Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Je volání v ČR levné?

Je volání v ČR levné?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marek Štěpán
Šetření:16. 11. 2012 - 20. 11. 2012
Počet respondentů:95
Počet otázek (max/průměr):22 / 21.48
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:05
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

 

děkuji za vyplnění dotazníku ohledně telekomunikačních služeb v ČR a chování mobilních operátorů.

 

Výsledky mi pomohou zpracovat diplomovou práci týkající se konkurence na českém telekomunikačním trhu. Dotazník je krátký, anonymní a zúčastnit se může každý.

 

Ještě jednou děkuji za Váš čas.

 

Marek Štěpán

Odpovědi respondentů

1. Jak souhlasíte s těmito tvrzeními? S operátorem nejraději jednám přes jeho asistenční telefonní linku

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím3031,58 %31,58 %  
spíše souhlasím2122,11 %22,11 %  
souhlasím1818,95 %18,95 %  
nesouhlasím1717,89 %17,89 %  
nevím99,47 %9,47 %  

Graf

2. Vše, co potřebuji, dokážu zjistit a nastavit na webu mého operátora

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2728,42 %28,42 %  
spíše nesouhlasím2728,42 %28,42 %  
nevím1515,79 %15,79 %  
nesouhlasím1414,74 %14,74 %  
souhlasím1212,63 %12,63 %  

Graf

3. S operátorem vše nejraději vyřeším osobně na pobočce

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím2728,42 %28,42 %  
spíše souhlasím2324,21 %24,21 %  
souhlasím2122,11 %22,11 %  
nesouhlasím1818,95 %18,95 %  
nevím66,32 %6,32 %  

Graf

4. Jako stávající zákazník platím vyšší ceny, než zákazník nový

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím3334,74 %34,74 %  
spíše souhlasím2930,53 %30,53 %  
souhlasím1818,95 %18,95 %  
spíše nesouhlasím1010,53 %10,53 %  
nesouhlasím55,26 %5,26 %  

Graf

5. Vadí mi uzavírat s operátorem smlouvu na 2 roky

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím5658,95 %58,95 %  
spíše souhlasím1920 %20 %  
spíše nesouhlasím99,47 %9,47 %  
nevím88,42 %8,42 %  
nesouhlasím33,16 %3,16 %  

Graf

6. Dobíjení kreditu je nepohodlné

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím3233,68 %33,68 %  
nesouhlasím2122,11 %22,11 %  
spíše nesouhlasím1717,89 %17,89 %  
nevím1313,68 %13,68 %  
spíše souhlasím1212,63 %12,63 %  

Graf

7. Ceny telekomunikačních služeb v ČR jsou přiměřené

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím6063,16 %63,16 %  
spíše nesouhlasím2223,16 %23,16 %  
nevím66,32 %6,32 %  
spíše souhlasím66,32 %6,32 %  
souhlasím11,05 %1,05 %  

Graf

8. Operátor mě často kontaktuje (telefonem, mailem, atd.)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím3536,84 %36,84 %  
spíše souhlasím3132,63 %32,63 %  
souhlasím1515,79 %15,79 %  
nesouhlasím1111,58 %11,58 %  
nevím33,16 %3,16 %  

Graf

9. Operátor mi často nabídne službu, kterou využiji

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím4547,37 %47,37 %  
spíše nesouhlasím4244,21 %44,21 %  
nevím44,21 %4,21 %  
spíše souhlasím33,16 %3,16 %  
souhlasím11,05 %1,05 %  

Graf

10. Je pro mě důležité, aby se operátor dobře prezentoval na veřejnosti a v médiích

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím3334,74 %34,74 %  
nevím2425,26 %25,26 %  
spíše nesouhlasím1717,89 %17,89 %  
souhlasím1212,63 %12,63 %  
nesouhlasím99,47 %9,47 %  

Graf

11. Je složité přejít k jinému operátorovi

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím2829,47 %29,47 %  
nevím2223,16 %23,16 %  
spíše souhlasím2021,05 %21,05 %  
nesouhlasím1414,74 %14,74 %  
souhlasím1111,58 %11,58 %  

Graf

12. Důvodem pro přechod k jinému operátorovi může být:

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Levné volání1.8322.519
Levné SMS2.5582.036
Levné MMS5.7373.225
Levný internet v mobilu3.5472.69
Rychlý internet v mobilu4.5262.502
Dotovaný telefon5.2632.531
Síť prodejen6.0952.486
Značka6.4423.783

