Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Kvalita služieb v osobnej železničnej doprave

Kvalita služieb v osobnej železničnej doprave

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Sabela
Šetření:25. 03. 2010 - 01. 04. 2010
Počet respondentů:85
Počet otázek (max/průměr):18 / 15.82
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:54,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý deň,  študujem na VŠE a chcel by som Vás poprosiť o vyplnenie dotazníku na tému: Kvalita služieb v osobnej železničnej doprave. Konečný výsledok využijem pre svoju BP. ( známkovanie - 1 = vynikajúce, 5 = nedostatočné) Dotazník Vám zaberie cca 3 min.

Odpovědi respondentů

1. Ako často cestujete s ČD ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
príležitostne, sezónne2832,94 %32,94 %  
týždenne, viackrát do mesiaca2327,06 %27,06 %  
mesačne, viackrát do roka2225,88 %25,88 %  
denne, viackrát do týždňa1214,12 %14,12 %  

Graf

2. Vyznačte nasledujúce kritéria podľa ktorých si k cestovaniu vyberáte práve vlak ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pohodlie4451,76 %51,76 %  
dostupnosť4249,41 %49,41 %  
rýchlosť4148,24 %48,24 %  
vysoká frekvencia spojov2832,94 %32,94 %  
cena2529,41 %29,41 %  
bezpečnosť2428,24 %28,24 %  

Graf

3. Pri zhodnej cenovej i časovej hodnote a zhodným miestom nástupu, výstupu by ste preferovali cestu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [vlakomotázka č. 5, autobusomotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlakom7284,71 %84,71 %  
autobusom1315,29 %15,29 %  

Graf

4. Prečo ?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

čistší, rychlejší, levnější

Důvody jsou asi 2 : 1) interiér vlaků je žalostný 2) když jedu na delší trasu, tak si v buse nemusím kupovat místenku, jelikož by mě na stání ani nevzali, což u vlaku neplatí.

lebo..

levnejsi,pohodlnejsi,rychlejsi, bez prestupu

Můžu se zeptat řidiče, kde se vystupuje :)

pohodlí

Pohodlnější

Protože jsem na autobus více zvyklý, vlak jsem ještě mockrát jako dopravu nepoužil...

Přijde mi to pohodlnější a celkově přijímější cestování.....

sila zvyku , zvuk diesloveho motora , aj ked mensie pohodlie

většinou jezdím se Student Agency, jejichž ceny a služby se s ČD nemohou rovnat. ČD se snažím vyhýbat.

vlaky maji casto vyluky, zpozdeni, neni jistota, ze dojedu vcac, nejhorsi je to v zime (spadne strom a dve hodiny se stoji)

zvyk, vlakem jezdim vylozene vyjimecne

5. Myslíte si, že je vyhovujúci pomer: cena x kvalita ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nie, ceny by mali byť nižšie5969,41 %69,41 %  
áno1517,65 %17,65 %  
nic1112,94 %12,94 %  

Graf

6. Aké vlaky uprednostňujete ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
EC, EX, EN3237,65 %37,65 %  
R3136,47 %36,47 %  
IC, SC1112,94 %12,94 %  
Pendolino78,24 %8,24 %  
Sp, Os44,71 %4,71 %  

Graf

7. Ako ste komplexne spokojní s osobnou železničnou dopravou v ČR ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
skôr spokojný4249,41 %49,41 %  
skôr nespokojný2934,12 %34,12 %  
nespokojný1315,29 %15,29 %  
úplne spokojní11,18 %1,18 %  

Graf

8. Ako ste spokojní s ponukou služieb ( myslené behom celého procesu prepravy) ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrý3743,53 %43,53 %  
chvalitebný1821,18 %21,18 %  
dostatečný1821,18 %21,18 %  
nedostatečný89,41 %9,41 %  
výborný44,71 %4,71 %  

Graf

9. Čo ovplyvňuje Vašu spokojnosť, respektíve čo by ste nemenili ?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

- čistota - návaznost spojů při přestupech - cena ve srovnání s prostředím - přecpané vlaky

:)

...

...

