Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Kupní rozhodování zákazníka v kategorii sáčkových čajů

Kupní rozhodování zákazníka v kategorii sáčkových čajů

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Markéta Stejskalová
Šetření:03. 11. 2013 - 10. 11. 2013
Počet respondentů:32
Počet otázek (max/průměr):25 / 23.13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:76,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:15
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku, který se týká tématu nákupního rozhodování zákazníků v kategorii sáčkových čajů. Jsem studentkou Vysoké školy ekonomie a managementu a výsledky tohoto šetření mi poslouží k bližšímu rozpracování mé seminární práce. Dotazník je anonymní, neměl by vám zabrat více než deset minut.

Děkuji Vám za Váš čas.

Markéta Stejskalová

Odpovědi respondentů

1. Jak často v průměru pijete sáčkový čaj?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [několikrát denněotázka č. 2, jednou denněotázka č. 2, několikrát týdněotázka č. 2, jednou týdněotázka č. 2, několikrát měsíčněotázka č. 2, příležitostněotázka č. 2, vůbec → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát denně2062,5 %62,5 %  
jednou denně618,75 %18,75 %  
několikrát měsíčně26,25 %6,25 %  
jednou týdně26,25 %6,25 %  
příležitostně26,25 %6,25 %  

Graf

2. Jak často v průměru kupujete sáčkový čaj?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [1x týdně a častějiotázka č. 3, několikrát za měsícotázka č. 3, asi jednou za měsícotázka č. 3, příležitostněotázka č. 3, nikdy → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
asi jednou za měsíc1237,5 %37,5 %  
příležitostně1031,25 %31,25 %  
několikrát za měsíc825 %25 %  
1x týdně a častěji26,25 %6,25 %  

Graf

3. Jakým způsobem nakupujete sáčkový čaj?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
plánovaně, když dochází zásoba2475 %75 %  
když je v akci1546,88 %46,88 %  
náhodou, když jdu kolem čajového regálu1134,38 %34,38 %  
pokud zahlídnu novinku (příchuť, výrobce), koupím.13,13 %3,13 %  
dostávám13,13 %3,13 %  
když mě zaujme vystavení (regálové čelo, stojan apod.)13,13 %3,13 %  

Graf

4. Kolik balení sáčkových čajů průměrně nakupujete během jednoho nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21650 %50 %  
1928,13 %28,13 %  
3412,5 %12,5 %  
439,38 %9,38 %  

Graf

5. Jaký druh sáčkového čaje kupujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ovocný2475 %75 %  
černý1959,38 %59,38 %  
zelený1650 %50 %  
bylinný928,13 %28,13 %  
bílý412,5 %12,5 %  
funkční26,25 %6,25 %  
Všechny stejně. Mám ráda variabilitu.13,13 %3,13 %  

Graf

6. Jakou příchuť sáčkového čaje máte nejraději?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
earl grey312 %9,38 %  
vanilkový rooibos28 %6,25 %  
zelený s mátou/ananasem14 %3,13 %  
bez příchutě14 %3,13 %  
citrusové14 %3,13 %  
skořice14 %3,13 %  
mata14 %3,13 %  
Roibos s vanilkou.14 %3,13 %  
lesní směs, maliny14 %3,13 %  
zelený s jasmínem, detoxikační, ovocný jahodový14 %3,13 %  
ostatní odpovědi sedmero bylin
pouze u zelených čajů: broskev, ananas, jasmín...
roiboos
Černý.
Černý
Zelený s broskví
višeň
různé
Asi zelenej a černej
Bylinnou
brusinkový, zelený a bílý čaj bez příchutě
citronový
1248 %37,5 % 

Graf

7. Jakou konkrétní značku sáčkového čaje si vybavíte jako první?

pozn.: uveďte právě jednu značku

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pickwick721,88 %21,88 %  
Teekanne618,75 %18,75 %  
teekanee39,38 %9,38 %  
lipton26,25 %6,25 %  
s aktuálně nejlepším poměrem cena/kvalita13,13 %3,13 %  
pigi čaj13,13 %3,13 %  
twinnings13,13 %3,13 %  
ahmend tea13,13 %3,13 %  
pikwick13,13 %3,13 %  
babička růženka13,13 %3,13 %  
ostatní odpovědi dilmah
picwick
Jemča.
ahmed tea
Earle Gray, Ahmad, Pickwick, Roibos, heřmánkový, šípkový
Ahmad tea nebo tak nějak :D
Euroshoper, Clever, Pickwick
Loyd
825 %25 % 

