Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Klasifikace ubytovacích zařízení
Klasifikace ubytovacích zařízení
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Kateřina Kosinková |
---|---|
Šetření: | 20. 02. 2012 - 09. 03. 2012 |
Počet respondentů: | 256 |
Počet otázek (max/průměr): | 19 / 17.09 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 77,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:05 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení respondenti,
dotazník bude použit v mé bakalářské práci. Jeho cílem je zjistit, zda mají lidé povědomí o klasifikaci ubytovacích zařízení a co je ovlivňuje při výběru.
Tento dotazník je určen pro všechny.
Dotazník je anonymní.
Předem děkuji za účast v dotazníkovém šetření.
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
U každé otázky zvolte pouze jednu odpověď.
Odpovědi respondentů
1. Jakou kategorii ubytovacího zařízení preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Hotel, Hotel Garni | 124 | 48,44 % | 48,44 % |
Pension | 97 | 37,89 % | 37,89 % |
Jiná hromadná ubytovací zařízení (Turistická ubytovna, kemp, chatová osada) | 29 | 11,33 % | 11,33 % |
Botel | 5 | 1,95 % | 1,95 % |
Motel | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
2. Slyšel/(a) jste někdy o Oficiální jednotné klasifikaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 3, Ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 142 | 55,47 % | 55,47 % |
Ne | 114 | 44,53 % | 44,53 % |
3. Odkud jste se dozvěděli o Oficiální jednotné klasifikaci ubytovacích zařízení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Škola | 94 | 66,2 % | 36,72 % |
Internet, TV, rozhlas | 21 | 14,79 % | 8,2 % |
Pracuji v ubytovacích službách | 8 | 5,63 % | 3,13 % |
Asociace hotelů a restaurací ČR | 6 | 4,23 % | 2,34 % |
Známí a příbuzní | 6 | 4,23 % | 2,34 % |
V ubytovacím zařízení, které jsem navštívil/(a) | 5 | 3,52 % | 1,95 % |
pohybuji se v oboru | 1 | 0,7 % | 0,39 % |
nepamatuji se, ale asi internet | 1 | 0,7 % | 0,39 % |
4. Je pro Vás důležité zda má hotel Oficiální jednotnou klasifikaci?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 84 | 59,15 % | 32,81 % |
ne | 58 | 40,85 % | 22,66 % |
5. Víte o tom, že hotel, který není součástí Oficiální jednotné klasifikace může být označen libovolným počtem hvězdiček, bez ohledu na to jaké služby a kvalitu nabízí?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 89 | 62,68 % | 34,77 % |
ne | 53 | 37,32 % | 20,7 % |
6. Je pro Vás rozhodující počet hvězdiček při výběru ubytování ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 136 | 53,13 % | 53,13 % |
Ano | 52 | 20,31 % | 20,31 % |
Spíše ne | 48 | 18,75 % | 18,75 % |
Ne | 20 | 7,81 % | 7,81 % |
7. Víte na jaké služby máte podle počtu hvězdiček nárok?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 119 | 46,48 % | 46,48 % |
Spíše ne | 59 | 23,05 % | 23,05 % |
Ano | 47 | 18,36 % | 18,36 % |
Ne | 31 | 12,11 % | 12,11 % |
8. Co je pro Vás rozhodující při výběru ubytování ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Umístění ubytovacího zařízení | 67 | 26,17 % | 26,17 % |
Cena | 65 | 25,39 % | 25,39 % |
Nabízené služby | 42 | 16,41 % | 16,41 % |
Doporučení známých a příbuzných | 35 | 13,67 % | 13,67 % |
Recenze z webových stránek | 32 | 12,5 % | 12,5 % |
Ekologické provozování zařízení | 4 | 1,56 % | 1,56 % |
nic | 2 | 0,78 % | 0,78 % |
Cena, služby, doporučení, umístěni ;) | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
parkoviště | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
cena, recenze, doporučení, služby i umístění | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
poměr ceny/služby/umístění | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
no ten hotel! | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
všechny předchozí odpovědi | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
cena+sluzby+umisteni | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
Kombinace.. Cena + recenze + služby | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
umístění + kvalita služeb + cena + pozitivní recenze na internetu | 1 | 0,39 % | 0,39 % |
9. Jste ochotni si připlatit za kvalitnější služby, které Vám může zaručit certifikované zařízení?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 202 | 78,91 % | 78,91 % |
ne | 54 | 21,09 % | 21,09 % |
10. Znáte Asociaci hotelů a restaurací ČR a projekt Hotelstars Union?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Neznám | 95 | 37,11 % | 37,11 % |
Znám AHR ČR, ale neznám projekt Hotelstars Union | 64 | 25 % | 25 % |
Znám obojí | 49 | 19,14 % | 19,14 % |
Slyšel jsem o tom, ale nevím přesně o co se jedná | 48 | 18,75 % | 18,75 % |
11. Jak často využíváte ubytovací zařízení ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2x až 5x ročně | 154 | 60,16 % | 60,16 % |
Maximálně 1x ročně | 73 | 28,52 % | 28,52 % |
Více než 10x ročně | 17 | 6,64 % | 6,64 % |
6x až 10x ročně | 12 | 4,69 % | 4,69 % |
12. Jaký je Váš převážný důvod návštěvy ubytovacího zařízení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Soukromé účely | 241 | 94,14 % | 94,14 % |
Pracovní účel | 15 | 5,86 % | 5,86 % |
13. Jste všeobecně spokojeni s kvalitou ubytovacích zařízení v ČR?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 177 | 69,14 % | 69,14 % |
Spíše ne | 50 | 19,53 % | 19,53 % |
Ano | 19 | 7,42 % | 7,42 % |
Ne | 10 | 3,91 % | 3,91 % |
14. Vnímáte rozdíly u ubytovacího zařízení (stejné kategorie a třídy) u nás a v zahraničí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 15, Ne → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 145 | 56,64 % | 56,64 % |
Ano | 111 | 43,36 % | 43,36 % |
15. Prosím specifikujte v čem vnímáte rozdíly?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Čistota,vyvavenost,stravování,ochota personálu.
