Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Klamavé praktiky na maloobchodním trhu

Klamavé praktiky na maloobchodním trhu

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Eva Nováková
Šetření:31. 01. 2013 - 20. 02. 2013
Počet respondentů:190
Počet otázek (max/průměr):20 / 18.82
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:77,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:54
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

jmenuji se Eva Nováková a jsem studentkou Vysoké školy evropských a regionálních studií v Českých Budějovicích, obor Management a marketing služeb.

Ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku, který mi pomůže získat hodnotné informace pro mou bakalářskou práci s názvem "Klamavé praktiky na maloobchodním trhu".

Cílem marketingového výzkumu je zjistit, na kterém tržním segmentu se nejčastěji jako spotřebitelé můžeme setkat s klamavými praktikami. Vaše názory mi pomohou identifikovat nekalé obchodní praktiky a navrhnout nápravná opatření.

Za tímto učelem si Vám dovoluji předložit dotazník s prosbou o jeho vyplnění.

 

Odpovědi respondentů

1. Kde nejraději nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hypermarket a obchodní centra (Tesco Hypermarket, Interspar, Globus, Albert Hypermarket, ...)10354,21 %54,21 %  
supermarket (Penny Market, Albert Supermarket, Billa, ...)6333,16 %33,16 %  
specializované prodejny126,32 %6,32 %  
malé, neznačkové obchůdky126,32 %6,32 %  

Graf

2. Slyšeli jste někdy pojem "NEKALÉ OBCHODNÍ PRAKTIKY"?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17893,68 %93,68 %  
ne126,32 %6,32 %  

Graf

3. Co si pod tímto pojmem představujete? Jsou to praktiky, které ...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vše výše uvedené8042,11 %42,11 %  
klamou spotřebitele při nákupu zboží a služeb6232,63 %32,63 %  
ovlivňují obchodní rozhodování spotřebitele pomocí nepoctivosti4724,74 %24,74 %  
využívají agresivity při prodeji zboží a služeb10,53 %0,53 %  

Graf

4. Který zákon primárně obsahuje úpravu nekalých praktik?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zákon o ochraně spotřebitele16184,74 %84,74 %  
obchodní zákoník2613,68 %13,68 %  
občanský zákoník31,58 %1,58 %  

Graf

5. Chrání podle Vašeho názoru legislativa dostatečně v ČR spotřebitele přečd nekalými praktikami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne10655,79 %55,79 %  
nevím3417,89 %17,89 %  
spíše ano2412,63 %12,63 %  
určitě ne2312,11 %12,11 %  
určitě ano31,58 %1,58 %  

Graf

6. Kde se podle Vás můžeme nejčastěji setkat s nekalými obchodními praktikami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
předváděcí akce12766,84 %66,84 %  
hypermarkety, supermarkety (slevové akce)2312,11 %12,11 %  
nákup přes internet157,89 %7,89 %  
sektor služeb (bankovnictví, ...)84,21 %4,21 %  
prodej zájezdů u cestovních kanceláří a agentur52,63 %2,63 %  
jinde21,05 %1,05 %  
kdekoliv10,53 %0,53 %  
prakticky všude - nepoctiví obchodníci se mohou vyskytovat v jakémkoliv segmentu10,53 %0,53 %  
klamavé předváděcí akce, prodej závadného zboží, blokování reklamace, atd.10,53 %0,53 %  
první 4 body10,53 %0,53 %  
aktivni telemarketing10,53 %0,53 %  
Především přímý prodej - tedy OZ na ulicích a na chodbách domů. Přirozeně jde také o předváděcí akce - informují nás o tom v TV.10,53 %0,53 %  
téměř veškeré obchody (hlavně ty, kde mají v sortimentu nabízeného zboží potraviny)10,53 %0,53 %  
Autobazary + vse uvedene10,53 %0,53 %  
všude10,53 %0,53 %  
více možností, prodej, internet i CK10,53 %0,53 %  

Graf

7. Setkali jste se osobně s klamavými praktikami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 11, nevímotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11560,53 %60,53 %  
nevím4624,21 %24,21 %  
ne2915,26 %15,26 %  

