Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jak využíváš hromadnou dopravu?
Jak využíváš hromadnou dopravu?
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tomáš Vrzala |
---|---|
Šetření: | 27. 07. 2017 - 15. 08. 2017 |
Počet respondentů: | 134 |
Počet otázek (max/průměr): | 31 / 24.99 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 44,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.12:23 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení respondenti,
napadlo vás někdy, jak je vlastně doprava složitý obor? My v Biletu si s tím lámeme denně hlavu, protože chceme pomáhat veřejné dopravě. A to taky děláme. Nicméně potřebujeme od vás pomoci, abychom mohli navrhnout ještě lepší služby usnadňující cestování.
Proto vám předkládáme tento dotazník. Chceme totiž pochopit, jak se pohybujete mezi destinacemi a jak uvažujete o veřejné dopravě. Případně jaké služby vám cestování usnadňují.
Vyplnění je anonymní a vaše odpovědi nám velmi pomohou.
Děkujeme za váš čas a přejeme příjemnou zábavu při vyplnění :)
Odpovědi respondentů
1. Kolik dopravních prostředků vlastní Tvoje domácnost? (za dopravní prostředek považujte auto, skútr nebo motocykl)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 dopravní prostředky | 41 | 30,6 % | 30,6 % |
1 dopravní prostředek | 40 | 29,85 % | 29,85 % |
žádný dopravní prostředek | 36 | 26,87 % | 26,87 % |
více než 2 dopravní prostředky | 17 | 12,69 % | 12,69 % |
2. Vlastníte v domácnosti jízdní kolo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
více než 2 kola | 39 | 29,1 % | 29,1 % |
2 kola | 36 | 26,87 % | 26,87 % |
žádné jízdní kolo | 33 | 24,63 % | 24,63 % |
1 kolo | 26 | 19,4 % | 19,4 % |
3. Dojíždění do zaměstnání/školy za poslední měsíc
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
4. Doba dojíždění do zaměstnání/školy (jen jedna cesta)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15 - 30 minut | 46 | 34,33 % | 34,33 % |
do 15 minut | 40 | 29,85 % | 29,85 % |
45 - 60 minut | 19 | 14,18 % | 14,18 % |
30 - 45 minut | 19 | 14,18 % | 14,18 % |
nad 60 minut | 10 | 7,46 % | 7,46 % |
5. Jak zjišťuješ, kdy Ti jede veřejná doprava z/do zaměstnání/školy
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
6. Jak jsi hledal spojení do zaměstnání/školy v minulých dvou měsících?
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
7. Hledal jsi spojení do zaměstnání/školy jinde? (kde, jak často)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Ano hledala. Bohužel jezdím z Ostravy do Karviné na 12 hodinové směny a žádný autobus ani jiná linka nejede tak, abych nemusela vstávat o půl druhé ráno. Tím pádem jsem nucena jezdit pouze autem a bohužel nemám s kým do dvojice v autě.
APP MHD Tabule
appka mhd praha
dotaz rodinnému příslušníku
dpmb.cz
Hledal jsem jednou. Zjistil jsem, že do mého zaměstnání opravdu žádná veřejná doprava nevede a nikdy vést nebude.
Intuice
Jen jsem ověřoval prázdninový provoz. Na Dpp.
našel přítel, se kterým jezdím
Ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
ne
Ne
NE. Upřesnění otázky "Dojíždění do zaměstnání/školy za poslední měsíc": nevyhovují mi varianty typu "pouze" většinou kombinuji více druhů dopravy. Např. kolo+vlak, pěšky+vlak, vlak+MHD, a také periodicita, chybí varianta občas(např.1x nebo 2x za měsíc), kterou bych určitě zatrhla.
Ne.
Ne. Nevidím důvod hledat něco co znám.
nehledal
Nikde nehledám - v Praze to jezdí často a navíc si odjezdy pamatuju.
nikde, nikdy
Odjezdové tabule v reálném čase / párkrát za týden
pmdp.cz
Při 90vteřinovém intervalu metra nemá zkoumání JŘ smysl.
