Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jsem studentkou Vysoké školy hotelové a píši diplomovou práci na téma Marketingová komunikace statutárního města Zlína. Dovolte mi, abych Vás poprosila o vyplnění krátkého dotazníku, vztahujícího se ke komunikaci města s turisty a jednodenními návštěvníky. Dotazník je určen občanům České republiky a mohou jej vyplnit i ti, kteří Zlín nikdy nenavštívili, je anonymní a nezabere Vám ani pět minut.
Vaše odpovědi jsou pro mě velmi důležité a zasadím se o to, aby se výsledky průzkumu dostaly k odpovědným pracovníkům Magistrátu města Zlína.
Děkuji Vám za pomoc a za čas, strávený vyplněním dotazníku.
Odpovědi respondentů
1. Žijete v České republice?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
219
98,21 %
96,48 %
Ne
4
1,79 %
1,76 %
2. Žijete, pracujete nebo studujete ve Zlíně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → konec dotazníku, Ne → otázka č. 3].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
192
87,67 %
84,58 %
Ano
27
12,33 %
11,89 %
3. Co si jako první vybavíte, když se řekne Zlín?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Baťa
133
67,86 %
58,59 %
ZOO Zlín
28
14,29 %
12,33 %
Typická architektura (domky z červených cihel, zlínský mrakodrap atp.)
23
11,73 %
10,13 %
Gottwaldov
1
0,51 %
0,44 %
Filmový festival
1
0,51 %
0,44 %
Barum Rally
1
0,51 %
0,44 %
Nic
1
0,51 %
0,44 %
vše výše uvedené+utb
1
0,51 %
0,44 %
univerzita tomase bati
1
0,51 %
0,44 %
Meruňky
1
0,51 %
0,44 %
Najupy
1
0,51 %
0,44 %
Všechny 3 možnosti.
1
0,51 %
0,44 %
vše uvedené + moje "rodné" město
1
0,51 %
0,44 %
bydliště mé vnučky
1
0,51 %
0,44 %
Berani Hokej
1
0,51 %
0,44 %
4. Které z níže uvedených informačních zdrojů, určených návštěvníkům Zlína, znáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žádný
106
54,08 %
46,7 %
Oficiální stránky města Zlína www.zlin.eu
55
28,06 %
24,23 %
Městské informační a turistické středisko Zlí
37
18,88 %
16,3 %
Turistický infomační portál www.ic-zlin.cz
19
9,69 %
8,37 %
Profil města na Facebooku
15
7,65 %
6,61 %
Profil města na Instagramu
4
2,04 %
1,76 %
Mobilní aplikace DarumaGo
1
0,51 %
0,44 %
5. Uvítal/a byste možnost dostávat e-mailem informace o turistických novinkách ve Zlíně?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
164
83,67 %
72,25 %
ano
32
16,33 %
14,1 %
6. Navštívil/a jste někdy Zlín v rámci výletu či dovolené?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 7, Ne → otázka č. 9].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
123
62,76 %
54,19 %
Ne
73
37,24 %
32,16 %
7. Proč jste si jako cíl svého výletu či dovolené vybral/a právě Zlín? (Můžete zaškrtnout více možností)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Nabídka relaxačních aktivit (např. wellness, lázně)
12
9,76 %
5,29 %
Nákupní možnosti
11
8,94 %
4,85 %
Možnosti pro cykloturistiku
6
4,88 %
2,64 %
Nabídka atraktivit pro děti
4
3,25 %
1,76 %
8. Které zdroje jste využil/a při vyhledávání informací o službách a možnostech trávení volného času ve Zlíně? (Můžete zaškrtnout více možností)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Informace od známého, který už město navštívil
38
30,89 %
16,74 %
Oficiální stránky města Zlína www.zlin.eu
32
26,02 %
14,1 %
Žádné informace jsem nepotřeboval/a a proto jsem je nevyhledával/a
32
26,02 %
14,1 %
Turistický portál www.kudyznudy.cz
25
20,33 %
11,01 %
Městské informační a turistické středisko Zlín
23
18,7 %
10,13 %
Rady a doporučení obyvatel Zlína
20
16,26 %
8,81 %
Turistický informační portál www.ic-zlin.cz
19
15,45 %
8,37 %
Informace, získané v ubytovacím zařízení
10
8,13 %
4,41 %
Tištěný průvodce, brožura
10
8,13 %
4,41 %
Mobilní aplikace DarumaGo!
2
1,63 %
0,88 %
http://turisticky-denik.cz
1
0,81 %
0,44 %
www.ewrc.cz
1
0,81 %
0,44 %
web a facebook, instagram ZOO Zlín
1
0,81 %
0,44 %
Turistické vizitky
1
0,81 %
0,44 %
Tripadvisor, stranky zoo
1
0,81 %
0,44 %
Google, pak odkazy na různé články o zlínu.
