Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Komunikace banky očima klienta

Komunikace banky očima klienta

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Vincourková
Šetření:17. 01. 2021 - 31. 01. 2021
Počet respondentů:245
Počet otázek (max/průměr):17 / 11.42
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:06
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti, 

ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku k mé bakalářské práci na téma Návrh marketingové komunikace bankovní společnosti. Dotazník je určen pro respondenty starší 15 let, kteří využívají bankovní společnosti (účet, spoření, investování, pojištění apod.). Dotazník je zcela anonymní a zabere jen pár minut. Výsledky budou veřejně přístupné. 

Děkuji za Váš čas!

P. Vincourková

Odpovědi respondentů

1. V kolika bankovních institucích máte zřízený alespoň jeden produkt (účet, spoření, investice, pojištění apod.)?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19639,18 %39,18 %  
27530,61 %30,61 %  
33715,1 %15,1 %  
4176,94 %6,94 %  
5104,08 %4,08 %  
652,04 %2,04 %  
731,22 %1,22 %  
810,41 %0,41 %  
3010,41 %0,41 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.05
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.18
Směrodatná odchylka:1.09
Medián:2
Modus:1

Graf

2. Kde získáváte informace o nabízených produktech banky? (možnost výběru více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na internetových stránkách dané společnosti19579,59 %79,59 %  
Na pobočce9036,73 %36,73 %  
Od známých/rodiny8936,33 %36,33 %  
V srovnávacích testech (na internetu, v novinách)5723,27 %23,27 %  
V reklamě (televizní, internetové, rozhlasové i tištěné)4920 %20 %  
Na sociálních sítích3614,69 %14,69 %  
Na infolince176,94 %6,94 %  
Finanční poradkyně20,82 %0,82 %  
Finanční poradce 20,82 %0,82 %  
na internetu obecně10,41 %0,41 %  
cíleně je nehledám, jsou jiné možnosti 10,41 %0,41 %  
Od poradce10,41 %0,41 %  
Podnikám ve financích, informace si tedy zjišťuji sama10,41 %0,41 %  
hledám si jako Nezávislý finanční plánovač sám od sebe10,41 %0,41 %  
Aplikace, e-mail 10,41 %0,41 %  
jsem finanční poradce se zaměřením na úvěry (hlavě hypoteční)10,41 %0,41 %  
Pracuji jako finanční poradkyně - novinky mi chodí do e-mailu 10,41 %0,41 %  
od svého poradce10,41 %0,41 %  
Z broker-poolu10,41 %0,41 %  
V práci, jsem finanční poradce10,41 %0,41 %  
Mobilní bankovnictví10,41 %0,41 %  
Chtělo by to uvést, co jsou nabízené produkty. Špatný dotazník. 10,41 %0,41 %  
Z práce, jsem finančí poradce10,41 %0,41 %  
youtube10,41 %0,41 %  
zajmove weby10,41 %0,41 %  
Zprostředkovatel10,41 %0,41 %  
Ve smartbankingu10,41 %0,41 %  
Mail, osobní bankéř 10,41 %0,41 %  
ve Smartbankingu + v praci (pracuji ve sve bance)10,41 %0,41 %  
Od svého investičního poradce 10,41 %0,41 %  
V práci10,41 %0,41 %  
maily10,41 %0,41 %  
George10,41 %0,41 %  

