Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Komunikační strategie neziskovek

Komunikační strategie neziskovek

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klára Doležalová
Šetření:30. 04. 2009 - 07. 05. 2009
Počet respondentů:87
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.07
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:43,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

ráda bych Vás požádala o vyplnění mého dotazníku, pomocí kterého bych chtěla zjistit Váš názor na komunikaci neziskových organizací / nadací. Jinými slovy, jak na Vás působí, čím se necháte ovlivnit.

 

Dotazník Vám nezabere dlouho, jedná se o cca 15 otázek. Za jeho vyplnění Vám jsem velice vděčná.

 

Těším se na Vaše odpovědi a díky moc za Váš čas!

 

Klára Doležalová

Odpovědi respondentů

1. Souhlasíte s tvrzením: Dárce a přispěvatele nadací lze spíše motivovat prostřednictvím kvalitních informací než působením na city?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6068,97 %68,97 %  
ne2731,03 %31,03 %  

Graf

2. Myslíte si, že neziskovky používají hlavně působení na city / citové vydírání?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5360,92 %60,92 %  
ne3439,08 %39,08 %  

Graf

3. Myslíte si, že se působením na city necháte lehce ovlivnit?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím3236,78 %36,78 %  
spíše nesouhlasím3034,48 %34,48 %  
nesouhlasím1416,09 %16,09 %  
nevím910,34 %10,34 %  
souhlasím22,3 %2,3 %  

Graf

4. Co Vás k příspěvku nejspíše přiměje? Prosím seřaďte od nejpodnětnějších.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
odborná kampaň2.080.741
mimořádná situace (kalamita, povodně, ozbrojené konflikty)1.4370.453
silný příběh2.7930.601
osobní dopis s žádostí o příspěvek3.690.398

Graf

5. Přispěl jste někdy nadaci / neziskovce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7586,21 %86,21 %  
ne1213,79 %13,79 %  

Graf

6. Přispíváte pravidelně?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6181,33 %70,11 %  
ano1418,67 %16,09 %  

Graf

7. Znáte nějaké organizace zabývající se ochranou dětí a řešením jejich problémů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7788,51 %88,51 %  
ne1011,49 %11,49 %  

Graf

8. Jaké organizace se Vám konkrétně vybaví?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
UNICEF810,39 %9,2 %  
Fond ohrožených dětí45,19 %4,6 %  
Linka bezpečí33,9 %3,45 %  
naše dítě33,9 %3,45 %  
KLOKÁNEK33,9 %3,45 %  
nadace naše dítě33,9 %3,45 %  
kapka nadeje22,6 %2,3 %  
život dětem22,6 %2,3 %  
fod 11,3 %1,15 %  
Nadace naše dítě, Kapka naděje, Nadace Terezy Max11,3 %1,15 %  
ostatní odpovědi Dítě v tísni, Klokánek, Jedličkův ústav
Pomozte dětem, Nadace Terezy Maxové, Kapka naděje
Linka bezpeci
"Kuře, Naše dítě, Nadace Terezy Maxové, Slunečnice
bla bla
unicef, kapka naděje, pomozte dětem
Nadace Terezy Maxové, natama, Slunecnice
Kapka naděje, Pomozte dětem, Zdravotní klaun
Naše dítě, nadace Terezy Maxové
ohrožený fond dětí
Člověk v tísni, Pomozte dětem, UNICEF
Nadace Lvíče, Nadace Naše dítě
paraple
nějaké kuře
Dítě v nouzi, Pomozte dětem, UNICEF
Nadace Terezy Maxové, Mikuláš o.p.s., Via atd.
kuře, duha
Linka důvěry
nadace Dítě v tísni, Pomozte dětem (KUŘE)
UNICEF, Nadace Naše dítě
NAše dítě, Nadace Terezy Maxové, Kapka naděje,Kuře
Naše dítě, UNICEF, Slunečnice, Nadace Terezy Maxov
Nadace táta a máma, Nadace Terezy Maxové dětem ...
unicef,
K-centrum
SOS vesničky
Narovinu
unicef, dobrý anjel
Dítě v nouzi, Fond ohrožených dětí
Slunečnice. (nemocné děti-Kapka naděje...)
FOD, Nadace Ter. Maxove, Nadace Tata a Mama,
paraple,kapka naděje,fond ohrožených dětí
NROS Pomozte dětem!
sos vesnicky
Bílý kruh bezpečí, Naše dítě, Pomáháme dětem(?)
Světluška, UNICEF
člověk v tísni
kapka nadeje, slunecnice, pani baudysova
Nase dite
Klokánek, Linka bezpečí
nadace TM, Unicef
Nadace Kuře, Bílý kruh bezpečí
Sance, Pomozte detem, Slunecnice, Nadace Terezy M
Duha,Nadace Terezy Maxové
naše dítě, kapka naděje, klokánek?
Slunečnice - Houdová
pomozte dětem
4761,04 %54,02 % 