8. Jak jsi cestoval o víkendech v průběhu posledních dvou měsíců?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
9. Jak jsi strávil svůj poslední přestup delší než půl hodiny?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Čekáním na stanici | 68 | 56,67 % | 50,75 % |
Prohlídkou města či vesnice | 15 | 12,5 % | 11,19 % |
V restauraci | 10 | 8,33 % | 7,46 % |
Takový přestup si nepamatuji | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
Nebyl | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
Chozením po obchodech. | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
nepřestupuji | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
film v mobilu | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
žádný tak dlouhý interval nebyl při přestupu | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
nečekám | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
Takový přestup jsem neměla | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
V takovém případě si většinou zajdu do obchodu, na jídlo, na kávu, apod.. | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
čtením kihy | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
??? | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
povídáním, čtením, nákupem občerstvení na nádraží v obchodě | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
kafe, bageta, cigaro, park | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
posezení u fontány | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
žiji v praze | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
nemám přestup delší půl hodiny | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
žádný nebyl | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
Nepamatuji si. Střídám všechny varianty. | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
nevím, střídám všechny 3 uvedené varianty dle situace | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
Nákupem | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
nemívám tak dlouhé přestupy | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
jdu pěšky na další zastávku | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
už si nepamatuju | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
nejezdím veřejnou dopravou | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
Ctenim.knihy | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
písničky ve sluchátkách | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
Nijak | 1 | 0,83 % | 0,75 % |
10. Jak jsi v posledních dvou měsících hledal spojení, která se netýkala cesty z nebo do zaměstnání/školy?
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
11. Hledal jsi spojení, která se netýkala cesty z nebo do zaměstnání/školy, jinde? (kde, jak často)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
1x vlak
ano 2x měsíčně
APP Můj vlak
domov rodičů nebo přítele, max jendou měsíčně, web idos, pubtran
google maps, 2-3x
Idos lokální na PC
Internet, asi 1krát týdně
na stránkách čd, za poslední dva měsíce jen párkrát (cca třikrát) v souvislosti s plánovaným výjezdem do zahraničí (doprava vlakem v kombinaci s mhd a letadlem)
Ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
Ne
ne
Ne
ne
Ne, jezdím autem
Ne.
nehledal
nikde, nikdy
ončas
Viz předchozí odpovědi
12. Hledáš spojení veřejnou dopravou i v zahraničí? (v jaké zemi, na jakém webu)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
ano, CG transit, weby dopravců
Ano, když je to potřeba, prostě googlím a použiju, co najdu
Ano, na webu dopravce či na zastávkách.
ano, ruzne weby a aplikace prislusnych dopravcu
Ano, řecko, a řecké JŘ
Ano, v Budapešti a v Debrecíně. www.bkk.hu, www.dkv.hu
ano, web dopravce v dané lokalitě
Ano: http://reiseauskunft.bahn.de, cp.sk, https://www.rve.de/fahrplan/, http://fahrplan.oebb.at, atd.
do UK, Slovenska, na stránkách Studen Agency
goeuro.com
Google mapy
Holandsko, 9292.nl Berlin, Google Mapy
idos.cz
Imhd.sk, cp (cz,slovenské susedn mestá)
Itálie
Maďarsko, Velká Británie - stránky MHD v určitém městě
Momentálně nepotřebuji. Pokud budu potřebovat, vždy si vše najdu na internetu.
