Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Komplexní analýza reklamní kampaně "Nemyslíš-zaplatíš!"

Komplexní analýza reklamní kampaně "Nemyslíš-zaplatíš!"

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martina Kurzová
Šetření:17. 05. 2012 - 24. 05. 2012
Počet respondentů:81
Počet otázek (max/průměr):15 / 11.8
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:88,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku, který poslouží jako podklad pro moji bakalářskou práci na téma: "Komplexní analýza reklamní kampaně  Nemyslíš-zaplatíš!" Zajímá mne názor, nakolik byla účinná a jak je po letech vnímána.

Děkuji Vám za spolupráci.

Odpovědi respondentů

1. Vlastníte řidičský průkaz?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6074,07 %74,07 %  
ne2125,93 %25,93 %  

Graf

2. Jak dlouho jste držitelem řidičského průkazu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 3 roky2338,33 %28,4 %  
3 - 5 let1423,33 %17,28 %  
11 - více let1321,67 %16,05 %  
6 - 10 let1016,67 %12,35 %  

Graf

3. Jak byste se ohodnotili jako řidiče?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zodpovědný / opatrný4778,33 %58,02 %  
nezkušený2033,33 %24,69 %  
mám rád rychlou jízdu1016,67 %12,35 %  

Graf

4. Byly Vám v posledním roce uděleny body za porušení dopravních předpisů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5998,33 %72,84 %  
ano11,67 %1,23 %  

Graf

5. Pokud ano, vyberte z nabízených variant Vaše nejčastější prohřešky:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
telefonování za jízdy 1100 %1,23 %  

Graf

6. Vybavíte si reklamní kampaň "Nemyslíš-zaplatíš!" ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano81100 %100 %  

Graf

7. Kde jste se s ní setkal?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize7997,53 %97,53 %  
internet5162,96 %62,96 %  
tisk1518,52 %18,52 %  
z doslechu1113,58 %13,58 %  
rozhlas1012,35 %12,35 %  

Graf

8. Vybavíte si některé spoty této kampaně? Pokud ano, uveďte které:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
blázinec (matka s nepřipoutaným dítětem na zadním sedadle)6681,48 %81,48 %  
nevěsta (řízení pod vlivem marihuany)5770,37 %70,37 %  
disko ( partička lidí a řízení pod vlivem alkoholu)4555,56 %55,56 %  
hecování (nebezpečné předjíždění)4049,38 %49,38 %  
manažer (rychlá, agresivní jízda)3543,21 %43,21 %  
děti (muž stojící u okna si promítá autonehodu, při které zemřely jeho děti)2328,4 %28,4 %  
divadlo ( převlékající se žena na zadním sedadle)1619,75 %19,75 %  
embryo ( pohled do břicha těhotné ženy při autonehodě)1214,81 %14,81 %  
pád z mostu ( mladý muž se předvádí agresivní jízdou)67,41 %7,41 %  
nevybavuji si žádný44,94 %4,94 %  

Graf

9. Jaké ve Vás vzbudila tato kampaň emoce?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Bylo to velice šokující, ale přivedlo mě to k zamyšlení - varující.

dávat pozor.

děs, tíseň

emoce žádné, ale je to velmi dobře provedené

hrozné, husí kůže, strach

Chcípli lidi co si to zasloužili, byl jsem spokojen.

Je to kruté, ale souhlasím s tím. Měli by to vidět všichni řidiči.

Jejich chyba, když jsou hloupý mají to mýt.

Jsem opatrna a i kdyz neridim, sleduji cestu a situaci kolem na silnici.

Kampaň byla úplně jiná, více realistická, než jaké jsem dosud viděla. Nedokázala jsem si představit, co ve skutečnosti může vést k tomu, když není dítě připoutáno. Od té doby vždy poutám své děti.

Líbilo se mi, že to bylo opravdu drsné a snad to někomu otevřelo oči, že musí jezdit lépe.

mrazení, silné emoce

Naštvanost, že takovou propagandu musím nechtěně platit v daních.

negativní - vůči tvůrcům této reklamy

Negativní, člověk se zamyslel, že stačí opravdu jen chvilka a je po všem..Díky této reklamě si ovšem člověk uvědomí, že by si měl opravdu cenit svého života

Nejprve nechutnost, poté pochopení.

nemyslím si, že kampaň pomůže

opravdu působivá kampaň, donutí člověka se zamyslet

otřesné strašení lidí, s tím děte do piči

pochopení, obdiv ke kampani, rozhodně mi nepřišla "přes míru"

prekvapenie, strach

překvapení; zaujetí; obdiv k ČT, že se odvážila spoty vysílat

Reklamy mi nijak nevadili.

silné

silné, děsivé, zastrašující

smutek, strach, respekt

strach

strach

strach

Strach, odpor, smutek.