.....

a

celkem se mi líbí, že v poslední době je poměrně hodně opravených nádraží

Cena, rýchlosť

cistotu zachodu

čistota kupé

dostatek spojů, snad cena, i když mohla být nižší

Dostupnosť spojov, rýchlosť prepravy

Dostupnost vlaků, autobusy jsou sice levnější, ale vlaky rychlejší a tak, jinak ale ve vlacích a prostorách ČD mi vadí špína

elektrika, svačina a noviny v pendolíno 1. třída

frekvence spojů

frekvence spojů

frekvence spoju je dobra

Frekvence spojů, úroveň personálu

frekvence spojů. Vlak je v podstatě nejrychlejší možnost, jak se můžu co nejrychleji dostat do Brna, kam jezdím párkrát do roka. Jinak studuji v Praze, kam jezdím busem.

Frekvenci vlaků - jezdí poměrně často. I rychlost je ucházející.

hmmm

hustota spojů ve srovnání s autobusy, hlavně o víkendu, rychlost, možnost dát si pivko v restauračním voze :-)

chtělo by to více čistoty, méně potrhaných sedaček, nižší ceny

lacnejsie pivo

málo průvodčích :D

mám zdarma jízdenku, takže si vlastně vzhledem k tomu nemám nač stěžovat :)

Měnil bych témeř vše

meškanie vlakov, akonáhle prejdeme cez hranice, nabehne meškanie na 30 a viac minut....

Napada ma skor to, co by som zmenil.

neměnil bych frekvenci vlaků

nemenila bych dostupnost i malych obci, prestoze jde o nakladove ztratove spoje, nemenila bych pruvodci

Neměnila bych frekvenci spojů a je dobré zkracování délky jízdy - např. Praha-Ostrava

Neměnila bych frekvenci spojů, změnila bych vlaky.

nepřehlednost v tarifem a v systému placení, bezpečnost

neviem

nevím

nevím

nic

nic

nic mě nenapadá

novější vlakové soupravy spoje bez zpoždění

Obecně řečeno jízdu vlakem nenávidím. Nicméně z dostupných variant je to obvykle ta nejlepší. Nádraží bývají dobře situována, vozy relativně čisté a rozhodně komfortnější než autobus. Je to zlo, ale ne až tak velké zlo

obsazenost vlaků, zpoždění

Ovlivňuje rychlost, pravděpodobnost zpoždění, cena.... To všechno bych ale měnila...

Personál ČD

Pocet vagonov :o)

Pohodlí

pohodlí

Pohodli vlaku, rychlost, spojeni...

pohodlie

pohodlie

Pohodlie - možnosť vyložiť nohy na sedačku oproti...

pohodlie vlaku, jedalensky vozen

pohodlná sedadla, místa na zavazadla, záchody

pohodlnosť - vo vlaku je viacej miesta než v buse, bezpečnosť - nehodovosť na cestách je vyššia

Pokud není ve vlaku jídelní vůz, obchází paní s vozíkem a nabízí "první pomoc", např. v podobě kávy, kterou často využívám, když mi padají při jízdě oči.

Povinná místenka je pro mne jistota, že pojedu pohodlně. Možnost občerstvení. Čisté toalety. Rychlost.

Prostor na nohy

rekonštrukcia vagónu

reštauračný vozeň, dakde zásuvky, malo ludí sa prepravuje mojími spojmi

Rychlost

Rychlost (trasa Pha-Ova)

rychlost dopravy (žádné zácpy jako na silnici), relativní pohodlí (dají se natáhnout nohy, sednout si s kámošema do kupé..)

