Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Kvalita hotelových služeb - oficiální klasifikace (hvězdičky)

Kvalita hotelových služeb - oficiální klasifikace (hvězdičky)

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Daniela Jeřábková
Šetření:26. 10. 2011 - 25. 11. 2011
Počet respondentů:445
Počet otázek (max/průměr):20 / 17.51
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:63,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:11
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
jmenuji se Daniela Jeřábková a jsem studentkou 3. ročníku Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně.

Velice by mi pomohlo, kdybyste vyplnili následující dotazník k mé Bakalářské práci. Dotazník se týká povědomosti široké veřejnosti o OFICIÁLNÍ JEDNOTNÉ KLASIFIKACI UBYTOVACÍCH ZAŘÍZENÍ. Jedná se o tzv. hvězdičky, které by měly udávat informace o kvalitě daného ubytovacího zařízení.

 

Předem Vám děkuji za Vaši ochotu a čas.
Daniela Jeřábková

 

Odpovědi respondentů

1. Znáte nějakou certifikaci hotelových služeb?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano23754,48 %53,26 %  
ne19845,52 %44,49 %  

Graf

2. Jste seznámeni se skutečností, že neexistuje zákon, který by ukládal hotelům povinnost označit svoje zařízení počtem hvězdiček, který odpovídá skutečnosti? Resp. hotel může používat libovolný počet hvězdiček - bez ohledu na to jaké služby a v jaké kvalitě ve skutečnosti nabízí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne31671,01 %71,01 %  
ano12928,99 %28,99 %  

Graf

3. Podle čeho vybíráte kvalitní ubytovací služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reference a informace z webových stránek24955,96 %55,96 %  
doporučení znamých9320,9 %20,9 %  
počet hvězdiček4610,34 %10,34 %  
cena je pro mě měřítkem kvality4610,34 %10,34 %  
NIKAM NEJEZDIME10,22 %0,22 %  
Poměr - počet hvězdiček, reference na webu a cena10,22 %0,22 %  
prohlédnu si ho10,22 %0,22 %  
nic10,22 %0,22 %  
více najednou10,22 %0,22 %  
doporučení 10,22 %0,22 %  
recenze od hostů na webech10,22 %0,22 %  
pokud má klasifikaci AHRČR, nově hotelstars10,22 %0,22 %  
Počet hvězdiček + reference a informace z webu10,22 %0,22 %  
kouknu a vidím10,22 %0,22 %  
kombinace10,22 %0,22 %  

Graf

4. Slyšel/a jste už o skutečnosti, že existuje Oficiální jednotná klasifikace ubytovacích zařízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne30368,09 %68,09 %  
ano14231,91 %31,91 %  

Graf

5. Odkud jste se o této klasifikaci dozvěděl/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet5538,73 %12,36 %  
škola3121,83 %6,97 %  
poskytovatel ubytování139,15 %2,92 %  
přátelé, příbuzní107,04 %2,25 %  
ve škole64,23 %1,35 %  
ze školy53,52 %1,12 %  
nic42,82 %0,9 %  
střední škola32,11 %0,67 %  
ve škole, předmět Agroturistika10,7 %0,22 %  
studovala jsem management cestovního ruchu10,7 %0,22 %  
učitelé10,7 %0,22 %  
při studiu10,7 %0,22 %  
Pracuji brigádně na recepci hotelu ve Šp. Mlýně10,7 %0,22 %  
ze zpráv v TV10,7 %0,22 %  
mmb10,7 %0,22 %  
v zaměstnání10,7 %0,22 %  
škola - studuji cestovní ruch10,7 %0,22 %  
odborné periodikum10,7 %0,22 %  
UPR10,7 %0,22 %  
učitel10,7 %0,22 %  
studium10,7 %0,22 %  
televize10,7 %0,22 %  
škola-jsem absolventem hotelové školy10,7 %0,22 %  

Graf

6. Je pro Vás důležité, zda má ubytovací zařízení oficiální certifikaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano7150 %15,96 %  
spíše ne3423,94 %7,64 %  
ano 2920,42 %6,52 %  
ne85,63 %1,8 %  

Graf

7. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: Jsem ochoten/tna si připlatit za vyšší kvalitu služeb.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím25056,18 %56,18 %  
souhlasím10824,27 %24,27 %  
nevím419,21 %9,21 %  
spíše nesouhlasím368,09 %8,09 %  
nesouhlasím102,25 %2,25 %  

Graf

8. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: Při výběru ubytování je pro mě rozhodujícím faktorem cena.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím23552,81 %52,81 %  
souhlasím9721,8 %21,8 %  
spíše nesouhlasím7416,63 %16,63 %  
nevím286,29 %6,29 %  
nesouhlasím112,47 %2,47 %  

