Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Koronavirus - Online vzdělávání - PRO STUDENTY
Koronavirus - Online vzdělávání - PRO STUDENTY
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petr Čermák |
---|---|
Šetření: | 24. 11. 2020 - 07. 12. 2020 |
Počet respondentů: | 49 |
Počet otázek (max/průměr): | 13 / 11 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 57,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:41 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dotazník je vytvořen z důvodu zjištění efektivity online vzdělávání v dnešní koronavirové krize. Dotazník je určen pouze pro ŽÁKY STŘEDNÍCH ŠKOL
Odpovědi respondentů
1. Jakým způsobem, nejčastěji komunikuješ s učiteli? (možnost více odpovědí)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Online videohovory (Microsoft teams, ZOOM, Google Meet, Skype...) | 42 | 87,5 % | 85,71 % |
Emaily, telefony (Whatsapp, Viber, SMS, e-mail...) | 33 | 68,75 % | 67,35 % |
Externí systémy pro řízení výuky (Google classroom, Moodle, Edmodo a další ) | 20 | 41,67 % | 40,82 % |
Školní informační systémy (Edookit, Bakaláři, Edupage, Školaonline a další) | 15 | 31,25 % | 30,61 % |
Sociální sítě (Facebook...) | 4 | 8,33 % | 8,16 % |
Webové stránky školy | 1 | 2,08 % | 2,04 % |
2. Je pro tebe komunikace na dálku dostatečně vyhovující?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Částečně | 20 | 41,67 % | 40,82 % |
Ano | 17 | 35,42 % | 34,69 % |
Ne | 11 | 22,92 % | 22,45 % |
3. Jak vnímáš náročnost výuky online?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Tak akorát | 26 | 54,17 % | 53,06 % |
Těžká | 16 | 33,33 % | 32,65 % |
Lehká | 6 | 12,5 % | 12,24 % |
4. Zdá se ti spravedlivé, hodnocení výsledků pomocí digitální technologie?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pouze u některých předmětů | 25 | 52,08 % | 51,02 % |
Ne | 12 | 25 % | 24,49 % |
Ano | 11 | 22,92 % | 22,45 % |
5. Vyhovuje ti školní forma online výuky?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Tak na půl | 20 | 41,67 % | 40,82 % |
Ano | 14 | 29,17 % | 28,57 % |
Ne | 14 | 29,17 % | 28,57 % |
6. Je pro tebe zadávání úkolů srozumitelné?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Částečně (některé ano, některé ne) | 23 | 47,92 % | 46,94 % |
Dostatečně srozumitelné | 21 | 43,75 % | 42,86 % |
Většinou jim nerozumím | 4 | 8,33 % | 8,16 % |
7. Komunikaci s učiteli považuji za
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nadprůměrnou | 29 | 60,42 % | 59,18 % |
Podprůměrnou | 8 | 16,67 % | 16,33 % |
Výbornou | 7 | 14,58 % | 14,29 % |
Nedostatečnou | 4 | 8,33 % | 8,16 % |
8. Je pro tebe zatíženost vzdělávacího obsahu dostatečně úměrná?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 23 | 50 % | 46,94 % |
Spíše ne | 10 | 21,74 % | 20,41 % |
Rozhodně ne | 7 | 15,22 % | 14,29 % |
Rozhodně ano | 6 | 13,04 % | 12,24 % |
9. Jsou pravidla pro hodnocení jasná a srozumitelná?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano jsou | 23 | 47,92 % | 46,94 % |
Pouze některé | 21 | 43,75 % | 42,86 % |
Nejsou | 4 | 8,33 % | 8,16 % |
10. Na kolik jsi spokojen se současným přístupem školy k výuce?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spokojen | 24 | 50 % | 48,98 % |
Tak na půl | 18 | 37,5 % | 36,73 % |
Nespokojen | 6 | 12,5 % | 12,24 % |
11. Zdají se ti úkoly, které dostáváš během online výuky smysluplné?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pouze některé | 24 | 50 % | 48,98 % |
Ano | 20 | 41,67 % | 40,82 % |
Ne | 4 | 8,33 % | 8,16 % |
12. Je něco, s čím by ti mohla škola v současné situaci pomoci?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Aby přestali zkoušet tak, že si vyvolají jednoho studenta, který si musí jako jediný zapnout kameru a učitel ho zkouší. Není to příjemné.
Asi ne
Lepší dostupnost materiálů
Méně práce navíc (mimo online hodiny).
Otevřít.
Přístup k výukovým pomůckam. Když mamka musela začít v průběhu nouzového stavu pracovat z domu, museli jsme na rychlo řešit počítač a navýšení dat.
správa volného času, starost o fyzické zdraví (za počítačem sedím díky práci a "koníčkům" už tak dost dlouho, škola k tomu přidává ještě ranních 5+ hodin) a pochopení, že 16 letý člověk má už i svůj život
Větším zohledněním současné situace.
13. Je něco důležitého, co v dotazníku nezaznělo a chtěl bys to sdělit?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Já jsem studentka VŠ (konkrétně FF UPOL), bratr je na základní škole, nějak nechápu, že online výuku učitelé základních a středních škol hlavně po technické stránce zvládají mnohem obtížněji
Nic mě nenapadá
Příště nenechat 8 lidí propadnout, vzhledem k distanční výuce.
Výuka v kontextu současného dění často nedává smysl a těžko se lze motivovat k plnění abstraktních úkolů, když je člověk ve svém životě konfrontován s existenční krizí, způsobenou nedostatkem příjmů kvůli nedostatku brigád. Především je vše zatíženo psychickou deprivací, plynoucí z nedostatku společenskch kontaktů a celkovou náladou ve společnsoti.
Že zavření škol mi vadí, nic mne nefonuti se učit a ztrácím vědomosti
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.