Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Komunikace na internetu a sociálních médiích

Komunikace na internetu a sociálních médiích

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ota Ungerman
Šetření:28. 07. 2012 - 08. 08. 2012
Počet respondentů:524
Počet otázek (max/průměr):15 / 15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:44
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

zabývám se marketingovou komunikací na internetu a zajímá mě Vaše spokojenost s jednotlivými způsoby komunikace. Dotazník je určen všem kdo využívá internet ke komerční komunikaci na straně příjemce. Dotazník je velice jednoduchý, krátký a zcela anonymní. Vyplňující se dozví stručnou charakteristiku moderní marketingové komunikace. Děkuji Vám za čas, který věnujete vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Reklama na internetu a sociálních médiích obsahuje tyto základní podoby. Reklamní proužek (banner), vyskakovací okno (pop-up), katalog, oborový portál, kontextová reklama (link).

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Jaká je Vaše spokojenost s REKLAMOU firem na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nespokojen……7 = velmi spokojen)3.4351.353
Jak je pro Vás důležitá REKLAMA firem na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nedůležité…… 7 = velmi důležité)3.1532.694

Graf

2. Podpora Prodeje na internetu a sociálních médiích obsahuje tyto základní podoby. Slevy, vzorky, kupony, soutěže a ankety.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Jaká je Vaše spokojenost s PODPOROU PRODEJE firem na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nespokojen……7 = velmi spokojen)3.5271.516
Jak je pro Vás důležitá PODPORA PRODEJE firem na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nedůležité…… 7 = velmi důležité)4.5132.971

Graf

3. Public relation (vztah s veřejností) na internetu a sociálních médiích obsahuje tyto základní podoby. Firemní blogy, tiskové zprávy, konference, sponzoring.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Jaká je Vaše spokojenost s PUBLIC RELATIONS firem na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nespokojen……7 = velmi spokojen)3.6911.736
Jak je pro Vás důležitá PUBLIC RELATIONS firem na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nedůležité…… 7 = velmi důležité)2.9472.463

Graf

4. Přímý marketing na internetu a sociálních médiích obsahuje tyto základní podoby. Newsletter, chat, sociální sítě, fóra.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Jaká je Vaše spokojenost s PŘÍMÝM MARKETINGEM firem na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nespokojen……7 = velmi spokojen)3.4412.059
Jak je pro Vás důležitý PŘÍMÝ MARKETING firem na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nedůležité…… 7 = velmi důležité)3.0613.054

Graf

5. Guerilla marketing na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Provokativní, kontroverzní, erotická, humorná či agresivní reklama.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Jaká je Vaše spokojenost s GUERILLA MARKETINGEM firem na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nespokojen……7 = velmi spokojen)4.0481.988
Jak je pro Vás důležitý GUERILLA MARKETING firem na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nedůležité…… 7 = velmi důležité)5.1342.627

Graf

6. Buzz-marketing na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Vyvolání rozruchu kolem produktu nekonvenčním, šokujícím, sexy nebo humorným způsobem. O produkty si povídají uživatelé sami bez zásahů firmy.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Jaká je Vaše spokojenost s BUZZ MARKETINGEM firem na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nespokojen……7 = velmi spokojen)4.6532.314
Jak je pro Vás důležitý BUZZ MARKETING firem na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nedůležité…… 7 = velmi důležité)5.4012.412

Graf

7. Virový marketing na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Vtipné, zajímavé sdělení (fotka, video, text) se šíří po síti pomocí přeposílání mezi známými

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Jaká je Vaše spokojenost s VIROVÝM MARKETINGEM firem na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nespokojen……7 = velmi spokojen)4.7942.099
Jak je pro Vás důležitý VIROVÝ MARKETING firem na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nedůležité…… 7 = velmi důležité)5.4372.09

Graf

8. Product placement na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Výrobky nebo služby jsou cíleně zakomponovány do filmového děje, hudebního klipu, videohry.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Jaká je Vaše spokojenost s PRODUCT PLACEMENTEM firem na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nespokojen……7 = velmi spokojen)3.5882.75
Jak je pro Vás důležitý PRODUCT PLACEMENT firem na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nedůležité…… 7 = velmi důležité)2.1512.426

