Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Kvalita nabízených služeb v MHD

Kvalita nabízených služeb v MHD

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Dominik Vosátka
Šetření:30. 03. 2014 - 11. 04. 2014
Počet respondentů:74
Počet otázek (max/průměr):15 / 13.04
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:16
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento průzkum slouží k vyhodnocení nabízených služeb Dopravního podniku hl. m. Prahy a.s. a případné návrhy na jejich zlepšení. Průzkum je určen pro uživatele Pražské MHD.

Odpovědi respondentů

1. Jak často používáte Pražskou MHD v pracovních dnech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Každý den4560,81 %60,81 %  
Občas1216,22 %16,22 %  
Výjimečně1114,86 %14,86 %  
Nepoužívám68,11 %8,11 %  

Graf

2. Kam se nejčastěji přepravujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnání3445,95 %45,95 %  
Škola2128,38 %28,38 %  
Jiné1925,68 %25,68 %  

Graf

3. Jak získáváte informace o jízdním řádu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na internetu4358,11 %58,11 %  
Pomocí mobilní aplikace1925,68 %25,68 %  
Na zastávkách912,16 %12,16 %  
jizdnirady.idnes.cz11,35 %1,35 %  
Pubtran11,35 %1,35 %  
idos.cz11,35 %1,35 %  

Graf

4. Používáte SMS jízdné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 5, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4560,81 %60,81 %  
Ano2939,19 %39,19 %  

Graf

5. Jak posíláte SMS jízdné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Pomocí mobilní aplikaceotázka č. 7, Pomocí SMS zprávotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pomocí SMS zpráv2689,66 %35,14 %  
Pomocí mobilní aplikace310,34 %4,05 %  

Graf

6. Věděli jste, že existují mobilní aplikace usnadňující koupi SMS jízdenky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1557,69 %20,27 %  
Ano1142,31 %14,86 %  

Graf

7. Vlastníte chytrý telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5878,38 %78,38 %  
Ne1621,62 %21,62 %  

Graf

8. Vlastníte automobil?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5168,92 %68,92 %  
ekologie, rychlost, možnost využít čas trávený cestou k práci11,35 %1,35 %  
do prahy autem nejezdim11,35 %1,35 %  
vetsinou, auto pouze pokud prevazim vetsi naklad11,35 %1,35 %  
problém s parkováním11,35 %1,35 %  
nesmyslá politika magistrátu vyhání auta z města, není kde zaparkovat11,35 %1,35 %  
výhodnější doprava do centra města11,35 %1,35 %  
u školy nemám kde zaparkovat11,35 %1,35 %  
zcela výjimečně používám MHD11,35 %1,35 %  
do práce autem jezdí manžel, má to dál11,35 %1,35 %  
V centru se nedá slušně parkovat11,35 %1,35 %  
parkovani, nemusim se o nic starat, alkohol, ekologie11,35 %1,35 %  
V centru prahy by auta dle meho nemela vubec byt. Pokud jedu na kraj mestajedu radeji vozem.11,35 %1,35 %  
parkování v centru11,35 %1,35 %  
cena phm11,35 %1,35 %  
Modré zony11,35 %1,35 %  
MHD mě doveze kam potřebuji a nemusím řešit kde zaparkovat, rád jezdím MHD 11,35 %1,35 %  
dojíždím do Prahy vlakem, je to pohodlnější, kvůli parkování11,35 %1,35 %  
vlastním auto s rodiči11,35 %1,35 %  
levnější11,35 %1,35 %  
Používám MHD cestou do restaurace,z restaurace jezdím taxi.11,35 %1,35 %  
Když piju alkohol.11,35 %1,35 %  
Neřeším parkování, MHD je mnohdy rychlejší11,35 %1,35 %  
v centru se špatně parkuje, při cestování MHD lépe využiji čas strávený cestováním (četba atd.)11,35 %1,35 %  

Graf

9. Jsou informace na zastávkách a ve vozidlech přehledné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano4662,16 %62,16 %  
Ano2128,38 %28,38 %  
Spíše ne79,46 %9,46 %  

Graf

10. Co byste v Pražské MHD změnili?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

...

Ať je pro rezidenty Prahy s řidičským průkazem zdarma. Uvolní to ulice. Za 24 Kč, které mě stojí lístek na MHD respektivě 48 Kč, které utratím na dvousměrné cestě ujedu v autě 40 kilometrů, tedy i když je měsíční platba 260 Kč směšná, lístky jsou ve své podstatě drahé.

