Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Klamavá reklama: E-shopy

Klamavá reklama: E-shopy

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Žáčková
Šetření:27. 02. 2016 - 13. 03. 2016
Počet respondentů:108
Počet otázek (max/průměr):20 / 14.59
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:67,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:22
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem dotazníku je zjistit, jaká skupina obyvatel je nejvíce ohrožena klamáním pomocí reklamy při nákupech na e-shopech a zjištění nejčastějšího typu klamání spotřebitele. 

Vyplněním tohoto dotazníku pomůžete při výzkumu možností obrany a prevence proti nekalým praktikám (v BP).

Děkuji :)

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7165,74 %65,74 %  
Muž3734,26 %34,26 %  

Graf

2. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
17-243734,26 %34,26 %  
25-302825,93 %25,93 %  
31-402018,52 %18,52 %  
41-501312,04 %12,04 %  
51+109,26 %9,26 %  

Graf

3. Jaké je Vaše vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou4945,37 %45,37 %  
Vysokoškolské4541,67 %41,67 %  
Středoškolské bez maturity54,63 %4,63 %  
Vyšší odborné54,63 %4,63 %  
Základní43,7 %3,7 %  

Graf

4. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet9083,33 %83,33 %  
Televize7973,15 %73,15 %  
Venkovní reklama (Plakáty, billboardy)5651,85 %51,85 %  
Reklamní letáky do schránky4137,96 %37,96 %  
Rádio3229,63 %29,63 %  
vážně je nezbytné zobrazovat všechny otázky po jedné?10,93 %0,93 %  
Vsude10,93 %0,93 %  
Všude, je to děs!!!10,93 %0,93 %  
mobilní aplikace10,93 %0,93 %  

Graf

5. Věříte tomu, co reklama sděluje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne4743,52 %43,52 %  
Jak kdy2220,37 %20,37 %  
Rozhodně ne2119,44 %19,44 %  
Je mi to jedno109,26 %9,26 %  
Spíše ano87,41 %7,41 %  

Graf

6. Koupil/a jste si někdy výrobek/službu na e-shopu či jiném online obchodu na základě poutavé reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 7, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5450 %50 %  
Ne5450 %50 %  

Graf

7. Ověřujete si fakta o výrobku/službě nebo prodejci před nákupy na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4787,04 %43,52 %  
Ne712,96 %6,48 %  

Graf

8. Odpovídal dodaný výrobek/služba tomu, co reklama inzerovala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Spíše ano (lišilo se pouze v nepodstatných drobnostech)otázka č. 11, 50/50 (lišilo se zřetelně, ale byl/a jsem spokojený/áotázka č. 11, Spíše ne (lišilo se v drobnostech, ale tyto drobné rozdíly mi na výrobku/službě vadily)otázka č. 9, Rozhodně ne (lišilo se zřetelně, výrobek/službu jsem si zakoupil/a kvůli tomu, co mi ukázali v reklamě - měl/a jsem pocit, že jsem si koupil/a něco jiného)otázka č. 9, Výrobek/služba ano, ale reklama inzerovala také doplňkové služby a toto již dodrženo nebylo (např. lepší dodací podmínky, platební podmínky, servis apod.)otázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano (lišilo se pouze v nepodstatných drobnostech)2851,85 %25,93 %  
Ano1222,22 %11,11 %  
50/50 (lišilo se zřetelně, ale byl/a jsem spokojený/á814,81 %7,41 %  
Spíše ne (lišilo se v drobnostech, ale tyto drobné rozdíly mi na výrobku/službě vadily)35,56 %2,78 %  
Rozhodně ne (lišilo se zřetelně, výrobek/službu jsem si zakoupil/a kvůli tomu, co mi ukázali v reklamě - měl/a jsem pocit, že jsem si koupil/a něco jiného)35,56 %2,78 %  

Graf

9. Řešil/a jste nespokojenost se zakoupeným výrobkem/službou/doplňkovými službami, když jste zjistil/a, že neodpovídá tomu, co bylo inzerováno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neřešil/a jsem466,67 %3,7 %  
Ano - vrácením nebo výměnou116,67 %0,93 %  
Ano - reklamací116,67 %0,93 %  

