Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Komunikace studentů středních škol

Komunikace studentů středních škol

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Bohuslavová
Šetření:29. 09. 2011 - 20. 10. 2011
Počet respondentů:86
Počet otázek (max/průměr):23 / 22.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:34
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Vážení studenti, vážené studentky,

dovolte mi požádat Vás o vyplnění tohoto dotazníku, který slouží ke zjištění Vašich komunikačních zvyklostí. Vyplnění Vám zabere několik málo minut a mě tím pomůžete získat informace o tom, jak komunikují studenti středních  škol v dnešní době.

Děkuji Vám.

S přáním hezkého dne

Jana Bohuslavová

Odpovědi respondentů

1. Jaký typ komunikace upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Verbální komunikace (mluvené slovo)6069,77 %69,77 %  
Internetová komunikace (E-mail, Facebook atd.)1315,12 %15,12 %  
Písemná komunikace (psaný text)1315,12 %15,12 %  

Graf

2. Dělá Vám problém verbální komunikace face-to-face/z očí do očí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4754,65 %54,65 %  
Pouze s autoritou2326,74 %26,74 %  
Ano1011,63 %11,63 %  
Pouze s dívkou/chlapcem33,49 %3,49 %  
Neumím se vyjádřit33,49 %3,49 %  

Graf

3. Používáte vědomě nonverbální komunikaci (gesta, mimika, doteky)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi často3136,05 %36,05 %  
Občas2023,26 %23,26 %  
Často1719,77 %19,77 %  
Stále1416,28 %16,28 %  
Nikdy44,65 %4,65 %  

Graf

4. Jaké internetové komunikační prostředí znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook8598,84 %98,84 %  
E-mail8295,35 %95,35 %  
ICQ7991,86 %91,86 %  
Skype7182,56 %82,56 %  
Spolužáci7182,56 %82,56 %  
Google+22,33 %2,33 %  
lide.cz22,33 %2,33 %  
Spolužáci umřeli :D11,16 %1,16 %  
deviantart11,16 %1,16 %  
a další11,16 %1,16 %  
MSN11,16 %1,16 %  
Twitter11,16 %1,16 %  
Libimseti.cz11,16 %1,16 %  
signaly.cz11,16 %1,16 %  
je toho spousta11,16 %1,16 %  
LinkedIn, Twitter11,16 %1,16 %  

Graf

5. Které internetové prostředí upřednostňujete (navštěvujete nejčastěji)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook6676,74 %76,74 %  
E-mail5665,12 %65,12 %  
ICQ2225,58 %25,58 %  
Skype2225,58 %25,58 %  
Spolužáci33,49 %3,49 %  
lide.cz22,33 %2,33 %  
signaly.cz11,16 %1,16 %  

Graf

6. K otázce č. 5 - důvodem je?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dostupnost (kamarádů i programů)6777,91 %77,91 %  
Rychlost (odpovědi ihned)6575,58 %75,58 %  
Odesílání a příjem multimediálních zpráv (obrázky, videa aj.)2326,74 %26,74 %  
Vyjádření svých pocitů a znalostí, zábava (hry, kvízy, soutěže aj.)1112,79 %12,79 %  
Internetové telefonování1011,63 %11,63 %  
Video hovory66,98 %6,98 %  
lépe se mi vše promýšlí a můžu odpovědět později11,16 %1,16 %  
můžu odpovědět později11,16 %1,16 %  
sociální sítě znám, ale využívám minimálně11,16 %1,16 %  
více prostoru pro vyjadreni svych myslenek11,16 %1,16 %  
smajlíci11,16 %1,16 %  

Graf

7. Používáte smajlíky/emotikony?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8295,35 %95,35 %  
ne44,65 %4,65 %  

Graf

8. Jak často používáte smajlíky/emotikony?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi často2427,91 %27,91 %  
Stále2427,91 %27,91 %  
Občas1922,09 %22,09 %  
Často1517,44 %17,44 %  
Nikdy44,65 %4,65 %  

Graf

9. Používáte zkratky/akronymy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5665,12 %65,12 %  
ne3034,88 %34,88 %  

Graf

10. Jak často používáte zkratky/akronymy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas3844,19 %44,19 %  
Nikdy2124,42 %24,42 %  
Často1517,44 %17,44 %  
Velmi často89,3 %9,3 %  
Stále33,49 %3,49 %  
Neumím se vyjádřit11,16 %1,16 %  

