Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Kofola - analýza nákupních zvyklostí

Kofola - analýza nákupních zvyklostí

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Kadlčíková
Šetření:17. 10. 2011 - 18. 10. 2011
Počet respondentů:67
Počet otázek (max/průměr):20 / 16.91
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:38
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

 

jsme studenty Ekonomické fakulty VŠB-TUO a v semestrálním projektu se zabýváme Analýzou nákupních zvyklostí na trhu s colovými nápoji.

Předem děkujeme za Vaši spolupráci a že uvedete pravdivé informace.

Odpovědi respondentů

1. Kupujete Kofolu Original?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6089,55 %89,55 %  
Ne710,45 %10,45 %  

Graf

2. Chutná Vám Kofola?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4778,33 %70,15 %  
Spíše ano1220 %17,91 %  
Ne11,67 %1,49 %  

Graf

3. Jaké balení Kofoly kupujete nejčastěji?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2litrové4576,27 %67,16 %  
Litrové711,86 %10,45 %  
1/2litrové711,86 %10,45 %  

Graf

4. Kofolu obvykle nakupujete:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
V soukromých samoobsluhách-0.31.743
Ve večerkách-1.0171.283
V restauračních zařízeních1.151.028
V nápojových automatech-1.0671.562
V obchodních řetězcích (např. Tesco, Albert)1.4830.716

Graf

5. Ovlivňuje Váš nákup podpora prodeje v obchodních střediscích? (např. ochutnávky, akční balení)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2338,98 %34,33 %  
Spíše ne1728,81 %25,37 %  
Ano1016,95 %14,93 %  
Spíše ano813,56 %11,94 %  
Nevím11,69 %1,49 %  

Graf

6. Je pro Vás při koupi Kofola original rozhodující cena?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2338,98 %34,33 %  
Spíše ne 1525,42 %22,39 %  
Ano1322,03 %19,4 %  
Ne58,47 %7,46 %  
Nevím35,08 %4,48 %  

Graf

7. Jaká je pro Vás přijatelná cena za 2litrovou lahev Kofola original?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-25 Kč3966,1 %58,21 %  
26-35 Kč2033,9 %29,85 %  

Graf

8. Myslíte si, že Kofola potřebuje změny jakéhokoli charakteru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 9, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5785,07 %85,07 %  
Ano1014,93 %14,93 %  

Graf

9. Měla by podle Vás změnit některou z uvedených možností?

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena0.70.41
Chuť0.12.09
Obal1.10.49
Reklama-0.21.56

Graf

10. Kupujete jiné varianty Kofoly? Pokud ano, jakou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5074,63 %74,63 %  
citrónovou22,99 %2,99 %  
citrus22,99 %2,99 %  
třešňovou11,49 %1,49 %  
RC Cola,Coca-Cola11,49 %1,49 %  
Citrus, Májová11,49 %1,49 %  
barborková11,49 %1,49 %  
Višnová, citrus11,49 %1,49 %  
jiné příchutě (kromě light), variace ala Koala11,49 %1,49 %  
višňová11,49 %1,49 %  
rebarborková11,49 %1,49 %  
točenou11,49 %1,49 %  
citron11,49 %1,49 %  
ty neoriginální varianty ;)11,49 %1,49 %  
Light, Cherry11,49 %1,49 %  
barborková, citrus11,49 %1,49 %  

Graf

11. Jakou novou příchuť Kofoly byste přivítali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádná4059,7 %59,7 %  
Skořicová1522,39 %22,39 %  
Karamelová68,96 %8,96 %  
Vanilková68,96 %8,96 %  

Graf

12. Oslovil by Vás prodej nového lehce alkoholického nápoje v plechu Kofola s rumem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne1928,36 %28,36 %  
Spíše ano1725,37 %25,37 %  
Ne1623,88 %23,88 %  
Ano913,43 %13,43 %  
Nevím68,96 %8,96 %  

Graf

13. Kolik jste ochotni zaplatit za takový produkt o objemu 0.33 l?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-20 Kč4059,7 %59,7 %  
21-40 Kč2537,31 %37,31 %  
41 a více Kč22,99 %2,99 %  

Graf

14. Kvůli kterých z uvedených aspektů nekupujete Kofolu? Pokud kupujete, přeskočte, prosím, tuto otázku

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Chuť11.789
Cena0.3161.163
Obal-0.7891.324
Reklama-0.5261.407

Graf

15. Která z možností Váš přiměje jako zákazníka konkurence "přejít k nákupu" Kofoly?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Garance nižšího množství cukru (oproti jiným kolovým nápojům)-0.0452.311
Nižší cena za stejný objem (oproti jiným kolovým nápojům)0.7761.636

