Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Kvalita vs. kvantita aneb jak nakupujeme

Kvalita vs. kvantita aneb jak nakupujeme

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Monika Smolarčíková
Šetření:11. 11. 2010 - 18. 11. 2010
Počet respondentů:248
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.96
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:38
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

rády bychom Vás poprosily o vyplnění našeho dotazníku, jehož cílem je více poznat Vaše nákupní chování, jak uvažujete, co upřednostňujete při nákupu oblečení a zda se řídíte heslem: "méně je někdy více".
Výsledky šetření budou sloužit pro zpracování seminární práce.

Předem děkujeme za Váš čas strávený při vyplňování našeho dotazníku.

 

Studentky Ekf - VŠB

Odpovědi respondentů

1. Kde nejčastěji nakupujete oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nákupní centrum18574,6 %74,6 %  
značkový butik228,87 %8,87 %  
tržnice145,65 %5,65 %  
internetový obchod135,24 %5,24 %  
jiné62,42 %2,42 %  
second hand62,42 %2,42 %  
z katologu20,81 %0,81 %  

Graf

2. Využíváte akční nabídky? (slevy, sezónní výprodeje, zákaznické karty, ...)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano22490,69 %90,32 %  
ne239,31 %9,27 %  

Graf

3. Jaké jsou vaše priority při nákupu oblečení? (seřaďte, 1-nejlepší, 5-nejhorší)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
značka41.117
vzhled1.6881.081
kvalita2.6921.023
cena2.5061.133
módní trend4.1131.347

Graf

4. Co by Vám udělalo větší radost při nákupu oblečení za určitou částku:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jeden kus kvalitnějšího oblečení13554,66 %54,44 %  
více kusů oblečení s nižší kvalitou11245,34 %45,16 %  

Graf

5. Myslíte si, že dražší zboží je zárukou vyšší kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne18775,71 %75,4 %  
ano6024,29 %24,19 %  

Graf

6. Uveďtě svůj měsíční příjem (kapesné):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 5 000 Kč15964,37 %64,11 %  
5 000 - 15 000 Kč5622,67 %22,58 %  
15 001 - 25 000 Kč239,31 %9,27 %  
25 001 - 35 000 Kč72,83 %2,82 %  
nad 35 000 Kč20,81 %0,81 %  

Graf

7. Kolik průměrně za měsíc utratíte za své oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 1 000 Kč16868,02 %67,74 %  
1 000 - 2 000 Kč7329,55 %29,44 %  
2 001 - 3 000 Kč52,02 %2,02 %  
nad 4 000 Kč10,4 %0,4 %  

Graf

8. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena15161,13 %60,89 %  
muž9638,87 %38,71 %  

Graf

9. Uveďte váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 až 29 let15261,54 %61,29 %  
do 19-ti let7128,74 %28,63 %  
30 až 39 let93,64 %3,63 %  
50 a více let93,64 %3,63 %  
40 až 49 let62,43 %2,42 %  

Graf

10. Kde žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve městě11847,77 %47,58 %  
na vesnici (do 2 000 obyvatel)8233,2 %33,06 %  
ve velkoměstě (nad 100 000 obyvatel)4719,03 %18,95 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jaké jsou vaše priority při nákupu oblečení? (seřaďte, 1-nejlepší, 5-nejhorší)

  • odpověď módní trend=5:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi značka=4 na otázku 3. Jaké jsou vaše priority při nákupu oblečení? (seřaďte, 1-nejlepší, 5-nejhorší)

4. Co by Vám udělalo větší radost při nákupu oblečení za určitou částku:

  • odpověď jeden kus kvalitnějšího oblečení:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi internetový obchod na otázku 1. Kde nejčastěji nakupujete oblečení?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kde nejčastěji nakupujete oblečení?

2. Využíváte akční nabídky? (slevy, sezónní výprodeje, zákaznické karty, ...)

3. Jaké jsou vaše priority při nákupu oblečení? (seřaďte, 1-nejlepší, 5-nejhorší)

4. Co by Vám udělalo větší radost při nákupu oblečení za určitou částku:

5. Myslíte si, že dražší zboží je zárukou vyšší kvality?

6. Uveďtě svůj měsíční příjem (kapesné):

7. Kolik průměrně za měsíc utratíte za své oblečení?

8. Pohlaví:

9. Uveďte váš věk:

10. Kde žijete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kde nejčastěji nakupujete oblečení?

2. Využíváte akční nabídky? (slevy, sezónní výprodeje, zákaznické karty, ...)

3. Jaké jsou vaše priority při nákupu oblečení? (seřaďte, 1-nejlepší, 5-nejhorší)

4. Co by Vám udělalo větší radost při nákupu oblečení za určitou částku:

5. Myslíte si, že dražší zboží je zárukou vyšší kvality?

6. Uveďtě svůj měsíční příjem (kapesné):

7. Kolik průměrně za měsíc utratíte za své oblečení?

8. Pohlaví:

9. Uveďte váš věk:

10. Kde žijete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Smolarčíková, M.Kvalita vs. kvantita aneb jak nakupujeme (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://kvalita-vs-kvantita-aneb-jak-nakupujeme.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.