Rychlost, dostupnost, cena

Rychlost, vzduch ve vagóně

slevy

som spokojná s pohodlnosťou cestovania (ak cestujem v modernejšom vagóne), s rýchlosťou, bezpečnosťou (oproti nehodám na cestách pri ceste busom/autom, navyše D1 je v zlom stave), vlak je priestorný a je tam možnosť navštíviť jedálenský vozeň

současné řazení vozů, frekvence spojů

Spokojnosť- asi lupiči vo vlaku.

určite ovplyvňuje spokojnosť pokoj počas jazdy, slušné správanie spolucestujúcich, časová presnosť vlakov na príchode a aj odchode, dostatočná koordinácia prípojov, vhodné nastavenie klimatizácie resp. vhodný zásah do nej aj počas jazdy, možnosť napojenia na zdroj el. prúdu

v podstate se mi na vlacich libi jenom to drncani a krajina, ktetou pri jizde autobudem nevidim :)

V rychlících často nefunguje topení nebo naopak jede na plný výkon a nejde vypnout. WC jsou špinavé bez mýdla a toal. papíru. Koncem a začátkem týdn bývá málo vagónů, ale těžko říct, jestli je navýšení realizovatelné. Jinak víceméně spokojenost.

Ve vlacích je špína, když si kupujete lístek až ve vlaku, průvodčí dost často nemá nazpátek, vlaky nabývají zbytečných zpoždění. Na druhou stranu na delší cesty ideální, více prostoru, člověk se může protáhnout, projít a ne jak v autobuse dřepět na jednom místě.

ve vlaku můžu číst, má velkou kapacitu, není třeba dopředu objednávat jízdenku, více prostoru než v buse, není závislý na dopravních nehodách

Věškerý personál, jsou to neschopní idioti, kterým jde jen o jejich mzdu, ale o svoji práci se nezajímají.

větší místo než v autobuse, hodně spojů a zastávek

Vlak je proste vzdy pohodlnejsi nez autobus, nespokojena jsem s cistotou a kvalitou nekterych vozu. Hlavne razenych jako IC. SC a Pendolino jsou dobre, tech vyuzivam nejcasteji pokud to jen trochu lze.

vlaky EC jsou celkem dobré kvality

zda jezdí vlaky včas...

Změnila bych hodně věcí - lépe vypadající, čisté, nepřetopené, nesmrdící vlaky.

že se dostanu, kam potřebuji

Že se neplatí za zavazadla (např. velké batohy), jako v autobusech.

10. Čo Vám najviac chýba?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zásuvky s napätím6272,94 %72,94 %  
klimatizácia5160 %60 %  
nízko podlažné vozy pre postihnutých1112,94 %12,94 %  
informačné brožúry o trase a čase vlaku89,41 %9,41 %  
bistro vozeň67,06 %7,06 %  

Graf

11. Chýba Vám niečo čo nebolo spomenuté v predošlých odpovediach ?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

....

aby se do vlaku nedostávali agresivní lidi, ale to nikdo neovlivní a možná ještě víc chybí to, aby důsledně bylo trestáno kouření ve vlaku a na nádraží

Asi ne.

ciste zachodky

časté meškanie spojov(EC), špinavé alebo nefunkčné WC, zima-pustaju klimatizaciu(studeny vzduch, nie kurenie) aj v zime!, nenažraní ludia- nic nie je horsie, ako ked nastupim do vagonu a 90% ludi tlaci smradlave pasteky a klobasy, to ma hned medzi dverami ovali a mam chut reklamovat listok

čísté a uprravené soupravy, servis posádky...

Čistota

Čistota

čistota

čistota a nedostatek vozů v os. vlacích, kde kolikrát musím i stát, neboť ráno jezdí strašné množství studentů a vlak je krátký.

čistota, rychlost

čistota, včasnost

Holt ta čistota prostředí - vagonů...

Chybí mi hygiena na rozumné úrovni, ČD by si měly uvědomit, že přepravují lidi a ne dobytek.

internet

Internet

internet, vadí zpoždění

jezdím jen pendolíno 1. třída a tam je vše shora uvedené. Chybí mi tam hlavně internet.

klimatizací myslím i topení i v zimě, více místa pro uložení tašek, v kupé pro 8 lidí se vlezou 4 zavazadla

Kuřácké vozy

kvalita služeb - včasné příjezdy, odjezdy...

