Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Konkurenceschopnost společnosti Oriflame

Konkurenceschopnost společnosti Oriflame

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Machová
Šetření:24. 04. 2011 - 25. 04. 2011
Počet respondentů:41
Počet otázek (max/průměr):22 / 18.34
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:48,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:36
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

jsem studentkou vysoké školy a následující dotaník mi bude sloužit jako podklad k školní práci.

 

Jana 

Odpovědi respondentů

1. Kde nakupujete kosmetické produkty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v drogerii3687,8 %87,8 %  
v hypermarketu/supermarketu1741,46 %41,46 %  
u svého kosmetického poradce (Oriflame, Avon, Mary Kay)1741,46 %41,46 %  
v lékárně1229,27 %29,27 %  
v značkové prodejně1024,39 %24,39 %  
v kosmetickém salóně37,32 %7,32 %  

Graf

2. Jakou(é) značku(y) kosmetiky používáte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Avon49,76 %9,76 %  
Oriflame24,88 %4,88 %  
Nivea24,88 %4,88 %  
Vichy, Bioderma, LÓreál12,44 %2,44 %  
bourjois, demacol, dior, rimmel...12,44 %2,44 %  
DM12,44 %2,44 %  
Avene, Biotherm, Avon, Oriflame, Loreal, Garnier..12,44 %2,44 %  
clinique, burjois, sephora, l'oreal12,44 %2,44 %  
Old Spice, NIVEA, adidas12,44 %2,44 %  
Neutrogena, Saloos, Balea, Rimmel, Maybelline...12,44 %2,44 %  
ostatní odpovědi Yves Rocher, Nivea, Palmolive, Dove, Radox
Vichy, Avon, Lush
yves rosher, avon, oriflame, rimmel, garnier atd
avon, bioderma
Miss sporty, Gabriela salvete, rimmel, essence...
Nivea, Avon, Adidas, Schwarzkopf, Str8, Jil Sander
Lancome, MAC, Essence, Balea, Redken
garnier, dove, nivea
Old Spice
Avon, Oriflame
Adidas
Mary Kay
Dolce&Gabana,Bioderma
l'oreal
Radox
Nivea, Garnier, Oriflame, Avon
bourjois
Avon, Dermacol, Nivea
Nivea, Schauma,
různé
garnier
Balea, Nivea, Adidas, Garnier, Neutrogena
Vichy, Sephora
Vichy, Armani, Syoss, Nivea, Essence....
vichy, calvin klein, l´oreal
oriflame,bioderma,maybeline
2663,41 %63,41 % 

Graf

3. Jaký typ kosmetiky nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
parfémy, vůně3790,24 %90,24 %  
pleťovou kosmetiku3482,93 %82,93 %  
vlasovou kosmetiku 3380,49 %80,49 %  
tělovou kosmetiku3278,05 %78,05 %  
dekorativní kosmetiku2560,98 %60,98 %  

Graf

4. Nakupujete kosmetiku i pro svého partnera, děti?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2769,23 %65,85 %  
ano1230,77 %29,27 %  

Graf

5. Nakupujete někdy kosmetiku jako dárek?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3995,12 %95,12 %  
ne24,88 %4,88 %  

Graf

6. Co je pro Vás při nákupu kosmetiky důležité? (1 - nejdůležitější ...7-nejméně důležité)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Kvalita2.2683.123
Cena3.3412.713
Zkušenost s produktem2.5852.682
Doporučení známých3.8050.84
Doporučení prodejce5.1462.71
Jednání prodejce5.3661.891
Obal5.4883.177

Graf

7. Jak moc je pro Vás při nákupu kosmetiky důležitá možnost poradit se s prodejcem? (1 -hodně ...5- vůbec)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
41331,71 %31,71 %  
31229,27 %29,27 %  
2921,95 %21,95 %  
5512,2 %12,2 %  
124,88 %4,88 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.27
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.87
Směrodatná odchylka:0.93
Medián:3
Modus:4

