Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Kvalita veřejné dopravy v ČR
Kvalita veřejné dopravy v ČR
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tereza Hečková |
---|---|
Šetření: | 03. 01. 2011 - 10. 01. 2011 |
Počet respondentů: | 145 |
Počet otázek (max/průměr): | 9 / 8.1 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 76,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:39 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
na základě tohoto průzkumu bych chtěla ověřit zda kvalita veřejné dopravy ovlivňuje výběr dopravního prostředku (vlak,bus,MHD) a do jaké míry. Po skončení šetření budou výsledky veřejně přístupné a já je použiji pro svou disertační práci na téma " Kvalita veřejné dopravy jako významný faktor při řešení dopravní obsluhy"
Odpovědi respondentů
1. Záleží vám na kultuře cestování?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 137 | 94,48 % | 94,48 % |
je mi to jedno | 7 | 4,83 % | 4,83 % |
ne | 1 | 0,69 % | 0,69 % |
2. Co si představujete pod pojmem kvalita dopravy?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Tak to je docela zavažna otazka, na kterou nemam odpoved.
- čistota - svěží vzduch - prostor - komfort
- ekologie - rychlost - čistota - dochvilnost - chování řidičů - vyhovující infrastruktura
"Dochvilnost" - dodržování jízdního řádu, čistota dopravního prostředku, profesionalita řidiče
1.Spolehlivost - včasnost 2.Čistota prostředí
Bezpečí, čistota, rychlost a příjemná atmosféra
bezpečnost, přesnost a profesionální úroveň
ciste udrzovane vozy, presnost, chovani ridicu prip. kontroloru
cistota dopr. prostredku, min. zpozdeni
Časová přesnost (příjezd na místo určení), kultura cestování (čistota prostředků hromadné dopravy, odpovídající stav vozidla)
Časová spolehlivost, čistota, dodržování přepravního řádu (respektive represe ze strany dopravce při jeho nedodržování - např. vykazování obtěžujících cestujících).
četnost jízd a dodržování jízdního řádu
četnost spojů, čisté vytopené/klimatizované vozy, přesnost dle jízdního řádu
čisté dopravní prostředky bez zapáchajících jedinců; veřejná doprava jezdící včas a často; nízkopodlažní MHD; šetrný způsob řízení (nikoliv horská dráha...); snadná dostupnost dopravy a návaznost spojů
Čisté dopravní prostředky za adekvátní cenu, spolehlivost
čistota
čistota a přesnost
Čistota dopravního prostředku. ( Především vlaku.) Dodržení jízdního řádu. Odpovídající cena jízdného.
čistota v dopravním prostředku, přesné časy odjezdu
čistota, cena odpovídající kvalitě, včasné příjezdy
čistota, dostatek spojů, příjemná cena, bezpečnost
Čistota, pružná a komplexní doprava.
čistota, přesnost (dochvilnost spojů) , místo k sezení - základ klimatizace, na delší trasy televize ( video), možnost občerstvení
Čistota, spolehlivost, časová přesnost
čistý dopravní prostředek, dopravní prostředek v dobrém technickém stavu (velký hluk při jízdě obtěžuje)
Čistý dopravní prostředek, v zimě fungující topení, v létě klimatizace nebo možnost otevřít okna a samozřejmě jezdit na čas.
Dobrá cena, pohodlné dop, prostředky, bez bezdomovců atd...
Dodržování jízdního řádu a zejména v železniční dopravě přiměřená úroveň cestování/WC/
Dodržování jízdního řádu, slušnost řidiče, čistota dopravního prostředku
dodržování jízdního řádu, čistota, vstřícný personál
dodržování jízdního řádu, slušné chování personálu, čistota veřejného prostředku
Dodržování jízdního řádu,čistota prostředí v dopravním prostředku.
dodržování jízdních řádů čistota dopr.prostředků moderní dopr.prostředky příjemní řidiči
dodržování jízdních řádů, čistota dopravních prostředků, kapacita odpovídající potřebám lidí (nepřeplněné vlaky atd), ideálně milí zaměstnanci
dodržování lízdího řádu,pořádek a slušné chování řidíčů
Dochvilnost, cenová dostupnost, úroveň vybavení a čistota
dochvilnost, pohodlí, přijatelná cena, bezpečí
Dopravce splní přesně to co slíbil
Dopravni prostredek dodrzuje dany jizdni rad, frekvence jizd, cistota dopravniho prostredku.
dostatek spojů, které jezdí podle jízdních řádů, čisté dopravní prostředky
Dostupnost hromadné dopravy z vesnic o víkendu.