Graf

10. V případě, že jste na předchozí otázku odpověděli kladně, byla forma řešení situace účinná?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne480 %3,7 %  
Ano120 %0,93 %  

Graf

11. Znáte význam pojmu klamavá reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 12, Neotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10294,44 %94,44 %  
Ne65,56 %5,56 %  

Graf

12. Uveďte, které z následujících reklam byste označili jako klamavou

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:


Hubnutí

Drogérie


Léčiva

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hubnutí9190,1 %84,26 %  
Drogérie76,93 %6,48 %  
Léčiva32,97 %2,78 %  

Graf

13. Co je podle Vás nejčastějším předmětem klamání zákazníka v reklamě na internetové obchody?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

?

Aby nakupovali

avizovaná sleva, která ovšem platí pouze za určitých podmínek

cena

Cena

cena

cena

cena

cena

Cena

cena

cena (nezahrnuje např. reklamu, bývá uváděna za ks při nákupu většího množství ks...)

Cena a kvalita

Cena a povaha výrobku nebo služby, případně účinky výrobku nebo služby.

Cena od - a obrázek daleko drazsi veci

cena, kvalita výrobků

cena,kvalita, zboží,vlastnosti zboží nebo služny

Cena.

cenová hladina

Ceny

Ceny výrobku

Ceny, vlastnosti zboží

doručení objednávky hned druhý den

Fakt,že zákazník v podstatě nevidí jak výrobek vypadá,prodejce si vše může upravit podle sebe

Hubnutí

hubnutí

hubnutí

hubnutí, depilace, detoxikace, potravinové doplňky

ilustrační fota, kdy poutavý obrázek vás naláká na kliknutí do eshopu a zjistíte, že toto zboží tam vůbec není

instantní omlazení a štíhlost

Kecy. A ty jsou na......

kvalita

kvalita zboží

kvalita zboží

Marerial a cena

Nabídka nesmyslného zboží, případně též falešný obchod

Nabídky zázračných preparátů řešících problémy jako je nadváha či padání vlasů. Kosmetika.

Nedodrzeni dodacich lhut

Nedodržitelné sliby

Nechápu otázku.

nejasná cena (často nebývá úplná); pochybný efekt produktu

nepravdivé informace

nepravdivost

nereálné sliby

Nereálné vlastnosti produktu

nereálné výsledky

Nerozumím otázce

nerozumím otázce, jakým předmětem?

Nesplnění reklamního sdělení

netuším

Netuším

netuším

Neúplné informace

neuplne infrormace

neuvadeni vsech informaci

nevím

nevím

nevim

Nevím

nevím

nevim

nízká cena

Nižší cena

Podmínky dodání

Podpořit lidskou blbost a chamtivost

poměr cena/kvalita,účinky

Poutají na předměty dovezené ze zahraničí, za super cenu, přitom já osobně vím, že cena je kolikrát i 3x vyšší, než kdybych si to zboží sama ze zahraničí objednala, když na to chcete veřejně upozornit zákazníky, tak vás e-shopy hned zablokují, nebo váš komentář smažou. Dále se setkávám často se špatnou kvalitou zboží, kdy e-shopy tvrdí, jak je zboží kvalitní, a přitom to jsou obyčejné šunty. Dále jsou klamavé i ilustrativní obrázky, zboží v reálu vypadá úplně jinak a rozhodně hůř.

Prakticky vše

Předávání nepravdivých informací.

Předměty a služby, které se týkají zdraví, životního stylu (hubnutí, svaly, přístroje). Nedělají co mají, často jsou to podvrhy, které profitují z dobře zavedených značek a výrobků.

Přehnaná čísla

při slevách a výprodejích uvádějí obchody vyšší původní cenu, než ve skutečnosti je

Puvod zbozi, origninal vs. Fake

Rôzne

Rychlost a kvalita služeb.

Rychlost učinku preparátů

slevy

slevy

Slevy 70%, v reálu jsou produkty s největšími slevami označeny jako vyprodané, nebo jsou nejvyšší slevy podstatně nižší než deklarované

Slevy apod., ale pouze na zaklade clenstvi.

slevy z vymyšlených, nadhodnocených cen.

