Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Kohoutková voda v pitném režimu žáků 2. st. ZŠ

Kohoutková voda v pitném režimu žáků 2. st. ZŠ

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Svačinová
Šetření:14. 03. 2014 - 18. 04. 2014
Počet respondentů:1006
Počet otázek (max/průměr):21 / 20.35
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:90,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:13
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-7 PDF-8 PDF-9 PDF-10 PDF-11 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Jmenuji se Petra Svačinová a studuji obor výchova ke zdraví na Pedagogické fakultě Jihočeské Univerzity v Českých Budějovicích. Píši bakalářskou práci na téma Kohoutková voda v pitném režimu žáků 2. st. ZŠ a možnosti zvyšování její spotřeby, která je řešena pomocí dotazníkové metody. Dotazník je určen především pro 7. a 8. třídu ZŠ, tedy pro věkové rozmezí 12-15 let. Děkuji vám za váš čas.

Odpovědi respondentů

1. Moje pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dívka56355,96 %55,96 %  
Chlapec44344,04 %44,04 %  

Graf

2. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1333433,2 %33,2 %  
1429329,13 %29,13 %  
1521221,07 %21,07 %  
1216716,6 %16,6 %  

Graf

3. Bydlím:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ve městě55755,37 %55,37 %  
Na vesnici u města26826,64 %26,64 %  
Ve vesnici vzdálené od města18117,99 %17,99 %  

Graf

4. Kolik litrů tekutin přibližně vypijete za den?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 – 1,5 litru34534,29 %34,29 %  
1,5 – 2 litru31030,82 %30,82 %  
2 a více litrů20320,18 %20,18 %  
0,5 – 1 litr14814,71 %14,71 %  

Graf

5. Kolikrát denně pijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 – 10 krát za den37637,38 %37,38 %  
Častěji35034,79 %34,79 %  
3 – 5 krát za den22422,27 %22,27 %  
1 – 3 krát za den565,57 %5,57 %  

Graf

6. V jakou dobu pijete během dne?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odpoledne71571,07 %71,07 %  
Při obědě70169,68 %69,68 %  
Při svačině67567,1 %67,1 %  
Večer64664,21 %64,21 %  
Při snídani61561,13 %61,13 %  

Graf

7. Kdy většinou pijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Když mám pocit žízně66065,61 %65,61 %  
Nepravidelně20320,18 %20,18 %  
Pravidelně vždy v určitou dobu bez pocitu žízně11811,73 %11,73 %  
Pouze při jídle252,49 %2,49 %  

Graf

8. Nejčastěji pijete (možno zaškrtnout 3 odpovědi):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kohoutkovou vodu45845,53 %45,53 %  
Minerální vody (Mattoni, Magnesia, atd.)42642,35 %42,35 %  
Ovocný čaj32031,81 %31,81 %  
Nápoje z vody a ovocných zahuštěných, přislazovaných šťáv – sirupů31130,91 %30,91 %  
Balenou pramenitou vodu sycenou s příchutí21921,77 %21,77 %  
Ovocné mošty21120,97 %20,97 %  
Nápoje z kohoutkové vody a zahuštěných ovocných šťáv přírodních, nepřislazovaných18918,79 %18,79 %  
Ledový čaj14414,31 %14,31 %  
Balenou pramenitou vodu nesycenou s příchutí13813,72 %13,72 %  
Přírodní, pravý čaj10410,34 %10,34 %  
Balenou pramenitou vodu nesycenou bez příchuti919,05 %9,05 %  
Bylinkový čaj616,06 %6,06 %  
Balenou pramenitou vodu sycenou bez příchuti545,37 %5,37 %  

Graf

9. Proč pijete nejčastěji vybraný nápoj?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Chutná mi78177,63 %77,63 %  
Je nejvhodnější pro pitný režim10610,54 %10,54 %  
Je snadno dostupný969,54 %9,54 %  
Je cenově dostupný232,29 %2,29 %  

Graf

10. Nosíte si do školy pití pravidelně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Určitě ano68367,89 %67,89 %  
Spíše ano16316,2 %16,2 %  
Spíše ne11611,53 %11,53 %  
Určitě ne444,37 %4,37 %  

Graf

11. Kde vypijete nejvíce tekutin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doma75675,15 %75,15 %  
Ve škole24224,06 %24,06 %  
V kavárně50,5 %0,5 %  
Na internátu30,3 %0,3 %  

Graf

12. Vypijete stejné množství tekutin v sobotu/neděli jako během pracovního dne?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
stejně44544,23 %44,23 %  
Více v sobotu/neděli33733,5 %33,5 %  
Více během pracovního dne22422,27 %22,27 %  

Graf

13. Víte, kolik by měl zdravý člověk vypít tekutin za den?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1,5 – 2 litru47046,72 %46,72 %  
2 a více litrů45445,13 %45,13 %  
1 – 1,5 litru706,96 %6,96 %  
0,5 – 1 litr121,19 %1,19 %  