Finanční dostupnost (odlišnost) pro různé skupiny obyvatel (studenti, důchodci, tělesně postižení) Vhodné časové rozložení v průběhu dne. Provázanost spojů BUS/BUS, BUS/VLAK, VLAK/VLAK. Čistota, hygiena. Dodržování časového rozvrhu v mezích 5´ až 10´
Frekvence, množství přestupů, pohodlí, stav dopravního prostředku
frekvence, přesnost, čistota, slušné chování personálu
garance cen, času jízdy, času příjezdu/odjezdu
Hlavně spolehlivost - dodržování jízdního řádu.
Hlavně spolehlivost, aby mě nenechali někde v polích. Použitelný jízdní řád, včetně přípojů. A přijatelné podmínky ve vozidlech (teplo, aspoň trochu čisto), ale i při přestupech (slušné čekárny, ne křižovatka někde u sloupu, kde vás ohodí každý kolem jedoucí náklaďák.
integrovanost, návaznost spojů, pohodlnost, dobře plánovaný časový harmonogram s návazností na dochvilnost
jak dobře se mi jede
jestli jezdí mhd na čas dle jízdních řádů, jestli je v mhd čisto, jak vypadají vozy mhd.
ježdění na čas, čistota dopravního prostředku
Jízda na čas, čistota, řidič profík i svým chováním, ohleduplnost cestujících
kratší intervaly, nízkoprahové autobusy, slušné chování revizorů
Kvalitní doprava je pro mě hlavně čisté prostředí a dodržování jízdních řádů.
kvalitní dopravní prostředek, čistota, dodatečné služby - občerstvení, noviny, časopisy atd.
kvalitní dopravní prostředky, kvalitní silnice
kvalitni dopravni system s presnymi intervaly, kvalitni vozovy park, ne zadny SOR, Tedom a Regionova
Linky jezdí včas, čistota dopravních prostředků, jejich četnost
Momentálně to, že se tam s jedním dítětem v kočárku a dvouapůlleťákem vedle nějak vejdu, nejlépe aniž bych obtěžovala ostatní a oni obtěžovali nás.
Možnost rychlé, spolehlivé, kulturním čistým bezpečným prostředkem realizované přepravy mojí osoby z bodu A do bodu B, a to i bez nutnosti použít vlastní vozidlo
nabídka, čistota, bezpečí, spolehlivost, ceny
pohodlí, čistota, spolehlivost
Pohodli, presnost, bezpecnost
Pohodlně si sednout v dopravním prostředku, pozorovat okolí, příp. si číst, aby se mi nikdo netlačil na záda. Pohodlný nástup a výstup, výsuvný schůdek, který je nezbytný pro lidi nemocné nebo staré. Kvalitně označeny stanice výstupu a nástupu. Automatické kleště pro lidi nepřizpůsobivé do doby příchodu policie.
pohodlné, rychlé přemístění
Pohodlnost, rychlost, přesnost.
Pravidelné spoje, čisté dopravní prostředky .....
pravidelnost spojů, frekvence spojů po celý den, návaznost, bezpečnost a hygiena uvnitř dopr.prostředku
presnost, cistota, komfort
prostredi, rychlost, cetnost, moderni stroje
prostředí v dopr. prostředku, ( teplo, čisto, adekvátní místo apod), ochotu průvodčích, jednoduchý objed. systém ...
Prostředí ve kterém se přepravuji - čistota, matariály Osobní prostor, který je mě jako cestujícímu vyhrazen, ostatní servis jako občerstvení, uložení zavazadel, zábava (čtení, video, muzika), informace (elektronické nebo obsluhou/stevardem)
Především čistota a neponičené prostředí, také ne zastaralé typy,např.z 80-tých let, to se týká předevšim vlaků.
