Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Koučink a jak je vnímán

Koučink a jak je vnímán

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Sofie Dytrtová
Šetření:27. 02. 2013 - 05. 03. 2013
Počet respondentů:163
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Vážený respondente, vážená respondentko,

 

jsem studentkou Univerzity Jana Amose Komenského a v rámci mé bakalářské práce na téma Koučování dospělýc provádím průzkum s názvem: Koučink a jak je vnímán.

 

Prosím Vás tímto o pomoc s vyplněním krátkého dotazníku. Statistické vyhodnocení tohoto šetření bude využito v rámci empirické části mé bakalářské práce.

 

Dotazník může vyplnit, všichni dospělí jedinci. Žádná omezení nejsou stanovena. Odpovědi jsou anonymní.

 

Předem Vám velmi děkuji za Vaši ochotu a drahocenný čas !!!

 

Sofie Dytrtová

 

Odpovědi respondentů

1. Do jaké patříte věkové skupiny:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30 – 39 let6238,04 %38,04 %  
18 – 29 let4930,06 %30,06 %  
40 – 49 let3420,86 %20,86 %  
50 – 59 let127,36 %7,36 %  
60 a více63,68 %3,68 %  

Graf

2. Jaké je Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11872,39 %72,39 %  
muž4527,61 %27,61 %  

Graf

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
maturita8250,31 %50,31 %  
vysokoškolské5936,2 %36,2 %  
vyšší odborné137,98 %7,98 %  
vyučen/a95,52 %5,52 %  

Graf

4. Na jaké pracovní úrovni se pohybujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec8954,6 %54,6 %  
OSVČ3119,02 %19,02 %  
nezaměstnaný2414,72 %14,72 %  
vrcholový manažer/manažer1911,66 %11,66 %  

Graf

5. Jaké možnosti využíváte pro svůj vlastní rozvoj:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sebevzdělávání12677,3 %77,3 %  
přednášky a kurzy9357,06 %57,06 %  
koučování169,82 %9,82 %  
nezajímám se o rozvoj95,52 %5,52 %  
vsetky mne dostupne cesty, ktore ma v tu chvilu oslovia10,61 %0,61 %  
Omezování alkoholu10,61 %0,61 %  
joga10,61 %0,61 %  
možnost rozvíjet to, co už mám v sobě, srdce ví..10,61 %0,61 %  
četba, meditace, jóga aj.10,61 %0,61 %  
studuji na UJAKu10,61 %0,61 %  
přátelé z odborných oblastí10,61 %0,61 %  
studium na VŠ10,61 %0,61 %  
nyní i studium na VŠ - Bc.10,61 %0,61 %  

Graf

6. Setkali jste se s pojmem koučování:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13985,28 %85,28 %  
ne2414,72 %14,72 %  

Graf

7. Kde se nejčastěji setkáváte s pojmem koučování:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetu5533,74 %33,74 %  
v zaměstnání5030,67 %30,67 %  
v médiích4829,45 %29,45 %  
na odborných kurzech3119,02 %19,02 %  
nesetkávám se2716,56 %16,56 %  
od přátel2414,72 %14,72 %  
ve škole21,23 %1,23 %  
v osobním čase (ne od přátel)10,61 %0,61 %  
škola10,61 %0,61 %  
nyní na přednáškách10,61 %0,61 %  
součást některých odborných předmětů v rámci studia VŠ10,61 %0,61 %  

Graf

8. Co pro Vás znamená pojem koučování:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
soubor metod, které nám napomáhají hledat řešení pomocí otázek9558,28 %58,28 %  
dává nám konkrétní instrukce a rady pro šťastný život2414,72 %14,72 %  
usnadňuje proces myšlení koučovaného2213,5 %13,5 %  
nedovedu posoudit2012,27 %12,27 %  
léčí naše osobní problémy a traumata z minulosti21,23 %1,23 %  

Graf

9. Kdo je kouč:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
odborník na motivování lidí, pomáhá hledat řešení a odbourávat vnitřní bariéry10564,42 %64,42 %  
odborník na předávání svých vlastních zkušeností v určité oblasti1811,04 %11,04 %  
expert na práci s informacemi a na řešení specifických otázek a problémů148,59 %8,59 %  
nedovedu posoudit148,59 %8,59 %  
expert, na hledání co je v nás rozbité a nefungující, co nás blokuje127,36 %7,36 %  

Graf

10. Absolvovali jste ve svém životě koučování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10665,03 %65,03 %  
ano5734,97 %34,97 %  

Graf

11. Myslíte si, že by měl mít kouč psychologické vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9658,9 %58,9 %  
nedovedu posoudit4024,54 %24,54 %  
ne2716,56 %16,56 %  