Graf

9. Mobilní marketing na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Využívá zobrazení na mobilních zařízeních na telefonech či tabletech.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Jaká je Vaše spokojenost s MOBILNÍM MARKETINGEM firem na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nespokojen……7 = velmi spokojen)4.8552.655
Jak je pro Vás důležitý MOBILNÍ MARKETING firem na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nedůležité…… 7 = velmi důležité)5.5422.34

Graf

10. Engagement marketing na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Firmy angažují zákazníky do tvorby nabídky, vzhledu výrobku, návrhu způsobu prodeje atd. Je to vtáhnutí do hry, aby se zákazník stal aktivním budovatelem značky.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Jaká je Vaše spokojenost s ENGAGEMENT MARKETINGEM firem na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nespokojen……7 = velmi spokojen)3.2522.15
Jak je pro Vás důležitý ENGAGEMENT MARKETING firem na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nedůležité…… 7 = velmi důležité)5.8762.723

Graf

11. Astroturfing na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Firma využívá ke své propagaci placené pozitivní reakce spotřebitelů či fanoušků. Jsou to fiktivní pozitivní/negativní reakce

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Jaká je Vaše spokojenost s ASTROTURFINGEM, když ho firmy používají na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nespokojen……7 = velmi spokojen)1.6260.929
Jak je pro Vás důležité vědět, že firmy používají ASTROTURFING na internetu a sociálních médiích? (1 = velmi nedůležité…… 7 = velmi důležité)1.4351.303

Graf

12. Demografické údaje - věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 2917633,59 %33,59 %  
30 - 3910820,61 %20,61 %  
40 - 4910419,85 %19,85 %  
50 a více7614,5 %14,5 %  
13 - 196011,45 %11,45 %  

Graf

13. Demografické údaje - pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž32862,6 %62,6 %  
žena19637,4 %37,4 %  

Graf

14. Demografické údaje - vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední všeobecné15028,63 %28,63 %  
střední odborné s maturitou12323,47 %23,47 %  
základní7614,5 %14,5 %  
vyšší odborné6512,4 %12,4 %  
vysokoškolské5510,5 %10,5 %  
střední odborné bez maturity5510,5 %10,5 %  

Graf

15. Demografické údaje - ekonomická aktivita

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student, učeň10820,61 %20,61 %  
nezaměstnaný6412,21 %12,21 %  
podnikatel, živnostník6211,83 %11,83 %  
dělník, prodavač, řidič478,97 %8,97 %  
IT specialista377,06 %7,06 %  
manažer336,3 %6,3 %  
zdravotník, učitel, technik305,73 %5,73 %  
zaměstnanec státní správy305,73 %5,73 %  
rodič na mateřské264,96 %4,96 %  
žena v domácnosti244,58 %4,58 %  
zemědělec193,63 %3,63 %  
důchodce81,53 %1,53 %  
právník, lékař71,34 %1,34 %  
účetní20,38 %0,38 %  
skladník20,38 %0,38 %  
plavčík20,38 %0,38 %  
ochodní zástupce10,19 %0,19 %  
student, zaměstnanec v administrativě10,19 %0,19 %  
finanční poradce10,19 %0,19 %  
farmaceutický reprezentant10,19 %0,19 %  
zaměstnanec 10,19 %0,19 %  
mistr10,19 %0,19 %  
supervizor10,19 %0,19 %  
vědecký pracovník10,19 %0,19 %  
Politolog10,19 %0,19 %  
ekonom10,19 %0,19 %  
ošetřovatel koní10,19 %0,19 %  
číšník10,19 %0,19 %  
servírka10,19 %0,19 %  
nákupčí10,19 %0,19 %  
zedník10,19 %0,19 %  
taxikář10,19 %0,19 %  
řidič busu10,19 %0,19 %  
sportovec10,19 %0,19 %  
grafik10,19 %0,19 %  
klempíř10,19 %0,19 %  
obchodní zástupce10,19 %0,19 %  
telefoní operátor10,19 %0,19 %  
zaměstnanec soukr firmy10,19 %0,19 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Reklama na internetu a sociálních médiích obsahuje tyto základní podoby. Reklamní proužek (banner), vyskakovací okno (pop-up), katalog, oborový portál, kontextová reklama (link).

