Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Komunikácia zdravého životného štýlu

Komunikácia zdravého životného štýlu

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kristína Štúriková
Šetření:30. 03. 2013 - 14. 04. 2013
Počet respondentů:198
Počet otázek (max/průměr):28 / 25.8
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:00
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý deň,
rada by som Vás požiadala o vyplnenie dotazníka zaoberajúceho sa problematikou zdravého životného štýlu. Cieľom tohto výskumu je zhodnotiť mieru komunikácie zdravia a zdravého životného štýlu.

Keďže jedným zo zvolenej vzorky ste aj vy, ste pre tento výskum nesmierne dôležitý a môžete tak napomôcť k načrtnutiu riešenia prípadnej slabej komunikácie a propagácie zdravia a zdravého životného štýlu.

Ďakujem :)
                                                                                                                                                                                 Kristína Štúriková

Odpovědi respondentů

1. Zaujímate sa o zdravý životný štýl?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano16482,83 %82,83 %  
ne3417,17 %17,17 %  

Graf

2. Čo robíte v rámci zdravého životného štýlu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nefajčím12563,13 %63,13 %  
Cvičím11658,59 %58,59 %  
Zdravo sa stravujem7939,9 %39,9 %  
Nepijem5829,29 %29,29 %  
Podstupujem pravidelné lekárske prehliadky5527,78 %27,78 %  
Užívam doplnky stravy a podporné preparáty4924,75 %24,75 %  
Pre zdravie nerobím nič z vyššie uvedeného126,06 %6,06 %  
Snažím sa zdravo stravovať10,51 %0,51 %  
je mi fajn10,51 %0,51 %  
čítam rôzne príspevky o zdravom životnom štýle10,51 %0,51 %  
snažím se nestresovat10,51 %0,51 %  
v dostatocnom mnozstve spim10,51 %0,51 %  
snaha o zdravou výživu10,51 %0,51 %  
udržuju psychickou a duchovní pohodu10,51 %0,51 %  
dostatek pohybu10,51 %0,51 %  

Graf

3. Koľko hodín týždenne venujete športu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-27236,36 %36,36 %  
3-55829,29 %29,29 %  
03417,17 %17,17 %  
6-102613,13 %13,13 %  
10 a viac84,04 %4,04 %  

Graf

4. Pokiaľ sa zdravo stravujete. Čo to pre Vás znamená?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jem veľa ovocia a zeleniny11256,57 %56,57 %  
Obmedzujem konzumáciu sladkostí8944,95 %44,95 %  
Vyhýbam sa smaženým jedlám8743,94 %43,94 %  
Nejem večer4522,73 %22,73 %  
Jem malé porcie 5 x denne4522,73 %22,73 %  
Snažím sa jesť skôr biele mäso a ryby4020,2 %20,2 %  
Strážim si príjem tukov, cukrov a bielkovín v strave3417,17 %17,17 %  
nestravujem sa zdravo3316,67 %16,67 %  
Kupujem a bio potraviny2110,61 %10,61 %  
nestravujem sa zdravo :D10,51 %0,51 %  
študujem etikety na jedlách čo vlastne kupujem a následne na to jem10,51 %0,51 %  
jem veľké porcie 5-8 x denne10,51 %0,51 %  
jím vegansky s občasným masem nebo mléčnými výrobky 10,51 %0,51 %  
nejem veľké porcie , neprejedám sa10,51 %0,51 %  
jedavam v presnych casovych intervaloch10,51 %0,51 %  

Graf

5. Z akých zdrojov čerpáte informácie o zdraví a zdravom životnom štýle?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet14573,23 %73,23 %  
Časopisy, letáky7839,39 %39,39 %  
Rodina, priatelia, známi6532,83 %32,83 %  
TV5326,77 %26,77 %  
Knihy zaoberajúce sa touto problematikou3819,19 %19,19 %  
Lekár3015,15 %15,15 %  
Rádio157,58 %7,58 %  
Zámerne nevyhľadávam žiadne zdroje136,57 %6,57 %  
Fitness poradca/tréner10,51 %0,51 %  
necerpam:)10,51 %0,51 %  
Jak si tělo řekne.10,51 %0,51 %  
osobní trenér10,51 %0,51 %  

