Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dáváte přednost kvalitě před cenou?

Dáváte přednost kvalitě před cenou?

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Kubinová
Šetření:11. 11. 2013 - 25. 11. 2013
Počet respondentů:331
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

tímto dotazníkem bychom chtěly zjistit, podle jakých kritérií lidé převážně nakupují. Zda v dnešní době nezaměstnanosti a ekonomické krize berou lidé vůbec ohled na kvalitu zboží, které kupují, nebo jim jde pouze o co nejnižší cenu. Také bychom chtěly zjistit, jak moc lidi při výběru ovlivňuje reklama a slevové letáky.

Výsledky tohoto šetření by měly sloužit pro objasnění těchto zmíněných otázek.

Odpovědi respondentů

1. Kde nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Supermarket14844,71 %44,71 %  
Hypermarket10331,12 %31,12 %  
Samoobsluha3811,48 %11,48 %  
Specializované prodejny309,06 %9,06 %  
dle potřeby10,3 %0,3 %  
internet10,3 %0,3 %  
v zavislosti na zbozi, potraviny vetsinou supermarket, ostatni vetsinou ve specializovanych prodejnach10,3 %0,3 %  
jak co, něco v hypermarketu, něco v kamenných specializovaných obchodech10,3 %0,3 %  
supermarket a samoobsluha10,3 %0,3 %  
farmářské trhy10,3 %0,3 %  
specializované a supermarket10,3 %0,3 %  
hodně v hypermarketu, ale srovnatelně často také na ovocně zeleninové tržnici 10,3 %0,3 %  
to záleží10,3 %0,3 %  
Lidl10,3 %0,3 %  
Samoobsluha a hypermarket10,3 %0,3 %  
jak kdy spíše malé obchody10,3 %0,3 %  

Graf

2. Souhlasíte s tímto výrokem? „Kvalita je pro mne vždy na prvním místě, cena na druhém.“

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Někdy21063,44 %63,44 %  
Ano8726,28 %26,28 %  
Ne3410,27 %10,27 %  

Graf

3. O značkových výrobcích si myslím, že jsou kvalitní...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Někdy23370,39 %70,39 %  
Ano5115,41 %15,41 %  
Ne4714,2 %14,2 %  

Graf

4. Nakupujete ve specializovaných prodejnách? Pokud ano, co?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Elektro20662,24 %62,24 %  
Drogerie, parfumerie13841,69 %41,69 %  
Potraviny8525,68 %25,68 %  
Hračky4513,6 %13,6 %  
Nenakupuji ve specializovaných prodejnách206,04 %6,04 %  
oblečení30,91 %0,91 %  
Sportovní věci20,6 %0,6 %  
možnosti 1až 4 + další, např. papírnictví, železářství aj.10,3 %0,3 %  
podle potřeby10,3 %0,3 %  
jak kdy jak co, hlavne jidlo10,3 %0,3 %  
zverimex, hudebni nástroje, optika10,3 %0,3 %  
elektro, hračky, drogerie/parfumerie, oděvy10,3 %0,3 %  
elektro, drogerie,šperky10,3 %0,3 %  
různě10,3 %0,3 %  
sportovní potřeby, oblečení10,3 %0,3 %  
Vše co nenajdu v požadované kvalitě (konkrétní značce) v hypermarketu - od potravin, přes oblečení, kosmetiku, knihy ad.10,3 %0,3 %  
proč nejdou zatrhnout všechny možnosti?10,3 %0,3 %  
sportovní potřeby10,3 %0,3 %  
stavebniny10,3 %0,3 %  
obi, baumax10,3 %0,3 %  
Zoo koutek10,3 %0,3 %  
oblečení, léky, ovoce, zeleninu, maso10,3 %0,3 %  
kytarové příslišenství10,3 %0,3 %  
Sportovní věci, auta, boty, ...10,3 %0,3 %  
jiné10,3 %0,3 %  
hudebniny10,3 %0,3 %  
oděvy a obuv10,3 %0,3 %  
šperky, umělecké předměty, oblečení, boty aj.10,3 %0,3 %  
oblečení, knihy, papírnictví10,3 %0,3 %  
Sportovní vybavení10,3 %0,3 %  
konkrétní produkty10,3 %0,3 %  
myslím si, že každý občas něco nakupuje ve specializovaných prodejnách10,3 %0,3 %  
čaj, oblečení, sportovní vybavení10,3 %0,3 %  
maso, uzeniny10,3 %0,3 %  
Sport10,3 %0,3 %  
IT10,3 %0,3 %  
kosmetika10,3 %0,3 %  
nábytek, nářadí10,3 %0,3 %  