Graf

13. Používáte chytrý telefon?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5254,74 %54,74 %  
ne3840 %40 %  
nevím55,26 %5,26 %  

Graf

14. Mobilní telefon používám také na:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Focení7882,11 %82,11 %  
Přehrávání hudby7578,95 %78,95 %  
Hraní her5658,95 %58,95 %  
Surfování po internetu5557,89 %57,89 %  
Přístup na sociální sítě4547,37 %47,37 %  
E-mail4446,32 %46,32 %  
Mapy/GPS4042,11 %42,11 %  
Sledování videa/TV2122,11 %22,11 %  
GSM Banking1616,84 %16,84 %  

Graf

15. Jsem u mého operátora, protože:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

dobrej tarif

je levnější ve volání ve vlastní síti než ostatní

je levný

je levný

je nejlevnejsi

je nejlevnější na trhu

je tam moje rodina

je u něj celá rodina

je u něj i moje rodina

je u něj většina mé rodiny

jediná seriózně se prezentující značka

jsem líný ho změnit

Jsem poměrně spokojena s nabídkou (tarifem)

jsem s ním celkem spokojený

jsem si na něj zvykla

jsem spokojená s jeho službami

jsem u něho 15 let a plně mu důvěřuji

Jsem u něj už dlouho, nechce se mi řešit složitý přechod k jinému operátorovi.

Má dostatečně kapacitní internet za únosnou cenu.

má ho celá rodina

ma kvalitni pokryti a nema vypadky

ma vyhodny tarif na volani a sms do vlastni site, ale na volani do jinych siti mam jineho operatora. neni totiz zadny tarif, ktery by mi plne vyhovoval a tak je pro me levnejsi kombinovat dva i za cenu, ze si musim hlidat dva telefony

mám firemní tarif se zvýhodněnýma podmínkama

Mám relativně dobrý tarif

mám služební telefon a nemohu do toho mluvit

mám speciální tarif na lidi u stejného operátora

Mám uzavřenou smlouvu na 2 roky..

Mám výhodný zaměstnanecký tarif

mě drží smlouva

mi nabídl dvakrát více volných minut než je bĕžné na celé dva roky

mi vyhovuje

O2. Nechce se mi přecházet od tohoto operátora.

odjakživa

pro mě má výhodný tarif, který v době podpisu smlouvy jiný operátor neměl.

rodiče mi platí tarif a chtějí abych byla tam kde jsou oni

Se zatím nenašel vhodný na změnu.

tam byla převaha mých přátel (to byl cca rok 2002) a už jsem u něj zůstala

ten puvodni me stval

u konkurence není lepší nabídka.

u něj je moje rodina

V podstatě není na výběr, ale asi jako jediný mi vyhovuje v tom, že mám jisté výhody, ačkoli mám pouze dobíjecí kartu.. Jinak jsou všichni stejně příšerně drazí a téměř nevolám.. Každou minutu hovoru si dvakrát rozmyslím.. A často se stejným závěrem... Je to ostuda

V té době byl nejlevnější s nejvhodnějším tarifem

většina mých blízkých má ten samý, je to praktické

vodafone, výhodný tarif

všichni josu stejní skrblíci

žádný operátor mi nenabídnul nic lepšího než retenční oddělení u T-Mobilu, ani když viděli faktury za poslední období; pokrytí 3G má T-Mobile asi nejlepší

16. Nejlépe se podle mého názoru prezentuje:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemám názor3435,79 %35,79 %  
T-Mobile2728,42 %28,42 %  
Vodafone2223,16 %23,16 %  
O21010,53 %10,53 %  
BLESKmobil22,11 %2,11 %  

Graf

17. Jsem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6063,16 %63,16 %  
Muž3536,84 %36,84 %  

Graf

18. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-256366,32 %66,32 %  
26-352223,16 %23,16 %  
méně než 1855,26 %5,26 %  
36-5544,21 %4,21 %  
více než 5511,05 %1,05 %  

Graf

19. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ s maturitou4547,37 %47,37 %  
VŠ bakalář2829,47 %29,47 %  
VŠ magistr a vyšší1212,63 %12,63 %  
88,42 %8,42 %  
SŠ bez maturity22,11 %2,11 %  

Graf

20. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student6063,16 %63,16 %  
Pracující3031,58 %31,58 %  
Nezaměstnaný55,26 %5,26 %  

Graf

21. Využívám

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Paušální tarif6871,58 %71,58 %  
Předplacenou kartu2728,42 %28,42 %  

