Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Krása? Zvířata trpte!…aneb kosmetika (ne)testovaná na zvířatech.

Krása? Zvířata trpte!…aneb kosmetika (ne)testovaná na zvířatech.

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Barbora Kaniová
Šetření:22. 03. 2013 - 01. 04. 2013
Počet respondentů:263
Počet otázek (max/průměr):13 / 13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:16
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,
chtěly bychom Vás touto cestou poprosit o vyplnění krátkého dotazníku, který mapuje problematiku týkající se testování kosmetických přípravků a drogistického zboží na zvířatech. Dotazník se sestává z 13ti otázek, které nám pomůžou analyzovat postoj a chování českých spotřebitelů vzhledem ke kosmetice netestované na zvířatech. Výsledky nám poslouží k vypracování naší semestrální práce na VŠ, ale také nám pomohou rozšířit obzory v této oblasti, neboť i nás samotné toto téma velmi zajímá.
 

Odpovědi respondentů

1. Jaký druh kosmetiky nejčastěji užíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dekorativní kosmetika (líčidla)9034,22 %34,22 %  
Pleťová kosmetika6524,71 %24,71 %  
Vlasová kosmetika5721,67 %21,67 %  
Tělová kosmetika3412,93 %12,93 %  
Jiné176,46 %6,46 %  

Graf

2. Kde kosmetiku nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Drogerie15860,08 %60,08 %  
Specializované prodejny (kamenné prodejny, kde se prodává pouze jedna značka, jeden druh výrobků, př. Manufaktura)2810,65 %10,65 %  
Jiné2710,27 %10,27 %  
Hypermarket259,51 %9,51 %  
Internet134,94 %4,94 %  
Supermarket124,56 %4,56 %  

Graf

3. Zajímáte se při výběru kosmetických výrobků o to, zda byly látky v nich obsažené testovány na zvířatech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne18570,34 %70,34 %  
Ano7829,66 %29,66 %  

Graf

4. Jak hodnotíte informovanost o drogerii a kosmetice, která není testovaná na zvířatech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
podprůměrná16562,74 %62,74 %  
průměrná8833,46 %33,46 %  
nadprůměrná103,8 %3,8 %  

Graf

5. Souhlasíte s testováním látek na zvířatech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nesouhlasím13852,47 %52,47 %  
Spíše nesouhlasím5822,05 %22,05 %  
Nevím3513,31 %13,31 %  
Spíše souhlasím238,75 %8,75 %  
Souhlasím93,42 %3,42 %  

Graf

6. Znáte místa, kde lze netestovanou kosmetiku zakoupit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne17566,54 %66,54 %  
Ano8833,46 %33,46 %  

Graf

7. Kosmetika a drogerie netestovaná na zvířatech je dražší. Souhlasíte s tímto tvrzením?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím15157,41 %57,41 %  
Nesouhlasím5922,43 %22,43 %  
Souhlasím5320,15 %20,15 %  

Graf

8. Kolik výrobců, kteří netestují na zvířatech své výrobky, znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
011342,97 %42,97 %  
1-210841,06 %41,06 %  
3-43312,55 %12,55 %  
5 a více93,42 %3,42 %  

Graf

9. Jaké organizace na ochranu zvířat znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PETA (nezisková organizace bojující za práva zvířat)13049,43 %49,43 %  
Neznám žádnou organizaci8130,8 %30,8 %  
WSPA (světová organizace na ochranu zvířat)5019,01 %19,01 %  
Svoboda zvířat4717,87 %17,87 %  
Jiné259,51 %9,51 %  
OIE (světová organizace pro zdraví zvířat)83,04 %3,04 %  

Graf

10. Co je pro Vás rozhodujícím kritériem při koupi kosmetiky?

(ohodnoťte jednotlivé položky podle důležitosti na stupnici 1-5, jako ve škole, 1 = velmi důležité, 2 = důležité, 3 = spíše důležité, 4 = spíše nedůležité, 5 = nedůležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena2.1180.963
Dostupnost2.4111.231
Kvalita1.6120.846
Značka3.0111.547
Obal produktu3.7411.241
Složení produktu2.4111.535
Doporučení2.5971.214
Reklama3.8941.213
Předchozí zkušenost1.5860.965
Netestování na zvířatech2.8211.637

Graf

11. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena21280,61 %80,61 %  
Muž5119,39 %19,39 %  

Graf

12. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské15759,7 %59,7 %  
vysokoškolské6926,24 %26,24 %  
základní259,51 %9,51 %  
vyučen/a62,28 %2,28 %  
vyšší odborné62,28 %2,28 %  

Graf

13. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-2516763,5 %63,5 %  
26-353814,45 %14,45 %  
36-452911,03 %11,03 %  
46-55217,98 %7,98 %  
56 a více83,04 %3,04 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

13. Jaký je Váš věk?

  • odpověď 15-25:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 12. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký druh kosmetiky nejčastěji užíváte?

2. Kde kosmetiku nejčastěji nakupujete?

3. Zajímáte se při výběru kosmetických výrobků o to, zda byly látky v nich obsažené testovány na zvířatech?

4. Jak hodnotíte informovanost o drogerii a kosmetice, která není testovaná na zvířatech?

5. Souhlasíte s testováním látek na zvířatech?

6. Znáte místa, kde lze netestovanou kosmetiku zakoupit?

7. Kosmetika a drogerie netestovaná na zvířatech je dražší. Souhlasíte s tímto tvrzením?

8. Kolik výrobců, kteří netestují na zvířatech své výrobky, znáte?

9. Jaké organizace na ochranu zvířat znáte?

10. Co je pro Vás rozhodujícím kritériem při koupi kosmetiky?

11. Jaké je Vaše pohlaví?

12. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

13. Jaký je Váš věk?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký druh kosmetiky nejčastěji užíváte?

2. Kde kosmetiku nejčastěji nakupujete?

3. Zajímáte se při výběru kosmetických výrobků o to, zda byly látky v nich obsažené testovány na zvířatech?

4. Jak hodnotíte informovanost o drogerii a kosmetice, která není testovaná na zvířatech?

5. Souhlasíte s testováním látek na zvířatech?

6. Znáte místa, kde lze netestovanou kosmetiku zakoupit?

7. Kosmetika a drogerie netestovaná na zvířatech je dražší. Souhlasíte s tímto tvrzením?

8. Kolik výrobců, kteří netestují na zvířatech své výrobky, znáte?

9. Jaké organizace na ochranu zvířat znáte?

10. Co je pro Vás rozhodujícím kritériem při koupi kosmetiky?

11. Jaké je Vaše pohlaví?

12. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

13. Jaký je Váš věk?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kaniová, B.Krása? Zvířata trpte!…aneb kosmetika (ne)testovaná na zvířatech. (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://krasa-zvirata-trpte-aneb-kos.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.