Graf

6. Viete koľko litrov tekutiny je potrebných pre dodržanie pitného režimu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18794,44 %94,44 %  
ne115,56 %5,56 %  

Graf

7. Viete čo je BMI a aký je ten Váš?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno viem čo to je a poznám ten svoj10653,54 %53,54 %  
Áno viem čo to je ale nepoznám svoj5226,26 %26,26 %  
Nie neviem3919,7 %19,7 %  
Áno, viem čo to je a poznám ten svoj10,51 %0,51 %  

Graf

8. Viete o rizikách zvýšeného cholesterolu a sledujete svoje ukazovatele?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno viem ale nepoznám svoje hodnoty12161,11 %61,11 %  
Áno viem o rizikách a hodnoty pravidelne sledujem6231,31 %31,31 %  
Nie neviem157,58 %7,58 %  

Graf

9. Ste si vedomý, koľko kilokalórií (Kcal) by ste mali denne prijať?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10955,05 %55,05 %  
ano8944,95 %44,95 %  

Graf

10. Odkiaľ máte všetky tieto informácie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet13065,66 %65,66 %  
Časopisy, reklamné tlačoviny7336,87 %36,87 %  
Rodina, priatelia, známi6231,31 %31,31 %  
TV5929,8 %29,8 %  
Lekár4321,72 %21,72 %  
Odborná literatúra4321,72 %21,72 %  
Škola199,6 %9,6 %  
Rádio199,6 %9,6 %  
Kombinácia všetkých10,51 %0,51 %  
nepamatam10,51 %0,51 %  
...10,51 %0,51 %  
časopisy, ale ne reklamní10,51 %0,51 %  
nepamatam10,51 %0,51 %  
nemám10,51 %0,51 %  
osobní trenér10,51 %0,51 %  

Graf

11. Do akej miery sa necháte ovplyvniť reklamou v oblasti zdravia a zdravého životného štýlu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Takúto reklamu vnímam ale neovplyvňuje ma9548,22 %47,98 %  
Takúto reklamu nevnímam5728,93 %28,79 %  
Neviem2914,72 %14,65 %  
Takúto reklamu vnímam a často je pre mňa podnetom k vyskúšaniu propagovaného168,12 %8,08 %  

Graf

12. Všimli ste si nejakú kampaň zameranú na podporu zdravého životného štýlu a zdravia?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím8844,67 %44,44 %  
ano7136,04 %35,86 %  
ne3819,29 %19,19 %  

Graf

13. Ak áno, aká kampaň to bola a kde ste si ju všimli?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

kampaň pre zdravé prsia AVON, kampaň pre zdravé srdce Slovenská kardiologická spoločnosť - SASA

-

- bebe dobré ráno - TV - activia - TV - poisťovňa union - TV, internet

Activia

Activia

activia na internete

activia, actimel - tv

bebe

BeBe Dobré ráno

Bebe Dobré ráno - Hnutí za dobrou snídani televize, tisk, internet, in-store

bebe dobré ráno - v tv

Bebe dobré ráno kampaň za raňajky

Bebe dobré ráno, Actimell, Activia

bebe, activia, O2 chytrý život (TV)

Bebe, hnutí za dobrou snídani

Bebe, televize

Bola to kampaň pre americké školy MOVE YOUR BODY , na internete .

Czech run maraton

do prace na kole, internet - youtube

Extremne premeny

Fitness cereálie, televízor

Flora za zdravé srdce

flóra zdravé srdce

hlavne v TV a zamerane hlavne na konzumovanie zdravej stravy

internetová kampaň nike

je jich všude plno, už si nepamatuju

Jem iné - Food revolution od šefkuchára Jamieho Olivera v časopise

jsou všude kolem nás, většinou je ignoruju

Kampaň proti kouření- Kouření může zabíjet, způsobovat rakovinu...na všech krabičkách od cigaret

Kampaň zdravá životospráva.neviem už kde to bolo si nespomínam

Kampaně zaměřené na preventivní prohlídky u lékaře- rakoviny tlustého střeva. V televizi a v tisku. Televizní pořady o lidech bojující s nadváhou. Vegetariánské kampaně na internetu.

