Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Komunikační strategie neziskovek
Komunikační strategie neziskovek
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Klára Doležalová |
---|---|
Šetření: | 30. 04. 2009 - 07. 05. 2009 |
Počet respondentů: | 87 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 15.07 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 43,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:52 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
ráda bych Vás požádala o vyplnění mého dotazníku, pomocí kterého bych chtěla zjistit Váš názor na komunikaci neziskových organizací / nadací. Jinými slovy, jak na Vás působí, čím se necháte ovlivnit.
Dotazník Vám nezabere dlouho, jedná se o cca 15 otázek. Za jeho vyplnění Vám jsem velice vděčná.
Těším se na Vaše odpovědi a díky moc za Váš čas!
Klára Doležalová
Odpovědi respondentů
1. Souhlasíte s tvrzením: Dárce a přispěvatele nadací lze spíše motivovat prostřednictvím kvalitních informací než působením na city?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 60 | 68,97 % | 68,97 % |
ne | 27 | 31,03 % | 31,03 % |
2. Myslíte si, že neziskovky používají hlavně působení na city / citové vydírání?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 53 | 60,92 % | 60,92 % |
ne | 34 | 39,08 % | 39,08 % |
3. Myslíte si, že se působením na city necháte lehce ovlivnit?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 32 | 36,78 % | 36,78 % |
spíše nesouhlasím | 30 | 34,48 % | 34,48 % |
nesouhlasím | 14 | 16,09 % | 16,09 % |
nevím | 9 | 10,34 % | 10,34 % |
souhlasím | 2 | 2,3 % | 2,3 % |
4. Co Vás k příspěvku nejspíše přiměje? Prosím seřaďte od nejpodnětnějších.
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
odborná kampaň | 2.08 | 0.741 |
mimořádná situace (kalamita, povodně, ozbrojené konflikty) | 1.437 | 0.453 |
silný příběh | 2.793 | 0.601 |
osobní dopis s žádostí o příspěvek | 3.69 | 0.398 |
5. Přispěl jste někdy nadaci / neziskovce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 6, ne → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 75 | 86,21 % | 86,21 % |
ne | 12 | 13,79 % | 13,79 % |
6. Přispíváte pravidelně?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 61 | 81,33 % | 70,11 % |
ano | 14 | 18,67 % | 16,09 % |
7. Znáte nějaké organizace zabývající se ochranou dětí a řešením jejich problémů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 8, ne → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 77 | 88,51 % | 88,51 % |
ne | 10 | 11,49 % | 11,49 % |
8. Jaké organizace se Vám konkrétně vybaví?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
UNICEF | 8 | 10,39 % | 9,2 % |
Fond ohrožených dětí | 4 | 5,19 % | 4,6 % |
Linka bezpečí | 3 | 3,9 % | 3,45 % |
naše dítě | 3 | 3,9 % | 3,45 % |
KLOKÁNEK | 3 | 3,9 % | 3,45 % |
nadace naše dítě | 3 | 3,9 % | 3,45 % |
kapka nadeje | 2 | 2,6 % | 2,3 % |
život dětem | 2 | 2,6 % | 2,3 % |
fod | 1 | 1,3 % | 1,15 % |
Nadace naše dítě, Kapka naděje, Nadace Terezy Max | 1 | 1,3 % | 1,15 % |
ostatní odpovědi | 47 | 61,04 % | 54,02 % |
9. Vyberte trvzení, které Vám nejvíce odpovídá
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Rád bych přispíval/a, ale nemám prostředky na přispívání nadacím | 53 | 60,92 % | 60,92 % |
Mám mimořádně silné sociální cítění a přispívám | 18 | 20,69 % | 20,69 % |
Nadace a neziskovky jsou mi lhostejné | 16 | 18,39 % | 18,39 % |
10. Znáte termín sociální spoty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 11, ne → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 59 | 67,82 % | 67,82 % |
ano | 28 | 32,18 % | 32,18 % |
