Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Klamavá reklama a nekalá soutěž v ČR

Klamavá reklama a nekalá soutěž v ČR

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Monika Viatrová
Šetření:02. 05. 2013 - 31. 05. 2013
Počet respondentů:452
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.37
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážená paní, vážený pane,
v rámci výzkumu k bakalářské práci na téma: ,,Právní úprava v marketingu a reklamní činnosti" Vás chci požádat o anonymní vyplnění tohoto dotazníku. Dotazník je určen pro běžné spotřebitele nakupující výrobky a služby. Dotazník je především zaměřen na otázku klamavé reklamy, klamavého označení výrobku a služeb a nebezpečí záměny výrobku a služeb. Prosím uvádějte pravdivé informace.

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena32271,24 %71,24 %  
muž13028,76 %28,76 %  

Graf

2. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou22249,12 %49,12 %  
vysokoškolské14832,74 %32,74 %  
základní378,19 %8,19 %  
středoškolské bez maturity275,97 %5,97 %  
vyšší odborné183,98 %3,98 %  

Graf

3. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 – 2525355,97 %55,97 %  
26 – 359220,35 %20,35 %  
36 – 45439,51 %9,51 %  
pod 18306,64 %6,64 %  
46 – 55245,31 %5,31 %  
nad 56102,21 %2,21 %  

Graf

4. Označil/la byste za pravdivé tvrzení: ,,Produkt Actimel chrání před nachlazením a posiluje imunitu":

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne - jedná se o nepravdivou informaci34876,99 %76,99 %  
ano - jedná se o pravdivou informaci10423,01 %23,01 %  

Graf

5. Označil/la byste za pravdivé tvrzení: ,,Kinder čokoláda podporuje růst dětí ":

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne - jedná se o nepravdivou informaci43696,46 %96,46 %  
ano - jedná se o pravdivou informaci163,54 %3,54 %  

Graf

6. Označil/la byste za pravdivé tvrzení: ,,Jogurt Activia zmírňuje pocit nafouklého břicha a pomáhá v problémech s trávením":

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano - jedná se o pravdivou informaci25656,64 %56,64 %  
ne - jedná se o nepravdivou informaci19643,36 %43,36 %  

Graf

7. Setkal/la jste se někdy s označením výrobku/služby, které ve Vás vyvolalo dojem, že se jedná o výrobek/službu, který svým vzhledem/obalem připomínal výrobek/službu jiné konkurenční společnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano28863,72 %63,72 %  
ne16436,28 %36,28 %  

Graf

8. V případě, že Vaše odpověď v předchozí otázce zněla ,,ano" uveďte prosím o jaké výrobky/služby se jednalo, které Vám připadaly zaměnitelné s jinými konkurenčními výrobky/službami (např. smetanový sýr Smetanito vs. Apetito):

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-druhy alkoholů

.....bylo to víckrát, přesně už nevím,ale váš uvedený příklad příklad je jedním z nich

"sýr" Alternativ prodáván mezi sýry, i když není z mléka

(Smetanito, Apetito, Želetava), (Clever, Albert)

Actimel vs. produkt od Albertu nebo K-klasic

Adibas, panosonic a tahleta parta

Adidas vs Adidos

Apetito - Apettito...

apetito vs. apetitto, nanuk Kuba podobný nanuku Míša

Apetito vs. Smetanito

Bohemia Sekt -sekty Söhnlein - Brillant napodobenina (láhev + etiketa)

bohužiaľ si nepamätám žiaden konkrétny príklad

Bonavita minisušenky a Bebe minisušenky

boty

boty u Vietnamců

Bylo jich hodne, nevybavuji si konkretni

bylo jich rozhodně víc, ale na konkrétní případy si nevzpomínám

cinske padelky elektroniky a prislusenstvi

císařský sýr vs. sýr Krolewski

Coca Cola - Rc Cola

Coca Cola vs. Pepsi a další nápoje obou společností

Coca Cola vs. Rc Cola

coca cola- levné coly, Indulona- londena,

Coca cola, Pepsi

cola

Cola Cola vs. Kola, Kolča, Cola Kofola vs. Nikola

čerstvé maslo vs. maslinko

Čokoládové tyčinky, šampóny, jogurty, nanuky.

