Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Komerční banka vs. Air bank

Komerční banka vs. Air bank

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Trníková
Šetření:01. 06. 2015 - 09. 06. 2015
Počet respondentů:142
Počet otázek (max/průměr):10 / 7.26
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:94,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.00:47
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník je vytvořen na základě výzkumu, který uveřejním a využiji v rámci své bakalářské práce. Prosím o vyplnění pouze ty, kteří mají účet vedený v KB nebo AirBank, a nebo ty, kteří se rozhodují o produktu /službách v těchto dvou institucích.

Odpovědi respondentů

1. Jste klientem Komerční banky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9566,9 %66,9 %  
Ano4733,1 %33,1 %  

Graf

2. Jste klientem Airbank?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9164,08 %64,08 %  
Ne5135,92 %35,92 %  

Graf

3. Představte si, že jste osoba, která momentálně nemá nikde vedený účet, v životě nepřišla s bankou do styku. Pro kterou banku by se rozodl/a?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
AirBank - nová, mladá, svěží, zajímavá10573,94 %73,94 %  
Komerční banka - velká stabilní, s tradicí3726,06 %26,06 %  

Graf

4. Navazující otázka k otázce č.3 - Z jakého důvodu byste se tak rozhodl/a?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

AirBank - vedeni zdarma, zadne zbytecne poplatky KB - poplatky za cokoliv pr vyber z bankomatu, zmena hesla, papir na vypis co chodi postou, na internetu za polozky strhavaji penize za vyuziti sluzby...

Jako klient KB nejsem s bankou spokojená, uvažuji o přestupu

je blíž

Je mi sympatický jejich přístup.

Je nová, mladá, svěží, zajímavá

Je nová, proto přijde s něčím jiným a výhodným, aby se udržela a získala klienty.

Jednoduchá nabídka produktů, vše jasně rozepsáno i na internetových stránkách, perfektní poradci na pobočce, příjemná

Jsem maximálně spokojená s AirBank, nic bych neměnila

Jsem naprosto spokojená se svým rozhodnutím přejít od Komerčky do AirBanky

Jsem s AirBank spokojená, nic bych neměnil

KB je velká banka, která na mne působí prestižním a stabilním dojmem

KB má tradici, důvěřuji ji, celá naše rodina u ní má účet

KB má velmi složité internetové bankovnictví, za vše i účtují nesmyslné poplatky, neochota s řešením jakékoliv stížnosti nebo problému

Lepší a přehlednější internetové bankovnictví

Lepší internetové bankovnictví (není nutné mít nějaký certifikát)

Lepší internetové bankovnictví u Airbank, v KB zbytečně složité s tím certifikátem

Lepší internetové bankovnictví, bez poplatků, přívětivější a proklientský přístup

malé banky tady už byly a kdeže jsou dnes...? (vykradeny a zrušeny)

Mám s ní lepší zkušenosti.

Mám za to, že veľké banky, ako je KB, CSOB, CS majú zbytočne nadhodnotené ceny.

Máme u ní účet celá naše rodina už léta.

méně poplatků

protože je to prověřená velká banka, budí ve mně důvěru

protože nabízí služby, které splnují mé požadavky.

přátelštější image, nízké nebo žádné poplatky

Přátelští poradci, se vším ochotní poradit, žádné nesmyslné poplatky, lepší ovladatelnost internetového bankovnictví i co se přístupu týče.

Přemýšlím o tom, že přejdu do AirBank

Převážně kvůli internetovému bankovnictví, které je přehlednější

Převážně kvůli internetovému bankovnictví, mají ho jednodušší, vše bez poplatků, přátelský přístup

Příjemné a přátelké prostředí na pobočkách, ochota pomoci s každým problémem

Stabilní banka s dostatečným množstvím produktů a služeb,dokázali by uspokojit mé potřeby.

Super internet banking

Super přístup ke klientům, jednodušší internetové bankovnictví, nemusím řešit nějaké certifikáty jako v případě KB

Účet bez poplatků

V AirBank žádné docházení do banky, vše je možné udělat z pohodlí domova

V dnešní době, kdy obyčejný člověk počítá každou korunu je příjemné, když si můžete uložit peníze někde, kde za to po vás nechtějí nesmyslné poplatky a navíc vám měsíčně připisují úrok k dobru

Velmi kladné ohlasy od všech známých, jasná a vstřícná komunikace ze strany banky na pobočce, transparentnost.

Více mne oslovuje její nabídka produktů, výhody s tím spojené, dělá na mne dojem sice málé, leč stabilní a věrohodné banky.

vstřícnější přístup a minimální poplatky oproti Komerčce

Výborný přístup zaměstnanců vůči mě jako klientovi

využívá manžel, je spokojený

Z důvodu, že právě zavedené banky, spoléhají na svou tradici. Kdežto nové banky se více snaží vyjít vstříc zákazníkům.

Zajímavá reklama, výhodné produkty a služby oproti KB.

Zajimavá, nová, svěží, proklientský a přátelský přístup

5. Znáte reklamní kampaně těchto bank?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13897,18 %97,18 %  
ne42,82 %2,82 %  

Graf

6. Pokud jste na předešlou otázku odpověděl/a kladně, která reklamní kampaň vás více oslovila?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reklamy AirBanky8460,87 %59,15 %  
"Zelené reklamy" AirBanky3122,46 %21,83 %  
reklamy Komerční banky2316,67 %16,2 %  

Graf

7. Pokud Vás více oslovila Airbank, prosím rozepisšte proč

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

je celkem svěží (ale i tak se otravně opakuje) neznamená to ale, že se podle ní rozhodnu-rozhoduji se dle zkušenosti

je empatičtějši k potřebám klientů a mnohem vstřícnější

Je nová, zajímavá, má výhodné úrokové sazby, užívání internetového bankovnictví je velmi jednoduché a přehledné.