11. Pokud ano, jaký konkrétní spot / reklamu si vybavíte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
proti kouření (ucpaná arterie) | 1 | 3,57 % | 1,15 % |
Ostrovy zivota | 1 | 3,57 % | 1,15 % |
Renc Bezpecne rizeni | 1 | 3,57 % | 1,15 % |
pomozte dětem - kuře a reklama na DMS - 30 | 1 | 3,57 % | 1,15 % |
série spotů BESIP | 1 | 3,57 % | 1,15 % |
Orchestr | 1 | 3,57 % | 1,15 % |
mevybavím | 1 | 3,57 % | 1,15 % |
besip, United colors of beneton | 1 | 3,57 % | 1,15 % |
momentálně nevím | 1 | 3,57 % | 1,15 % |
spot a plakáty o hladu v africe | 1 | 3,57 % | 1,15 % |
ostatní odpovědi | 18 | 64,29 % | 20,69 % |
12. Chtěli-li byste přispět anebo přispíváte-li, jaký způsob se Vám zdá nejelpší? (např. poslat přímo, adopce na dálku atp atp)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
aaa
adopce na dálku
adopce na dálku
adopce na dálku
adopce na dálku
adopce na dálku
adopce na dálku
adopce na dalku
adopce na dálku
adopce na dálku ok, pravidelné příspěvky důvěryhodné organizaci
ADOPCE NA DALKU, DARCOVSKE SMS
adopce na dálku, SMS
adopce na dalku, u poslani penez na nejaky ucet clovek nikdy nema jistotu, kde financni prostredky opravdu skonci
Asi nejvíce přispívám hodně známým a zároveň výše uvedeným nadacím. Jedná se o zakoupení nějaké drobnosti na ulici nebo pomocí SMS. Myslim si, že nejlepší je přispět pomocí SMS.
asi poslat přímo
bla bla
darovací sms
DMS
DMS - asi nejjjednodušší způsob převodem z účtu
do ruky..
inkaso
jsem pro konkretni podporu konkretnich projektu, rozhodne posilam primo a snazim se podporovat spise organizace pusobici v Cechach
konto na jednotliveho cloveke, viz akce na idnes.cz
kupuji si dárečky např. při sluníčkovém dni
Líbí se mi adopce nadálku, ale momentálně nemám takové finanční prostředky, abych tak mohla učinit. Já konkrétně posílám peníze pomocí trvalého příkazu.
líbí se mi projekt adopce na dálku
ne
nechtel.
nejjednodušší DMS, nejefektivnější adopce na dálku
nejlépe je přispívat samotnou pomocí přímo na místě neziskovky-pracovat s dětmi apod.co se týká příspěvků není jisté na co a kam jdou.
Nejvíc potřeba jsou asi peníze, ráda bych ovšem věděla, že byly opravdu použity na potřebné účely. Vhodný způsob je i adopce na dálku, kde vidíme výsledky naší pomoci.
Není podstatný zbůsob, ale cesta..tj zejména na zcela konkrétní projekty, u nichž lze pozorovat vývoj a výsledky.
osobně
osobne odovzdat
Peníze na účet nadace, které věřím
peníze poslat přímo
Posílám měsíčně peníze Amnesty int. povinným příkazem.
posilam primo mesicne unicefu a mam adoptovane jedno dite na dalku; narazove jsou dobre DMS
Poslat organizaci dárcovskou SMS nebo peníze převodem.
poslat peníze na konkrétní účet
Poslat penize organizaci na ucet.
Poslat peníze organizaci, o jejíž struktuře a aktivitách mám přehled. Musí to být organizace, která volně zpřístupní výroční zprávy včetně financování jednotlivých projektů. Angažovat se vlastní prací. Informovat se o potřebách konkrétních organizací a pomoc se zakoupením konkrétních věcí - posílat pouze peníze často nestačí (viz. zakoupení sanitky pro kojenecký ústav v Krči).
poslat peníze přímo
poslat primo
poslat primo
poslat přes nadaci
Poslat přímo
poslat přímo
poslat přímo
poslat přímo
poslat přímo - nejlépe pokud se pořádá akce, tak při té příležitosti; nebo posílat pravidelně na nějakou nadaci na účet
poslat přímo a sms (DMS)
poslat přímo těm lidem, kteří potřebují pomoc
Poslat přímo, DMS, darování např. hraček, pastelek, knih, atd.
poslat přímo, popř. forma SMS
poslat, darovat osobne
Pro mě osobně je nejlepší asi příspěvek formou dárcovské sms. Ale myslím, že poslat příspěvek přímo je efektivnější.