Diskito (opavia) vs Milka

gervais - žervé

Gervais- Žervé, puding se šlehačkou Olma- Danone, kinder Pinque- Tyčinka Ŕíša

Gervais-Žervé

Hermelin

Hermelín x caberment

horalky-tatranky, tuzemák-jiné rumy, tvrdý alkohol, vlastně velmi často, parfémy

Já teď nevím. Ale děje se to.

jakási kávová pochoutka, byla mezi čokoláadmi a tvářila se tak, ale bylo to bláto

Je to bohužel časté: alkohol, sýry, sladkosti. Konkrétní značky si nepamatuji.

jedná se spíše o design, napodobování různých značek

Jednalo se o výrobky dvou různých rybářských firem zaměřených na výrobu nástrah pro kapry.

již si nevzpomenu, ale jednalo se o odobné obaly, podobné (zaměnitelné) názvy výrobků

jj a další .... zubní pasty, žvýkačky, drogerie, potraviny

jogurty, máslo, apod.

Jsem si jistá, že ano, bohužel si ale aktuálně na žádný výrobek/službu nevzpomenu.

Jsou jich plné regály, ti méněúspěšní výrobci a prodeci se chtějí podobat těm úspěšným výrobkům a doufají, že lidi zblbnou a ten šunt si koupí

Kinder bueno vs. Duplo

Kinder mlečný řez a kinder čokoláda (porce mléka)

Kitkat vs. Cats lkit

Kofola s nějakým jiným podobným názvem

Kofola vs. Šofola

kolča versus kofola, pomazánky čokoládové proti nutelle

kterýkoliv čínský výrobek

laksymáček X laskymáček chirurgická ocel X ušlechtilá ocel bud x budweisser

Limonády typu cola, které se snaží napodobit original Coca Colu.

Lučina vs Gervais

Máme servis výpočetní techniky. Kamarád si jej otevřel také o půl roku později a použil naše logo, které nepatrně pozměnil.

margot/ název si nepamatuji

marmeláda německá vs. polská - stejný obal, jiná firma

Mars a Tesco výrobok podobný MARS

masné a mléčné výrobky

Míša zmrzlina

Mléko

mléko Tesco a Albert

momentálně si nic nevybavuji

monte, veškeré podobně chutnající výrobky, mají podobný obal jako monte

Mozzarela vs. Zottarela

na konkrétní si nevzpomenu

Na mysli jsem měl právě to Apettito/Smetanito, respektive Apettito/Apetito. Na Smetanito to bylo změněno až po soudním sporu.

na značku si nevzpomínám

nanuk Míša a nanuk Kuba a asi i nějaké prací prášky.

napodobeniny actimelu

např. Fast food s názvem CFC, obchod s oblečením ZANA, klasicky ADIDOS nebo 4 proužky místo 3 ve vietnamských tržnicích.. Vůbec celá holešovická tržnice je odpovědí na vaši otázku:)

např. kokosová tyčinka, čokoláda Margot vs. Madam

např. privátní značky řetězců

např. smetanový sýr Smetanito vs. Apetito

například obaly másla, ze kterých nakonec vylezlo něco jako máslo..

nemam na to cas

nemůžu si úplně přesně vzpomenout, ale určitě to byly finanční služby: Wüstenrot a někdo jim bodobný - Würstenrot nebo Wüsternet...

nepamatuji si přesně, ale jedná se většinou o prací prášky

nevím

Nevzpomenu si

Nevzpomenu si na přesný název, ale je toho více. Např. to apetito

nevzpomenu si, ale asi souhlasím se Smetanitem - Apetitem

nevzpomínám si jinak chybí odpověď v předešlých otázkách: nezkoušela jsem..

nevzpomínám si

nevzpomínám si

Nutella vs Finetto

oblečení ve značkových obchodech a oblečení v obchodech našich šikmookých spoluobčanů se až nápadně podobají :)

od potravin pres domaci potreby az po pristroje, nabytek,je toho spousta...