Kvalitní a tiché vozy, v nichž světla nepoblikávají, ale svítí, klimatizace funguje, okna se dají otevřít (ne jako v "moderních" Elefantech), při zastavení vlaku se člověk nebojí ohluchnutí. Vůbec pocit, že žiji v 21. století.

kvalitní čisté toalety

Lepší sedačky - mnoho vlaků používí staré koženkové sedačky, které jsou už za ty roky prosezené a nepohodlné.

ne

ne

ne :)

Nechybí mi v tomto vlaku nic, v otázce číslo 10. nebyla taková možnost.

nie

Nie, všetko bolo spomenuté v predchádzajúcej otázke.

ochotny personal

sedadla na chodbach aspon sklapacie

velká okna s možností otevření na různou úroveň čisté záchody

WI-FI

Wi-Fi

wifi

wifi

wifi pripojenie k internetu

wifi pripojenie na net :-)), polohovateľné sedadlá

zmenila bych: nadrazi (bezpecnost, bezdomovci, zlodejci), CISTOTU, moznost regulace tepla v kupe (topeni), v nekterych pripadech lepsi znaceni vlaku (treba i upozorneni ze se vlak blizi do stanice XY - u vetsich mest pouze samozrejme, podobne jako to je v metru) a mnoho dalsiho

12. Čo Vám najviac prekáža ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
špinavý interiér, výbava WC a umyvárne6981,18 %81,18 %  
špinavé sedačky4856,47 %56,47 %  
preplnené vozne4654,12 %54,12 %  
netesniace okná3440 %40 %  
kúrenie2023,53 %23,53 %  
nefunkčnosť stolíkov67,06 %7,06 %  
možnosť otvorenia dverí za jazdy44,71 %4,71 %  

Graf

13. Akú zmenu by ste odporučili, aby došlo súčasne k zvýšeniu záujmu o osobnú vlakovú dopravu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

.

..

...

a

Aby kvalita odpovídala ceně - tzn. buď zachovat stávající (ne)kvalitu, ale potom snížit ceny a nebo nechat ceny, ale zvýšit kvalitu služeb... (Nejen EC a SC by měly působit "luxusně" )

Akcie na listky

být důslednější

celkove lepsi sluzby, levnejsi (kvalita neodpovida cene), hezci vagony, rychlejsi cestovani (cesta vlakem je cim dal tim pomalejsi)

cena a akcie

Ceny autobusů se přibližují cenám vlaků, ale jejich úroveň bývá často vyšší. České dráhy zrušily některé slevy (např. Junior Pass - 50% slevu pro studenty). Možná by stálo za to víc se zamyslet nad systémem slev a cenami. ČD také budou modernizovat vozový park, což by mělo pomoct.

čistota, a lepší vzduch, menší nával na niektorých spojoch

čistota, včasnost

ČISTOTA!

dbát na čistotu ve vlacích, dodržovat řazení

dbať vacsi doraz na cistotu a bezpecnost vo vlaku

Do Pendolina bych jen přidala televizi, jako je v letadlech.

jelikož vlaky jezdím opravdu velmi sporadicky a moje zkušenosti jsou otřesné, asi by moje odpověď byla hodně zkreslená a ne moc objektivní.. změnila bych úplně všechno, přála bych si větší HYGIENU a hlavně, aby vlaky jezdily PŘESNĚ!

jiný přístup Českých drah k celé vlakové dopravě v ČR

Když je vlak nazvaný EC/IC, neměl by mít rychlíkové vagóny. Hlavně čistota, to je přímo tragédie - WC zejména. Více vagónů v někt. spojích, aby vlaky nebyly přeplněné.

Konkurence na trhu. Povolit napr. SA aby operovala na drazich

Konkurenci k monopolnímu přepravci !!

lepší interiéry

lepší návaznost

Lepší vozy

levnější jízdenky pro studenty, i přes slevu je to dražší než autobus

modernejsi soupravy, castejsi frekvence, rozsireni trati

modernější a čistší vlaky

modernizaci vozů

modernizacia

Myslím si, že základní problémem je, že ČD jsou státní. Myslím si, že stát by je měl prodat....klidně zadarmo....jelikož i kdyby za to dostal x mld., tak během pár let tam to samé x zas nasype....A měl by si nechat jen ty koleje a po nich ať si vlaky konkurují, s tím, že by státu platily nějaký poplatek, že po těch státních kolejích můžou jezdit (něco jako dálniční známka)

