Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Pohled rodičů na výběr mateřské školy
Pohled rodičů na výběr mateřské školy
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Miroslava Pincova |
---|---|
Šetření: | 19. 01. 2010 - 07. 02. 2010 |
Počet respondentů: | 43 |
Počet otázek (max/průměr): | 18 / 18.4 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 39,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.09:45 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení rodiče,
chtěla bych Vás požádat o vyplnění dotazníku, jehož data budou použita k vypracování mé diplomové práce na Karlově univerzitě na téma: “Kritéria rodičů pro výběr mateřské školy”. Dotazník je anonymní
a měl by vést k lepšímu monitorování toho, co rodiče v dnešní době, různých krajích od mateřských škol očekávají.
Vyplnění dotazníku bude trvat max. 20 min.
Za vyplnění dotazníku předem děkuji.
Odpovědi respondentů
1. 1. Jak důležité je pro Vás předškolní vzdělávání v MŠ pro rozvoj vašeho dítěte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
velmi důležité | 32 | 72,73 % | 74,42 % |
spíše důležité | 11 | 25 % | 25,58 % |
spíše nedůležité | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
2. V dnešní době předškolní vzdělávání nabízí více druhů MŠ. Jaké druhy znáte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
"klasické" MŠ se speciálními třídami s výukou cizích jazyků "anglická" MŠ
Aj, Joga,Výtvarný kroužek, Plavání,Zpěvecky kroužek, Malířský kroužek ,Hasičský , Lyžařský kroužek,
aletrnativní MŠ - montessori, walfdorská,
alternativní - Jánský plán, ... ; jazykové
alternativní, zaměřená, jazykové, speciální, integrované
Anglické školky - menší počty dětí s výukou angličtiny rodilými angličany - placené školné (dražší než klasická MŠ)
cirkevni
cizí jazyky, zpěv, pohybové aktivity
jazykové
jazykové, náboženské
Ještě jsem se o to nezajímala.
klasická MŠ, cizojazyčná MŠ (znám anglickou), MŠ Montessori, týdenní MŠ
klasická MŠ, waldorfská, Montessori, zaměření výtvarné, ekologické...
klasická, klasicka se smisenymi třídama, sportovni,pro různé"postižení" logedicka,atd., a hlavně - státní a soukromé (i jazykové)
klasicke, alternativni
klasické, alternativní - Montessori, Waldorf, různé jazykové atd.
Klasické, Montesorri, s výukou cizího jazyka
klasiku, smisene tridy
Mateřinka
Montessori, obecna
MOntessori, Waldorf, Dalton, Zacit spolu, cirkevni
Montessori, Waldorfska
montessori, walfdorská
Mš klasická, speciální, MOntessorri
Nevím, nejlepší je dítě ponechat v péči prarodičů
neznam
Normální, cizojazyčné a asi nějaké umělecky nebo sportovně založené
s vyukou cizich jazyku, predevsim anglictiny
soukromé a státní
soukromé, státní, církevní, pro nadané děti, speciální
speciální, jazykové
státní soukromé montessori
Státní a soukromé
státní, Montessori, soukromé, soukromé jazykové
státní, soukromé denní , týdenní speciální - zaměřené na jazyky
státní, soukromé, firemní, montessori, jazykové, ...
tradiční, alternativní (Waldorfská, Daltonská, Montesori...)
Valdorfské rodinné běžná MŠ
waldorfská
Waldorfska, MOntesori, krestanske-cirkevni
zaměřená na esteticko-výtvarnou výchovu, sportovní aktivity, cizojazyčné
znám jen klasické školky
žádné
žádné
3. Dle Vašeho názoru je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
c, nedostatek kapacit v | 24 | 54,55 % | 55,81 % |
b, omezený počet míst, přesto je možné dítě umístit do MŠ dle Vašeho výběru | 17 | 38,64 % | 39,53 % |
a, dostatek MŠ, není problém s | 2 | 4,55 % | 4,65 % |
c, nedostatek kapacit v MŠ, umístění pouze tam kde je volno | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
4. Seřaďte následující kritéria od 1-10 (1nejdůležitější-10 nejméně důležité)
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
umístění MŠ | 3.818 | 7.058 |
poplatky, finance spojené s výdaji MŠ | 5.386 | 7.419 |
nabídka kroužků, jazykové vzdělání | 4.614 | 6.601 |
vzdělání pedagogů, délka praxe, vztah k dětem | 4.091 | 8.537 |
pomůcky | 6.5 | 6.023 |
zdravá životospráva | 5.091 | 5.264 |
min. věk přijetí dítěte | 7.909 | 4.31 |
pracovní doba | 5.75 | 7.324 |
flexibilní příchod a odchod dětí | 6.5 | 8.614 |
počet dětí na jednoho pedagoga | 5.341 | 7.679 |
5. Jaké umístění MŠ preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
poblíž domova | 26 | 59,09 % | 60,47 % |
poblíž zaměstnání | 8 | 18,18 % | 18,6 % |
v | 7 | 15,91 % | 16,28 % |
na venkově | 3 | 6,82 % | 6,98 % |
6. Jak daleko jste ochotni sve dítě dovážet do MŠ?(uveďte v kilometrech)
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
10 | 15 | 34,09 % | 34,88 % |
5 | 10 | 22,73 % | 23,26 % |
1 | 4 | 9,09 % | 9,3 % |
2 | 4 | 9,09 % | 9,3 % |
15 | 3 | 6,82 % | 6,98 % |
0 | 3 | 6,82 % | 6,98 % |
20 | 2 | 4,55 % | 4,65 % |
3 | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
30 | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
25 | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 7.5 |
Minimum: | 0 |
Maximum: | 20 |
Variační rozpětí: | 20 |
Rozptyl: | 25.74 |
Směrodatná odchylka: | 5.07 |
Medián: | 7.5 |
Modus: | 10 |
7. Jakou částku jste ochotni měsíčně investovat do předškolního vzdělávání Vašeho dítěte?( školné, strava, kroužky, výlety v rámci MŠ..)
