Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jste manipulováni reklamou?

Jste manipulováni reklamou?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Katka Weissová
Šetření:22. 03. 2011 - 29. 03. 2011
Počet respondentů:105
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.53
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:53,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:25
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj,

 

moc vás všechny prosím o vyplnění krátkého dotazníku, který použiju ve své diplomové práci. Za vyplnění mockrát děkuju!!!!!!

 

Katka :)

Odpovědi respondentů

1. Jak jsou pro vás důležité tyto hodnoty? Tedy kolem čeho se "točí" převážná většina vašich činností?.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Nejdůležitější je pro mně rodina nebo vztah2.2957.808
Udržování zdraví - zdravý životní styl4.47.516
Chci se hlavně bavit, užívat si života, chodit ven s přáteli5.3337.232
Nejdůležitější je pro mě kariéra a úspěch v práci5.215.499
Vzdělávání se a poznávání nových věcí4.614.505
Být užitečný a ohleduplný ( například k životnímu prostředí, zbatečně neplýtvat atd.)6.0764.318
Víra nebo nějaké náboženství8.6868.844
Vzhled, styl, obdiv ostatních7.3145.416
Chci se hlavně odlišovat, jdu proti proudu, proti hodnotám dnešní společnosti7.6296.976
Mou největší hodnotou je nějaký můj koníček ( např. hudba, sport a podobně)6.0297.875
Chci hlavně zapadnout mezi ostatní, aby si mě nikdo nevšímal a nic neřešit8.4197.272

Graf

2. Často se mluví o životních stylech. Jaké životní styly u nás v České republice podle vašeho názoru převládají?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím1211,43 %11,43 %  
konzumní76,67 %6,67 %  
nezdravý 54,76 %4,76 %  
zdravý životní styl32,86 %2,86 %  
rychlý životní styl21,9 %1,9 %  
sport21,9 %1,9 %  
u nás převládá životní styl knedla vepřa zela10,95 %0,95 %  
Televizní10,95 %0,95 %  
kult bigamie10,95 %0,95 %  
tohle jde mimo mě10,95 %0,95 %  
ostatní odpovědi stádovitost, povrchnost, kariérismus, snaha přežít
chodit si užívat s přátely
rodinný životní styl a karíéra
pasivni, k svemu telu a prirode neohleduplny
Nebát se nakrást. Bezohledná arogance k okolí.
jsou to různé styly, nevím který nejvíce převládá
rodinný a alternativní
rodinný životní styl, vše se obětuje rodině
Všechno co je BIO :)
no ruzne
nagelovaná hlava
spotřební
emo styl
Mít, co nejvíce a hlavně, starat se jen o sebe!
zábava
Lidi se hodně snaží podobat se většomě.
Novodobý trend je podle mě žít zdravě.
konzum
konzumerismus
Jednoznačně je to konzumní životní styl !!
moderni
konzum a spotřeba
zdravý životní styl,
konzumní, rodinný, chalupařský,
stresující
xxx
pohodlný
punk
Uspěchané
Mekáč, KFC, tlustý baby...
pohodlný život
materialismus?
komerční přístup
žravost
nezdravy? (sry, ale trosku mi tu chybi definice)
konzumní životní styl
Šeda myš :)
nezdravé
konzumní způsob života
styl davového splinutí....
hloupost, stádovitost
techno, hip- hop, trance, dnb
lehkoživný, diletantský
hédonistický
novinka-zdravý životní styl
hedónismus, a životní styl závidět ostatním
sportovní
zdravá strava
Konzervativní
Městský
tradiční: práce-rodina-koníčky, když zbyde čas
gaučové zápecnictví
Spotřeba
materiální
lamy
hektický
zdravy zivotni stylu starsich, vyhledavani zabavy
snobismus
Hip- hop
ateisti
ráno vstát, nějak přežít den a večer sedět u TV
Flákači
komerční, spoutřebitelský, konzumní, velmi pasivní
materialistický
moderné
uspěchaný
nie som z ceska
žádné
jít v proudu
moc často ne, převládá asi nezdravý životní styl
7066,67 %66,67 % 

Graf

3. Máte pocit, že váš životní styl ovlivňují nějakým způsobem reklama a média?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5653,33 %53,33 %  
ne3836,19 %36,19 %  
nevím1110,48 %10,48 %  

Graf

4. Cítíte ze strany médií a reklamy tlak například na to, jak máte vypadat, jak se máte správně chovat a podobně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 6, nevímotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7470,48 %70,48 %  
ne2624,76 %24,76 %  
nevím54,76 %4,76 %  

Graf

5. Co vám tento tlak způsobuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic2533,78 %23,81 %  
motivuje mě to abych na sobě zapracoval(a) a dosáhl(a) toho1925,68 %18,1 %  
hnusí se mi to, čím víc mi reklamy ukazují jak správně vypadat a žít, o to víc dělám všechno jinak1824,32 %17,14 %  
frustraci, že nikdy tyto požadavky nemohu splnit a zvládnout ( například vypadat a chovat se určitým způsobem)79,46 %6,67 %  
nevím56,76 %4,76 %  

Graf

6. Který z následujících prvků má největší vliv na váš životní styl?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přátelé5653,33 %53,33 %  
rodina4240 %40 %  
peníze3331,43 %31,43 %  
práce nebo škola3028,57 %28,57 %  
věk2523,81 %23,81 %  
zdraví2120 %20 %  
pohlaví ( to jestli jsem muž nebo žena)1615,24 %15,24 %  
média a reklama1211,43 %11,43 %  
nic32,86 %2,86 %  
nevím32,86 %2,86 %  