Olomoucké tvarůžky vs.Syreček

Orion "na vaření" není žádná čokoláda, ale většina kupujících to tak chápe a platí za švindlované cosi jako za čokoládu. Tavené "sýry" z rostlinného tuku (třeba Javor) jsou označené jako "tavený" a vystavené vedle sýrů.

osvěžovač vzduchu značky denkmit vs. Brise

Panasonic/Pamasoniq, spoustu vietnamských napodobenin

paprikové klobásy s barevnýmproužkem, připomínajícím pravou maďarskou čabajku

parfém Hugo Box

parfemy v zahraniči. treba boos

Parfémy, řasenky.

Podobní prodejci "ČEZ", kteří nakonec byly z jiné společnosti - chtěli převést smluvní vztah právě od ČEZU (název si již nevzpomenu)

pomazánkové máslo vs.pomazánkový krém

Prací prášky - Ariel, Persil, Rex, atd...

Prací prostředky Ariel vs. Persil nebo kapsle do myčky

právě tyto sýry (Smetanito, Apetito), napodobeniny medovníku, jogurty ve skle napodobující Jihočeský jogurt

Presne uz nevim ale urcite jsem se s tim setkala

Pribiňák - Lipánek - Olmík

Privátní značky maloobchodníků (Albert quality, Tesco value apod - imitace značkových výrobků) - mnoho výrobků

PUMA, PLIMA ADIDAS, ABEDIS

Puna vs. Puma (značka oblečení), spousta, ale těžko si to vybavuji

Revalid & revitalon (dokonce stejné složení)

různé druhy chipsů, čokolád.. mnoho potravin

sapa je toho plná

SciPhone vs. iPhone

Setkala jsem se různými výrobky, ale z hlavy je teď nedostanu. Napadne mě to v ten okamžik když to vidím a je to pro mě nedůležitá informace, kterou si nepotřebuji dále pamatovat.

smetanito - apetito

Smetanito - Apetito

Smetanito - Apetito, Zottarela - mozarela Galbani, všechny produkty Alebert nebo euroshopper

smetanito apetito :)

Smetanito vs Apetito nebo Apettito, čerstvé maso vs masný výrobek, máslo vs roztíratelný tuk apod

Smetanito vs. Apetito, Coca cola vs. Free Cola

smetanito vs. apetito.. nevim, nechce se mi přemýšlet

smetanito x apetito

Smetanito, Apettito

Smetanový sýr

smetanový sýr Smetanito vs. Apetito

smetanový sýr Smetanito vs. Apetito

Sparkys vs. Bambule Bauhaus vs. Baumax vs. Hornbach vs. Obi

spíš názvy se dost podobají, zvlášť v lékárně

spíše se jednalo o sportovní oblečení, stejnou barvu jakou použije Nike na tričko, sukni, kraťasy později užívá i Adidas, jinak se to stalo i s nějakými oplatkami, ale už nevím jaké to byly

Starbucks a Costa Caffe, a další, bohužel se je nevybavím, není to pro mne natolik podstatné, abych si toto pamatovala

sušenky Neo - vypadají stejně jako Oreo

sýr

sýr gervais a žervé

Sýr s krávou na obale lze lehce zaměnit se sýrem veselá kráva

sýry, kosmetické výrobky

syry, masla, kafe

sýry, sáčkové polévky apod

Tablety Chlorella - původní a nejlepší výrobce je Green Ways. Zahlédla jsem reklamu na tyto tablety od výrobce Green Days!

Tatranka-Horalka

Tatranky od opavia se nechutně opičí po seditě, ačkoliv kvalita opavia je odporná

Tatranky od Sedity a Opavie

tatranky vs horalky

teď si momentálně nevzpomenu. Těchto výrobků je hodně.

