Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Kompetence manažerů
Kompetence manažerů
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jana Stuchelová |
---|---|
Šetření: | 03. 11. 2012 - 30. 11. 2012 |
Počet respondentů: | 111 |
Počet otázek (max/průměr): | 19 / 17.85 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 39,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:18 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Ahojky moji spolužáci,
chtěla bych Vás moc poprosit o vyplnění tohoto dotazníku, jehož výsledky potřebuji k mé diplomové práci :-) Cílem je zjistit jaké kompetence a dovednosti jste získali zde na fakultě a s jakými jste již na fakultu přišli.
Dotazník je jednoduchý a nezabere Vám moc času. Otázky se týkají jednotlivých dovedností, které jsou pro správného manažera důležité.
U většiny otázek odpovídáte pomocí hodnotící škály 1 – 5, kdy 1 znamená tu nejlepší možnost a 5 tu nejhorší možnost.
Předem Všem moc děkuji za ochotu při vyplňování dotazníku.
Jana Stuchelová
Odpovědi respondentů
1. Samostatnost
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Svou práci si plánuji a provádím sám/sama | 2.018 | 1.333 |
Dokážu si sám/sama rozhodovat | 2.054 | 1.493 |
Jsem schopen/schopna zastávat svůj názor | 2 | 1.441 |
Umím si sám/sama rozdělit čas ke zvládnutí úkolu | 2.162 | 1.631 |
Přijímám odpovědnost za své jednání | 1.865 | 1.684 |
2. SAMOSTATNOST jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Přišel/přišla jsem s ní již na fakultu | 63 | 56,76 % | 56,76 % |
Částečně získal/a a rozvinul/a zde na fakultě | 46 | 41,44 % | 41,44 % |
Zcela získal/a zde na fakultě | 2 | 1,8 % | 1,8 % |
3. FLEXIBILITA
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Nemám problémy přijímat nové myšlenky a metody práce | 2.072 | 1.076 |
Nic mně nezaskočí, dokážu pružně reagovat | 2.658 | 0.784 |
Umím se přizpůsobit novým situacím, přijímat nové úkoly | 2.297 | 0.876 |
4. FLEXIBILITU jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Částečně získal/a a rozvinul/a zde na fakultě | 63 | 56,76 % | 56,76 % |
Přišel/přišla jsem s ní již na fakultu | 45 | 40,54 % | 40,54 % |
Zcela získal/a zde na fakultě | 3 | 2,7 % | 2,7 % |
5. KREATIVITA
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Umím být spontánní | 2.351 | 1.237 |
Umím improvizovat | 2.342 | 1.432 |
Objevuji a zkouším nové možnosti | 2.532 | 0.916 |
Při řešení úkolů nalézám nové, neobvyklé možnosti řešení | 2.721 | 1.102 |
6. KREATIVITU jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Částečně získal/a a rozvinul/a zde na fakultě | 61 | 54,95 % | 54,95 % |
Přišel/přišla jsem s ní již na fakultu | 44 | 39,64 % | 39,64 % |
Zcela získal/a zde na fakultě | 6 | 5,41 % | 5,41 % |
7. Schopnost sebevzdělávání a učení
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Jsem zvědavý na všechno nové | 2.189 | 1.379 |
Nalézám si nové zdroje informací | 2.505 | 1.295 |
Dovedu si zapamatovat nové věci | 2.297 | 0.93 |
Umím spojovat nové se známým | 2.189 | 0.928 |
8. Schopnost sebevzdělávání a učení jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Částečně získal/a a rozvinul/a zde na fakultě | 54 | 48,65 % | 48,65 % |
Přišel/přišla jsem s ní již na fakultu | 43 | 38,74 % | 38,74 % |
Zcela získal/a zde na fakultě | 14 | 12,61 % | 12,61 % |
9. KOOPERACE
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Pracuji v týmu | 2.468 | 1.384 |
Je pro mě důležité co ostatní v týmu dělají a říkají | 2.297 | 1.434 |
Dokážu ostatním vyjít vstříc | 2.207 | 1.371 |
Dokážu přijmout rozhodnutí skupiny | 2.207 | 1.408 |
Dokážu přiznat své chyby | 2.315 | 1.585 |
10. KOOPERACI jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Částečně získal/a a rozvinul/a zde na fakultě | 57 | 51,35 % | 51,35 % |
