Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Komunikácia zdravého životného štýlu
Komunikácia zdravého životného štýlu
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Kristína Štúriková |
---|---|
Šetření: | 30. 03. 2013 - 14. 04. 2013 |
Počet respondentů: | 198 |
Počet otázek (max/průměr): | 28 / 25.8 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 71,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:00 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý deň,
rada by som Vás požiadala o vyplnenie dotazníka zaoberajúceho sa problematikou zdravého životného štýlu. Cieľom tohto výskumu je zhodnotiť mieru komunikácie zdravia a zdravého životného štýlu.
Keďže jedným zo zvolenej vzorky ste aj vy, ste pre tento výskum nesmierne dôležitý a môžete tak napomôcť k načrtnutiu riešenia prípadnej slabej komunikácie a propagácie zdravia a zdravého životného štýlu.
Ďakujem :)
Kristína Štúriková
Odpovědi respondentů
1. Zaujímate sa o zdravý životný štýl?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 164 | 82,83 % | 82,83 % |
ne | 34 | 17,17 % | 17,17 % |
2. Čo robíte v rámci zdravého životného štýlu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nefajčím | 125 | 63,13 % | 63,13 % |
Cvičím | 116 | 58,59 % | 58,59 % |
Zdravo sa stravujem | 79 | 39,9 % | 39,9 % |
Nepijem | 58 | 29,29 % | 29,29 % |
Podstupujem pravidelné lekárske prehliadky | 55 | 27,78 % | 27,78 % |
Užívam doplnky stravy a podporné preparáty | 49 | 24,75 % | 24,75 % |
Pre zdravie nerobím nič z vyššie uvedeného | 12 | 6,06 % | 6,06 % |
Snažím sa zdravo stravovať | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
je mi fajn | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
čítam rôzne príspevky o zdravom životnom štýle | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
snažím se nestresovat | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
v dostatocnom mnozstve spim | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
snaha o zdravou výživu | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
udržuju psychickou a duchovní pohodu | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
dostatek pohybu | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
3. Koľko hodín týždenne venujete športu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1-2 | 72 | 36,36 % | 36,36 % |
3-5 | 58 | 29,29 % | 29,29 % |
0 | 34 | 17,17 % | 17,17 % |
6-10 | 26 | 13,13 % | 13,13 % |
10 a viac | 8 | 4,04 % | 4,04 % |
4. Pokiaľ sa zdravo stravujete. Čo to pre Vás znamená?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jem veľa ovocia a zeleniny | 112 | 56,57 % | 56,57 % |
Obmedzujem konzumáciu sladkostí | 89 | 44,95 % | 44,95 % |
Vyhýbam sa smaženým jedlám | 87 | 43,94 % | 43,94 % |
Nejem večer | 45 | 22,73 % | 22,73 % |
Jem malé porcie 5 x denne | 45 | 22,73 % | 22,73 % |
Snažím sa jesť skôr biele mäso a ryby | 40 | 20,2 % | 20,2 % |
Strážim si príjem tukov, cukrov a bielkovín v strave | 34 | 17,17 % | 17,17 % |
nestravujem sa zdravo | 33 | 16,67 % | 16,67 % |
Kupujem a bio potraviny | 21 | 10,61 % | 10,61 % |
nestravujem sa zdravo :D | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
študujem etikety na jedlách čo vlastne kupujem a následne na to jem | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
jem veľké porcie 5-8 x denne | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
jím vegansky s občasným masem nebo mléčnými výrobky | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
nejem veľké porcie , neprejedám sa | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
jedavam v presnych casovych intervaloch | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
5. Z akých zdrojov čerpáte informácie o zdraví a zdravom životnom štýle?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Internet | 145 | 73,23 % | 73,23 % |
