Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Komplexní analýza reklamní kampaně "Nemyslíš-zaplatíš!"
Komplexní analýza reklamní kampaně "Nemyslíš-zaplatíš!"
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Martina Kurzová |
---|---|
Šetření: | 17. 05. 2012 - 24. 05. 2012 |
Počet respondentů: | 81 |
Počet otázek (max/průměr): | 15 / 11.8 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 88,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:08 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku, který poslouží jako podklad pro moji bakalářskou práci na téma: "Komplexní analýza reklamní kampaně Nemyslíš-zaplatíš!" Zajímá mne názor, nakolik byla účinná a jak je po letech vnímána.
Děkuji Vám za spolupráci.
Odpovědi respondentů
1. Vlastníte řidičský průkaz?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 2, ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 60 | 74,07 % | 74,07 % |
ne | 21 | 25,93 % | 25,93 % |
2. Jak dlouho jste držitelem řidičského průkazu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně než 3 roky | 23 | 38,33 % | 28,4 % |
3 - 5 let | 14 | 23,33 % | 17,28 % |
11 - více let | 13 | 21,67 % | 16,05 % |
6 - 10 let | 10 | 16,67 % | 12,35 % |
3. Jak byste se ohodnotili jako řidiče?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zodpovědný / opatrný | 47 | 78,33 % | 58,02 % |
nezkušený | 20 | 33,33 % | 24,69 % |
mám rád rychlou jízdu | 10 | 16,67 % | 12,35 % |
4. Byly Vám v posledním roce uděleny body za porušení dopravních předpisů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 5, ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 59 | 98,33 % | 72,84 % |
ano | 1 | 1,67 % | 1,23 % |
5. Pokud ano, vyberte z nabízených variant Vaše nejčastější prohřešky:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
telefonování za jízdy | 1 | 100 % | 1,23 % |
6. Vybavíte si reklamní kampaň "Nemyslíš-zaplatíš!" ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 7, ne → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 81 | 100 % | 100 % |
7. Kde jste se s ní setkal?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
televize | 79 | 97,53 % | 97,53 % |
internet | 51 | 62,96 % | 62,96 % |
tisk | 15 | 18,52 % | 18,52 % |
z doslechu | 11 | 13,58 % | 13,58 % |
rozhlas | 10 | 12,35 % | 12,35 % |
8. Vybavíte si některé spoty této kampaně? Pokud ano, uveďte které:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
blázinec (matka s nepřipoutaným dítětem na zadním sedadle) | 66 | 81,48 % | 81,48 % |
nevěsta (řízení pod vlivem marihuany) | 57 | 70,37 % | 70,37 % |
disko ( partička lidí a řízení pod vlivem alkoholu) | 45 | 55,56 % | 55,56 % |
hecování (nebezpečné předjíždění) | 40 | 49,38 % | 49,38 % |
manažer (rychlá, agresivní jízda) | 35 | 43,21 % | 43,21 % |
děti (muž stojící u okna si promítá autonehodu, při které zemřely jeho děti) | 23 | 28,4 % | 28,4 % |
divadlo ( převlékající se žena na zadním sedadle) | 16 | 19,75 % | 19,75 % |
embryo ( pohled do břicha těhotné ženy při autonehodě) | 12 | 14,81 % | 14,81 % |
pád z mostu ( mladý muž se předvádí agresivní jízdou) | 6 | 7,41 % | 7,41 % |
nevybavuji si žádný | 4 | 4,94 % | 4,94 % |
9. Jaké ve Vás vzbudila tato kampaň emoce?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Bylo to velice šokující, ale přivedlo mě to k zamyšlení - varující.
dávat pozor.
děs, tíseň
emoce žádné, ale je to velmi dobře provedené
hrozné, husí kůže, strach
Chcípli lidi co si to zasloužili, byl jsem spokojen.
Je to kruté, ale souhlasím s tím. Měli by to vidět všichni řidiči.
Jejich chyba, když jsou hloupý mají to mýt.
Jsem opatrna a i kdyz neridim, sleduji cestu a situaci kolem na silnici.