Graf

5. Za jaký typ zboží jste si ochotni připlatit za kvalitu?

1-Rozhodně ano, 2-Spíše ano, 3-Nevím, 4-Spíše ne, 5-Rozhodně ne

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
potraviny1.8970.962
nábytek2.3690.861
elektro – spotřebiče2.0090.831
elektro - pc, mobilní telefony, mp3,…2.0061.088
oblečení, obuv2.3111.181
kosmetika2.4711.361
automobily2.4381.376
hračky2.9091.327
dovolená2.4711.252
kancelářské potřeby3.3441.289
restaurace2.3441.18
služby telefonních operátorů (internet, tarif…)3.0731.548
domácí potřeby2.8011.006

Graf

6. Nakupujete zboží s končící záruční lhůtou (levnější)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
někdy nakupuji15948,04 %48,04 %  
ne, nenakupuji12537,76 %37,76 %  
ano, nakupuji4714,2 %14,2 %  

Graf

7. Co/kdo Vás ovlivňuje při nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rodina a příbuzní16148,64 %48,64 %  
Letáky12136,56 %36,56 %  
Přátelé10832,63 %32,63 %  
Reklama7021,15 %21,15 %  
nikdo61,81 %1,81 %  
vlastní zkušenost30,91 %0,91 %  
nic30,91 %0,91 %  
recenze na internetu30,91 %0,91 %  
finance20,6 %0,6 %  
zkušenost20,6 %0,6 %  
vlastní rozum10,3 %0,3 %  
10,3 %0,3 %  
předchozí zkušenosti10,3 %0,3 %  
dle potřeby10,3 %0,3 %  
doporuceni10,3 %0,3 %  
složení, vlastnosti, parametry, poměr cena/kvalita10,3 %0,3 %  
Pritelkyne10,3 %0,3 %  
zkušenosti s danou značkou10,3 %0,3 %  
-10,3 %0,3 %  
momentální nálada10,3 %0,3 %  
cena + seznam věcí, které potřebuji10,3 %0,3 %  
Různé recenze na internet10,3 %0,3 %  
peklo na talíři10,3 %0,3 %  
nakupuju podle potřeby10,3 %0,3 %  
vlastní zkušenost s výrobkem, recenze na netu10,3 %0,3 %  
známá značka, zkušenost10,3 %0,3 %  
vlastní úvaha10,3 %0,3 %  
uspokojení vlastních potřeb10,3 %0,3 %  
obsah balení a škodliviny ve výrobku a v neposlední řade cena10,3 %0,3 %  
poměr ceny a kvality10,3 %0,3 %  
kupuju, co mi chutná nebo co potřebuju10,3 %0,3 %  
Dle času10,3 %0,3 %  
zkušenosti z předchozích nákupů10,3 %0,3 %  
nikdo, jen moje potřeba a požadavky10,3 %0,3 %  
cena10,3 %0,3 %  
moje predchozi zkusenost10,3 %0,3 %  
Sve osobni zkusenosti.10,3 %0,3 %  
složení, původ, reference10,3 %0,3 %  
mé vlastní informace o výrobku, cena výrobku10,3 %0,3 %  
prakticky nic kromě vlastního úsudku10,3 %0,3 %  
články na internetu10,3 %0,3 %  
sama se rozhodnu, co koupit10,3 %0,3 %  
potřeba10,3 %0,3 %  
vlastní zkušenosti10,3 %0,3 %  
kvalita10,3 %0,3 %  
cena, místo10,3 %0,3 %  
recenze, diskuzní fora10,3 %0,3 %  
recenze-internet,časopisy10,3 %0,3 %  
nazory spotrebitelu na internetu10,3 %0,3 %  
chuť10,3 %0,3 %  
recenze10,3 %0,3 %  
Nutnost10,3 %0,3 %  
Nikdo, mám vlastní rozum.10,3 %0,3 %  
přítel10,3 %0,3 %  
Mé zdraví10,3 %0,3 %  
Kolik mám peněz10,3 %0,3 %  
okamžitá nabídka na místě10,3 %0,3 %  
nutnost zboží koupit, nepodléhám reklamním kampaním10,3 %0,3 %  
zaměstnavatel a plat :-(10,3 %0,3 %  
aktuální potřeba10,3 %0,3 %  
je to vždy jen moje rozhodnutí, já nákupuji10,3 %0,3 %  
úroveň využití10,3 %0,3 %  
předchozí zkušenosti, sympatie reklamy nebo vlastního zboží10,3 %0,3 %  
odborné recenze, zkušenosti a názory ostatních uživatelů10,3 %0,3 %  
Kvalita a původ10,3 %0,3 %  
Nikdo, nic10,3 %0,3 %  
Zjištěné recenze10,3 %0,3 %  
nevím10,3 %0,3 %  
Nikdo, rozhoduji se na základě vlastního úsudku10,3 %0,3 %  
nic, mám svůj rozum, nejsem volič ksčssd10,3 %0,3 %  

