Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Náboženství v současnosti
Náboženství v současnosti
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Kateřina Gerö |
---|---|
Šetření: | 23. 04. 2008 - 24. 04. 2008 |
Počet respondentů: | 23 |
Počet otázek (max/průměr): | 15 / 13.87 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | nelze zjistit |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | nelze zjistit |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Ahoj všichni!Žádám Vás o účast v průzkumu na téma "Náboženství v současnosti ". Vyplněním dotazníku mi velmi pomůžete, neboť výstupy budou podkladem k sepsání seminární práce v oboru sociologie.
Předem všem děkuji za spolupráci.
Kateřina Gerö
Poznámka administrátora: Některé otázky nedávají příliš smysl - doporučuji vyplňovat spíše intuitivně :-)
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 15 | 65,22 % | 65,22 % |
muž | 8 | 34,78 % | 34,78 % |
2. Věk
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 | 5 | 21,74 % | 21,74 % |
23 | 3 | 13,04 % | 13,04 % |
20 | 3 | 13,04 % | 13,04 % |
25 | 2 | 8,7 % | 8,7 % |
35 | 1 | 4,35 % | 4,35 % |
55 | 1 | 4,35 % | 4,35 % |
14 | 1 | 4,35 % | 4,35 % |
šestnáct | 1 | 4,35 % | 4,35 % |
třicetjedna | 1 | 4,35 % | 4,35 % |
24 | 1 | 4,35 % | 4,35 % |
ostatní odpovědi | 4 | 17,39 % | 17,39 % |
3. Současné bydliště (uvést obec a počet obyvatel v tis.)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Částkov 0,3
Jičín - 17
Liberec 100 tis
Liberec 100 tis.
Liberec co možná už skutečně má těch 100.000 obyvatel
Liberec, 100.000
neuvedu
Nový Jičín-20 000
Ostrava
Ostrava, 100
praha mega
Praha
Praha
Praha (1 100)
Praha (milion?)
Praha 1200
PRAHA 1200 tis.
Praha, 1 200 000
Praha, 1,3 mil obyvatel
Praha, 1000
Praha, pres 1000 mil. obyvatel
třebíč, 40tis.
Zlín (83 tis. obyv)
4. Původní bydliště (vyplnit pouze v případě, že se liší od současného bydliště - uvést obec a počet obyvatel v tis.)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Lipník nad Bečvou, 7 500
Praha (milion?)
Praha 1000
Praha, 1,3 mil
praha, 1200tis.
Stod 10 tis.
5. Čím je náboženství užitečné pro jedince?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- dává jednoznačné odpovědi na sporné otázky (někomu to stačí) - spojuje lidi, kteří věří stejnému (společenská složka - asi spíš na venkově)
berlicka?
Člověk má urč. cíl, náplň života.
da mu smysl zivota
dává smysl života, rozlišuje hodnoty ( dobro, zlo ), určuje pravidla, dává naději, že smrtí život nekončí
jak pro koho, pro me treba nicim
má se k čemu upnout
Motivuje k tomu být lepším člověkem.
možná jim dává nějakou sílu a případně jistotu, že něco bude i po životě a že má život nějaký smysl
Myslím, že velmi. Znám případy, kdy se k víře upnuli lidé po těžké životní situaci. Víra jim pomáhá odpovědět na otázky, zdůvodní si proč se to a jak děje, nesjou sami, někam patří ...
najde určité jistoty
není užitečné
netuším
pmoc v nouzi, opora
podpora, jistota
racionálně v ničem, prakticky je zneužíváno k realizaci záměrů jednotlivců a skupin
skutečnost, že člověk v něco věří může pomáhat překonávat jedinci obtíže, starosti, problémy, utrpení, se kterými se v životě setkává
smíření s těžkostmi života, pokora, láska
snazší orientace v obtížných životních situacích, zmírnění pocitu odpovědnosti za vlastní rozhodnutí, zavedení rituálů, které vnášejí do života řád a systém (pravidelné modlitby, návštěva kostela, církevní svátky)
Tím že každý jedince čili boží tvor je jedinečný a náboženství mu ukáže tu pravou svatou cestu k bohu všemohoucímu.
Tím že mají v něco víru a věří v něco, co možná neexistuje, ale dává jím to nějakým způsobem sílu.
Záleží na druhu náboženství. ale myslím si, že pro některé jedince je důležité v něco (někoho) věřit, víra udržuje lidi nad vodou.
Záleží na názoru jedince:) Obecně asi proto, že jeho životu dává určitý smysl.
6. Čím je náboženství užitečné pro společnost?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- definuje nějaký morální rámec
Dává jí dohromady a sdružuje jí ;)
Charitativní a vzdělávací činnost. Brání tradiční společenské hodnoty.
jak které náboženství pro jak kterou společnost. Třeba islám pro západní společnost příliš "užitečný" není.
jednotící
moralni zasady, socialni funkce - svatky
myslím že ničím
najitím společných hodnot
nevím
nicim?
ničím
Pro společnost nevidím užitečnost náboženství.
pro společnost...??Rozhodně ničím...pouze vyvolává konflikty...