Přepravit se z místa A do místa B bez stresu, v kulturním prostředí a za přijatelnou cenu
přesnost pohodlí dostupnost
Přesnost podle jízdního řádu, přehlednost podmínek přepravy a cen, kvalitní a pohodlný dopravní prostředek - čistý, vstřícnost personálu a schopnost řešit problémy a nenadálé situace
přesnost podle jízdního řádu, vybavenost dopravního prostředku, jednání řidiče
přesnost, bezpečnost, pohodlí
přesnost, čistita dopravních prostředků
Přesnost, čistota,pohodový personál.
Přesnost, dostatečnou hustotu dopravních prostředků v průběhu dne, pohodlí, běžnou dosažitelnost dopravních prostředků což je dostatečná hustota dopravní sítě a zastávek na ní, to vše za nepřemrštěnou cenu.
Přesnost, rychlost, bezpečnost
Přesnost, spolehlivost, čistotata, doplňkové služby.
přesnost, spolehlivost, dostupnost, určité pohodlí
přesnost, spolehlivost, pohodlí
Příjemná, rychlá a bezpečná přeprava do místa určení.
příjemné prostředí, ekologicky co nejšetrnější a jízda včas
přiměřený standard a úroveň poskytovaných služby
rozumnou periodicitu, čistotu, slušné jednání řidiče, dodržování jízdního řádu
rychlá, spolehlivá a přesná veřejná doprava, dobrá dopravní dostupnost
rychlé,bezpečné,logické cestování,cenově dostupné,možnost výběru čistota,srozumitelnost
Spolehlivost , dodržování jízdních řádů s přesností na jednu minutu , čistota , bezpečnost .
spolehlivost (ízda na cas),cistota vozu (vnitrni),vlídna obsuha,cena ,jednotlive body jsem uvedl dle dulezitosti.
Spolehlivost a dodržení jízdního řádu, čistota v daném dopravním prostředku a na nádráží, zastávce a pod., bezpečnost cestování ( pásy v autobuse), možnost se během delší cesty posadit ( narážím na přeplněné vlaky a stání v uličce třeba i celou cestu z Pardubic do Olomouce..)
Spolehlivost spoje, čistota, v zimě ve vlaku 18 °C - velice často - dle průvodčí je tato teplota v pořádku - takže teplo, klimatizace, v autobuse bych si ráda sedla...
Spolehlivost spojů, kvalitní informace o spojích. Určitý komfort při cestování
Spolehlivost, dodržování jízdního řádu a čistota.
spolehlivost, komfort a kultura cestování..
spolehlivost, návaznost spojů, vyhrazený bezpečný prostor na čekání, čistota vozů, kratší intervaly
spolehlivost, pohodlí
spolehlivost, přesnost, přiměřené pohodlí, cena
spolehlivou dopravu z místa A na místo B
Udržovaný dopravní prostředek- čistota,pohodlí, vzhled. Jízda dle jízdního řádu přesně. Vstřícnost zaměstnanců dopravce vůči cestujícím.
úměrnou dobu a cenu cestování, čisté a bezpečné dopravní prostředky
Úroveň nabízených přepravních služeb
včasnost, dobrá dosažitelnost, čistota
vhodný interval spojů mezi sebou, jízda podle časového harmonogramu v jízdním řádu (bez zbytečných zpoždění), nepřeplněné spoje.
Vše so jede jede na čas, dokonce je i uvnitř příjemné teplo a né přetopeno a nedá se to vypnout. Vlaky v neděli , které jedou Olomouc Praha mají dostatečně vagonu aby nemusela většina cestujících stát, Je jednou v jakou dobu jedete
Zpoždění max. 5 minut; Čisté, upravené a funkční prostředí dopravních prostředků i čekáren; Přehledné a dostupné jízdní řády, včasné informování o změnách jízdních řádů, výlukách nebo opravách; Slušné a profesionální chování ze strany zaměstnanců.