Graf

8. Pokud jste se setkali s klamavou reklamou setkali a řešili jste ji, vzpomenete si o jaký produkt, službu či konkrétní značku se jednalo?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

-

2222

bankovni produkt

bankovní služby, telefoní služby - v reklamě je prezentována akční sleva která je podmíněna podmínkou která již v reklamě není uvedena

běžně na uvedených cenách, které nejsou pravdivé

bylo jich mnoho

Citroen C4 u AAA Auto

Coca Cola v reklamě - je zdravá pro děti. Psala jsem Radě pro reklamu a byla stažena

energetická firma

Finanční produkt

Holící potřeby (Flexifront)

Jednalo se o cenu výrobky, která byla jiná na regále a jinak markována u pokladny.

Jednalo se o cílené uvádění zákazníka v omyl tím, že v místech, kde bylo umístěno v regále upozornění na slevovou akci, se nacházelo zboží dražší. S tímto se setkávám poměrně často

Jednalo se o klamavé ceny. Setkala jsem se s tím u více marketů.

jednalo se o nákup televizoru, značka tuším samsung v elektroobchodě

Jednalo se o pračku Whirlpool. Prodejce inzeroval delší dobu záruky (7 let), za kterou se dost připlácelo. V záruce se pračka rozbila, přijel servis a ten mi oznámil, že po 2 letech od nákupu se záruka vztahuje jen na náhradní díly a ne na práci servisu, proto jsem musela za 20 minut práce zaplatit 500 Kč. Prodejce mi oznámil, že je to běžná praktika, samozřejmě zanesená v záručním listě.

jen se jednalo o slevu, která sleva nebyla, ale tvářila se tak. Bylo to v Tescu.

Kaufland - tvarůžky vyrobené v Německu označeny jako český výrobek

klamavé reklamy je tolik, že jsem radši neřešila žádnou

kosmetika

krémy proti vráskám

Manželova babička nám každou chvíli něco věnuje (vysavač, nádobí, žehličku, ručníky apod.) Později jsme zjistili, že se často účastní předváděcích akcí, které jsou podle ní velice výhodné - dostane zdarma najíst a napít a ještě nějaký ten dáreček. Jenže pokaždé odchází s nepotřebným zbožím, kvůli kterému ji donutí podepsat úvěrovou smlouvu a pak ji často doma navštěvují vymahači, když včas nezaplatí.

Masážní křesla, kosmetika, prodej dodavatelů energii

maso

matrace

meloun

mléko

nabídku elektřiny - podomní prodejce

nádobí

nádobí

nádobí Zepter

např. předváděcí akce - "zázračné hrnce" cena 30 000 a na internetu 5 000. Ví lidé, že většina džusů má základ z jablek, tudíž jsou to vlastně jablečné džusy s různými příchutěmi? Nebo se mi stalo, že jsem si vyhlédla v obchodě oblečení, ale řekla jsem si, že počkám na povánoční slevy... vtipné bylo, že oblečení stálo stejně, ale bylo označené jako o 30% zlevněné. :-(

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

nemožnost zjistit cenu za balík služeb v bance pro schválně nepřehledně napsané poplatky

neřešil jsem

neřešila

neřešila

Neřešila, nenakoupila jsem

neřeším, ale je nezpochybnitelný fakt že 80% reklam a to nejen televizních je klamavých...

neustále něco, téměř každodenně

nevím

nevím

nevím co naposledy, je to každou chvíli něco - např. podvodná firma Bezreklamky láká na výdělky pomocí reklamy na autě ... bankovní a pojistné produkty též lákají, pak se v podmínkách člověk titěrným písmem dozví, že slibované peníze dostane jen za urč. podmínek ... supermarkety plné nekvalitního zboží se zavádějícími pojmy (čokoláda vs. čokoládová pochoutka apod.)

nevím už

nevzpomenu

nevzpomenu si

Nevzpomenu, ale na obecnější úrovni řešení rozdílů mezi vyvěšenou a skutečnou cenou, lákání na zboží, které nebylo na skladě, přiřazení cenovky k podobnému dražšímu zboží.

nevzpomínám si

nevzpomínám si

nevzpomínám si

Nevzpomínám si.