šok, smutek, zamyšlení se

šokující

To čo sa odohrávalo v jednotlivých kampaniach sa môže aj reálne stať.

trochu strach jezdit s takovými cvoky po boku

ukázky byly drastické, ale rozhodně účinné.

Uspokojení a naději - konečně někdo ukazuje to, co existuje tak, jak to existuje.

Vyhozené peníze

zase si banda příživníků namastila kapsu z mých daní

Znechucení.

zoufalství, beznaděj, marnost...

zprvu mne šokovala, ale donutila mne k zamyšlení.

Žádné

Žádné

že jsou lidé nezodpovědní a nechají se snadno ovlivnit druhými, ale neuvědomují si, jaké to má pak následky...

10. Ovlivnila kampaň Vaše chování coby řidiče?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 11, trochuotázka č. 11, neotázka č. 12, neřídímotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2935,8 %35,8 %  
neřídím2227,16 %27,16 %  
trochu1720,99 %20,99 %  
ano1316,05 %16,05 %  

Graf

11. Pokud ovlivnila Vaše chování, buďte konkrétní:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nejezdím rychle a zbytečně neriskuji1860 %22,22 %  
používám bezpečnostní pásy1860 %22,22 %  
dbám více na dodržování předpisů1240 %14,81 %  
vždy poutám děti do autosedačky1136,67 %13,58 %  
za jízdy netelefonuji ani nevyřizuji sms zprávy1033,33 %12,35 %  
U mě v autě musí být všichni vždycky připoutaní13,33 %1,23 %  
jezdím podle svých možnosti a schopností13,33 %1,23 %  
sleduji vice situaci na silnici i kdyz ridi partner13,33 %1,23 %  
pravděpodobně mě kampaň donutila více se zamyslet.. bezpečnostní pásy využívám i na krátké vzdálenosti (do 2 km), dříve jsem je takto využívala spíše sporadicky13,33 %1,23 %  
nejezdím pod vlivem alkoholu13,33 %1,23 %  

Graf

12. Byl byste pro opakování této kampaně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5972,84 %72,84 %  
nevím1214,81 %14,81 %  
ne1012,35 %12,35 %  

Graf

13. Myslíte si, že jsou podobné kampaně účinné pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ano

ano

ano

ano

ano

ano

Ano

ano

Ano

ano

Ano - pokud je tedy necenzurují. Syrovost situace - která byla velmi dobře zachycena - má moc zapůsobit na lidi.

ano, jsou

Ano. Velmi dobré kampaně má Transport Accident Commission v Austrálii http://www.youtube.com/user/TACVictoria Z nich by si měl BESIP vzít příklad.

asi příliš ne, každý pak setjně bude jezdit jak chce, ale donutí to člověka alespoň se zamyslet

Doufám v to.

doufám, že ano

Doufám, že jo.

Inteligentní člověk se nad tím pozastaví, popřemýšlí a určitě si dá při jízdě pozor, ale u hloupých lidí je to zbytečné. Vždycky se najde nějaké "hovado"

Jednoznačně! Jenom to co lidi "probere", resp. je chyti za srdce v nich může něco zanechat. I kdyz u některých reklam citlivější povahy vypustí slzičky.

Jestli mají cikáni televizi...

každopádně

lepší něco než nic. Člověk si nikdy nepřipouští následky. Tady se mu naskytla možnost.

Myslím a doufám, že ano!! Otázka je pokud se na ně dá "zvyknout" a pak by byly neúčinné. Ale myslím, že občas nové spoty by toto napravily.

myslím si že ano

Myslím, že nad nimi bude pár lidí přemýšlet, ale většina, zejména mladých řidičů se jim pouze v hospodě zasměje a potom pojednou pod vlivem domů

myslím, že někteří lidé si díky nim uvědomí, že jejich chováni na silnici může mít neblahé důsledky i pro ně samotné, ale ty nejagresivnější řidiče žádná kampaň bohužel nepoučí

Na nějaké skupiny určitě fungují pozitivně a omezí nehodovost. Jsou ale i tací, které ještě více znervózní, když sedají za volant a dělají více chyb než by udělali normálně. Já, ač nejsem řidič, bych se bála, po zhlédnutí těchto videí, ještě více si teď řidičák dělat. A jako spolujezdec jsem se pásala a neměla ráda rychlou jízdu i předtím. Forma této kampaně je možná až moc drsná.

ne

ne

Ne

ne

Ne

ne akorát zbytečně straší lidi a ti pak spíš něco vymamlasí

ne, jsou naprosto zbytečné

Ne, kdo řídí jako šílenec a předvádí se, tak se tomu stejně jen vysměje a nebere to vážně.

nedokážu odhadnout

Nejsou, protože musí působit na ty, co ještě do auta za volant nikdy nesedly a pochybuji, že po desáté večer ji někdo z nich viděl.

nemyslím si to, spíše je potřeba, aby se lidé v autoškole naučili lépe ovládat vozidlo, než aby uměli "citovat vyhlášku"...

