Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
moc vás všechny prosím o vyplnění krátkého dotazníku, který použiju ve své diplomové práci. Za vyplnění mockrát děkuju!!!!!!
Katka :)
Odpovědi respondentů
1. Jak jsou pro vás důležité tyto hodnoty? Tedy kolem čeho se "točí" převážná většina vašich činností?.
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Nejdůležitější je pro mně rodina nebo vztah
2.295
7.808
Udržování zdraví - zdravý životní styl
4.4
7.516
Chci se hlavně bavit, užívat si života, chodit ven s přáteli
5.333
7.232
Nejdůležitější je pro mě kariéra a úspěch v práci
5.21
5.499
Vzdělávání se a poznávání nových věcí
4.61
4.505
Být užitečný a ohleduplný ( například k životnímu prostředí, zbatečně neplýtvat atd.)
6.076
4.318
Víra nebo nějaké náboženství
8.686
8.844
Vzhled, styl, obdiv ostatních
7.314
5.416
Chci se hlavně odlišovat, jdu proti proudu, proti hodnotám dnešní společnosti
7.629
6.976
Mou největší hodnotou je nějaký můj koníček ( např. hudba, sport a podobně)
6.029
7.875
Chci hlavně zapadnout mezi ostatní, aby si mě nikdo nevšímal a nic neřešit
8.419
7.272
2. Často se mluví o životních stylech. Jaké životní styly u nás v České republice podle vašeho názoru převládají?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
12
11,43 %
11,43 %
konzumní
7
6,67 %
6,67 %
nezdravý
5
4,76 %
4,76 %
zdravý životní styl
3
2,86 %
2,86 %
rychlý životní styl
2
1,9 %
1,9 %
sport
2
1,9 %
1,9 %
u nás převládá životní styl knedla vepřa zela
1
0,95 %
0,95 %
Televizní
1
0,95 %
0,95 %
kult bigamie
1
0,95 %
0,95 %
tohle jde mimo mě
1
0,95 %
0,95 %
ostatní odpovědi
stádovitost, povrchnost, kariérismus, snaha přežít chodit si užívat s přátely rodinný životní styl a karíéra pasivni, k svemu telu a prirode neohleduplny Nebát se nakrást. Bezohledná arogance k okolí. jsou to různé styly, nevím který nejvíce převládá rodinný a alternativní rodinný životní styl, vše se obětuje rodině Všechno co je BIO :) no ruzne nagelovaná hlava spotřební emo styl Mít, co nejvíce a hlavně, starat se jen o sebe! zábava Lidi se hodně snaží podobat se většomě. Novodobý trend je podle mě žít zdravě. konzum konzumerismus Jednoznačně je to konzumní životní styl !! moderni konzum a spotřeba zdravý životní styl, konzumní, rodinný, chalupařský, stresující xxx pohodlný punk Uspěchané Mekáč, KFC, tlustý baby... pohodlný život materialismus? komerční přístup žravost nezdravy? (sry, ale trosku mi tu chybi definice) konzumní životní styl Šeda myš :) nezdravé konzumní způsob života styl davového splinutí.... hloupost, stádovitost techno, hip- hop, trance, dnb lehkoživný, diletantský hédonistický novinka-zdravý životní styl hedónismus, a životní styl závidět ostatním sportovní zdravá strava Konzervativní Městský tradiční: práce-rodina-koníčky, když zbyde čas gaučové zápecnictví Spotřeba materiální lamy hektický zdravy zivotni stylu starsich, vyhledavani zabavy snobismus Hip- hop ateisti ráno vstát, nějak přežít den a večer sedět u TV Flákači komerční, spoutřebitelský, konzumní, velmi pasivní materialistický moderné uspěchaný nie som z ceska žádné jít v proudu moc často ne, převládá asi nezdravý životní styl
70
66,67 %
66,67 %
3. Máte pocit, že váš životní styl ovlivňují nějakým způsobem reklama a média?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
56
53,33 %
53,33 %
ne
38
36,19 %
36,19 %
nevím
11
10,48 %
10,48 %
4. Cítíte ze strany médií a reklamy tlak například na to, jak máte vypadat, jak se máte správně chovat a podobně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 5, ne → otázka č. 6, nevím → otázka č. 6].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
74
70,48 %
70,48 %
ne
26
24,76 %
24,76 %
nevím
5
4,76 %
4,76 %
5. Co vám tento tlak způsobuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nic
25
33,78 %
23,81 %
motivuje mě to abych na sobě zapracoval(a) a dosáhl(a) toho
19
25,68 %
18,1 %
hnusí se mi to, čím víc mi reklamy ukazují jak správně vypadat a žít, o to víc dělám všechno jinak
18
24,32 %
17,14 %
frustraci, že nikdy tyto požadavky nemohu splnit a zvládnout ( například vypadat a chovat se určitým způsobem)
7
9,46 %
6,67 %
nevím
5
6,76 %
4,76 %
6. Který z následujících prvků má největší vliv na váš životní styl?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
přátelé
56
53,33 %
53,33 %
rodina
42
40 %
40 %
peníze
33
31,43 %
31,43 %
práce nebo škola
30
28,57 %
28,57 %
věk
25
23,81 %
23,81 %
zdraví
21
20 %
20 %
pohlaví ( to jestli jsem muž nebo žena)
16
15,24 %
15,24 %
média a reklama
12
11,43 %
11,43 %
nic
3
2,86 %
2,86 %
nevím
3
2,86 %
2,86 %
7. Myslíte si, že současná společnost se orientuje nejvíc na konzum a spotřebu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 8, ne → otázka č. 9, nevím → otázka č. 9].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
