Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jaký význam má pro vás angličtina?
Jaký význam má pro vás angličtina?
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Bc. Luisa Dudáková |
---|---|
Šetření: | 01. 02. 2011 - 13. 02. 2011 |
Počet respondentů: | 265 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 8.68 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 86,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:07 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
děkuji vám za vyplnění dotazníku o angličtině, který bude součástí mé bakalářské práce na téma: Jakým způsobem mění angličtina svět? Cílem je zjistit, jestli je angličtina pro Čechy důležitá a proč.
Vyhodnocení dotazníku bude k dispozici na vyplnto.cz. Pokud byste chtěli ještě něco vědět, kontaktujte mě prosím e-mailem.
Luisa Pánková
Odpovědi respondentů
1. V kolika letech jste se začal(a) učit angličtinu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
6 - 10 | 129 | 48,68 % | 48,68 % |
11 - 15 | 65 | 24,53 % | 24,53 % |
0 - 5 | 28 | 10,57 % | 10,57 % |
16 - 20 | 21 | 7,92 % | 7,92 % |
více než 20 | 17 | 6,42 % | 6,42 % |
nikdy | 5 | 1,89 % | 1,89 % |
2. Jaké máte znalosti angličtiny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pokročilé | 96 | 36,23 % | 36,23 % |
středně pokročilé | 88 | 33,21 % | 33,21 % |
mírně pokročilé | 49 | 18,49 % | 18,49 % |
základní | 25 | 9,43 % | 9,43 % |
žádné | 6 | 2,26 % | 2,26 % |
nevím | 1 | 0,38 % | 0,38 % |
3. Snažíte se své znalosti angličtiny zlepšit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 141 | 53,21 % | 53,21 % |
trochu | 96 | 36,23 % | 36,23 % |
ne | 26 | 9,81 % | 9,81 % |
nevím | 2 | 0,75 % | 0,75 % |
4. Jaký způsob studia angličtiny vám nejvíce vyhovuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
škola | 61 | 23,02 % | 23,02 % |
samostudium | 53 | 20 % | 20 % |
jazyková škola | 50 | 18,87 % | 18,87 % |
soukromá výuka | 40 | 15,09 % | 15,09 % |
jiný | 37 | 13,96 % | 13,96 % |
žádný | 18 | 6,79 % | 6,79 % |
výukový program na PC | 6 | 2,26 % | 2,26 % |
5. Jak často používáte angličtinu (pro komunikaci, čtení na internetu…)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
každý den | 97 | 36,6 % | 36,6 % |
několikrát týdně | 66 | 24,91 % | 24,91 % |
1x týdně | 34 | 12,83 % | 12,83 % |
1 až 3x za měsíc | 28 | 10,57 % | 10,57 % |
méně než 1x za měsíc | 21 | 7,92 % | 7,92 % |
nevím | 10 | 3,77 % | 3,77 % |
nikdy | 9 | 3,4 % | 3,4 % |
6. Které činnosti běžně děláte v angličtině? (můžete zvolit více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Poslouchám hudbu | 203 | 76,6 % | 76,6 % |
Sleduji filmy, TV pořady | 192 | 72,45 % | 72,45 % |
Čtu články na internetu | 170 | 64,15 % | 64,15 % |
Komunikuji na cestách do zahraničí | 151 | 56,98 % | 56,98 % |
Studuji | 136 | 51,32 % | 51,32 % |
Čtu knihy nebo časopisy | 121 | 45,66 % | 45,66 % |
Komunikuji s lidmi ze zahraničí, kteří přijedou do Čech | 119 | 44,91 % | 44,91 % |
Píši emaily, dopisy, SMS… | 112 | 42,26 % | 42,26 % |
Hraji hry na PC | 107 | 40,38 % | 40,38 % |
Komunikuji s přáteli | 77 | 29,06 % | 29,06 % |
Pracuji | 66 | 24,91 % | 24,91 % |
