Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Kvalita služeb poštovních operátorů

Kvalita služeb poštovních operátorů

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lada Chaloupková
Šetření:20. 05. 2010 - 31. 05. 2010
Počet respondentů:122
Počet otázek (max/průměr):12 / 10.7
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:85,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotázník je sestaven pro potřeby bakalářské práce na téma Strategie privátních poštovních operátorů při vstupu na trh v ČR. 

Odpovědi respondentů

1. Jaký je Váš věk?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-257561,48 %61,48 %  
26-402923,77 %23,77 %  
41-601411,48 %11,48 %  
více než 6032,46 %2,46 %  
0-1510,82 %0,82 %  

Graf

2. Jak velká je obec, ve které žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 20000 obyvatel5040,98 %40,98 %  
5001-20000 obyvatel3125,41 %25,41 %  
501-5000 obyvatel2520,49 %20,49 %  
do 500 obyvatel1512,3 %12,3 %  
5001-2000010,82 %0,82 %  

Graf

3. Pro jaký účel využíváte poštovních služeb časteji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pro soukromou potřebu10586,07 %86,07 %  
Pro firemní účely1713,93 %13,93 %  

Graf

4. Využili jste někdy služeb alternativního poštovního operátora? (TNT, PPL, DHL, Mediaservis, UPS, FedEx,...)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 5, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8569,67 %69,67 %  
Ne3730,33 %30,33 %  

Graf

5. Využili byste služeb alternativních poštovních operátorů znovu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8498,82 %68,85 %  
Ne11,18 %0,82 %  

Graf

6. V čem byly služby těchto společností lepší než Česká pošta?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dodací lhůta5261,9 %42,62 %  
Zákaznický servis (komunikace, informovanost, apod.)5160,71 %41,8 %  
Cena1720,24 %13,93 %  
Lepší nebo zajímavější služby/produkt78,33 %5,74 %  
Nic67,14 %4,92 %  

Graf

7. Jakou poštovní službu využíváte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Balíky6049,18 %49,18 %  
Listovní zásilky5242,62 %42,62 %  
Expresní a kurýrní služby108,2 %8,2 %  

Graf

8. Jste spokojen(a) s dobou dodání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Spíše anootázka č. 9, Spíše neotázka č. 9, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano6956,56 %56,56 %  
Ano4335,25 %35,25 %  
Spíše ne75,74 %5,74 %  
Ne32,46 %2,46 %  

Graf

9. Jakou garantovanou dobu doručení byste si představoval(a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do následujícího pracovního dne3949,37 %31,97 %  
do dvou pracovních dnů3341,77 %27,05 %  
na době mi nezáleží, preferuji kvalitu78,86 %5,74 %  

Graf

10. Jaký nový poštovní produkt byste uvítal(a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cenově dostupnější expresní a kurýrní služby7158,2 %58,2 %  
Možnost podání zásilky na speciálním automatizovaném zařízení s nepřetržitým provozem3629,51 %29,51 %  
Žádný, jsem spokojen(a)2016,39 %16,39 %  
Doplňková služba - balení zásilek1713,93 %13,93 %  
Produkt s negarantovanou dobou dodání ale extrémně nízkou cenou108,2 %8,2 %  

Graf

11. Jste spokojen(a) s obsluhujícím personálem poštovní společnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → konec dotazníku, Spíše anootázka č. 12, Spíše neotázka č. 12, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano6855,74 %55,74 %  
Ano4133,61 %33,61 %  
Spíše ne119,02 %9,02 %  
Ne21,64 %1,64 %  

Graf

12. Co byste zlepšil(a) na personálu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ochota a vstřícnost4251,85 %34,43 %  
Rychlost práce3239,51 %26,23 %  
Odborná způsobilost, kvalifikace1720,99 %13,93 %  
Nic z výše uvedeného1214,81 %9,84 %  
Vzhled (např. uniformy)1113,58 %9,02 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Jste spokojen(a) s dobou dodání?

  • odpověď Spíše ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi do dvou pracovních dnů na otázku 9. Jakou garantovanou dobu doručení byste si představoval(a)?

11. Jste spokojen(a) s obsluhujícím personálem poštovní společnosti?

  • odpověď Spíše ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nic z výše uvedeného na otázku 12. Co byste zlepšil(a) na personálu?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vzhled (např. uniformy) na otázku 12. Co byste zlepšil(a) na personálu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je Váš věk?

2. Jak velká je obec, ve které žijete?

3. Pro jaký účel využíváte poštovních služeb časteji?

4. Využili jste někdy služeb alternativního poštovního operátora? (TNT, PPL, DHL, Mediaservis, UPS, FedEx,...)

5. Využili byste služeb alternativních poštovních operátorů znovu?

6. V čem byly služby těchto společností lepší než Česká pošta?

7. Jakou poštovní službu využíváte nejčastěji?

8. Jste spokojen(a) s dobou dodání?

9. Jakou garantovanou dobu doručení byste si představoval(a)?

10. Jaký nový poštovní produkt byste uvítal(a)?

11. Jste spokojen(a) s obsluhujícím personálem poštovní společnosti?

12. Co byste zlepšil(a) na personálu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je Váš věk?

2. Jak velká je obec, ve které žijete?

3. Pro jaký účel využíváte poštovních služeb časteji?

4. Využili jste někdy služeb alternativního poštovního operátora? (TNT, PPL, DHL, Mediaservis, UPS, FedEx,...)

5. Využili byste služeb alternativních poštovních operátorů znovu?

6. V čem byly služby těchto společností lepší než Česká pošta?

7. Jakou poštovní službu využíváte nejčastěji?

8. Jste spokojen(a) s dobou dodání?

9. Jakou garantovanou dobu doručení byste si představoval(a)?

10. Jaký nový poštovní produkt byste uvítal(a)?

11. Jste spokojen(a) s obsluhujícím personálem poštovní společnosti?

12. Co byste zlepšil(a) na personálu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Chaloupková, L.Kvalita služeb poštovních operátorů (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://kvalita-sluzeb-postovnich-operatoru.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.