Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jsme ovlivňováni reklamou?

Jsme ovlivňováni reklamou?

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Barbora Tichá
Šetření:29. 03. 2015 - 15. 04. 2015
Počet respondentů:140
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.06
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:07
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 

jsem studentkou gymnázia chtěla bych Vás požádat o vyplnění dotazníku. Týká se reklamy a toho, jak ovlivňuje naši společnost. Předem děkuji za vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9165 %65 %  
muž4935 %35 %  

Graf

2. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-305640 %40 %  
15-203625,71 %25,71 %  
30-402115 %15 %  
40-501410 %10 %  
50-6085,71 %5,71 %  
pod 1542,86 %2,86 %  
nad 6010,71 %0,71 %  

Graf

3. Vaše dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou5438,57 %38,57 %  
Vysokoškolské4431,43 %31,43 %  
Základní3122,14 %22,14 %  
Středoškolské bez maturity117,86 %7,86 %  

Graf

4. Máte rádi reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne6848,57 %48,57 %  
Rozhodně ne4834,29 %34,29 %  
Spíše ano2316,43 %16,43 %  
Rozhodně ano10,71 %0,71 %  

Graf

5. Pokud ano, proč?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je pro mě zdrojem informací o nových výrobcích/službách1335,14 %9,29 %  
Je zábavná1129,73 %7,86 %  
Vyplní čas mezi filmy a mám tak možnost dělat jiné aktivity718,92 %5 %  
Občas zajímavá, vtipná. Občas. 12,7 %0,71 %  
nemám12,7 %0,71 %  
nevim12,7 %0,71 %  
Zabývám se reklamou12,7 %0,71 %  
Ne12,7 %0,71 %  
lživá a otravná12,7 %0,71 %  

Graf

6. Pokud ne, proč?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Otravuje mě7563,56 %53,57 %  
Nezajímá mě1714,41 %12,14 %  
Zdržuje mě1512,71 %10,71 %  
kombinace všech možností10,85 %0,71 %  
Otravuje, zdržuje, nezajímá mě a je v drtivé většině pitomá (až na pár světlých výjimek).10,85 %0,71 %  
protože mi je to putna10,85 %0,71 %  
Protože si tvůrci myslí, že možní zákazníci jsou nesvéprávní oslíci, kteří si nechají vnutit jejich nekvalitní produkt.10,85 %0,71 %  
Zdržuje mě, nezajímá mě a často je mi nepříjemná.10,85 %0,71 %  
Každá z uvedených možností, ale nejvíc ze všeho je nesmírně hloupá (tvůrci tedy předpokládají, že jsme ještě hloupější) a často propaguje nekvalitní věci; působí opačně - odrazuje od koupě (je malá hrstka reklam normálních, pro které to neplatí).10,85 %0,71 %  
Je pouze pár světlých výjimek, které nejsou hloupé, urážející, lživé, na které se člověk i rád podívá znovu pro vtip, nápad, hezké zpracování, zbytek jsou stupidní nesmysly, které od koupě stoprocentně ODRADÍ a navíc otravují tím neustálým vnucováním.10,85 %0,71 %  
obtěžuje, je manipulativní10,85 %0,71 %  
Otravuje a zdržuje, nehledě na to, že se mě snaží ovlivnit.10,85 %0,71 %  
Některé jsou zábavné, ale většina mi narušuje program10,85 %0,71 %  
vše výše uvedené10,85 %0,71 %  

Graf

7. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize7050 %50 %  
Internet4733,57 %33,57 %  
Letáky a noviny96,43 %6,43 %  
Billboardy42,86 %2,86 %  
všude32,14 %2,14 %  
Radiorozhlas32,14 %2,14 %  
Televize + internet :)10,71 %0,71 %  
všude, kromě knih10,71 %0,71 %  
Bohužel všude, to vnucování v drtivé většině nekvalitních produktů je nesmírně otravné, nejhorší je televize.10,71 %0,71 %  
Téměř se s reklamou nesetkávám10,71 %0,71 %  

Graf

8. Sledujete teleshopping?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne12992,14 %92,14 %  
Ano117,86 %7,86 %  

Graf

9. Koupil(a) jste někdy něco na základě teleshoppingu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne12992,14 %92,14 %  
Pouze jednou (špatná zkušenost)64,29 %4,29 %  
Ano53,57 %3,57 %  

Graf

10. Když v televizi začnou běžet reklamy:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přepínám na jinou stanici7352,14 %52,14 %  
Nevnímám, dělám jinou činnost7150,71 %50,71 %  
TV nesleduji1812,86 %12,86 %  
Sleduji je1611,43 %11,43 %  
Vypínám TV75 %5 %  
nemám tv21,43 %1,43 %  
ztlumím TV10,71 %0,71 %  
začnu běžet taky10,71 %0,71 %  
Odcházím na toaletu nebo pro jídlo :-)10,71 %0,71 %  
minimálně vypínám zvuk10,71 %0,71 %  
přetáčím je 10,71 %0,71 %  
až na některé 10,71 %0,71 %  
Okamžitě vypnu zvuk a nedívám se na ně.10,71 %0,71 %  
nechávám je běžet, miluje je moje kočka (tj. jsou pro kočku)10,71 %0,71 %  
Vypínám zvuk (ty nadšené budovatelské hlásky úderníků z padesátých let mi dost vadí) nebo přepínám jinam - reklamy slouží tedy až na hrstku světlých výjimek jako odstrašující příklady k odrazení potencionálních kupců a dobře jim tak !10,71 %0,71 %  
jdu na záchod :)10,71 %0,71 %  
odcházím něco udělat nebo si zakouřit10,71 %0,71 %  
Přetáčím10,71 %0,71 %  

