Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Labeling (značky na produktech) - Vnímáte je?

Labeling (značky na produktech) - Vnímáte je?

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Julie Benátská
Šetření:25. 03. 2011 - 28. 03. 2011
Počet respondentů:76
Počet otázek (max/průměr):16 / 14.51
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:65,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:37
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

jsme studentky České zemědělské univerzity v Praze. V rámci naší semestrální práce na předmět marketing bychom Vás rády požádaly o vyplnění tohoto dotazníku. 

 

Děkujeme!
 

 

Julie, Jana, Hanka a Hanka :)

 

Odpovědi respondentů

1. Všímáte si na zboží označení (KLASA, Bio, Fair Trade, apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano3444,74 %44,74 %  
spíše ne1621,05 %21,05 %  
ano, vždy1317,11 %17,11 %  
ano, pokud mění cenu výrobku79,21 %9,21 %  
ne, nezajímá mě to45,26 %5,26 %  
ne, nezajímá mě to22,63 %2,63 %  

Graf

2. Setkali jste se někdy s označením KLASA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6788,16 %88,16 %  
ne911,84 %11,84 %  

Graf

3. Kde jste se s označením KLASA setkali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na výrobku6292,54 %81,58 %  
v reklamě (TV, billboardy,...)3653,73 %47,37 %  
na venkovních akcích (veletrh, festival,...)57,46 %6,58 %  
katalog drogistického zboží11,49 %1,32 %  

Graf

4. Co podle Vás KLASA označuje?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Beru to jako národní značku kvality

Česká ochranná známka kvality výrobku

české kvalitní potraviny

české výrobky, které splňují stanovenou normu kvality

českou kvalitu

českou kvalitu

český poctivý produkt

český výrobek

český výrobek

český výrobek

český výrobek dobré kvality

Dobrá kvalita za rozumnou cenu

domácí výrobky

já ani nevim. vím jenom že je to značka

kvalita

kvalitní české výrobky

Kvalitní české výrobky.

kvalitní český potravinový výrobek

kvalitní český výrobek

Kvalitní český výrobek

kvalitní český výrobek

Kvalitní český výrobek.

Kvalitní potravinářské a zemědělské výrobky.

kvalitní produkt, pocházející nejen z ČR

Kvalitní suroviny. A výrobky které neobsahují polovinu šmejdů (třeba šunka, ve které je 30% masa)

Kvalitní výrobek

kvalitní výrobky

Kvalitní výrobky z ČR

kvalitní výrobky z regionu

kvalitní zboží

kvalitní, tuzemské výrobky

kvalitu

Kvalitu

kvalitu

kvalitu českého výrobku

kvalitu potravin

kvalitu potravin

kvalitu výrobku

kvalitu zboží

měly by to být potraviny českého původu.

nejkvalitnější potraviny, které musejí splňovat přísná kritéria

Ověřenou kvalitu potravin?

označení kvalitních výrobků, které jsou původem z České republiky

potraviny

produkty z českých surovin

Produkty, které byly vyrobeny v ČR z tuzemských surovin.

Provereny produkt, dle kvality a norem.

Původ výrobku je garantován v ČR

původně české výrobky, nyní kvalitní produkty

Původně to pro mne značilo, že jde o český kvalitní výrobek. Pak jsem se ale dověděla, že to český už neplatí a cítím se tím podvedená, protože téměř na žádném výrobku nemůžu nalézt zem původu - jako zem, kde byl výrobek opravdu vyroben. Proč u nás nejde označit výrobyky výrobcemi a jinde je to normální? (viz Rakousko )

souhrn výrobků které v kvalitě vynikají nad průměrem

tradiční český výrobek

Tradiční výrobky produkované v ČR

Tuzemské výrobky, které patří mezi nejkvalitnějsí výrobky.

vypovídá o kvalitě výrobku

Výrobek vyrobený v ČR pod určitou kontrolou.

výrobek, zaručující kvalitu

Výrobky vyrobené v ČR. Kvalita a dobrá chuť..