bezdomovce

Bezdomovce, nepouštět je do MHD

ceny, pásma

Ceny, všechny vozy (soupravy) vybavit klimatizací

cistotu

cistotu

častější spoje, přesnost

často se potýkám s poměrně velkými opožděními linek (nejčastěji ráno, kdy se potřebuji dostat do školy a mám přesně vypočítáno, kterou linkou musím jet, abych se na cílovou zastávku dostala v tolik a tolik a stihla dorazit do školy včas), právě kvůli nespolehlivosti MHD často jezdím do školy pozdě a mám kvůli tomu problémy. A vyřizovat si po tramvajácích "opožděnku", to snad ani nevím, jestli je možné (jednou mě poslali na jednu z centrál na Florenci, jenže to je pro mě ráno akorát další zdržení navíc a když jsem se tam jednou v rozhořčení skutečně vydala, pán se mi totálně vysmál co že to po něm chci). Často si vynechají například jeden interval a to je pro mě (obvzlášť ráno) velký problém (a myslím že ne jen pro mě, ale i pro pracující lidi). Když se konečně dočkáte tramvaje, tak se většinou připlazí jak slimák, narvaná jak blázen (aby ne když si v klidu vynechali jeden spoj), řidič na vás nezúčastněně čumí z té své kabiny, a očividně je mu to všechno úplně u pr****. To si myslím, že je vyloženě >bordel<. Stojí to dost, a služby nic moc (o hygieně - mastné tyče etc - ani nemluvím).

Četnost některých spojů.

čistotu dopravních prostředků

delsi linky, tak aby se nemuselo tolik prestupovat, vice spoju ve spicce, mensi intervaly vecer

Delší provoz metra, posílit některé spoje, jiní klidně zrušit

dohled nad černými pasažery

Dochvilnost a četnost spojů

dřevene zidle

elektronické informační tabule na každé zastávce

frekvenci příjezdů

frekvenci, jezdí s velkými rozestupy, tudíž přecpané

intervaly

Jine nez drevene sedacky v tramvajich - klouzou

Jizdne

Klást větší důraz na spolehlivost spojů ohledně přesnosti času, přidat spoje na nejfrekventovanějších linkách ve špičkách, snažit se snížit počet "černých pasažérů" zejména v nočních linkách.

Klimatizace

koordinaci, i v Olomouci ji mají lepší...

Kratší intervaly ve špičkách

Kvalitu dopravních prostředků.

lepší návaznost spojů

Lepší návaznosti a proklady (v posledních letech se výrazně zhoršily), odstupňování jízdného s výrazným snížením na nejkratší vzdálenosti

Menší tolerance bezdomovců (pokud obtěžují okolí např. zápachem apod.) a černých pasažérů. Kdyby bylo vybírání jízdného efektivnější, mohlo by snad být i levnější.

Možnost zakoupení jízdenky u každé zastávky. Čistotu v dopravních prostředcích. Vyřazení čalouněných sedaček, nechápu že je hygienici povolili.

Nainstalovat klimatizaci

Nejspíš nic

nevím

Nevím

nevím

nevím, jsem vcelku spokojená

Nevím, nejsem z Prahy :D

Nevyužívám tento způsob dopravy.

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic je to nadhera

nic mě nenapadá

Posledni usporne skrty predevsim ve frekvenci spoju a poctu vozu mimo spicku a o vikdech byle dle meho az prilis drasticke.

Prehled o prijezdech a odjezdech interaktivne na zastavkach

Především bych posílila spoje v odpoledních hodinách, kdy se lidé vrací z práce a cestu domů tráví namáčklí na dveřích, protože jinde není místo.

revizoři běžně nepokutují bezdomovce (špinavé, opilé, zapáchající)

sedacky

Smrad

tgr

Údžbu vozů

vadí mě bezdomovci v MHD, do mého bydliště jezdí dvě autobusové linky, interval mezi nimi, každá jede 4x za hodinu ale 2 minuty po sobě.

Vetsi kontrola pasazeru - je zde hode bezdomovcu, neprizpusobivych, kteri urcite za jizdne neplati, a ja jakozto platici musim snaset jejich chovani (nadavani ostatnim cestujicim, vykrikovani) a samozrejme take zapach

Více bezbariérových stanic metra. Jinak jsem velmi spokojená.

Více čistoty!

více ekologie

více nízkopodlažních vozů /garantovaných/ mnoho řidičů /dělají si z pasažérů způsobem jízdy srandu/

vše. Je staré, jezdí tam smradlaví, špinaví lidé, bezdomovcům se jejich jízda načerno promíjí. Je to cestování kanalizací

vůbec nic, vyhovuje mi tak, jak je.

vyhnat bezdomovce, někdy častější intervaly

vyhodila bych bezdomovce, nechala jezdit metro nonstop

Z hygienických důvodů bych vyměnila všechny sedačky v MHD za dřevěné či plastové.