Časopisy, letáky | 78 | 39,39 % | 39,39 % |
Rodina, priatelia, známi | 65 | 32,83 % | 32,83 % |
TV | 53 | 26,77 % | 26,77 % |
Knihy zaoberajúce sa touto problematikou | 38 | 19,19 % | 19,19 % |
Lekár | 30 | 15,15 % | 15,15 % |
Rádio | 15 | 7,58 % | 7,58 % |
Zámerne nevyhľadávam žiadne zdroje | 13 | 6,57 % | 6,57 % |
Fitness poradca/tréner | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
necerpam:) | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
Jak si tělo řekne. | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
osobní trenér | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
6. Viete koľko litrov tekutiny je potrebných pre dodržanie pitného režimu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 187 | 94,44 % | 94,44 % |
ne | 11 | 5,56 % | 5,56 % |
7. Viete čo je BMI a aký je ten Váš?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Áno viem čo to je a poznám ten svoj | 106 | 53,54 % | 53,54 % |
Áno viem čo to je ale nepoznám svoj | 52 | 26,26 % | 26,26 % |
Nie neviem | 39 | 19,7 % | 19,7 % |
Áno, viem čo to je a poznám ten svoj | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
8. Viete o rizikách zvýšeného cholesterolu a sledujete svoje ukazovatele?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Áno viem ale nepoznám svoje hodnoty | 121 | 61,11 % | 61,11 % |
Áno viem o rizikách a hodnoty pravidelne sledujem | 62 | 31,31 % | 31,31 % |
Nie neviem | 15 | 7,58 % | 7,58 % |
9. Ste si vedomý, koľko kilokalórií (Kcal) by ste mali denne prijať?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 109 | 55,05 % | 55,05 % |
ano | 89 | 44,95 % | 44,95 % |
10. Odkiaľ máte všetky tieto informácie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Internet | 130 | 65,66 % | 65,66 % |
Časopisy, reklamné tlačoviny | 73 | 36,87 % | 36,87 % |
Rodina, priatelia, známi | 62 | 31,31 % | 31,31 % |
TV | 59 | 29,8 % | 29,8 % |
Lekár | 43 | 21,72 % | 21,72 % |
Odborná literatúra | 43 | 21,72 % | 21,72 % |
Škola | 19 | 9,6 % | 9,6 % |
Rádio | 19 | 9,6 % | 9,6 % |
Kombinácia všetkých | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
nepamatam | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
... | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
časopisy, ale ne reklamní | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
nepamatam | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
nemám | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
osobní trenér | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
11. Do akej miery sa necháte ovplyvniť reklamou v oblasti zdravia a zdravého životného štýlu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Takúto reklamu vnímam ale neovplyvňuje ma | 95 | 48,22 % | 47,98 % |
Takúto reklamu nevnímam | 57 | 28,93 % | 28,79 % |
Neviem | 29 | 14,72 % | 14,65 % |
Takúto reklamu vnímam a často je pre mňa podnetom k vyskúšaniu propagovaného | 16 | 8,12 % | 8,08 % |
12. Všimli ste si nejakú kampaň zameranú na podporu zdravého životného štýlu a zdravia?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 88 | 44,67 % | 44,44 % |
ano | 71 | 36,04 % | 35,86 % |
ne | 38 | 19,29 % | 19,19 % |
13. Ak áno, aká kampaň to bola a kde ste si ju všimli?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
kampaň pre zdravé prsia AVON, kampaň pre zdravé srdce Slovenská kardiologická spoločnosť - SASA
-
- bebe dobré ráno - TV - activia - TV - poisťovňa union - TV, internet
Activia
Activia
activia na internete
activia, actimel - tv
bebe
BeBe Dobré ráno
Bebe Dobré ráno - Hnutí za dobrou snídani televize, tisk, internet, in-store
bebe dobré ráno - v tv
Bebe dobré ráno kampaň za raňajky
Bebe dobré ráno, Actimell, Activia
bebe, activia, O2 chytrý život (TV)
Bebe, hnutí za dobrou snídani
Bebe, televize
Bola to kampaň pre americké školy MOVE YOUR BODY , na internete .