Graf

16. Víte, že společnost Kofola a.s. vyrábí i jiné druhy nealkoholických nápojů jako je např. Rajec, Jupí či Vinea?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3755,22 %55,22 %  
ne3044,78 %44,78 %  

Graf

17. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5379,1 %79,1 %  
Muž1420,9 %20,9 %  

Graf

18. Ve věku:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-295988,06 %88,06 %  
30-5068,96 %8,96 %  
70 a více11,49 %1,49 %  
51-7011,49 %1,49 %  

Graf

19. Máte děti? Pokud ano, uveďte, prosím jejich věk.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5988,06 %88,06 %  
011,49 %1,49 %  
9,1311,49 %1,49 %  
111,49 %1,49 %  
2 roky11,49 %1,49 %  
2,511,49 %1,49 %  
3 11,49 %1,49 %  
0,5 roku11,49 %1,49 %  
1, 2 roky11,49 %1,49 %  

Graf

20. Napadá Vás ještě nějaký námět týkající se tématu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne763,64 %10,45 %  
nejlepší jsou limitované edice kofoly a točená kof19,09 %1,49 %  
moc nekombinovat, raději zůstat u osvědčené klasik19,09 %1,49 %  
reklama-jedna z hl. zbrani kofoly19,09 %1,49 %  
nenapadá!19,09 %1,49 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Jaká je pro Vás přijatelná cena za 2litrovou lahev Kofola original?

  • odpověď 15-25 Kč:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ve večerkách=0 na otázku 4. Kofolu obvykle nakupujete:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kupujete Kofolu Original?

2. Chutná Vám Kofola?

3. Jaké balení Kofoly kupujete nejčastěji?

4. Kofolu obvykle nakupujete:

5. Ovlivňuje Váš nákup podpora prodeje v obchodních střediscích? (např. ochutnávky, akční balení)

6. Je pro Vás při koupi Kofola original rozhodující cena?

7. Jaká je pro Vás přijatelná cena za 2litrovou lahev Kofola original?

8. Myslíte si, že Kofola potřebuje změny jakéhokoli charakteru?

10. Kupujete jiné varianty Kofoly? Pokud ano, jakou?

11. Jakou novou příchuť Kofoly byste přivítali?

12. Oslovil by Vás prodej nového lehce alkoholického nápoje v plechu Kofola s rumem?

13. Kolik jste ochotni zaplatit za takový produkt o objemu 0.33 l?

14. Kvůli kterých z uvedených aspektů nekupujete Kofolu? Pokud kupujete, přeskočte, prosím, tuto otázku

15. Která z možností Váš přiměje jako zákazníka konkurence "přejít k nákupu" Kofoly?

16. Víte, že společnost Kofola a.s. vyrábí i jiné druhy nealkoholických nápojů jako je např. Rajec, Jupí či Vinea?

17. Jste:

18. Ve věku:

19. Máte děti? Pokud ano, uveďte, prosím jejich věk.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kupujete Kofolu Original?

2. Chutná Vám Kofola?

3. Jaké balení Kofoly kupujete nejčastěji?

4. Kofolu obvykle nakupujete:

5. Ovlivňuje Váš nákup podpora prodeje v obchodních střediscích? (např. ochutnávky, akční balení)

6. Je pro Vás při koupi Kofola original rozhodující cena?

7. Jaká je pro Vás přijatelná cena za 2litrovou lahev Kofola original?

8. Myslíte si, že Kofola potřebuje změny jakéhokoli charakteru?

10. Kupujete jiné varianty Kofoly? Pokud ano, jakou?

11. Jakou novou příchuť Kofoly byste přivítali?

12. Oslovil by Vás prodej nového lehce alkoholického nápoje v plechu Kofola s rumem?

13. Kolik jste ochotni zaplatit za takový produkt o objemu 0.33 l?

14. Kvůli kterých z uvedených aspektů nekupujete Kofolu? Pokud kupujete, přeskočte, prosím, tuto otázku

15. Která z možností Váš přiměje jako zákazníka konkurence "přejít k nákupu" Kofoly?

16. Víte, že společnost Kofola a.s. vyrábí i jiné druhy nealkoholických nápojů jako je např. Rajec, Jupí či Vinea?

17. Jste:

18. Ve věku:

19. Máte děti? Pokud ano, uveďte, prosím jejich věk.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kadlčíková, P.Kofola - analýza nákupních zvyklostí (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://kofola-analyza-nakupnich-zvy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.