Kampaň byla úplně jiná, více realistická, než jaké jsem dosud viděla. Nedokázala jsem si představit, co ve skutečnosti může vést k tomu, když není dítě připoutáno. Od té doby vždy poutám své děti.
Líbilo se mi, že to bylo opravdu drsné a snad to někomu otevřelo oči, že musí jezdit lépe.
mrazení, silné emoce
Naštvanost, že takovou propagandu musím nechtěně platit v daních.
negativní - vůči tvůrcům této reklamy
Negativní, člověk se zamyslel, že stačí opravdu jen chvilka a je po všem..Díky této reklamě si ovšem člověk uvědomí, že by si měl opravdu cenit svého života
Nejprve nechutnost, poté pochopení.
nemyslím si, že kampaň pomůže
opravdu působivá kampaň, donutí člověka se zamyslet
otřesné strašení lidí, s tím děte do piči
pochopení, obdiv ke kampani, rozhodně mi nepřišla "přes míru"
prekvapenie, strach
překvapení; zaujetí; obdiv k ČT, že se odvážila spoty vysílat
Reklamy mi nijak nevadili.
silné
silné, děsivé, zastrašující
smutek, strach, respekt
strach
strach
strach
Strach, odpor, smutek.
šok, smutek, zamyšlení se
šokující
To čo sa odohrávalo v jednotlivých kampaniach sa môže aj reálne stať.
trochu strach jezdit s takovými cvoky po boku
ukázky byly drastické, ale rozhodně účinné.
Uspokojení a naději - konečně někdo ukazuje to, co existuje tak, jak to existuje.
Vyhozené peníze
zase si banda příživníků namastila kapsu z mých daní
Znechucení.
zoufalství, beznaděj, marnost...
zprvu mne šokovala, ale donutila mne k zamyšlení.
Žádné
Žádné
že jsou lidé nezodpovědní a nechají se snadno ovlivnit druhými, ale neuvědomují si, jaké to má pak následky...
10. Ovlivnila kampaň Vaše chování coby řidiče?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 11, trochu → otázka č. 11, ne → otázka č. 12, neřídím → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 29 | 35,8 % | 35,8 % |
neřídím | 22 | 27,16 % | 27,16 % |
trochu | 17 | 20,99 % | 20,99 % |
ano | 13 | 16,05 % | 16,05 % |
11. Pokud ovlivnila Vaše chování, buďte konkrétní:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nejezdím rychle a zbytečně neriskuji | 18 | 60 % | 22,22 % |
používám bezpečnostní pásy | 18 | 60 % | 22,22 % |
dbám více na dodržování předpisů | 12 | 40 % | 14,81 % |
vždy poutám děti do autosedačky | 11 | 36,67 % | 13,58 % |
za jízdy netelefonuji ani nevyřizuji sms zprávy | 10 | 33,33 % | 12,35 % |
U mě v autě musí být všichni vždycky připoutaní | 1 | 3,33 % | 1,23 % |
jezdím podle svých možnosti a schopností | 1 | 3,33 % | 1,23 % |
sleduji vice situaci na silnici i kdyz ridi partner | 1 | 3,33 % | 1,23 % |
pravděpodobně mě kampaň donutila více se zamyslet.. bezpečnostní pásy využívám i na krátké vzdálenosti (do 2 km), dříve jsem je takto využívala spíše sporadicky | 1 | 3,33 % | 1,23 % |
nejezdím pod vlivem alkoholu | 1 | 3,33 % | 1,23 % |
12. Byl byste pro opakování této kampaně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 59 | 72,84 % | 72,84 % |
nevím | 12 | 14,81 % | 14,81 % |
ne | 10 | 12,35 % | 12,35 % |
13. Myslíte si, že jsou podobné kampaně účinné pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Ano
ano
ano
ano
ano
ano
Ano
ano
Ano
ano
Ano - pokud je tedy necenzurují. Syrovost situace - která byla velmi dobře zachycena - má moc zapůsobit na lidi.
ano, jsou
Ano. Velmi dobré kampaně má Transport Accident Commission v Austrálii http://www.youtube.com/user/TACVictoria Z nich by si měl BESIP vzít příklad.
asi příliš ne, každý pak setjně bude jezdit jak chce, ale donutí to člověka alespoň se zamyslet
Doufám v to.
doufám, že ano
Doufám, že jo.
