Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Kvalita učebnic Stolničení z pohledu učitele
Kvalita učebnic Stolničení z pohledu učitele
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Markéta Sedláčková |
---|---|
Šetření: | 27. 01. 2014 - 03. 02. 2014 |
Počet respondentů: | 20 |
Počet otázek (max/průměr): | 18 / 18 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 65,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:26 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dotazník je určen učitelům předmětu Stolničení a Odborného výcviku na SOŠ a SOU gastronomického zaměření.
Cílem dotazníku, jehož výsledky budou použity v bakalářské práci Učivo v české a italské SOŠ, je zjistit, zda jsou učebnice na českém trhu v této oblasti vzdělávání kvalitní a odpovídají současnému vývoji v gastronomii.
Předem děkuji za Vaši spolupráci při realizaci výzkumu a vyplnění dotazníku.
Markéta Sedláčková
Odpovědi respondentů
1. 1. Označte prosím, které učebnice využíváte při výuce a doporučujete žákům
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
SALAČ, Gustav. Stolničení | 14 | 70 % | 70 % |
METZ, Reinhold a kol. Restaurace a host | 6 | 30 % | 30 % |
ČERNÝ, Jiří a Antonín SRKALA. Moderní obsluha | 6 | 30 % | 30 % |
ŠINDELKOVÁ, Alena. Stolničení: učebnice pro odborná učiliště | 3 | 15 % | 15 % |
vlastní DUM | 1 | 5 % | 5 % |
HRBKOVÁ, Zdeňka. Nové stolničení v kostce | 1 | 5 % | 5 % |
Umění obsluhy (Simon Siegel) | 1 | 5 % | 5 % |
PhDr. Zdenka Endlicherova Stolniceni jasne, strucne a prehledne | 1 | 5 % | 5 % |
Používám různé kapitoly ze všech jmenovaných učebnic | 1 | 5 % | 5 % |
Technika obsluhy a služeb 1. a 2. díl, Salač, Sedláčková, mám vypracované z mnoha učebnic výukové texty, s nimiž v hodinách pracujeme | 1 | 5 % | 5 % |
Vlastní výukové materiály | 1 | 5 % | 5 % |
2. Myslíte si, že je na trhu dostatečný sortiment kvalitních učebnic stolničení?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 16 | 80 % | 80 % |
ano | 2 | 10 % | 10 % |
nevím | 2 | 10 % | 10 % |
3. Ve vyučování a odborném výcviku používáte učebnici stolničení:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Občas | 10 | 50 % | 50 % |
Málo | 4 | 20 % | 20 % |
Často | 4 | 20 % | 20 % |
Vůbec ne | 2 | 10 % | 10 % |
4. Náročnost učebnice jako celku hodnotíte jako:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Optimální | 16 | 80 % | 80 % |
Méně náročná | 2 | 10 % | 10 % |
Poměrně náročná | 2 | 10 % | 10 % |
5. Srozumitelnost textu z pohledu žáků hodnotíte jako:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dobrá | 15 | 75 % | 75 % |
Poněkud slabší | 3 | 15 % | 15 % |
Velmi dobrá | 2 | 10 % | 10 % |
6. Motivační a aktivizační funkci učebnice hodnotíte jako:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dobrá | 8 | 40 % | 40 % |
Poněkud slabší | 7 | 35 % | 35 % |
Velmi dobrá | 3 | 15 % | 15 % |
Nedostatečná | 2 | 10 % | 10 % |
7. 7Návaznost na odborný výcvik (cvičení, ukázky a příklady z praxe) hodnotíte jako:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Poněkud slabší | 11 | 55 % | 55 % |
Dobrá | 3 | 15 % | 15 % |
Velmi dobrá | 2 | 10 % | 10 % |
Nedostatečná | 2 | 10 % | 10 % |
Výborná | 2 | 10 % | 10 % |
8. Grafickou stránku učebnice hodnotíte jako:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Poněkud slabší | 7 | 35 % | 35 % |
Dobrou | 7 | 35 % | 35 % |
Nedostatečnou | 4 | 20 % | 20 % |
Velmi dobrou | 2 | 10 % | 10 % |
9. 9.Mezipředmětové vztahy v učebnici (provázanost s příbuznými odbornými předměty) hodnotíte jako:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Poněkud slabší | 12 | 60 % | 60 % |
Dobré | 6 | 30 % | 30 % |
Nedostatečné | 1 | 5 % | 5 % |
Velmi dobré | 1 | 5 % | 5 % |
10. Aktuálnost a správnost poznatků uvedených v učebnici s ohledem na soudobý vývoj v gastronomii hodnotíte jako:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nedostatečná | 9 | 45 % | 45 % |
Poněkud slabší | 9 | 45 % | 45 % |
Velmi dobrá | 2 | 10 % | 10 % |
11. Uvítal/a byste novou moderní učebnici stolničení ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 19 | 95 % | 95 % |
nevím | 1 | 5 % | 5 % |
12. Přivítali byste elektronické učebnice stolničení?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 14 | 70 % | 70 % |
nevím | 5 | 25 % | 25 % |
ne | 1 | 5 % | 5 % |
13. Používáte při přípravě i zahraniční učebnice stolničení?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 16 | 80 % | 80 % |
ano | 4 | 20 % | 20 % |
14. Používáte ke zkvalitnění výuky odborné internetové stránky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 19 | 95 % | 95 % |
ne | 1 | 5 % | 5 % |
15. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 16 | 80 % | 80 % |
Muž | 4 | 20 % | 20 % |
16. Váš věk je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
31 - 40 let | 8 | 40 % | 40 % |
41 - 50 let | 7 | 35 % | 35 % |
20 - 30 let | 3 | 15 % | 15 % |
50a více let | 2 | 10 % | 10 % |
17. Délka Vaší učitelské praxe:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 10 let | 7 | 35 % | 35 % |
do 5 let | 7 | 35 % | 35 % |
do 20 let | 4 | 20 % | 20 % |
více jak 20 let | 2 | 10 % | 10 % |
18. Vyberte, prosím, ze seznamu, ve kterém kraji leží Vaše škola:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jihomoravský | 18 | 90 % | 90 % |
Olomoucký | 2 | 10 % | 10 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.