Slevy, 3+1 zdarma, Výprodej

Slevy, vzhled zboží

sliby zázraků založených na nevědomosti potenciálních zákazníků

Služby

Těžko posoudit, s reklamou na internetu se setkávám zcela minimálně (uBlock), ale řekl bych, že cokoli co nabízí zhubnutí, prodloužení penisu, astrologii, homeopatii (a podobné pavědy) lze považovat za klamavou reklamu. Někdy eshopy také lžou v tom, co mají skladem. Mnohdy objednáte zboží, které má být naskladněné jen abyste se dozvěděla, že to to jelito na druhé straně bude teprve objednávat u dodavatele. Ale nevím do jaké míry je tohle relevantní.

Touha

tvrzení, že mají zboží skladem a přitom nemají

Ucinek vyrobku

účinnost produktu

Uměle vytvořená sleva. Pracoval jsem ve firmě, kde jsme spravovali i nadnárodní e-shopy a tato praktika byla zcela běžná.

Vážně je nezbytné zobrazovat všechny otázky po jedné? Proč nebylo možné v předchozí otázce zvolit více možností?

Vlastnosti výrobků a služeb, které rozhodně nemají.

vymyšlené recenze

Výrobek/službu dostat rychleji než je vůbec reálné a za nereálnou cenu

zboží

zdraví/hubnutí

zisk

Že jsou “nejlevnější a nejkvalitnější“.

Životní styl, např. hubnutí (reklama na léky, na posilovny, na diety, na hubnoucí oblečení, na tipy a triky apod.), reklama na "něco" co zlepšení myšlení.

14. Stal/a jste se vy, nebo někdo z vašich známých, obětí klamavé reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 15, Neotázka č. 17, Nevím o tomotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím o tom4746,08 %43,52 %  
Ano2928,43 %26,85 %  
Ne2625,49 %24,07 %  

Graf

15. Jakým způsobem Vás (nebo známé) toto oklamání zasáhlo?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

byla jsem naštvaná. Sháněla jsem šaty a trávila jsem 10 min. zbytečně projížděním sekce a šaty z obrázku tam nebyly

Byli naštvaní.

Bylo nutné zboží reklamovat a komplikovaně se domáhat navrácení peněz.

Financni ztrata

Finančně

Finančně - zakoupila jsem šunt

koupil si zbytečnost

koupili si smejda

minimálně

Nákup za tu výhodnou cenu byl něčím podmíněn.

Nedůvěra

nechci odpovídat

Nevim

nezhubla jsem

Objednala jsem si mobil v E-shopu. Pár hodin po té jsem zjistila, že jsou na e-shop samé negativní hodnocení, a spousta lidí podalo oznámení na českou obchodní inspekci. Proto jsem chtěla okamžitě svou objednávku zrušit, a tak jsem napsala e-mail, ve kterém jsem vysvětlila i důvod. Za zboží jsem naštěstí ještě nezaplatila, jelikož jsem si ho chtěla na prodejně vyzvednout osobně, takže jsem neviděla ani žádný problém ve zrušení objednávky. Pan majitel mi ale začal vyhrožovat, že mě udá k soudu, a že to vše předá svému právníkovi a podobně. Pana majitele jsem upozornila, že i já mám svého právníka, a pokud mi bude nadále vyhrožovat, tak se na něj ihned obrátím. Dále jsem napsala všude recenze na jeho e-shop, aby všichni věděli, co je zač. Pan majitel se mi pak hned začal omlouval, a prosil mě o stažení recenzí, že mi za to i zaplatí. No recenze jsem nestáhla, a doufám, že se už nikdy s podobným jednáním nesetkám.

Objednala jsem si výrobek, který byl FAKE, ale před zaplacením jsem to zjistila a nákup zrušila. Koupila jsem si poté originál.

Od O2 mobilního operátora - hodně peněz do luftu za jejich podvodnou reklamu, pak chyběly na léky...

Osobně zkušenosti nemám, ale v okruhu bližších bylo zaplaceno za něco, co ve finále neodpovídalo realitě.

Podepsali smlouvu na nový tatif

Ponauceni

poučila jsem se

sleva nebyla tak vysoká, jak obchod deklaroval

spíš jen zkušenost do budoucna, vyřešili jsme to reklamací

vážně je nezbytné zobrazovat všechny otázky po jedné?