Ted si nevzpomenu

třeba právě ty sýry - vesměs jde o potraviny

tum - tuzemák

urcite je jich vice,ted si bohuzel nevzpomenu

Určitě jsem se s nějakým výrobek/službou setkala, ale momentálně si nic nevybavuji.

uzeniny (bílé klobásy)

Už nevím, co přesně to bylo, ale už párkrát jsem viděla skoro stejné obaly, písmo apod. na dvou různých výrobcích.

už si nevzpomenu konkrétně ale je to spousta výrobků

Už si nevzpomínám

Už si přesně nepamatuji o jakou službu se jednalo, ale vím, že jsem na tento případ minulý rok narazila.

v poslední době bramborové tyčinky - nebyly od firmy Bohemia, myslím že byly od Ave, chuťově neskutečně odporné.

Většina výrobků typu Albert Quality s konkurenčními výrobky (např. Hermelín)

vietnamské napodobeniny známých značek

Vietnamské napodobeniny, smartphony

vietnamské oblečení

Vietnamské oblečení, elektronika, pyrotechnika atd.

Vlasová kosmetika Syoss versus vlasová kosmetika Tressemé (UK).

všechny možné variace na coca-colu

Vzpomínám si spíše na užívání značek zavedených v jiném kontextu - např. Tesko byla značka monotovaných budov, přišel obchodní řetězec Tesco. Makro bylo společné označení a zapsaná adresa tří ústavů v Praze, Brně a Bratislavě, posléze začala toto označení užívat obchodní společnost. Severozápadní dráha byla organizační jednotka ČSD, toto označení začala užívat soukromá firma. CDV byla je zkratka Centra dopravního výzkumu, tuto značku začala užívat soukromá firma.

Webhostingových služeb je na českém internetu tolik... a ty firmy si navzájem kopírují už i ceníky a služby. Trh je podle mě přesycen podnikately, kteří nabízejí služby/produkty bez jakékoliv přidané hodnoty. Typicky se chovají: "To dokážu taky a trochu levněji - a ještě na tom vydělám." - to je dnes už úplně všude. Jak řekl Baťa: Finanční krize neexistuje - krize důvěry (nebo tak nějak to řekl).

Značky si nepamatuji, žiju reálný život, ne život v médiích (reklamách), jak asi předpokládáte.

zrovna mě nic nenapadá

Zrovna teď mě nic nenapadá, ale je to pořád něco, z lidí dělají pitomce.

želé bonbóny Juicee Gummee & Nestle

žervé a gervais

9. Znáte sami ze svého okolí podnikatele/firmu, která pro dosažení prospěchu (zisku či jiného prospěchu) z podnikání uvádí/uváděla zákazníky záměrně v omyl?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano24754,65 %54,65 %  
ne20545,35 %45,35 %  