Graf

11. K otázkám č. 7 a 9 - Víte vždy, co použitý emotikon či akronym znamená?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7587,21 %87,21 %  
Nejsem si jist/a78,14 %8,14 %  
Ne44,65 %4,65 %  

Graf

12. Jaké jsou podle Vás výhody internetové komunikace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Komunikace na dálku (možnost psát si s někým vzdáleným)3641,86 %41,86 %  
Rychlost (doručení zpráv ihned)2630,23 %30,23 %  
Úspora času55,81 %5,81 %  
Časová nezávislost (odpovím, kdy chci)33,49 %3,49 %  
Místní nezávislost (odpovím z domu, ze školy apod.)33,49 %3,49 %  
Svoboda vyjadřování (píši, co chci)33,49 %3,49 %  
Neviditelnost (není vidět, jak se tvářím, jak vypadám atd.)22,33 %2,33 %  
Hromadnost (píši neomezenému počtu lidí)22,33 %2,33 %  
Anonymita (místo jména nick)11,16 %1,16 %  
vše výše uvedené11,16 %1,16 %  
laciná, levná komunikace11,16 %1,16 %  
souhlasím s většinou odpovědí11,16 %1,16 %  
Množství informací11,16 %1,16 %  
Vyhledávání kamarádů11,16 %1,16 %  

Graf

13. Jaké jsou podle Vás nevýhody internetové komunikace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neviditelnost (není vidět, jak se tvářím, jak vypadám apod.)2933,72 %33,72 %  
Anonymita (místo jména nick)2225,58 %25,58 %  
Množství informací (jejich pravdivost)1517,44 %17,44 %  
Časová nezávislost (odpoví mi, kdy chce)78,14 %8,14 %  
Připojení k internetu78,14 %8,14 %  
Svoboda vyjadřování (píší, co nechci)33,49 %3,49 %  
neschopnost najít si reálné přátelé11,16 %1,16 %  
Počítačová gramotnost (umět pracovat s PC)11,16 %1,16 %  
žádné nevýhody mě nenapadají11,16 %1,16 %  

Graf

14. Jak často používáte internet ke komunikaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Denně7182,56 %82,56 %  
Několikrát týdně1315,12 %15,12 %  
Několikrát měsíčně22,33 %2,33 %  

Graf

15. Používáte některé internetové prostředí ke komunikaci s vyučujícími?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7182,56 %82,56 %  
ne1517,44 %17,44 %  

Graf

16. K otázce č. 15 - pokud ano, jaké?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
E-mail7082,35 %81,4 %  
Facebook78,24 %8,14 %  
ne44,71 %4,65 %  
Skype33,53 %3,49 %  
nepoužívám22,35 %2,33 %  
zadne11,18 %1,16 %  
nekomunikuji11,18 %1,16 %  
portál školy11,18 %1,16 %  
nechodím do školy11,18 %1,16 %  
ICQ11,18 %1,16 %  
g+, moodle11,18 %1,16 %  
UIS11,18 %1,16 %  
žádné...11,18 %1,16 %  
specialni stranky ucitelu11,18 %1,16 %  
web11,18 %1,16 %  
Moodle, www stránky školy11,18 %1,16 %  

Graf

17. K otázce č. 15 - pokud ne, chtěl/a by-jste tento druh komunikace využívat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6373,26 %73,26 %  
Nejsem si jist/a1719,77 %19,77 %  
Ne66,98 %6,98 %  

Graf

18. Jste si vědom/a rizik internetové komunikace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8295,35 %95,35 %  
Nejsem si jist/a33,49 %3,49 %  
Ne11,16 %1,16 %  

Graf

19. Setkal/a jste se s kyberšikanou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6879,07 %79,07 %  
Ano1112,79 %12,79 %  
Nejsem si jist/a78,14 %8,14 %  

Graf

20. Věděl/a by-jste v případě, že se stanete obětí kyberšikany, jak se zachovat? Kde hledat informace, na koho se obrátit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4552,33 %52,33 %  
Nejsem si jist/a2529,07 %29,07 %  
Ne1618,6 %18,6 %  

Graf

21. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7587,21 %87,21 %  
Muž1112,79 %12,79 %  