Předat to přímo jim, myslím, že hodně lidí nevěří těm, kteří vybírají peníze v metru...
přes účet, vhodit peníze do kasičky..
převodem na účet
Přímá platba
přímá pomoc (ze zkušenosti vím, že přes různá konta, organizace atd. se peníze často nedostanou tam, kam by měly... (např. z peněz věnovaných nejmenované dětské vesničce si p. ředitel pořídil nový monitor...ehm)
přímá pomoc bez jakékoli interakce s prostředníkem (nadace, neziskovka)
přímo
přímo
přímo poslat
přímo poslat na účet
přímo zástupci dané organizace
přímo, bez prostředníků
přímý kontakt, abych věděla, kam peníze jdou a komu
přímý peněžní styk
přímý způsob
Přispěl bych, kdyby se neziskovky nehemžily poblázněnými zhulenci, jenž se živí ohlupováním lidí se sociálním cítěním.
Přispět přímo tou věcí - jídlo, šaty, fyzická pomoc. Je tam větší jistota, že dar skončí tam kde má a nebude "rozkraden".
Přispívám na adopci na dálku.
Rozhodne ne adopce na dalku, to uz spise normalni "fyzicka" adopce
Skvělé jsou podle mého DMS, plus tradiční posílání peněz na účet nebo materiální pomoc. Všechny tři způsoby jsou podle mě velmi efektivní - pokud je jasně stanoveno na co a kam pomoc půjde, činnost orgce je co nejtransparentnější a existují kontrolní mechanismy.
SMS
sms
sms - je to rychle, clovek muze udelat napr. pri cekani na tramvaj
sms zprávy nebo převod peněz přímo na účet nadace/neziskovky
SMS,adopce,v ramci vstupneho
Těchto organizací je v dnešní době už strašně moc. Z tohoto důvodu už zásadně nepřispívám "na ulici", protože je to v podstatě denní záležitostí. Moc se mi líbí projekt adopce na dálku a myslím, že až si budu vydělávat, tak se také zapojím. Dále se mi líbí projekt, kdy si lidé ze stromu vezmou přáníčko nějakého dítěte z dětského domova a koupí mu vánoční dárek. Myslím, že by bylo lépe rozšířit nějaké obdarovávání konkrétními věcmi, vždyť po půdách je tolik věcí, které by se dali ještě plnohodnotně využít, vyhodit je člověk nechce, ale daroval by je rád. Jen mu musí někdo přesně říci komu, kam. Lidé neradi dávají peníze, protože nikdy přesně nevědí, na co budou použity. Radši darují materiální věci. Za lístek na ples Afrika by více nedali, ale tužek a papíru přinesou spousty.
trvalým příkazem z účtu
účelový dar neziskovce, DMS, adopce na dálku - vše jen neziskovkám, které jsou prověřené, zveřejňují výroční zprávy, vypadají důvěryhodně, jsou známé projekty, které uskutečnily atd.
xxxxxx
záleží na povaze projektu; adopce na dálku je dobře koncipovaná, umožňuje jakoby přímou vazbu mezi dárcem a beneficientem daru
13. Vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
VŠ | 64 | 73,56 % | 73,56 % |
SŠ | 23 | 26,44 % | 26,44 % |
14. V současné době
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Studuji | 31 | 35,63 % | 35,63 % |
Studuji a pracuji na částečný pracovní úvazek | 27 | 31,03 % | 31,03 % |
Pracuji na HPP | 15 | 17,24 % | 17,24 % |
Studuji a pracuji na plný pracovní úvazek | 10 | 11,49 % | 11,49 % |
Nepracuji a nestuduji | 2 | 2,3 % | 2,3 % |
Podnikám | 2 | 2,3 % | 2,3 % |
15. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20-25 | 51 | 58,62 % | 58,62 % |
25-35 | 32 | 36,78 % | 36,78 % |
nad 45 | 2 | 2,3 % | 2,3 % |
do 20 | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
35-45 | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
16. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 60 | 68,97 % | 68,97 % |
muž | 27 | 31,03 % | 31,03 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.