Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jaké funkce v e-shopu oceníte?

Jaké funkce v e-shopu oceníte?

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Vojtěch Andres
Šetření:16. 01. 2014 - 23. 01. 2014
Počet respondentů:109
Počet otázek (max/průměr):23 / 22.82
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:89,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:27
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem dotazníku je zjistit, jaké funkce v e-shopu zákazníci ocení. Výsledek pomůže zvýšit kvalitu e-shopů.

Odpovědi respondentů

1. Máte zkušenost s nákupem v e-shopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10x a více8073,39 %73,39 %  
5x až 10x1816,51 %16,51 %  
2x až 4x98,26 %8,26 %  
1x10,92 %0,92 %  
Ne10,92 %0,92 %  

Graf

2. Proč nakupujete v e-shopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je to levnější7871,56 %71,56 %  
Mohu porovnávat ceny7669,72 %69,72 %  
Z nedostatku času4036,7 %36,7 %  
Nemám rád/a nakupování v kamenné prodejně2321,1 %21,1 %  

Graf

3. Nakupujete pouze v ověřených e-shopech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5550,46 %50,46 %  
Někdy3532,11 %32,11 %  
Ne1917,43 %17,43 %  

Graf

4. Jaký typ platby preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dobírkou6660,55 %60,55 %  
Platba předem4844,04 %44,04 %  
Hotově2220,18 %20,18 %  

Graf

5. Pokud platíte předem, jaký způsob preferujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Platba přes účet5258,43 %47,71 %  
Platební karta3943,82 %35,78 %  
Online převod z bank2528,09 %22,94 %  
Mobilní platba44,49 %3,67 %  

Graf

6. Jaký typ dopravy využíváte ?

Do vlastní odpovědi prosím uveďte pořadí, jak služby využíváte.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká pošta8678,9 %78,9 %  
PPL5550,46 %50,46 %  
DPD2321,1 %21,1 %  
Uloženka.cz1513,76 %13,76 %  
Kurýr98,26 %8,26 %  
Zásilkovna.cz87,34 %7,34 %  
osobni odber32,75 %2,75 %  
česká pošta, uloženka, zásilkona, PPL10,92 %0,92 %  
Osobní vyzvednutí, popřípadě vytištění elektronicky zaslané jízdenky/vstupenky10,92 %0,92 %  
osobní převzetí10,92 %0,92 %  
preferuji ČP, pošta je 100m od domova10,92 %0,92 %  
Gebruder Weiss10,92 %0,92 %  
Osobní odběr, PPL, DPD, Česká pošta10,92 %0,92 %  
ČP, PPL 10,92 %0,92 %  
Geis10,92 %0,92 %  
kamenná prodejna, pokud ji e-shop má10,92 %0,92 %  
ppl, čp, k10,92 %0,92 %  
hlavně osobní odběr10,92 %0,92 %  
česká pošta, PPL a pak jiné možnosti doručení, dle aktuální situace10,92 %0,92 %  
Česká pošta, PPL10,92 %0,92 %  
PPL, DPD, pošta10,92 %0,92 %  
ČP, PPL, ulozenka10,92 %0,92 %  
osobní vyzvednutí, popř. pošta10,92 %0,92 %  
1. Česká pošta, 2. PPL10,92 %0,92 %  
Snažím se nekvalitní České poště vyhýbat, bohužel málokdo nabízí použitelnou alternativu.10,92 %0,92 %  
slovenska posta10,92 %0,92 %  
někdy mají místo k osobnímu odběru, tak pokud je blízko10,92 %0,92 %  
vyzvednout osobně10,92 %0,92 %  
Česká pošta, Uloženka.cz. PPL10,92 %0,92 %  

Graf

7. Objednal/a jste si někdy zboží a vyzvedl/a na pobočce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8073,39 %73,39 %  
Ne2926,61 %26,61 %  

Graf

8. Je důležitým faktorem pro nákup výše poštovného?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9788,99 %88,99 %  
Ne1211,01 %11,01 %  

Graf

9. Nakoupili jste někdy v e-shopu na splátky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10798,17 %98,17 %  
Ano21,83 %1,83 %  

Graf

10. Je rozhodující, zda má e-shop kamennou prodejnu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7871,56 %71,56 %  
Ano3128,44 %28,44 %  

Graf

11. Odejdete někdy z e-shopů z důvodu, že obchod vypadá zastarale,-Nemoderně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Někdy4036,7 %36,7 %  
Ne3935,78 %35,78 %  
Ano3027,52 %27,52 %  

Graf

12. Odradil Vás od nákupu nepřehlednost nákupního košíku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4642,2 %42,2 %  
Ne4238,53 %38,53 %  
Někdy2119,27 %19,27 %  

Graf

13. Preferujete jednokrokový nákupní košík? (Na jedné straně se vyplňuje adresa, je zde zobrazena doprava a další informace)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7064,22 %64,22 %  
Ne3935,78 %35,78 %  

Graf

14. Menu nejčastěji hledám

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Levá lišta8477,06 %77,06 %  
Horní lišta4339,45 %39,45 %  
Pravá lišta32,75 %2,75 %  

Graf

15. Stali jste se někdy fanouškem na sociálních sítích některého e-shopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7165,14 %65,14 %  
Ano3834,86 %34,86 %  