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2000 | 10 | 22,73 % | 23,26 % |
1000 | 8 | 18,18 % | 18,6 % |
3000 | 7 | 15,91 % | 16,28 % |
1500 | 4 | 9,09 % | 9,3 % |
4000 | 3 | 6,82 % | 6,98 % |
10000 | 2 | 4,55 % | 4,65 % |
1200 | 2 | 4,55 % | 4,65 % |
5000 | 2 | 4,55 % | 4,65 % |
600 | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
3500 | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
ostatní odpovědi | 4 | 9,09 % | 9,3 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2127.78 |
Minimum: | 500 |
Maximum: | 5000 |
Variační rozpětí: | 4500 |
Rozptyl: | 1381468.28 |
Směrodatná odchylka: | 1175.36 |
Medián: | 2000 |
Modus: | 2000 |
8. Jaké školní aktivity (kroužky) by podle Vás měla ideální MŠ nabízet nad rámec základní výuky?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Aj, , Zpěvecký kroužek,Plavaní,
alespoň jeden pohybový, alespoň jeden hudební, alespoň jeden výtvarný, alespoň jeden jazykový
anglický jazyk, pohybový kroužek
cizí jazyk fyzické cvičení
Cizi jazyk
cizí jazyk, hudební směr-výuka na nástroje, estetické cítění
cizí jazyky, hra na fllétnu, tanečky, dramatický kroužek, výtvarný kroužek, kroužek pro předškoláky
cizi jazyky, telesnou vychovu (ruzne druhy sportu), kresleni, hudbu
co si kdo zaplatí, to ať má
hra na fletnu základy angličtiny, němčiny pohybové kroužky
hudební, pohybové, výtvarné aktivity.
Jazyk - angličtina, výtvarný a taneční kroužek, logopedické schůzky
jazyk, sport
jazykove vzdelani
jazyky
jazyky - angličtina, flétna, pohybovky, výtvarný,keramika, plavání, tanečky
jazyky, pohybové aktivity, hudba
jazyky, výtvarné kroužky, sportovní kroužky, hudební kroužky
keramiku angličtinu cvičení hudební výchovu logopedii
logopedická cvičení, cvičení na míčích
logopedie
nevim
Od každého něco: hudba (zpěv, hra na nástroj), pohybové aktivity(tanec,cvičení), cizí jazyk, tvůrčí činnost(keramika,výtvarná činnost)
plavani, anglictina
Pohybové aktivity, tanečky
pohybove, umelecke
Poznávání přírody a vztah k ní
sport, jazyky
sportovní kroužky výuka cizích jazyků
sportovní,
sportovní, hudební a pěvecké, výtvarné
sportovní, kulturní, hra na hudební nástroj
tanec, cvičení, kreslení, zpívání, cizí jazyky
tvořivost,znalost přírody,manuální zručnost,ucta k autoritám
venovat se jazykum, kreativnim vecem
výka cizího jazyka-AJ, možná výtvarné, hudební, nic moc zvláštního, jde teprve o školku, dítě se může "specializovat" na to co ho bude bavit až ve školním věku a potom navštěvovat kroužky nad rámec výuky
výlety, hudební nástroje, cizí jazyky
Výlety, jazykové kurzy
výtvarné, taneční a hudební
výtvarný kroužek, tancování
výuka jazyků, pohybové a výtvarné kroužky
výuku anglického jazyka, hra na hudební nástroj - flétna, pohybové aktivity - plavání, bruslení, sportovní hry..apod, estetickou výchovu - keramika, výtvarný kroužek, zpěv- pěvecký sbor
zpěv, výlety do přírody, malování, zvířata
žádné, základní výuka by měla být diferencovaná a umožnit zapojení do ní dle zájmu dětí v danou chvíli. Tj. v jeden okamžik by dětem měla být nabídnuta možnost více aktivit.