Nijak, zboží jsem nezakoupila. Ač inzerováno ve slevě, jinde za lepší cenu normálně. jednalo se o parfém Guess.

nn

o chleba

Objednávka přes internet - LED TV.

oblečení

Pod obrovskou cedulí sleva 30% na plavky, byla půlka plavek na které se sleva nevztahovala..plavky nebyly nijak označené..po dotazu jak to teda mám poznat mi prodavačka řekla ať jí je vždycky donesu ukázat a ona mi řekne jestli jsou ve slevě nebo ne

pojištění

potraviny - akce, uvedena vyšší cena než jaká byla před akcí

pouliční nábor nových klientů pojišťovny Metal Aliance - během několika málo okamžiků téměř bez potřeby osobních dokladů, a v podstatě aniž bych si všimla, jsem měla málem uzavřenou novou smlouvu, o niž jsem nestála

prací prášky, vysavače...

problém jsem neřešila

Prodej auta

Prodej energie - zprostředkovatelé / dodavatelé elektřiny. Pravděpodobně nás otravovali i podvodníci s bezpečnostním zajištěním bytů.

Produkty společnosti Amway.

Produkty T-mobile.

pronájem nemovitosti na Lanzarotte jakousi firmou z Mostu za příslib výhry

Prostě to nekoupím a dál to neřeším, každou chvíli je někde nějaká křivárna.

předváděcí akce

předváděcí akce

předváděcí akce a podobné pouliční prodeje - kuchyňské spotřebiče, zdravotnické potřeby apod.

Předváděcí akce na které jsem byl s prarodiči, nějaké domácí potřeby, patřičně předražené, klasický případ, který vídáme často v televizi.

předváděcí akce, nákup jednoho produktu podmíněn nákupem druhého

předváděcí akce...nutili důchodce ke koupi zbytečných robotů, madrací, hrnců a dalších zlepšováků za nehorázné ceny..

předvádění značky Zepter

Různé smlouvy (od mobilních operátorů apod.), "výhodná" pojištění, produkty běžné potřeby, ovoce, zelenina, zboží v akci,...

řešit ji firma nedovolila, protože v objednávce zboží byla zákeřná nejedna větička domácí přenosná kamna, z Japonska, Zibrokomin (na petrolej)

S klamavou reklamou jsem se setkala, ale neřešila jsem ji, jedná se například o propagaci homeopatik v reklamách s tím, že mají nějaké účinky. Tady jde ale o klamání již na úrovni základního produktu, kdy výrobci prodávají cukr nebo vodu s max. 1 molekulou účinné látky na celé balení a vydávají je za léčivo.

situaci jsem neřešila

slevové akce v prodejnách oblečení - původní cena byla navýšena a pak snížena, zboží pak byla nabízeno jako zlevněné

služba

Supermarket a udajna sleva, ktera ale neplatila

Sušička ovoce

Šlo o reklamu na zlevněný produkt v řetezci Lidl, kam normálně nechodím. Když jsem kvůli tomuto zboží do obchodu přišla, vůbec nebylo zlevněno.

Šlo opakovaně o rozdílné ceny v regálu a na pokladně.

špatné označení ceny v MO (nad produktem visí cedule s výraznou slevou, bohuželsleva je platná až od příštího týdne, zákazník platí plnou cenu; cena před slevou a cena po slevě je stejná, tzn. sleva 0 %; volali babičce, že vyhrála, nejedná se o předváděcí akci, pouze předání výherního šeku na nákup 1000Kč v NC Tesco. Po vstupu do "slavnostní místnosti" v hospodě zjištěno, že se opravdu jedná o předváděcí akci (zboží na stole schované pod ubrusem), navíc prodejce chtěl z babičky vymámit adresu (prý jí pošlou katalog s tou slevou - to nemohli přinést s sebou už v ten den?), odešli jsme bez udání jakýchkoliv nacionál).