Jinou činnost | 34 | 12,83 % | 12,83 % |
Telefonuji | 32 | 12,08 % | 12,08 % |
Komunikuji se svojí rodinou či partnerem | 11 | 4,15 % | 4,15 % |
Žádnou | 6 | 2,26 % | 2,26 % |
7. Která slova či fráze pocházející z angličtiny často používáte v češtině? (1 až 5)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
OK | 7 | 5,07 % | 2,64 % |
Fuck | 2 | 1,45 % | 0,75 % |
sorry | 2 | 1,45 % | 0,75 % |
"čeknout", by the way | 1 | 0,72 % | 0,38 % |
slash (male/male vztahy), flashka, internet, mail | 1 | 0,72 % | 0,38 % |
notebook,internet,web | 1 | 0,72 % | 0,38 % |
don't worry, bye, nadávky | 1 | 0,72 % | 0,38 % |
very nice, cool, beautiful, happy | 1 | 0,72 % | 0,38 % |
sorry, OK, ready, busy, czenglish | 1 | 0,72 % | 0,38 % |
fuck this shit | 1 | 0,72 % | 0,38 % |
ostatní odpovědi | 120 | 86,96 % | 45,28 % |
8. Kterou anglicky mluvící zemi jste navštívil(a)? (můžete zvolit více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velkou Británii | 127 | 47,92 % | 47,92 % |
žádnou | 118 | 44,53 % | 44,53 % |
USA | 37 | 13,96 % | 13,96 % |
Irsko | 20 | 7,55 % | 7,55 % |
Kanadu | 16 | 6,04 % | 6,04 % |
jinou | 16 | 6,04 % | 6,04 % |
Austrálii | 7 | 2,64 % | 2,64 % |
9. Jaký světový význam bude mít podle vás angličtina za 20 let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
větší než dnes | 129 | 48,68 % | 48,68 % |
stejný | 78 | 29,43 % | 29,43 % |
menší než dnes | 24 | 9,06 % | 9,06 % |
nahradí ostatní jazyky | 21 | 7,92 % | 7,92 % |
nevím | 13 | 4,91 % | 4,91 % |
10. Chcete ještě něco dodat? (Zkušenosti s angličtinou, proč je pro vás důležitá atd.)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Ad výuka jazyků: Anglicky mluvím poměrně dobře, ač jsem byla převážně ve třídách, kde byli všichni pomalejší než já. Angličtina se na mě jaksi "nalepila". Ad používání AJ: Často se mi stává, že použiji chybný tvar v mluvené řeči, i když znám správnou formu. Toto se mi však stává i v jiných jazycích včetně češtiny. Při studiu angličtiny mi hodně pomohla francouzská gramatika, kteroužto jsem měla prostudovanou v jisté době dál. Jsou si hodně podobné.
Anglcký jazyk je důležitý pro dorozumění se ať po pracovní nebo soukromé stránce. Myslím si ovšem, že je angličtina uměle vyzdvihována nad ostatní jazyky, které jsou v našich podmínkách důležitější - a těmi je němčina a ruština.
Anglictina se dnes bere jako samozrejmost, zaklad. Dalsi jazyk je naprosto nutny.
Angličtina bývá spíše hodně přeceňována firmami, které nabírají absolventy. Příjímací pohovory jsou založené na težkých testech z angličtiny, kdy stejně v průběhu pracovní činnosti anglicky nepromluvíte ani slovo...
Angličtina je pro mě důležitá, protože se díky ní mohu dostat k mnohem většímu počtu informací.
Angličtina je pro mě velmi důležitá a své studium si bez ní neumím představit. Také je to hezký jazyk, který mě baví se učit i používat.
Angličtina má nakročeno k tomu, aby suplovala funkci esperanta - jeden jazyk pro všechny. Pokud i jižní státy toto přijmou a začnou pořádně angličtinu vyučovat (má zkušenost je, že např. Italové, Španělé, atd. mluví nejhůře), může to být velmi reálné a nápomocné.
