Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Tento dotazník je zameraný na výskum marketingových komunikácií spoločností vyrábajúcich kontaktné šošovky. Pomôže mi pri písaní diplomovej práce, určení kladných stránok spoločností, možných postrehov z pohľadu zákazníka pre skvalitnenie komunikácie a zobrazí celkový názor spotrebiteľov na kontaktné šošovky a marketing okolo nich. Je určený pre ľudí, ktorí nosia dioptrické okuliare alebo kontaktné šošovky. Dotazník Vám zaberie maximálne 10 minút Vášho času.
Odpovědi respondentů
1. Nosím
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [väčšinou kontaktné šošovky → otázka č. 8, len dioptrické okuliare → otázka č. 2, pravidelne striedam oboje → otázka č. 8].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
len dioptrické okuliare
53
39,55 %
39,55 %
väčšinou kontaktné šošovky
41
30,6 %
30,6 %
pravidelne striedam oboje
40
29,85 %
29,85 %
OTÁZKY PRE TÝCH, KTORÍ NENOSIA KONTAKTNÉ ŠOŠOVKY A DÁVAJÚ PREDNOSŤ OKULIAROM
2. Prečo nedávate prednosť kontaktným šošovkám?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zdajú sa mi nepohodlné
22
41,51 %
16,42 %
vysoká cena
12
22,64 %
8,96 %
nedostatok informácií o šošovkách
8
15,09 %
5,97 %
okuliare mám len na čítanie, šošovky sú pre mňa nepraktické
1
1,89 %
0,75 %
komplikovaná vada --> příliš vysoká cena
1
1,89 %
0,75 %
podľa môjho optika ich nemôžem nosiť
1
1,89 %
0,75 %
nemôžem ich nosiť zo zdravotných dôvodov
1
1,89 %
0,75 %
brýle neberu jako módní doplněk
1
1,89 %
0,75 %
nosim okuliare iba na citanie
1
1,89 %
0,75 %
Zpočátku jsem nosila spíše čočky, poslední cca 3 roky pouze brýle. Čočky jsou poměrně drahé. I když jsem si čočky opět koupila, při práci na PC vyhovují spíše brýle, stejně tak jako při stavech unavenosti. Brýle beru hlavněi jako estetický doplněk.
1
1,89 %
0,75 %
málo dioptrií
1
1,89 %
0,75 %
neuvažovala som nad tým
1
1,89 %
0,75 %
nemam problem s okuliarmi
1
1,89 %
0,75 %
dříve jsem nosila téměř výhradně kontaktní čočky, po úpravě oční vady už nepotřebuju brýle ani čočky na celodenní nošení, proto používám pouze brýle - a to na práci s počítačem
1
1,89 %
0,75 %
nemam prilis silne bryle,proto mi cocky prijdou zbytecne
1
1,89 %
0,75 %
zdravotna prekazka
1
1,89 %
0,75 %
používam len na čítanie
1
1,89 %
0,75 %
zdravotné dôvody
1
1,89 %
0,75 %
nik mi ich nedokázal vložiť do očí... ani doktorka , ani ja , ani kamarátka , ktorá šošovky nosí...
1
1,89 %
0,75 %
Potrebujem len okuliare pri čítaní a šoférovaní
1
1,89 %
0,75 %
Mala som z nich zapal ocnych spojiviek
1
1,89 %
0,75 %
3. Vyberte tie spoločnosti vyrábajúce kontaktné šošovky, ktoré poznáte
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Johnson and Johnson
34
64,15 %
25,37 %
Bausch + Lomb
12
22,64 %
8,96 %
Cooper Vision
6
11,32 %
4,48 %
Ciba Vision
5
9,43 %
3,73 %
nepoznám
4
7,55 %
2,99 %
žiadne
2
3,77 %
1,49 %
neznám ani jednu
1
1,89 %
0,75 %
ziadne
1
1,89 %
0,75 %
žiadnu
1
1,89 %
0,75 %
žádná
1
1,89 %
0,75 %
neznám ani jednu z výše uvedených společností
1
1,89 %
0,75 %
4. Stretli ste sa niekedy s reklamou, letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie niektorej zo spoločností z otázky 3?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 5, nie → otázka č. 7].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nie
31
58,49 %
23,13 %
ano
21
39,62 %
15,67 %
ne
1
1,89 %
0,75 %
5. Stretol/la som sa s letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie tejto spoločnosti :
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Johnson and Johnson
17
73,91 %
12,69 %
Bausch + Lomb
6
26,09 %
4,48 %
Ciba Vision
4
17,39 %
2,99 %
žiadna
2
8,7 %
1,49 %
nie
1
4,35 %
0,75 %
Cooper Vision
1
4,35 %
0,75 %
6. Vyberte typ marketingovej komunikácie spoločnosti, s ktorým ste sa stretli :
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
leták
13
56,52 %
9,7 %
reklama v novinách, časopise
5
21,74 %
3,73 %
reklama v televízii
4
17,39 %
2,99 %
žiadna
2
8,7 %
1,49 %
billboard
2
8,7 %
1,49 %
internet
2
8,7 %
1,49 %
reklama na internete
1
4,35 %
0,75 %
propagace v prodejnách s optikou nebo u oční lékařky
1
4,35 %
0,75 %
plagát u očného lekára