Margariny, vyzivove doplnky, pripravky na chudnutie

napríklad reklama na Activiu

např. masírování ze strany výživových poradců na facebooku

Nasycené škodí, což je mj. hodně zavádějící kampaň

ne

neviem

nevsimol som si

orilame, kozmetika v súlade so zdrav. živ. štýlom:D známy ma zaradil do svojho multilevelmerketingového rebríčku ako, z mojej strany, pasívneho člena:)

Posilka tv premeny...

Rama za zdravé ♥

Rama, flóra pre zdravie srdce

reklama na aktiviu, v TV

Reklama v televízií, billboardy - Pite vodu z vodovodu.

reklama v Tv - na sušienky bebe dobré ráno (?)

sušienky BeBe dobré ráno

Svetový deň srdca a kampaňe spojené s ním

TV - Flora - zníženie cholesterolu TV - jugurt activia - napomaha k zlepšeniu trávenia TV, internet - kampaň proti fajčeniu - pluca fajčiara a nefajčiara

TV - Margaríny - Flora, Rama

TV -activia

TV reklama - Cereálie (přestože to ne vždy splňuje zdravý životní styl), jogurty Activia, doplňky stravy, vitamíny např. Centrum

v časopise

v čr žádná

v TV bežala reklama na podporu pitia mlieka a vody z vodovodu

Zijem v Australii a tu je to vsade casto omielane.

Zober loptu, nie drogy

Zober loptu, nie drogy

14. Sledujete nejaký program zameraný na zdravý životný štýl?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nesledujem9146,19 %45,96 %  
Ste to co jíte4221,32 %21,21 %  
Extrémne premeny4120,81 %20,71 %  
Tv noviny (reportáže zamerané na zdravý životný štýl a zdravie)3919,8 %19,7 %  
Črepiny, Reflex (reportáže zamerané na zdravý životný štýl a zdravie)2110,66 %10,61 %  
Teleráno, ranné programy2010,15 %10,1 %  
Magazíny a TV poradne2010,15 %10,1 %  
tv posilka10,51 %0,51 %  
na internete rôzne blogy ľudí,ktorí sa zaoberajú touto problematikou10,51 %0,51 %  
Weby, RSS, blogy10,51 %0,51 %  
posilka.tv10,51 %0,51 %  
http://jimejinak.cz/10,51 %0,51 %  
Peklo na taliri10,51 %0,51 %  
nesledujem ich cielene10,51 %0,51 %  
posilka.tv olympiafit s.r.o 10,51 %0,51 %  

Graf

15. Ovplyvnili Vás nejakým spôsobom prijaté informácie z takýchto programov?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím7739,09 %38,89 %  
spíše souhlasím5025,38 %25,25 %  
spíše nesouhlasím2613,2 %13,13 %  
souhlasím2412,18 %12,12 %  
nesouhlasím2010,15 %10,1 %  

Graf

16. Čítate časopisy alebo knihy zamerané na zdravý životný štýl?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas6432,49 %32,32 %  
Zriedka6331,98 %31,82 %  
Nie, tieto časopisy nečítam5025,38 %25,25 %  
Áno, tieto časopisy čítam pravidelne2010,15 %10,1 %  

Graf

17. Aký vplyv mali tieto médiá na Váš životný štýl?

1-najmenej 5-najviac

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
TV2.5031.255
Rádio1.9951.152
Časopisy/knihy/tlač2.8881.51
Internet3.2842.011

Graf

18. Akým spôsobom ovplyvnili Váš životný štýl?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ak nejaky napad na zlepsenie zivotneho stylu povazujem za rozumny a zaujimavy snazim sa ho vyuzit a preniest do realu...

ani jeden ze jmenovaných můj styl příliš neovlivnil - možná bys zde mohla zařadit také kolonku rodina či lékař - protože právě toto ovlivnilo nejvíce mě (zvlášť, pokud má někdo zdravotní problémy a změna životního stylu je opravdu nutná)

Cvičím pravidelne snažím sa zdravo stravovať .. Nakupujem bioprodukty ...