Velká finanční ztráta za zcela nefunkční službu od operátora O2, jednali protiprávně a nenadělali ti podvedení lidé nic. Zatracený stát Magorstán!

výrobek neměla avizované vlastnosti

Zase naprosto špatně položená otázka.

Zbozi prislo pozde Zbozi neodpovidalo popisu

ztráta peněz

16. Jakým způsobem jste vy (nebo vaši známí) situaci řešili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Domluva s obchodníkem1241,38 %11,11 %  
Neřešil/a jsem1137,93 %10,19 %  
ČOI (Česká obchodní inspekce)413,79 %3,7 %  
vážně je nezbytné zobrazovat všechny otázky po jedné?13,45 %0,93 %  
Chtělo to hodně času a nervů13,45 %0,93 %  
Seřvala jsem ho na dvě doby 13,45 %0,93 %  

Graf

17. Myslíte si, že je společnost dostatečně informovaná o klamavé reklamě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím3938,24 %36,11 %  
nevím2726,47 %25 %  
spíše souhlasím2322,55 %21,3 %  
nesouhlasím1110,78 %10,19 %  
souhlasím21,96 %1,85 %  

Graf

18. Myslíte si, že jsou současná právní opatření při boji s klamavou reklamou účinná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne - rozhodně bychom se měli inspirovat od cizích zemí5150 %47,22 %  
Ano, ale mohli bychom se i trochu inspirovat u ostatních zemí3029,41 %27,78 %  
nevím65,88 %5,56 %  
Ano - nemám žádné výhrady43,92 %3,7 %  
Nemám o tom přehled, takže nevím.10,98 %0,93 %  
vážně je nezbytné zobrazovat všechny otázky po jedné?10,98 %0,93 %  
Můžu soudit pouze obecně; český trh je poměrně hodně regulovaný; věřím, že ČOI vykonává svou funkci dobře. Takže pouze na základě dojmů coby v podstatě pouze obecně informovaný občas mám pocit, že stát s klamavou reklamou bojuje dostatečně. 10,98 %0,93 %  
Nemám o tom přehled10,98 %0,93 %  
Problém je více ve vymáhání práva10,98 %0,93 %  
Ne, měli bychom najít vlastní postupy a řešení10,98 %0,93 %  
Ne, je to marny boj10,98 %0,93 %  
neznám tato opatření10,98 %0,93 %  
Tezko rici, v ostatnich zemich toto probiha take10,98 %0,93 %  
nevím, jaká opatření jsou aktuálně v platnosti10,98 %0,93 %  
Ne, ale inspirace u jiných zemí, toho bych se obávala, protože naši politici vyberou ne nejúčinější věc, ale pro ně (pro politiky) nejvýhodnější.10,98 %0,93 %  
Nevím jaká jsou současná opatření u nás natož v cizích zemích10,98 %0,93 %  
O tomto nemám přehled.10,98 %0,93 %  

Graf

19. Uvítali byste nějaké "zlepšováky" nebo informace, abyste klamavou reklamu rozpoznal/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rozhodně ano4339,81 %39,81 %  
Spíše ano3633,33 %33,33 %  
Je mi to jedno2422,22 %22,22 %  
Spíše ne43,7 %3,7 %  
Rozhodně ne10,93 %0,93 %  

Graf

20. Máte nějaké poznatky k tématu, které by mohly pomoci?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

.

Bohužel, nic mě zrovna nenapadá.

Cílené informační kampaně na seniory a děti není nikdy na škodu; děti by se mohly o určitých zákaldech reklamy jako takové v rámci společenských věd. Nicméně vzhledem k tomu, že se momentálně nevyučuje ani elementární mediální gramotnost, jsem spíše skeptikem.

Clovek by mel pouzivat zdravy rozum Vzdy je treba vyhodnotit lakavost nabidky versus riziko

FDGDFG

Kumu neni shury dano - v apatyce nekoupi

Mělo by se o klamavé reklamě více mluvit a zmiňovat více, že je nelegální a kam se lidi, kteří se s ní setkají mají obracet. Myslím, že spousta lidí o tom ani nemají ponětí.

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

ne

Ne

ne

nemam

Osobně se řídím recenzemi.

osobně za klamavou reklamu považuji i pořady typu "volejte věštce"...fascinuje mě, kolik lidí se nechá napálit a při tom mít pocit, že jim ti druzí pomáhají...