1
4,35 %
0,75 %
reklama v rádiu
1
4,35 %
0,75 %
7. Ak by ste sa predsa len rozhodovali o kúpe kontaktných šošoviek, presvedčili by Vás :
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
odporučenia očných lekárov
32
60,38 %
23,88 %
odporučenia známych a rodiny
30
56,6 %
22,39 %
výhodná cena
12
22,64 %
8,96 %
reklama a zázemie spoločnosti
2
3,77 %
1,49 %
vzhled
1
1,89 %
0,75 %
pohodlnost
1
1,89 %
0,75 %
Nepresvedčili pre mna kontaktné šošovky sú nepohodlné z hladiska len občasného užívania okuliarou
1
1,89 %
0,75 %
OTÁZKY PRE TÝCH, KTORÍ NOSIA KONTAKTNÉ ŠOŠOVKY
8. Aké kontaktné šošovky si najčastejšie kupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
mesačné
49
59,76 %
36,57 %
dvojtýždenné
19
23,17 %
14,18 %
denné
9
10,98 %
6,72 %
dvojmesacne
1
1,22 %
0,75 %
trojmesačné
1
1,22 %
0,75 %
Denni,ptze mam chronicky zanet ocnich vicek a spojivek
1
1,22 %
0,75 %
na pol roka
1
1,22 %
0,75 %
dvojmesačné
1
1,22 %
0,75 %
9. Od ktorej spoločnosti si väčšinou kupujete šošovky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Johnson and Johnson
31
37,8 %
23,13 %
Bausch + Lomb
20
24,39 %
14,93 %
Ciba Vision
17
20,73 %
12,69 %
Cooper Vision
7
8,54 %
5,22 %
air optix
1
1,22 %
0,75 %
PegaVision
1
1,22 %
0,75 %
z internetu
1
1,22 %
0,75 %
ClearLab
1
1,22 %
0,75 %
Switch
1
1,22 %
0,75 %
Vidi
1
1,22 %
0,75 %
acuvue
1
1,22 %
0,75 %
10. Prečo preferujete práve túto spoločnosť a značku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
odporučil mi ju očný lekár
42
51,22 %
31,34 %
komfort pri nosení
37
45,12 %
27,61 %
rokmi overená značka
21
25,61 %
15,67 %
výhodná cena
19
23,17 %
14,18 %
som alergik a preto je pre mna dolezite materialove zlozenie sosoviek i roztoku
1
1,22 %
0,75 %
není to přímo kvůli značce. vyhovují mi konkrétní čočky air optix aqua...dále také často kupuji měsíční čočky, ale od jiné společnosti
1
1,22 %
0,75 %
v optice nic moc výběr
1
1,22 %
0,75 %
Prodavaji cocky na miste. Tehdy jsem zadne cocky jeste nenosila a potrebovala jsem zmerit oci atd. Tesco Eden jinou znacku nenabizela
1
1,22 %
0,75 %
nosim konkretne "oasis", ked som sa rozhodovala či prejst na inu značku, tak som sa po dlhom čítaní na internete rozhodla ze ostanem pri nich. Maju dobru priepustnosť vzduchu, su vhodne pre alergikov, čo aj som, dobre mi sedia a nie sú tak cenovo naročne
1
1,22 %
0,75 %
11. Napíšte konkrétnu značku produktovej línie danej spoločnosti (napr. SoftLens, PureVision, Acuvue...)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
acuvue
15
18,52 %
11,19 %
SoftLens
11
13,58 %
8,21 %
PureVision
5
6,17 %
3,73 %
Air Optix
4
4,94 %
2,99 %
Air Optix Aqua
4
4,94 %
2,99 %
acuvue oasys
3
3,7 %
2,24 %
Acuvue Moist
3
3,7 %
2,24 %
Avaira
3
3,7 %
2,24 %
Pure Vision
2
2,47 %
1,49 %
Acuvue Oasis
2
2,47 %
1,49 %
ostatní odpovědi
AirOptix Biofinity Acuvue 1 Day Disposable to nevím.. Acuvue Trueye Surevue SwitchPremiere SoftLens 59 oasys Acuvue oesys PureVision, PureVision Toric AIr Optix agua neviem Dailies Acuvue Oasys a Acuvue advance Acuvue advance plus Clear58 Soflens (hilafilcon B) Aqua Day&Night Switch disposables Heh? O_o PureVision 2 Vidi oxy Acuvue air ne jjjj acuvue true eye
29
35,8 %
21,64 %
12. Cena kontaktných šošoviek, ktoré si najčastejšie kupujete sa Vám zdá :
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
adekvátna ku kvalite
47
58,02 %
35,07 %
vyššia
33
40,74 %
24,63 %
príliš vysoká
1
1,23 %
0,75 %
13. Pri kúpe kontaktných šošoviek :
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ostávam verný/á overenej značke
54
66,67 %
40,3 %
Počúvam rady odborníkov (očných lekárov, optikov)
16
19,75 %
11,94 %
Rád/a experimentujem a nebojím sa vyskúšať iné značky
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Som verný/á len jednej
35
43,21 %
26,12 %
2
22
27,16 %
16,42 %
3
15
18,52 %
11,19 %
viac ako 3
9
11,11 %
6,72 %
15. Vyberte tie spoločnosti vyrábajúce kontaktné šošovky, ktoré poznáte :
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Johnson and Johnson
65
80,25 %
48,51 %
Bausch + Lomb
49
60,49 %
36,57 %
Ciba Vision
42
51,85 %
31,34 %
Cooper Vision
23
28,4 %
17,16 %
žádnou z těchto neznám...
