Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Jmenuji se Petra Svačinová a studuji obor výchova ke zdraví na Pedagogické fakultě Jihočeské Univerzity v Českých Budějovicích. Píši bakalářskou práci na téma Kohoutková voda v pitném režimu žáků 2. st. ZŠ a možnosti zvyšování její spotřeby, která je řešena pomocí dotazníkové metody. Dotazník je určen především pro 7. a 8. třídu ZŠ, tedy pro věkové rozmezí 12-15 let. Děkuji vám za váš čas.
Odpovědi respondentů
1. Moje pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Dívka
563
55,96 %
55,96 %
Chlapec
443
44,04 %
44,04 %
2. Věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
13
334
33,2 %
33,2 %
14
293
29,13 %
29,13 %
15
212
21,07 %
21,07 %
12
167
16,6 %
16,6 %
3. Bydlím:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ve městě
557
55,37 %
55,37 %
Na vesnici u města
268
26,64 %
26,64 %
Ve vesnici vzdálené od města
181
17,99 %
17,99 %
4. Kolik litrů tekutin přibližně vypijete za den?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1 – 1,5 litru
345
34,29 %
34,29 %
1,5 – 2 litru
310
30,82 %
30,82 %
2 a více litrů
203
20,18 %
20,18 %
0,5 – 1 litr
148
14,71 %
14,71 %
5. Kolikrát denně pijete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
5 – 10 krát za den
376
37,38 %
37,38 %
Častěji
350
34,79 %
34,79 %
3 – 5 krát za den
224
22,27 %
22,27 %
1 – 3 krát za den
56
5,57 %
5,57 %
6. V jakou dobu pijete během dne?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Odpoledne
715
71,07 %
71,07 %
Při obědě
701
69,68 %
69,68 %
Při svačině
675
67,1 %
67,1 %
Večer
646
64,21 %
64,21 %
Při snídani
615
61,13 %
61,13 %
7. Kdy většinou pijete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Když mám pocit žízně
660
65,61 %
65,61 %
Nepravidelně
203
20,18 %
20,18 %
Pravidelně vždy v určitou dobu bez pocitu žízně
118
11,73 %
11,73 %
Pouze při jídle
25
2,49 %
2,49 %
8. Nejčastěji pijete (možno zaškrtnout 3 odpovědi):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Kohoutkovou vodu
458
45,53 %
45,53 %
Minerální vody (Mattoni, Magnesia, atd.)
426
42,35 %
42,35 %
Ovocný čaj
320
31,81 %
31,81 %
Nápoje z vody a ovocných zahuštěných, přislazovaných šťáv – sirupů
311
30,91 %
30,91 %
Balenou pramenitou vodu sycenou s příchutí
219
21,77 %
21,77 %
Ovocné mošty
211
20,97 %
20,97 %
Nápoje z kohoutkové vody a zahuštěných ovocných šťáv přírodních, nepřislazovaných
189
18,79 %
18,79 %
Ledový čaj
144
14,31 %
14,31 %
Balenou pramenitou vodu nesycenou s příchutí
138
13,72 %
13,72 %
Přírodní, pravý čaj
104
10,34 %
10,34 %
Balenou pramenitou vodu nesycenou bez příchuti
91
9,05 %
9,05 %
Bylinkový čaj
61
6,06 %
6,06 %
Balenou pramenitou vodu sycenou bez příchuti
54
5,37 %
5,37 %
9. Proč pijete nejčastěji vybraný nápoj?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Chutná mi
781
77,63 %
77,63 %
Je nejvhodnější pro pitný režim
106
10,54 %
10,54 %
Je snadno dostupný
96
9,54 %
9,54 %
Je cenově dostupný
23
2,29 %
2,29 %
10. Nosíte si do školy pití pravidelně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Určitě ano
683
67,89 %
67,89 %
Spíše ano
163
16,2 %
16,2 %
Spíše ne
116
11,53 %
11,53 %
Určitě ne
44
4,37 %
4,37 %
11. Kde vypijete nejvíce tekutin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Doma
756
75,15 %
75,15 %
Ve škole
242
24,06 %
24,06 %
V kavárně
5
0,5 %
0,5 %
Na internátu
3
0,3 %
0,3 %
12. Vypijete stejné množství tekutin v sobotu/neděli jako během pracovního dne?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
stejně
445
44,23 %
44,23 %
Více v sobotu/neděli
337
33,5 %
33,5 %
Více během pracovního dne
224
22,27 %
22,27 %
13. Víte, kolik by měl zdravý člověk vypít tekutin za den?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1,5 – 2 litru
470
46,72 %
46,72 %
2 a více litrů
454
45,13 %
45,13 %
1 – 1,5 litru
70
6,96 %
6,96 %
0,5 – 1 litr
12
1,19 %
1,19 %
14. Myslíte si, že dodržujete pitný režim?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 16, Ne → otázka č. 15].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
650
64,61 %
64,61 %
Ne
356
35,39 %
35,39 %
15. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli NE : V čem vidíte problém?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nemám často pocit žízně, proto zapomínám pít
271
75,91 %
26,94 %
Na pitný režim nedbám, nepřikládám mu význam
55
15,41 %
5,47 %
Když dostanu žízeň nemám k dispozici nápoj podle své chuti