Graf

12. Z jakého důvodu jste chtěli být či chcete být či nechcete být koučováni:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
touha rozvoje v pracovním životě6841,72 %41,72 %  
touha rozvoje v osobním životě5634,36 %34,36 %  
zvýšení sebevědomí3320,25 %20,25 %  
jiný důvod proč ne2414,72 %14,72 %  
nevěřím této metodě2012,27 %12,27 %  
z finančních důvodů106,13 %6,13 %  
jiný důvod proč ano84,91 %4,91 %  
nebyl a není důvod10,61 %0,61 %  
Vždy se do toho promítly zkušenosti Kouče10,61 %0,61 %  
nevím10,61 %0,61 %  
Ve své profesi to zatím nepotřebuji, ale rozumím, že v mnoha profesích - zvláště manažerských - se koučing skutečně hodí10,61 %0,61 %  
v mém zaměstnání jsem se s tím nesetkala10,61 %0,61 %  
pro"pochopení" sebe samotné10,61 %0,61 %  
abych se dostala ze zdravotních problémů10,61 %0,61 %  
bez zkušenosti nedovedu posoudit10,61 %0,61 %  
kouč je v mých očích člověk, který prošel nějakým kurzem, není to pravý odborník, neobrátila bych se na něj10,61 %0,61 %  
při práci mzdové účetní to asi není potřeba10,61 %0,61 %  
Nedostatečná kvalifikace koučů10,61 %0,61 %  
co je to za nesmyslnou otázku??10,61 %0,61 %  
potřeba změnit kariéru10,61 %0,61 %  
zatím jsem k tomu nedospěla10,61 %0,61 %  

Graf

13. Bylo pro Vás koučování přínosem ANO/NE a proč?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neúčastnil/a jsem se10363,19 %63,19 %  
ano5030,67 %30,67 %  
ne159,2 %9,2 %  
pomohlo mi zorientovat sa v problematike, ktora ma trapila, pozrela som sa na to z ineho uhlu10,61 %0,61 %  
zvědomnění si věci10,61 %0,61 %  
možnost vidět věci z jiného úhlu pohledu, skrze vedení určitých otázek10,61 %0,61 %  
nezažila jsem to10,61 %0,61 %  
zatim nevim, byla jsem jen na 2 "sezenich"10,61 %0,61 %  
zpětná vazba od nezávislého profesionála10,61 %0,61 %  

Graf

14. Myslíte si že, koučink je vhodná a účinná metoda k použití v dnešní době změn?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12979,14 %79,14 %  
ne3420,86 %20,86 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Co pro Vás znamená pojem koučování:

  • odpověď nedovedu posoudit:
    • 8.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedovedu posoudit na otázku 9. Kdo je kouč:

10. Absolvovali jste ve svém životě koučování?

  • odpověď ano:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi koučování na otázku 5. Jaké možnosti využíváte pro svůj vlastní rozvoj:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 13. Bylo pro Vás koučování přínosem ANO/NE a proč?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Do jaké patříte věkové skupiny:

2. Jaké je Vaše pohlaví:

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Na jaké pracovní úrovni se pohybujete:

5. Jaké možnosti využíváte pro svůj vlastní rozvoj:

6. Setkali jste se s pojmem koučování:

7. Kde se nejčastěji setkáváte s pojmem koučování:

8. Co pro Vás znamená pojem koučování:

9. Kdo je kouč:

10. Absolvovali jste ve svém životě koučování?

11. Myslíte si, že by měl mít kouč psychologické vzdělání:

12. Z jakého důvodu jste chtěli být či chcete být či nechcete být koučováni:

13. Bylo pro Vás koučování přínosem ANO/NE a proč?

14. Myslíte si že, koučink je vhodná a účinná metoda k použití v dnešní době změn?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Do jaké patříte věkové skupiny:

2. Jaké je Vaše pohlaví:

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Na jaké pracovní úrovni se pohybujete:

5. Jaké možnosti využíváte pro svůj vlastní rozvoj:

6. Setkali jste se s pojmem koučování:

7. Kde se nejčastěji setkáváte s pojmem koučování:

8. Co pro Vás znamená pojem koučování:

9. Kdo je kouč:

10. Absolvovali jste ve svém životě koučování?

11. Myslíte si, že by měl mít kouč psychologické vzdělání:

12. Z jakého důvodu jste chtěli být či chcete být či nechcete být koučováni:

13. Bylo pro Vás koučování přínosem ANO/NE a proč?

14. Myslíte si že, koučink je vhodná a účinná metoda k použití v dnešní době změn?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Dytrtová, S.Koučink a jak je vnímán (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://koucink-a-jak-je-vniman.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.