Na webech jednotlivých měst. (Rakousko, Německo,Itálie)
Ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
Ne
ne
ne nehledám
nehledal
Německo - bahn.de, weby dopravních svazů, flixbus.de Polsko - Google Maps (nespolehlivé data)
Nepotřebuji
No
občas, v různých zemích, většinou na oficiálních stránkách tamního MHD (pokud cestuji do velkých měst, což je u mě časté)
po evropě na idos .cz
pouze na dovolené, nepamatuji si stránky
Přes IDOS, cesta vlakem do Německa.
příležitostně, google
Rakousko - rome2rio.com
Rakousko, aplikace pro Vídeňskou dopravu.
sousední státy, blízká evropa. IDOS A STRÁNKY PŘÍSLUŠNÝCH MÍSTNÍCH DOPRAVCŮ
Svycarsko: bvb.ch, sbb.ch
thetrainline.com, lothianbuses.co.uk
www.tfl.gov.uk - Velká Británie
13. Jak jsi vyhledával v posledních dvou měsících spojení veřejnou dopravou, když jsi je jel jinam než z nebo do zaměstnání/školy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Web | 71 | 52,99 % | 52,99 % |
Mobilní aplikace | 39 | 29,1 % | 29,1 % |
Nepoužívám veřejnou dopravu | 12 | 8,96 % | 8,96 % |
Vypíšu nebo vytisknu si jízdní řády, případně si zapamatuju časy odjezdu | 9 | 6,72 % | 6,72 % |
web a mobilni aplikace | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
1+2+3 | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Idos na pc; ale i web a tištěné | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
14. Co a jak často bys využil u vyhledávačů veřejné dopravy?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
15. Je něco dalšího, co bys využil při vyhledávání spojů ve veřejné dopravě?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Aktuální zpoždění linkových autobusů.
ani ne
info o zpoždění vlaku
informace carbon footprint, jestli ma spoj zpozdeni,kde zrovna spoj je
Informace o bezbariérových autobusech pro vozíčkáře
Mapa zastávok, prestupy
mobilní jízdenky
Možnost přepravy spoluzavazadla a jízdního kola a cena přepravy
Ne
ne
Ne
NE
Ne
nevím
Nic mě nenapadá.
Opravdu jednoduchý nástroj. Idos je příliš neintuitivní a je poznamenán soubojem mezi Českými dráhami a konkurencí.
Sdílet vyhledaný itinerář, např. jako widget na blogu, link do statusu na sociální sítě, privátní zprávy
spoždění
Určitě ne zjištění jestli jede někdo z mých přátel...
Zda je tam dostatek místa pro psa.
Zda na sebe spoje navazují, pokud bude zpoždění, když cestuji s přestupem. Kvůli málo času na přestup někdy volím jiný spoj.
zobrazení bezbariérové možnosti dopravy (kočárek, kolo), cena jízdného - bohužel není zobrazeno u všech spojů
Zpoždění
Zpoždění. Recenze na řidiče autobusu (někteří jsou na pěst)
16. Jízdenku na spoje, které jedou kratší dobu než 1 hodinu, jsem si během posledních dvou měsíců koupil:
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
17. Jízdenku na dálkové spoje, které jedou delší dobu než 2 hodiny, jsem si během posledních dvou měsíců koupil:
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
18. Kupuješ si zpáteční jízdenky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Téměř vždy | 45 | 33,58 % | 33,58 % |
Velmi zřídka | 42 | 31,34 % | 31,34 % |
Ne | 25 | 18,66 % | 18,66 % |
Pouze když je nabídnuta sleva | 22 | 16,42 % | 16,42 % |
19. Preferuješ jízdu autem před veřejnou dopravou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, rád jedu autem, ale není to rozhodující | 47 | 35,07 % | 35,07 % |
Ano, kdykoliv mohu | 32 | 23,88 % | 23,88 % |
Před autem dávám přednost vlakům | 23 | 17,16 % | 17,16 % |
Je mi to jedno | 19 | 14,18 % | 14,18 % |
Před autem dávám přednost autobusům | 5 | 3,73 % | 3,73 % |
tramvaj | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Šaliny, trolejbusy, mimo město jezdím málokdy | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
jak kdy | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
je to různé (dle momentální situace, náladyú, když to mám zobecnit, docela ráda jezdím uatem (ať už jako spolujezdec nebo řidič), asi bych téměř vždy upřednostnila auto před tramvají či autobusem, mám ráda jízdu vlakem, takže tam by auto vyhrálo asi jen o kousek a ne vždy | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
nejradsi jezdim vlakem, ale to je cesta cca hodinu, jinak mistni mhd, ale nemuzu rict, ze rada, autem jako spolujezdec, ocenim zejmena po sichte, kdyz mi kolegyne nabidne odvoz | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Dávám přednost veřejné dopravě podle konkrétní nabídky | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Kam nedojdu pěšky, tam jedu autem. | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Zalezi na tom kam jedu. Nekdy auto, nekdy autobus. | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