31
8,68 %
3,08 %
16. Pil bych více, když by ve škole bylo více možností, jak se napít?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Určitě ano
340
33,8 %
33,8 %
Spíše ano
308
30,62 %
30,62 %
Spíše ne
272
27,04 %
27,04 %
Určitě ne
86
8,55 %
8,55 %
17. Která z možností by mi nejvíce pomohla zlepšit pitný režim ve škole?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Možnost libovolně se napít při průběhu hodiny
303
30,12 %
30,12 %
Zásobník s vodou a kelímky u umyvadla ve třídě (na chodbě)
282
28,03 %
28,03 %
Nápojový automat ve škole
190
18,89 %
18,89 %
Pítko na chodbě
145
14,41 %
14,41 %
Možnost koupě nápojů u školníka nebo v bufetu
86
8,55 %
8,55 %
18. Mám možnost se napít dostatku vody ve školní jídelně při obědě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
884
87,87 %
87,87 %
Ne
122
12,13 %
12,13 %
19. Uvítal bych ve školní jídelně nádobu s chladnou vodou na stole?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
747
74,25 %
74,25 %
Ne
259
25,75 %
25,75 %
20. Bylo by dobré mít ve školních automatech kolové nápoje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
561
55,77 %
55,77 %
Ne
445
44,23 %
44,23 %
21. Bylo by dobré mít ve školních automatech energetické nápoje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
541
53,78 %
53,78 %
Ano
465
46,22 %
46,22 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Když dostanu žízeň nemám k dispozici nápoj podle své chuti na otázku 15. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli NE : V čem vidíte problém?
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám často pocit žízně, proto zapomínám pít na otázku 15. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli NE : V čem vidíte problém?
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na pitný režim nedbám, nepřikládám mu význam na otázku 15. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli NE : V čem vidíte problém?
21. Bylo by dobré mít ve školních automatech energetické nápoje?
odpověď Ano:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0,5 – 1 litr na otázku 13. Víte, kolik by měl zdravý člověk vypít tekutin za den?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Moje pohlaví:
2. Věk:
3. Bydlím:
4. Kolik litrů tekutin přibližně vypijete za den?
5. Kolikrát denně pijete?
6. V jakou dobu pijete během dne?
7. Kdy většinou pijete?
8. Nejčastěji pijete (možno zaškrtnout 3 odpovědi):
9. Proč pijete nejčastěji vybraný nápoj?
10. Nosíte si do školy pití pravidelně?
11. Kde vypijete nejvíce tekutin?
12. Vypijete stejné množství tekutin v sobotu/neděli jako během pracovního dne?
13. Víte, kolik by měl zdravý člověk vypít tekutin za den?
14. Myslíte si, že dodržujete pitný režim?
15. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli NE : V čem vidíte problém?
16. Pil bych více, když by ve škole bylo více možností, jak se napít?
17. Která z možností by mi nejvíce pomohla zlepšit pitný režim ve škole?
18. Mám možnost se napít dostatku vody ve školní jídelně při obědě?
19. Uvítal bych ve školní jídelně nádobu s chladnou vodou na stole?
20. Bylo by dobré mít ve školních automatech kolové nápoje?
21. Bylo by dobré mít ve školních automatech energetické nápoje?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Moje pohlaví:
2. Věk:
3. Bydlím:
4. Kolik litrů tekutin přibližně vypijete za den?
5. Kolikrát denně pijete?
6. V jakou dobu pijete během dne?
7. Kdy většinou pijete?
8. Nejčastěji pijete (možno zaškrtnout 3 odpovědi):
9. Proč pijete nejčastěji vybraný nápoj?
10. Nosíte si do školy pití pravidelně?
11. Kde vypijete nejvíce tekutin?
12. Vypijete stejné množství tekutin v sobotu/neděli jako během pracovního dne?
13. Víte, kolik by měl zdravý člověk vypít tekutin za den?
14. Myslíte si, že dodržujete pitný režim?
15. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli NE : V čem vidíte problém?
16. Pil bych více, když by ve škole bylo více možností, jak se napít?
17. Která z možností by mi nejvíce pomohla zlepšit pitný režim ve škole?
18. Mám možnost se napít dostatku vody ve školní jídelně při obědě?
19. Uvítal bych ve školní jídelně nádobu s chladnou vodou na stole?
20. Bylo by dobré mít ve školních automatech kolové nápoje?
21. Bylo by dobré mít ve školních automatech energetické nápoje?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.