Dávam pozor čo zjem....nerobíme už toľko zabíjačiek

hlídám si, to co jím a so potraviny obsahují

hodně o něm přemýšlím, hledám informace

jídelníček

Kontroluji potraviny ktere si kupuji ke konzumaci...

motivacia ist dalej a nevzdat sa

myslím že moc neovlivnily byla to spíš má vlastní vůle

Na internete som sa naucila vsetko potrebne k zdravemu zivotnemu stylu

Napríklad som sa riadila radami, ktoré poskytovali.

Nedovedu to posoudit.

Nemám kvůli nim skoro na nic čas

nepatrným

obmedzenie sladkého

Obmedzujem fajcenie a pitie

Obohatili ma o viac informácií

Omezuji slazené nápoje a smažená jídla, vyhledávám si recepty na zeleninová a luštěninová jídla.

Ovplyvnili ho tak aby som si dávala viac pozor na to čo zjem aby som sa pohybovala viac . Jednoducho tým aby som pre seba robila niečo viac .

pozitivnym dufam

pri relácii STE TO CO JíTE SOM SI UVEDOMILA DôLEžITOSť PRíJMU ZDRAVýCH TUKOV V STRAVE

přemýšlím, co jím a v jaký čas

rady o stravovaní

Sběr informací a následování tipů a rad.

Skoro žiadnym, mám svoju hlavu :)

Snažím sa dodržiavať pravidelne stravovanie

Snažím sa nejsť večer, nefajčím

snažím sa žiť zdravšie, cítim sa lepšie

Správné způsoby cvičení, pravidelnost ve stravování, výběr potravin.

Takým spôsobom aby som sa nikdy neprejedala , robila niečo pre svoje telo - aby som mala dostatok pohybu.

ukázali jak efektivně cvičit a stravovat se

Upozornili mě na co se více zaměřit, co je vhodné,...

uvědomění si důležitosti péče o sebe samou

Uvedomujem si že pre svoje zdravie treba niečo robiť

Viac sportujem a zdravsie sa stravujem

Více druhů sportu = nejednostranné zatížení

výber najoptimálnejšieho cvičenia, získanie viac informácii o danom cvičení, získanie nových receptov, nápadov na varenie zravých jedál, informácie o výbere zdravých potravín

Vyzkoušel jsem jejich rady

Začala som o tom viac premýšlať a vzápätí na to cvičiť

začala som sa pravidelne stravovať,pravidelne športovať..pri nakupovaní potravín preferujem ovocie,zeleninu..snažím sa čítať si pozorne zloženie potravín a snažiť sa použiť pri tom svoje doterajšie poznatky získané z médii.

zlepšily, mám více informací, více motivace

Změna návyků, paradigmatu, stravy, pohybu

zmenila som sposob stravovania, viac premyslam nad tym, co sa chystam zjest

zmenila som trosku jedalnicek

zvýšení podílu ovoce a zeleniny

žijem zdravšie

19. Čo iné ovplyvnilo Váš životný štýl?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Svoje vlastné rozhodnutie pre zmenu12462,94 %62,63 %  
Rodina, priatelia, známi8844,67 %44,44 %  
Informácie získané v škole2914,72 %14,65 %  
choroba31,52 %1,52 %  
internet21,02 %1,01 %  
Ja sama seba.10,51 %0,51 %  
zdravotní stav10,51 %0,51 %  
neviem10,51 %0,51 %  
to,že naše telo je odrazom toho ako sa oň staráme,a všetko sa nám prejaví skôr či neskôr,takže človek sa môže všetkému zlému vyvarovať.Druhá ovplyvnujúca ves asi moja práca vo fitnesscentre a ked velakrát vidím prípady aké ku nám chodia a žiadajú.10,51 %0,51 %  
Duchovní vývoj, ne zrovna ideální zdravotní stav10,51 %0,51 %  
Zhoršenie zdravia, nadváha10,51 %0,51 %  
informácie overené v praxi u známych10,51 %0,51 %  
zdravotný stav- diabetes10,51 %0,51 %  
osobní trenér10,51 %0,51 %  