*** hotel ve Francii byl velmi pěkný a precizně čistý, *** hotel v ČR měl staré vybavení a cenově byl zhruba stejný
1. chování personálu 2. hygiena na lepší úrovni
cena a poskytované služby
cena a služby jsou vždy a všude rozdílné, záleží na ekonomické situaci navštívené země
Cena služeb
cena, kvalita
cena,zájem o hosta,nabídka služeb.
ceske hotely jsou kvalitnejsi, poskytuji za mensi penize lepsi, pripadne stejny komfort a kvalitu. Oproti ceskym hotelum jsou ale mnohem prijemnejsi v zahranici(prsonal, recepcni...
Co se týče nás a zahraničí tak např, stravovací služby, dále že v zahraničí i dvou hvězdičkový hotel nabízí bazén, v Čechách je to nemyslitelné...
čistota, ochota personálu
čistota, ochota,
Čistota, vybavení, strava (zejména snídaně) a poměr ceny/kvality
Čistota, vzhled, úprava, obsluha
čistota,vstřícnost personálu.
dyt je to tady ubohy bez ohledu na hvezdicky, chci usmev a nadseni
Hlavně pořádek a čistota na pokojích.
Hlavně v kvalitě poskytovaných služeb.
hlavně v kvalitě služeb
Hlavně v přístupu personálu.
horší zařízení
Jinak vypadá 5 hvězdiček v Egyptě a jinak ve Francii.
kol
kvalita
kvalita
kvalita a rozsah služeb
Kvalita poskytovaných služeb
kvalita servisu
kvalita služeb
kvalita služeb
kvalita služeb, čistota
kvalita služeb, čistota, personál
kvalita služeb, vybavení hotelu, přístup zaměstnanců k ubytovaným
kvalita vybavení a služeb
Kvalita za cenu
kvalita, ochota personálu, vybavení
kvalita, personál, služby
lepsi kvalita......
Lepší celková atmosféra, poskytované služby..
nabídky, možnosti, umístění,cena,personál
nabízené služby
Např. v Egyptě a afrických státech je ubytování horší jak v Evropě - podle hvězd. Celkově horší životní podmínky odrážející se i na ubytování.
například nelze srovnávat ubytovací zařízení v Evropě a Egyptě. Kategorie zjevně neodpovídá kategorii v Evropě.
například rozsah služeb v ČR není tak pestrý, nejsou tak kvalitně prováděny jako v zahraničí
naše např. 4 hvězdy v zahraničí odpovídají cca 3 hvězdám
nekvalitní služby, malá nabídka služeb, to co je v zahraničí bráno jako samozřejmost je u nás bráno za nadstandart za příplatky apod.
nizsi ceny v CR, moznost prime rezervace v CR
nižší úroveň mnohdy u nás
ochota oersonálu, nabízené služby, většinou lepší prostředí
poskytovane skužby, pristup personalu,
predevsim rozdil se zapadem ... staraj se jen o to nejnutnejsi aby ziskali pozadovane hvezdicky a zbytek je nezajima
profesionální přístup, služby v ceně, chození v hotelu v botech
prostředí, cena, kvalita služeb
především v čistotě koupelen a záchodů
Především v přístupu zaměstnanců a vedení ubytovacích zařízení k provozování své činnosti
Převážně kvalita poskytovaných a nabízených služeb, rozdílné u nás a v zahraničí
Přístup a kvalita personálu (ne vždy, ale zjednodušeně se to dá říci), kvalita některých služeb, vč. stravování.
přístup majitele, čistota, vzhled, vyšší kvalita nabízených služeb
přístup personálu, vybavení pokoje, čistota
Přístup personálu,kvalita nabízených služeb
přístup zaměstnanců, kvalita služeb a vybavení
rozdíem kvality, nabízených služeb..