1
1,23 %
0,75 %
lensso
1
1,23 %
0,75 %
Frequency
1
1,23 %
0,75 %
Vidi
1
1,23 %
0,75 %
16. Stretli ste sa niekedy s reklamou, letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie niektorej zo spoločností z otázky 15?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 17, nie → otázka č. 19].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nie
54
66,67 %
40,3 %
ano
27
33,33 %
20,15 %
17. Stretol/la som sa s letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie tejto spoločnosti :
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Johnson and Johnson
19
67,86 %
14,18 %
Bausch + Lomb
13
46,43 %
9,7 %
Ciba Vision
7
25 %
5,22 %
Cooper Vision
2
7,14 %
1,49 %
neviem
1
3,57 %
0,75 %
18. Vyberte typ marketingovej komunikácie spoločnosti, s ktorým ste sa stretli :
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Letáky
13
48,15 %
9,7 %
Reklama v novinách, časopisoch
10
37,04 %
7,46 %
Reklama v televízii
4
14,81 %
2,99 %
PR
3
11,11 %
2,24 %
Billboardy
2
7,41 %
1,49 %
nepamätám
1
3,7 %
0,75 %
možnosť skúšobného páru zdarma
1
3,7 %
0,75 %
reklama v metru
1
3,7 %
0,75 %
reklamní předměty
1
3,7 %
0,75 %
internetové bannery
1
3,7 %
0,75 %
19. Zdajú sa Vám marketing a komunikácia Vašej obľúbenej spoločnosti so zákazníkmi vhodné a dostatočné?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 21, neviem → otázka č. 21, nie → otázka č. 20].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
neviem
57
70,37 %
42,54 %
nie
15
18,52 %
11,19 %
ano
8
9,88 %
5,97 %
ne
1
1,23 %
0,75 %
20. Prečo sa Vám zdajú nevhodné?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
je o nich na Slovensku málo počuť
1
6,25 %
0,75 %
málo dostupných informácií
1
6,25 %
0,75 %
nikdy jsem nenarazila na nějakou reklamu
1
6,25 %
0,75 %
Nie že nevhodné, skôr nedostatočné...