Neberu svine ISIC..Nech ho beru ako studentsky preukaz, nech si nemusim kazdy rok vybavovat jak kok rozne preukazky.

netuším

netuším

nevim

nevím

nevim

nic

Nižší cena, vyšší spolehlivost

Nová vozidla

Nové nebo aspoň rekonstruované vlaky

Omezení zpoždění

omezit častá zpoždění

Otevřít prostor konkurenci, ta by zajistila mnoho potřebného.

pokles cen, úklid po každé jízdě

pomer cena X kvalita jako zaklad a od toho by se odvijelo to dalsi

pomer letecka a vlakova - cenovy nepomer vid skyeurope za onych cias

prehladnost, co sa tyka poskytovanych zliav nielen pre studentov - dva roky mi nevedel(alebo nebol ochotny) nikto na CD(a takisto ani na slovenskej strane) povedat, ako co najvyhodnejsie/najlacnejsie cestovat na Slovensko..a cistota vlakov by tiez mohla byt na vyssej urovni.

pri súčasných podmienkach snížiť cenu, inak zvýšiť komfort!!!

Pridanie zásuvies s napätím ako aj wi-fi prístup na internet

privatizace čd

skupinové slevy, propagace jízdy vlakem

snížení cen, renovace vozů, levnější místenky, wifi zdarma

snížení ceny

snížení ceny, zvýšení dostupnosti a pohodlí

snížit ceny a zkrášlit interiér vlaků

Snížit ceny, nakoupit novější vozy

Tak to netuším.

útulnější a čistší nádraží

v českých poměrech snad jenom výrazně snížit cenu

v Praze: lepší značení linek S9; obecně: čistější a prázdnější soupravy bez kouření

v zimě méně topit, v létě otevírat aspoň okna, pokud není klimatizace

větší čistota vlaků, nižší zpoždění, výhodné ceny

větší mediální kampaň a vyšší úroveň cestování

vhodnejšia koordinácia vlakov, hlavne aby boli lepšie koordinované prípoje vlakov

Více by se mělo dbát na čistotu vozů, pravidelnost spojů a hlavně více míst.

Více komfortu, spolehlivější jízdní řád.

Více míst ve vlacích, které často bývají přeplněné. Snížení cen na rozumnou úroveň.

více spojů

Více spojů asi

Wi-Fi

Zajistit, aby vlaky jezdily na čas - ne jak je tomu ted že je 90% zpožděných. Zajistit odpovídající kapacitu poptávce a hlavně hygienu!

Zamyslieť sa navýškou cestovného pre zahraničných študentov

zasuvky, cistota

Zatranktivnit vlakovu dopravu zakupenim novych vlakovych suprav za sucasnych castych cenovych zvyhodneni za cetovanie vlakom.

zavedenie napajania pre notebooky

zlepšila by som sociálne zariadenia (hlavne čo sa funkčnosti a čistoty týka, FUJ!!!), znížila cenu (pretože oproti vlakovej doprave je privysoká), možno nejaké vernostné zľavy a rozhodne by som nezrušila Junior In- a In-karty, (fajn by bola aj ručne regulovateľná klimatizácia, ale to je asi utópia)

Zlepšit poměr cena x kvalita, nechat slevněné jízdné studentům i přes prázdniny a neměnit neustále systém slev a jejich výše.

zlevnit

zmena vedenia ČD - vyššie dotácie

zmodernizovanie vlakov, nižšie ceny

znizit ceny

zvýšit komfort jízdy (stav vlaků..)

zvýšit kulturu cestování (úklid vozů, čisté sedačky, odhlučnění souprav), více informovat o možných slevách

14. Ohodnoťte nasledujúce kritéria, podľa miery spokojnosti :

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
zariadenie, výbava vozňa3.2590.968
prístup personálu ČD2.40.852
prostredie vozňa3.2471.127
vybavenie vlakových staníc2.9291.077

Graf

15. Ohodnoťte nasledujúce kritéria, ktoré sú podľa Vás hlavným faktorom nespokojnosti zákazníka ?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
meškanie vlaku2.2941.949
preplnenie vlaku2.5291.52
neochotný personál2.7651.074
znečistený interiér vlaku2.3531.946

Graf

16. Pripomienky ?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

...

