Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Řetězec lékáren - marketingový průzkum

Řetězec lékáren - marketingový průzkum

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Štěpán Šafránek
Šetření:17. 07. 2023 - 10. 09. 2023
Počet respondentů:179
Počet otázek (max/průměr):15 / 11.68
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:79,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Zdravím, 

tímto dotazníkem bych rád zjistil povědomí, spokojenost a zkušenosti s řetězcem lékáren.

Moc si cením každého, kdo věnuje 2 minuty vyplnění. 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena11765,36 %65,36 %  
Muž5731,84 %31,84 %  
Jiné52,79 %2,79 %  

Graf

2. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25-356737,43 %37,43 %  
55-993217,88 %17,88 %  
15-252916,2 %16,2 %  
35-452614,53 %14,53 %  
45-552513,97 %13,97 %  

Graf

3. Vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské vzdělání9150,84 %50,84 %  
Střední vzdělání s maturitou5430,17 %30,17 %  
Základní vzdělání137,26 %7,26 %  
Vyšší odborné vzdělání126,7 %6,7 %  
Střední vzdělání s výučním listem95,03 %5,03 %  

Graf

4. Kterou lékárnu podle názvu znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dr. Max17296,09 %96,09 %  
Benu17094,97 %94,97 %  
Pilulka15184,36 %84,36 %  
Magistra9553,07 %53,07 %  
Mojelékárna9150,84 %50,84 %  
Lékárna.cz8849,16 %49,16 %  
Alphega lékárna3016,76 %16,76 %  
Online lékárna2212,29 %12,29 %  
Ave lékárna168,94 %8,94 %  
Pharmacentrum10,56 %0,56 %  
Arnica10,56 %0,56 %  
Bacilus10,56 %0,56 %  
Devětsil10,56 %0,56 %  
nesleduji, není podstatné10,56 %0,56 %  
další10,56 %0,56 %  
Lékárna Krupska, Gigalekarna10,56 %0,56 %  
Cithara10,56 %0,56 %  
NIGGER10,56 %0,56 %  
neznam zadnou lekarnu10,56 %0,56 %  

Graf

5. Jak často nakupujete v lékárně v průměru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x měsíčně11162,01 %62,01 %  
1x 6 měsíců4927,37 %27,37 %  
1x ročně63,35 %3,35 %  
1x týdně63,35 %3,35 %  
Nenakupuji63,35 %3,35 %  
1x půl roku10,56 %0,56 %  

Graf

6. Co nakupujete nejčastěji v lékárně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Léky16391,06 %91,06 %  
Doplňky stravy6837,99 %37,99 %  
Jiné1910,61 %10,61 %  
Sportovní výživa42,23 %2,23 %  
vitamíny21,12 %1,12 %  
péči o pleť10,56 %0,56 %  
dětská výživa10,56 %0,56 %  
pomůcky pro zubní hygienu, kosmetiku pro psy10,56 %0,56 %  
Potřeby pro miminko 10,56 %0,56 %  
veterinární léčiva10,56 %0,56 %  
co potřebuji na základě svých poznatků a padesátiletých zkušeností z lékařské praxe10,56 %0,56 %  
Umělé mléko10,56 %0,56 %  
kosmetika10,56 %0,56 %  
mýdlo 10,56 %0,56 %  
Krémy 10,56 %0,56 %  
náplasti10,56 %0,56 %  
špunty do uší, ústní vodu10,56 %0,56 %  
nic10,56 %0,56 %  

Graf

7. Znáte lékárny Pilulka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano14882,68 %82,68 %  
Ne3117,32 %17,32 %  

Graf

8. Kde jste se o lékárnách Pilulka dozvěděl/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet10772,3 %59,78 %  
TV2214,86 %12,29 %  
Od přátel/známých1711,49 %9,5 %  
Jinde1610,81 %8,94 %  
Časopis85,41 %4,47 %  
Nevím 32,03 %1,68 %  
Už nevím.10,68 %0,56 %  
na ulici normálně vidím kamenné pobočky10,68 %0,56 %  
Na ulici 10,68 %0,56 %  
ve městě je pilulka box10,68 %0,56 %  
někdy dávno10,68 %0,56 %  
Nepamatuji si10,68 %0,56 %  
mám ji před barákem10,68 %0,56 %  
Rádio10,68 %0,56 %  

Graf

9. Nakoupil/a jste u Pilulky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7550,68 %41,9 %  
Ne7349,32 %40,78 %  

Graf

10. Byl/a jste s nákupem spokojená?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4357,33 %24,02 %  
Spíše ano2432 %13,41 %  
Spíše ne45,33 %2,23 %  
Ne22,67 %1,12 %  
Už je to dávno, ale myslím, že vše bylo OK.11,33 %0,56 %  
Vadilo mi, že se platí poštovné i když jsem si zboží objednala do lékárny 11,33 %0,56 %  
je to sracka11,33 %0,56 %  