1
6,25 %
0,75 %
vlastně si nevybavuji žádnou reklamu propagující tu či onu značku kont. čoček
1
6,25 %
0,75 %
nikde nejsou k dostání jakékoli informace o daných čočkách, jejich bezpečnosti a optiky nemají skoro žádný výběr - člověk spoléhá jen na optika
1
6,25 %
0,75 %
spíše nedostatečné, marketing by mohl být razantnější a viditelnější
1
6,25 %
0,75 %
nedostatecne
1
6,25 %
0,75 %
Nevídám reklamu na Biofinity
1
6,25 %
0,75 %
Nevidela jsem jeste zadnou reklamu na cocky
1
6,25 %
0,75 %
ostatní odpovědi
o žádných nevím, měli by se víc snažit, tak abych věděl a chtěl je opět koupit nedostatočne informuju zakaznikov čo vlastne nosia alebo môžu nosiť aby lepšie videli a cítili sa v nich. Odporučila by som viac lekarskych posudkov v PR ako len text a sumu. skor nedostatočné, ak by mi ich moj očny lekár nedoporučil, asi by som o nich nevedela.... nejasné informácie o používaní žádný marketing nebo snahu o komunikaci jsem nepostřehla nedostatočná propagácia produktov
6
37,5 %
4,48 %
21. Prezerali ste si niekedy webové stránky spoločností vyrábajúcich kontaktné šošovky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 22, nie → otázka č. 24].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nie
102
76,12 %
76,12 %
ano
31
23,13 %
23,13 %
ne
1
0,75 %
0,75 %
22. Ktorých spoločností ste si prezerali webové stránky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Johnson and Johnson
18
54,55 %
13,43 %
Bausch + Lomb
13
39,39 %
9,7 %
Ciba Vision
10
30,3 %
7,46 %
Cooper Vision
3
9,09 %
2,24 %
žiadne
1
3,03 %
0,75 %
nevím
1
3,03 %
0,75 %
nepamatuji se
1
3,03 %
0,75 %
Switch
1
3,03 %
0,75 %
Vidi
1
3,03 %
0,75 %
23. Zdali sa Vám ich stránky prehľadné?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
31
96,88 %
23,13 %
ne
1
3,13 %
0,75 %
24. Čo by ste poradili spoločnostiam, aby zlepšili vo svojich marketingových komunikáciách vo vzťahu k zákazníkom? (napr. viac reklám v televízii, osobnejší prístup, nižšiu cenu a podobne)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
osobnejší prístup
6
4,51 %
4,48 %
nižší cena
6
4,51 %
4,48 %
nižšiu cenu
4
3,01 %
2,99 %
Neviem
4
3,01 %
2,99 %
nižší cenu
3
2,26 %
2,24 %
osobnejsi pristup
2
1,5 %
1,49 %
nižšia cena
2
1,5 %
1,49 %
nizsia cena
2
1,5 %
1,49 %
.
2
1,5 %
1,49 %
rozšírenie druhov kontaktných šošoviek
1
0,75 %
0,75 %
ostatní odpovědi
lepšia reklama viac informácií o šošovkách viac reklamy vo všeobecnosti více reklam nejen v televizi, ale i v tisku Nižšia cena, väčšia marketingová kampaň - chýba priama komunikácia so zákazníkom (často len cez očných lekárov), možno inovácie v podobe komfortu a farieb... osobnejší prístup, aby nespolupracovali iba s lekármi v nemocniciach či so súkromníkmi, pretože v súčasnosti lekárom veľa ľudí neverí a keď viem, že daný lekár za to má províziu že mi predpíše nejaký typ šošoviek, tak si ich radšej nekúpim reklamy na internetu... Kupuju si čočky přes e-shopy, takže těch značky, které na mě vykouknou nejdříve, si všimnu.. na ostatní nekoukám... Uvítal by som jednodnove vzorky sosoviek za znizenu cenu. určite zlepšiť propagáciu formou reklamy v TV, tlači, rádiu cena a dostupnosť určitě nižší cena, snažit se získat si pozornost očních lékařů a optiků, aby značku vůbec propagovali a nenabízeli jen jednu alternativu Určitě víc reklam. V životě jsem neviděla reklamu na kontaktní čočky. Vůbec nemám orientaci v tomto odvětví. Info na mail určitě ne víc reklam, možná vymyslet nějaký dobrý slogan rozhodně nižší cenu trocha zvlastna otazka, nemyslite? :) viac a nápadité reklamy osobnejší prístup, nie masový marketing, viac sústredenia na zákazníka ako na produkt a jeho predaj marketing kontaktních čoček mě absolutně nezajímá neviem, nic Osobnejší prístup, Pravdu o nich od lekárov. reklama viac reklamy, osobnejsi pristup viac reklám v televízii viac informacii nič osobnejší prístup a nižšia cena nevyrábať z lacných a podradných materiálov neviem..aj tak sa kazdy skor radi s ocnym lekarom aky typ sosoviek mu poradi...nejaka reklama by ma nevedela ovplyvnit, aby som si napriklad kupila inu znacku sosoviek. takze neviem povedat. cena sa mi zda primerana více zdůrazňovat výhody oproti brýlím pre mňa je spolupráca s lekárom najdôležitejšia Viac informácii o šošovkách, nižšiu cenu pre tých, ktorí si chcú šošovky prvýkrát zakúpiť, resp. vyskúšať. viac