Graf

9. Vyberte trvzení, které Vám nejvíce odpovídá

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rád bych přispíval/a, ale nemám prostředky na přispívání nadacím 5360,92 %60,92 %  
Mám mimořádně silné sociální cítění a přispívám1820,69 %20,69 %  
Nadace a neziskovky jsou mi lhostejné1618,39 %18,39 %  

Graf

10. Znáte termín sociální spoty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 11, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5967,82 %67,82 %  
ano 2832,18 %32,18 %  

Graf

11. Pokud ano, jaký konkrétní spot / reklamu si vybavíte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
proti kouření (ucpaná arterie)13,57 %1,15 %  
Ostrovy zivota13,57 %1,15 %  
Renc Bezpecne rizeni13,57 %1,15 %  
pomozte dětem - kuře a reklama na DMS - 3013,57 %1,15 %  
série spotů BESIP13,57 %1,15 %  
Orchestr13,57 %1,15 %  
mevybavím13,57 %1,15 %  
besip, United colors of beneton13,57 %1,15 %  
momentálně nevím13,57 %1,15 %  
spot a plakáty o hladu v africe13,57 %1,15 %  
ostatní odpovědi SOS dětské vesničky, člověk v tísni, Kuře: 30
od Pomozte dětem (ČT1)
sociální reklamy v rámci FAMUfestu
Pomozte dětem "30"
ministerstvo dopravy, leukemie
..vyrostli na ulici...pomozme...neco takovyho..
konto Bariery, kampan Ztraceni, Kapka Nadeje
spoty od UNICEF
The Tap Tap a jejich spoty, DMS_Kuře,
Reklama s africkými dětmi
moc nebo pomoc? (Kuře)
domaci nasili, deti bez domova
deti v africe, tyrani zen (avon asi)
nevím
domácí násilí/násilí na dětech; kampaň anti-AIDS..
AIDS
na aids v africe
Avon - domácí násilí
1864,29 %20,69 % 

Graf

12. Chtěli-li byste přispět anebo přispíváte-li, jaký způsob se Vám zdá nejelpší? (např. poslat přímo, adopce na dálku atp atp)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

aaa

adopce na dálku

adopce na dálku

adopce na dálku

adopce na dálku

adopce na dálku

adopce na dálku

adopce na dalku

adopce na dálku

adopce na dálku ok, pravidelné příspěvky důvěryhodné organizaci

ADOPCE NA DALKU, DARCOVSKE SMS

adopce na dálku, SMS

adopce na dalku, u poslani penez na nejaky ucet clovek nikdy nema jistotu, kde financni prostredky opravdu skonci

Asi nejvíce přispívám hodně známým a zároveň výše uvedeným nadacím. Jedná se o zakoupení nějaké drobnosti na ulici nebo pomocí SMS. Myslim si, že nejlepší je přispět pomocí SMS.

asi poslat přímo

bla bla

darovací sms

DMS

DMS - asi nejjjednodušší způsob převodem z účtu

do ruky..

inkaso

jsem pro konkretni podporu konkretnich projektu, rozhodne posilam primo a snazim se podporovat spise organizace pusobici v Cechach

konto na jednotliveho cloveke, viz akce na idnes.cz

kupuji si dárečky např. při sluníčkovém dni

Líbí se mi adopce nadálku, ale momentálně nemám takové finanční prostředky, abych tak mohla učinit. Já konkrétně posílám peníze pomocí trvalého příkazu.

líbí se mi projekt adopce na dálku

ne

nechtel.

nejjednodušší DMS, nejefektivnější adopce na dálku

nejlépe je přispívat samotnou pomocí přímo na místě neziskovky-pracovat s dětmi apod.co se týká příspěvků není jisté na co a kam jdou.