Graf

3. Pokud jste v předchozí otázce označili více odpovědí, napište, který zdroj používáte nejčastěji, když získáváte informace o produktech:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet2113,82 %8,57 %  
internetové stránky159,87 %6,12 %  
Na internetových stránkách dané společnosti159,87 %6,12 %  
Na pobočce85,26 %3,27 %  
Na internetu74,61 %2,86 %  
Od známých/rodiny74,61 %2,86 %  
rodina63,95 %2,45 %  
Internetové stránky dané společnosti42,63 %1,63 %  
Pobočka 42,63 %1,63 %  
reklama31,97 %1,22 %  
ostatní odpovědi internetové stránky společnosti
Známí/rodina
stránky banky
Finanční poradkyně
Sociální sítě
Srovnávací testy
Na internetových stránkách
Od známých
webové stránky
obecně internet (ne stránky dané společnosti)
v bance
Srovnávače
zhruba steně, prvně si projdu produkt srovnávačem, poté se zeptám rodiny, která dá mnohdy jiný a vhodnější produkt
Rodiče.
Na internetových stránkách.
Od komunikace s bankou
Internetové stránky.
Web banky
Znamí
Internetová stránka
Nejčastěji televizní reklamy
Internetové bankovnictví
Internetové stránky - konkrétně vzorové smlouvy, klíčové informace pro investory, atd...
Od známých /rodiny
Stránky společnosti
Od rodičů
Telefon
Mobilní bankovnictví
Doporuceni
Internetová stránka dané společnosti
v reklamě
Finanční poradce
Soc sítě
Reklama v tv a napr. na FB.
Zaměstnání, kolegové
Zprostředkovatel
Internetové stránky banky.
Obvykle si udelam srovnani sama pres interner
Na webu té společnosti
Srovnani
Tak různě
Banka
Testy
Osobní bankéř
Internetové stánky dané společnosti
Na internetových stránkách dané společnosti
Investiční poradce
srovnávací testy na serverech jako penize.cz apod.
pobočku
Webowky banky
V práci
dostávám informace o novinkách mailem od banky
Známé rodiny
6240,79 %25,31 % 

Graf

4. Ohodnoťte, jak jsou pro Vás důležité tyto faktory při výběru banky (hodnocení jako ve škole: 1 = velmi důležité, 2 = spíše důležité, 3 = ani důležité, ani nedůležité, 4 = spíše nedůležité, 5 = nedůležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Dobré jméno banky (společenská odpovědnost, tradice, vlastník)1.7430.762
Dostupnost pobočky (MHD, parkování)2.6651.7
Prostředí pobočky (vzhled, hudba, osvětlení)2.9671.305
Akce banky (uvítací bonus, sleva na produkty)2.4781.425
Věrnostní program2.4331.323
Výše poplatků (Př.: za vedení účtu)1.2570.485
Rozsah nabízených služeb1.7670.815
Přístup pracovníků (na pobočce i infolince)1.690.859
Mít svého osobního bankéře3.1761.843
Reklama (známé osobnosti, influenceři apod.)4.0451.251
Komunikace banky1.8410.852
Doporučení rodiny/známých2.3671.465

Graf

5. Využíváte alespoň jednu ze služeb ČSOB?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15563,27 %63,27 %  
ano9036,73 %36,73 %  

Graf

6. Jaká je podle Vás ČSOB?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Inovativní vs. Konzervativníalternativní-0.2670.929
Vážná vs. Zábavnáalternativní-0.3780.857
Jednotvárná vs. Různorodáalternativní0.40.84
Přehledná vs. Matoucíalternativní-0.6670.556
Vřelá vs. Chladnáalternativní-0.5330.716
Lhostejná vs. Pečujícíalternativní0.60.64
Zajímavá vs. Fádníalternativní-0.4440.802
Nestálá vs. Stabilníalternativní0.8440.287

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

7. Vyberte jednu nebo více možností, jak s Vámi banka komunikuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Email6471,11 %26,12 %  
Zpráva v internetovém bankovnictví6066,67 %24,49 %  
Telefonní hovor4347,78 %17,55 %  
Osobní kontakt3943,33 %15,92 %  
Sms3842,22 %15,51 %  
Dopis2932,22 %11,84 %  

Graf

8. Kterou z uvedených forem komunikace preferujete nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Email4145,56 %16,73 %  
Osobní kontakt2325,56 %9,39 %  
Zpráva v internetovém bankovnictví1213,33 %4,9 %  
Telefonní hovor910 %3,67 %  
Dopis44,44 %1,63 %  
Sms11,11 %0,41 %  

Graf

9. Dozvídáte se o nových akcích a produktech ČSOB včas?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7077,78 %28,57 %  
Ne2022,22 %8,16 %  

Graf

10. Znáte produkt ČSOB Drobné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5459,34 %22,04 %  
Ne3740,66 %15,1 %  

Graf

11. Odkud jste se o ČSOB Drobné dozvěděli?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obdržel/a jsem o něm informace na pobočce1833,33 %7,35 %  
z newsletteru (sms, email, zprávy v internetovým bankovnictví)1425,93 %5,71 %  
od známých/rodiny916,67 %3,67 %  
z reklamy na internetových stránkách712,96 %2,86 %  
z reklamy v televizi59,26 %2,04 %  
z reklamy od influencerů11,85 %0,41 %  