Graf

8. Jak moc dáte na radu prodejce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jak kdy2048,78 %48,78 %  
málo1331,71 %31,71 %  
rada prodejce mě nezajímá49,76 %9,76 %  
radou prodejce se neřídím37,32 %7,32 %  
hodně12,44 %2,44 %  

Graf

9. Koupila jste si někdy kosmetiku od přímého prodejce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2970,73 %70,73 %  
ne1024,39 %24,39 %  
ano, nakupuji takto kosmetiku pravidelně24,88 %4,88 %  

Graf

10. Pokud ano, jednalo se o kosmetiku které společnosti?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Avon2475 %58,54 %  
Oriflame2371,88 %56,1 %  
Mary Kay618,75 %14,63 %  
Jiné412,5 %9,76 %  

Graf

11. Pokud ne, proč? (navazuje na ot.9)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Dlouhá doba dodání, nemožnost vyzkoušet produkty (dekorativní kosmetika)

Nepotřebuji tolik kosmetických přípravků, abych musel mít nějaký katalog.

Nikdo mi to nenabídl.

Nikdy mě to nenapadlo, mám dojem, že je to spíš "ženská záležitost". Kosmetiku prostě nakupuji v obchodě.

Nikdy mne jejich nabídka nezaujala, jsem spokojena se svou značkou.

Protože mi připadají některé katalogové ceny přemrštěné. Je rychlejší jí koupit v obchodě než čekat na zásilku.

Raději nakupuji bez vlivu jiného člověka

12. Znáte kosmetiku Oriflame?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4097,56 %97,56 %  
ne12,44 %2,44 %  

Graf

13. Pokud ano, jaký na ni máte názor?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

asi dobrý, kupuji jeno zlatý kelímek, jinak totiž dělám avon poradkyni

Dobrá kvalitní

Dobré produkty za příjemnou cenu

dobré, drahé, malá reklama

je stejná jako ostatní, jen dražší

Jenom pár věcí z nabídky mě osobně vyhovovalo. Naprosto mě rozhořčilo, když sem si pokaždé něco objednala a nebylo to na skladě, to byl důvod proč sem s kosmetikou Orflame navždy skončila.

Jsem s ní spokojená

jsem s ní spokojená

Kosmetika běžné drogerijní kvality, jenom má lepší marketing a proto nasazuje ceny.

kvalitní kosmetika za skvělé ceny

kvalitní kosmetika, zajímavé zboží

Levná, ne moc kvalitní, ale záleží na druhu kosmetiky, směšný marketing

Líbí se mi že je přírodní

moc ji nenakupuji

Myslím si, že tato kosmetika je spíše pro mladé klientky, které rády experimentují (15-19) a pak pro paní (45-70), které se snaží trochu ušetřit. Já dávám přednost kvalitním výrobkům ze Sephora.

Myslím, že je dobrá.

Nemá moc dobré jméno

Nemám žádný názor.

nepouzivam, nemam duveru k teto znacce, znak kvalitnejsi produkty a nejsem zastance tohoto typu prodeje

Neutrální, nepoužívám ji, ale ani neodsuzuji.

Občas si něco koupím, ale spíše rtěnku nebo lesk na rty...Kosmetika mi nepřijde moc kvalitní.

Pěkný design, ale ne vždy dobrá kvalita

poměrně kvalitní, ale některé produkty dražší než konkurence

pozitivní

průměr

radši si vyberu všechno v obchodě než přes prodejce, ale asi není špatná

Známá, myslím že kvalitní kosmetika. Zajímavé jsou ty Oriflame lady.