Graf

9. Je pro Vás důležitá třída (počet hvězdiček), kam se ubytovací zařízení řadí, i pokud NEMÁ oficiální klasifikaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano19944,72 %44,72 %  
spíše ne13831,01 %31,01 %  
ano5612,58 %12,58 %  
ne5211,69 %11,69 %  

Graf

10. Jak dlouho dopředu provádíte výběr ubytovacího zařízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
asi 1 - 2 měsíce dopředu15033,71 %33,71 %  
asi 2 - 3 týdny předem10323,15 %23,15 %  
asi 3 - 6 měsíců dopředu10022,47 %22,47 %  
týden předem5211,69 %11,69 %  
více než půl roku dopředu296,52 %6,52 %  
vybírám náhodně až na místě 112,47 %2,47 %  

Graf

11. Jak často využíváte služeb ubytovacích zařízení v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
maximálně 1x ročně25757,75 %57,75 %  
2 až 4 x ročně16837,75 %37,75 %  
5 až 10 x ročně163,6 %3,6 %  
více než 10 x ročně40,9 %0,9 %  

Graf

12. Byl/a byste ochoten/tna připlatit si za ubytování v hotelu s oficiální certifikací?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne23653,03 %53,03 %  
ano20946,97 %46,97 %  

Graf

13. Seřaďte od 1 do 5 zdroje, ze kterých čerpáte informace o ubytovacích zařízení. (1=používám nejčastěji, 5=používám nejméně často)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
internetové vyhledávače ubytování např. hotel.cz2.3081.746
internetové stránky ubytovacích zařízení2.1621.174
přátelé, příbuzní - osobní reference2.6071.057
veletrhy cestovního ruchu4.2471.548
propagační letáky, tiskoviny, katalogy zařízení a jiné3.6761.127

Graf

14. Setkal/a jste se někdy s tím, že se kvalita ubyt. zařízení neshodovala s uvedeným počtem hvězdiček?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 15, neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano27160,9 %60,9 %  
ne17439,1 %39,1 %  

Graf

15. Prosím uveďte, v čem, dle Vašeho názoru, se ubyt. zařízení odlišovalo.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vybavení pokoje (např. nekvalitní lůžka, chybí fén atd.)17167,32 %38,43 %  
stravování (např. nízká kvalita nabízených pokrmů, vzhled restaurace ...)11846,46 %26,52 %  
vybavení hotelu / UZ (např. chybí výtah, čistota prostor atd.)11244,09 %25,17 %  
personál (např. neochota, nízké znalosti ...)9437,01 %21,12 %  
bezprostřední okolí10,39 %0,22 %  
budova, vzhled z okna, velikost pokoje10,39 %0,22 %  
ubytování neodpovídalo deklarovanému v nabídce10,39 %0,22 %  
velice dobrý hotel v centru města měl jen dvě hvěz10,39 %0,22 %  
ještě probíhala rekontrukce, nefunční sauna i když10,39 %0,22 %  
byla inzerovaná...10,39 %0,22 %  
Hotel měl 3 * a byl hrozný - jako z komunismu10,39 %0,22 %  
každý si to dělal jak chtěl a i teď10,39 %0,22 %  
není povinnost být v klasifikaci, pouze dobrá vůle10,39 %0,22 %  

Graf

16. Jaká je v současnosti Vaše ekonomická aktivita?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec13229,66 %29,66 %  
student11926,74 %26,74 %  
na mateřské dovolené / v domácnosti9120,45 %20,45 %  
pracující student4911,01 %11,01 %  
OSVČ286,29 %6,29 %  
nezaměstnaný184,04 %4,04 %  
důchodce81,8 %1,8 %  

Graf

17. Vyberte podle místa Vašeho bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jihomoravský kraj9320,9 %20,9 %  
Ústecký kraj8519,1 %19,1 %  
Praha5913,26 %13,26 %  
Středočeský kraj439,66 %9,66 %  
Moravskoslezský kraj388,54 %8,54 %  
Olomoucký kraj224,94 %4,94 %  
Zlínský kraj224,94 %4,94 %  
Vysočina kraj184,04 %4,04 %  
Jihočeský kraj173,82 %3,82 %  
Královehradecký kraj132,92 %2,92 %  
Liberecký kraj132,92 %2,92 %  
Pardubický kraj92,02 %2,02 %  
Karlovarský kraj71,57 %1,57 %  
Plzeňský kraj61,35 %1,35 %  

Graf

18. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena35680 %80 %  
muž8920 %20 %  

Graf

19. Odkud jste se o této klasifikaci dozvěděl/a? [odvozená]

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet5639,44 %12,58 %  
škola5438,03 %12,13 %  
poskytovatel ubytování139,15 %2,92 %  
přátelé, příbuzní107,04 %2,25 %  
ostatní53,52 %1,12 %  
v zaměstnání21,41 %0,45 %  
televize21,41 %0,45 %  

Graf

20. Podle čeho vybíráte kvalitní ubytovací služby? [odvozená]

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reference a informace z webových stránek, obecně internet25056,18 %56,18 %  
doporučení znamých9421,12 %21,12 %  
počet hvězdiček4610,34 %10,34 %  
cena je pro mě měřítkem kvality4610,34 %10,34 %  
ostatní40,9 %0,9 %  
více kritérií najednou40,9 %0,9 %  
pokud má klasifikaci AHRČR, nově hotelstars10,22 %0,22 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Znáte nějakou certifikaci hotelových služeb?