Výrobky z obilovin

zbozi vyrobene z kvalitnich surovin

zboží nejlepší kvality

Zboží vyrobené v ČR

Značka Klasa prakticky označuje pouze zemi původu, i když se prezentuje jako záruka kvality. Nicméně to nic nevypovídá o celkovém produktu - může klidně obsahovat chemii, být vyrobena způsobem nešetrným k životnímu prostředí apod.

Značka kvality potravin v ČR

značka, označující výrobky vyrobené v ČR které by měly splňovat jistou kvalitu

že si výrobce zaplatil certifikat a teď to jako zákazník musím platit vyšší cenou

Že ten týpek, co mi to prodává, je KLASIK... Ne, teď vážně. Měla by to být značka českých zemědělců co mají pořádný KLASA? :)

5. Na jakém zboží se můžete s označením KLASA setkat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [elektronikaotázka č. 7, oblečeníotázka č. 7, potravinyotázka č. 6, nábytekotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
potraviny67100 %88,16 %  

Graf

6. Jakých potravinových výrobků se označení KLASA týká? Můžete zaškrtnout více odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mléčné výrobky4364,18 %56,58 %  
pečivo3755,22 %48,68 %  
masné výrobky3146,27 %40,79 %  
lahůdky2232,84 %28,95 %  
nápoje2131,34 %27,63 %  
všech těchto kategorií1826,87 %23,68 %  
mražené krémy, zmrzliny1522,39 %19,74 %  
ovoce a zelenina1014,93 %13,16 %  
rybí výrobky913,43 %11,84 %  
žádné z těchto kategorií11,49 %1,32 %  

Graf

7. Vzpomenete si na nějaké konkrétní výrobky označené KLASOU? Vypište.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

?

...

Acidofilní mléko

Aquilla, Dobrá voda

balené pečivo, ovovce, alkohol, jogyrty, ostatní mléčné výrobky .. etc je to hodně

bébéčka a na moukách

dobrá voda, magnesie, chleb

Dobrá voda, mléko

dobrá voda, zmrzlina- jahodová dřen

chléb

Chléb, mléko, balkánský sýr.

Chléb, pivo Bernard, kysaná smetana

chléb, zmrzlina Míša, mouka, sušenky...

Chleba

choceňský jogurt

ježiš.. na nějakých mléčných produktech ale nevím kterých.

jogurt

jogurty Hollandia, minerální vody Mattoni a Dobrá voda, Duko

Jogurty, tvarohy, šunka

Kefírové mléko

KLASA jogurt, KLASA chleba, KLASA rohlík, KLASA houska atd.

Klasa mycí prostředek na nádobí, Klasa osvěžovač vzduchu

Lihoviny značky Božkov, pivo Bernard . . .

Lipánek, Cottage sýr, čerstvé mléko

Máslo, pomazánkové máslo, mléko,

máslo,jogurt,mléko,mouka cukr

Maso, uzeniny, mouky

Metro dezert, toasty, Valašské yogurty, zakysaná smetana, křupavé chlebíčky, olomoucké tvarůžky... výrobce si ale většinou nevybavuji, orientuji se podle designu obalu

minerální voda Magnesia

mléčné výrobky madeta

mléko čerstvé, chočenský pomazánkový máslo.

mléko, Míša

mléko, sýr, slanina, brambory

Mléko.

mouka

mouka, chléb, párky

Mouka, pečivo. koláče, uzeniny, je toho víc, ale nevzpomenu si momentálně, neb jsem již velmi opotřebován životem a sešlý věkem.

mouka, pomazánky,chléb, limonáda,tvaroh, jogurt

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

některé druhy baleného chleba, másla

nevim

Nevzpomenu

nevzpomenu

paštiky Hamé, minerálky Dobrá Voda, mléko, tatranky

pečivo

pečivo

pečivo

pomazankové máslo Želetava

salám

síry aidam-

slanné tyčinky, masné výrobky, pečivo, těstoviny

staročeské brambůrky

Sušenky Piškoty Sýry

sušenky od opavie, hanácká kyselka, mléčné výrobky Kunín

Tavený sýr

tvaroh Milko

tyčinky

uzenina, mléko

voda

8. Koupili jste si někdy výrobek označený KLASA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 9, neotázka č. 10, nevím, nejsem si jist(a)otázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5582,09 %72,37 %  
nevím, nejsem si jist(a)1116,42 %14,47 %  
ne11,49 %1,32 %  