špatné složení výrobků (mleté maso obsahuje např. červenou řepu???), menší váha výrobku ve stejné krabičce, u CK nabídka neobsahuje kompletní cenu, nabídka půjček neobsahuje všechny poplatky a úroky atd atd

t-mobile

T-mobile SIM

tablet v elektru

teleshoping

Textil, špatně uvedená cena (Orsay), často špatně uvedené ceny nebo nevhodně umístěné levnější zboží

toho bylo poněkud moc, např. každoroční "velké" slevy a výprodeje

třeba reklama na řasenku, která zvětší řasy, přitom modelka má řasy umělé, nebo reklamy na hubnutí, kde je fotka před a po - v dnešní době photoshopu tohle zvládne dokonce kdejaký šikovnější amatér...

určitě hypermarket Kaufland a špatné označení zboží, kdy u poklady naúčtovali vyšší částku

uv lampa na gelové nehty

už nevím

už si nevzpomínám. Ale sou to například různé reklamy na homeopatika.

už za socialismu se z polských elektronek PCL85 seškrabával nápis a dával nový jakože jsou české. Dodnes nelze věřit ovoci a zelenině, že opravdu pocházejí z deklarovaných zemí, obchodník koupí španělský česnek a prodává na trhu jako český, čínské králíky jako české, obecně tedy přeznačkování nebo změna data spotřeby (na staré maso se dá jiná datumka), atd.

volala agentura, ze mi zdarma, pouze za postovne, poslu nejake zbozi. pokud se mi zbozi bude libit, poslou dalsi. dalsi udajne posilali, ackoliv jsem nepotvrdila, ze mam o dalsi zbozi zajem, navic zbozi nedoslo. chteli po me nepravem vymyhat penize a penale.

www.mall.cz dělá slevy tím způsobem, že zboží nejdřív pořádně zdraží a v době "slev" pak vrátí cenu na běžnou MOC

zde

Zepter

zepter

značkové zboží nebylo značkové

9. Využili jste pomoc nějaké spotřebitelské organizace? (ČOI, SZPI, SOS - sdružení obrany spotřebitelů, ...)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9582,61 %50 %  
ano2017,39 %10,53 %  

Graf

10. Byli jste s řešením spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3933,91 %20,53 %  
ano2824,35 %14,74 %  
nevyužila jsem54,35 %2,63 %  
neřešila jsem43,48 %2,11 %  
-21,74 %1,05 %  
nevyužila21,74 %1,05 %  
nevyužili, mám doma právníka10,87 %0,53 %  
uklidnili mne10,87 %0,53 %  
nemohu soudit10,87 %0,53 %  
nevyužila jsem jejich služeb10,87 %0,53 %  
neřešila jsem nic10,87 %0,53 %  
člověk si musí dávat pozor sám a stále víc a nedůvěřovat už ničemu10,87 %0,53 %  
nevyužil jsem možnosti, protože by jen dali pokutu prodejci, ale můj problém by to nevyřešilo10,87 %0,53 %  
nemusela jsem ji řešit10,87 %0,53 %  
nevyužila jsem jejich služby10,87 %0,53 %  
nezkusila10,87 %0,53 %  
Co myslíte, když bylo v otázce 9 - NE ?10,87 %0,53 %  
nevyužil jsem10,87 %0,53 %  
nevím,nevyužila jsem10,87 %0,53 %  
nevyuzil jsem10,87 %0,53 %  
neřešil jsem, z akce jsem utekl10,87 %0,53 %  
nepotřeboval jsem ho10,87 %0,53 %  
neřešila jsem ji10,87 %0,53 %  
ne v tomto případě10,87 %0,53 %  
problém jsem neřešila10,87 %0,53 %  
zatím jsem nevyužila, alevím o ní10,87 %0,53 %  
nepotřebovala jsem jejich pomoc10,87 %0,53 %  
neřešil jsem10,87 %0,53 %  
nevyužito10,87 %0,53 %  
nevím10,87 %0,53 %  
nebyla jsem v této situaci10,87 %0,53 %  
pomoci jsem nevyužila10,87 %0,53 %  
Nic jsme neřešili. Z nevýhodné smlouvy jsme se vyvázali a především jsme od té doby nedůvěřiví vůči různým OZ.10,87 %0,53 %  
zboží jsme nezakoupily, dál jsme nic neřešily10,87 %0,53 %  
neobrátila jsem se10,87 %0,53 %  
neřešila jsem to pomocí těchto společností10,87 %0,53 %  
nezkoušela jsem10,87 %0,53 %  
Neřešil jsem..10,87 %0,53 %  
23310,87 %0,53 %  
problém se stále řeší10,87 %0,53 %  
neřešila jsem to, prostě jsem výrobek nekoupila10,87 %0,53 %  