Přišel/přišla jsem s ní již na fakultu | 37 | 33,33 % | 33,33 % |
Zcela získal/a zde na fakultě | 17 | 15,32 % | 15,32 % |
11. Komunikační dovednosti
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Dovedu říct druhým své mínění | 2.099 | 1.387 |
Dokážu věci vystihnout | 2.541 | 0.897 |
Jsem žádán/žádána o radu | 2.369 | 1.062 |
Dovedu projevit pocity a vcítit se do ostatních | 2.126 | 1.353 |
12. Komunikační dovednosti jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Částečně získal/a a rozvinul/a zde na fakultě | 69 | 62,16 % | 62,16 % |
Přišel/přišla jsem s ní již na fakultu | 34 | 30,63 % | 30,63 % |
Zcela získal/a zde na fakultě | 8 | 7,21 % | 7,21 % |
13. Technické dovednosti
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Dovedu využívat základní počítačové programy k řešení úkolu | 1.964 | 1.674 |
Dovedu využívat pokročilé počítačové programy k řešení úkolu | 2.667 | 1.231 |
Jsem schopen/schopna se domluvit v cizím jazyce (Aj, Nj…) | 2.414 | 1.684 |
Umím využívat poznatky z účetnictví a finanční znalosti | 2.649 | 1.327 |
14. Technické dovednosti jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Částečně získal/a a rozvinul/a zde na fakultě | 71 | 63,96 % | 63,96 % |
Přišel/přišla jsem s ní již na fakultu | 26 | 23,42 % | 23,42 % |
Zcela získal/a zde na fakultě | 14 | 12,61 % | 12,61 % |
15. Jaké dovednosti by podle vašeho názoru měl mít správný manažer? (např: zvládat obchodní korespondenci, orientovat se v pracovním právu, umět účtovat běžné účetní operace….)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
- umět SAP - zvládat hraní stategických her na vynikající úrovni!!! - znát důležité právní kličky a fígle - umět komunikovat v cizím jazyce (německy, anglicky, čínsky...) - mít dobrý odhad na lidi. Tím nemyslím předsudky a automatické chování, ale schopnost správného rozpoznání motivace a atributů dílčích aktérů
dokázat motivovat a vést zaměstnance, rozhodnout se na základě informací, které má k dispozici, stát si za svým rozhodnutím a za svými lidmi, pokud má podřízené.
empatii, schopnost komunikovat, být kreativní, přijímat názory ostatních, samostatnost, práce v týmu, prace s finančními ukazateli
Hlavně rozvíjet komunikační schopnosti a cizí jazyky
jazyky, zvládat práci na PC, obchodní korespondence, poradit si kde najít co potřebuje
komplexní znalost problematiky (podniku, oddělení), které řídí výborné komunikační a prezentační dovednosti férovost jednání, vlastní a podložený názor vnímavost směrem k zaměstatncům
komunikace
komunikace s lidmi, snaha o empatii, finanční rozhled
komunikace v cizím jazyce, spolupráce s jinými lidmi, schopnost jednat s ostatními, orientace v dané problematice (personalistika, účetnictví, finance...)
komunikace, umět naslouchat problémům (i osobním), schopnost vést lidi k společnému cíli, být připraven na různé scénáře
komunikační dovednosti minimálně v dvou cizích jazycích, pracovat s finančními výkazy, umět prezentovat a prodat svůj názor, ovládat perfektně MS Office, přicházet s novými ideami a být schopen řešit business cases
komunikační dovednosti, organizační dovednosti
komunikativnost, schopnost přijmout odpovědnost, základní znalost účetnictví, znalost ekonomiky
logické myšlení a selský rozum
manažer by měl mít hlavně ucelený přehled znalostí
měl by mít přehled o všem co pod něj spadá, záleží čeho je to manažer, každopádně by u něj určitě neměla chybět flexibilita a schopnost a chuť se učit
měl by mít všeobecný přehled, zvládat obchodní korespondenci, orientaci v pracovním právu
měl by mít všeobecný, základní přehled o fungování podniku, také zvládat základy obchodní korespondence, orientovat se v pracovním a obchodním právu..