Graf

10. Pokud Vaše odpověď na předchozí otázku zněla ,,ano", uveďte jakou formu nekalé soutěže podnikatel/firma užívá/užívala pro dosažení prospěchu – v případě, že firma/podnikatel užíval více prostředků pro klamání zákazníků označte více možností:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
klamavá nebo nepravdivá reklama,19944,03 %44,03 %  
klamavé nebo nepravdivé označování zboží a služeb,14832,74 %32,74 %  
neznám firmu ani podnikatele, který by užíval prostředky ke klamaní spotřebitele/nekalé soutěže13730,31 %30,31 %  
srovnávací reklama,9320,58 %20,58 %  
parazitování na pověsti podniku, výrobků či služeb jiného soutěžitele,8017,7 %17,7 %  
vyvolávání nebezpečí záměny,5612,39 %12,39 %  
ohrožování zdraví a životního prostředí,4710,4 %10,4 %  
zlehčování,4610,18 %10,18 %  
podplácení,439,51 %9,51 %  
porušování obchodního tajemství,153,32 %3,32 %  
neznám40,88 %0,88 %  
ne40,88 %0,88 %  
agresivní obchodní praktiky (jedná se o předváděcí akci)10,22 %0,22 %  
na ot. 9byla odpověď ne10,22 %0,22 %  
já jsem odpověděl že ne10,22 %0,22 %  
-10,22 %0,22 %  
nic10,22 %0,22 %  
fi Wunstenrot se vydávala za renomovanou zahr.fi.Wustenrot10,22 %0,22 %  
neznám takovou firmu, ale myslím, že nekteré lžou pri údajích napr. o počtu zákazníku apod.10,22 %0,22 %  
Na předchozí otázku jsem odpověděla "ne"10,22 %0,22 %  
u potravin se často vyskytuje problém s názvem, který naznačuje, že je výrobek převážně z nějaké hlavní suroviny. Složení pak ukáže, že ona propagovaná složka je tam zastoupena jen minimálně (1-40% větčinou)10,22 %0,22 %  
na ot. č. 9 byla odpověď NE10,22 %0,22 %  
uvedla jsem ne10,22 %0,22 %  
použity byly exkrementy pro odpuzení zákazníků konkurence 10,22 %0,22 %  
Hospoda naproti nám - anoncují výbornou kuchyni, skutečnost je naprosto odlišná.10,22 %0,22 %  
Cílené opomenutí započtení některých nákladů a tím nejnižší cena. Poté, co vyhráli konkurz, cenu navýšili o "vícepráce"10,22 %0,22 %  
odpověď na předchozí otázku nezněla "ano"10,22 %0,22 %  
nějak ten dotazník nefunguje! Nutí mě tu psát, i když jsem odpověděl NE!10,22 %0,22 %  
Vyplnila jsem NE10,22 %0,22 %  
zvoleno "ne"10,22 %0,22 %  
předchozí odpověď zněla "ne", ale musím vyplnit odpověď, abych mohla uložit dotazník :)10,22 %0,22 %  
Tesco10,22 %0,22 %  
na otázku č.9 jsem odpověděla NE, proč tedy mám odpovídat???10,22 %0,22 %  
vyvolání strachu 10,22 %0,22 %  
ne osobně10,22 %0,22 %  
?10,22 %0,22 %  
Nevystavení dokladu o nákupu apod.10,22 %0,22 %  
odpověděla jsem na předchozí otázku NE10,22 %0,22 %  
odpověď na č. 9 byla NE10,22 %0,22 %  
nesetkala10,22 %0,22 %  

Graf

11. Kolikrát jste se setkal/la s klamavou nebo nepravdivou reklamou na výrobek/službu a s klamavým nebo nepravdivým označením výrobku či služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 10 krát20244,69 %44,69 %  
1 krát - 5 krát17137,83 %37,83 %  
6 krát - 10 krát7316,15 %16,15 %  
0 krát61,33 %1,33 %  

Graf

12. Myslíte si, že česká populace se umí dostatečně bránit vůči nepravdivé nebo klamavé reklamě a proti nepravdivým či klamavým informacím uváděným na výrobcích/službách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne - neumí41491,59 %91,59 %  
ano - umí388,41 %8,41 %  