Angličtinu by měl umět každý, kamkoli se člověk dostane, domluví se minimálně anglicky.
Angličtinu mám ráda, líbí se mi a umožňuje mi domluvit se v cizině na mnoha místech. Nebojím se cestovat, protože s výjimkou několika zemí se s ní domluvíte skoro všude, i když samozřejmě ne s každým...
angličtinu mi zprotivili na ZŠ a SŠ, mám dojem, že ji začali vyučovat jako dříve ruštinu, tzn. povinně bez možnosti úniku k jiným jazykům, a to nevím, zda je úplně správné...
angličtinu používám ve své práci. Zejména na velkých projektech, na kterých spolupracuje řada lidí z několika zemí je angličtina jazykem, kterým se píše dokumentace, maily, komunikuje se. Do budoucna bude narůstat objem projektů a práce, kde bude člověk muset komunikovat s cizojazyčnými osobami. V řadě firem se angličtina stane oficiálním jazykem - někde je to tak již dnes. Klienti si již dnes vybírají dodavatele, který je schopen anglicky komunikovat. Máme poptávky na jednotlivé odborníky, angličtina je nutností. Velmi brzy se neznalost angličtiny stane brzdou a člověk který anglicky neumí nezíská lepší práci. Ruku v ruce s tím jde samozřejmě cestování, anglicky se člověk domluví téměř všude na světě. rada lidí co neumí anglicky se neodváží cestovat jinak, než s cestovní kanceláří, a ochuzují se tak o zážitky. Angličtina dává i možnost si popovídat s jinými lidmi, zjistit o nich více, poznat na cestách jak žijí, co je zajímá, trápí, jak fungují jiné státy atd.
bez anglictiny bych se ve svete vubec nedomluvila.i tam, kde mluvi(nemyslim ted tam,kde je aj rodny jazyk),casto pouzivam ruce nohy,ale porad bych byla bez aj asi ztracena.
Bohužel naše generace měla malou příležitost ke studiu angličtiny (za války dominovala němčina, pak ruština). Ohromnou příležitostí byly 3 roky studia na anglickém gymnasiu v Praze, i když to nebyla výuka výhradně v angličtině. U svých vnoučat byla výjimečná možnost 2 roky pobytu v USA, což je samozřejmě nejlepší jak zvládnout jazyk. Ale i druzí 2 vnuci, ač nestudovali mimo republiku se naučili velmi slušně ve škole, a dále na počítači při sledování her ( bohužel, ale pochytili takto opravdu dost). Srdečně zdravím Hanka
Byl bych nejraději, kdyby nebyla důležitá vůbec. Trpí tím lidé, kteří jsou tupý na jazyky jako já. :-)
Díky. :-) Filip Rychetský :-)
I při základních znalostech se s ní dá při turistice v zahraničí velmi dobře domluvit, což třeba s němčinou je prakticky nemožné.
I think that English is very important for people.I love English very much, because it is interesting language and English is everywhere...
Je to důležitá lingua franca. :) A moc krásná.
Jsem rád, že se domluvím s cizinci-turisty, kteří ovládají angličtinu.
K dobré znalosti angličtiny jsem dospěla individuální výukou, ale také aktivním přístupem z mé strany; k výuce angličtiny se mi osvědčilo sledovat anglicky mluvené filmy a čtení anglicky psaných knih - tento přístup považuji za důležitý pro zvládnutí pohotových reakcí, vyjadřovacích schopností a dobré pasivní (poslechové znalosti aj); znalost angličtiny mi velmi významně pomohla k získání dobré práce - proto její znalost považuji za velmi důležitou pro život; dle mého názoru, kdo anglicky nemluví, má podstatně horší možnosti uplatnění, a to zejména ve městech.