Inteligentní člověk se nad tím pozastaví, popřemýšlí a určitě si dá při jízdě pozor, ale u hloupých lidí je to zbytečné. Vždycky se najde nějaké "hovado"
Jednoznačně! Jenom to co lidi "probere", resp. je chyti za srdce v nich může něco zanechat. I kdyz u některých reklam citlivější povahy vypustí slzičky.
Jestli mají cikáni televizi...
každopádně
lepší něco než nic. Člověk si nikdy nepřipouští následky. Tady se mu naskytla možnost.
Myslím a doufám, že ano!! Otázka je pokud se na ně dá "zvyknout" a pak by byly neúčinné. Ale myslím, že občas nové spoty by toto napravily.
myslím si že ano
Myslím, že nad nimi bude pár lidí přemýšlet, ale většina, zejména mladých řidičů se jim pouze v hospodě zasměje a potom pojednou pod vlivem domů
myslím, že někteří lidé si díky nim uvědomí, že jejich chováni na silnici může mít neblahé důsledky i pro ně samotné, ale ty nejagresivnější řidiče žádná kampaň bohužel nepoučí
Na nějaké skupiny určitě fungují pozitivně a omezí nehodovost. Jsou ale i tací, které ještě více znervózní, když sedají za volant a dělají více chyb než by udělali normálně. Já, ač nejsem řidič, bych se bála, po zhlédnutí těchto videí, ještě více si teď řidičák dělat. A jako spolujezdec jsem se pásala a neměla ráda rychlou jízdu i předtím. Forma této kampaně je možná až moc drsná.
ne
ne
Ne
ne
Ne
ne akorát zbytečně straší lidi a ti pak spíš něco vymamlasí
ne, jsou naprosto zbytečné
Ne, kdo řídí jako šílenec a předvádí se, tak se tomu stejně jen vysměje a nebere to vážně.
nedokážu odhadnout
Nejsou, protože musí působit na ty, co ještě do auta za volant nikdy nesedly a pochybuji, že po desáté večer ji někdo z nich viděl.
nemyslím si to, spíše je potřeba, aby se lidé v autoškole naučili lépe ovládat vozidlo, než aby uměli "citovat vyhlášku"...
Osobne mňa neovplyvnila, lebo som opatrný vodič. Ale dúfam, že by podobná kampaň mohla ovplyvniť niektorých vodičov.
Přála bych si říct, že ano. Ale můj názor je, že ten, kdo chce jezdit nebezpečně, tak stejně bude jezdit. Snad jen malé procento si uvědomí, že je například důležité se připoutat, i když jedeme jen za roh.
rozhodně
Rozhodně ano
rozhodně ano, každá taková kampaň je pro dobrou věc.
setkala jsem se se situací v tramvaji, kdy stojící žena držela v náruči dítě a na několikáté naléhání další ženy, aby si místo ní sedla, se s dítětem posadila s větou "máte pravdu, já viděla tu kampaň, jak při nehodě nepřipoutané dítě přeletí ze sedačky a taky si ta maminka říkala, že to je jenom za rohem..." Takže věřím, že nějaký efekt kampaň měla.
spíše ano
Spíše ano.
trochu určitě
Určitě je to lepším než nic.
určitě více než jiné, které znám
určitě, škoda, že tato kampaň již skončila, byla bych pro opakování.
Velmi si přeji, aby byly účinné, ale jsem v tomto ohledu skeptická.
Záleží na jedincích. V autoškole by to mělo být povinné, později už mlácení prázdné slámy.
zcela jistě ano
14. Jste muž nebo žena:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 61 | 75,31 % | 75,31 % |
muž | 20 | 24,69 % | 24,69 % |
15. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 - 25 let | 34 | 41,98 % | 41,98 % |
18 - 20 let | 24 | 29,63 % | 29,63 % |
26 - 35 let | 15 | 18,52 % | 18,52 % |
36 - 50 let | 6 | 7,41 % | 7,41 % |
51 - více let | 2 | 2,47 % | 2,47 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.