Graf

14. Myslíte si, že dodržujete pitný režim?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 16, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano65064,61 %64,61 %  
Ne35635,39 %35,39 %  

Graf

15. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli NE : V čem vidíte problém?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemám často pocit žízně, proto zapomínám pít27175,91 %26,94 %  
Na pitný režim nedbám, nepřikládám mu význam5515,41 %5,47 %  
Když dostanu žízeň nemám k dispozici nápoj podle své chuti318,68 %3,08 %  

Graf

16. Pil bych více, když by ve škole bylo více možností, jak se napít?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Určitě ano34033,8 %33,8 %  
Spíše ano30830,62 %30,62 %  
Spíše ne27227,04 %27,04 %  
Určitě ne868,55 %8,55 %  

Graf

17. Která z možností by mi nejvíce pomohla zlepšit pitný režim ve škole?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Možnost libovolně se napít při průběhu hodiny30330,12 %30,12 %  
Zásobník s vodou a kelímky u umyvadla ve třídě (na chodbě)28228,03 %28,03 %  
Nápojový automat ve škole19018,89 %18,89 %  
Pítko na chodbě14514,41 %14,41 %  
Možnost koupě nápojů u školníka nebo v bufetu868,55 %8,55 %  

Graf

18. Mám možnost se napít dostatku vody ve školní jídelně při obědě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano88487,87 %87,87 %  
Ne12212,13 %12,13 %  

Graf

19. Uvítal bych ve školní jídelně nádobu s chladnou vodou na stole?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano74774,25 %74,25 %  
Ne25925,75 %25,75 %  

Graf

20. Bylo by dobré mít ve školních automatech kolové nápoje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano56155,77 %55,77 %  
Ne44544,23 %44,23 %  

Graf

21. Bylo by dobré mít ve školních automatech energetické nápoje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne54153,78 %53,78 %  
Ano46546,22 %46,22 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

14. Myslíte si, že dodržujete pitný režim?

  • odpověď Ne:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Když dostanu žízeň nemám k dispozici nápoj podle své chuti na otázku 15. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli NE : V čem vidíte problém?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám často pocit žízně, proto zapomínám pít na otázku 15. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli NE : V čem vidíte problém?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na pitný režim nedbám, nepřikládám mu význam na otázku 15. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli NE : V čem vidíte problém?

21. Bylo by dobré mít ve školních automatech energetické nápoje?

  • odpověď Ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0,5 – 1 litr na otázku 13. Víte, kolik by měl zdravý člověk vypít tekutin za den?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Moje pohlaví:

2. Věk:

3. Bydlím:

4. Kolik litrů tekutin přibližně vypijete za den?

5. Kolikrát denně pijete?

6. V jakou dobu pijete během dne?

7. Kdy většinou pijete?

8. Nejčastěji pijete (možno zaškrtnout 3 odpovědi):

9. Proč pijete nejčastěji vybraný nápoj?

10. Nosíte si do školy pití pravidelně?

11. Kde vypijete nejvíce tekutin?

12. Vypijete stejné množství tekutin v sobotu/neděli jako během pracovního dne?

13. Víte, kolik by měl zdravý člověk vypít tekutin za den?

14. Myslíte si, že dodržujete pitný režim?

15. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli NE : V čem vidíte problém?

16. Pil bych více, když by ve škole bylo více možností, jak se napít?

17. Která z možností by mi nejvíce pomohla zlepšit pitný režim ve škole?

18. Mám možnost se napít dostatku vody ve školní jídelně při obědě?

19. Uvítal bych ve školní jídelně nádobu s chladnou vodou na stole?

20. Bylo by dobré mít ve školních automatech kolové nápoje?

21. Bylo by dobré mít ve školních automatech energetické nápoje?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Moje pohlaví:

2. Věk:

3. Bydlím:

4. Kolik litrů tekutin přibližně vypijete za den?

5. Kolikrát denně pijete?

6. V jakou dobu pijete během dne?

7. Kdy většinou pijete?

8. Nejčastěji pijete (možno zaškrtnout 3 odpovědi):

9. Proč pijete nejčastěji vybraný nápoj?

10. Nosíte si do školy pití pravidelně?

11. Kde vypijete nejvíce tekutin?

12. Vypijete stejné množství tekutin v sobotu/neděli jako během pracovního dne?

13. Víte, kolik by měl zdravý člověk vypít tekutin za den?

14. Myslíte si, že dodržujete pitný režim?

15. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli NE : V čem vidíte problém?

16. Pil bych více, když by ve škole bylo více možností, jak se napít?

17. Která z možností by mi nejvíce pomohla zlepšit pitný režim ve škole?

18. Mám možnost se napít dostatku vody ve školní jídelně při obědě?

19. Uvítal bych ve školní jídelně nádobu s chladnou vodou na stole?

20. Bylo by dobré mít ve školních automatech kolové nápoje?

21. Bylo by dobré mít ve školních automatech energetické nápoje?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Svačinová, P.Kohoutková voda v pitném režimu žáků 2. st. ZŠ (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://kohoutkova-voda-v-pitnem-rez.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.