Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Dobrý den. Ráda bych Vás požádala o vyplnění krátkého anonymního dotazníku, jehož výsledky budou využity při zpracování mé absolventské práce na VOŠ v Havířově a také by měly přispět ke zlepšení komunikačních dovedností pracovníků ve veřejné správě. Dotazník je určen pro osoby starší 18ti let.
Předem děkuji za Vaši vstřícnost.
Odpovědi respondentů
1. Jakým stylem Vás úředník/ice pozdravil/a a přijal/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Pozdravil a navázal oční kontakt
63
63 %
63 %
Pozdravil, ale nenavázal oční kontakt
31
31 %
31 %
Nepozdravil, pouze navázal oční kontakt
4
4 %
4 %
Nepozdravil, ani nenavázal oční kontakt
2
2 %
2 %
2. Byla Vám nabídnuta židle k sezení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
65
65 %
65 %
Ne
28
28 %
28 %
Tato možnost zde nebyla
7
7 %
7 %
3. Dal/a Vám úředník/nice dostatek prostoru pro sdělení Vašeho požadavku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
73
73 %
73 %
Ne, ale přerušení bylo na místě, pokládal jsem doplňující otázky
14
14 %
14 %
Ne, přerušil mně velice netaktně
13
13 %
13 %
4. Jaká byla intenzita očního kontaktu ze strany úředníka/ice?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Adekvátní
63
63 %
63 %
Velice malý
31
31 %
31 %
Příliš intenzivní, až nepříjemný
6
6 %
6 %
5. Jakým tempem úředník hovořil?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Přiměřeným tempem
79
79 %
79 %
Příliš rychle
11
11 %
11 %
Zbytečně pomalu
10
10 %
10 %
6. Jakou hlasitostí úředník/ice hovořil/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Úměrně s prostředím a situací
86
86 %
86 %
Příliš potichu
10
10 %
10 %
Příliš hlasitě až rušivě
4
4 %
4 %
7. Jakým stylem řeči s Vámi hovořil/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Snažila se ji přizpůsobit mým možnostem
70
70 %
70 %
Příliš odborně
26
26 %
26 %
Příliš hovorově, neodborně
4
4 %
4 %
8. Jak úředník/ice hovořil/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spisovně
91
91 %
91 %
Nespisovně (např. krásnej, velkej a pod.)
9
9 %
9 %
9. Jaká byla kvalita řeči?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Řeč byla plynulá, bez většího obsahu vatových slov (jako, tedy, vlastně, hmmm,...)
67
67 %
67 %
Řeč byla plynulá, ale obsahovala mnoho vatových slov
23
23 %
23 %
Řeč byla nesouvislá, a navíc obsahovala mnoho vatových slov
6
6 %
6 %
Řeč byla nesouvislá, bez obsahu vatových slov
4
4 %
4 %
10. Jakým dojmem na Vás úředník/ice působila?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Neutrálně
43
43 %
43 %
Spíše pozitivně, vstřícně
42
42 %
42 %
Spíše negativně, arogantně
15
15 %
15 %
11. Byl jste spokojen s vizáží úředníka?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ANO (přijatelné oblečení + make-up, upravené nehty,…)
91
91 %
91 %
spíše NE (nevhodné oblečení + make-up, neupravené nehty,…)
9
9 %
9 %
12. Rušily Vás nějaké fyzické šumy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nic výrazného mně nerušilo
68
68 %
68 %
Vyřizování osobních telefonů
14
14 %
14 %
Bouchání šuplíky či skříňkami
4
4 %
4 %
Hlasitě puštěné rádio
3
3 %
3 %
zapisování do počítače
3
3 %
3 %
Jiné: (doplňte)
2
2 %
2 %
Ťukání nehty nebo perem o stůl
2
2 %
2 %
Telefonování druhé úřednice ve společné kanceláři
1
1 %
1 %
Svačení úředníka s kterým probíhala komunikace
1
1 %
1 %
Druhý úřední vyřizující si soukromý hovor.
1
1 %
1 %
komunikace s ostatními členy kanceláře
1
1 %
1 %
rozhovor s její kolegyní, kde probírali osobní věci
1
1 %
1 %
hovor od vedlejší přepážky
1
1 %
1 %
Roztěkanost
1
1 %
1 %
nic
1
1 %
1 %
Nic nerušilo
1
1 %
1 %
hlasité chování dalších klientů čekajících na vyřízení svých záležitostí za dveřmi, opakované vstupování, přestože čekající klient viděl, že úřednice má jednání s jiným klientem
1
1 %
1 %
druhá úřednice, která byla ve stejné místnosti
1
1 %
1 %
vedlejší jednající úředník
1
1 %
1 %
Vyřizování služebních hovorů
1
1 %
1 %
Vyřizování služebních telefonů
1
1 %
1 %
Vyzvánění telefonů
1
1 %
1 %
Houpání na židli, žvýkačka v puse
1
1 %
1 %
13. Rušily Vás nějaké fyziologické šumy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nic výrazného mně nerušilo
92
92 %
92 %
Přílišná gestikulace rukama, máchání rukama, ....