1
0,81 %
0,44 %
www.turisticky-denik.cz
1
0,81 %
0,44 %
stránky ZOO Lešná
1
0,81 %
0,44 %
Okno do kraje a podobná periodika
1
0,81 %
0,44 %
rodina
1
0,81 %
0,44 %
internet obecne
1
0,81 %
0,44 %
Mobilní aplikace inCity
1
0,81 %
0,44 %
9. Jaké informační zdroje využíváte, když se rozhodujete, kde budete trávit dovolenou? (můžete zaškrtnout více možností)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Doporučení rodiny, přátel či známých, fotografie z jejich dovolených
159
81,12 %
70,04 %
Webové stránky pro turisty a cestovatele, články o cestování na internetu
140
71,43 %
61,67 %
Vlastní zkušenosti (z dřívější návštěvy destinace)
118
60,2 %
51,98 %
Informační centra
46
23,47 %
20,26 %
Tištění průvodci a brožury
36
18,37 %
15,86 %
Facebook destinace
36
18,37 %
15,86 %
Časopisy pro turisty a cestovatele
31
15,82 %
13,66 %
Filmy (destinace se objevila ve filmu)
25
12,76 %
11,01 %
Informace, získané v cestovní kanceláři
18
9,18 %
7,93 %
Instagram destinace
15
7,65 %
6,61 %
Veletrhy cestovního ruchu
14
7,14 %
6,17 %
Inzerce a články v denním tisku
6
3,06 %
2,64 %
Reklamy v televizi
5
2,55 %
2,2 %
Reklamy v rádiu
3
1,53 %
1,32 %
Letaky
1
0,51 %
0,44 %
Info v pořadech typu Toulavá kamera apod.
1
0,51 %
0,44 %
Google
1
0,51 %
0,44 %
Mapa
1
0,51 %
0,44 %
Podle krásných fotografií
1
0,51 %
0,44 %
www.turisticky-denik.cz
1
0,51 %
0,44 %
Co mi kde na netu padne do oka
1
0,51 %
0,44 %
Turistický deník
1
0,51 %
0,44 %
Turistický deník - vizitková místa
1
0,51 %
0,44 %
internet,ubytovaní hory.cz,
1
0,51 %
0,44 %
internet obecne
1
0,51 %
0,44 %
články v odborných časopisech (National Geographic atp.)