Graf

8. Které konkrétní značky sáčkových čajů pravidelně kupujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
babička růženka26,25 %6,25 %  
pickwick26,25 %6,25 %  
s nejlepším poměrem cena/kvalita13,13 %3,13 %  
Teekanne, Dilmah13,13 %3,13 %  
teekanne13,13 %3,13 %  
popradský, klember, teekane, lipton13,13 %3,13 %  
teekanne, pickwick, 13,13 %3,13 %  
pigi čaj13,13 %3,13 %  
teekane, mistral, jemca, lipton13,13 %3,13 %  
Teekanee, Lipton13,13 %3,13 %  
ostatní odpovědi marks & spencer
Pickwick, Yogi Tea, Lipton, Apotheke
Pickwick, Milton, Sandra, Leros, Lipton
ahmed tea, lipton, teekanee
marks and spencer, lipton
x
Grešík, Jemča
Jemča, Zlatý šálek
The true tea
Teekanne, Lipton, Pickwick, Jemča
Jemča, Pickwick.
značky z Lídlu
Teekanne, Pickwick, Jemča
Pickwick a asi i jiné jejichž jména si nevybavím
teekanne, dimallah
Earle Gray, Twinings, Zlatý šálek, Ahmad
Pickwick, Teekanne, Babička Růženka, Jemča, Zlatý šálek, Lipton
Euroshoper
pickwick, zlatý šálek, teekanne
lipton
2062,5 %62,5 % 

Graf

9. Uveďte prosím důvod, proč kupujete právě ty značky, které jste uvedl/a v odpovědi na otázku č. 8.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

čaje jsou chutné a cenově příznivé

čaje značky marks and spencer mají překrásné obaly, většinou jsou bez chemických přísad, jsou chutné.

dobré příchutě, kvalita za přijatelnou cenu

dobré zkušenosti, nejlepší chuť, kvalita

dobrý poměr kvalita/cena

fair trade, chuť

Chuť, cena

Chuť.

chutná mi

chutnají mi

chutnají mi

chutnají mi

chutnají mi

Chutnají mi a mají nějaký typ, které ostatní značky nemají.

chutnají mi jejich čaje, tak si ráda dám, když nemám náladu na přípravu sypaného

chutnají mi, jsou dostupné

chutnaji nejlepe

Chutné čaje, dobré příchutě

Jemča Jemnice - rodný můj kraj

Jsou lahodné

jsou vždy dostupné a vyhovují chutí i kvalitou

mají výbornou chuť a kvalitu v porovnání s cenou

nechci platit moc a chci alespoň trochu kvalitní čaj

Nejzajímavější výběr příchutí. Vždy zkusím něco nového a zajímavého.

oblíbené příchutě, ozkoušené značky

ok kvalita

osvědčené příchutě, málo výrazná chuŤ čajového sáčku

pickwick - má zajímavé příchuti a kombinace, mám tuto značku vyzkoušenou a jsem s ní spokojena; zlatý šálek - jeden z mála brusinkových čajů běžně k dostání; teekanne - finančně dostupný a chuťově dobrý čaj, kupuji jen, když je v akci

Protože mi nejvíce chutnají a Jemča je levná.

Výhodná cena, tradice, chuť.

výrazně nižší cena než u zahraničních značek

x

10. Které značky byste naopak nikdy nekoupil/a, pokud takové existují?

pozn.: Pokud taková značka neexistuje, přeskočte na otázku č. 12

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jemča318,75 %9,38 %  
nekvalitní, předražené16,25 %3,13 %  
pickwick16,25 %3,13 %  
s Jemčou nemám dobré zkušenosti16,25 %3,13 %  
nenapadá mne16,25 %3,13 %  
asi takovéty značky obchodáku kde 100ks sácku stoji treba 10kc...16,25 %3,13 %  
laciné čaje, které vyrábějí supermarketové řetězce16,25 %3,13 %  
asi značku velkého řetězce, kde bych si vůbec nemohla být jistá obsahem sáčku16,25 %3,13 %  
nějaká polská hypermarketová značka, teď si nemohu vzpomenout16,25 %3,13 %  
Babička Růženka, Zlatý šálek16,25 %3,13 %  
ostatní odpovědi drahé, luxusní a velmi drahé....
Takový ty levný bezpříchuťový
nekoupila bych čaje od supermarketových řetězců
jemca
425 %12,5 % 

Graf

11. Pokud jste odpověděl/a na předchozí otázku, uveďte, prosím, důvod vašeho rozhodnutí.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nechci vyhazovat peníze a nechci pít nekvalitní čaj16,25 %3,13 %  
nema skoro zadnou chut16,25 %3,13 %  
nechutná mi, nelíbí se mi suroviny, ze kterých je vyráběn...16,25 %3,13 %  
-16,25 %3,13 %  
sou chutove dost hnusne a na navstevach je trpim16,25 %3,13 %  
(ne)chuť16,25 %3,13 %  
myslím, že jsou nekvalitní, nedůvěřuji tomu16,25 %3,13 %  
celkem mi záleží na kvalitě a u laciných čajů neurčité značky bych si nemohla být jistá, zda je v sáčku opravdu čaj či kousek ovoce16,25 %3,13 %  
nízká kvalita - podřadná chuť16,25 %3,13 %  
dřívější zkušenosti16,25 %3,13 %  
ostatní odpovědi Nechutnají mi.
nemá s čajem nic společného
obyčejný nebo kvalitní čaj nemusí být drahý
protože prostě nemají příchuť :D
nepříjdou mi dostatečně kvalitní
hnus
637,5 %18,75 % 