Graf

16. Znáte program „Ověřeno zákazníky“ od Heureka.cz?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8678,9 %78,9 %  
Ne2321,1 %21,1 %  

Graf

17. Hledáte před nákupem recenze o výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6660,55 %60,55 %  
Někdy3733,94 %33,94 %  
Ne65,5 %5,5 %  

Graf

18. Jak se dozvídáte o e-shopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Z vyhledávače8880,73 %80,73 %  
Porovnávač cen7568,81 %68,81 %  
Kamarádi3733,94 %33,94 %  
Reklama2623,85 %23,85 %  
Používám elektronický nákup u firem, které znám z osobní návštěvy / klasického nákupu10,92 %0,92 %  
Dlouholetá zkušenost s internetem10,92 %0,92 %  
znam10,92 %0,92 %  
vlastní zkušenost10,92 %0,92 %  
Doporučení od jiných10,92 %0,92 %  
vlastní hledání10,92 %0,92 %  
když něco potřebuji koupit, tak hledám10,92 %0,92 %  
co chci si najdu sama10,92 %0,92 %  

Graf

19. Nakupujete někdy v e-shopu přes smartphone?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9183,49 %83,49 %  
Ano1513,76 %13,76 %  
Uvažuji o tom32,75 %2,75 %  

Graf

20. Necháváte si zasílat reklamní emaily z e-shopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5247,71 %47,71 %  
Někdy4440,37 %40,37 %  
Ano1311,93 %11,93 %  

Graf

21. Je pro Vás přínosem kromě e-mailu i zasílání SMS o stavu objednávky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8880,73 %80,73 %  
Ne2119,27 %19,27 %  

Graf

22. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7165,14 %65,14 %  
Muž3834,86 %34,86 %  

Graf

23. Do jaké věkové skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 až 306761,47 %61,47 %  
31 až 452119,27 %19,27 %  
do 201311,93 %11,93 %  
46 až 6087,34 %7,34 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Jaký typ platby preferujete?

  • odpověď Dobírkou:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 8. Je důležitým faktorem pro nákup výše poštovného?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte zkušenost s nákupem v e-shopu?

2. Proč nakupujete v e-shopu?

3. Nakupujete pouze v ověřených e-shopech?

4. Jaký typ platby preferujete?

5. Pokud platíte předem, jaký způsob preferujete?

6. Jaký typ dopravy využíváte ?

7. Objednal/a jste si někdy zboží a vyzvedl/a na pobočce?

8. Je důležitým faktorem pro nákup výše poštovného?

9. Nakoupili jste někdy v e-shopu na splátky?

10. Je rozhodující, zda má e-shop kamennou prodejnu?

11. Odejdete někdy z e-shopů z důvodu, že obchod vypadá zastarale,-Nemoderně?

12. Odradil Vás od nákupu nepřehlednost nákupního košíku?

13. Preferujete jednokrokový nákupní košík? (Na jedné straně se vyplňuje adresa, je zde zobrazena doprava a další informace)

14. Menu nejčastěji hledám

15. Stali jste se někdy fanouškem na sociálních sítích některého e-shopu?

16. Znáte program „Ověřeno zákazníky“ od Heureka.cz?

17. Hledáte před nákupem recenze o výrobku?

18. Jak se dozvídáte o e-shopu?

19. Nakupujete někdy v e-shopu přes smartphone?

20. Necháváte si zasílat reklamní emaily z e-shopu?

21. Je pro Vás přínosem kromě e-mailu i zasílání SMS o stavu objednávky?

22. Jste

23. Do jaké věkové skupiny patříte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte zkušenost s nákupem v e-shopu?

2. Proč nakupujete v e-shopu?

3. Nakupujete pouze v ověřených e-shopech?

4. Jaký typ platby preferujete?

5. Pokud platíte předem, jaký způsob preferujete?

6. Jaký typ dopravy využíváte ?

7. Objednal/a jste si někdy zboží a vyzvedl/a na pobočce?

8. Je důležitým faktorem pro nákup výše poštovného?

9. Nakoupili jste někdy v e-shopu na splátky?

10. Je rozhodující, zda má e-shop kamennou prodejnu?

11. Odejdete někdy z e-shopů z důvodu, že obchod vypadá zastarale,-Nemoderně?

12. Odradil Vás od nákupu nepřehlednost nákupního košíku?

13. Preferujete jednokrokový nákupní košík? (Na jedné straně se vyplňuje adresa, je zde zobrazena doprava a další informace)

14. Menu nejčastěji hledám

15. Stali jste se někdy fanouškem na sociálních sítích některého e-shopu?

16. Znáte program „Ověřeno zákazníky“ od Heureka.cz?

17. Hledáte před nákupem recenze o výrobku?

18. Jak se dozvídáte o e-shopu?

19. Nakupujete někdy v e-shopu přes smartphone?

20. Necháváte si zasílat reklamní emaily z e-shopu?

21. Je pro Vás přínosem kromě e-mailu i zasílání SMS o stavu objednávky?

22. Jste

23. Do jaké věkové skupiny patříte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Andres, V.Jaké funkce v e-shopu oceníte? (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://jake-funkce-v-e-shopu-ocenit.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.