měl by znát práci svých podřízených do nejmenších detailů
mít odborné znalosti z oboru, umět delegovat, umět správně vést a motivovat podřízené
Mluvit cizím jazykem, zvládat i pokročilé počítačové programy
musí umět pracovat s lidmi, dokázat je odhadnout, obklopit se schopnými lidmi, mít skvělou logiku a nesnažit se věci komplikovat, musí dobře komunikovat, mít respekt ostatních.. účtovat a právo jsou věci, na které si manažer sežene lidi. Mělo by mu stačit orientovat se ve financích obecně (plánovat rozpočty projektu)
myslet koncepčně, mít rozhled a všeobecný přehled, rozuměl jednotlivým činnotem ve společnosti, orientoval se ve finančních výkazech-uměl alespoň základně pracovat s účetnictvím, věděl kde a jak získá informace které potřebuje
odpovednost,rizeni lidi,rozdelovani prace
organizovat práci, zlepšovat podmínky, koordinovat firmu, vést firmu k lepšímu
Orientovat se a mít rozhled v právu, umět komunikovat a vcítit se do ostatních, umět prasovat s počítačovou technikou
pohotovost, sebekritiku, schopnost učit se
práce s lidmy, exaktní a technické dovednosti, cizí jazyk (AJ)
samostatně rozhodovat, uznat svoji chybu,
Samostatne rychle rozhodovat pri rizeni a za sva rozhodnuti nest plnou odpovednost flexibilne hledat nova reseni a spolupracovat
schopnost komunikace
schopnost vést lidi, vytvořit si autoritu, měl by umět komunikovat
správný manažer by měl mít přehled o všem co se týká jeho činnosti, pokud je manažerem ve výrobní firmě, je nutné znát činnosti firmy. Dalšími vlastnostmi je přirozená autorita, komunikativnost.
Správný manažer by měl umět od všeho trochu, měl by mít ponětí a přehled o činnostech, které pod něj spadají, umět vést lidi.
Správný manažer by podle mne měl hlavně dokázat analyzovat rychle novou situaci a správně zareagovat.
správný manažer by si měl vždy vyzkoušet práci, o které rozhoduje
technické, ICT, zvládání stresu a krizových situací
účtovat běžné účetní operace, komunikovat s lidmi, umět zadávat úkoly a motivovat zaměstnance, vyznat se v pracovním právu, základních počítačových programech a korespondenci
udrzovat sve nadrizene v pohode, aby nedohaneli jeho podrizene k silenstvi
umeni empatie, komunikacni dovednosti, otevrenost, odolnost vuci stresu, schopnost delegovat, umet prijmout odpovednost za sva rozhodnuti
Umění rozhodnout včas a za své rozhodnutí nést svou osobní odpovědnost. Schopnost jasně, věcně a srozumitelně vyjádřit své plány a vysvětlit jak jich dosáhnout tak, aby členové týmu byli se vším dostatečně srozuměni a své úkoly akceptovali a respektovali. Mít správné pořadí hodnot, respekt k druhým a byl schopen motivovat jak sebe, tak druhé.