Graf

12. Které značky sáčkových čajů z uvedeného seznamu znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Teekanne32100 %100 %  
Lipton3196,88 %96,88 %  
Jemča3196,88 %96,88 %  
Pickwick3196,88 %96,88 %  
Dilmah2784,38 %84,38 %  
Babička Růženka2681,25 %81,25 %  
Loyd2681,25 %81,25 %  
Zlatý šálek2578,13 %78,13 %  
Saga2475 %75 %  
Milford2371,88 %71,88 %  
London1753,13 %53,13 %  
Panda39,38 %9,38 %  

Graf

13. Které značky sáčkových čajů z uvedeného seznamu jste již vyzkoušeli?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lipton3096,77 %93,75 %  
Teekanne2993,55 %90,63 %  
Pickwick2993,55 %90,63 %  
Jemča2787,1 %84,38 %  
Dilmah2167,74 %65,63 %  
Babička Růženka2167,74 %65,63 %  
Zlatý šálek1858,06 %56,25 %  
Loyd1754,84 %53,13 %  
Milford1445,16 %43,75 %  
Saga1445,16 %43,75 %  
London1135,48 %34,38 %  
Panda26,45 %6,25 %  

Graf

14. Určete pořadí faktorů, podle kterých se rozhodujete při nákupu sáčkového čaje.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
značka5.3448.476
cena4.5635.121
druh (např. zelený, ovocný apod.)2.8756.359
složení5.9388.996
dostupnost7.255.688
reklama9.58.25
předchozí spokojenost s tímto výrobkem4.0637.809
předchozí spokojenost s touto značkou5.3754.172
jedná se o novinku8.1565.694
obal7.7815.858
kvalita5.1564.819

Graf

15. Kde nejčastěji nakupujete sáčkový čaj?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
supermarket1753,13 %53,13 %  
hypermarket1340,63 %40,63 %  
specializovaný obchod13,13 %3,13 %  
diskont13,13 %3,13 %  

Graf

16. Z jakého důvodu nakupujete sáčkový čaj nejčastěji právě zde?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pořizuji zde obvykle celý svůj nákup2887,5 %87,5 %  
mají zde výrobky (čaj), které jinde neseženu26,25 %6,25 %  
mám to blízko od domova/práce13,13 %3,13 %  
mají nejnižší ceny čaje13,13 %3,13 %  

Graf

17. Nakupujete sáčkové čaje v dárkových a akčních baleních (např. 3 čaje + hrnek, plechová dóza navíc, 2+1 čaj zdarma apod.), pokud se taková možnost naskytne?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 18, neotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2165,63 %65,63 %  
ano1134,38 %34,38 %  

Graf

18. Pokud jste na otázku č. 16 odpověděli kladně, nakoupíte v takovém případě i značku, kterou obvykle nekupujete?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano758,33 %21,88 %  
ne541,67 %15,63 %  

Graf

19. Který z následujících faktorů Vás přiměje k opakovanému nákupu konkrétního sáčkové čaje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chuť3196,88 %96,88 %  
cena1856,25 %56,25 %  
kvalita1650 %50 %  
akční nabídka928,13 %28,13 %  
složení825 %25 %  
věrnost značce721,88 %21,88 %  
druhy střídám, nedržím se jedné značky13,13 %3,13 %  

Graf

20. Které vlastnosti oceňujete na čaji? Seřaďte podle důležitosti.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
chuť1.8753.297
značka4.8752.609
kvalita3.1881.84
země původu5.7192.452
aroma3.6562.163
složení4.4692.687
cena4.2193.671

Graf

21. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2371,88 %71,88 %  
muž928,13 %28,13 %  

Graf

22. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26-35 let1237,5 %37,5 %  
21-25 let1134,38 %34,38 %  
do 20 let618,75 %18,75 %  
36-45 let13,13 %3,13 %  
46-55 let13,13 %3,13 %  
56-65 let13,13 %3,13 %  

Graf

23. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské1650 %50 %  
středoškolské s maturitou1237,5 %37,5 %  
základní39,38 %9,38 %  
vyšší odborné13,13 %3,13 %  

Graf

24. Jaké je Vaše pracovní zařazení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student1650 %50 %  
zaměstnanec1134,38 %34,38 %  
nezaměstnaný26,25 %6,25 %  
zaměstnaný student13,13 %3,13 %  
OSVČ13,13 %3,13 %  
důchodce13,13 %3,13 %  

Graf

25. Jaký je čistý měsíční příjem Vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10.001-20.000 Kč928,13 %28,13 %  
20.001-30.000 Kč825 %25 %  
do 10.000 Kč618,75 %18,75 %  
40.001-50.000 Kč412,5 %12,5 %  
30.001-40.000 Kč39,38 %9,38 %  
50.001 Kč a více26,25 %6,25 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Stejskalová, M.Kupní rozhodování zákazníka v kategorii sáčkových čajů (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://kupni-rozhodovani-zakaznika.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.