Graf

13. V případě, že Vaše odpověď na předchozí otázku zněla ,,ne - neumí" uveďte důvod proč dle Vašeho názoru se česká populace neumí bránit vůči nepravdivé nebo klamavé reklamě a proti nepravdivým či klamavým informacím uváděným na výrobcích/službách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nezájem české populace o problematiku30066,37 %66,37 %  
nedostatek informačních zdrojů24754,65 %54,65 %  
Česká populace se umí bránit proti nepravdivé nebo klamavé reklamě a proti nepravdivým či klamavým informacím uváděným na výrobcích/službách4710,4 %10,4 %  
neví jak 20,44 %0,44 %  
Neví jak se bránit10,22 %0,22 %  
buďto neřeší co si koupí nebo nečtou informace o zakoupeném zboží...10,22 %0,22 %  
neochota se zamyslet nad tím co lidé vlastně kupují10,22 %0,22 %  
careface10,22 %0,22 %  
Jsme masírováni ze všech stran a co je nebo není pravda ví snad jen sami výrobci.10,22 %0,22 %  
protože jsme prostě telátka :-)10,22 %0,22 %  
lenost10,22 %0,22 %  
neznalost základních spotřebitelských práv10,22 %0,22 %  
je to dáno českou mentalitou, která si nejen do obchodníků ale i politiků nechá mnohé líbit. A jediné na co se zmůže jsou plané řeči 10,22 %0,22 %  
ne že by se bránit neuměli úplně, ale často z důvodu času nebo peněz ani na klamání nehledí a vlastně se oklamávat nechají10,22 %0,22 %  
Myslím si, že někteří občané, kteří velkou část života žili v komunismu nejsou zvyklí na nekalé praktiky na trhu z důvodu konkurence10,22 %0,22 %  
vládne i tady korupce10,22 %0,22 %  
měli by zejména tyto výrobky a služby nakupovat, to by byla nejlepší obrana10,22 %0,22 %  
mladší spíše umí, starší generace spíše neumí a to proto, že většinu života žili v tom, že bíla byla bílá a černá byla černá - teď je třeba se ptát pokaždé, je to pravda nebo klam .... klamání je legální a to je hlavní problém dnešní společnosti!10,22 %0,22 %  
lhostejnost10,22 %0,22 %  
.10,22 %0,22 %  
Někteří i klamavé reklamě naletí - hloupost občanů10,22 %0,22 %  
lidi jsou telata10,22 %0,22 %  
neschopnost vlastního úsudku10,22 %0,22 %  
radši koupí něco levnějšího, co má dobrou reklamu, nebo aby ušetřili, než aby se vážně zajímali, jak to s tím výrobkem je.10,22 %0,22 %  
....10,22 %0,22 %  
lide maji dostatek rozumu-poznaji podvod10,22 %0,22 %  
mnohým lidem je to jedno10,22 %0,22 %  
lenost, naivita, manipulace s argumenty (tzv. vidím co se mi hodí)10,22 %0,22 %  
český národ se chová jako stádo zahnané do kouta10,22 %0,22 %  
Většina z nás uvěří všemu, co se řekne v televizi nebo napíše v novinách, navíc jsme lhostejní ke klamavým reklamám propagující nekvalitní zboží, jelikož rozhodujícím faktorem je téměř vždy cena.10,22 %0,22 %  
rádi se nechávají klamat a okrádat, hlavně, že mají pocit, že ušetřili10,22 %0,22 %  
Lidé v Čechách uvěři čemukoli, pokud by to znamenalo nižší cenu...10,22 %0,22 %  
lidi si prostě nechaj srát na hlavu10,22 %0,22 %  
Lidi hledí spíš na cenu, staří věří všemu, co se jim řekne, mladí nemají základní povědomí, a nakonec - posoudit výbornou kuchyni můžete jedině tak, že si tam ten gáblík dáte.10,22 %0,22 %  
apatie českého národa, zde se jen kafrá v mhd a po hospodách.10,22 %0,22 %  
Všichni se rozčilují nad něčím, jaký je to bordel a stejně to nakonec koupí.10,22 %0,22 %  
hloupost10,22 %0,22 %  
ne10,22 %0,22 %  
s nezájmem souvisí i snaha koupit vše co nejlevněji a proto se už dál po detailech nepídí. Není to o rom, že se proti takovéto reklamě neumí bránit, ale že nechce.10,22 %0,22 %  
česká populace bohužel stále věří tomu, že v televizi se nelže10,22 %0,22 %  
Lidé často věří úplně všemu, co je k výrobku psáno10,22 %0,22 %  
málokomu se chce do soudního sporu10,22 %0,22 %  
důvěřivost tomu, co se jim předkládá10,22 %0,22 %  
lidé věří, že co je prezentováno v televizi je pravda.10,22 %0,22 %  
lidi jsou blbí - doře jim tak, ať je okrádají10,22 %0,22 %  