Záchodky: dřív byly všude a zadarmo, dnes je kvalita a čistota velmi rozdílná, otvírací doba omezená, v některých záchodcích jsou v noci uskladněné krámky. Jízdní řády: v mrazu nebo při orosení jsou nečitelné, malé písmo. Některé linky byly rozsekané a při stejné cestě je třeba přestupovat. Noční linky: noční tramvaje a autobusy měly dřív stejnou trasu jako denní, dnes cestující při náhodné cestě v noci vůbec netuší čím má jet, kudy to jede Informace: plakáty s tarify a jízdným jsou i pro pražáka zcela nepřehledné, natož pro turisty. Dřív se vědělo, že lístek stojí 60 haléřů, děti a vojsko polovic. Černí pasažéři: černý pasažér zaplatí pokutu, smrdutý bezdomovec nic a jezdí dál, vyloučení z přepravy považuje za nesociální nespravedlnost, vždyť někde musí přežít noc v teple a v suchu. Tramvaje: ošklivé těžké (drahé) kolosy jsou omyl, prodat a koupit naše české lehčí a pěknější jako ostatní. Jízdné: je nemravně vysoké a stále se zvyšuje - jedno euro (25 korun) by bylo dost a dost. Chvála: řidiči přesně dodržují jízdní řády - neměnit, pochválit. Vozy jsou čisté a bezpečné. Možnost přestupovat s jednou jízdenkou.

Zákaz vstupu do vozidla smradlavým bezdomovcům.

Zlepšit kvalitu služeb - tzn. například čistější a voňavější prostředí v MHD (metro, tramvaj,autobus), změnit anebo lépe proškolit některé řidiče MHD, synchronizace hlasitostizvukových nahrávek a hlášeních, také by mohla být na některých místech možnost připojení wifi.

zlevnit pokuty

zprivatizovat, zrušit dotace

11. Vlastníte Opencard?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4662,16 %62,16 %  
Ne2837,84 %37,84 %  

Graf

12. Jaké služby Dopravního podniku hl. m. Prahy a.s. znáte?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

?

?

??

bhr

Cesta tam, a někdy zpátky...

dopravu

elektronické dobíjení opencard

Infocentrum, e-shop, pronájem reklamních ploch, pneuservis, vzdělávání

jen dopravu

metro, tram, bus

metro, tramvaje, autobusy, víc nevím

MHD? :P

neznám

neznám

Neznám

opencard

Přeprava všemi možnými dopravními prostředky.

přepravu

SMS jizdenky

využívám jen městskou hromadnou dopravu

žádné

žádné

žádné speciální

13. Využili byste možnosti bezkontaktní platby mobilním telefonem v MHD?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5270,27 %70,27 %  
Ano2229,73 %29,73 %  

Graf

14. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5168,92 %68,92 %  
Muž2331,08 %31,08 %  

Graf

15. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 25 let3952,7 %52,7 %  
25 - 40 let2736,49 %36,49 %  
40- 60 let79,46 %9,46 %  
Nad 60 let11,35 %1,35 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Kam se nejčastěji přepravujete?

  • odpověď Jiné:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výjimečně na otázku 1. Jak často používáte Pražskou MHD v pracovních dnech?

4. Používáte SMS jízdné?

  • odpověď Ano:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pomocí SMS zpráv na otázku 5. Jak posíláte SMS jízdné?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 6. Věděli jste, že existují mobilní aplikace usnadňující koupi SMS jízdenky?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 6. Věděli jste, že existují mobilní aplikace usnadňující koupi SMS jízdenky?

5. Jak posíláte SMS jízdné?

  • odpověď Pomocí SMS zpráv:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 6. Věděli jste, že existují mobilní aplikace usnadňující koupi SMS jízdenky?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 6. Věděli jste, že existují mobilní aplikace usnadňující koupi SMS jízdenky?

11. Vlastníte Opencard?

  • odpověď Ne:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výjimečně na otázku 1. Jak často používáte Pražskou MHD v pracovních dnech?

15. Váš věk:

  • odpověď Do 25 let:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Škola na otázku 2. Kam se nejčastěji přepravujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často používáte Pražskou MHD v pracovních dnech?

2. Kam se nejčastěji přepravujete?

3. Jak získáváte informace o jízdním řádu?

4. Používáte SMS jízdné?

5. Jak posíláte SMS jízdné?

6. Věděli jste, že existují mobilní aplikace usnadňující koupi SMS jízdenky?

7. Vlastníte chytrý telefon?

8. Vlastníte automobil?

9. Jsou informace na zastávkách a ve vozidlech přehledné?

11. Vlastníte Opencard?

13. Využili byste možnosti bezkontaktní platby mobilním telefonem v MHD?

14. Vaše pohlaví:

15. Váš věk:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často používáte Pražskou MHD v pracovních dnech?

2. Kam se nejčastěji přepravujete?

3. Jak získáváte informace o jízdním řádu?

4. Používáte SMS jízdné?

5. Jak posíláte SMS jízdné?

6. Věděli jste, že existují mobilní aplikace usnadňující koupi SMS jízdenky?

7. Vlastníte chytrý telefon?

8. Vlastníte automobil?

9. Jsou informace na zastávkách a ve vozidlech přehledné?

11. Vlastníte Opencard?

13. Využili byste možnosti bezkontaktní platby mobilním telefonem v MHD?

14. Vaše pohlaví:

15. Váš věk:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vosátka, D.Kvalita nabízených služeb v MHD (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://kvalita-nabizenych-sluzeb-v.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.