Graf

12. Jak jste celkově spokojeni s kvalitou služeb ČSOB?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zcela spokojen/a3741,11 %15,1 %  
Spíše spokojen/a3640 %14,69 %  
Ani spokojen/a ani nespokojen/a1415,56 %5,71 %  
Spíše nespokojen/a22,22 %0,82 %  
Zcela nespokojen/a11,11 %0,41 %  

Graf

13. Doporučili jste někdy v minulosti ČSOB svým známým?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6673,33 %26,94 %  
Ne2426,67 %9,8 %  

Graf

14. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena15964,9 %64,9 %  
muž8635,1 %35,1 %  

Graf

15. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-2412651,43 %51,43 %  
25-346124,9 %24,9 %  
45-54239,39 %9,39 %  
35-44187,35 %7,35 %  
55-64104,08 %4,08 %  
65 a více72,86 %2,86 %  

Graf

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou12149,39 %49,39 %  
vysokoškolské10040,82 %40,82 %  
základní vzdělání nebo bez vzdělání104,08 %4,08 %  
vyšší odborné72,86 %2,86 %  
střední s vyučením72,86 %2,86 %  

Graf

17. Jaký je Váš průměrný měsíční příjem (v hrubém)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně než 15 000 Kč11145,31 %45,31 %  
25 000 – 34 999 Kč4518,37 %18,37 %  
15 000 – 24 999 Kč3614,69 %14,69 %  
Více než 45 000 Kč2711,02 %11,02 %  
35 000 – 44 999 Kč2610,61 %10,61 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. V kolika bankovních institucích máte zřízený alespoň jeden produkt (účet, spoření, investice, pojištění apod.)?

2. Kde získáváte informace o nabízených produktech banky? (možnost výběru více odpovědí)

3. Pokud jste v předchozí otázce označili více odpovědí, napište, který zdroj používáte nejčastěji, když získáváte informace o produktech:

4. Ohodnoťte, jak jsou pro Vás důležité tyto faktory při výběru banky (hodnocení jako ve škole: 1 = velmi důležité, 2 = spíše důležité, 3 = ani důležité, ani nedůležité, 4 = spíše nedůležité, 5 = nedůležité)

5. Využíváte alespoň jednu ze služeb ČSOB?

6. Jaká je podle Vás ČSOB?

7. Vyberte jednu nebo více možností, jak s Vámi banka komunikuje?

8. Kterou z uvedených forem komunikace preferujete nejvíce?

9. Dozvídáte se o nových akcích a produktech ČSOB včas?

10. Znáte produkt ČSOB Drobné?

11. Odkud jste se o ČSOB Drobné dozvěděli?

12. Jak jste celkově spokojeni s kvalitou služeb ČSOB?

13. Doporučili jste někdy v minulosti ČSOB svým známým?

14. Pohlaví?

15. Kolik je Vám let?

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

17. Jaký je Váš průměrný měsíční příjem (v hrubém)?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. V kolika bankovních institucích máte zřízený alespoň jeden produkt (účet, spoření, investice, pojištění apod.)?

2. Kde získáváte informace o nabízených produktech banky? (možnost výběru více odpovědí)

3. Pokud jste v předchozí otázce označili více odpovědí, napište, který zdroj používáte nejčastěji, když získáváte informace o produktech:

4. Ohodnoťte, jak jsou pro Vás důležité tyto faktory při výběru banky (hodnocení jako ve škole: 1 = velmi důležité, 2 = spíše důležité, 3 = ani důležité, ani nedůležité, 4 = spíše nedůležité, 5 = nedůležité)

5. Využíváte alespoň jednu ze služeb ČSOB?

6. Jaká je podle Vás ČSOB?

7. Vyberte jednu nebo více možností, jak s Vámi banka komunikuje?

8. Kterou z uvedených forem komunikace preferujete nejvíce?

9. Dozvídáte se o nových akcích a produktech ČSOB včas?

10. Znáte produkt ČSOB Drobné?

11. Odkud jste se o ČSOB Drobné dozvěděli?

12. Jak jste celkově spokojeni s kvalitou služeb ČSOB?

13. Doporučili jste někdy v minulosti ČSOB svým známým?

14. Pohlaví?

15. Kolik je Vám let?

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

17. Jaký je Váš průměrný měsíční příjem (v hrubém)?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Vincourková, P.Komunikace banky očima klienta (výsledky průzkumu), 2021. Dostupné online na https://komunikace-banky-ocima-klien.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.