20. Jak jsi v posledních 2 měsících cestoval autem?
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
21. Veřejná doprava nestaví všude. Jak jsi naposledy vyřešil cestu z blízké zastávky (do půl hodiny pěšky)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pěšky | 103 | 76,87 % | 76,87 % |
Někdo pro mě přijel autem | 15 | 11,19 % | 11,19 % |
Nejezdím veřejnou dopravou | 9 | 6,72 % | 6,72 % |
5 minut pěšky | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
kolo | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Pěšky 5 minut | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
ale jede | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
pěšky a nebo na kole (do půl h. na kole) | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
pěšky nebo na kole | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Taxi | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
22. Jak jsi naposledy vyřešil cestu ze vzdálenější zastávky (nad půl hodiny pěšky)?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Někdo pro mě přijel autem | 55 | 42,31 % | 41,04 % |
Pěšky | 41 | 31,54 % | 30,6 % |
Nejezdím veřejnou dopravou | 10 | 7,69 % | 7,46 % |
Taxi | 4 | 3,08 % | 2,99 % |
To se mi nestalo | 2 | 1,54 % | 1,49 % |
na kole | 2 | 1,54 % | 1,49 % |
Nestalo se | 1 | 0,77 % | 0,75 % |
To se mi ještě nikdy nestalo. | 1 | 0,77 % | 0,75 % |
neřešilk, taková situace nenastala | 1 | 0,77 % | 0,75 % |
V Praze takové místo není. | 1 | 0,77 % | 0,75 % |
Neměl jsem takový problém. Obvykle v takových lokalitách není jiná volba než jít pěšky a jsem s ní OK. | 1 | 0,77 % | 0,75 % |
Neřeěil jsem takovouto situaci. | 1 | 0,77 % | 0,75 % |
nepoužívám vzdálenější zastávky | 1 | 0,77 % | 0,75 % |
Taková situace nenastala | 1 | 0,77 % | 0,75 % |
nevybavuji si, jestli vůbec taková situace nastala, pokud ano, zřejmě pro mě někdo z rodiny přijel autem, případně jsem šla pěšky | 1 | 0,77 % | 0,75 % |
? | 1 | 0,77 % | 0,75 % |
nikdy se mi to nestalo | 1 | 0,77 % | 0,75 % |
pěšky, vždy byla zastávka do půl hodiny | 1 | 0,77 % | 0,75 % |
tuto situaci jsem neresil | 1 | 0,77 % | 0,75 % |
Uber/Liftago | 1 | 0,77 % | 0,75 % |
neřešila jsem | 1 | 0,77 % | 0,75 % |
autobusem | 1 | 0,77 % | 0,75 % |
23. Vadí Ti něco při nákupu jízdenek na pokladnách a lze to nějak zlepšit?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
cestující, kteří těsně před odjezdem vlaku řeší na pokladně nákup měsíčních jízdenek, vyhledávání spojení atd. - a za nimi čeká fronta, které vlak málem ujede
Časové rozmězí
fronta
fronty
fronty :-) ano, nahnat lidi na web
Fronty a když ráno pokladní držkuje, že 500,- je moc velký obnos, jestli nemám menší, že teprve otevřela kasu. Zlepšit to asi nepůjde :-)
Fronty a nepříjemné pokladní. Uvítala bych samoobslužný terminál bez nutnosti jednat s lidmi.