Czech run maraton
do prace na kole, internet - youtube
Extremne premeny
Fitness cereálie, televízor
Flora za zdravé srdce
flóra zdravé srdce
hlavne v TV a zamerane hlavne na konzumovanie zdravej stravy
internetová kampaň nike
je jich všude plno, už si nepamatuju
Jem iné - Food revolution od šefkuchára Jamieho Olivera v časopise
jsou všude kolem nás, většinou je ignoruju
Kampaň proti kouření- Kouření může zabíjet, způsobovat rakovinu...na všech krabičkách od cigaret
Kampaň zdravá životospráva.neviem už kde to bolo si nespomínam
Kampaně zaměřené na preventivní prohlídky u lékaře- rakoviny tlustého střeva. V televizi a v tisku. Televizní pořady o lidech bojující s nadváhou. Vegetariánské kampaně na internetu.
Margariny, vyzivove doplnky, pripravky na chudnutie
napríklad reklama na Activiu
např. masírování ze strany výživových poradců na facebooku
Nasycené škodí, což je mj. hodně zavádějící kampaň
ne
neviem
nevsimol som si
orilame, kozmetika v súlade so zdrav. živ. štýlom:D známy ma zaradil do svojho multilevelmerketingového rebríčku ako, z mojej strany, pasívneho člena:)
Posilka tv premeny...
Rama za zdravé ♥
Rama, flóra pre zdravie srdce
reklama na aktiviu, v TV
Reklama v televízií, billboardy - Pite vodu z vodovodu.
reklama v Tv - na sušienky bebe dobré ráno (?)
sušienky BeBe dobré ráno
Svetový deň srdca a kampaňe spojené s ním
TV - Flora - zníženie cholesterolu TV - jugurt activia - napomaha k zlepšeniu trávenia TV, internet - kampaň proti fajčeniu - pluca fajčiara a nefajčiara
TV - Margaríny - Flora, Rama
TV -activia
TV reklama - Cereálie (přestože to ne vždy splňuje zdravý životní styl), jogurty Activia, doplňky stravy, vitamíny např. Centrum
v časopise
v čr žádná
v TV bežala reklama na podporu pitia mlieka a vody z vodovodu
Zijem v Australii a tu je to vsade casto omielane.
Zober loptu, nie drogy
Zober loptu, nie drogy
14. Sledujete nejaký program zameraný na zdravý životný štýl?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nesledujem | 91 | 46,19 % | 45,96 % |
Ste to co jíte | 42 | 21,32 % | 21,21 % |
Extrémne premeny | 41 | 20,81 % | 20,71 % |
Tv noviny (reportáže zamerané na zdravý životný štýl a zdravie) | 39 | 19,8 % | 19,7 % |
Črepiny, Reflex (reportáže zamerané na zdravý životný štýl a zdravie) | 21 | 10,66 % | 10,61 % |
Teleráno, ranné programy | 20 | 10,15 % | 10,1 % |
Magazíny a TV poradne | 20 | 10,15 % | 10,1 % |
tv posilka | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
na internete rôzne blogy ľudí,ktorí sa zaoberajú touto problematikou | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
Weby, RSS, blogy | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
posilka.tv | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
http://jimejinak.cz/ | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
Peklo na taliri | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
nesledujem ich cielene | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
posilka.tv olympiafit s.r.o | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
15. Ovplyvnili Vás nejakým spôsobom prijaté informácie z takýchto programov?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 77 | 39,09 % | 38,89 % |
spíše souhlasím | 50 | 25,38 % | 25,25 % |
spíše nesouhlasím | 26 | 13,2 % | 13,13 % |
souhlasím | 24 | 12,18 % | 12,12 % |
nesouhlasím | 20 | 10,15 % | 10,1 % |
16. Čítate časopisy alebo knihy zamerané na zdravý životný štýl?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Občas | 64 | 32,49 % | 32,32 % |
Zriedka | 63 | 31,98 % | 31,82 % |
Nie, tieto časopisy nečítam | 50 | 25,38 % | 25,25 % |
Áno, tieto časopisy čítam pravidelne | 20 | 10,15 % | 10,1 % |
17. Aký vplyv mali tieto médiá na Váš životný štýl?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
TV | 2.503 | 1.255 |
Rádio | 1.995 | 1.152 |
Časopisy/knihy/tlač | 2.888 | 1.51 |
Internet | 3.284 | 2.011 |
18. Akým spôsobom ovplyvnili Váš životný štýl?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
ak nejaky napad na zlepsenie zivotneho stylu povazujem za rozumny a zaujimavy snazim sa ho vyuzit a preniest do realu...