reklam - letaky viac reklám, lepšia informovanosť zákazníka Zaměřit se na lékaře Víc nahých slečen (nebo alespoň polonahých) viac reklám, nižšiu cenu cenu širšiu reklamu nejak sa vyčleniť oproti ostatným Myslím, že reklamy v TV nemají přiliš velký smysl. Radila bych spíše reklamy ve formě oken(např. při vyhledávání na Google nebo při pouštění písní na Youtube, na FB apod.). Spoléhám se také na doporučení oční lékařky, takže též větší prezentace a výběr. komunikovať jednoduchosť používania a širokú škálu ponúkaných produktov kdo kontaktní čočky nosí, získá informace snadno v optice výhodnější větší balení více informací o čočkách, lepší vztah k zákazníku, lepší remlamy nižší cenu, kvalita Viac reklám na internete, poprípade nejaké predvádzacie akcie v lekárňach nižšiu cenu, viac reklamy všeobcne (v tlači aj TV) viac reklám, buď v televízii alebo inou formou, pretože reklamy z tejto sféry podľa mňa úplne absentujú nevím, jsem spokojená, koupím si čočky, které mi léta vyhovují a dál to neřeším osobnější přístup pomer osobnější přístup, věrnostní klub, nabídky v ordinacích lékařů, zkušební sety, ... vice reklam viac reklam na internete, televiziu pozera co raz menej ludi, nastastie :) cílenější reklama pro cílové skupiny Možnost si vyzkoušet jiný typ čoček (po konzultaci s doktorem) zdarma. vzorky zdarma, reklamy alespoň v tisku vice reklamy na cocky obecne odporúčania očných lekárov Vic reklam, caste akce (levnejsi cena, nebo stejna cena, ale vetsi baleni) väcsi prehlad v produktoch, lepsia reklama lepsiu cenu akce na nové produkty, snaha zacílit osobněji na zákazníky, ne masově jako televize, ale třeba spojit se s optikami a navrhnout nějakou spolupráci s cílem na zákazníka nabídka výhodných balíčku a akcí Nemyslím si, že marketingová komunikace těchto společností natolik ovlivňuje rozhodování zákazníka. Podle mé zkušenosti na něj spíše působí doporučení známých nebo optika. Také jsem se hodně setkala s nákupem přímo přes internet kvůli výrazně nižší ceně. nejdulezitejsi je pristup lekaru. sama teto problematice nerozumim,proto davam na jejich radu. pripadne letaky v ordinacich. urcite viac reklam v televizii, akcie zamerane na rozne segmenty zakaznikov- pravidelne sa opakujuce Mňa vždy prílaka nejaká výhodná kupa na začiatok. Bojím sa investovať hned prvýkrát do niečoho čo ešte nepoznám. Viem ze u lekara môzem dostat vzorku zdarma ale ja casto kupujem iba cez internet a tam to je ine. viac reklám v televízii, nižšia cena netuším Viac reklamy aj mimo ambulancii ocnych lekarov, nepamatam si kedy som naposledy nejaku videl... osobnejší prístup, robili akcie pre dealerov (predajne) ktoré by odporučali ich produkty... reklamy nižšia cena osobnejší prístup nic výhodné multi balíčky (viac kusov v jednom balení za výhodnú cenu) reklamy v tv, vzorky zadarmo aby zákazník mohol vyskúšať či mu budú šošovky vyhovovať testy produktů zdarma (dříve má optika nabízela při koupi nových čoček testovací pár, pak přestala, tudíž jsem začala kupovat čočky na internetu.Nevím zda to bylo rozhodnutí optiky či výrobce) osobnejší prístup, a cena jjjjjj Myslim si ze ich marketing by mal byť zameraný len na ludí ktorý nosia okuliare neustále a presvedčiť ich o tom že okuliare ich obťažujú viac ako šošovky. To by mohli dosiahnuť najmä osobnejším prístupom prostredníctvom lekárskeho poradenstva. Nizsia cena by nebola na skodu nevim více informací pro veřejnost vic reklam letáky u očních lékařů, více reklam na internetu neviem sa vyjadriť nizsia cena, viac recenzii osobnejší prístup, zohľadňovať individuálne potreby zákazníkov přehlednější popisy, člověk, který se v čočkách nevyzná, vůbec netuší, co kteýr pojem znamená, ani proč si připlatit za něco a podobně výhodná balení nižší cena, výhody při nákupu Byd na ně zdvořilí viac reklám, nižšia cena maly by byt vic videt současná marketingová komunikace je pro mě zcela vyhovující viac reklám frrrrrrrrr
101
75,94 %
75,37 %
25. Ako by si mohla spoločnosť podľa Vás udržať Vašu lojalitu a dôveru?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
kvalitou
9
6,82 %
6,72 %
neviem
5
3,79 %
3,73 %
věrnostní program
4
3,03 %
2,99 %
vernostný program
3
2,27 %
2,24 %
nevím
3
2,27 %
2,24 %
nezvyšovať ceny
2
1,52 %
1,49 %
Kvalitou výrobků
2
1,52 %
1,49 %
kvalita
2
1,52 %
1,49 %
cenou
2
1,52 %
1,49 %
.