Pokud v tomto bláznivém státě bude vládnout korupce a odpovědným se nebude chtít věci řešit, aby si nepřidělávali práci, nic se nezmění!

Reklama působí jen na nepřemýšlející lidi žijící mimo realitu, takže její škodlivost (včetně té klamavé) je marginální.

Reklamu musi zaplatit zase zakaznik - cim mene reklamy tim lepe

V této problematice je informovanost velmi důležitá; hlavně pro lidi, kteří si reklamy na internetu neblokují. Cokoli co tuto informovanost veřejnosti zvýší může jenom prospět.

Vám by určitě pomohlo naučit se správně a jasně klást otázky, když už tvoříte dotazník :)

vážně je nezbytné zobrazovat všechny otázky po jedné?

Vymahatelnost oprávněných požadavků podvedených lidí a ne že se vše zahraje do autu, aby neměli s tím práci...


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Koupil/a jste si někdy výrobek/službu na e-shopu či jiném online obchodu na základě poutavé reklamy?

  • odpověď Ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 8. Odpovídal dodaný výrobek/služba tomu, co reklama inzerovala?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano (lišilo se pouze v nepodstatných drobnostech) na otázku 8. Odpovídal dodaný výrobek/služba tomu, co reklama inzerovala?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 7. Ověřujete si fakta o výrobku/službě nebo prodejci před nákupy na internetu?

7. Ověřujete si fakta o výrobku/službě nebo prodejci před nákupy na internetu?

  • odpověď Ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 8. Odpovídal dodaný výrobek/služba tomu, co reklama inzerovala?

14. Stal/a jste se vy, nebo někdo z vašich známých, obětí klamavé reklamy?

  • odpověď Ano:
    • 3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Domluva s obchodníkem na otázku 16. Jakým způsobem jste vy (nebo vaši známí) situaci řešili?
    • 3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Neřešil/a jsem na otázku 16. Jakým způsobem jste vy (nebo vaši známí) situaci řešili?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Jaký je Váš věk?

3. Jaké je Vaše vzdělání?

4. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou?

5. Věříte tomu, co reklama sděluje?

6. Koupil/a jste si někdy výrobek/službu na e-shopu či jiném online obchodu na základě poutavé reklamy?

7. Ověřujete si fakta o výrobku/službě nebo prodejci před nákupy na internetu?

8. Odpovídal dodaný výrobek/služba tomu, co reklama inzerovala?

11. Znáte význam pojmu klamavá reklama?

12. Uveďte, které z následujících reklam byste označili jako klamavou

14. Stal/a jste se vy, nebo někdo z vašich známých, obětí klamavé reklamy?

16. Jakým způsobem jste vy (nebo vaši známí) situaci řešili?

17. Myslíte si, že je společnost dostatečně informovaná o klamavé reklamě?

18. Myslíte si, že jsou současná právní opatření při boji s klamavou reklamou účinná?

19. Uvítali byste nějaké "zlepšováky" nebo informace, abyste klamavou reklamu rozpoznal/a?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Jaký je Váš věk?

3. Jaké je Vaše vzdělání?

4. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou?

5. Věříte tomu, co reklama sděluje?

6. Koupil/a jste si někdy výrobek/službu na e-shopu či jiném online obchodu na základě poutavé reklamy?

7. Ověřujete si fakta o výrobku/službě nebo prodejci před nákupy na internetu?

8. Odpovídal dodaný výrobek/služba tomu, co reklama inzerovala?

11. Znáte význam pojmu klamavá reklama?

12. Uveďte, které z následujících reklam byste označili jako klamavou

14. Stal/a jste se vy, nebo někdo z vašich známých, obětí klamavé reklamy?

16. Jakým způsobem jste vy (nebo vaši známí) situaci řešili?

17. Myslíte si, že je společnost dostatečně informovaná o klamavé reklamě?

18. Myslíte si, že jsou současná právní opatření při boji s klamavou reklamou účinná?

19. Uvítali byste nějaké "zlepšováky" nebo informace, abyste klamavou reklamu rozpoznal/a?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Žáčková, V.Klamavá reklama: E-shopy (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://klamava-reklama-e-shopy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.