Odpověděla jsem Ano - UMÍ10,22 %0,22 %  
stát klamavou reklamu netrestá a nesnaží se jí dostatečně zabránit10,22 %0,22 %  
umí10,22 %0,22 %  
lidé nejsou zvyklí se brát za svá práva.10,22 %0,22 %  
Češi se zajímají pouze o to, co zrovna potřebují. A řešit jakkoliv problémy se jim nechce, takže si zanadávajínejlépe u TV obrazovek či známých a tím to hasne.10,22 %0,22 %  
důvěřivost v reklamu10,22 %0,22 %  
lidé jsou "hloupí", nepřemýšlejí10,22 %0,22 %  
kvůli vysokým cenám lidé volí jakékoliv levné výrobky a pak klamavé reklamě snadno podlehnou.Mylně nám po převratu v r.1989 bylo vsugerováno, že české potraviny jsou nekvalitní ,cizí lepší.Doplácíme na to dodnes a těžko se názor mění.10,22 %0,22 %  
nevi kam se ma obratit, neplyne z toho zadne opatreni, setkavam se s klamavou reklamou kazdy den - a co mam delat? Rada bych cokoliv podnikla,ale vsechno je vnivec, ty firmy stejne nejsou pokutovany,tak proc se namahat.10,22 %0,22 %  
každá reklama je v principu podvod a lidi jsou naivní a nepoučitelní10,22 %0,22 %  
vyplnila jsem ano - umí a stejně mě to nechce pustit dál...10,22 %0,22 %  
nedostatečně skeptický národ10,22 %0,22 %  
bojí se10,22 %0,22 %  
důvěřivost v média10,22 %0,22 %  
mají strach se ozvat.10,22 %0,22 %  
nekritické přijímaní všech informací v reklamě, médiích apod. u české společnostití informací 10,22 %0,22 %  
jako populace jinde ve světě10,22 %0,22 %  
tak kvůli tomu, že někdo uvádí v reklamě nesmysly si nepůjdu stěžovat k prezidentovi10,22 %0,22 %  
cílení reklamy na děti a důchodce, kteří se agresivním formám reklamy neumí bránit10,22 %0,22 %  
myslím, ze česká společnost se to pomalu, ale jistě učí10,22 %0,22 %  
Preference nižší ceny i na úkor kvality. Poznámka ke struktuře dotazníku - doporučuji zahrnout rovněž možnost "nevím" či "nechci se vyjadřovat" - vlastní zkušenost, taky jsem tuto možnost neměl a na obhajobě diplomky mě na to upozornili :-)10,22 %0,22 %  
1) lidi se začnou zajímat až po negativní zkušenosti 2) stále nové "triky" reklam. agentur10,22 %0,22 %  
věří "autoritě"10,22 %0,22 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Znáte sami ze svého okolí podnikatele/firmu, která pro dosažení prospěchu (zisku či jiného prospěchu) z podnikání uvádí/uváděla zákazníky záměrně v omyl?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi srovnávací reklama, na otázku 10. Pokud Vaše odpověď na předchozí otázku zněla ,,ano", uveďte jakou formu nekalé soutěže podnikatel/firma užívá/užívala pro dosažení prospěchu – v případě, že firma/podnikatel užíval více prostředků pro klamání zákazníků označte více možností:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ohrožování zdraví a životního prostředí, na otázku 10. Pokud Vaše odpověď na předchozí otázku zněla ,,ano", uveďte jakou formu nekalé soutěže podnikatel/firma užívá/užívala pro dosažení prospěchu – v případě, že firma/podnikatel užíval více prostředků pro klamání zákazníků označte více možností:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi parazitování na pověsti podniku, výrobků či služeb jiného soutěžitele, na otázku 10. Pokud Vaše odpověď na předchozí otázku zněla ,,ano", uveďte jakou formu nekalé soutěže podnikatel/firma užívá/užívala pro dosažení prospěchu – v případě, že firma/podnikatel užíval více prostředků pro klamání zákazníků označte více možností:
  • odpověď ne:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi neznám firmu ani podnikatele, který by užíval prostředky ke klamaní spotřebitele/nekalé soutěže na otázku 10. Pokud Vaše odpověď na předchozí otázku zněla ,,ano", uveďte jakou formu nekalé soutěže podnikatel/firma užívá/užívala pro dosažení prospěchu – v případě, že firma/podnikatel užíval více prostředků pro klamání zákazníků označte více možností:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví:

2. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

3. Věk:

4. Označil/la byste za pravdivé tvrzení: ,,Produkt Actimel chrání před nachlazením a posiluje imunitu":

5. Označil/la byste za pravdivé tvrzení: ,,Kinder čokoláda podporuje růst dětí ":

6. Označil/la byste za pravdivé tvrzení: ,,Jogurt Activia zmírňuje pocit nafouklého břicha a pomáhá v problémech s trávením":

7. Setkal/la jste se někdy s označením výrobku/služby, které ve Vás vyvolalo dojem, že se jedná o výrobek/službu, který svým vzhledem/obalem připomínal výrobek/službu jiné konkurenční společnosti?

9. Znáte sami ze svého okolí podnikatele/firmu, která pro dosažení prospěchu (zisku či jiného prospěchu) z podnikání uvádí/uváděla zákazníky záměrně v omyl?

10. Pokud Vaše odpověď na předchozí otázku zněla ,,ano", uveďte jakou formu nekalé soutěže podnikatel/firma užívá/užívala pro dosažení prospěchu – v případě, že firma/podnikatel užíval více prostředků pro klamání zákazníků označte více možností:

11. Kolikrát jste se setkal/la s klamavou nebo nepravdivou reklamou na výrobek/službu a s klamavým nebo nepravdivým označením výrobku či služby?

12. Myslíte si, že česká populace se umí dostatečně bránit vůči nepravdivé nebo klamavé reklamě a proti nepravdivým či klamavým informacím uváděným na výrobcích/službách?

13. V případě, že Vaše odpověď na předchozí otázku zněla ,,ne - neumí" uveďte důvod proč dle Vašeho názoru se česká populace neumí bránit vůči nepravdivé nebo klamavé reklamě a proti nepravdivým či klamavým informacím uváděným na výrobcích/službách?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví:

2. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

3. Věk:

4. Označil/la byste za pravdivé tvrzení: ,,Produkt Actimel chrání před nachlazením a posiluje imunitu":

5. Označil/la byste za pravdivé tvrzení: ,,Kinder čokoláda podporuje růst dětí ":

6. Označil/la byste za pravdivé tvrzení: ,,Jogurt Activia zmírňuje pocit nafouklého břicha a pomáhá v problémech s trávením":

7. Setkal/la jste se někdy s označením výrobku/služby, které ve Vás vyvolalo dojem, že se jedná o výrobek/službu, který svým vzhledem/obalem připomínal výrobek/službu jiné konkurenční společnosti?

9. Znáte sami ze svého okolí podnikatele/firmu, která pro dosažení prospěchu (zisku či jiného prospěchu) z podnikání uvádí/uváděla zákazníky záměrně v omyl?

10. Pokud Vaše odpověď na předchozí otázku zněla ,,ano", uveďte jakou formu nekalé soutěže podnikatel/firma užívá/užívala pro dosažení prospěchu – v případě, že firma/podnikatel užíval více prostředků pro klamání zákazníků označte více možností:

11. Kolikrát jste se setkal/la s klamavou nebo nepravdivou reklamou na výrobek/službu a s klamavým nebo nepravdivým označením výrobku či služby?

12. Myslíte si, že česká populace se umí dostatečně bránit vůči nepravdivé nebo klamavé reklamě a proti nepravdivým či klamavým informacím uváděným na výrobcích/službách?

13. V případě, že Vaše odpověď na předchozí otázku zněla ,,ne - neumí" uveďte důvod proč dle Vašeho názoru se česká populace neumí bránit vůči nepravdivé nebo klamavé reklamě a proti nepravdivým či klamavým informacím uváděným na výrobcích/službách?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Viatrová, M.Klamavá reklama a nekalá soutěž v ČR (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://klamava-reklama-a-nekala-sou.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.