4
4 %
4 %
Jiné: (doplňte)
2
2 %
2 %
Tiky, zívání, pokašlávání,....
2
2 %
2 %
Mlaskání
1
1 %
1 %
stěžování si, že mají moc práce
1
1 %
1 %
14. Jak jste byl/a celkově spokojen/a s komunikačními dovednostmi úředníka?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Byl/a jsem spokojen/a
54
54 %
54 %
Byl/a jsem velice spokojen/a
31
31 %
31 %
Byl/a jsem nespokojen/a
14
14 %
14 %
Byl/a jsem silně nespokojen/a
1
1 %
1 %
15. V případě výběru možnosti b, c, d u otázky č. 14 uveďte svými slovy důvod tohoto výběru
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
a
8
8 %
8 %
ůřednice púsobila nervózně
3
3 %
3 %
.
3
3 %
3 %
-
2
2 %
2 %
Viz. Odpovědi v dotazníku.
1
1 %
1 %
Vybrala jsem možnost 14 a
1
1 %
1 %
To snad stačí.
1
1 %
1 %
byla prijemna
1
1 %
1 %
Rozptylovali mně 2 další úředníci neustále pochodující po kanceláři.
1
1 %
1 %
Arogance, absence empatie, neschopnost dostatečné pomoci - seznámila pouze s povinnostmi, nikoliv s mými právy.
1
1 %
1 %
ostatní odpovědi
BYLA JSEM SPOKOJENA byla jsem velice spokojena úředník mi nebyl schopen vysvětlit můj problém velice příjemná uřednice jsou arogantní v pohodě Byla jsem spokojená s gestikulací, výběrem slov, ochotou poradit a pomocí, člověk na svém místě, paní na Matrice věděla, kde přesně ověřit jméno dítěte, aby bylo uvedeno správně spisovně. Žádné zdržování, rychlost psaní na PC. průměr 100% spokojenost to nebyla, proto jsem zvolila odpověď B. Důvodem je to, že úřednice při komunikaci zároveň vyplňovala formuláře na PC. komunikace by mohla být úměrná tomu, že přijde laik který nerozumí jejich nařízení:) vyřízeno vše bez problémů zatím jsem neměla nějaký velký problém s úředníky... jednání bylo rychlé, stručné a věcné... 0 Jelikož úřednice byla velmi neochotná a arogantní, nejde než zvolit nespokojenost Vyřídila jsem co jsem potřebovala, bez zbytečného dalšího doplnění dokumentů a vysvětlení bylo taky ok. Velice spokojená bych byla kdyby tam byl oční kontakt a třeba i nějaký úsměv. nemela jsem duvod byt nespokojena,dokazu vyrizovat v klidu a rozumem sobe vlastnim,takze si dokazu sjednat poradek pokud se mi neco nelibi,nebo nerozumim apod. člověk si připadá, že obtěžuje bo Na úředníkovi bylo vidět, že náš rozhovor chce mít co nejrychleji zasebou. byla jsem velice ze vším spokojená děkuji Celý rozhovor mohu posoudit kladně, ale občas se stalo, že se úřednice zasekla či nedokázala přesně pochopit mou otázku. jednalo se o průměr , úředník ani nezklamal ani excelentně nezabodoval Úřednice se mi snažila vše vysvětlit až příliš volali velmi jednoduchá slova a jednoduché věty Co jsem potřebovala vědět tak mi uřednice vyšla vstřic,čim si nebyla jistá sama ochotně zavolala jiné uřednici. vše vpořádku paní úřednice byla příjemná, nemám žádné výhrady byla jsem jednoduše spokojena,žádost byla vyřízena na co jsem se zeptala,dostala jsem odpověď,ale musela jsem se ptát,úřednice neměla moc zájem nebo čas se mi věnovat.Ale vše vyřízeno:-) Vše vyřízeno, rychle, efektivně. Byla jsem spokojená :o) bla bla bla Dle mého názoru nebyl výkon úředníce 100% erhzdzfktu mrzout,hodně cítit potem... zná svou práci... Naštěstí jsem natrefila na příjemnou a ochotnou paní... úřednice byla nepříjemná a neochotná Odpověď b jsem dala,protože se mi stalo snad jen jednou,že úředník neměl komuni.dovednosti. byla sem spokojena co jsem potřebovala vyřídit jsem vyřídila, ale stejně chození na úřady a vůbec kontakt s úředníky moc nemám ráda, pokud nemusím, raději vše vyřizuji přes internet nebo telefonicky. odpověděla jsem a Paní uřednice mi přišla namyšlená a že se na mě kouká že je něco víc než já když mám dvě děti a každé z jiným partnerem!!Tohle mi hodně vadí když paní neví proč a jak!!!Jinak mi vyhověla se vším co jsem potřebovala profesionálnost nelze odeslat každy uřednik je jiny,neda se to specifikovat na všechny stejně pani byla ochotna pomoci a poradit . Záleží na koho narazíte,ale ve většině případů jsou lidé na úřadech vstřícní,teda pokud to nejsou úředníci z