Žádné zpoždění !
že jezdím novým autobusem, nemusím se štítit na nic sáhnout a nebo si dokonce sednout na sedačku. další kvalitou dopravy můžu také rozumět že veřejná doprava slouží veřejnosti a tudíž se její provozovatel snaží aby byla co nejvíce využívaná.
že na stanovené místo dorazím včas, pohodlně, nebude mi zima ani horko, budu si moct zajít na wc nebo si umýt ruce, doprava bude bezpečná
3. Volíte si dopravní prostředek (vlak,bus,MHD) s ohledem na jeho kvalitu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 93 | 64,14 % | 64,14 % |
ne | 40 | 27,59 % | 27,59 % |
nevím | 12 | 8,28 % | 8,28 % |
4. Podle kterého z kritérii si nejčastěji volíte dopravní prostředek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
doba přepravy | 107 | 73,79 % | 73,79 % |
cena lístku | 78 | 53,79 % | 53,79 % |
počet přestupů | 77 | 53,1 % | 53,1 % |
časová spolehlivost spoje | 65 | 44,83 % | 44,83 % |
komfort a bezpečnost | 62 | 42,76 % | 42,76 % |
cestovní rychlost | 44 | 30,34 % | 30,34 % |
čas čekání při přestupech | 37 | 25,52 % | 25,52 % |
informace a péče o zákazníka | 17 | 11,72 % | 11,72 % |
jiné | 7 | 4,83 % | 4,83 % |
ekologický dopad | 7 | 4,83 % | 4,83 % |
5. Jste spokojeni s kvalitou veřejné dopravy v ČR?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 86 | 59,31 % | 59,31 % |
ano | 51 | 35,17 % | 35,17 % |
je mi to jedno | 8 | 5,52 % | 5,52 % |
6. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 96 | 66,21 % | 66,21 % |
muž | 49 | 33,79 % | 33,79 % |
7. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
26 - 63 let | 85 | 58,62 % | 58,62 % |
0 - 25 let | 48 | 33,1 % | 33,1 % |
64 - 80 let | 12 | 8,28 % | 8,28 % |
8. Nejvyšší dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 67 | 46,21 % | 46,21 % |
středoškolské s maturitoou | 67 | 46,21 % | 46,21 % |
základní | 6 | 4,14 % | 4,14 % |
středoškolské bez maturity | 5 | 3,45 % | 3,45 % |
9. Vaše připomínky, poznatky a sdělení k tématu......
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
...
4. Podle kterého z kritérii si nejčastěji volíte dopravní prostředek? chybí možnost jestli se mi tam vlezou nohy ;)
ahojky Teri, trošku špatně se mi odpovídalo na otázku 5 5. Jste spokojeni s kvalitou veřejné dopravy v ČR? nejde říct ani že 100% jsem, ani že 100% nejsem, spíš něco mezi. i když chápu, že dodávat tam další možnost zpětně už je zbytečné. u mně je to tak napůl, jezdívám naštěstí jen pendolinem, v Praze si na mhd, kromě toho, že autobusy občas nevyjednou, neb se jim asi nechce :), nemůžu stěžovat. jinak moc zdravím, Simča Riemlová/Marková (6.Bf)
Autobus 223 z Depa hostivař je ukázkou nekvalitní dopravy v Praze. Špinavé vozy, neosvětlené číslo vozu, nekvalitní staré vozy, které DPP vyřadil, jízdní řády se samozřejmě nedodržují... Jedná se o najímanou linku. Veolia transport Praha.
Až z tebe bude doktor a budeš na ministerstu (a ty budeš) :) tak si na mě vzpomeň. Skybee :)
bod 5 jsem uvedl ,protoze jiz delsi dobu verejné dopravni prostredky nevyuzivam
bohužel zřejmě není dostatek financí na kvalitní silnice, ani na dopravní prostředky, to se pak odráží na kvalitě cestování.
dopravní prostředek volím ten, který mě dopraví na místo určení na potřebný termín a čas
Doufám, že i tento dotazník, potažmo disertační práce přispějí k tomu, aby Češi (a nejen oni) místo automobilů více používali veřejnou dopravu. Hodně štěstí.