ani jeden ze jmenovaných můj styl příliš neovlivnil - možná bys zde mohla zařadit také kolonku rodina či lékař - protože právě toto ovlivnilo nejvíce mě (zvlášť, pokud má někdo zdravotní problémy a změna životního stylu je opravdu nutná)
Cvičím pravidelne snažím sa zdravo stravovať .. Nakupujem bioprodukty ...
Dávam pozor čo zjem....nerobíme už toľko zabíjačiek
hlídám si, to co jím a so potraviny obsahují
hodně o něm přemýšlím, hledám informace
jídelníček
Kontroluji potraviny ktere si kupuji ke konzumaci...
motivacia ist dalej a nevzdat sa
myslím že moc neovlivnily byla to spíš má vlastní vůle
Na internete som sa naucila vsetko potrebne k zdravemu zivotnemu stylu
Napríklad som sa riadila radami, ktoré poskytovali.
Nedovedu to posoudit.
Nemám kvůli nim skoro na nic čas
nepatrným
obmedzenie sladkého
Obmedzujem fajcenie a pitie
Obohatili ma o viac informácií
Omezuji slazené nápoje a smažená jídla, vyhledávám si recepty na zeleninová a luštěninová jídla.
Ovplyvnili ho tak aby som si dávala viac pozor na to čo zjem aby som sa pohybovala viac . Jednoducho tým aby som pre seba robila niečo viac .
pozitivnym dufam
pri relácii STE TO CO JíTE SOM SI UVEDOMILA DôLEžITOSť PRíJMU ZDRAVýCH TUKOV V STRAVE
přemýšlím, co jím a v jaký čas
rady o stravovaní
Sběr informací a následování tipů a rad.
Skoro žiadnym, mám svoju hlavu :)
Snažím sa dodržiavať pravidelne stravovanie
Snažím sa nejsť večer, nefajčím
snažím sa žiť zdravšie, cítim sa lepšie
Správné způsoby cvičení, pravidelnost ve stravování, výběr potravin.
Takým spôsobom aby som sa nikdy neprejedala , robila niečo pre svoje telo - aby som mala dostatok pohybu.
ukázali jak efektivně cvičit a stravovat se
Upozornili mě na co se více zaměřit, co je vhodné,...
uvědomění si důležitosti péče o sebe samou
Uvedomujem si že pre svoje zdravie treba niečo robiť
Viac sportujem a zdravsie sa stravujem
Více druhů sportu = nejednostranné zatížení
výber najoptimálnejšieho cvičenia, získanie viac informácii o danom cvičení, získanie nových receptov, nápadov na varenie zravých jedál, informácie o výbere zdravých potravín
Vyzkoušel jsem jejich rady
Začala som o tom viac premýšlať a vzápätí na to cvičiť
začala som sa pravidelne stravovať,pravidelne športovať..pri nakupovaní potravín preferujem ovocie,zeleninu..snažím sa čítať si pozorne zloženie potravín a snažiť sa použiť pri tom svoje doterajšie poznatky získané z médii.