Graf

22. Jakou střední školu navštěvujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední škola (veřejná/státní)3844,19 %44,19 %  
Gymnázium (veřejné/státní)2326,74 %26,74 %  
Střední škola (soukromá)1011,63 %11,63 %  
Vysoká škola44,65 %4,65 %  
Gymnázium (soukromé)33,49 %3,49 %  
Vyšší odborná škola11,16 %1,16 %  
vysokoškolák11,16 %1,16 %  
maturita v roce 200811,16 %1,16 %  
11,16 %1,16 %  
navštěvovala gympl11,16 %1,16 %  
již nenavštěvuji11,16 %1,16 %  
Nyní VŠ, předtím střední odborná škola s maturitou11,16 %1,16 %  
VOŠ11,16 %1,16 %  
již jsem absolvovala SŠ státní11,16 %1,16 %  

Graf

23. Kde se škola nachází?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mimo Prahu7182,56 %82,56 %  
V Praze1517,44 %17,44 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Které internetové prostředí upřednostňujete (navštěvujete nejčastěji)?

  • odpověď Skype:
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Internetové telefonování na otázku 6. K otázce č. 5 - důvodem je?

9. Používáte zkratky/akronymy?

  • odpověď ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Často na otázku 10. Jak často používáte zkratky/akronymy?
  • odpověď ne:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy na otázku 10. Jak často používáte zkratky/akronymy?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký typ komunikace upřednostňujete?

2. Dělá Vám problém verbální komunikace face-to-face/z očí do očí?

3. Používáte vědomě nonverbální komunikaci (gesta, mimika, doteky)?

4. Jaké internetové komunikační prostředí znáte?

5. Které internetové prostředí upřednostňujete (navštěvujete nejčastěji)?

6. K otázce č. 5 - důvodem je?

7. Používáte smajlíky/emotikony?

8. Jak často používáte smajlíky/emotikony?

9. Používáte zkratky/akronymy?

10. Jak často používáte zkratky/akronymy?

11. K otázkám č. 7 a 9 - Víte vždy, co použitý emotikon či akronym znamená?

12. Jaké jsou podle Vás výhody internetové komunikace?

13. Jaké jsou podle Vás nevýhody internetové komunikace?

14. Jak často používáte internet ke komunikaci?

15. Používáte některé internetové prostředí ke komunikaci s vyučujícími?

16. K otázce č. 15 - pokud ano, jaké?

17. K otázce č. 15 - pokud ne, chtěl/a by-jste tento druh komunikace využívat?

18. Jste si vědom/a rizik internetové komunikace?

19. Setkal/a jste se s kyberšikanou?

20. Věděl/a by-jste v případě, že se stanete obětí kyberšikany, jak se zachovat? Kde hledat informace, na koho se obrátit?

21. Pohlaví?

22. Jakou střední školu navštěvujete?

23. Kde se škola nachází?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký typ komunikace upřednostňujete?

2. Dělá Vám problém verbální komunikace face-to-face/z očí do očí?

3. Používáte vědomě nonverbální komunikaci (gesta, mimika, doteky)?

4. Jaké internetové komunikační prostředí znáte?

5. Které internetové prostředí upřednostňujete (navštěvujete nejčastěji)?

6. K otázce č. 5 - důvodem je?

7. Používáte smajlíky/emotikony?

8. Jak často používáte smajlíky/emotikony?

9. Používáte zkratky/akronymy?

10. Jak často používáte zkratky/akronymy?

11. K otázkám č. 7 a 9 - Víte vždy, co použitý emotikon či akronym znamená?

12. Jaké jsou podle Vás výhody internetové komunikace?

13. Jaké jsou podle Vás nevýhody internetové komunikace?

14. Jak často používáte internet ke komunikaci?

15. Používáte některé internetové prostředí ke komunikaci s vyučujícími?

16. K otázce č. 15 - pokud ano, jaké?

17. K otázce č. 15 - pokud ne, chtěl/a by-jste tento druh komunikace využívat?

18. Jste si vědom/a rizik internetové komunikace?

19. Setkal/a jste se s kyberšikanou?

20. Věděl/a by-jste v případě, že se stanete obětí kyberšikany, jak se zachovat? Kde hledat informace, na koho se obrátit?

21. Pohlaví?

22. Jakou střední školu navštěvujete?

23. Kde se škola nachází?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Bohuslavová, J.Komunikace studentů středních škol (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://komunikace-studentu-strednic.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.