Kdo se jí pořádně nenaučil před revolucí je dnes ....... v háji.
líbí se mi, v dnešní době je její znalost nezbytná!
momentalne se pro me anglictina stala napul zivotni drahou, spolu s francouzstinou. jinak jsem se dost naucil skrz sve oblibene filmove hrdiny a serialy v anglictine, taky pisnicky. tez v ni rad hledam logiku, pravidla a rad skatulkuju ruzne jevy do seznamu, tabulek...a ruzne pomucky, proste me bavi o tom jazyku premyslet. taky rad prouzdam po netu a zkoukam obcas ruzny typoy anglictin a prizvuky, libi se mi treba skotsky nebo irsky :D
Myslím si, že v dnešní době je angličtina nutná pro dobře ohodnocenou práci.
Myslím, že je dobré se angličtinu učit, protože dnes je velmi žádaná. Ale na druhou stranu by se neměla tak přeceňovat v rámci národního jazyka - např. češtiny,... Za chvíli bychom mohli zapomínat na naše slova a používat jen ta počeštěná anglická :) (setkala jsem se se slovy jako best friendka, checkuj to apod. )
nejen v pracovním ale i osobním životě, dává více možnosti v životě jedince, bude jednou nutnost ovládat alespon jeden světový jazyk
Nejlépe se člověk naučí jazyk při pobytu v cizině.
Němčina nebo ruština není potřeba, Němci i Rusové se anglicky domluví. Korejci, Vietnamci a Čínané rozumí česky. Problém je někdy s Francouzi a skoro vždycky se Španěly. Kdybych mluvil dobře anglicky a španělsky, domluvil bych se v Praze snad se všemi cizinci.
Obecně podle mě záleží na učiteli a způsobu výuky, jestli vás jazyk bude bavit a zda se ho budete snažit učit. Kdybych se začala učit angličtinu na střední škole nikdy bych jí nepřišla na chuť, patřila k mým méně oblíbeným a nejnudnějším hodinám. Nelíbilo se mi, že se v hodinách nemluví česky, nepřekládá do češtiny, nepíše anglické znění slovíček. Na základní škole to bylo běžné a rozhodně efektivnější.
potřebovala bych ji pro pracovní cesty
Pozice angličtiny je asi do té míry stabilní (s tendencí k růstu), do jaké míry jsou anglicky hovořící země kulturními, vědeckými a ekonomickými velmocemi.
pro mě až tak důležitá není jako pro ostatní svět, ale chápu důležitost jednoho světového jazyka, čím je angličtina. bohužel jsem se narodila v Čechách a ne v Anglii. jinak přeji hodně štěstí při psaní bakalářské práce. :)
Před dvaceti lety to byla ruština,dnes je to angličtina a za pár desítek let bude in čínština...
student kajl pedf uk
tou jinou zemí z otázky 8 je JAR
učme se čínsky!! v té je větší budoucnost
V mnoha ohledech je to smutné, neboť každý jazyk umožňuje vyjádřit něco, co lze do jiných jen ztěží přeložit; nicméně je zřejmé, že angličtina se postupně stane dominantním jazykem. Za to může z velké míry její jednoduchost a světový význam států, kde se anglicky hovoří (především USA). Je však možné, že se tyto státy dostaly do popředí i právě díky angličtině...?
velmi důležitá je ve studiu - spousta materiálů není přeložena do češtiny a jediným zdrojem se tak stávají materiály v cizích jazycích - převážně v angličtině
vyuzivam ji ve velke mire v praci (komunikace s cizinci), umoznuje mi poznavat cizi zeme a kultury, na internetu mam pristup primo ke zdroji informaci (nemusim spolehat na nespolehlive preklady)
Z pracovního hlediska zaměstnavatelé požadují komunikativní znalost,ale zaměstnanec jí nakonec stejně nevyužije.
Znalost angličtiny byla pro mou práci / 31 let/ v zahraničním obchodě velmi důležitá. Tehdy bych její znalost hodnotil jako středně pokročilou až pokročilou.Nyní jsem už 20 let v důchodu a co by senior jsem odkázán hlavně na internet a TV.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.