2
1,52 %
1,49 %
ostatní odpovědi
ponúkaním zliav kvalitou a informáciami udržiavanie rozumnej ceny kvalitou a podávaním informacií například občasnou akcí 1 čočky zdarma (místo 6 by jich v balení bylo 7) Udržaním si štandardnej kvality (prípadne zvýšením kvality) za rovnakú cenu, bonusy za loajalitu- množstevné bonusy, cenové zľavy... tým, že bude poskytovať dobré a kvalitné šošovky, nie predražené, ktoré si ľahko viem zohnať, nemusím ich objednávať napr. zo zahraničia... cenou a třeba nějaké dárky.. nějaká blbost, která ale potěší... Udržanie kvality šošoviek mi postačuje ako dôvod mojej lojality. darček k nákupu vo forme roztoku, puzdra..poprípade množstevnú zľavu pri nákupe dobrou kvalitou, dostupností a zajímavou cenou dostupnosťou a nezvyšujúcou sa cenou kvalita za přijatelnou cenu Žádné skandály, korupce, podplácení. Věrnostní slevy např. Když bych si chtěla koupit kontaktní čočky, ocenila bych, aby tam byla milá obsluha, nikoliv otrávení zaměstnanci. Také bych uvítala, aby zaměstnanci produktu perfektně rozuměli. Malé dárky k hodnotnému nákupu, sleva na čočky když je kupuji pravidelně benefity udržet kvalitu oproti konkurentům, popř vyvíjet čočky se zlepšenými vlastnostmi, větší diferenciace výrobků věrnostní karty ferovym riesenim objednavok a reklamacii cena, servis, jedinečnosť, design věrnostní slevy kvalitou, cenou Udržiavaním kvality & ceny Ak by som chcel začať nosiť šošovky pravidelne ale ceny by sa dlhodobo nemenili. lepsia informovanost nizsia cena zľavy starostlivostou a zarukou kvalitou za adekvátnu cenu viac reklám, pravidelné cenové akcie snahou o zlepšenie kvality a zníženie cien kvalita, dostupnost urdžiavať si kvalitu Ponúkaním výhod pre verných zákazníkov, tzv. vernostný program. spolahlivost, kvalita zárukou věrnostní programy nižšou cenou pravidelným sexem kvalitnými a pohodlnými šoškovkami, nízkou cenou nijak vytvoriť viazanosť na niekoľko rokov so zákazníkom a predávaťtak za nižšie ceny kvalitou, primeranou cenou, Každému sedí jiné čočky, nedávno jsem se o tom přesvědčila, tudíž není jednoznačné říct, čím si udržet důvěru. Dalším hlavním faktorem je samozřejmě cena. Spolehlivost a ochotnost stabilne dobrá kvalita produktov minimalizovat špatné čočky v balení (při špatném zpracování dávat automaticky nové) neklesat na kvalite, nestupat na cene ponukou kvalitných šošoviek za rozumnú cenu např. slevy pro věrné zákazníky nízkou cenou a vysokou kvalitou hlavní je kvalita výrobků a přiměřená cena, nic víc nepotřebuji zájmem o zákazníka udržení kvality na stejné úrovní, výhody pro stálé zákazníky akce na koupi vice cocek využívat osvědčených i nových technologií pravidelná starostlivosť o zákazníkov udrží si ji tím, že mi čočky budou sedět a budou pohodlné, za přijatelnou cenu kvalitou za příznivou cenou udrzet cenu a kvalitu stálym informovaním a medializáciou Kvalita a cena vyrobou kvalitnych kontaktnych sosoviek kvalitnymi vyrobkami a pravdivou reklamou udržať kvalitu da sa natom nejako pracovat, ked si objednavam sosovky cez portali ako cockovnik a tak? v pripade okuluiarov mi je jedno od akej firmy su skla a ram vyrábět stále kvalitně, žádné průsery, prostě no negative appearence stálou kvalitou kvalitou za příznivou cenu pokud mi vzdy vyjdou se vsim vstric, at uz co se tyce rady nebo reklamace. zabezpecenim spatnej vazby- aby sa spolocnost zaujimala o nazor zakaznikov, o postrehy, namety, pripomienky Ak sa na ich stránke alebo v ich reklame stretnem s nazom odborníkov a štatistík. A kedze reklama zvykne klamat a ludia jej neveria sla by som za osobnejsim pristupom k ludom aby prilakali aj tych ktorí su skeptickí posielať newslettre kvalitne produkty za rozumne ceny určite zbierať čo najviac info o zákazníkoch a vytvárat si k nim osobnejší prístup, a čo sa týka mna tak by nemala klesnut mnou vnímaná kvalita...pre to si ich kupujem... nižší cenou kvalitní výrobek dôvernostné zľavy kvalitou produktů nezdražovať a udržiavať sa na technologickej špičke nezvyšovať ceny a udržiavať kvalitu akciové ceny a udržateĺná kvalita nezvyšovat ceny, neměnit kvalitu/vlastnosti ověřených výrobků benefitmi dobrou cenou Museli by ma presvedčiť o väčšej praktičnosti použitia šošoviek. Kedže som občasným uživatelom okuliari ktorý nemá čas no zakladanie si šošoviek bude to pre spoločnosť naozaj náročné ma presvedčiť o kúpe ich produktu. Kvalitny vyrobok,ktory dobre sluzi svojmu ucelu. slevy, kvalita vyrabet kvalitni vyrobky zlepšení kvality vernostnýmj programom zachovať a zvyšovaťkvalitu, udržať primeranú cenu, rozvoj nových výrobkov kvalitní výrobek, zájem o klienta pokud nebude zdražovat své výrobky a kvalita zůstane Nizké ceny , hodný personál kvalitnymi sosovkami tím, že mě nezačne otravovat marketingem vernostné produkty
