Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
dělám dotazník pro potřeby seminární práce na téma Ochrana spotřebitele v reklamě. Budu moc ráda, když mi s tím pomůžete a vyplníte to.
Díky
Odpovědi respondentů
1. Myslíte si, že s Vámi reklama dokáže manipulovat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
68
69,39 %
69,39 %
Ne
30
30,61 %
30,61 %
2. Nechali jste se v poslední době zlákat reklamou k nákupu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 3, Ne → otázka č. 4].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
73
74,49 %
74,49 %
Ano
25
25,51 %
25,51 %
3. Pokud ano, jakou?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
akcia v nomom OC
DOPLNĚK VÝŽIVY
energetické nápoje, potraviny
K nákupu výborného pečiva v Bille.
kosmetické produkty
koupila jsem výrobek, co jsem nepotřebovala
léky na hubnutí
lidl lasagne
LIdl - nákup lasagní
na oblecenie
Na zubní pastu
potraviny
Reklama na novou řasenku od Mayballine
Reklama na špecifické potraviny v hypermarkete.
rimmel řasenka
slevomat
Slevové akce.
šampon
Už si nepamatuji, ale některé nabídky mě opravdu zaujmou.
z reklamy od Alzy (alza.cz)
4. Máte osobní zkušenosti s klamavou reklamou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 5, Ne → otázka č. 6].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
53
54,08 %
54,08 %
Ne
45
45,92 %
45,92 %
5. Pokud ano, jakou?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Air Bank - bez hloupých poplatků.... nicméně za změnu PINu ke kartě člověk musí dojít na pobočku k jejich bankomatu (cca 4 v celé Praze), sám si změnit heslo a zaplatit 25 Kč...
Fotky jídel v restauracích. :D Jinak se na TV moc nedívám. :D
Hotelový bazén v ceně ubytování, ve skutečnosti se dal používat jen se značně vysoko zpoplatněnými cenami wellnes
Na různé prací prášiky, kosmetiku, jídlo a pití
Nabízené zboží zdaleka nedosahovalo propagované kvality. Banky a jiné podobné zdroje mají vždy po ruce několikset "hvězdiček", kterými se vlastně všechny "výhody" stávají spíše nevýhodami.
ne všechno, co tam inzerují, je pravda.
Nekvalitní čisticí prostředky
nepamatuji si
objem na vlasech
Politici.
Poslední co se mi stalo byl antiperspirant, který fakt neměl takovou účinnosti, jak reklama tvrdí. Vrátila jsem se k osvědčené značce, která tvrdí to samé, ale pravdivě.
potraviny
prášky na praní, doplňky stravy
Především na elektroniku.
reklamne letaky na potraviny
skoro vše
jogurty nemají tolik ovoce
čistící prostředy nečistí tak jak by měly
Špatnou.
Téměř na všechny produkty je klamavá reklama.
třeba homeopatika
v podstatě každá reklama je klamavou
vacsina potravin
Všechny reklamy
Všechny reklamy jsou klamavé, resp. neříkají plnou pravdu a záporné věci
všechy, které mají slogan doplněný hvězdičkou, která je vysvětlena malými písmeny, které nejdou přečíst........ a degradují slogan
výrobce uvádí u bezlepkových potravin, že mohou obsahovat lepek
6. Které společnosti podle Vás nejčastěji uvádějí klamavé informace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Výrobci potravin
37
37,76 %
37,76 %
Banky a pojišťovny
24
24,49 %
24,49 %
Mobilní operátoři
23
23,47 %
23,47 %
Cestovní kanceláře
14
14,29 %
14,29 %
7. Setkali jste se někdy s pojmem "neetická reklama"?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
66
67,35 %
67,35 %
Ne
32
32,65 %
32,65 %
8. Co si pod pojmem "neetická reklama" představujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Reklama, která diskriminuje (rasa, národnost, věk, pohlaví, náboženství, politická orientace)
42
42,86 %
42,86 %
Reklama, která snižuje lidskou důstojnost
40
40,82 %
40,82 %
Vše výše zmíněné
36
36,73 %
36,73 %
Reklama, která využívá podprahové vnímání
30
30,61 %
30,61 %
Reklama, která obsahuje prvky pornografie a násilí
26
26,53 %