9. Vyznačte na dané stupnici důležitost lokality MŠ (1)nad kvalitou výuky(10)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5 | 13 | 29,55 % | 30,23 % |
8 | 7 | 15,91 % | 16,28 % |
3 | 6 | 13,64 % | 13,95 % |
7 | 5 | 11,36 % | 11,63 % |
6 | 4 | 9,09 % | 9,3 % |
9 | 2 | 4,55 % | 4,65 % |
1 | 2 | 4,55 % | 4,65 % |
2 | 2 | 4,55 % | 4,65 % |
10 | 2 | 4,55 % | 4,65 % |
4 | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 5.6 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 9 |
Variační rozpětí: | 7 |
Rozptyl: | 3.78 |
Směrodatná odchylka: | 1.95 |
Medián: | 5 |
Modus: | 5 |
10. Kolik dětí v MŠ by podle Vás mělo připadat na jednoho pedagoga?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
10 | 10 | 22,73 % | 23,26 % |
5 | 8 | 18,18 % | 18,6 % |
7 | 8 | 18,18 % | 18,6 % |
15 | 6 | 13,64 % | 13,95 % |
8 | 3 | 6,82 % | 6,98 % |
6 | 3 | 6,82 % | 6,98 % |
4 | 2 | 4,55 % | 4,65 % |
20 | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
3 | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
11 | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
ostatní odpovědi | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 8.5 |
Minimum: | 4 |
Maximum: | 15 |
Variační rozpětí: | 11 |
Rozptyl: | 10.46 |
Směrodatná odchylka: | 3.23 |
Medián: | 7.5 |
Modus: | 10 |
11. Jakou pracovní dobu by MŠ měla poskytovat?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
7:00 - 18:00 | 2 | 4,55 % | 4,65 % |
6.30 - 16.00 | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
od 7:00 do 16:00 | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
7,30-16,30 | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
10 hodin denně je ideálních pro všechny | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
06:00-20:00 | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
7.00-16.00 | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
od 6 hod do 18.hod | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
6 hod. až 18 hod s individuálním příchodem a odcho | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
od 7 do 17 hodin | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
ostatní odpovědi | 33 | 75 % | 76,74 % |
12. Při výběru MŠ vás nejvíce ovlivní :
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
individuální návštěva MŠ | 16 | 36,36 % | 37,21 % |
rodiče dětí navštěvující danou MŠ | 13 | 29,55 % | 30,23 % |
přátelé | 9 | 20,45 % | 20,93 % |
jine | 3 | 6,82 % | 6,98 % |
den otevřených dveří | 2 | 4,55 % | 4,65 % |
internet, média | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
13. Koupili byste si příručku, která by Vám přiblížila druhy MŠ na českém trhu a dala rady, jak správně postupovat při výběru MŠ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 23 | 52,27 % | 53,49 % |
ne | 21 | 47,73 % | 48,84 % |
14. Jaké je vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 40 | 90,91 % | 93,02 % |
muž | 4 | 9,09 % | 9,3 % |
15. Jaký je váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20- 30 let | 24 | 54,55 % | 55,81 % |
31-40 let | 11 | 25 % | 25,58 % |
nad 30 | 5 | 11,36 % | 11,63 % |
do 20 let | 3 | 6,82 % | 6,98 % |
41 a víc | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
16. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
VŠ | 19 | 44,19 % | 44,19 % |
SŠ s maturitou | 18 | 41,86 % | 41,86 % |
ZŠ | 3 | 6,98 % | 6,98 % |
SŠ bez maturity | 3 | 6,98 % | 6,98 % |
17. Jaké je město vašeho bydliště?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Liberec | 8 | 18,18 % | 18,6 % |
Praha | 7 | 15,91 % | 16,28 % |
Chrastava | 2 | 4,55 % | 4,65 % |
Ostrava | 2 | 4,55 % | 4,65 % |
Plzeň | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
Královehradecký kraj | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
Hejnice, okr. Liberec | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
hl.m.Praha | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
Lučany nad Nisou | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
bohužel praha | 1 | 2,27 % | 2,33 % |
ostatní odpovědi | 19 | 43,18 % | 44,19 % |
18. Počet vašich dětí a jejich věk...
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
1 (16let )
1 (3 roky)
1 dítě - věk 9 měsíců
1 dítě 16 let
1, 2,5roku
1. 3roky 2. 5 let
2 - 6 a 3 roky
2 - dcera 8, syn 4
2 děti - 18 měsíců a 3 týdny
2 děti - 7 a 3
2 děti 7-6 let
2 děti, 4,5 a 1,5 roku
2 děti: 3 a 5 let
3 - věk 7, 3 a 1 rok
3 (30, 29, 27)
6 let, 1 rok
bezdětná
dítě 1 a věk 1 měsíc
dvě děti , 5let, 18 měsíců
jedno dítě - 4 měsíce
jedno dítě 18 měsíců
jedno dite, 3 roky
jedno nevlastní 6 let
ještě nemám děti :-)
Ještě nemám děti.
l - l3 let
nemám děti
nemám děti a nikdy mít nebudu
Nemám děti.
o
počet dětí 4. Věk: 8 roků, 6 let, 3roky a 17 měs.
syn 11 let, dcera 7 let
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.