Osobne mňa neovplyvnila, lebo som opatrný vodič. Ale dúfam, že by podobná kampaň mohla ovplyvniť niektorých vodičov.

Přála bych si říct, že ano. Ale můj názor je, že ten, kdo chce jezdit nebezpečně, tak stejně bude jezdit. Snad jen malé procento si uvědomí, že je například důležité se připoutat, i když jedeme jen za roh.

rozhodně

Rozhodně ano

rozhodně ano, každá taková kampaň je pro dobrou věc.

setkala jsem se se situací v tramvaji, kdy stojící žena držela v náruči dítě a na několikáté naléhání další ženy, aby si místo ní sedla, se s dítětem posadila s větou "máte pravdu, já viděla tu kampaň, jak při nehodě nepřipoutané dítě přeletí ze sedačky a taky si ta maminka říkala, že to je jenom za rohem..." Takže věřím, že nějaký efekt kampaň měla.

spíše ano

Spíše ano.

trochu určitě

Určitě je to lepším než nic.

určitě více než jiné, které znám

určitě, škoda, že tato kampaň již skončila, byla bych pro opakování.

Velmi si přeji, aby byly účinné, ale jsem v tomto ohledu skeptická.

Záleží na jedincích. V autoškole by to mělo být povinné, později už mlácení prázdné slámy.

zcela jistě ano

14. Jste muž nebo žena:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6175,31 %75,31 %  
muž2024,69 %24,69 %  

Graf

15. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 25 let3441,98 %41,98 %  
18 - 20 let2429,63 %29,63 %  
26 - 35 let1518,52 %18,52 %  
36 - 50 let67,41 %7,41 %  
51 - více let22,47 %2,47 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jak byste se ohodnotili jako řidiče?

  • odpověď zodpovědný / opatrný:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 - 5 let na otázku 2. Jak dlouho jste držitelem řidičského průkazu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 11 - více let na otázku 2. Jak dlouho jste držitelem řidičského průkazu?

7. Kde jste se s ní setkal?

  • odpověď internet:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi dbám více na dodržování předpisů na otázku 11. Pokud ovlivnila Vaše chování, buďte konkrétní:

15. Jaký je Váš věk?

  • odpověď 21 - 25 let:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 - 5 let na otázku 2. Jak dlouho jste držitelem řidičského průkazu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vlastníte řidičský průkaz?

2. Jak dlouho jste držitelem řidičského průkazu?

3. Jak byste se ohodnotili jako řidiče?

4. Byly Vám v posledním roce uděleny body za porušení dopravních předpisů?

6. Vybavíte si reklamní kampaň "Nemyslíš-zaplatíš!" ?

7. Kde jste se s ní setkal?

8. Vybavíte si některé spoty této kampaně? Pokud ano, uveďte které:

10. Ovlivnila kampaň Vaše chování coby řidiče?

11. Pokud ovlivnila Vaše chování, buďte konkrétní:

12. Byl byste pro opakování této kampaně?

13. Myslíte si, že jsou podobné kampaně účinné pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu?

14. Jste muž nebo žena:

15. Jaký je Váš věk?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vlastníte řidičský průkaz?

2. Jak dlouho jste držitelem řidičského průkazu?

3. Jak byste se ohodnotili jako řidiče?

4. Byly Vám v posledním roce uděleny body za porušení dopravních předpisů?

6. Vybavíte si reklamní kampaň "Nemyslíš-zaplatíš!" ?

7. Kde jste se s ní setkal?

8. Vybavíte si některé spoty této kampaně? Pokud ano, uveďte které:

10. Ovlivnila kampaň Vaše chování coby řidiče?

11. Pokud ovlivnila Vaše chování, buďte konkrétní:

12. Byl byste pro opakování této kampaně?

13. Myslíte si, že jsou podobné kampaně účinné pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu?

14. Jste muž nebo žena:

15. Jaký je Váš věk?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kurzová, M.Komplexní analýza reklamní kampaně "Nemyslíš-zaplatíš!" (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://komplexni-analyza-reklamni-k.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.