řád, mravní hodnoty
snazší prosazování určitého morálního kodexu - "nepsaných zákonů"
Spojuje
Tím že se šíří jako mor, ale až na ten mor umřeme, pudem všici do nebe a proto se modleme k bohu každým dnem nebot nevíme kdy pojdeme
Udržuje soudržnost, určitou kulturu. ale zase, záleží na druhu náboženství. Bylo by krásné, kdyby se lidi řídili heslem: neublížíš bližnímu svému (nebo jak to přikázání zní). Ovšem zabíjet ve jménu náboženství je zas negativní extrém.
Věřící více dodržují normy, protože jim hrozí sankce nejen od státu, ale i od boha.
vetsinou nicim, akorat delaj problemy, napriklad s interupci atd..
viz předchozí odpověď náboženství může udávat společnosti určitý řád a smysl, stanovovat morální hodnoty apod.
záleží, zda užitečné či "užitečné"
zlepseni spolecenskych vztahu
7. Jaké vnímáte náboženské hodnoty?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
bratrství, ???
co je myšleno náboženskými hodnotami? Náboženství je mi povětšinou lhostejné i s hodnotami.
co to je..??
dobre
důvěra, píle při studiu, klid
humanizmus a láska k bližnímu tolerance vůči ostatním lidem
Já osobně nevěřím v nic, ale proti takovým lidem nic nemám.
Jako náboženskou hodnotu vnímám hlavně Desatero božích přikázání. Dále pak Bible, Vánoce, Velikonoce.
kladně i záporně :)
moc je nevnímám
nechápu je
nejsem věřící, ale myslím, že náboženství má významnou výchovnou funkci
nerozumim otazce. vnimam, ze verici maji hodnoty, ktere se casto dost lisi od mych.
neutralne
neutrálně až negativně
nijak - alespoň ty, které jsou prezentovány
nijak, nevěřím a spíš mi některé z nich vadí, dodržování nepřiměřeně přísných pravidel
Pokud budu brát, že věřící mají jakési desatero podle, kterého se maji řídit a jsou to hodnoty, tak snad bych nikdy nezabila, nic neukradla ..
vánoce, velikonoce
Velmi hodnotně až přehodnotně přesně jak bůh mne hříšnikovi nařídil, náboženská hodnota je pro mne nejhodnotnějším nejexlusivnějším a nejvíce sexy darem který mi bůh mohl kdy nabídnout...oo děkuji ti pane...
velmi pozitivně
zadne
žádné
8. Z jakého náboženství vámi vnímané hodnoty pocházejí?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
buddhismus
jsem laik...takže netuším, co se tady po mě chce....=)
krestanstvi
křesťanství
křesťanství
KřesŤanství
křesťanství
křesťanství
křesťanství, hinduismus
Křesťanství, Islám
křesťanství, islám
Nejspíš z křesťanství
Nevím jak se jmenuje ale je to jediné pravdivé náboženství a všichni osttatní lžou a miluju boha... je tak..přitažlivý..a sexy..ne nejsem nekrofil
z krestanstvi vetsinou
9. Jaká je vaše znalost náboženství?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dostatečná | 14 | 60,87 % | 60,87 % |
dobrá | 6 | 26,09 % | 26,09 % |
velmi dobrá | 2 | 8,7 % | 8,7 % |
žádná | 1 | 4,35 % | 4,35 % |
10. Původ vašich znalostí o náboženství?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
škola | 10 | 43,48 % | 43,48 % |
samostudium | 10 | 43,48 % | 43,48 % |
výchova v rodině | 9 | 39,13 % | 39,13 % |
jiné | 8 | 34,78 % | 34,78 % |
přátelé | 7 | 30,43 % | 30,43 % |
11. Jakou známkou byste hodnotili ŽIDOVSTVÍ? (známky jako ve škole)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 10 | 43,48 % | 43,48 % |
2 | 6 | 26,09 % | 26,09 % |
4 | 3 | 13,04 % | 13,04 % |
1 | 3 | 13,04 % | 13,04 % |
5 | 1 | 4,35 % | 4,35 % |
12. Jakou známkou byste hodnotili KŘESŤANSTVÍ? (známky jako ve škole)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4 | 6 | 26,09 % | 26,09 % |
2 | 6 | 26,09 % | 26,09 % |
1 | 5 | 21,74 % | 21,74 % |
3 | 5 | 21,74 % | 21,74 % |
5 | 1 | 4,35 % | 4,35 % |
13. Jakou známkou byste hodnotili ISLÁM? (známky jako ve škole)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 7 | 30,43 % | 30,43 % |
5 | 5 | 21,74 % | 21,74 % |
4 | 5 | 21,74 % | 21,74 % |
2 | 4 | 17,39 % | 17,39 % |
1 | 2 | 8,7 % | 8,7 % |
14. Jakou známkou byste hodnotili HINDUISMUS? (známky jako ve škole)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 9 | 39,13 % | 39,13 % |
3 | 9 | 39,13 % | 39,13 % |
4 | 3 | 13,04 % | 13,04 % |
5 | 1 | 4,35 % | 4,35 % |
1 | 1 | 4,35 % | 4,35 % |
15. Jakou známkou byste hodnotili BUDDHISMUS? (známky jako ve škole)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 11 | 47,83 % | 47,83 % |
1 | 5 | 21,74 % | 21,74 % |
3 | 5 | 21,74 % | 21,74 % |
4 | 2 | 8,7 % | 8,7 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.