Je to moderni styl, upouta zaujme, rekne to co ma

Jednoduché, nerušivé, vtipné

Jsou více zaměřené na běžné lidi

Jsou více zaměřené na obyčejné lidi

Jsou vtipné, evidentně nad věcí.

Lepší internetové bankovnictví, bez poplatků, přívětivější a proklientský přístup

Lepší internetové bankovnictví, příjemní bankovní poradci, dobré recenze

Nerušivé reklamy, vtipné, řeknou co mají

Poutavé, veselé, zapamatovatelné

Přijémná, neruší

To, co prezentují v reklamě a jak to prezentují, je skutečně tak. Dobře to vymysleli. Slogan "I banku můžete mít rádi" od vysokého blonďáka se člověku tak nějak vryje do paměti.

Upoutá mou pozornost

upozorňuje na mnoho výhod-humorným způsobem

Veselé vtipné zaujmou

Veseljší, zapamtovatelnější, nerušivé

větší vtip

Vstřícný přístup zaměstnanců, výhodnější podmínky pro vedení účtu, nemusím chodit na pobočku kvůli změnám údajů apod. , výborné intenretové bankovnictví, běžný účet se úročí...

Vše vyřídí za mě

vtip

Vtipná a k zamyšlení.

vtipné spoty, příjemné barevné vyvedení, slogan "I banku můžete mít rádi"

vtipné, mají nápad

Vtipné, mladistvé zajímavé

vtipné, zapamatovatelné, nerušivé

vtipné, zapamatovatelné, příjemné

Vypovídající o současném stavu bankovnictví v ČR, vtipná

zajímavé, nerušivé, řeknou co mají

8. Pokud Vás více oslovila Komerční banky, prosím rozepište proč

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

nepamatuji se

reklamy KB jsou dost nevkusné, těžkopádné a někdy i nemravné

9. Byl jste klientem AirBank a přešel ke KB?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9790,65 %68,31 %  
Ano109,35 %7,04 %  

Graf

10. Byl jste klientem KB a přešel jste k Airbank?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8559,86 %59,86 %  
Ano5740,14 %40,14 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jste klientem Komerční banky?

  • odpověď Ano:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Byl jste klientem AirBank a přešel ke KB?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Komerční banka - velká stabilní, s tradicí na otázku 3. Představte si, že jste osoba, která momentálně nemá nikde vedený účet, v životě nepřišla s bankou do styku. Pro kterou banku by se rozodl/a?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 2. Jste klientem Airbank?

2. Jste klientem Airbank?

  • odpověď Ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 10. Byl jste klientem KB a přešel jste k Airbank?
  • odpověď Ne:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Byl jste klientem AirBank a přešel ke KB?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 1. Jste klientem Komerční banky?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Komerční banka - velká stabilní, s tradicí na otázku 3. Představte si, že jste osoba, která momentálně nemá nikde vedený účet, v životě nepřišla s bankou do styku. Pro kterou banku by se rozodl/a?

3. Představte si, že jste osoba, která momentálně nemá nikde vedený účet, v životě nepřišla s bankou do styku. Pro kterou banku by se rozodl/a?

  • odpověď Komerční banka - velká stabilní, s tradicí:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Byl jste klientem AirBank a přešel ke KB?

10. Byl jste klientem KB a přešel jste k Airbank?

  • odpověď Ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Komerční banka - velká stabilní, s tradicí na otázku 3. Představte si, že jste osoba, která momentálně nemá nikde vedený účet, v životě nepřišla s bankou do styku. Pro kterou banku by se rozodl/a?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Byl jste klientem AirBank a přešel ke KB?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 2. Jste klientem Airbank?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 1. Jste klientem Komerční banky?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklamy Komerční banky na otázku 6. Pokud jste na předešlou otázku odpověděl/a kladně, která reklamní kampaň vás více oslovila?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste klientem Komerční banky?

2. Jste klientem Airbank?

3. Představte si, že jste osoba, která momentálně nemá nikde vedený účet, v životě nepřišla s bankou do styku. Pro kterou banku by se rozodl/a?

5. Znáte reklamní kampaně těchto bank?

6. Pokud jste na předešlou otázku odpověděl/a kladně, která reklamní kampaň vás více oslovila?

9. Byl jste klientem AirBank a přešel ke KB?

10. Byl jste klientem KB a přešel jste k Airbank?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste klientem Komerční banky?

2. Jste klientem Airbank?

3. Představte si, že jste osoba, která momentálně nemá nikde vedený účet, v životě nepřišla s bankou do styku. Pro kterou banku by se rozodl/a?

5. Znáte reklamní kampaně těchto bank?

6. Pokud jste na předešlou otázku odpověděl/a kladně, která reklamní kampaň vás více oslovila?

9. Byl jste klientem AirBank a přešel ke KB?

10. Byl jste klientem KB a přešel jste k Airbank?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Trníková, K.Komerční banka vs. Air bank (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://komercni-banka-vs-air-bank.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.