Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Kde a proč nejraději nakupuji?

Kde a proč nejraději nakupuji?

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Kupková
Šetření:21. 04. 2015 - 28. 04. 2015
Počet respondentů:77
Počet otázek (max/průměr):20 / 18.36
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:84,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:50
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Účelem tohoto dotazníku je porovnání nákupní atmosféry v mizejících drobných obchodech a

velkých hypermarketech. Výsledky použiji ve své Absolventské práci.

Děkuji za Váš čas. Jana Kupková

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6280,52 %80,52 %  
Muž1519,48 %19,48 %  

Graf

2. Věková skupina?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 20 let2633,77 %33,77 %  
21 - 30let2228,57 %28,57 %  
31 - 40let1215,58 %15,58 %  
41- 50let810,39 %10,39 %  
61 a více56,49 %6,49 %  
51 - 60let45,19 %5,19 %  

Graf

3. Dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední4051,95 %51,95 %  
základní1519,48 %19,48 %  
vysokoškolské1215,58 %15,58 %  
vyučen/a79,09 %9,09 %  
vyšší odborné33,9 %3,9 %  

Graf

4. Zaměstnání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
studující3545,45 %45,45 %  
zaměstnaný/á3140,26 %40,26 %  
na mateřské/rodičovské dovolené45,19 %5,19 %  
v důchodu45,19 %5,19 %  
nezaměstnaný/á22,6 %2,6 %  
podnikatel(ka)/živnostník11,3 %1,3 %  

Graf

5. Ženatý/vdaná?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5065,79 %64,94 %  
ano2634,21 %33,77 %  

Graf

6. Máte děti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4963,64 %63,64 %  
ano2836,36 %36,36 %  

Graf

7. Počet dětí?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21864,29 %23,38 %  
1621,43 %7,79 %  
3 a více414,29 %5,19 %  

Graf

8. Kde bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve městě5267,53 %67,53 %  
na venkově2532,47 %32,47 %  

Graf

9. Vzdálenost k místu Vašeho běžného nakupování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 - 20 minut6989,61 %89,61 %  
20 - 40 minut79,09 %9,09 %  
hodina a více11,3 %1,3 %  

Graf

10. Doprava do místa nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
autem, na motorce4254,55 %54,55 %  
chodím pěšky3950,65 %50,65 %  
autobus, vlak1519,48 %19,48 %  
jezdím na kole1316,88 %16,88 %  

Graf

11. Váš nejčastější čas nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
během odpoledne5064,94 %64,94 %  
během dopoledne1620,78 %20,78 %  
ráno56,49 %6,49 %  
mohu jen večer56,49 %6,49 %  
v poledne11,3 %1,3 %  

Graf

12. Co preferujete při nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
široký sortiment5672,73 %72,73 %  
cena5368,83 %68,83 %  
dlouhá otvírací doba2836,36 %36,36 %  
komunikace se zákazníkem1215,58 %15,58 %  
dostupnost autem1114,29 %14,29 %  
je mi jedno kde nakupuji45,19 %5,19 %  
kvalita sortimentu11,3 %1,3 %  
kvalitní zboží11,3 %1,3 %  
kvalita ovoce a zeleniny11,3 %1,3 %  
zdravá strava11,3 %1,3 %  

Graf

13. Jak často chodíte nakupovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3x - 4x týdně2735,06 %35,06 %  
2x týdně2431,17 %31,17 %  
jednou za týden1519,48 %19,48 %  
každý den1012,99 %12,99 %  
jednou za t11,3 %1,3 %  

Graf

14. Jaký typ obchodu preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [specializovaný drobný obchodotázka č. 15, hypermarketyotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hypermarkety5774,03 %74,03 %  
specializovaný drobný obchod2025,97 %25,97 %  

Graf

15. Důvod?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
větší ochota pomoci a poradit945 %11,69 %  
větší výběr v jednom druhu840 %10,39 %  
vždy čerstvé zboží735 %9,09 %  
V místě bydliště15 %1,3 %  
vyšší kvalita 15 %1,3 %  
příjemné prostředí, málo lidí15 %1,3 %  
dostupnost, kvalitní zboží, nedělám velké nákupy, jezdit do hypermarketů se mi nevyplatí15 %1,3 %  
je to blízko, méně lidí15 %1,3 %  
mám to nejblíž15 %1,3 %  