Graf

20. Aký zdroj informácií si najčastejšie vyberáte v prípade záujmu získať informácie o zdravom životnom štýle?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet11256,85 %56,57 %  
Časopisy2010,15 %10,1 %  
Doktor178,63 %8,59 %  
Diskusné fóra, blogy168,12 %8,08 %  
Odbornú literatúru168,12 %8,08 %  
TV105,08 %5,05 %  
Rádio21,02 %1,01 %  
nezaujímam sa10,51 %0,51 %  
radu známého10,51 %0,51 %  
ako kedy10,51 %0,51 %  
osobní trenér10,51 %0,51 %  

Graf

21. Navštevujete na internete stránky venované zdravému životnému štýlu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas5527,92 %27,78 %  
Áno5326,9 %26,77 %  
Nie4522,84 %22,73 %  
Zriedka4422,34 %22,22 %  

Graf

22. Ak áno, ako často?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pár krát mesačne6236,05 %31,31 %  
Tieto stránky navštevujem zriedka6034,88 %30,3 %  
1-2 x týždenne3017,44 %15,15 %  
3-6 x týždenne105,81 %5,05 %  
Denne105,81 %5,05 %  

Graf

23. Zhodnoťte nakoľko si myslíte, že je komunikácia nižšie uvedených kampaní dostačujúca?

1-slabá komunikácia, 5-silná komunikácia

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Kampane proti fajčeniu2.8781.498
Kampane a programy proti obezite2.6351.369
Kampane pre zvýšenie pohybovej aktivity2.5081.255
Kampane za zdravé stravovanie a výživu2.9091.169
Kampane zamerané na prevenciu pred chorobami2.8581.147
Kampane proti dorgám2.8831.484

Graf

24. Cítite potrebu silnejšej propagácie zdravia a zdravého životného štýlu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11759,39 %59,09 %  
nevím5929,95 %29,8 %  
ne2110,66 %10,61 %  

Graf

25. Kde by sa podľa Vás mal zdravý životný štýl komunikovať výraznejšie? (v rodinách, médiách, na školách, inde...)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

v médiách

asi v médiích

celkově všude

hlavne v mediach - najsilnejsi prostriedok na mienkotvorbu

Komunikace dle mého názoru musí vycházet hlavně z rodiny. Právě rodiče učí děti jak mají jíst. Tzn. že pokud mají rodiče špatné návyky, přenesou je tak i na své děti. Tím pádem by se mělo výrazněji komunikovat v médiích a podpořit to i komunikací ve školách. Média působí na rodiče - rodiče působí na děti - děti se o zdravé životním stylu dozví ve škole - a to vše dohromady by mělo vytvořit správné návyky dětí, které je pak v dospělosti budou moci předat zase svým dětem.

médiá

médiá, školy

mediach

Mediach rodine

Myslím si,že v rodinách,pretože len keď občas idete v nedeľu okolo mcdonaldu a vidíte rodiny s deťmi ako do ich malých telíčiek pchajú ten bordel,tak to je na zamyslenie. Tak isto by aj v školách mali klásť väčší dôraz,rovnako aj v stravovacích jedálniach.

Myslím že je to na dobrej úrovni - celkove

na každej úrovni

na skolach

na skolach, v mediach, v rodinach, vsade

Na skolech a v rodine

na školách

na školách

Na školách

Na školách

na školách

na školách

Na školách .

na školách, na pracovisku, v obchodných centrách

na školách, v médiách

Na základních školách a následně i v rodinách; u doktora - v nemocnicích, lékárnách; ve veřejnoprávní TV = ČT (například i na vznikajícím dětském kanálu)

na základních školách, v rodinách, v zaměstnání

Nejen komunikovat, ale hlavně vést příkladem - a rozhodně by tato oblast neměla být pod záštitou farmaceutických firem, těm přece nejde o naše zdraví, ale o profit, který ze zdravého člověka není :)))

Neměla by dětem vůbec nabízet rizikové potraviny.

nevím

od dětství, školy, školky, markating takovýchto věcí by měl být silně integrální

Podľa všetkého mohlo by to byť aj na školách.

Prvotní záměr o ŽS by měl přijít přímo od konkrétní osoby, dále by se měl prosazovat v rodině a ve škole.