Graf

7. Myslíte si, že současná společnost se orientuje nejvíc na konzum a spotřebu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 9, nevímotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8782,86 %82,86 %  
nevím109,52 %9,52 %  
ne87,62 %7,62 %  

Graf

8. Myslíte si, že je to tak správně??

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6675,86 %62,86 %  
nevím1618,39 %15,24 %  
ano55,75 %4,76 %  

Graf

9. Snažíte se žít

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas se stane že toho nakoupím víc než jsem chtěl(a)6158,1 %58,1 %  
skromně, kupuji si jen to co musím, zbytečně neutrácím2927,62 %27,62 %  
nakupuji a utrácím hodně, chci si hlavně užívat života1211,43 %11,43 %  
jsem nakupovací maniak32,86 %2,86 %  

Graf

10. Pokud nakoupíte víc než jste chtěl(a), je to většinou pod vlivem nějaké reklamy? ( Nebo nějaké slevy, akce, vzorku na vyzkoušení, atd.?)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas4744,76 %44,76 %  
ne3937,14 %37,14 %  
ano1918,1 %18,1 %  

Graf

11. Myslíte si, že reklama a média manipulují s našimi životy a tím nás omezují v naší svobodné volbě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas4845,71 %45,71 %  
ano3129,52 %29,52 %  
ne2422,86 %22,86 %  
nevím21,9 %1,9 %  

Graf

12. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6864,76 %64,76 %  
muž3735,24 %35,24 %  

Graf

13. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 35 let8278,1 %78,1 %  
15 - 20 let87,62 %7,62 %  
35 - 50 let87,62 %7,62 %  
50 - 65 let65,71 %5,71 %  
0 - 15 let10,95 %0,95 %  

Graf

14. Kde bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve městě7975,24 %75,24 %  
na vesnici1413,33 %13,33 %  
v menším městě ( pod 100 000 obyvatel)1211,43 %11,43 %  

Graf

15. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student4542,86 %42,86 %  
pracující3432,38 %32,38 %  
pracující student2019,05 %19,05 %  
na mateřské dovolené43,81 %3,81 %  
jiné10,95 %0,95 %  
student základní školy10,95 %0,95 %  

Graf

16. Jaký je váš rodinný stav?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
svobodný(á)6158,1 %58,1 %  
ve vztahu nebo v manželství bez dětí2523,81 %23,81 %  
s vlastními dětmi a rodinou ( děti stále bydlí v domácnosti)1211,43 %11,43 %  
s dětmi a rodinou, žádné z dětí však již v domácnosti nebydlí54,76 %4,76 %  
bez namžela10,95 %0,95 %  
v manželství s dětmi10,95 %0,95 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Máte pocit, že váš životní styl ovlivňují nějakým způsobem reklama a média?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nakupuji a utrácím hodně, chci si hlavně užívat života na otázku 9. Snažíte se žít

6. Který z následujících prvků má největší vliv na váš životní styl?

  • odpověď přátelé:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi média a reklama na otázku 6. Který z následujících prvků má největší vliv na váš životní styl?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak jsou pro vás důležité tyto hodnoty? Tedy kolem čeho se "točí" převážná většina vašich činností?.

2. Často se mluví o životních stylech. Jaké životní styly u nás v České republice podle vašeho názoru převládají?

3. Máte pocit, že váš životní styl ovlivňují nějakým způsobem reklama a média?

4. Cítíte ze strany médií a reklamy tlak například na to, jak máte vypadat, jak se máte správně chovat a podobně?

5. Co vám tento tlak způsobuje?

6. Který z následujících prvků má největší vliv na váš životní styl?

7. Myslíte si, že současná společnost se orientuje nejvíc na konzum a spotřebu?

8. Myslíte si, že je to tak správně??

9. Snažíte se žít

10. Pokud nakoupíte víc než jste chtěl(a), je to většinou pod vlivem nějaké reklamy? ( Nebo nějaké slevy, akce, vzorku na vyzkoušení, atd.?)

11. Myslíte si, že reklama a média manipulují s našimi životy a tím nás omezují v naší svobodné volbě?

12. Jste

13. Kolik je vám let?

14. Kde bydlíte?

15. Jste

16. Jaký je váš rodinný stav?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak jsou pro vás důležité tyto hodnoty? Tedy kolem čeho se "točí" převážná většina vašich činností?.

2. Často se mluví o životních stylech. Jaké životní styly u nás v České republice podle vašeho názoru převládají?

3. Máte pocit, že váš životní styl ovlivňují nějakým způsobem reklama a média?

4. Cítíte ze strany médií a reklamy tlak například na to, jak máte vypadat, jak se máte správně chovat a podobně?

5. Co vám tento tlak způsobuje?

6. Který z následujících prvků má největší vliv na váš životní styl?

7. Myslíte si, že současná společnost se orientuje nejvíc na konzum a spotřebu?

8. Myslíte si, že je to tak správně??

9. Snažíte se žít

10. Pokud nakoupíte víc než jste chtěl(a), je to většinou pod vlivem nějaké reklamy? ( Nebo nějaké slevy, akce, vzorku na vyzkoušení, atd.?)

11. Myslíte si, že reklama a média manipulují s našimi životy a tím nás omezují v naší svobodné volbě?

12. Jste

13. Kolik je vám let?

14. Kde bydlíte?

15. Jste

16. Jaký je váš rodinný stav?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Weissová, K.Jste manipulováni reklamou? (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://jste-manipulovani-reklamou.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.