2. Jste seznámeni se skutečností, že neexistuje zákon, který by ukládal hotelům povinnost označit svoje zařízení počtem hvězdiček, který odpovídá skutečnosti? Resp. hotel může používat libovolný počet hvězdiček - bez ohledu na to jaké služby a v jaké kvalitě ve skutečnosti nabízí?

3. Podle čeho vybíráte kvalitní ubytovací služby?

4. Slyšel/a jste už o skutečnosti, že existuje Oficiální jednotná klasifikace ubytovacích zařízení?

5. Odkud jste se o této klasifikaci dozvěděl/a?

6. Je pro Vás důležité, zda má ubytovací zařízení oficiální certifikaci?

7. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: Jsem ochoten/tna si připlatit za vyšší kvalitu služeb.

8. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: Při výběru ubytování je pro mě rozhodujícím faktorem cena.

9. Je pro Vás důležitá třída (počet hvězdiček), kam se ubytovací zařízení řadí, i pokud NEMÁ oficiální klasifikaci?

10. Jak dlouho dopředu provádíte výběr ubytovacího zařízení?

11. Jak často využíváte služeb ubytovacích zařízení v ČR?

12. Byl/a byste ochoten/tna připlatit si za ubytování v hotelu s oficiální certifikací?

13. Seřaďte od 1 do 5 zdroje, ze kterých čerpáte informace o ubytovacích zařízení. (1=používám nejčastěji, 5=používám nejméně často)

14. Setkal/a jste se někdy s tím, že se kvalita ubyt. zařízení neshodovala s uvedeným počtem hvězdiček?

15. Prosím uveďte, v čem, dle Vašeho názoru, se ubyt. zařízení odlišovalo.

16. Jaká je v současnosti Vaše ekonomická aktivita?

17. Vyberte podle místa Vašeho bydliště

18. Pohlaví:

19. Odkud jste se o této klasifikaci dozvěděl/a? [odvozená]

20. Podle čeho vybíráte kvalitní ubytovací služby? [odvozená]

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Znáte nějakou certifikaci hotelových služeb?

2. Jste seznámeni se skutečností, že neexistuje zákon, který by ukládal hotelům povinnost označit svoje zařízení počtem hvězdiček, který odpovídá skutečnosti? Resp. hotel může používat libovolný počet hvězdiček - bez ohledu na to jaké služby a v jaké kvalitě ve skutečnosti nabízí?

3. Podle čeho vybíráte kvalitní ubytovací služby?

4. Slyšel/a jste už o skutečnosti, že existuje Oficiální jednotná klasifikace ubytovacích zařízení?

5. Odkud jste se o této klasifikaci dozvěděl/a?

6. Je pro Vás důležité, zda má ubytovací zařízení oficiální certifikaci?

7. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: Jsem ochoten/tna si připlatit za vyšší kvalitu služeb.

8. Vyberte, jak moc souhlasíte s následujícím tvrzením: Při výběru ubytování je pro mě rozhodujícím faktorem cena.

9. Je pro Vás důležitá třída (počet hvězdiček), kam se ubytovací zařízení řadí, i pokud NEMÁ oficiální klasifikaci?

10. Jak dlouho dopředu provádíte výběr ubytovacího zařízení?

11. Jak často využíváte služeb ubytovacích zařízení v ČR?

12. Byl/a byste ochoten/tna připlatit si za ubytování v hotelu s oficiální certifikací?

13. Seřaďte od 1 do 5 zdroje, ze kterých čerpáte informace o ubytovacích zařízení. (1=používám nejčastěji, 5=používám nejméně často)

14. Setkal/a jste se někdy s tím, že se kvalita ubyt. zařízení neshodovala s uvedeným počtem hvězdiček?

15. Prosím uveďte, v čem, dle Vašeho názoru, se ubyt. zařízení odlišovalo.

16. Jaká je v současnosti Vaše ekonomická aktivita?

17. Vyberte podle místa Vašeho bydliště

18. Pohlaví:

19. Odkud jste se o této klasifikaci dozvěděl/a? [odvozená]

20. Podle čeho vybíráte kvalitní ubytovací služby? [odvozená]

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Jeřábková, D.Kvalita hotelových služeb - oficiální klasifikace (hvězdičky) (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://kvalita-hotelovych-sluzeb-of.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.