Graf

16. Důvod?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velký sortiment4882,76 %62,34 %  
nižší ceny3662,07 %46,75 %  
dostupnost autem1322,41 %16,88 %  
dlouhá otvírací doba11,72 %1,3 %  
je to nejrychlejší, maloobchodů je málo a ty potřebné jsou daleko od sebe11,72 %1,3 %  
nakoupím většinu věcí v jednom obchodě a pak během týdne navševuji např. jen pekárnu, masnu...11,72 %1,3 %  
otevírací doba11,72 %1,3 %  

Graf

17. Nevýhody drobných obchodů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vyšší ceny4558,44 %58,44 %  
malý sortiment4254,55 %54,55 %  
krátká otvírací doba3038,96 %38,96 %  
těch kvalitních je nedostatek11,3 %1,3 %  
musím navštívit více obchodů, abych nakoupila (masna, pekárna...)11,3 %1,3 %  
jsou blíže11,3 %1,3 %  

Graf

18. Nevýhody hypermarketů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
větší neochota prodávajících3545,45 %45,45 %  
častá nepravdivost reklamy3545,45 %45,45 %  
nepřehlednost sortimentu3140,26 %40,26 %  
moc lidí67,79 %7,79 %  
lidi, co se motají s vozíky11,3 %1,3 %  
přelidněnost, hektičnost11,3 %1,3 %  
často nakoupím víc věcí, než opravdu potřebuji, markety bývají přeplněné kupujícími11,3 %1,3 %  
větší vzdálenost od bydliště, neosobní11,3 %1,3 %  
mají samé nevýhody, jedinou výhodou je rychlé nakoupení všeho najednou11,3 %1,3 %  
množství nakupujících11,3 %1,3 %  
nekvalitní pečivo, drahé maso11,3 %1,3 %  
jsou dál od místa mého bydliště11,3 %1,3 %  
Často zkažené potraviny a také chyby v účtenkách (“překvapivě“ VŽDY v jejich prospěch...).11,3 %1,3 %  
zmatek, moc lidí11,3 %1,3 %  

Graf

19. Řídíte se při nákupu reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jen někdy5774,03 %74,03 %  
zásadně ne1316,88 %16,88 %  
ano často79,09 %9,09 %  

Graf

20. Základní potravinový sortiment nakupujete nejčastěji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je mi jedno, kde nakoupím2937,66 %37,66 %  
v drobných obchodech nejblíže bydlišti2532,47 %32,47 %  
vždy si dojedu raději do hypermarketu2329,87 %29,87 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Věková skupina?

  • odpověď do 20 let:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 3. Dosažené vzdělání?

4. Zaměstnání?

  • odpověď studující:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 20 let na otázku 2. Věková skupina?

5. Ženatý/vdaná?

  • odpověď ano:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 na otázku 7. Počet dětí?

6. Máte děti?

  • odpověď ano:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 na otázku 7. Počet dětí?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 5. Ženatý/vdaná?
  • odpověď ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 20 let na otázku 2. Věková skupina?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi studující na otázku 4. Zaměstnání?

10. Doprava do místa nákupu?

  • odpověď autem, na motorce:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi dostupnost autem na otázku 12. Co preferujete při nákupu?
  • odpověď chodím pěšky:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi komunikace se zákazníkem na otázku 12. Co preferujete při nákupu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví ?

2. Věková skupina?

3. Dosažené vzdělání?

4. Zaměstnání?

5. Ženatý/vdaná?

6. Máte děti?

7. Počet dětí?

8. Kde bydlíte?

9. Vzdálenost k místu Vašeho běžného nakupování?

10. Doprava do místa nákupu?

11. Váš nejčastější čas nákupu?

12. Co preferujete při nákupu?

13. Jak často chodíte nakupovat?

14. Jaký typ obchodu preferujete?

16. Důvod?

17. Nevýhody drobných obchodů?

18. Nevýhody hypermarketů?

19. Řídíte se při nákupu reklamou?

20. Základní potravinový sortiment nakupujete nejčastěji:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví ?

2. Věková skupina?

3. Dosažené vzdělání?

4. Zaměstnání?

5. Ženatý/vdaná?

6. Máte děti?

7. Počet dětí?

8. Kde bydlíte?

9. Vzdálenost k místu Vašeho běžného nakupování?

10. Doprava do místa nákupu?

11. Váš nejčastější čas nákupu?

12. Co preferujete při nákupu?

13. Jak často chodíte nakupovat?

14. Jaký typ obchodu preferujete?

16. Důvod?

17. Nevýhody drobných obchodů?

18. Nevýhody hypermarketů?

19. Řídíte se při nákupu reklamou?

20. Základní potravinový sortiment nakupujete nejčastěji:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kupková, J.Kde a proč nejraději nakupuji? (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://kde-a-proc-nejradeji-nakupuj.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.