Graf

11. Který obor podle Vás nejčastěji využívá tyto praktiky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
potravinářství6433,68 %33,68 %  
telekomunikace (mobilní operátoři, ...)5528,95 %28,95 %  
bankovnictví2111,05 %11,05 %  
farmaceutický průmysl126,32 %6,32 %  
kosmetický průmysl105,26 %5,26 %  
nevím42,11 %2,11 %  
drogistický21,05 %1,05 %  
kromě autom. prům., který neznám, všechny zde uvedené a v hojné míře10,53 %0,53 %  
všechny stejným dílem10,53 %0,53 %  
pojišťovnictví10,53 %0,53 %  
všechny uvedené10,53 %0,53 %  
-10,53 %0,53 %  
podomní prodejci10,53 %0,53 %  
finanční služby (nebankovní)10,53 %0,53 %  
skoro všechny10,53 %0,53 %  
vyskytuje se u všech asi v podobné míře10,53 %0,53 %  
politika10,53 %0,53 %  
služby10,53 %0,53 %  
potraviny, auta, telekomunikace10,53 %0,53 %  
v podstate vsechny ktere nejsou schopny prodat produkt poctive a pres dobrou a uprimnou reklamu10,53 %0,53 %  
služby obecně10,53 %0,53 %  
telekomunikace, nabídky alternativních dodavetelů energie, zdravotní pojištění, majetkové zabezpečení, poskytování internetu televize a telefonu v jednom, ...10,53 %0,53 %  
všichni10,53 %0,53 %  
domácí potřeby, zařízení bytu a kuchyně10,53 %0,53 %  
všechny obory, některé méně, jiné více10,53 %0,53 %  
Spis zalezi na firmach/lidech nez oboru. Procentualne to asi bude vsude podobne.10,53 %0,53 %  
potravinářský, kosmetický10,53 %0,53 %  
automobilový průmysl10,53 %0,53 %  
snad kromě automobilového všechny uvedené10,53 %0,53 %  

Graf

12. Nejčastější praktikou v rámci klamání v reklamě je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neúplnost informací (neúplná cena, chybějící podmínky)11560,53 %60,53 %  
vytváření falešných emocí a představ, které s produktem nesouvisí (pocit štěstí, pohody, hezké počasí)3417,89 %17,89 %  
zcela lživé informace2111,05 %11,05 %  
okolnosti, za kterých je produkt v reklamě představen, ale ve skutečnosti byste ho za takových podmínek nepoužili (účes po použití laku na vlasy si zachová svůj tvar i přes deštivé počasí v Londýně, ...)189,47 %9,47 %  
srovnání s konkurenčním produktem10,53 %0,53 %  
nadbytečné informace, které s produktem nesouvisí10,53 %0,53 %  