Graf

9. Jak často kupujete výrobky KLASA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kupuji je spíše nepravidelně2850,91 %36,84 %  
týdně1221,82 %15,79 %  
nevím, nevšímám si označení KLASA1018,18 %13,16 %  
měsíčně47,27 %5,26 %  
denně11,82 %1,32 %  

Graf

10. Z jakého důvodu výrobky kupujete / nekupujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

...

buď kvůli výhodné ceně, chuti či akci

cena, dostupnost

dávám přednost českým výrobcům

Domnívám se, že jsou kavalitnější.

Chci podporovat české výrobce.

chci podpořit české výrobky

Chci podpořit českou značku.

chutná mi

Chutnají mi.

Je to dobrý a nechci jíst šmejdy. Ale od toho hlavně čtu složení.

je to náhoda, chci koupit výrobek, označení KLASA je plus, ale není to podmínka

jen tak

jsou drahé

Jsou chutné

jsou chutné, za přijatelnou cenu

jsou lepší

jsou relativně levné

kupuji - jsou kvalitní

Kupuji jen ty, které jsou zároveň i bio, tedy šetrné k životnímu prostředí a osvědčené značky bez zbytečné chemie (Sedlčanský hermelín apod.). Některé naopak nekupuji ze zásady, protože značka Klasa jako taková mi připadá jako nesmyslná a zbytčné klamání zákazníků.

kupuji to co mi chutná, někdy to co je levnější, značka (ani jiné označení) nerozhoduje

kupuji to, co potřebuji,ne to, co má nějakou značku

Kvalita, podpora českých výrobců.

kvalita, příznivá cena

mám acidofilní mléko rád

mám je vyzkoušené a chutnají mi. pokud jsou dva podobné výrobky, vyberu si vždy ten s označením klasa

Mám oblíbené značky, které toto označení mají.

měl by být kvalitnější

měly by zaručovat jistou kvalitu

myslím, že mají vyšší kvalitu než ostatní.

nahodile

nemám žádný důvod

nemám žádný extra důvod, je mi to jedno

nerozhoduje u mne nalepka KLASA, ale obliba produktu

nerozhoduji se, zda se koupím ten s logem, je to náhoda po čem šáhnu

Nerozlišuji obyčejné výrobky a výrobky Klasa

nevím

nevím, moc si nevšímám toho označení

Nevšímám si nápisu

nevybírám si výrobky označené KLASA cíleně, nemám k výběru žádný důvod

označení pro mne není důležité, raději spoléhám na osobní zkušenost

označení si většinou nevšímám, tudíž nemám důvod

Podpora českých výrobců

podporuji český trh

protože by se mělo jednat o kvalitní výrobek

protože mám hlad :D tak kupuji výrobek a moc často se nekoukám na značku.

protože se mi zdaj ok bez ohledu na klasu/neklasu

Předpokládám, že to není jen reklama, když se značka uděluje.

přijdou mi kvalitnější

Snad jsou kvalitní

součást nabídky K Efektu - prodej drogistického zboží pomocí katalogu

to, že výrobek koupím a je označen tímto logem, je spíše náhoda, ale určitě jim více věřím

údajná kvalita

vím, že jsou kvalitní a vyrobené v ČR, podporuji tak domácí výrobu a zároveň kvalitní výrobky, někdy jde o výrobky zcela originální a nenahraditelné

výrobky kupuji náhodně, většinou podle akce supermarketů

záruka kvalitních českých produktů

11. Výrobky označené KLASA jsou podle Vás?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cenově přibližně stejné5582,09 %72,37 %  
dražší než podobné výrobky bez označení1014,93 %13,16 %  
levnější než podobné výrobky bez označení22,99 %2,63 %  

Graf

12. Máte-li 2 podobné výrobky (kvalitou i cenou), vyberete si spíše:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výrobek označený KLASA4059,7 %52,63 %  
je mi to jedno, označení si nevšímám2638,81 %34,21 %  
výrobek bez označení11,49 %1,32 %  

