Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Lidé a reklama

Lidé a reklama

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Kuliševová
Šetření:10. 04. 2010 - 17. 04. 2010
Počet respondentů:93
Počet otázek (max/průměr):13 / 11.08
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:22
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem tohoto dotazníku je  zjistit jaký mají lidé vztah k reklamám, jaké typy reklam je zajímají, kde je vnímají,... Děkuji předem za vyplnění krátkého dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Máte přehled o reklamách?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6367,74 %67,74 %  
ne3032,26 %32,26 %  

Graf

2. Reklamy Vás:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
informují2324,73 %24,73 %  
nezajímají2223,66 %23,66 %  
baví2223,66 %23,66 %  
iritují2122,58 %22,58 %  
odrazují55,38 %5,38 %  

Graf

3. Kde nejčastěji zaregistrujete reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize7782,8 %82,8 %  
internet4245,16 %45,16 %  
radio2425,81 %25,81 %  
ulice2223,66 %23,66 %  
tisk1617,2 %17,2 %  

Graf

4. Přesvědčila Vás někdy reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, ne (pokračujte na otázku č. 8)otázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne (pokračujte na otázku č. 8)5761,29 %61,29 %  
ano3638,71 %38,71 %  

Graf

5. Jaký typ reklamy to byl? (televizní, radiová,...)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televizní1955,88 %20,43 %  
internet38,82 %3,23 %  
televize25,88 %2,15 %  
TV25,88 %2,15 %  
rádio12,94 %1,08 %  
leták12,94 %1,08 %  
Televizni, reklama v tisku12,94 %1,08 %  
TV alebo tisk12,94 %1,08 %  
v časopise 12,94 %1,08 %  
billboard, leták12,94 %1,08 %  
ostatní odpovědi inzerce
Plakát v MHD
25,88 %2,15 % 

Graf

6. O co v reklamě šlo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Akční ceny v Tescu.

byl to článek, kde redaktorka popisovala svůj zážitek z tanečního kurzu, který si zapsala, zaujal mě a zapsala jsem se taky

elektronika

jednalo se o jednu z výborně udělaných reklam na Kofolu a tak jsem jí tehdy vyzkoušela

jogurt Activia

jogurty

kosmetika, casopisy

kosmetika, potraviny

kosmetiku

NABÍZENÉ ZBOŽÍ A VÝSTIŽNÝ SLOGAN

o jídlo

o jogurt, internet, omáčku...

O kosmetiku

o kosmetiku

o prodej, jako v každý reklamě... :-D

o zubní pastu

potraviny

poznámka - sám respondent leckdy nedokáže posoudit zda ho reklama přesvdčila či ovlivnila, reklama by měla působit, tak aby ovlivnila aniž by si to zákazník uvědomil

reklama knížky o zdravé výživě

reklama na prací prášky

řasenka

sleva

Sleva na sportovní potřeby

sportovní obchod

sportovní oblečení

styling na vlasy

su rozne, vacsinou tie, co informuju o nejakej sluzbe alebo ide o prezentaciu noveho vyrobku. vzdy ma zaujme hlavne viac informacia ako imidz.

šampon :)

už nevím

většínou kosmetika - ale napálila jsem se jen párkrát..- jsou to většinou šmejdy

7. Výsledek přesvědčení byl:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [negativníotázka č. 8, pozitivníotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pozitivní2877,78 %30,11 %  
negativní822,22 %8,6 %  

Graf

8. Dokáže Vás dnes reklama přesvědčit?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5356,99 %56,99 %  
ano4043,01 %43,01 %  

Graf

9. Rozlišujete dobrou a špatnou reklamu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8591,4 %91,4 %  
ne88,6 %8,6 %  

Graf

10. Která reklama Vás v poslední době nejvíce zaujala?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

T-mobile

...

"Je to můj syn, ale nemám vrásky jako důkaz"

Asi reklama na Coca Colu

Asi žádná

asi žádná

baví me reklamy na Vodafone - vtipné a nevtíravé

Bóbika

Bonduelle - Kde je hrášek?

Captain Morgan

Česká spořitelna - 365 důvodů

Dove pro muže - chytlavá melodie v televizi

Gambrinus - rybaření

Gambrinus (rybaření)

Hornbach

jogurty

kofola

kofola

Kofola

kofola

kofola - "... zahnutý zuby nahoru..." :)

Kofola - vánoční s prasátkem Whiskas

LACOSTE Elegance commercial

Líbila se mi reklama na Dove pro muže. Ale jen kvůli hudbě, kterou v ní použili!!!

Mattoni - Jan Kraus

MC donalds

McWrap

müler mix

Muller mix,Axe,Ford kinetic design

na auto

na Gambrinus: Nesnášim ryby. Já taky.... Miluju rybaření. Já taky. Neznám nic lepšího. Škoda že se nedá chytit steak.