fronty, proto jízdenky kupuju online
horší informovanost o spojích vlaků od lidí z pokladen na hl.n. v Brně
Kdyz jsem si kupoval jizdenku na pokladne naposledy, tak jsem stal asi 1/4 hodiny ve fronte a kdyz jsem prisel na radu, tak mi pan pred nosem zavrel, ze ma prestavku
Kontakt s pokladními. Obvykle jsou nekompetentní a musím složitě vysvětlovat, co chci, i když to přesně specifikuju... a hlásit kartu předem! Samozřejmě je nákup tak anonymní, že nedostanete žádné věrnostní body, notifikace při mimořádnostech, většinu slev, co jsou na eshopu. Jako jedinou schůdnou alternativu na nádraží vidím rozumně koncipovaný automat, které se ale u nás díky lobby odborů nikdy nerozšířily.
Mohli by přidat platby kartou
Ne
ne
Ne
ne
někdy dokážou být pracovnice na pokladně dosti nepříjemné (to by asi zlepšit šlo - např. motivační systém ze strany zaměstnavatele - pochvaly, bonusy atp.); dále když stojím u jedné pokladny a když na mě přijde řada, pošlou mě jinam, protože mou věc zrovna na té dané přepážce neřeší; obecně mám ale asi spíše dobré zkušenosti
Někdy jsou pokladní náladoví, což se změnit nedá. Někdy mají nedostatek informací, anebo je neumějí vyhledat, třebaže k tomu mají potřebné vybavení - možná školení nebo jednodušší software atp.
Nenakupuji na pokladnách. Nakupuji online.
nepříjemnost obsluhy
netuším
nevadí
nevadi, mozna mit moznost si pak jizdenku propojit se svym uctem online a dostat kredity :)
Nevyužívám
nic mi nevadí
nic mi vyrazne nevadi
o ničem nevím
Občas dlouhé fronty, ale s tím se moc dělat nedá.
přístup pokladních
Raději si jízdenku koupím v automatu.
Řady u pokladen, nepříjemná obsluha
Vadí mi dlouhé fronty na Hlavním nádraží. Např. když chci jet někam vlakem (za rodiči, cca 45 min jízdy vlakem), chci si koupit na nádraží jízdenku ještě než nastoupím do vlaku, protože kdybych si chtěla koupit jízdenku až ve vlaku (když je pokladna na nádraží zpoplatněná), platila bych to i s příplatkem. Někdy je ale fronta tak dlouhá, že bych vlak kvůli tomu nestihla, takže mi nezbyde nic jiného než si koupit lístek ve vlaku i s příplatkem.
Vadí mi, že se všude nedá platit kartou. Vadí mi nepříjemní pokladní...
Vnucování jiných jízdenek, než chci, někdy fronty
Zamestnanci
24. Vadí Ti něco při nákupu jízdenek u řidiče a lze to nějak zlepšit?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
čekání, platebními terminály
chování řidičů, nekonzistence možností placení
Moznost platit kartou
Ne
ne
ne
ne
Ne
Neinformovanost ridicu ohledne ceny jizdenek
Někdy jsou řidiči náladoví, což se změnit nedá.
Několikrát se mi stalo, že sám řidič nezná stanice, ve kterých staví (pokud např. zaskakuje za kolegu apod.)
někteří cestující platí velkým množstvím malých mincí, jiní zase 1000Kč atd. v místní dopravě
nekupuji takto, tvoří to fronty, může být vyšší cena
Nenakupuji u řidiče
Není možnost platit kartou
Neprijemny ridic
neřeším, ale vím že řidiči hodně často nemají jízdenky na prodej = v Praze
netuším
nevadí
nevadí
nevadi, mozna mit moznost si pak jizdenku propojit se svym uctem online a dostat kredity :)
Nevyužívám
občas nemá drobné na vrácení
prakticky nenakupuji, když už, tak řidiči bývají mnohdy nepříjemní, se zákazníkem prakticky nekomunikují, tváří se naštvaně, někdy mají problém vracet na větší bankovky (což ale svým způsobem chápu); dále by nebylo špatné, kdyby se i u řidiče (v dopravním prostředku, u průvodčích ve vlaku) daly zakoupit jízdenky IDS a kdyby i ve vlacích byly "značkovače" takových jízdenek
Při MHD u řidiče, jsou lístky dražší.