Graf

11. Prohlížíte si reklamní letáky, které najdete ve schránce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jen vyjímečně5539,29 %39,29 %  
Občas4330,71 %30,71 %  
Ne, nikdy2417,14 %17,14 %  
Ano, vždy1812,86 %12,86 %  

Graf

12. Kupujete zboží na základě reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jen vyjímečně6244,29 %44,29 %  
Ne4028,57 %28,57 %  
Občas ano2920,71 %20,71 %  
Ano, často21,43 %1,43 %  
záleží, o jakou reklamu se jedná10,71 %0,71 %  
Ne, NIKDY, nejsem hlupák, aby mi někdo hustil do hlavy, co si mám myslet a co kupovat, aby se on měl dobře.10,71 %0,71 %  
kupuji reklamu na základě zboží10,71 %0,71 %  
NE ! Reklama - od slova “klam“, klamat.10,71 %0,71 %  
Ne, právě naopak, vím co NEKOUPIT, když se snaží dělat hloupou reklamou z lidí také hlupáky, je jen hrstka pěkných a nápaditých, i pravdivých, takovou věc si klidně koupím, ale jsou to jen výjimky (tak 3 za 25 let).10,71 %0,71 %  
zásadně ne - spíše naopak10,71 %0,71 %  
Jen jednou a kvůli špatné zkušenosti nikdy více10,71 %0,71 %  

Graf

13. Sledujete slevy a sezonní akce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas4230 %30 %  
Ano, ale ne pravidelně3927,86 %27,86 %  
Spíše ne2719,29 %19,29 %  
Ano, pravidelně1712,14 %12,14 %  
Nikdy1510,71 %10,71 %  

Graf

14. Cítíte se být ovlivněn(a) reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Moc ne6345 %45 %  
Ano, trochu4129,29 %29,29 %  
Vůbec ne3021,43 %21,43 %  
Ano, velmi32,14 %2,14 %  
ovlivněna je špatné slovo, když na mě má vliv, tak je to proto, že jí to dovolím, nejedná se o ovlivňování v násilném slova smyslu10,71 %0,71 %  
cítím se být ovlivněn mediální latrínou10,71 %0,71 %  
NE - obrovské množství reklam za posledních dvacet let, jen vyhozené peníze, které by se daly využít lépe, za tu dobu jsem koupila na základě reklamy jen asi 3 věci, a to spíš jako poděkování za reklamu, která byla pěkná a zaujala mne, zbytek je ODPAD !10,71 %0,71 %  

Graf

15. Jaký vliv na Vás mají barvy?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Trochu mě ovlivňují.4936,84 %35 %  
Neovlivňují mě moc.2418,05 %17,14 %  
Nevím.2418,05 %17,14 %  
Myslím, že mě hodně ovlivňují.2115,79 %15 %  
Neovlivňují mě vůbec.96,77 %6,43 %  
Mohou více zaujmout a upoutat pozornost (červená reklama v ulici) atp. 10,75 %0,71 %  
jak kde, jak kdy, jak na čem10,75 %0,71 %  
barvy mě zrušují, kromě růžové a žluté a taky hnědé, ta je fuj10,75 %0,71 %  
ovlivňují mě, ale ne ve vztahu k nákupnímu chování10,75 %0,71 %  
neuvědomuji si žádný vliv10,75 %0,71 %  
Každá má své kouzlo.10,75 %0,71 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví:

2. Váš věk:

3. Vaše dosažené vzdělání:

4. Máte rádi reklamu?

5. Pokud ano, proč?

6. Pokud ne, proč?

7. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou?

8. Sledujete teleshopping?

9. Koupil(a) jste někdy něco na základě teleshoppingu?

10. Když v televizi začnou běžet reklamy:

11. Prohlížíte si reklamní letáky, které najdete ve schránce?

12. Kupujete zboží na základě reklamy?

13. Sledujete slevy a sezonní akce?

14. Cítíte se být ovlivněn(a) reklamou?

15. Jaký vliv na Vás mají barvy?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví:

2. Váš věk:

3. Vaše dosažené vzdělání:

4. Máte rádi reklamu?

5. Pokud ano, proč?

6. Pokud ne, proč?

7. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou?

8. Sledujete teleshopping?

9. Koupil(a) jste někdy něco na základě teleshoppingu?

10. Když v televizi začnou běžet reklamy:

11. Prohlížíte si reklamní letáky, které najdete ve schránce?

12. Kupujete zboží na základě reklamy?

13. Sledujete slevy a sezonní akce?

14. Cítíte se být ovlivněn(a) reklamou?

15. Jaký vliv na Vás mají barvy?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Tichá, B.Jsme ovlivňováni reklamou? (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://jsme-ovlivnovani-reklamou.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.