Na iPod.

na jakýsi deodorant pro muže

na kofolu a coca-colu

Na Müller mix se Čtvrtníčkem a Váňou:-)

na Staropramen - jak natočit největší pivo

na vodafone

na Whiskas

Na whiskas pro koťata. Ne tedy značka, ale spíš provedení reklamy.

Nejlepší zpracování reklam je na Irskou whisky, ale jen proto, že se mi líbí reklama ji hned nemusum kupovat a pít.

Nesnášim ryby

nevim

nevybavuji si, ale zaujmou mě vtipné reklamy

nevzpomenu si

nevzpomínám si

nevzpomínám, reklamy vědomě nevnímám, většinou mě zaujmou jen ty, kde jsou zvířátka, ale ne kvůli výrobku, ale kvůli těm zvířátkům :-)

Od Vodafone

Rajec - se zvířátky

reklama na kofolu :)

Reklama na Kofolu, na nové BMW

reklama na mountfield na kolo štěstí

reklama na oslavu kofoly(50 let)

Reklama na Reanult fluence

reklama na tarify, kde si Eva Holubová přeje v restauraci kávu, ale je jí nabízena pouze v balíčku s dalším zbožím

Reklama na vodafone

reklama na vodafone, kde vystupují chameleoni, kteří se nebudou přizpůsobovat =)

Reklama na žloutenku na radiu Bonton :-)

Reklama se štěňátky Zlatého retrívra na Pedigree

reklamní videa googlu "Život je hledání"

reklamy ignoruji

stařeček s mladou nevěstou na svatbě, všichni si mě berou jenom pro peníze-nevím ale na co reklama je

šampon Head and shoulders

T-mobile - ale len napadom a pribehom, podla mna niekedy len okrajovo suvisi s produktom. Kofola ma pekne reklamy...

teď si nevzpomínám

určitě ty na Kofolu (snaží se jít dopředu a jsou často vtipné)

úvěr Komerční banky - každý si mě bere pro peníze

UŽ DLOUHO ŽÁDNÁ

V poslední době žádná.

vodafone

vodafone

Vodafone

vodafone

vodafone

Vodafone - to mi posol bulvu

vodafone a hornbach, hornbach ale více

vodafone chameleoni

Vodafone reklama

vodafone-"to mi teda posol bulvu"

vodafone, před vánoci na 77 mms, filmeček z mms

Volby 2010 aneb Antikampaň proti Paroubkovi: Zruším ranní kocovinu ...

volební antireklama - billbord

všechny bláboly předvolbami,docela se bavím,pekný den ,Zdenek.

všechny na Kofolu

zadna

žádná

žádná

žádná

Žadná

žádná

žádná

Žádná

žádná mě nijak významně nazaujala

žádná.99% všech reklam jsoum pitomy žvásty.

11. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [mužotázka č. 12, ženaotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5963,44 %63,44 %  
muž3436,56 %36,56 %  

Graf

12. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
211617,2 %17,2 %  
221212,9 %12,9 %  
241010,75 %10,75 %  
2388,6 %8,6 %  
2555,38 %5,38 %  
1755,38 %5,38 %  
2744,3 %4,3 %  
2044,3 %4,3 %  
2633,23 %3,23 %  
3222,15 %2,15 %  
ostatní odpovědi 19
dvacet
30
41
28
18
dvacet jedna
dvacet let
45
34
48
23 let
38
hádej
25 let
70
40
osmnáct
2425,81 %25,81 % 

Graf

13. Vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
maturita5458,06 %58,06 %  
2729,03 %29,03 %  
základní88,6 %8,6 %  
výuční list44,3 %4,3 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Přesvědčila Vás někdy reklama?

  • odpověď ano:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi televizní na otázku 5. Jaký typ reklamy to byl? (televizní, radiová,...)
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi pozitivní na otázku 7. Výsledek přesvědčení byl:

13. Vzdělání

  • odpověď maturita:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 21 na otázku 12. Váš věk:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte přehled o reklamách?

2. Reklamy Vás:

3. Kde nejčastěji zaregistrujete reklamu?

4. Přesvědčila Vás někdy reklama?

5. Jaký typ reklamy to byl? (televizní, radiová,...)

7. Výsledek přesvědčení byl:

8. Dokáže Vás dnes reklama přesvědčit?

9. Rozlišujete dobrou a špatnou reklamu?

11. Pohlaví

12. Váš věk:

13. Vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte přehled o reklamách?

2. Reklamy Vás:

3. Kde nejčastěji zaregistrujete reklamu?

4. Přesvědčila Vás někdy reklama?

5. Jaký typ reklamy to byl? (televizní, radiová,...)

7. Výsledek přesvědčení byl:

8. Dokáže Vás dnes reklama přesvědčit?

9. Rozlišujete dobrou a špatnou reklamu?

11. Pohlaví

12. Váš věk:

13. Vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kuliševová, T.Lidé a reklama (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://lide-a-reklama.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.