14. Co se Vám vybaví, když se řekne Oriflame?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

katalog

Katalog a prodejci, kteří mě nepříjemně zastavují.

katalog s fialovýma kytkama a prasečí růžová

katalog s produkty

Katalog, hezky naaranžované produkty, tvářenka z kuliček.

katalog, kytka?:D

Katalogy, které nám chodí každý měsíc.

kosmetika

kosmetika a Oriflame lady

kvalitní výrobky,ze kterých si dokáže vybrat každý. Výrobky společnosti Oriflame nedráždí pokožku a jsou za přijatelnou cenu

nepouzivam

Pěkný obal

Plno výrobků v katalogu - málo na skladě.

příridní kosmetika

Přírodní kosmetika, severské země

přírodní, kvalitní kosmetika

přírodní, Šávédsko??, Tereza Maxov

Skandinávie

švédská kosmetika

švédská kosmetika

švédská kosmetika, kvalita

švédská značka, Tereza Maxová

švédsko :D

Švédsko, přírodní kosmetika

švédsko, zelená barva

Švédský výrobce kosmetiky

Vůně :-)

Vypadat skvěle, vydělat si, bavit se!

zelená barva

15. Koupil/a jste si někdy kosmetiku této značky?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2974,36 %70,73 %  
ne923,08 %21,95 %  
nevím12,56 %2,44 %  

Graf

16. Pokud ne, proč?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Dávám přednost značkám v sephora. Také si většinou kupuji jen jeden speciální produkt, co zrovna potřebuji, ale když mi někdo ukáže katalog z Oriflame, tak bych si vybrala i zbytečnosti.

je to drahé

Mám pocit, že je jen pro ženy a že se prodává jen přes prodejce.

Ostatní mi přijdou kvalitnejsi

používám jinou značku a nemám potřebu měnit

preferuji jiné značky se kterými mám již zkušenosti

17. Pokud ano, jaké s ní máte zkušenosti?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

byla jsem spokojená

dobré

dobré velmi

Dobré.

docela dobré

Hrozně nekvalitní šampony

Jak jsem již výše psala, pouze rtěnku nebo lesk, s tím jsem spokojena byla.

Jen dobré :-)

jsem s kosmetikou Oriflame spokojená, mám s ní samé dobré zkušenosti

nenadchla

Nepamatuji si

nepamatuji si, obyčejná voňavka

neutralni, znam lepsi vyrobky

Pozitivní

Špatné. Nic neměli na skladě.

velmi dobrou

výbornou, jen je škoda, že není tolik kosmetických poradců, od kterých by se dala koupit, případně že není možné ji zakoupit v obchodě, kde by si člověk mohl například i vyzkoušet parfémy.

zatím jen malé, hlavně s pleťovou vodou

zkušenosti mám dobré

zlatý kelímek je nejlepší

18. Co si myslíte o přímém prodeji kosmetiky?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

bez komentáře...

dobrý nápad

Dobrý nápad.

irelevantni. jenom pro line a bohate lidi :)

Je lepší a výhodnější:)

Je to výhodné pro prodejce i zákazníka

Je velmi rozšířený

Jednoduchý způsob nakupovaní, zboží si vyberete v katalogu a přijde vám přímo domů.

kvalitní

legitimní způsob prodeje, pro někoho přínosné, pohodlné, zbytečně drahé vzhledem ke kvalitě

líp se tak prodají věci

moc mu nevěřím

myslím, že je u nás docela populární

Nemám na něj vyhraněný názor

nemám rád, když mi někdo něco vnucuje

nemam rada

Nemám výhrady

Nemám vyhraněný názor.

není to příliš důvěryhodné - zvláště na ulici

Nevidím v něm žádné výhody, jedná se spíš o společenskou záležitost. Prodejkyně nemají takové znalosti, aby mohly poskytout lepší rady než čtení internetové diskuse o kosmetice, a kdyby je měly, tak by na konkrétní problémy musely doporučit lékárenskou kosmetiku / dekorativní kosmetiku vyšší kvality. Tento prodej je tedy výhodný jen pro zákazníky, kteří nejsou ochotní se sami informovat.

Nevím, možná by bylo lepší zřídit obchod s touto značkou, vnucování mě trochu vadí.

Nevím.

Nevím.

nic

podporuji ho

Pohoda

Pohodlný nákup s možností dobře si rozmyslet, co vlastně chci...

pokud člověk nemá problémy spletí, je to supr

pokud znáte prodejce osobně je často těžké odmítnout, zvyšuje to tedy prodej, na druhé straně nedůvěryhodný prodejce může v očích zákazníka shodit celou značku

preferuji nákup v obchodě -je to rychlejší a je možnost si kosmetiku "očuchat" a přečíst si pro koho je vhodná.