Graf

11. Z jakého důvodu jste nakoupil/a jinde?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lepší cena1621,92 %8,94 %  
Větší výběr1419,18 %7,82 %  
Kratší dodací lhůta79,59 %3,91 %  
Lepší zákaznický servis68,22 %3,35 %  
Měli moji oblíbenou značku68,22 %3,35 %  
nevím22,74 %1,12 %  
Větší množství22,74 %1,12 %  
Pilulka má strašlivě user-unfriendly odběr zboží z jejich boxů11,37 %0,56 %  
Nechci11,37 %0,56 %  
Nepamatuji se11,37 %0,56 %  
měli konkrétní lék, který jsem potřebovala11,37 %0,56 %  
nemám je v dosahu11,37 %0,56 %  
neznám Pilulku, nakupuji už dlouho jinde, takže asi ze zvyku11,37 %0,56 %  
Doprava zdarma, dobrá předchozí zkušenost11,37 %0,56 %  
mám jiné lékárny v okolí11,37 %0,56 %  
zatím jsem nepotřeboval11,37 %0,56 %  
Lékárna kousek od bydliště 11,37 %0,56 %  
v mém okolí jsou jiné lékárny11,37 %0,56 %  
Nenakoupila11,37 %0,56 %  
nesouhlasím s politikou majitele Pilulky11,37 %0,56 %  
Nakupuji většinou fyzicky v lékárně, jinou síť mám blíže bydliště. 11,37 %0,56 %  
mám jinou lékárnu hned vedle bydliště11,37 %0,56 %  
Blízkost konkurenční lékárny, u které mám buď dopravu na adresu zdarma, nebo zdarma vyzvednu v prodejně11,37 %0,56 %  
nemám je poblíž11,37 %0,56 %  
v místě bydliště máme Dr.Maxe na každém rohu11,37 %0,56 %  
kamenná prodejna v místě bydliště11,37 %0,56 %  
Leky nakupuji radeji osobne11,37 %0,56 %  
neměli to konkrétní zboží11,37 %0,56 %  
upřednostňuji kamenné lékárny11,37 %0,56 %  
nevyskytovala se v okolí11,37 %0,56 %  
..11,37 %0,56 %  
pobočka u bydliště 11,37 %0,56 %  
máme lékárnu za rohem, chodím tam.11,37 %0,56 %  
Nedokážu odpovědět, s Pilulkou nemám zkušenost, tudíž nemohu porovnat11,37 %0,56 %  
Zákaznická kartička 11,37 %0,56 %  
Je blízko 11,37 %0,56 %  
Není v mém bydlišti 11,37 %0,56 %  
nemám v okolí Pilulku a preferuji nákup v obchodě, než on-line, takže jsem zatím ani neobjednávala11,37 %0,56 %  
Prodej léků je jim posláním. Nejsou to šmejdi co jenom kšeftují za 99,9011,37 %0,56 %  
blízkost bydliště11,37 %0,56 %  
Dávám přednost kamenným prodejnam11,37 %0,56 %  
Nemají kamenný obchod11,37 %0,56 %  
je mi to jedno11,37 %0,56 %  
Nakupuji v lékárnách, která jsou v místě mého bydliště, což Pilulka není11,37 %0,56 %  
dostupnost kamenného obchodu11,37 %0,56 %  
Jiná pobočka byla blíž 11,37 %0,56 %  
V blízkosti mého bydliště jsou tři jiné lékárny. Chodím tam, kde to mám nejblíže.11,37 %0,56 %  

Graf

12. Pamatujete si reklamu Pilulky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepamatuji si vůbec.8054,05 %44,69 %  
Pamatuji si jen společnost3523,65 %19,55 %  
Pamatuji si společnost, produkt, ale ne reklamu2315,54 %12,85 %  
Ano, pamatuji.85,41 %4,47 %  
Pamatuji si jen produkt21,35 %1,12 %  

Graf

13. Jaký jste měl/a dojem z reklamy Pilulky - jednoslovně?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím510,87 %2,79 %  
Dobry510,87 %2,79 %  
nepamatuji48,7 %2,23 %  
Žádný36,52 %1,68 %  
Nepamatuji si ji24,35 %1,12 %  
nepamatuji si24,35 %1,12 %  
neutrální24,35 %1,12 %  
neviděla jsem24,35 %1,12 %  
nicmoc12,17 %0,56 %  
Neviděl jsem 12,17 %0,56 %  
ostatní odpovědi Obchod
Kladný
Nemapamatuji si.
Už jsem zapomněl o čem byla, takže to bylo nevýrazné. Dr. Max je moc vtíravý.
špatný
průměr
nikterak neřeším
dáááávno již tomu
ruzova
v pořádku
skvělý
Super
nemáme tv
nepamatuju si ji
šmejdi
eh
slabší
nevím, reklamy nesleduji
mrdka
1941,3 %10,61 % 

Graf

14. Konkurenční reklama stejného druhu byla?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím11477,55 %63,69 %  
Stejná1711,56 %9,5 %  
Trochu lepší106,8 %5,59 %  
O mnoho lepší64,08 %3,35 %  