2. Podpora Prodeje na internetu a sociálních médiích obsahuje tyto základní podoby. Slevy, vzorky, kupony, soutěže a ankety.

3. Public relation (vztah s veřejností) na internetu a sociálních médiích obsahuje tyto základní podoby. Firemní blogy, tiskové zprávy, konference, sponzoring.

4. Přímý marketing na internetu a sociálních médiích obsahuje tyto základní podoby. Newsletter, chat, sociální sítě, fóra.

5. Guerilla marketing na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Provokativní, kontroverzní, erotická, humorná či agresivní reklama.

6. Buzz-marketing na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Vyvolání rozruchu kolem produktu nekonvenčním, šokujícím, sexy nebo humorným způsobem. O produkty si povídají uživatelé sami bez zásahů firmy.

7. Virový marketing na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Vtipné, zajímavé sdělení (fotka, video, text) se šíří po síti pomocí přeposílání mezi známými

8. Product placement na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Výrobky nebo služby jsou cíleně zakomponovány do filmového děje, hudebního klipu, videohry.

9. Mobilní marketing na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Využívá zobrazení na mobilních zařízeních na telefonech či tabletech.

10. Engagement marketing na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Firmy angažují zákazníky do tvorby nabídky, vzhledu výrobku, návrhu způsobu prodeje atd. Je to vtáhnutí do hry, aby se zákazník stal aktivním budovatelem značky.

11. Astroturfing na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Firma využívá ke své propagaci placené pozitivní reakce spotřebitelů či fanoušků. Jsou to fiktivní pozitivní/negativní reakce

12. Demografické údaje - věk

13. Demografické údaje - pohlaví

14. Demografické údaje - vzdělání

15. Demografické údaje - ekonomická aktivita

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Reklama na internetu a sociálních médiích obsahuje tyto základní podoby. Reklamní proužek (banner), vyskakovací okno (pop-up), katalog, oborový portál, kontextová reklama (link).

2. Podpora Prodeje na internetu a sociálních médiích obsahuje tyto základní podoby. Slevy, vzorky, kupony, soutěže a ankety.

3. Public relation (vztah s veřejností) na internetu a sociálních médiích obsahuje tyto základní podoby. Firemní blogy, tiskové zprávy, konference, sponzoring.

4. Přímý marketing na internetu a sociálních médiích obsahuje tyto základní podoby. Newsletter, chat, sociální sítě, fóra.

5. Guerilla marketing na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Provokativní, kontroverzní, erotická, humorná či agresivní reklama.

6. Buzz-marketing na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Vyvolání rozruchu kolem produktu nekonvenčním, šokujícím, sexy nebo humorným způsobem. O produkty si povídají uživatelé sami bez zásahů firmy.

7. Virový marketing na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Vtipné, zajímavé sdělení (fotka, video, text) se šíří po síti pomocí přeposílání mezi známými

8. Product placement na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Výrobky nebo služby jsou cíleně zakomponovány do filmového děje, hudebního klipu, videohry.

9. Mobilní marketing na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Využívá zobrazení na mobilních zařízeních na telefonech či tabletech.

10. Engagement marketing na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Firmy angažují zákazníky do tvorby nabídky, vzhledu výrobku, návrhu způsobu prodeje atd. Je to vtáhnutí do hry, aby se zákazník stal aktivním budovatelem značky.

11. Astroturfing na internetu a sociálních médiích lze charakterizovat takto. Firma využívá ke své propagaci placené pozitivní reakce spotřebitelů či fanoušků. Jsou to fiktivní pozitivní/negativní reakce

12. Demografické údaje - věk

13. Demografické údaje - pohlaví

14. Demografické údaje - vzdělání

15. Demografické údaje - ekonomická aktivita

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Ungerman, O.Komunikace na internetu a sociálních médiích (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://komunikace-na-internetu-a-so.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.