Graf

13. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6180,26 %80,26 %  
muž1519,74 %19,74 %  

Graf

14. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 až 55 let6889,47 %89,47 %  
méně než 20 let56,58 %6,58 %  
55 a více let33,95 %3,95 %  

Graf

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou4559,21 %59,21 %  
vysokoškolské2228,95 %28,95 %  
středoškolské bez maturity33,95 %3,95 %  
základní33,95 %3,95 %  
VOŠ33,95 %3,95 %  

Graf

16. Jaká je výše Vašeho čistého měsíčního příjmu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 5 000Kč3039,47 %39,47 %  
od 5 001Kč do 10 000Kč1722,37 %22,37 %  
od 10 001Kč do 20 000Kč1621,05 %21,05 %  
od 20 001Kč do 30 000Kč911,84 %11,84 %  
od 30 001Kč a více45,26 %5,26 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Jakých potravinových výrobků se označení KLASA týká? Můžete zaškrtnout více odpovědí.

  • odpověď masné výrobky:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi lahůdky na otázku 6. Jakých potravinových výrobků se označení KLASA týká? Můžete zaškrtnout více odpovědí.
  • odpověď mléčné výrobky:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi mražené krémy, zmrzliny na otázku 6. Jakých potravinových výrobků se označení KLASA týká? Můžete zaškrtnout více odpovědí.
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi týdně na otázku 9. Jak často kupujete výrobky KLASA?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi lahůdky na otázku 6. Jakých potravinových výrobků se označení KLASA týká? Můžete zaškrtnout více odpovědí.
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nápoje na otázku 6. Jakých potravinových výrobků se označení KLASA týká? Můžete zaškrtnout více odpovědí.
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi masné výrobky na otázku 6. Jakých potravinových výrobků se označení KLASA týká? Můžete zaškrtnout více odpovědí.

12. Máte-li 2 podobné výrobky (kvalitou i cenou), vyberete si spíše:

  • odpověď je mi to jedno, označení si nevšímám:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím, nevšímám si označení KLASA na otázku 9. Jak často kupujete výrobky KLASA?
  • odpověď výrobek označený KLASA:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ovoce a zelenina na otázku 6. Jakých potravinových výrobků se označení KLASA týká? Můžete zaškrtnout více odpovědí.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Všímáte si na zboží označení (KLASA, Bio, Fair Trade, apod.)?

2. Setkali jste se někdy s označením KLASA?

3. Kde jste se s označením KLASA setkali?

5. Na jakém zboží se můžete s označením KLASA setkat?

6. Jakých potravinových výrobků se označení KLASA týká? Můžete zaškrtnout více odpovědí.

8. Koupili jste si někdy výrobek označený KLASA?

9. Jak často kupujete výrobky KLASA?

11. Výrobky označené KLASA jsou podle Vás?

12. Máte-li 2 podobné výrobky (kvalitou i cenou), vyberete si spíše:

13. Jaké je Vaše pohlaví?

14. Kolik Vám je let?

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

16. Jaká je výše Vašeho čistého měsíčního příjmu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Všímáte si na zboží označení (KLASA, Bio, Fair Trade, apod.)?

2. Setkali jste se někdy s označením KLASA?

3. Kde jste se s označením KLASA setkali?

5. Na jakém zboží se můžete s označením KLASA setkat?

6. Jakých potravinových výrobků se označení KLASA týká? Můžete zaškrtnout více odpovědí.

8. Koupili jste si někdy výrobek označený KLASA?

9. Jak často kupujete výrobky KLASA?

11. Výrobky označené KLASA jsou podle Vás?

12. Máte-li 2 podobné výrobky (kvalitou i cenou), vyberete si spíše:

13. Jaké je Vaše pohlaví?

14. Kolik Vám je let?

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

16. Jaká je výše Vašeho čistého měsíčního příjmu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Benátská, J.Labeling (značky na produktech) - Vnímáte je? (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://labeling-znacky-na-produktec.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.