Graf

22. Měsíčně za soukromý telefon utratím zhruba:

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3001515,79 %15,79 %  
2001313,68 %13,68 %  
5001010,53 %10,53 %  
25088,42 %8,42 %  
40077,37 %7,37 %  
10066,32 %6,32 %  
35066,32 %6,32 %  
15055,26 %5,26 %  
60033,16 %3,16 %  
90033,16 %3,16 %  
ostatní odpovědi 1000
1
700
50
80
17
5
30
550
370
180
1100
3000
130
140
1920 %20 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:319.89
Minimum:30
Maximum:900
Variační rozpětí:870
Rozptyl:34949.99
Směrodatná odchylka:186.95
Medián:300
Modus:300

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Operátor mi často nabídne službu, kterou využiji

  • odpověď nesouhlasím:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 8. Operátor mě často kontaktuje (telefonem, mailem, atd.)

12. Důvodem pro přechod k jinému operátorovi může být:

  • odpověď Levné volání=1:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Levné SMS=2 na otázku 12. Důvodem pro přechod k jinému operátorovi může být:

13. Používáte chytrý telefon?

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi GSM Banking na otázku 14. Mobilní telefon používám také na:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mapy/GPS na otázku 14. Mobilní telefon používám také na:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 500 - 3000 > na otázku 22. Měsíčně za soukromý telefon utratím zhruba:

14. Mobilní telefon používám také na:

  • odpověď Hraní her:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sledování videa/TV na otázku 14. Mobilní telefon používám také na:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi GSM Banking na otázku 14. Mobilní telefon používám také na:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Levné SMS=3 na otázku 12. Důvodem pro přechod k jinému operátorovi může být:
  • odpověď Mapy/GPS:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi GSM Banking na otázku 14. Mobilní telefon používám také na:
  • odpověď Surfování po internetu:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi GSM Banking na otázku 14. Mobilní telefon používám také na:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mapy/GPS na otázku 14. Mobilní telefon používám také na:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přístup na sociální sítě na otázku 14. Mobilní telefon používám také na:
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi E-mail na otázku 14. Mobilní telefon používám také na:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sledování videa/TV na otázku 14. Mobilní telefon používám také na:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak souhlasíte s těmito tvrzeními? S operátorem nejraději jednám přes jeho asistenční telefonní linku

2. Vše, co potřebuji, dokážu zjistit a nastavit na webu mého operátora

3. S operátorem vše nejraději vyřeším osobně na pobočce

4. Jako stávající zákazník platím vyšší ceny, než zákazník nový

5. Vadí mi uzavírat s operátorem smlouvu na 2 roky

6. Dobíjení kreditu je nepohodlné

7. Ceny telekomunikačních služeb v ČR jsou přiměřené

8. Operátor mě často kontaktuje (telefonem, mailem, atd.)

9. Operátor mi často nabídne službu, kterou využiji

10. Je pro mě důležité, aby se operátor dobře prezentoval na veřejnosti a v médiích

11. Je složité přejít k jinému operátorovi

12. Důvodem pro přechod k jinému operátorovi může být:

13. Používáte chytrý telefon?

14. Mobilní telefon používám také na:

16. Nejlépe se podle mého názoru prezentuje:

17. Jsem

18. Věk

19. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

20. Jsem:

21. Využívám

22. Měsíčně za soukromý telefon utratím zhruba:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak souhlasíte s těmito tvrzeními? S operátorem nejraději jednám přes jeho asistenční telefonní linku

2. Vše, co potřebuji, dokážu zjistit a nastavit na webu mého operátora

3. S operátorem vše nejraději vyřeším osobně na pobočce

4. Jako stávající zákazník platím vyšší ceny, než zákazník nový

5. Vadí mi uzavírat s operátorem smlouvu na 2 roky

6. Dobíjení kreditu je nepohodlné

7. Ceny telekomunikačních služeb v ČR jsou přiměřené

8. Operátor mě často kontaktuje (telefonem, mailem, atd.)

9. Operátor mi často nabídne službu, kterou využiji

10. Je pro mě důležité, aby se operátor dobře prezentoval na veřejnosti a v médiích

11. Je složité přejít k jinému operátorovi

12. Důvodem pro přechod k jinému operátorovi může být:

13. Používáte chytrý telefon?

14. Mobilní telefon používám také na:

16. Nejlépe se podle mého názoru prezentuje:

17. Jsem

18. Věk

19. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

20. Jsem:

21. Využívám

22. Měsíčně za soukromý telefon utratím zhruba:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Štěpán, M.Je volání v ČR levné? (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://je-volani-v-cr-levne.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.