Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Komparace internetových obchodů

Komparace internetových obchodů

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Igor Š
Šetření:27. 03. 2010 - 25. 04. 2010
Počet respondentů:38
Počet otázek (max/průměr):21 / 21
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:45,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:28
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník bude součástí bakalářské práce a je zaměřen na vnímání českých e-shopů mezi jejich uživately. Cílem je zjistit podle čeho se zákazník rozhoduje při výběru e-shopu a jakým způsobem se při nákupu chová.

Odpovědi respondentů

1. Máte nějaké zkušenosti s nákupem přes internetový obchod?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano38100 %100 %  

Graf

2. Jaký český internetový obchod s elektronikou se Vám vybaví jako první?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alza1231,58 %31,58 %  
mironet513,16 %13,16 %  
alza.cz513,16 %13,16 %  
ts bohemia25,26 %5,26 %  
czechcomputer25,26 %5,26 %  
okcomputers.cz12,63 %2,63 %  
patro.cz12,63 %2,63 %  
hifishop12,63 %2,63 %  
az-elektro.cz12,63 %2,63 %  
emall.cz12,63 %2,63 %  
ostatní odpovědi alfacomp
www.obchodnidum.cz
www.kasa.cz
kasa
mall.cz
Patro
datart
718,42 %18,42 % 

Graf

3. Jak vnímáte firmu, kterou jste napsal/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše pozitivně1847,37 %47,37 %  
Velmi pozitivně1539,47 %39,47 %  
Neutrálně513,16 %13,16 %  

Graf

4. Upřednostňujete internetové obchody s kamennou prodejnou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Někdy1539,47 %39,47 %  
Často1231,58 %31,58 %  
Vždy513,16 %13,16 %  
Málokdy410,53 %10,53 %  
Nikdy12,63 %2,63 %  
Nemá to vliv12,63 %2,63 %  

Graf

5. Pokud má e-shop s elektronikou kamennou prodejnu, jak často si vybíráte i nějaké neobjednané zboží přímo na prodejně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Málokdy1334,21 %34,21 %  
Nikdy1128,95 %28,95 %  
Někdy923,68 %23,68 %  
Často410,53 %10,53 %  
Vždy12,63 %2,63 %  

Graf

6. Jak velké procento nákupů uskutečňujete přímo na místě, například na základě zboží vystaveného na prodejně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 – 20%1950 %50 %  
21 – 40%1334,21 %34,21 %  
41 – 60%410,53 %10,53 %  
61 – 80%25,26 %5,26 %  

Graf

7. Co je pro Vás rozhodují při výběru e-shopu s elektronikou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důvěryhodnost1642,11 %42,11 %  
Cena1436,84 %36,84 %  
Dostupnost kamenné prodejny410,53 %10,53 %  
Služby25,26 %5,26 %  
Něco jiného12,63 %2,63 %  
Přehlednost12,63 %2,63 %  

Graf

8. Jste ochoten/a nakupovat v e-shopu s vyššími cenami, ale kvalitními službami jako například rychlé a vstřícné vyřízení reklamací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Někdy1436,84 %36,84 %  
Spíše ano1231,58 %31,58 %  
Spíše ne718,42 %18,42 %  
Rozhodně513,16 %13,16 %  

Graf

9. Který způsob propagace Vás nejvíce ovlivní při výběru e-shopu s elektronikou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na internetu2360,53 %60,53 %  
Jiný1026,32 %26,32 %  
Letáky25,26 %5,26 %  
V televizi25,26 %5,26 %  
Na billboardech12,63 %2,63 %  

Graf

10. Jaký způsob úhrady ceny zboží při nákupu přes internet upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hotově (dobírka)1539,47 %39,47 %  
Platba kartou923,68 %23,68 %  
Hotově (osobně)923,68 %23,68 %  
Platba převodem513,16 %13,16 %  

Graf

11. Jakým způsobem si vybrané zboží vyzvedáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Osobně na prodejně1950 %50 %  
Přes Českou poštu1231,58 %31,58 %  
Přes PPL615,79 %15,79 %  
Jinak12,63 %2,63 %  