1
0,51 %
0,44 %
10. Ve kterém kraji žijete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Praha
48
24,49 %
21,15 %
Středočeský kraj
36
18,37 %
15,86 %
Jihomoravský kraj
20
10,2 %
8,81 %
Moravskoslezský kraj
17
8,67 %
7,49 %
Plzeňský kraj
13
6,63 %
5,73 %
Liberecký kraj
11
5,61 %
4,85 %
Zlínský kraj
10
5,1 %
4,41 %
Ústecký kraj
9
4,59 %
3,96 %
Jihočeský kraj
7
3,57 %
3,08 %
Olomoucký kraj
7
3,57 %
3,08 %
Pardubický kraj
6
3,06 %
2,64 %
kraj Vysočina
5
2,55 %
2,2 %
Královéhradecký kraj
4
2,04 %
1,76 %
Karlovarský kraj
3
1,53 %
1,32 %
11. Do které cílové skupiny patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Bezdětný pár
76
38,78 %
33,48 %
Single
47
23,98 %
20,7 %
Rodina s dětmi do 18 let
46
23,47 %
20,26 %
Rodina s dětmi nad 18 let, které žijí doma
14
7,14 %
6,17 %
Pár s dospělými, již odstěhovanými dětmi
9
4,59 %
3,96 %
Senioři nad 60 let
4
2,04 %
1,76 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
6. Navštívil/a jste někdy Zlín v rámci výletu či dovolené?
odpověď Ano:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Baťovská historie na otázku 7. Proč jste si jako cíl svého výletu či dovolené vybral/a právě Zlín? (Můžete zaškrtnout více možností)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnosti pro pěší turistiku na otázku 7. Proč jste si jako cíl svého výletu či dovolené vybral/a právě Zlín? (Můžete zaškrtnout více možností)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nabídka relaxačních aktivit (např. wellness, lázně) na otázku 7. Proč jste si jako cíl svého výletu či dovolené vybral/a právě Zlín? (Můžete zaškrtnout více možností)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nákupní možnosti na otázku 7. Proč jste si jako cíl svého výletu či dovolené vybral/a právě Zlín? (Můžete zaškrtnout více možností)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Návštěva galerie, muzea na otázku 7. Proč jste si jako cíl svého výletu či dovolené vybral/a právě Zlín? (Můžete zaškrtnout více možností)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Návštěva kulturní akce na otázku 7. Proč jste si jako cíl svého výletu či dovolené vybral/a právě Zlín? (Můžete zaškrtnout více možností)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Návštěva příbuzných či přátel na otázku 7. Proč jste si jako cíl svého výletu či dovolené vybral/a právě Zlín? (Můžete zaškrtnout více možností)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ostatní památky (hrad Malenovice, zlínský zámek) na otázku 7. Proč jste si jako cíl svého výletu či dovolené vybral/a právě Zlín? (Můžete zaškrtnout více možností)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Typická funkcionalistická architektura (baťovské domky, zlínský mrakodrap atp.) na otázku 7. Proč jste si jako cíl svého výletu či dovolené vybral/a právě Zlín? (Můžete zaškrtnout více možností)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ZOO Zlín na otázku 7. Proč jste si jako cíl svého výletu či dovolené vybral/a právě Zlín? (Můžete zaškrtnout více možností)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Informace od známého, který už město navštívil na otázku 8. Které zdroje jste využil/a při vyhledávání informací o službách a možnostech trávení volného času ve Zlíně? (Můžete zaškrtnout více možností)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Informace, získané v ubytovacím zařízení na otázku 8. Které zdroje jste využil/a při vyhledávání informací o službách a možnostech trávení volného času ve Zlíně? (Můžete zaškrtnout více možností)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Městské informační a turistické středisko Zlín na otázku 8. Které zdroje jste využil/a při vyhledávání informací o službách a možnostech trávení volného času ve Zlíně? (Můžete zaškrtnout více možností)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Oficiální stránky města Zlína www.zlin.eu na otázku 8. Které zdroje jste využil/a při vyhledávání informací o službách a možnostech trávení volného času ve Zlíně? (Můžete zaškrtnout více možností)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rady a doporučení obyvatel Zlína na otázku 8. Které zdroje jste využil/a při vyhledávání informací o službách a možnostech trávení volného času ve Zlíně? (Můžete zaškrtnout více možností)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tištěný průvodce, brožura na otázku 8. Které zdroje jste využil/a při vyhledávání informací o službách a možnostech trávení volného času ve Zlíně? (Můžete zaškrtnout více možností)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Turistický informační portál www.ic-zlin.cz na otázku 8. Které zdroje jste využil/a při vyhledávání informací o službách a možnostech trávení volného času ve Zlíně? (Můžete zaškrtnout více možností)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Turistický portál www.kudyznudy.cz na otázku 8. Které zdroje jste využil/a při vyhledávání informací o službách a možnostech trávení volného času ve Zlíně? (Můžete zaškrtnout více možností)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádné informace jsem nepotřeboval/a a proto jsem je nevyhledával/a na otázku 8. Které zdroje jste využil/a při vyhledávání informací o službách a možnostech trávení volného času ve Zlíně? (Můžete zaškrtnout více možností)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zlínský kraj na otázku 10. Ve kterém kraji žijete?
9. Jaké informační zdroje využíváte, když se rozhodujete, kde budete trávit dovolenou? (můžete zaškrtnout více možností)
odpověď Vlastní zkušenosti (z dřívější návštěvy destinace):
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nákupní možnosti na otázku 7. Proč jste si jako cíl svého výletu či dovolené vybral/a právě Zlín? (Můžete zaškrtnout více možností)
odpověď Webové stránky pro turisty a cestovatele, články o cestování na internetu:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Návštěva galerie, muzea na otázku 7. Proč jste si jako cíl svého výletu či dovolené vybral/a právě Zlín? (Můžete zaškrtnout více možností)
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Veletrhy cestovního ruchu na otázku 9. Jaké informační zdroje využíváte, když se rozhodujete, kde budete trávit dovolenou? (můžete zaškrtnout více možností)
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Žijete v České republice?
2. Žijete, pracujete nebo studujete ve Zlíně?
3. Co si jako první vybavíte, když se řekne Zlín?
4. Které z níže uvedených informačních zdrojů, určených návštěvníkům Zlína, znáte?
5. Uvítal/a byste možnost dostávat e-mailem informace o turistických novinkách ve Zlíně?
6. Navštívil/a jste někdy Zlín v rámci výletu či dovolené?
7. Proč jste si jako cíl svého výletu či dovolené vybral/a právě Zlín? (Můžete zaškrtnout více možností)
8. Které zdroje jste využil/a při vyhledávání informací o službách a možnostech trávení volného času ve Zlíně? (Můžete zaškrtnout více možností)
9. Jaké informační zdroje využíváte, když se rozhodujete, kde budete trávit dovolenou? (můžete zaškrtnout více možností)
10. Ve kterém kraji žijete?
11. Do které cílové skupiny patříte?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Žijete v České republice?
2. Žijete, pracujete nebo studujete ve Zlíně?
3. Co si jako první vybavíte, když se řekne Zlín?
4. Které z níže uvedených informačních zdrojů, určených návštěvníkům Zlína, znáte?
5. Uvítal/a byste možnost dostávat e-mailem informace o turistických novinkách ve Zlíně?
6. Navštívil/a jste někdy Zlín v rámci výletu či dovolené?
7. Proč jste si jako cíl svého výletu či dovolené vybral/a právě Zlín? (Můžete zaškrtnout více možností)
8. Které zdroje jste využil/a při vyhledávání informací o službách a možnostech trávení volného času ve Zlíně? (Můžete zaškrtnout více možností)
9. Jaké informační zdroje využíváte, když se rozhodujete, kde budete trávit dovolenou? (můžete zaškrtnout více možností)
10. Ve kterém kraji žijete?
11. Do které cílové skupiny patříte?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.