26,53 %
Reklama, která navádí k porušování právních předpisů
23
23,47 %
23,47 %
Reklama, která využívá nepřiměřeného strachu
19
19,39 %
19,39 %
Reklama, která používá vulgární výrazy
15
15,31 %
15,31 %
9. Jak na Vás působí tato reklama? http://www.google.cz/imgres?q=kamikaze+schwarzenberg&um=1&hl=cs&sa=N&biw=1366&bih=574&tbm=isch&tbnid=G-26EhbFKYqfsM:&imgrefurl=http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-23084750-neslo-o-vtip-na-jeho-ucet-brani-firma-billboardy-s-ministrem&docid=KBdGziIGS8gGFM&imgurl=http://zpravy.ihned.cz/attachment.php/13978610/aiotv58BCDE7HILNOjl6PQWcfghUw2Am/billboard-schwarzenberg-02-.jpg&w=500&h=333&ei=f7eLULaeFNPb4QSR5oDICg&zoom=1&iact=hc&vpx=286&vpy=147&dur=372&hovh=183&hovw=275&tx=114&ty=97&sig=107915866562434440087&page=1&tbnh=119&tbnw=173&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:1,s:0,i:72
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Kreativní a vtipná
43
43,88 %
43,88 %
Nezaujala mě
30
30,61 %
30,61 %
Považuji ji za nevhodnou
25
25,51 %
25,51 %
10. Jak na Vás působí tato reklama? http://www.google.cz/imgres?q=pivo+skalak+etiketa&um=1&hl=cs&sa=N&biw=1366&bih=574&tbm=isch&tbnid=LsuT-rgjFVERQM:&imgrefurl=http://beer-tours.cz/spore-odena-zena-na-etikete-piva-privolala-spor&docid=5M6IAJgtye88DM&imgurl=http://beer-tours.cz/upload/galerie/_obr_clanky/skalak/002.jpg&w=502&h=562&ei=wO2GUOvdGvHY4QTF94CgDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=1113&vpy=54&dur=47&hovh=238&hovw=212&tx=142&ty=116&sig=107915866562434440087&page=1&tbnh=145&tbnw=129&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:13,s:0,i:108
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Považuji ji za nevhodnou
64
65,31 %
65,31 %
Nezaujala mě
30
30,61 %
30,61 %
Kreativní, líbí se mi
4
4,08 %
4,08 %
11. Jak na Vás působí tato reklama? http://www.google.cz/imgres?q=hnuti+pro+zivot+cr+kampan+na+prevenci+umelych+potratu&um=1&hl=cs&sa=N&biw=1366&bih=574&tbm=isch&tbnid=0ZYNqpwP4VagZM:&imgrefurl=http://www.rodina.cz/clanek5051.htm&docid=dPnZSXf45QI-SM&itg=1&imgurl=http://www.rodina.cz/partner/prolife/Brno-Dornych-II.jpg&w=600&h=450&ei=YrmLUPeJKeXZ4QTY7IHIDg&zoom=1&iact=hc&vpx=112&vpy=198&dur=1906&hovh=194&hovw=259&tx=95&ty=100&sig=107915866562434440087&page=1&tbnh=146&tbnw=203&start=0&ndsp=17&ved=1t:429,r:0,s:0,i:70
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Považuji ji za nevhodnou, neetickou
70
71,43 %
71,43 %
Nezaujala mě
17
17,35 %
17,35 %
Líbí se mi
11
11,22 %
11,22 %
12. Víte kam se obrátit v případě stížnosti na neetickou reklamu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
76
77,55 %
77,55 %
ano
22
22,45 %
22,45 %
13. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
72
73,47 %
73,47 %
Muž
26
26,53 %
26,53 %
14. Kolik Vám je let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
21-30
66
67,35 %
67,35 %
16-20
15
15,31 %
15,31 %
40 a více
9
9,18 %
9,18 %
31-40
8
8,16 %
8,16 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
8. Co si pod pojmem "neetická reklama" představujete?
odpověď Reklama, která diskriminuje (rasa, národnost, věk, pohlaví, náboženství, politická orientace):
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama, která používá vulgární výrazy na otázku 8. Co si pod pojmem "neetická reklama" představujete?
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama, která obsahuje prvky pornografie a násilí na otázku 8. Co si pod pojmem "neetická reklama" představujete?
odpověď Reklama, která snižuje lidskou důstojnost:
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama, která obsahuje prvky pornografie a násilí na otázku 8. Co si pod pojmem "neetická reklama" představujete?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Myslíte si, že s Vámi reklama dokáže manipulovat?