Hromadnou dopravu využívám zřídka. Po městě jezdím na kole jinak autem.
hromadným dopravním prostředkům v ČR se vyhýbám (z důvody nekvality v mnoha směrech), jezdím raději autem, zato v zahraničí preferuji např. vlaky
jaký z toho bude výstup?kde se to dozvím ?
Je třeba brát na zřetel a rozlišovat taky dobu cestování, v urbanizovaných zónách (po městě - MHD) asi víc člověk řeší četnost spoje a prostupnost městem, u příměstských je to podobné i když tady je už doba cestování delší a je tak čas se naštvat kvůli špíně a návalu lidí okolo, poslední kategorie je asi opravdu cestování přesahující 1 hodinu? nevím.. řekl bych, že je důležité nějak rozlišit i toto.. Jinak hezký den Teri:-) tom
k otázce č. 5: veřejná doprava v ČR není až tak špatná, ale pořád je co zlepšovat. Zejména na železnici, kde by cestou ke zlepšení služeb byl příchod soukromých dopravců.
Kvalita veřejné dopravy se za posledních 10 let hodně zlepšila, ale stále je co zlepšovat a dohánět.
Mám několik poznatků o cestování s dítětem/dětmi autobusem a nejsou lichotivé. Speciálně u dálkových spojů (což je např. i 50min trasy Brno-Uh.Hradiště) není mnohdy možné vzít kočárek dovnitř, musí se složit do kufru, sedadla jsou tak úzká, že je nereálné dostat se na ně s nechodícím dítětem (nedejbože s chodícím) a třeba ještě s taškou s jeho věcmi. Hovořila bych déle, ale snad to pro představu stačí. Skončila jsem u toho, že jsem tuto trasu radši objížděla jinou vlakem, trvala jednou tak dlouho a stála jednou tolik, ale nebylo to utrpení.
Mám velmi ráda jízdu Pendolinem a vlaky EC popřípadě IC. Velmi nerada jezdím autobusem MHD, neb udržet se je obvykle dosti složité; do dálkových autobusů sedám jen zcela výjimečně
Mám zkušenost jen s Pendolinem(výborné) vyjímečně s busem z Prahy do Mostu(špatné), jinak jezdím autem a lituji lidi, co sedí v běžném autobusu.
Městská doprava v Hranicích má velké intervaly, nový provozovatel změnil trasy. Objíždí celé město i okolní části, přitom nejfrekventovanější trasy, co dříve trvaly pár minut, se nyní prodloužily na zhruba 20 - 25 minut. Záchodky ve vlacích stále katastrofální....zlepšila se však kvalita a vybavení v rychlících .
MHD ve Zlíně se velmi zhoršila-spojení jsou nedostačující, nenavazují na sebe
myslím, že kvalita i kultura cestování se za posledních cca 10 let zlepšila, ale stále je spousta věcí, ( např. čistota ve vlacích, přesnost spoje) , na kterých by se mělo ještě pořádně zapracovat..
Myslím, že v ČR je třeba změnit přístup k veřejné dopravě - v současné době se taková doprava obecně považuje za "socku", a připomínky k její úrovni (bezdomovci, hluční a obtěžující cestující) jsou považovány za směšné "co čekáš, když jezdíš sockou, když chceš klid, kup si auto". Například od zelených aktivistů bych čekala, že místo demonstrování a sepisování petic udělají hlídky, které budou z pražské MHD vyhánět smradlavé bezdomovce a křičící Italy.
na MHD v Praze mi nejvíce vadí přeplněnost, dokáže to úplně zkazit náladu, pak mám na kvalitu MHD mnohem negativnější pohled, byť není až tak špatná
Nejraději cestuju autem, když někdo řídí. Ale až bude něco brečet v Praze, bude mi to jedno, budu jezdit čímkoliv
Nejsem moc spokojena s prostředím čekáren a nádražím prostředím.(nečistota) Ve večerních a nočních hodinách nejsou k dispozici informace-pracovníci .