Graf

15. Jedna věc, kterou by měla Pilulka zlepšit, která by Vás přesvědčila k nákupu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevim1018,87 %5,59 %  
Ceny59,43 %2,79 %  
Dostupnost 23,77 %1,12 %  
Výdejní místa a jejich HW a SW11,89 %0,56 %  
Vždy mít vše co potřebuji 11,89 %0,56 %  
Solidnost (možná kvalita), těžko definovat přesně, ale např. od Dr.Max je Pilulka extrémně vzdálena, a to v negativním slova smyslu11,89 %0,56 %  
obecně by bylo dobré, aby se v ČR zlepšila dostupnost některých léků a zákazníci nemuseli buď obcházet kamenné lékárny, případně surfovat po e-lékárnách, protože daný přípravek zrovna není11,89 %0,56 %  
Doprava zdarma - bez limitu11,89 %0,56 %  
více poboček11,89 %0,56 %  
Rozšířit síť prodejen, případně zlepšit reklamu. 11,89 %0,56 %  
ostatní odpovědi nic mě nenapadá
kamenná predajňa
Zrušit poštovné do kamenných poboček
Snížit ceny.
nic
CeNY .)
zřídit provozovnu v mm sousedství
netuším nemám žádnou zkušenost
cena, ochotnější a dostatečně informující personál (magistra v nejbližší lékárně)
vetsi dostupnost produktu (homeopatik)
Cenu dopravy
Zařadit do sortimentu moje oblíbené značky
to je pořád dokola, já je pořádně neznám, reklamu jsem neviděla, tak co mám psát?
Mít prodej léků posláním a nepůsobit jako podvodníci - různé ceny pro různé zákazníky, šmejdské ceny, žádné kamenné provozovny.
změna majitele
Výrazně zlepšit výběr z PilukoBoxů, je to extrémně user-unfriendly
Nevím, nepotřebuju být přesvědčována, sortiment který potřebuji v lékárně, dokážu sehnat v jakékoliv lékárně
nemám s ní problém, jen je jich prostě na trhu více a jsem na něco zvyklý
rychlost expedice je u lékárny klíčová
Zrušit poplatek za platbu benefity
nákup pouze jednou - nepříjemná a neochotná paní magistra
Kamenná prodejna
zrušit platbu za internetový nákup
netušim
Zúžit sortiment - nechci si v lékárně kupovat prací prášek z běžného řetězce, sluchátka ani vysavač
Nakupuji podle ceny = nižší ceny
Pokud nabízí něco speciálního, asi o tom rozšířit povědomí, protože nevím, že by nabízela něco výjimečného. Pro mě jsou všechny lékárny popravdě trochu „na jedno vědí”, ale když mohu, jdu upřednostním Benu. Kdybych byl v místě, kde se nachází Pilulka, myslím, že bych ji upřednostnil před veškerou konkurencí kromě Benu. Pilulka na mě působí takovým soudobým dojmem.
Slevy
odjet do zahranici
2954,72 %16,2 % 

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Kterou lékárnu podle názvu znáte?

  • odpověď Magistra:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ave lékárna na otázku 4. Kterou lékárnu podle názvu znáte?

9. Nakoupil/a jste u Pilulky?

  • odpověď Ano:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 10. Byl/a jste s nákupem spokojená?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 10. Byl/a jste s nákupem spokojená?
  • odpověď Ne:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lepší cena na otázku 11. Z jakého důvodu jste nakoupil/a jinde?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Větší výběr na otázku 11. Z jakého důvodu jste nakoupil/a jinde?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Vzdělání:

4. Kterou lékárnu podle názvu znáte?

5. Jak často nakupujete v lékárně v průměru?

6. Co nakupujete nejčastěji v lékárně?

7. Znáte lékárny Pilulka?

8. Kde jste se o lékárnách Pilulka dozvěděl/a?

9. Nakoupil/a jste u Pilulky?

10. Byl/a jste s nákupem spokojená?

11. Z jakého důvodu jste nakoupil/a jinde?

12. Pamatujete si reklamu Pilulky?

14. Konkurenční reklama stejného druhu byla?

15. Jedna věc, kterou by měla Pilulka zlepšit, která by Vás přesvědčila k nákupu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Vzdělání:

4. Kterou lékárnu podle názvu znáte?

5. Jak často nakupujete v lékárně v průměru?

6. Co nakupujete nejčastěji v lékárně?

7. Znáte lékárny Pilulka?

8. Kde jste se o lékárnách Pilulka dozvěděl/a?

9. Nakoupil/a jste u Pilulky?

10. Byl/a jste s nákupem spokojená?

11. Z jakého důvodu jste nakoupil/a jinde?

12. Pamatujete si reklamu Pilulky?

14. Konkurenční reklama stejného druhu byla?

15. Jedna věc, kterou by měla Pilulka zlepšit, která by Vás přesvědčila k nákupu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Šafránek, Š.Řetězec lékáren - marketingový průzkum (výsledky průzkumu), 2023. Dostupné online na https://lekarenstvi-farmacie-pruzkum.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.