Graf

12. Kolikrát za rok v e-shopu s elektronikou nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Méně než 1x za rokotázka č. 13, 1x-2xotázka č. 13, 3x-5xotázka č. 13, 6x-10xotázka č. 13, Více než 11xotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x-2x1744,74 %44,74 %  
3x-5x1231,58 %31,58 %  
Více než 11x37,89 %7,89 %  
Méně než 1x za rok37,89 %7,89 %  
6x-10x37,89 %7,89 %  

Graf

13. Který z uvedených internetových obchodů je podle Vás nejvíce přehledný s nejjednodušším ovládáním?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alza.cz2565,79 %65,79 %  
Jiný615,79 %15,79 %  
CzechComputer.cz410,53 %10,53 %  
Alfacomp.cz37,89 %7,89 %  

Graf

14. Koho má Alza jako maskota?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ufona513,16 %13,16 %  
mimozemšťana410,53 %10,53 %  
mimozemšťan410,53 %10,53 %  
nevím37,89 %7,89 %  
ufon37,89 %7,89 %  
hnusnou držku mimoně12,63 %2,63 %  
Mimozemšťana Alzu12,63 %2,63 %  
?12,63 %2,63 %  
mimozemstan12,63 %2,63 %  
psa12,63 %2,63 %  
ostatní odpovědi něco zeleného
I have absolutely no idea
nezájem
mimozemšťana?
panáčka... ufona?
nějakýho zelenýho marťana :-)
zelený robot?
mimozemstana
Mimozenšťana
nejakyho zelenyho mimozemstana
co je mi po tom
ufoun
Elf
neviem
1436,84 %36,84 % 

Graf

15. Koho má CzechComputer jako maskota?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím1436,84 %36,84 %  
netuším410,53 %10,53 %  
lva37,89 %7,89 %  
?25,26 %5,26 %  
nevim, neznám25,26 %5,26 %  
???12,63 %2,63 %  
nev9m12,63 %2,63 %  
netusim12,63 %2,63 %  
kočku12,63 %2,63 %  
taky zatím ani tucha12,63 %2,63 %  
ostatní odpovědi nezájem
netuším, asi nikoho
robot
lvíčka
xxx
je mi to ukradený
koza
neviem
821,05 %21,05 % 

Graf

16. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena1950 %50 %  
Muž1950 %50 %  

Graf

17. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-25 let2668,42 %68,42 %  
26-40 let1231,58 %31,58 %  

Graf

18. Jaké máte nejvyšší dosažené vzdělání?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1950 %50 %  
1539,47 %39,47 %  
37,89 %7,89 %  
VOŠ12,63 %2,63 %  

Graf

19. Kolik členů Vaší domácnosti je výdělečně činných?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21642,11 %42,11 %  
11026,32 %26,32 %  
3615,79 %15,79 %  
4513,16 %13,16 %  
Více jak 412,63 %2,63 %  

Graf

20. Jaká je Vaše průměrná útrata v e-shopu s elektronikou za rok?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 001 – 10 000 Kč2052,63 %52,63 %  
Do 3 000 Kč821,05 %21,05 %  
10 001 – 15 000 Kč37,89 %7,89 %  
20 001 – 30 000 Kč25,26 %5,26 %  
15 001 – 20 000 Kč25,26 %5,26 %  
Více než 40 001 Kč25,26 %5,26 %  
30 001 – 40 000 Kč12,63 %2,63 %  

Graf

21. Celkový příjem všech členů domácnosti

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
40 001 – 50 000 Kč1026,32 %26,32 %  
Více než 50 000 Kč923,68 %23,68 %  
20 001 – 30 000 Kč923,68 %23,68 %  
30 001 – 40 000 Kč615,79 %15,79 %  
Do 20 000 Kč410,53 %10,53 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Š, I.Komparace internetových obchodů (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://komparace-internetovych-obchodu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.