Nesnáším čd, ale nic jiného mi nezbývá.
Obávám se, že za posledních 17 let, co téméř pravidelně využívém služeb železniční dopravy nedošlo k zrychlení přepravy ani ke zkvalitnění/ nebo jak jezdím často, tak jsem kvalitativní posun nezaznamenal/
Otázka č.2 je při nejmenším zvláštní a nebo jsem ji nepochopil.
Otázka číslo 5 je naprosto zavádějící. Tam to chce víc odpovědí. Samozřejmě že leccos by se dalo zlepšit, jsou tam pěkná zvěrstva, a je nelogické, že mnohé české obce v pohraničí mají lepší dopravní obslužnost z Německa než od nás. Ale v zásadě to aspoň trochu funguje a mohlo by být i o dost hůř.
Podle toho jak jsem si ve 2. otázce definoval kvalitu, se pak těžko odpovídá na otázky 3 a 5 černobíle. Odpovědi by byly někde mezi ano a ne.
Používám málo veřejnou dopravu.
Přání dobrého a kvalitního splnění tématu pro práci.
Při cestě z Prahy vlakem na Moravu byl WC ve stavu, že jsem ho nedokázala použít. Styděla jsem se před Němkou, která jela se mnou v kupé.
Rozhlédněme se po komunikacích, zahuštěných auty všeho druhu a přemýšlejme nad zdokonalením hromadné dopravy. Hodně štěstí! :-)
Různá spokojenost: Vlaky bída! MHD v Praze na pohodu!
S kvalitou jsem v celku spokojen, ale muze to byt jeste lepsi
s mhd v čr spokojená jsem, protože jsem měla možnost poznat východní mhd a to byl adrenalin :-D
Snad už uběhlo dosti času od sametové revoluce, aby to bylo vidět i ve vlakových soupravách. Mělo by se více trestat ty, co poškozuji majetek, který není jejich.
V dopravě chybí jednotná státní koncepce, koncepční podpora.
V současné době si nelze moc vybírat, je mnoho přepravců s různými podmínkami. Do některých oblastí by se měl vložit více stát a garantovat např. slevové jízdné, popř. kontrolu dodržování podmínek přepravy osob (kvalita, čistota, technická vybavenost apod. Větší města by se měla vrátit ke zrušeným MHD, které byly velmi výhodné pro zajištění školní docházky, kroužků, místních zaměstnaných apod. Je toho více, ale nelze to všechno podrobněji rozepsat.
Velmi kvalitní téma , jehož otevření nepochybně přispěje ke zkvalitnění veřejné dopravy v ČR.
Veřejná doprava se zlepšuje jen velmi pozvolna. Soukromé společnosti jsou v nabídce mnohem atraktivnější. Měl by být poskytnut mnohem větší prostor pro soukromé podnikání v oblasti dopravy, státní molochy stále zneužívají svého téměř monopolního postavení. Zcela markantní je to ve vlakové dopravě.
veřejná doprava v ČR je v absolutně hrozném stavu, vše je přehnaně drahé a cenově neodpovídající nabízeným službám, vzhledu a komfortu... proto ji už ani nepoužívám!
Veřejnou dopravu využívám minimálně z toho důvodů mám připomínky pouze k čistotě ve veřejných dopravních prostředcích a k hustotě veřejné dopravy ( jak dopravní sítě, tak hustotě dopravních prostředků ), která dle mého názoru ve srovnání s jejím rozsahem před rokem 89 poklesla o značné procento a některé oblasti jsou prostředky HD prakticky nedosažitelné, či dosažitelné max 2 x za den.
Využívám jen MHD, občas vlak. Nemohu být objektivní.
Vzhledem k rostoucím nákladům a nekvalitní návazností spojů (zvláště do malých obcí) je již cestování veřejnou přežitkem a proto dochází k nárůstu automobilové dopravy
Za několik posledních let, jsem využívala převážně autobusovou dopravu, dálkové spoje jen několikrát v průběhu roku a častěji MHD. Cestování pro mne bylo příjemné.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.