Připomínky, že se dá jízdenka koupit jinde. Když jedu na poslední chvíli, tak na to opravdu nemám čas.
řidiči nepřijímají platební karty, ale ani větší bankovky
Snažím se nakupovat online. Na nákupu u řidiče nevadí nic.
stane se ze nemaji drobne na rozmeneni
U některých dopravců (DP Praha) nelze platit dopravní kartou. Řidič někdy vnucuje jinou jízdenku nebo neumí vydat méně běžný doklad.
V případě příměstských autobusů jsem se ani s jinou možností nesetkal (pokladny ani automaty ve stanicích se nevyplatí). Někteří řidiči jsou nepříjemní a lidé musí stát v dlouhých frontách, což prodlužuje dobu jízdy.
Vadí mi častá neochota řidičů jízdenku vůbec prodat.
Vadí mi, že pokud nemá člověk přesně mince na cestu, jaké potřebuje, řidiči nadávají, že nemají jak vrátit. Často se mi stává že mám 200 Kč, platím 32 Kč a oni nadávají a parkrát mne i vyhodili z autobusu a musela jsem čekat na další...Docela nepříjemné a nešikovné....Neříkám platit 1000Kč..Ale 200 Kč dneska už nejsou žádné peníze....
Vetsinou nejde platit kartou
vyšší cena jízdenky
Zdržuje to, ale nevím, jak to řešit.
Zdržuje to, člověk nemá drobný, dostane vynadáno, řidič nemá drobný, nemá jak vrátit. Snazší by bylo platit třeba bezkontaktní kartou.
zvýšená cena za jízdenku
Že mají blbé kecy na placení kartama a vlastně se nedá spolehnout na to, že spoj vůbec terminál budou mít (zatím je to jen výjimka) a obvykle kupujete u řidiče ve chvíli, kdy jsem v oblasti bez bankomatu, takže pak jste nahraní. Že při placení hotově můžou ty tržby reálně ukrást. Nemáte garanci místa a že vás případně vezme - ale dopravci nedovolí blokace online bez plateb, protože by jim někdo umělě vyprodal bus a odehnal lidi.
Že mi často neřeknou cenu, jsou nepříjemní...
25. Vadí Ti něco při nákupu jízdenek na internetu (AMSBus, ČD, LEO Express, RegioJet, Arriva)? a lze to nějak zlepšit?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Časté zamítnutí karty, ale to je chyba banky.
drobnosti
eshop českých drah je i v nové verzi katastrofálně složitý a neintuitivní
Je to ok
malá přehlednost a složitost vyhledávání možných slev
mám ráda klasické jízdenky, které držím v rukou (a nemusím je tisknout)
Mistenka pro dite do 6let...člověk musí koupit polovični
Nákup na internetu se mi líbil, vše proběhlo super.
Ne
Ne
ne
Ne
Ne
Ne.
neaktualizované obsadené sedadlá
nechci zadávat na internet osobní údaje
nejde mi to. musela bych si plno věcí nastavit a naučit se to.
Někdy nutnost platby nebo nabití kreditu kartou. U rezervace míst to, že u ČD nezjistím, je-li sedadflo popředu, nebo pozadu,.
nekupuji
nemám s tím zkušenosti
Nemám v tento způsob nákupu jízdenek důvěru.
Nepouzivam
netuším
Neumím příliš nakupovat na internetu.
neumim to
Nevadí
nevadí
nevadi
pro nákup jízdenek na internetu jsem doposud využila snad pouze stránky RegioJetu a Českých drah, nevybavuji si žádné problémy, vše proběhlo bez problému (skoro bych řekla, že zvlášť u RegioJetu dokonce příjemně - líbí se mi systém automatického přesměrování na internetové bankovnictví a po zaplacení přes něj zase zpět na stránky dopravce)
Příliš mnoho kroků při nákupu (ČD), oldschool vzhled a ovládání (AMS), uspořádání webu (LE),
regiojet - spoje jsou uvedeny max 2 mesice dopredu, chtelo by to vic...