2. Nechali jste se v poslední době zlákat reklamou k nákupu?
4. Máte osobní zkušenosti s klamavou reklamou?
6. Které společnosti podle Vás nejčastěji uvádějí klamavé informace?
7. Setkali jste se někdy s pojmem "neetická reklama"?
8. Co si pod pojmem "neetická reklama" představujete?
9. Jak na Vás působí tato reklama? http://www.google.cz/imgres?q=kamikaze+schwarzenberg&um=1&hl=cs&sa=N&biw=1366&bih=574&tbm=isch&tbnid=G-26EhbFKYqfsM:&imgrefurl=http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-23084750-neslo-o-vtip-na-jeho-ucet-brani-firma-billboardy-s-ministrem&docid=KBdGziIGS8gGFM&imgurl=http://zpravy.ihned.cz/attachment.php/13978610/aiotv58BCDE7HILNOjl6PQWcfghUw2Am/billboard-schwarzenberg-02-.jpg&w=500&h=333&ei=f7eLULaeFNPb4QSR5oDICg&zoom=1&iact=hc&vpx=286&vpy=147&dur=372&hovh=183&hovw=275&tx=114&ty=97&sig=107915866562434440087&page=1&tbnh=119&tbnw=173&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:1,s:0,i:72
10. Jak na Vás působí tato reklama? http://www.google.cz/imgres?q=pivo+skalak+etiketa&um=1&hl=cs&sa=N&biw=1366&bih=574&tbm=isch&tbnid=LsuT-rgjFVERQM:&imgrefurl=http://beer-tours.cz/spore-odena-zena-na-etikete-piva-privolala-spor&docid=5M6IAJgtye88DM&imgurl=http://beer-tours.cz/upload/galerie/_obr_clanky/skalak/002.jpg&w=502&h=562&ei=wO2GUOvdGvHY4QTF94CgDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=1113&vpy=54&dur=47&hovh=238&hovw=212&tx=142&ty=116&sig=107915866562434440087&page=1&tbnh=145&tbnw=129&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:13,s:0,i:108
11. Jak na Vás působí tato reklama? http://www.google.cz/imgres?q=hnuti+pro+zivot+cr+kampan+na+prevenci+umelych+potratu&um=1&hl=cs&sa=N&biw=1366&bih=574&tbm=isch&tbnid=0ZYNqpwP4VagZM:&imgrefurl=http://www.rodina.cz/clanek5051.htm&docid=dPnZSXf45QI-SM&itg=1&imgurl=http://www.rodina.cz/partner/prolife/Brno-Dornych-II.jpg&w=600&h=450&ei=YrmLUPeJKeXZ4QTY7IHIDg&zoom=1&iact=hc&vpx=112&vpy=198&dur=1906&hovh=194&hovw=259&tx=95&ty=100&sig=107915866562434440087&page=1&tbnh=146&tbnw=203&start=0&ndsp=17&ved=1t:429,r:0,s:0,i:70
12. Víte kam se obrátit v případě stížnosti na neetickou reklamu?
13. Jaké je Vaše pohlaví?
14. Kolik Vám je let?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Myslíte si, že s Vámi reklama dokáže manipulovat?
2. Nechali jste se v poslední době zlákat reklamou k nákupu?
4. Máte osobní zkušenosti s klamavou reklamou?
6. Které společnosti podle Vás nejčastěji uvádějí klamavé informace?
7. Setkali jste se někdy s pojmem "neetická reklama"?
8. Co si pod pojmem "neetická reklama" představujete?
9. Jak na Vás působí tato reklama? http://www.google.cz/imgres?q=kamikaze+schwarzenberg&um=1&hl=cs&sa=N&biw=1366&bih=574&tbm=isch&tbnid=G-26EhbFKYqfsM:&imgrefurl=http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-23084750-neslo-o-vtip-na-jeho-ucet-brani-firma-billboardy-s-ministrem&docid=KBdGziIGS8gGFM&imgurl=http://zpravy.ihned.cz/attachment.php/13978610/aiotv58BCDE7HILNOjl6PQWcfghUw2Am/billboard-schwarzenberg-02-.jpg&w=500&h=333&ei=f7eLULaeFNPb4QSR5oDICg&zoom=1&iact=hc&vpx=286&vpy=147&dur=372&hovh=183&hovw=275&tx=114&ty=97&sig=107915866562434440087&page=1&tbnh=119&tbnw=173&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:1,s:0,i:72
10. Jak na Vás působí tato reklama? http://www.google.cz/imgres?q=pivo+skalak+etiketa&um=1&hl=cs&sa=N&biw=1366&bih=574&tbm=isch&tbnid=LsuT-rgjFVERQM:&imgrefurl=http://beer-tours.cz/spore-odena-zena-na-etikete-piva-privolala-spor&docid=5M6IAJgtye88DM&imgurl=http://beer-tours.cz/upload/galerie/_obr_clanky/skalak/002.jpg&w=502&h=562&ei=wO2GUOvdGvHY4QTF94CgDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=1113&vpy=54&dur=47&hovh=238&hovw=212&tx=142&ty=116&sig=107915866562434440087&page=1&tbnh=145&tbnw=129&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:13,s:0,i:108
11. Jak na Vás působí tato reklama? http://www.google.cz/imgres?q=hnuti+pro+zivot+cr+kampan+na+prevenci+umelych+potratu&um=1&hl=cs&sa=N&biw=1366&bih=574&tbm=isch&tbnid=0ZYNqpwP4VagZM:&imgrefurl=http://www.rodina.cz/clanek5051.htm&docid=dPnZSXf45QI-SM&itg=1&imgurl=http://www.rodina.cz/partner/prolife/Brno-Dornych-II.jpg&w=600&h=450&ei=YrmLUPeJKeXZ4QTY7IHIDg&zoom=1&iact=hc&vpx=112&vpy=198&dur=1906&hovh=194&hovw=259&tx=95&ty=100&sig=107915866562434440087&page=1&tbnh=146&tbnw=203&start=0&ndsp=17&ved=1t:429,r:0,s:0,i:70
12. Víte kam se obrátit v případě stížnosti na neetickou reklamu?
13. Jaké je Vaše pohlaví?
14. Kolik Vám je let?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.