87
82,86 %
82,86 %
nevím
10
9,52 %
9,52 %
ne
8
7,62 %
7,62 %
8. Myslíte si, že je to tak správně??
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
66
75,86 %
62,86 %
nevím
16
18,39 %
15,24 %
ano
5
5,75 %
4,76 %
9. Snažíte se žít
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
občas se stane že toho nakoupím víc než jsem chtěl(a)
61
58,1 %
58,1 %
skromně, kupuji si jen to co musím, zbytečně neutrácím
29
27,62 %
27,62 %
nakupuji a utrácím hodně, chci si hlavně užívat života
12
11,43 %
11,43 %
jsem nakupovací maniak
3
2,86 %
2,86 %
10. Pokud nakoupíte víc než jste chtěl(a), je to většinou pod vlivem nějaké reklamy? ( Nebo nějaké slevy, akce, vzorku na vyzkoušení, atd.?)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
občas
47
44,76 %
44,76 %
ne
39
37,14 %
37,14 %
ano
19
18,1 %
18,1 %
11. Myslíte si, že reklama a média manipulují s našimi životy a tím nás omezují v naší svobodné volbě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
občas
48
45,71 %
45,71 %
ano
31
29,52 %
29,52 %
ne
24
22,86 %
22,86 %
nevím
2
1,9 %
1,9 %
12. Jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
68
64,76 %
64,76 %
muž
37
35,24 %
35,24 %
13. Kolik je vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
20 - 35 let
82
78,1 %
78,1 %
15 - 20 let
8
7,62 %
7,62 %
35 - 50 let
8
7,62 %
7,62 %
50 - 65 let
6
5,71 %
5,71 %
0 - 15 let
1
0,95 %
0,95 %
14. Kde bydlíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ve městě
79
75,24 %
75,24 %
na vesnici
14
13,33 %
13,33 %
v menším městě ( pod 100 000 obyvatel)
12
11,43 %
11,43 %
15. Jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
student
45
42,86 %
42,86 %
pracující
34
32,38 %
32,38 %
pracující student
20
19,05 %
19,05 %
na mateřské dovolené
4
3,81 %
3,81 %
jiné
1
0,95 %
0,95 %
student základní školy
1
0,95 %
0,95 %
16. Jaký je váš rodinný stav?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
svobodný(á)
61
58,1 %
58,1 %
ve vztahu nebo v manželství bez dětí
25
23,81 %
23,81 %
s vlastními dětmi a rodinou ( děti stále bydlí v domácnosti)
12
11,43 %
11,43 %
s dětmi a rodinou, žádné z dětí však již v domácnosti nebydlí
5
4,76 %
4,76 %
bez namžela
1
0,95 %
0,95 %
v manželství s dětmi
1
0,95 %
0,95 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
3. Máte pocit, že váš životní styl ovlivňují nějakým způsobem reklama a média?
odpověď ano:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nakupuji a utrácím hodně, chci si hlavně užívat života na otázku 9. Snažíte se žít
6. Který z následujících prvků má největší vliv na váš životní styl?
odpověď přátelé:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi média a reklama na otázku 6. Který z následujících prvků má největší vliv na váš životní styl?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jak jsou pro vás důležité tyto hodnoty? Tedy kolem čeho se "točí" převážná většina vašich činností?.
2. Často se mluví o životních stylech. Jaké životní styly u nás v České republice podle vašeho názoru převládají?
3. Máte pocit, že váš životní styl ovlivňují nějakým způsobem reklama a média?
4. Cítíte ze strany médií a reklamy tlak například na to, jak máte vypadat, jak se máte správně chovat a podobně?
5. Co vám tento tlak způsobuje?
6. Který z následujících prvků má největší vliv na váš životní styl?
7. Myslíte si, že současná společnost se orientuje nejvíc na konzum a spotřebu?
8. Myslíte si, že je to tak správně??
9. Snažíte se žít
10. Pokud nakoupíte víc než jste chtěl(a), je to většinou pod vlivem nějaké reklamy? ( Nebo nějaké slevy, akce, vzorku na vyzkoušení, atd.?)
11. Myslíte si, že reklama a média manipulují s našimi životy a tím nás omezují v naší svobodné volbě?
12. Jste
13. Kolik je vám let?
14. Kde bydlíte?
15. Jste
16. Jaký je váš rodinný stav?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jak jsou pro vás důležité tyto hodnoty? Tedy kolem čeho se "točí" převážná většina vašich činností?.
2. Často se mluví o životních stylech. Jaké životní styly u nás v České republice podle vašeho názoru převládají?
3. Máte pocit, že váš životní styl ovlivňují nějakým způsobem reklama a média?
4. Cítíte ze strany médií a reklamy tlak například na to, jak máte vypadat, jak se máte správně chovat a podobně?
5. Co vám tento tlak způsobuje?
6. Který z následujících prvků má největší vliv na váš životní styl?
7. Myslíte si, že současná společnost se orientuje nejvíc na konzum a spotřebu?
8. Myslíte si, že je to tak správně??
9. Snažíte se žít
10. Pokud nakoupíte víc než jste chtěl(a), je to většinou pod vlivem nějaké reklamy? ( Nebo nějaké slevy, akce, vzorku na vyzkoušení, atd.?)
11. Myslíte si, že reklama a média manipulují s našimi životy a tím nás omezují v naší svobodné volbě?
12. Jste
13. Kolik je vám let?
14. Kde bydlíte?
15. Jste
16. Jaký je váš rodinný stav?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Nikola: Pozn. k otázce, kde se každé odpovědi musí dávat jedinečná preference - odpovědí je tam moc, člověk se po chvíli ztratí v tom, co vyplnil a nakonec to už nechce dlouho zkoumat a zaškrtne něco, co neodpovídá zcela realitě (jen volnému pořadí).