Prilis ovlivnuje cloveka pri nakupu, nedostatek vyberu

Pro mne je nákup mnohem pohodlnější.Mohu si vybrat výrobky z domu,nemusím nikam chodit a dostanu je poštou během 2-4 dnů. Myslím si, že takhle přemýšlí mnoho lidí,kteří využívají přímého prodeje.

pro někoho asi fajn, já preferuji obchod

přímý prodej na mě působí vlezle a je mi nepříjemné, že se na mém nákupu chtějí přiživit i kamarádky.

taky způsob

určitě je to dobrý způsob, člověk se může poradit

v mnoha případech jsem se setkala se vnucováním a nedostatečnými znalostmi prodejců, což ve mně vyvovalo nedůvěru

vlezlý, nucený

Vyvolává ve mně podobné pocity jako finanční poradenství nebo AmWay. Nechci kvůli nakupování (čehokoli) navazovat osobní kontakt (s kýmkoli), bál bych se, že pak budu zavázán si něco koupit a že se mně prodejce bude snažit vmanipulovat do různých nákupů.

zákazník se může cítit ovlivňován a tlačen k nějakému rozhodnutí. Pokud dostanu katalog domů, je to naopak výhoda, že si můžu v klidu vše prohlédnout a vybrat.

Zbytečné, vše (ve stejné kvalitě) se dá koupit v hypermarketech nebo v drogeriích.

19. Myslíte si, že má nákup formou přímého prodeje výhody?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2356,1 %56,1 %  
nevím1126,83 %26,83 %  
ne717,07 %17,07 %  

Graf

20. Pokud ano, jaké? Pokud ne, proč?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

asi forma katalogu, který je dobře propracován a většina lidí si vybere i víc přípravků než by vlastně potřebovalo.

Jistota, že nikde tu samou věc nekoupíme levněji. Doporučení prodejce.

Kosmetický poradce mi poradí, doporučí... Můžu zboží vrátit (což v drogerii nelze)....

Měla by být levnější a kvalitnější.

mnohem pohodlnější,člověk nemusí nikam chodit

možnost nákupu doma

možnost poradit se s prodejcem, který se specializuje jen zboží, které prodává, a měl by ho znát dokonale

možnost vzorků

Můžu nakupovat z domova, šetří čas, z katalogu lze někdy získat více informací, než jen na obalu v obchodě

Myslím, že je možné sehnat si recenze produktů na internetu a objednávkou z e-shopů také dost ušetřit.

Pohodlí, testery, zkušenosti ostatních i prodejce...

pohodlné, obvykle osobní známost s prodejcem

pokud Vás prodejce zná, dokáže Vám co nejlépe poradit.

pro lidi, co se nedostanou do obchodu, co potřebují poradit

prodávající může ovlivnit zákazníka informacemi které mu je schopen podat

přijde mi až domů

většínou nelze otestovat

výhodou může být lepší cena, nevýhodou ztracený čas odmítáním dalších nabídek

Vyzkouseni

známost

21. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3380,49 %80,49 %  
muž819,51 %19,51 %  

Graf

22. Věk

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
211434,15 %34,15 %  
22921,95 %21,95 %  
2349,76 %9,76 %  
2437,32 %7,32 %  
1637,32 %7,32 %  
1737,32 %7,32 %  
2812,44 %2,44 %  
2012,44 %2,44 %  
1512,44 %2,44 %  
5012,44 %2,44 %  
ostatní odpovědi 37 12,44 %2,44 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:21.27
Minimum:16
Maximum:28
Variační rozpětí:12
Rozptyl:5.48
Směrodatná odchylka:2.34
Medián:21
Modus:21

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Machová, J.Konkurenceschopnost společnosti Oriflame (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://konkurenceschopnost-spolecno.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.