Graf

13. Co by podle Vás omezilo v používání klamavých praktik?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
důsledné finanční postihy6534,21 %34,21 %  
lepší legislativa, přísnější zákony a jasně nastavená pravidla5428,42 %28,42 %  
hrozba zákazu prodeje2412,63 %12,63 %  
striktní a častější kontroly obchodníků2111,05 %11,05 %  
více stížností ze strany spotřebitelů115,79 %5,79 %  
při vysoké monopolizaci nevím, možná striktní zákony10,53 %0,53 %  
kombinace všech - jak legislativní ošetření, tak nesouhlas spotřebitelů10,53 %0,53 %  
Důsledné finanční postihy, lepší legislativa, přísnější zákony a jasně nastavená pravidla, striktní a častější kontroly 10,53 %0,53 %  
tvrdé postihy šizuňků-vyhodit vedoucího, zveřejňovat které pumpy prodávají šmejský benzín, nebo používají polskou sůl, atd.10,53 %0,53 %  
Vše shora uvedené dohromady10,53 %0,53 %  
důsledné finančí postihy, přísnější legislativa a hrozba zákazu prodeje10,53 %0,53 %  
např, u telefonních společností, kdyby jim opravdu poté zakázali prodávat daný tarif nebo ty zákazníky, které například lživě informovali při nákupu nebo jim něco zatajili, kdyby dostali daný tarif zadarmo, třeba i na ty dva roky, co mají smlouvu.... 10,53 %0,53 %  
trestní postižitelnost10,53 %0,53 %  
uvolnění trhu, zrušení regulací a dotací10,53 %0,53 %  
kombinace vedtsiny uvedenych moznosti10,53 %0,53 %  
Kombinace všeho výše zmíněného10,53 %0,53 %  
častá kontrola s možností zabavení zboží, udělit tučnou pokutu, omezit podnikatelskou činnost, nemožnost založit společnost pod jiným jménem (prostě jednatel, u kterého se tato chyba stala, by nemohl se stát jednatelem další podobné - stejné společnosti).10,53 %0,53 %  
Kombinace všech možností výše.10,53 %0,53 %  
větší inteligence, znalosti, informovanost, soudnost a sebevědomí zákazníků10,53 %0,53 %  
vzdělanější spotřebitel a všechno ostatní uvedené10,53 %0,53 %  

Graf

14. Jedná se o nekalou obchodní praktiku, pokud nemají cestovní kanceláře a agentury uvedenou konečnou cenu zájezdů?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13571,05 %71,05 %  
nevím2915,26 %15,26 %  
ne2613,68 %13,68 %  

Graf

15. Jedná se o nekalou obchodní praktiku? Ve výloze obchodu vidíte již několik týdnů nápis: "Konec prodeje - totální likvidace zásob za minimální ceny. Zvláštní nabídka POUZE dnes."

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12364,74 %64,74 %  
ne4222,11 %22,11 %  
nevím2513,16 %13,16 %  

Graf

16. Jedná se o nekalou obchodní praktiku? V letáku hypermarketu naleznete zboží v akci s označením do vyprodání zásob, proto se rozhodnete jít do obchodu a dané zboží si pořídit. Zboží je však vyprodáno.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12766,84 %66,84 %  
ano3719,47 %19,47 %  
nevím2613,68 %13,68 %  

Graf

17. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena14777,37 %77,37 %  
muž4322,63 %22,63 %  

Graf

18. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 26 let10756,32 %56,32 %  
27 - 35 let4523,68 %23,68 %  
36 - 45 let2613,68 %13,68 %  
46 - 55 let73,68 %3,68 %  
56 a více52,63 %2,63 %  

Graf

19. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou9047,37 %47,37 %  
vysokoškolské8042,11 %42,11 %  
vyšší odborné126,32 %6,32 %  
základní42,11 %2,11 %  
střední s výučním listem42,11 %2,11 %  

Graf

20. Vaše postavení:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student8544,74 %44,74 %  
zaměstnaný6433,68 %33,68 %  
podnikatel, živnostník157,89 %7,89 %  
na mateřské dovolené126,32 %6,32 %  
nezaměstnaný126,32 %6,32 %  
důchodce21,05 %1,05 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Setkali jste se osobně s klamavými praktikami?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 9. Využili jste pomoc nějaké spotřebitelské organizace? (ČOI, SZPI, SOS - sdružení obrany spotřebitelů, ...)
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 9. Využili jste pomoc nějaké spotřebitelské organizace? (ČOI, SZPI, SOS - sdružení obrany spotřebitelů, ...)
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 10. Byli jste s řešením spokojeni?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 10. Byli jste s řešením spokojeni?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi podnikatel, živnostník na otázku 20. Vaše postavení:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi specializované prodejny na otázku 1. Kde nejraději nakupujete?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi určitě ne na otázku 5. Chrání podle Vašeho názoru legislativa dostatečně v ČR spotřebitele přečd nekalými praktikami?