Rodičia by mali svoje deti viesť k väčšiemu záujmu o zdravie

rodina

rodina

rodina a skoly

rodinách

Rodiny

Skoly

skoly,media

ss

škola

škola

škola , rodina

škola, média

školy

Školy

školy

školy

školy a mienkotvorné médiá

školy, média

školy, médiá

školy, rodiny

školy, zaměstnání

Učit rodiče, aby mohli učit své děti.

v médiách

V médiách by mali byť viac vysvelované dopady obezity! hlavne TV

v médiích a školách

v médiích, školách

v médiích, ve škole i doma

v práci

V rodinach

v rodinách

V RODINáCH

v rodinách

v rodinách

v rodinách a ve školách

v rodinach a mediach

v rodinách a školách

v rodinách a školách

v rodinách, na školách

v rodinách, ve škole

V rodine

V rodine

v rodine - top je základ

V rodine a v škole

v skolach a rodinach

V školách

v školách

v školách rodinách

v školách, v kruhu priateľov a príbuzných

v škole

v škole, v rodine

V škole,začať treba od detí a cez deti sa dostať k rodičom. AJ lekárom by malo záležať na zdraví svojich pacientov, ale zdravý životný štýl je aj o finančných prostriedkoch. Ak nimi nedisponujete, ťažko si zaplatíte napríklad vstupenku na spinning,zdravé potraviny či bio potraviny.

ve skolach

ve škole by se měl dávat prostor diskuzím a podpoře vyhledávání informací a tvorbě vlastního názoru proti vlivům reklamy

ve všech zmíněných výše

Vsade

všade

všade

všude

všude

vysoké školy

základní školy, apel na rodiče,

Zejména v rodinách, protože toto prostředí formuje naše stravovací zvyky a pohled na zdraví životní styl. V médiích a ve školách jsou mnohdy informace podávány zkresleně, tady by se měl zlepšit způsob, aby byl požadovaný záměr efektivnější.

26. Aký je Váš vek v tomto roku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-2611457,87 %57,58 %  
27-373216,24 %16,16 %  
38-482211,17 %11,11 %  
49-592010,15 %10,1 %  
60 a vyššie94,57 %4,55 %  

Graf

27. Pohlavie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena11859,9 %59,6 %  
Muž7940,1 %39,9 %  

Graf

28. Charakter Vášho zamestnania?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Študent8643,65 %43,43 %  
Zamestnaný/á6734,01 %33,84 %  
Podnikateľ /živnostník2010,15 %10,1 %  
Dôchodca105,08 %5,05 %  
Nezamestnaný/á94,57 %4,55 %  
Rodičovská dovolenka52,54 %2,53 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 8 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Čo robíte v rámci zdravého životného štýlu?

  • odpověď Cvičím:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 6-10 na otázku 3. Koľko hodín týždenne venujete športu?
  • odpověď Nefajčím:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nepijem na otázku 2. Čo robíte v rámci zdravého životného štýlu?

5. Z akých zdrojov čerpáte informácie o zdraví a zdravom životnom štýle?

  • odpověď Časopisy, letáky:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Áno, tieto časopisy čítam pravidelne na otázku 16. Čítate časopisy alebo knihy zamerané na zdravý životný štýl?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Časopisy na otázku 20. Aký zdroj informácií si najčastejšie vyberáte v prípade záujmu získať informácie o zdravom životnom štýle?

9. Ste si vedomý, koľko kilokalórií (Kcal) by ste mali denne prijať?

  • odpověď ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 6. Viete koľko litrov tekutiny je potrebných pre dodržanie pitného režimu?

10. Odkiaľ máte všetky tieto informácie?

  • odpověď TV:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rádio na otázku 10. Odkiaľ máte všetky tieto informácie?

21. Navštevujete na internete stránky venované zdravému životnému štýlu?

  • odpověď Áno:
    • 3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Denne na otázku 22. Ak áno, ako často?
  • odpověď Nie:
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dôchodca na otázku 28. Charakter Vášho zamestnania?

24. Cítite potrebu silnejšej propagácie zdravia a zdravého životného štýlu?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Odbornú literatúru na otázku 20. Aký zdroj informácií si najčastejšie vyberáte v prípade záujmu získať informácie o zdravom životnom štýle?