Rozdílné vybavené interiérů
Rozdílnost kvality ubytování
různe služby za stejný počet hvězdiček
skoro ve všem
sluzby,
služby, přístup ke klientovy, cena skoro srovnatelná,...
služby, přístup zaměstnanců
stejná kategorie v ČR a v jiné zemi znamená často úplně jiné standardy kvality
Třeba v Egyptě je to úplně jinak hodnocené
Tří hvězda v zahraničí měla stejnou úroveň stravování jako min.čtyřhvězda v ČR Ale zase naopak jsem i viděla pokoje tří hvězdy za hranicema srovnatelné s jednou hvězdou v ČR , i když naopak ten hotel nabízel více služeb, například na úrovni čtyřhvězdi v ČR.
u n ás je stále bordel, krade se, podvádí šidí hosté jak v restauracích, tak na hotelu,prostě všude,
upravenost pokojů, vybavenost, poskytnutí služeb
Úroveň služeb
úroveň služeb, chování personálu, čistota vnitřních i prostor v okolí budov, estetika prostředí, jak mi chutná strava aj.
V ceně
V České republice jsou v podstatě všechny ubytovací zařízení minimáně o jednu třídu níž, než ubytovací zařízení stejné třídy v zahraniční
v České republice se velmi stane, že se nastěhujete někam úplně jinam než jste čekali podle katalogu
V každé zemi je to jinak, napřílad Řecký 5hvězdičkový hotel je jiný než Francouzký nebo český. Především se jedná o kvalitu ubytování a stravování někdy i profesionalitu personálu.
V kvalitě
V kvalitě poskytnutých služeb v hotelech se stejným počtem hvězdiček. Profesionální přístup.
v kvalitě služeb
V kvalitě služeb.
V kvalitě. Někde za stejný počet hvězdiček dostanu horší pokoj než u nás.
v nabizenych sluzbach
V poskytování služeb a kvalitě vybavení pokojů
v zahraničí cena odpovídá kvalitě, v ČR za zaplacenou cenu dostaneme sotva poloviční služby
v zahraničí je lepší poměr cena - výkon
V zahraničí je lepší úroveň ubytování za stejné peníze. u nás jsou penziony vybaveny starým nábytkem po babičce, matrace jsou proleželé. To by si např. V Rakousku nikdo neodvolil.
ve všem
ve vzhledu a vybavení pokojů, v občerstvení
Většinou v konfortu, který ubytovací zařízení nabýzí
více sportovního zařízení, welness, sauny, bazény, pestřejší stravování, pohodlnější dispozice objektů, modernější designe,
všeobecný problém s tím, že úrověň dle hvězdiček se v různých zemích liší dle služeb, vybavení, celkový vzhled hotelu
Vybavebí, přístup k zákazníkům, poskytované služby
Vybavení hotelu, nabízené služby, kvalita služeb a ubytování
vybaveni, cistota, sluzby
Vybavenost, ochota personálu
Vybavenost, služby poskytované personálem
vybavenost, služby, příštup ke klientům
vyšší kvalita služeb za stejnou cenu
vyšší kvalita v zahraničí
webový stránky
xx
Zahraničí - lepší, "luxusnější"...více se snaží...
záleží na tom, jaká je to země, někde mají kvalitu při stejném počtu hvězdiček lepší a někde horší
Záleží na zemi, např.: západní Evropa má kvalitnější poskytované služby v ubytovacích zařízeních stejné kategorie a třídy, hotely jsou lépe vybavené.
Záleží v poměru s ČR, Hotely v Dubaji vyšší úroven, Egypt, horší uroven
Zatím mám jen takovou zkušenost, že ubytovací zařízení v zahraničí stejného počtu hvězdiček byly méně kvalitní, než v ČR. Mám zkušenost s hotely z Londýna, Řecka, Itálie a Chorvatska. Pokoje v ČR byly hezčí, lépe vybavené, a to jak co do rozsahu, tak do kvality. I ostatní služby hotelů v ČR byly rozsáhlejší a kvalitnější (úklid, jídlo, sehnání vstupenek, informace na recepci o okolí, atd.)
16. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 202 | 78,91 % | 78,91 % |
Muž | 54 | 21,09 % | 21,09 % |
17. Do jaké věkové kategorie se řadíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19 – 25 let | 181 | 70,7 % | 70,7 % |
26 – 35 let | 36 | 14,06 % | 14,06 % |
36 – 45 let | 17 | 6,64 % | 6,64 % |
46 – 60 let | 12 | 4,69 % | 4,69 % |
Méně než 18 let | 6 | 2,34 % | 2,34 % |
61 a více let | 4 | 1,56 % | 1,56 % |
18. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské s maturitou | 161 | 62,89 % | 62,89 % |
Vysokoškolské | 63 | 24,61 % | 24,61 % |
Vyšší odborné | 16 | 6,25 % | 6,25 % |
Základní | 10 | 3,91 % | 3,91 % |
Středoškolské bez maturity | 6 | 2,34 % | 2,34 % |
19. Jaká je Vaše současná ekonomická aktivita?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student | 152 | 59,38 % | 59,38 % |
Zaměstnanec/OSVČ (osoba samostatně výdělečně činná) | 76 | 29,69 % | 29,69 % |
Nezaměstnaný | 13 | 5,08 % | 5,08 % |
Na mateřské dovolené, v domácnosti | 10 | 3,91 % | 3,91 % |
Důchodce | 5 | 1,95 % | 1,95 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.