18. Věk:

  • odpověď do 26 let:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 20. Vaše postavení:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kde nejraději nakupujete?

2. Slyšeli jste někdy pojem "NEKALÉ OBCHODNÍ PRAKTIKY"?

3. Co si pod tímto pojmem představujete? Jsou to praktiky, které ...

4. Který zákon primárně obsahuje úpravu nekalých praktik?

5. Chrání podle Vašeho názoru legislativa dostatečně v ČR spotřebitele přečd nekalými praktikami?

6. Kde se podle Vás můžeme nejčastěji setkat s nekalými obchodními praktikami?

7. Setkali jste se osobně s klamavými praktikami?

9. Využili jste pomoc nějaké spotřebitelské organizace? (ČOI, SZPI, SOS - sdružení obrany spotřebitelů, ...)

10. Byli jste s řešením spokojeni?

11. Který obor podle Vás nejčastěji využívá tyto praktiky?

12. Nejčastější praktikou v rámci klamání v reklamě je:

13. Co by podle Vás omezilo v používání klamavých praktik?

14. Jedná se o nekalou obchodní praktiku, pokud nemají cestovní kanceláře a agentury uvedenou konečnou cenu zájezdů?

15. Jedná se o nekalou obchodní praktiku? Ve výloze obchodu vidíte již několik týdnů nápis: "Konec prodeje - totální likvidace zásob za minimální ceny. Zvláštní nabídka POUZE dnes."

16. Jedná se o nekalou obchodní praktiku? V letáku hypermarketu naleznete zboží v akci s označením do vyprodání zásob, proto se rozhodnete jít do obchodu a dané zboží si pořídit. Zboží je však vyprodáno.

17. Jste:

18. Věk:

19. Nejvyšší dosažené vzdělání:

20. Vaše postavení:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kde nejraději nakupujete?

2. Slyšeli jste někdy pojem "NEKALÉ OBCHODNÍ PRAKTIKY"?

3. Co si pod tímto pojmem představujete? Jsou to praktiky, které ...

4. Který zákon primárně obsahuje úpravu nekalých praktik?

5. Chrání podle Vašeho názoru legislativa dostatečně v ČR spotřebitele přečd nekalými praktikami?

6. Kde se podle Vás můžeme nejčastěji setkat s nekalými obchodními praktikami?

7. Setkali jste se osobně s klamavými praktikami?

9. Využili jste pomoc nějaké spotřebitelské organizace? (ČOI, SZPI, SOS - sdružení obrany spotřebitelů, ...)

10. Byli jste s řešením spokojeni?

11. Který obor podle Vás nejčastěji využívá tyto praktiky?

12. Nejčastější praktikou v rámci klamání v reklamě je:

13. Co by podle Vás omezilo v používání klamavých praktik?

14. Jedná se o nekalou obchodní praktiku, pokud nemají cestovní kanceláře a agentury uvedenou konečnou cenu zájezdů?

15. Jedná se o nekalou obchodní praktiku? Ve výloze obchodu vidíte již několik týdnů nápis: "Konec prodeje - totální likvidace zásob za minimální ceny. Zvláštní nabídka POUZE dnes."

16. Jedná se o nekalou obchodní praktiku? V letáku hypermarketu naleznete zboží v akci s označením do vyprodání zásob, proto se rozhodnete jít do obchodu a dané zboží si pořídit. Zboží je však vyprodáno.

17. Jste:

18. Věk:

19. Nejvyšší dosažené vzdělání:

20. Vaše postavení:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Nováková, E.Klamavé praktiky na maloobchodním trhu (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://klamave-praktiky-na-maloobch.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.