26. Aký je Váš vek v tomto roku?

  • odpověď 15-26:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Študent na otázku 28. Charakter Vášho zamestnania?

27. Pohlavie?

  • odpověď Muž:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podnikateľ /živnostník na otázku 28. Charakter Vášho zamestnania?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Zaujímate sa o zdravý životný štýl?

2. Čo robíte v rámci zdravého životného štýlu?

3. Koľko hodín týždenne venujete športu?

4. Pokiaľ sa zdravo stravujete. Čo to pre Vás znamená?

5. Z akých zdrojov čerpáte informácie o zdraví a zdravom životnom štýle?

6. Viete koľko litrov tekutiny je potrebných pre dodržanie pitného režimu?

7. Viete čo je BMI a aký je ten Váš?

8. Viete o rizikách zvýšeného cholesterolu a sledujete svoje ukazovatele?

9. Ste si vedomý, koľko kilokalórií (Kcal) by ste mali denne prijať?

10. Odkiaľ máte všetky tieto informácie?

11. Do akej miery sa necháte ovplyvniť reklamou v oblasti zdravia a zdravého životného štýlu?

12. Všimli ste si nejakú kampaň zameranú na podporu zdravého životného štýlu a zdravia?

14. Sledujete nejaký program zameraný na zdravý životný štýl?

15. Ovplyvnili Vás nejakým spôsobom prijaté informácie z takýchto programov?

16. Čítate časopisy alebo knihy zamerané na zdravý životný štýl?

17. Aký vplyv mali tieto médiá na Váš životný štýl?

19. Čo iné ovplyvnilo Váš životný štýl?

20. Aký zdroj informácií si najčastejšie vyberáte v prípade záujmu získať informácie o zdravom životnom štýle?

21. Navštevujete na internete stránky venované zdravému životnému štýlu?

22. Ak áno, ako často?

23. Zhodnoťte nakoľko si myslíte, že je komunikácia nižšie uvedených kampaní dostačujúca?

24. Cítite potrebu silnejšej propagácie zdravia a zdravého životného štýlu?

26. Aký je Váš vek v tomto roku?

27. Pohlavie?

28. Charakter Vášho zamestnania?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Zaujímate sa o zdravý životný štýl?

2. Čo robíte v rámci zdravého životného štýlu?

3. Koľko hodín týždenne venujete športu?

4. Pokiaľ sa zdravo stravujete. Čo to pre Vás znamená?

5. Z akých zdrojov čerpáte informácie o zdraví a zdravom životnom štýle?

6. Viete koľko litrov tekutiny je potrebných pre dodržanie pitného režimu?

7. Viete čo je BMI a aký je ten Váš?

8. Viete o rizikách zvýšeného cholesterolu a sledujete svoje ukazovatele?

9. Ste si vedomý, koľko kilokalórií (Kcal) by ste mali denne prijať?

10. Odkiaľ máte všetky tieto informácie?

11. Do akej miery sa necháte ovplyvniť reklamou v oblasti zdravia a zdravého životného štýlu?

12. Všimli ste si nejakú kampaň zameranú na podporu zdravého životného štýlu a zdravia?

14. Sledujete nejaký program zameraný na zdravý životný štýl?

15. Ovplyvnili Vás nejakým spôsobom prijaté informácie z takýchto programov?

16. Čítate časopisy alebo knihy zamerané na zdravý životný štýl?

17. Aký vplyv mali tieto médiá na Váš životný štýl?

19. Čo iné ovplyvnilo Váš životný štýl?

20. Aký zdroj informácií si najčastejšie vyberáte v prípade záujmu získať informácie o zdravom životnom štýle?

21. Navštevujete na internete stránky venované zdravému životnému štýlu?

22. Ak áno, ako často?

23. Zhodnoťte nakoľko si myslíte, že je komunikácia nižšie uvedených kampaní dostačujúca?

24. Cítite potrebu silnejšej propagácie zdravia a zdravého životného štýlu?

26. Aký je Váš vek v tomto roku?

27. Pohlavie?

28. Charakter Vášho zamestnania?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Štúriková, K.Komunikácia zdravého životného štýlu (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://komunikacia-zdraveho-zivotne.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.