zlepšily, mám více informací, více motivace
Změna návyků, paradigmatu, stravy, pohybu
zmenila som sposob stravovania, viac premyslam nad tym, co sa chystam zjest
zmenila som trosku jedalnicek
zvýšení podílu ovoce a zeleniny
žijem zdravšie
19. Čo iné ovplyvnilo Váš životný štýl?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Svoje vlastné rozhodnutie pre zmenu | 124 | 62,94 % | 62,63 % |
Rodina, priatelia, známi | 88 | 44,67 % | 44,44 % |
Informácie získané v škole | 29 | 14,72 % | 14,65 % |
choroba | 3 | 1,52 % | 1,52 % |
internet | 2 | 1,02 % | 1,01 % |
Ja sama seba. | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
zdravotní stav | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
neviem | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
to,že naše telo je odrazom toho ako sa oň staráme,a všetko sa nám prejaví skôr či neskôr,takže človek sa môže všetkému zlému vyvarovať.Druhá ovplyvnujúca ves asi moja práca vo fitnesscentre a ked velakrát vidím prípady aké ku nám chodia a žiadajú. | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
Duchovní vývoj, ne zrovna ideální zdravotní stav | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
Zhoršenie zdravia, nadváha | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
informácie overené v praxi u známych | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
zdravotný stav- diabetes | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
osobní trenér | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
20. Aký zdroj informácií si najčastejšie vyberáte v prípade záujmu získať informácie o zdravom životnom štýle?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Internet | 112 | 56,85 % | 56,57 % |
Časopisy | 20 | 10,15 % | 10,1 % |
Doktor | 17 | 8,63 % | 8,59 % |
Diskusné fóra, blogy | 16 | 8,12 % | 8,08 % |
Odbornú literatúru | 16 | 8,12 % | 8,08 % |
TV | 10 | 5,08 % | 5,05 % |
Rádio | 2 | 1,02 % | 1,01 % |
nezaujímam sa | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
radu známého | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
ako kedy | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
osobní trenér | 1 | 0,51 % | 0,51 % |
21. Navštevujete na internete stránky venované zdravému životnému štýlu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Občas | 55 | 27,92 % | 27,78 % |
Áno | 53 | 26,9 % | 26,77 % |
Nie | 45 | 22,84 % | 22,73 % |
Zriedka | 44 | 22,34 % | 22,22 % |
22. Ak áno, ako často?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pár krát mesačne | 62 | 36,05 % | 31,31 % |
Tieto stránky navštevujem zriedka | 60 | 34,88 % | 30,3 % |
1-2 x týždenne | 30 | 17,44 % | 15,15 % |
3-6 x týždenne | 10 | 5,81 % | 5,05 % |
Denne | 10 | 5,81 % | 5,05 % |
23. Zhodnoťte nakoľko si myslíte, že je komunikácia nižšie uvedených kampaní dostačujúca?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Kampane proti fajčeniu | 2.878 | 1.498 |
Kampane a programy proti obezite | 2.635 | 1.369 |
Kampane pre zvýšenie pohybovej aktivity | 2.508 | 1.255 |
Kampane za zdravé stravovanie a výživu | 2.909 | 1.169 |
Kampane zamerané na prevenciu pred chorobami | 2.858 | 1.147 |
Kampane proti dorgám | 2.883 | 1.484 |
24. Cítite potrebu silnejšej propagácie zdravia a zdravého životného štýlu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 117 | 59,39 % | 59,09 % |
nevím | 59 | 29,95 % | 29,8 % |
ne | 21 | 10,66 % | 10,61 % |
25. Kde by sa podľa Vás mal zdravý životný štýl komunikovať výraznejšie? (v rodinách, médiách, na školách, inde...)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
v médiách
asi v médiích
celkově všude
hlavne v mediach - najsilnejsi prostriedok na mienkotvorbu
Komunikace dle mého názoru musí vycházet hlavně z rodiny. Právě rodiče učí děti jak mají jíst. Tzn. že pokud mají rodiče špatné návyky, přenesou je tak i na své děti. Tím pádem by se mělo výrazněji komunikovat v médiích a podpořit to i komunikací ve školách. Média působí na rodiče - rodiče působí na děti - děti se o zdravé životním stylu dozví ve škole - a to vše dohromady by mělo vytvořit správné návyky dětí, které je pak v dospělosti budou moci předat zase svým dětem.
médiá
médiá, školy
mediach
Mediach rodine
Myslím si,že v rodinách,pretože len keď občas idete v nedeľu okolo mcdonaldu a vidíte rodiny s deťmi ako do ich malých telíčiek pchajú ten bordel,tak to je na zamyslenie. Tak isto by aj v školách mali klásť väčší dôraz,rovnako aj v stravovacích jedálniach.
