět

Příliš často v Praze neparkuji, nemám proto srovnání...

Regulace parkování je nezbytná. Město není nafukovací. Ulice je veřejný prostor, který by neměl sloužit pouze pro odkládání pojízdných plechovek.

Silně negativní. Díky zónám u metra jsem metro přestal využívat a jezdím autem až na místo určení.

Složité a drahé parkovani

Smysl by to mělo, kdyby byl opravdu dostatek P+R parkovišť

Souhlasim s nimi, ale Praha by mela zavest mnohem vice parkovacich domu, ktere by mely byt na metru. Aktualne nemaji moc vyznam.

Souhlasím s tím, aby Praha byla lehce chráněná před nájezdem venkovanů, nesouhlasím s tím, že pražáci nemhou cestovat po Praze vlastním automobilem a nesouhlasím s tím, že každá Praha má jiný sistém parkovacích zon.

Špatně řešené, každá městská čast kope za svoje.

Tahač peněz

Uplne mi nevadí, ale měly by být jednotné pro celou Prahu a možná by mohla být nižší cena

V oblastech na okrajich Prahy pomahaji..

v Pořádku záleží na ceně přes den

Ze by mely byt univerzalni s tim ze prakovaci karta plati pro celou Prahu. K otazce dole pokud je misto jen na modre zone tak si zaplatim parkovani v modre zone a neriskuji pokutu (ano jde si zaplatit parkovani v modre zone na kratky cas stejne jako v oranzove a fialove)

zlo

Zrušila bych je, jelikož Ti, co jsou pouze v pronájmu, nemají skoro šanci dostat za rozumnou cenu kartičku na parkování (pokud tedy si neudělají z pronájmu trvalé bydliště) a když Vám přijede návštěva, nemá šanci si zaparkovat.

Že to vymyslel totální debil. Příklad z minulé soboty - v Kaprově, Plantéřské a Linhartské ulici bylo 80% míst v zónách volných, ale nejbližší dostupné parkovací místo jsem našel až v Rudolfinu.

21. Pokud potřebujete zaparkovat a není jiné místo než v modré parkovací zóně, jste zde ochotni zaparkovat i za cenu možné pokuty?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2724,11 %24,11 %  
souhlasím2623,21 %23,21 %  
nesouhlasím2522,32 %22,32 %  
spíše nesouhlasím2522,32 %22,32 %  
nevím98,04 %8,04 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Kde bydlíte?

  • odpověď Mimo Prahu:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi práce na otázku 12. Za jakým účelem dojíždíte do Prahy?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kombinovaně (auto + MHD) na otázku 13. Jak se do Prahy nejčastěji dopravujete?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pouze autem na otázku 13. Jak se do Prahy nejčastěji dopravujete?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 14. Využíváte parkovací zóny?
  • odpověď Praha:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bytový dům na otázku 5. V jakém typu zástavby bydlíte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Panelák na otázku 5. V jakém typu zástavby bydlíte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 6. Máte parkovací zóny v oblasti svého bydliště?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 6. Máte parkovací zóny v oblasti svého bydliště?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 7. Parkuje se vám lépe po zavedení parkovacích zón?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 10. Uvítali byste parkovací zóny v oblasti svého bydliště?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 10. Uvítali byste parkovací zóny v oblasti svého bydliště?

6. Máte parkovací zóny v oblasti svého bydliště?

  • odpověď Ano:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 7. Parkuje se vám lépe po zavedení parkovacích zón?
  • odpověď Ne:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 10. Uvítali byste parkovací zóny v oblasti svého bydliště?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 10. Uvítali byste parkovací zóny v oblasti svého bydliště?

13. Jak se do Prahy nejčastěji dopravujete?

  • odpověď Pouze autem:
    • 7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 14. Využíváte parkovací zóny?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik členů má vaše domácnost?

2. Kolik vozů vlastní vaše domácnost?

3. Kde bydlíte?

5. V jakém typu zástavby bydlíte?

6. Máte parkovací zóny v oblasti svého bydliště?

7. Parkuje se vám lépe po zavedení parkovacích zón?

9. Jak dlouho (průměrně) hledáte parkovací místo?

10. Uvítali byste parkovací zóny v oblasti svého bydliště?

12. Za jakým účelem dojíždíte do Prahy?

13. Jak se do Prahy nejčastěji dopravujete?

14. Využíváte parkovací zóny?

18. Byl(a) jste nucen(a) změnit své dopravní chování po zavedení parkovacích zón?

21. Pokud potřebujete zaparkovat a není jiné místo než v modré parkovací zóně, jste zde ochotni zaparkovat i za cenu možné pokuty?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik členů má vaše domácnost?

2. Kolik vozů vlastní vaše domácnost?

3. Kde bydlíte?

5. V jakém typu zástavby bydlíte?

6. Máte parkovací zóny v oblasti svého bydliště?

7. Parkuje se vám lépe po zavedení parkovacích zón?

9. Jak dlouho (průměrně) hledáte parkovací místo?

10. Uvítali byste parkovací zóny v oblasti svého bydliště?

12. Za jakým účelem dojíždíte do Prahy?

13. Jak se do Prahy nejčastěji dopravujete?

14. Využíváte parkovací zóny?

18. Byl(a) jste nucen(a) změnit své dopravní chování po zavedení parkovacích zón?

21. Pokud potřebujete zaparkovat a není jiné místo než v modré parkovací zóně, jste zde ochotni zaparkovat i za cenu možné pokuty?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Pluhař, P.Jak vnímáte parkovací zóny v Praze (výsledky průzkumu), 2018. Dostupné online na https://jak-vnimate-parkovaci-zony-v.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.