úřadu v havířově,tady je to děs. Vyřídila jsem to, co jsem potřebovala a i přes komlikace nefungování systému paní úřednice věděla, co má dělat. Dostala jsem to,kvůli čeho jsem ta byla. *** Byla jsem spokojena protože se mi věnovala a vše dostatečně vysvětlila. prostě spokojenost zájem Obě jsme vyřešily co jsme chtěly,a obe jsme byly spokojene. tohle je muj vyber ... Byla jsem spokojená. protože jsem byla spokojená Nekdy mi urednice pomohou jindy pdchazim a stejne nevim to co jsem vlastne vedet potrebovala :-) U některých by to mohlo být lepší vysvětlení dalšího postupu a náležitostí pro vyřízení žádosti, doporučení, pomoc při zajištění podkladů vše v pořádku tak jednání proběhlo rychle vcelku spokojená, bez větších problému, odpověděl na co jsem ptřebovala uřednice nebyla arogantní Mám pocit že úředníci jsou nevlídní a neochotní. Přílišná neodbornost, málo informací paní úřednice byla příjemná,se vším mi poradila,vysvětlila, nemůžu si na nic stěžovat Poradila a vysvetlila to co jsem potrebovala vedet... Protože,jeem vyřídil co jsem potřeboval Neochota poradit s vyplněním dodazníku nebo s čímkoliv navíc Cítila jsem, že vyloženě obtěžuji a zdržuji v jiné práci. Uvítal bych, kdyby se mi úřednice více věnovala a srozumitelněji mi vysvětlila danou problematiku. Úřednice nejevila zájem o mně, nenechala se vyrušit, pokračovala si dál ve své práci. úřednice působila nadřazeně, nejednala se mnou jako se sobě rovným. Reagovala povýšeně, když jsem naznačil, že příliš nerozumím jejímu sdělení Zvuk osobního mobilního telefonu by měl úředník vypnout a mírně mi vadilo zívání úředníka. Nadřazené chování ze strany úředníka - jednal se mnou jako s hlupákem a kusem hadru. Úřednice byla nepříjemná, povýšená a působila neprofesionálně.
78
78 %
78 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1. Jakým stylem Vás úředník/ice pozdravil/a a přijal/a?
odpověď Pozdravil a navázal oční kontakt:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše pozitivně, vstřícně na otázku 10. Jakým dojmem na Vás úředník/ice působila?
10. Jakým dojmem na Vás úředník/ice působila?
odpověď Spíše pozitivně, vstřícně:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Byl/a jsem velice spokojen/a na otázku 14. Jak jste byl/a celkově spokojen/a s komunikačními dovednostmi úředníka?
14. Jak jste byl/a celkově spokojen/a s komunikačními dovednostmi úředníka?
odpověď Byl/a jsem spokojen/a:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Neutrálně na otázku 10. Jakým dojmem na Vás úředník/ice působila?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jakým stylem Vás úředník/ice pozdravil/a a přijal/a?
2. Byla Vám nabídnuta židle k sezení?
3. Dal/a Vám úředník/nice dostatek prostoru pro sdělení Vašeho požadavku?
4. Jaká byla intenzita očního kontaktu ze strany úředníka/ice?
5. Jakým tempem úředník hovořil?
6. Jakou hlasitostí úředník/ice hovořil/a?
7. Jakým stylem řeči s Vámi hovořil/a?
8. Jak úředník/ice hovořil/a?
9. Jaká byla kvalita řeči?
10. Jakým dojmem na Vás úředník/ice působila?
11. Byl jste spokojen s vizáží úředníka?
12. Rušily Vás nějaké fyzické šumy?
13. Rušily Vás nějaké fyziologické šumy?
14. Jak jste byl/a celkově spokojen/a s komunikačními dovednostmi úředníka?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jakým stylem Vás úředník/ice pozdravil/a a přijal/a?
2. Byla Vám nabídnuta židle k sezení?
3. Dal/a Vám úředník/nice dostatek prostoru pro sdělení Vašeho požadavku?
4. Jaká byla intenzita očního kontaktu ze strany úředníka/ice?
5. Jakým tempem úředník hovořil?
6. Jakou hlasitostí úředník/ice hovořil/a?
7. Jakým stylem řeči s Vámi hovořil/a?
8. Jak úředník/ice hovořil/a?
9. Jaká byla kvalita řeči?
10. Jakým dojmem na Vás úředník/ice působila?
11. Byl jste spokojen s vizáží úředníka?
12. Rušily Vás nějaké fyzické šumy?
13. Rušily Vás nějaké fyziologické šumy?
14. Jak jste byl/a celkově spokojen/a s komunikačními dovednostmi úředníka?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.