Myslím že je to na dobrej úrovni - celkove
na každej úrovni
na skolach
na skolach, v mediach, v rodinach, vsade
Na skolech a v rodine
na školách
na školách
Na školách
Na školách
na školách
na školách
Na školách .
na školách, na pracovisku, v obchodných centrách
na školách, v médiách
Na základních školách a následně i v rodinách; u doktora - v nemocnicích, lékárnách; ve veřejnoprávní TV = ČT (například i na vznikajícím dětském kanálu)
na základních školách, v rodinách, v zaměstnání
Nejen komunikovat, ale hlavně vést příkladem - a rozhodně by tato oblast neměla být pod záštitou farmaceutických firem, těm přece nejde o naše zdraví, ale o profit, který ze zdravého člověka není :)))
Neměla by dětem vůbec nabízet rizikové potraviny.
nevím
od dětství, školy, školky, markating takovýchto věcí by měl být silně integrální
Podľa všetkého mohlo by to byť aj na školách.
Prvotní záměr o ŽS by měl přijít přímo od konkrétní osoby, dále by se měl prosazovat v rodině a ve škole.
Rodičia by mali svoje deti viesť k väčšiemu záujmu o zdravie
rodina
rodina
rodina a skoly
rodinách
Rodiny
Skoly
skoly,media
ss
škola
škola
škola , rodina
škola, média
školy
Školy
školy
školy
školy a mienkotvorné médiá
školy, média
školy, médiá
školy, rodiny
školy, zaměstnání
Učit rodiče, aby mohli učit své děti.
v médiách
V médiách by mali byť viac vysvelované dopady obezity! hlavne TV
v médiích a školách
v médiích, školách
v médiích, ve škole i doma
v práci
V rodinach
v rodinách
V RODINáCH
v rodinách
v rodinách
v rodinách a ve školách
v rodinach a mediach
v rodinách a školách
v rodinách a školách
v rodinách, na školách
v rodinách, ve škole
V rodine
V rodine
v rodine - top je základ
V rodine a v škole
v skolach a rodinach
V školách
v školách
v školách rodinách
v školách, v kruhu priateľov a príbuzných
v škole
v škole, v rodine
V škole,začať treba od detí a cez deti sa dostať k rodičom. AJ lekárom by malo záležať na zdraví svojich pacientov, ale zdravý životný štýl je aj o finančných prostriedkoch. Ak nimi nedisponujete, ťažko si zaplatíte napríklad vstupenku na spinning,zdravé potraviny či bio potraviny.
ve skolach
ve škole by se měl dávat prostor diskuzím a podpoře vyhledávání informací a tvorbě vlastního názoru proti vlivům reklamy
ve všech zmíněných výše
Vsade
všade
všade
všude
všude
vysoké školy
základní školy, apel na rodiče,
Zejména v rodinách, protože toto prostředí formuje naše stravovací zvyky a pohled na zdraví životní styl. V médiích a ve školách jsou mnohdy informace podávány zkresleně, tady by se měl zlepšit způsob, aby byl požadovaný záměr efektivnější.
26. Aký je Váš vek v tomto roku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15-26 | 114 | 57,87 % | 57,58 % |
27-37 | 32 | 16,24 % | 16,16 % |
38-48 | 22 | 11,17 % | 11,11 % |
49-59 | 20 | 10,15 % | 10,1 % |
60 a vyššie | 9 | 4,57 % | 4,55 % |
27. Pohlavie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 118 | 59,9 % | 59,6 % |
Muž | 79 | 40,1 % | 39,9 % |
28. Charakter Vášho zamestnania?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Študent | 86 | 43,65 % | 43,43 % |
Zamestnaný/á | 67 | 34,01 % | 33,84 % |
Podnikateľ /živnostník | 20 | 10,15 % | 10,1 % |
Dôchodca | 10 | 5,08 % | 5,05 % |
Nezamestnaný/á | 9 | 4,57 % | 4,55 % |
Rodičovská dovolenka | 5 | 2,54 % | 2,53 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.