Buď otevřít železnice pro soukromí sektor nebo vyměnit vedení a změnit strukturu vedení, zrušit odbory a přistupovat ke všem zaměstnancům jednotlivě a vytřídit tak ty líný lemry a nechat kvalitní pracovníky (kterých je bohužel pomálu)

Chýba Wi-Fi

chyba ze u tech vyctovych otezek neni moznost jine.... treba u druhu vlaku to mi nic nereklo vubec a tak dal..

k otazce 5: predpokladam 1 = nejdulezitejsi, 5 = nejmene dulezite. ze zadani otazky to nevyplyva. U otazky 14 predpokladam znamkovani ako v skole

ne

Ne

nemáte jasně uvedeno, zda 1 je důležité nebo 5

nerozumím zkratkám z ot. 6... :)

nic

Poměr cena x (ne)kvalita

poradne sem nepochopila predchozi hodnoceni (kazdopadne sem to myslela tak, ze nejvetsi problem je zpozdeni, neochotny personal je nejmensi zlo)

serus pionyr

u ot. 5 je málo místa na napsání případně vlastní odpovědi

Vadia mi preplnené vozne

zariadenie a výbava vozňa sa líšia, to isté i prostredie vozňa

Žádné

žiadne!

Žiadne.

17. Pohlavie :

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4654,12 %54,12 %  
muž 3945,88 %45,88 %  

Graf

18. Vek :

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 – 257689,41 %89,41 %  
25 – 5078,24 %8,24 %  
16- 1811,18 %1,18 %  
51 -11,18 %1,18 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Čo Vám najviac chýba?

  • odpověď klimatizácia:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi denne, viackrát do týždňa na otázku 1. Ako často cestujete s ČD ?

12. Čo Vám najviac prekáža ?

  • odpověď preplnené vozne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi preplnenie vlaku=1 na otázku 15. Ohodnoťte nasledujúce kritéria, ktoré sú podľa Vás hlavným faktorom nespokojnosti zákazníka ?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Ako často cestujete s ČD ?

2. Vyznačte nasledujúce kritéria podľa ktorých si k cestovaniu vyberáte práve vlak ?

3. Pri zhodnej cenovej i časovej hodnote a zhodným miestom nástupu, výstupu by ste preferovali cestu:

5. Myslíte si, že je vyhovujúci pomer: cena x kvalita ?

6. Aké vlaky uprednostňujete ?

7. Ako ste komplexne spokojní s osobnou železničnou dopravou v ČR ?

8. Ako ste spokojní s ponukou služieb ( myslené behom celého procesu prepravy) ?

10. Čo Vám najviac chýba?

12. Čo Vám najviac prekáža ?

14. Ohodnoťte nasledujúce kritéria, podľa miery spokojnosti :

15. Ohodnoťte nasledujúce kritéria, ktoré sú podľa Vás hlavným faktorom nespokojnosti zákazníka ?

17. Pohlavie :

18. Vek :

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Ako často cestujete s ČD ?

2. Vyznačte nasledujúce kritéria podľa ktorých si k cestovaniu vyberáte práve vlak ?

3. Pri zhodnej cenovej i časovej hodnote a zhodným miestom nástupu, výstupu by ste preferovali cestu:

5. Myslíte si, že je vyhovujúci pomer: cena x kvalita ?

6. Aké vlaky uprednostňujete ?

7. Ako ste komplexne spokojní s osobnou železničnou dopravou v ČR ?

8. Ako ste spokojní s ponukou služieb ( myslené behom celého procesu prepravy) ?

10. Čo Vám najviac chýba?

12. Čo Vám najviac prekáža ?

14. Ohodnoťte nasledujúce kritéria, podľa miery spokojnosti :

15. Ohodnoťte nasledujúce kritéria, ktoré sú podľa Vás hlavným faktorom nespokojnosti zákazníka ?

17. Pohlavie :

18. Vek :

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Sabela, T.Kvalita služieb v osobnej železničnej doprave (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://kvalita-sluzieb-v-osobnej-zeleznicnej-doprave.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.