Nejvíc potřeba jsou asi peníze, ráda bych ovšem věděla, že byly opravdu použity na potřebné účely. Vhodný způsob je i adopce na dálku, kde vidíme výsledky naší pomoci.

Není podstatný zbůsob, ale cesta..tj zejména na zcela konkrétní projekty, u nichž lze pozorovat vývoj a výsledky.

osobně

osobne odovzdat

Peníze na účet nadace, které věřím

peníze poslat přímo

Posílám měsíčně peníze Amnesty int. povinným příkazem.

posilam primo mesicne unicefu a mam adoptovane jedno dite na dalku; narazove jsou dobre DMS

Poslat organizaci dárcovskou SMS nebo peníze převodem.

poslat peníze na konkrétní účet

Poslat penize organizaci na ucet.

Poslat peníze organizaci, o jejíž struktuře a aktivitách mám přehled. Musí to být organizace, která volně zpřístupní výroční zprávy včetně financování jednotlivých projektů. Angažovat se vlastní prací. Informovat se o potřebách konkrétních organizací a pomoc se zakoupením konkrétních věcí - posílat pouze peníze často nestačí (viz. zakoupení sanitky pro kojenecký ústav v Krči).

poslat peníze přímo

poslat primo

poslat primo

poslat přes nadaci

Poslat přímo

poslat přímo

poslat přímo

poslat přímo

poslat přímo - nejlépe pokud se pořádá akce, tak při té příležitosti; nebo posílat pravidelně na nějakou nadaci na účet

poslat přímo a sms (DMS)

poslat přímo těm lidem, kteří potřebují pomoc

Poslat přímo, DMS, darování např. hraček, pastelek, knih, atd.

poslat přímo, popř. forma SMS

poslat, darovat osobne

Pro mě osobně je nejlepší asi příspěvek formou dárcovské sms. Ale myslím, že poslat příspěvek přímo je efektivnější.

Předat to přímo jim, myslím, že hodně lidí nevěří těm, kteří vybírají peníze v metru...

přes účet, vhodit peníze do kasičky..

převodem na účet

Přímá platba

přímá pomoc (ze zkušenosti vím, že přes různá konta, organizace atd. se peníze často nedostanou tam, kam by měly... (např. z peněz věnovaných nejmenované dětské vesničce si p. ředitel pořídil nový monitor...ehm)

přímá pomoc bez jakékoli interakce s prostředníkem (nadace, neziskovka)

přímo

přímo

přímo poslat

přímo poslat na účet

přímo zástupci dané organizace

přímo, bez prostředníků

přímý kontakt, abych věděla, kam peníze jdou a komu

přímý peněžní styk

přímý způsob

Přispěl bych, kdyby se neziskovky nehemžily poblázněnými zhulenci, jenž se živí ohlupováním lidí se sociálním cítěním.

Přispět přímo tou věcí - jídlo, šaty, fyzická pomoc. Je tam větší jistota, že dar skončí tam kde má a nebude "rozkraden".

Přispívám na adopci na dálku.

Rozhodne ne adopce na dalku, to uz spise normalni "fyzicka" adopce

Skvělé jsou podle mého DMS, plus tradiční posílání peněz na účet nebo materiální pomoc. Všechny tři způsoby jsou podle mě velmi efektivní - pokud je jasně stanoveno na co a kam pomoc půjde, činnost orgce je co nejtransparentnější a existují kontrolní mechanismy.