Graf

8. Řídíte se heslem, „Dražší zboží je vždy kvalitnější než levnější zboží?“

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne16148,64 %48,64 %  
Někdy14242,9 %42,9 %  
Ano288,46 %8,46 %  

Graf

9. Myslíte si, že i levné zboží z Číny může být kvalitní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím14945,02 %45,02 %  
Ne10732,33 %32,33 %  
elektronika92,72 %2,72 %  
oblečení72,11 %2,11 %  
elektro20,6 %0,6 %  
jak co20,6 %0,6 %  
jakékoli20,6 %0,6 %  
můj iphone je z číny :p10,3 %0,3 %  
domácí potřeby10,3 %0,3 %  
Dnes šijí a vyrábějí v Číně i zněčkoví výrobci.10,3 %0,3 %  
víceméně vše je z Číny10,3 %0,3 %  
hračky10,3 %0,3 %  
elektronika- např. Lenovo10,3 %0,3 %  
většina zboží se stejně vyrábí v číně a je jedno jestli ho v americe přebalí do jiné krabice a prodávají dráž.10,3 %0,3 %  
potraviny10,3 %0,3 %  
Některé oblečení10,3 %0,3 %  
napr elektro nakoupeno primo v cine pres internet10,3 %0,3 %  
oblečení, obuv10,3 %0,3 %  
Nike, Automibily, PC, Mobily (originalne značky)10,3 %0,3 %  
krom potravin je většina zboží z Číny, např. oblečení, elektronika, hračky10,3 %0,3 %  
elektronika a náhradní díly10,3 %0,3 %  
nevím jaké, obecně si myslím, že i levné čínské zboží může být kvalitní.10,3 %0,3 %  
některé oděvy10,3 %0,3 %  
PC komponenty10,3 %0,3 %  
mobilní telefony10,3 %0,3 %  
např. oblečení nebo i elektronika10,3 %0,3 %  
čaje, koření10,3 %0,3 %  
jakékoliv, i "značkové" je děláno na stejné lince jako noname10,3 %0,3 %  
ZTE10,3 %0,3 %  
Mobil10,3 %0,3 %  
součástky, stroje, atd.10,3 %0,3 %  
mobil, eloktonika10,3 %0,3 %  
ale těžko říct jaké10,3 %0,3 %  
Lenovo10,3 %0,3 %  
domácí potřeby, oděvy10,3 %0,3 %  
Vše se vyrábí v Číně10,3 %0,3 %  
na čísnkém trhu zaveden značky, např. elektronika10,3 %0,3 %  
ledacos10,3 %0,3 %  
Nevím ale určitě ano :)10,3 %0,3 %  
telefony10,3 %0,3 %  
nevím, to zjistím podle složení až ho budu mít v ruce10,3 %0,3 %  
určené především pro čínský trh, např. elektronika10,3 %0,3 %  
nevím, zda kvalitní, ale kvalitou dostačující určitě; různé zboží10,3 %0,3 %  
čaj10,3 %0,3 %  
Kabely, stojany na mikrofony!, některé tablety10,3 %0,3 %  
to dělané sirotky, to je nejlepší10,3 %0,3 %  
Některé tablety a jiná elektronika.10,3 %0,3 %  
nevím, ale může. Čína je rozlehlá, jsou tam i špičkové továrny.10,3 %0,3 %  
možná10,3 %0,3 %  
všechno10,3 %0,3 %  
Hlavně elektronika je z číny hodně kvalitní.10,3 %0,3 %  
Automobily10,3 %0,3 %  
oblečení, boty10,3 %0,3 %  
nesetkal jsem se s takovým zbožím10,3 %0,3 %  
spousta věcí i v kamenných obchodech pochází z Číny10,3 %0,3 %  
oblečení většinou vydrží déle jak značkové10,3 %0,3 %  
pokud vim tak skoro vse je z ciny 10,3 %0,3 %  
dražší zboží10,3 %0,3 %  
Myslím si, že například kabely USB jsou všude stejné, je tedy jedno, kde se vyrobí10,3 %0,3 %  
nejsem schopný odpovědět, na výrobe se nedívám10,3 %0,3 %  