RegioJet - zbytečné a matoucí emaily ohledně rezervace jízdenky - není k ničemu - stačí až email s opravdovou jízdenkou ČD - v některých spojít Railjet nelze vybrat kontrétní místo sedadla podle náhledového schématu
RegioJet se píše s malým et na konci. Ty weby jsou vlastně OK. Mluvil jsem do UX dvou z nich, tak toto mi nepřísluší odpověděť. :)
RJ ma hnusny web, jinak vse ok
Žakovský prukaz u Leo expresu
26. Obec, ve které žiješ?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 41 | 30,6 % | 30,6 % |
Brno | 7 | 5,22 % | 5,22 % |
Hradec Králové | 6 | 4,48 % | 4,48 % |
Ostrava | 5 | 3,73 % | 3,73 % |
Plzeň | 5 | 3,73 % | 3,73 % |
Zlín | 2 | 1,49 % | 1,49 % |
Pardubice | 2 | 1,49 % | 1,49 % |
Kousek za Prahou | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Praha, Kobylisy | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Mirovice | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
ostatní odpovědi | 63 | 47,01 % | 47,01 % |
27. Obec, ve které jsi zaměstnán či kde studuješ?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 44 | 39,64 % | 32,84 % |
Brno | 9 | 8,11 % | 6,72 % |
Ostrava | 3 | 2,7 % | 2,24 % |
Plzeň | 3 | 2,7 % | 2,24 % |
Zlín | 2 | 1,8 % | 1,49 % |
Hradec Králové | 2 | 1,8 % | 1,49 % |
Pardubice | 2 | 1,8 % | 1,49 % |
Praha, Bohnice | 1 | 0,9 % | 0,75 % |
Žatec | 1 | 0,9 % | 0,75 % |
Jihlava | 1 | 0,9 % | 0,75 % |
ostatní odpovědi | 43 | 38,74 % | 32,09 % |
28. Kolik je Ti let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 - 26 | 53 | 39,55 % | 39,55 % |
27 - 35 | 39 | 29,1 % | 29,1 % |
36 - 45 | 18 | 13,43 % | 13,43 % |
do 18 let | 14 | 10,45 % | 10,45 % |
46 - 60 | 10 | 7,46 % | 7,46 % |
29. Měsíční čistý příjem domácnosti (lidé, se kterými sdílíš svůj rozpočet), ve které žiješ? Výzkum je anonymní a tento údaj nám moc pomůže
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 - 35 tis. Kč | 41 | 33,61 % | 30,6 % |
36 - 50 tis. Kč | 28 | 22,95 % | 20,9 % |
do 20 tis. Kč | 21 | 17,21 % | 15,67 % |
51 - 75 tis. Kč | 17 | 13,93 % | 12,69 % |
76 - 100 tis. Kč | 11 | 9,02 % | 8,21 % |
nad 100 tis. Kč | 4 | 3,28 % | 2,99 % |
30. Počet dospělých osob v domácnosti. Výzkum je anonymní a tento údaj nám moc pomůže
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 68 | 53,54 % | 50,75 % |
1 | 23 | 18,11 % | 17,16 % |
3 | 21 | 16,54 % | 15,67 % |
4 | 12 | 9,45 % | 8,96 % |
více jak 4 | 3 | 2,36 % | 2,24 % |
31. Počet dětí (do 18 let) v domácnosti. Výzkum je anonymní a tento údaj nám moc pomůže
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0 | 85 | 69,67 % | 63,43 % |
1 | 24 | 19,67 % | 17,91 % |
2 | 12 | 9,84 % | 8,96 % |
3 | 1 | 0,82 % | 0,75 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.