umět jednat s lidmi
umět rozhodovat a nést za ně následky, výborné jednání s lidmi
Umět získávat nové (správné a vlivné) kontakty
umět získávat nové kontakty, ovládat etiketu
vcítit se do potřeb spolupracovníků
vcítit se do svých spolupracovníků/podřízených a umět je motivovat
vést a řídit lidi, vcítit se do lidí, rozhodovat
všechny dovednosti, které jsou potřeba k vedení lidí, hlavně komunikativnost a vcítění se do ostatních lidí
základy ekonomického práva, znalost psychologie
základy účetnictví, základy práva, daně, práce s PC, aktivní znalost alespoň jednoho cizího jazyka
zvládat obchodní korespondenci, orientovat se v pracovním právu, ovládat moderní PC software, chápat základy psychologie na pracovišti, být od přírody diplomat
zvládat obchodní korespondenci, základy účetnictví, orientace v pracovním, obchodním právu, pracovat s PC, ovládat cizí jazyk
16. Rozvíjení zmiňovaných kompetencí a dovedností je podle Vašeho názoru na fakultě u studentů:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dostatečné | 60 | 54,05 % | 54,05 % |
Nedostatečné | 51 | 45,95 % | 45,95 % |
17. Rozvoj jakých kompetencí a dovedností postrádáte v současné době na fakultě?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
- jazyky - SAP - právo - zdravé sebevědomí
aplikace teoretických poznatků na praktické příklady
business cases a rozvíjení vlastního myšlení
cizí jazyk, řešení problémů - případové studie, modelové situace, řešení skutečných problémů z praxe
cizí jazyk!! flexibilita a kreativita
Cizí jazyky
Domluva praxe
dost se prezentuje, ale už málo se diskutuje...takže např. diskuze s předkládáním argumentů. Neapeluje se na studenty, aby si vyzkoušeli práci při studiu (bohužel zde je faktor lokace FM)
ETIKETA
etiketa
etiketa
hlavně praktické dovednosti chybí..... po vystudování VŠ dnes studenta bez praxe do manažerských pozic nepustí, takže myslím, že většina pouček o klasických školách managementu by se měla vyměnit za modely řízení a vedení - nikoliv však opět pouze v teoretické rovině! většina studentů přichází z gymnázií a nemá ani představu o tom, jak se firma zakládá.... myslím, že by bylo pro studenty dobré vyzkoušet si založení fiktivní společnosti a její vedení.... dle mého názoru by měla škola také klást větší důraz na účast v různých hrách - například GMC či Reveal od L´Orealu a účast v nich, jako i následnou možnost stáže podporovat
jazykové
jazykové dovednosti (AJ, NJ)
jazyky
Jazyky, obchodní korespondence, větší zájem o aktuální témata, umět víc improvizovat, mít přehled o ekonomice ve světě, zahraniční obchod atd.
jednoznačně by pomohla praxe nebo alespoň praktické příklady a studie
kominikaci, kreativitu, praktické dovednosti
Kreativitu a flexibilitu
kreativity
kritické myšlení, vyjádření názoru
Na fakultě postrádám praktickou práci, jedinými předměty, které tuto schopnost rozvíjí jsou možná strategický marketing a management organizací.
Nejvíce asi rozvoj flexibility, učíme se jedno řešení a ignorují se další možnosti. Ikdyž to se teď lepší díky většímu množství případových studií.
nemohu hodnotit, jsem studentem prvního ročníku.
Nepostrádám možnost rozvíjet na fakultě kompetence.
praktické použití dovedností a znalostí
Praktickych
rizeni tymu
rozvoj cizích jazyků ve vyšších ročnících, obchodní korespondence,
rozvoj cizích jazýků, kritické myšlení, převedení teorie v praxi
rozvoj hlubších znalostí účetnictví-nemyslím tím umět účtovat do "téček" a sestavovat závěrešné účty, ale opravdu dobře chápat principy, návaznosti, pravidla.. Studijní plán na FM absolutně ignoruje daňovou problematiku, jako by jako taková ani neexistovala
rozvoj komunikačních dovednosti a zlepšování jazykových znalosti, rozvoj kreativity
rozvoj leadershipu, umění vnímat věci v širším kontextu, práce s týmem
rozvoj schopností použitelných v profesním životě. Je hezké umět teorii managementu dle Pirožka, ale v práci je vám to na ho..o
samostatnost,same tymove ukoly
schopnosti tvůrčího myšlení a obhájení své myšlenky
Teamový duch, pozitivní myšlení, celkově praktické dovednosti a soft skills
technické, práce s lidmi
účetnictví
velice postrádám praxi v oboru
zejména technické dovednosti
18. Jsem studentem 1, 2, 3, 4, 5 ročníku (prosím vyberte):
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5 | 46 | 41,44 % | 41,44 % |
4 | 27 | 24,32 % | 24,32 % |
3 | 18 | 16,22 % | 16,22 % |
1 | 11 | 9,91 % | 9,91 % |
2 | 9 | 8,11 % | 8,11 % |
19. Studuji:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Prezenční studium | 96 | 86,49 % | 86,49 % |
Kombinované studium | 15 | 13,51 % | 13,51 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.