98
74,24 %
73,13 %
26. Pohlavie :
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
98
73,13 %
73,13 %
muž
36
26,87 %
26,87 %
27. Vek :
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
15-25
108
80,6 %
80,6 %
26-45
21
15,67 %
15,67 %
46-55
4
2,99 %
2,99 %
56 a viac
1
0,75 %
0,75 %
28. Národnosť :
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
slovenská
75
55,97 %
55,97 %
česká
57
42,54 %
42,54 %
iná
2
1,49 %
1,49 %
29. Dosiahnuté vzdelanie :
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vysokoškolské
95
70,9 %
70,9 %
stredné s maturitou
30
22,39 %
22,39 %
základné
5
3,73 %
3,73 %
vyššie odborné
3
2,24 %
2,24 %
stredné bez maturity
1
0,75 %
0,75 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 9 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Johnson and Johnson na otázku 3. Vyberte tie spoločnosti vyrábajúce kontaktné šošovky, ktoré poznáte
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 4. Stretli ste sa niekedy s reklamou, letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie niektorej zo spoločností z otázky 3?
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nie na otázku 4. Stretli ste sa niekedy s reklamou, letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie niektorej zo spoločností z otázky 3?
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Johnson and Johnson na otázku 5. Stretol/la som sa s letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie tejto spoločnosti :
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi leták na otázku 6. Vyberte typ marketingovej komunikácie spoločnosti, s ktorým ste sa stretli :
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi odporučenia očných lekárov na otázku 7. Ak by ste sa predsa len rozhodovali o kúpe kontaktných šošoviek, presvedčili by Vás :
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi odporučenia známych a rodiny na otázku 7. Ak by ste sa predsa len rozhodovali o kúpe kontaktných šošoviek, presvedčili by Vás :
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi výhodná cena na otázku 7. Ak by ste sa predsa len rozhodovali o kúpe kontaktných šošoviek, presvedčili by Vás :
3. Vyberte tie spoločnosti vyrábajúce kontaktné šošovky, ktoré poznáte
odpověď Johnson and Johnson:
3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Johnson and Johnson na otázku 5. Stretol/la som sa s letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie tejto spoločnosti :
4. Stretli ste sa niekedy s reklamou, letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie niektorej zo spoločností z otázky 3?
odpověď ano:
6.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Johnson and Johnson na otázku 5. Stretol/la som sa s letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie tejto spoločnosti :
6.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi leták na otázku 6. Vyberte typ marketingovej komunikácie spoločnosti, s ktorým ste sa stretli :
8. Aké kontaktné šošovky si najčastejšie kupujete?
odpověď mesačné:
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ciba Vision na otázku 9. Od ktorej spoločnosti si väčšinou kupujete šošovky?
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi SoftLens na otázku 11. Napíšte konkrétnu značku produktovej línie danej spoločnosti (napr. SoftLens, PureVision, Acuvue...)
13. Pri kúpe kontaktných šošoviek :
odpověď Ostávam verný/á overenej značke:
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi SoftLens na otázku 11. Napíšte konkrétnu značku produktovej línie danej spoločnosti (napr. SoftLens, PureVision, Acuvue...)
15. Vyberte tie spoločnosti vyrábajúce kontaktné šošovky, ktoré poznáte :
odpověď Bausch + Lomb:
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bausch + Lomb na otázku 9. Od ktorej spoločnosti si väčšinou kupujete šošovky?
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi SoftLens na otázku 11. Napíšte konkrétnu značku produktovej línie danej spoločnosti (napr. SoftLens, PureVision, Acuvue...)
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bausch + Lomb na otázku 17. Stretol/la som sa s letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie tejto spoločnosti :
odpověď Ciba Vision:
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ciba Vision na otázku 9. Od ktorej spoločnosti si väčšinou kupujete šošovky?
odpověď Johnson and Johnson:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi dvojtýždenné na otázku 8. Aké kontaktné šošovky si najčastejšie kupujete?