Graf

10. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena22267,07 %67,07 %  
Muž10932,93 %32,93 %  

Graf

11. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10-24 let15747,43 %47,43 %  
25-34 let9328,1 %28,1 %  
45-54 let3911,78 %11,78 %  
35-44 let3510,57 %10,57 %  
55-64 let72,11 %2,11 %  

Graf

12. Jaká je měsíční výše Vašeho příjmu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-10000Kč13941,99 %41,99 %  
14001-24000Kč6920,85 %20,85 %  
10001-14000Kč5015,11 %15,11 %  
24001Kč -100000Kč3811,48 %11,48 %  
Nechci uvést3510,57 %10,57 %  

Graf

13. Jaká je velikostní kategorie obce, ve které žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 001 – 100 000 obyvatel10030,21 %30,21 %  
100 000 – 1000000 obyvatel9127,49 %27,49 %  
1001-5000 obyvatel5616,92 %16,92 %  
5001-20 000 obyvatel4613,9 %13,9 %  
0 - 1000 obyvatel3811,48 %11,48 %  

Graf

14. Kolik osob žije ve Vaší domácnosti? Včetně dětí (celé číslo)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
410531,72 %31,72 %  
27522,66 %22,66 %  
37221,75 %21,75 %  
13510,57 %10,57 %  
5257,55 %7,55 %  
6144,23 %4,23 %  
730,91 %0,91 %  
6610,3 %0,3 %  
910,3 %0,3 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.17
Minimum:1
Maximum:6
Variační rozpětí:5
Rozptyl:1.26
Směrodatná odchylka:1.12
Medián:3
Modus:4

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kde nejčastěji nakupujete?

2. Souhlasíte s tímto výrokem? „Kvalita je pro mne vždy na prvním místě, cena na druhém.“

3. O značkových výrobcích si myslím, že jsou kvalitní...

4. Nakupujete ve specializovaných prodejnách? Pokud ano, co?

5. Za jaký typ zboží jste si ochotni připlatit za kvalitu?

6. Nakupujete zboží s končící záruční lhůtou (levnější)?

7. Co/kdo Vás ovlivňuje při nákupu?

8. Řídíte se heslem, „Dražší zboží je vždy kvalitnější než levnější zboží?“

9. Myslíte si, že i levné zboží z Číny může být kvalitní?

10. Pohlaví?

11. Kolik je Vám let?

12. Jaká je měsíční výše Vašeho příjmu?

13. Jaká je velikostní kategorie obce, ve které žijete?

14. Kolik osob žije ve Vaší domácnosti? Včetně dětí (celé číslo)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kde nejčastěji nakupujete?

2. Souhlasíte s tímto výrokem? „Kvalita je pro mne vždy na prvním místě, cena na druhém.“

3. O značkových výrobcích si myslím, že jsou kvalitní...

4. Nakupujete ve specializovaných prodejnách? Pokud ano, co?

5. Za jaký typ zboží jste si ochotni připlatit za kvalitu?

6. Nakupujete zboží s končící záruční lhůtou (levnější)?

7. Co/kdo Vás ovlivňuje při nákupu?

8. Řídíte se heslem, „Dražší zboží je vždy kvalitnější než levnější zboží?“

9. Myslíte si, že i levné zboží z Číny může být kvalitní?

10. Pohlaví?

11. Kolik je Vám let?

12. Jaká je měsíční výše Vašeho příjmu?

13. Jaká je velikostní kategorie obce, ve které žijete?

14. Kolik osob žije ve Vaší domácnosti? Včetně dětí (celé číslo)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kubinová, K.Dáváte přednost kvalitě před cenou? (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://kvalita-cena.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.