SMS

sms

sms - je to rychle, clovek muze udelat napr. pri cekani na tramvaj

sms zprávy nebo převod peněz přímo na účet nadace/neziskovky

SMS,adopce,v ramci vstupneho

Těchto organizací je v dnešní době už strašně moc. Z tohoto důvodu už zásadně nepřispívám "na ulici", protože je to v podstatě denní záležitostí. Moc se mi líbí projekt adopce na dálku a myslím, že až si budu vydělávat, tak se také zapojím. Dále se mi líbí projekt, kdy si lidé ze stromu vezmou přáníčko nějakého dítěte z dětského domova a koupí mu vánoční dárek. Myslím, že by bylo lépe rozšířit nějaké obdarovávání konkrétními věcmi, vždyť po půdách je tolik věcí, které by se dali ještě plnohodnotně využít, vyhodit je člověk nechce, ale daroval by je rád. Jen mu musí někdo přesně říci komu, kam. Lidé neradi dávají peníze, protože nikdy přesně nevědí, na co budou použity. Radši darují materiální věci. Za lístek na ples Afrika by více nedali, ale tužek a papíru přinesou spousty.

trvalým příkazem z účtu

účelový dar neziskovce, DMS, adopce na dálku - vše jen neziskovkám, které jsou prověřené, zveřejňují výroční zprávy, vypadají důvěryhodně, jsou známé projekty, které uskutečnily atd.

xxxxxx

záleží na povaze projektu; adopce na dálku je dobře koncipovaná, umožňuje jakoby přímou vazbu mezi dárcem a beneficientem daru

13. Vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6473,56 %73,56 %  
2326,44 %26,44 %  

Graf

14. V současné době

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Studuji3135,63 %35,63 %  
Studuji a pracuji na částečný pracovní úvazek2731,03 %31,03 %  
Pracuji na HPP1517,24 %17,24 %  
Studuji a pracuji na plný pracovní úvazek1011,49 %11,49 %  
Nepracuji a nestuduji22,3 %2,3 %  
Podnikám22,3 %2,3 %  

Graf

15. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-255158,62 %58,62 %  
25-353236,78 %36,78 %  
nad 4522,3 %2,3 %  
do 2011,15 %1,15 %  
35-4511,15 %1,15 %  

Graf

16. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6068,97 %68,97 %  
muž2731,03 %31,03 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Co Vás k příspěvku nejspíše přiměje? Prosím seřaďte od nejpodnětnějších.

  • odpověď osobní dopis s žádostí o příspěvek=3:
    • 4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi silný příběh=4 na otázku 4. Co Vás k příspěvku nejspíše přiměje? Prosím seřaďte od nejpodnětnějších.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Souhlasíte s tvrzením: Dárce a přispěvatele nadací lze spíše motivovat prostřednictvím kvalitních informací než působením na city?

2. Myslíte si, že neziskovky používají hlavně působení na city / citové vydírání?

3. Myslíte si, že se působením na city necháte lehce ovlivnit?

4. Co Vás k příspěvku nejspíše přiměje? Prosím seřaďte od nejpodnětnějších.

5. Přispěl jste někdy nadaci / neziskovce?

6. Přispíváte pravidelně?

7. Znáte nějaké organizace zabývající se ochranou dětí a řešením jejich problémů?

9. Vyberte trvzení, které Vám nejvíce odpovídá

10. Znáte termín sociální spoty?

13. Vzdělání

14. V současné době

15. Věk

16. Pohlaví

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Souhlasíte s tvrzením: Dárce a přispěvatele nadací lze spíše motivovat prostřednictvím kvalitních informací než působením na city?

2. Myslíte si, že neziskovky používají hlavně působení na city / citové vydírání?

3. Myslíte si, že se působením na city necháte lehce ovlivnit?

4. Co Vás k příspěvku nejspíše přiměje? Prosím seřaďte od nejpodnětnějších.

5. Přispěl jste někdy nadaci / neziskovce?

6. Přispíváte pravidelně?

7. Znáte nějaké organizace zabývající se ochranou dětí a řešením jejich problémů?

9. Vyberte trvzení, které Vám nejvíce odpovídá

10. Znáte termín sociální spoty?

13. Vzdělání

14. V současné době

15. Věk

16. Pohlaví

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Doležalová, K.Komunikační strategie neziskovek (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://komunikacni-strategie-neziskovek.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.