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Letáky na otázku 18. Vyberte typ marketingovej komunikácie spoločnosti, s ktorým ste sa stretli :
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Johnson and Johnson na otázku 17. Stretol/la som sa s letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie tejto spoločnosti :
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Johnson and Johnson na otázku 9. Od ktorej spoločnosti si väčšinou kupujete šošovky?
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi acuvue na otázku 11. Napíšte konkrétnu značku produktovej línie danej spoločnosti (napr. SoftLens, PureVision, Acuvue...)
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 na otázku 14. Koľko značiek kontaktných šošoviek ste vyskúšali :
16. Stretli ste sa niekedy s reklamou, letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie niektorej zo spoločností z otázky 15?
odpověď ano:
5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Letáky na otázku 18. Vyberte typ marketingovej komunikácie spoločnosti, s ktorým ste sa stretli :
5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama v novinách, časopisoch na otázku 18. Vyberte typ marketingovej komunikácie spoločnosti, s ktorým ste sa stretli :
4.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Johnson and Johnson na otázku 17. Stretol/la som sa s letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie tejto spoločnosti :
4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bausch + Lomb na otázku 17. Stretol/la som sa s letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie tejto spoločnosti :
21. Prezerali ste si niekedy webové stránky spoločností vyrábajúcich kontaktné šošovky?
odpověď ano:
4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bausch + Lomb na otázku 22. Ktorých spoločností ste si prezerali webové stránky?
4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ciba Vision na otázku 22. Ktorých spoločností ste si prezerali webové stránky?
4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 23. Zdali sa Vám ich stránky prehľadné?
4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Johnson and Johnson na otázku 22. Ktorých spoločností ste si prezerali webové stránky?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Nosím
2. Prečo nedávate prednosť kontaktným šošovkám?
3. Vyberte tie spoločnosti vyrábajúce kontaktné šošovky, ktoré poznáte
4. Stretli ste sa niekedy s reklamou, letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie niektorej zo spoločností z otázky 3?
5. Stretol/la som sa s letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie tejto spoločnosti :
6. Vyberte typ marketingovej komunikácie spoločnosti, s ktorým ste sa stretli :
7. Ak by ste sa predsa len rozhodovali o kúpe kontaktných šošoviek, presvedčili by Vás :
8. Aké kontaktné šošovky si najčastejšie kupujete?
9. Od ktorej spoločnosti si väčšinou kupujete šošovky?
10. Prečo preferujete práve túto spoločnosť a značku?
11. Napíšte konkrétnu značku produktovej línie danej spoločnosti (napr. SoftLens, PureVision, Acuvue...)
12. Cena kontaktných šošoviek, ktoré si najčastejšie kupujete sa Vám zdá :
15. Vyberte tie spoločnosti vyrábajúce kontaktné šošovky, ktoré poznáte :
16. Stretli ste sa niekedy s reklamou, letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie niektorej zo spoločností z otázky 15?
17. Stretol/la som sa s letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie tejto spoločnosti :
18. Vyberte typ marketingovej komunikácie spoločnosti, s ktorým ste sa stretli :
19. Zdajú sa Vám marketing a komunikácia Vašej obľúbenej spoločnosti so zákazníkmi vhodné a dostatočné?
21. Prezerali ste si niekedy webové stránky spoločností vyrábajúcich kontaktné šošovky?
22. Ktorých spoločností ste si prezerali webové stránky?
23. Zdali sa Vám ich stránky prehľadné?
26. Pohlavie :
27. Vek :
28. Národnosť :
29. Dosiahnuté vzdelanie :
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Nosím
2. Prečo nedávate prednosť kontaktným šošovkám?
3. Vyberte tie spoločnosti vyrábajúce kontaktné šošovky, ktoré poznáte
4. Stretli ste sa niekedy s reklamou, letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie niektorej zo spoločností z otázky 3?
5. Stretol/la som sa s letákom, billboardom alebo iným druhom marketingovej komunikácie tejto spoločnosti :
6. Vyberte typ marketingovej komunikácie spoločnosti, s ktorým ste sa stretli :
7. Ak by ste sa predsa len rozhodovali o kúpe kontaktných šošoviek, presvedčili by Vás :
8. Aké kontaktné šošovky si najčastejšie kupujete?
9. Od ktorej spoločnosti si väčšinou kupujete šošovky?
10. Prečo preferujete práve túto spoločnosť a značku?
11. Napíšte konkrétnu značku produktovej línie danej spoločnosti (napr. SoftLens, PureVision, Acuvue...)
12. Cena kontaktných šošoviek, ktoré si najčastejšie kupujete sa Vám zdá :
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.