Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Literatura v reklamě - srovnání 2 spotů

Literatura v reklamě - srovnání 2 spotů

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zuzana Králová
Šetření:01. 03. 2015 - 09. 03. 2015
Počet respondentů:123
Počet otázek (max/průměr):19 / 18.96
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:39,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:05
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

letošní rok končím studium na Vysoké škole finanční a správní v Praze. Ráda bych Vás touto cestou požádala o shlédnutí dvou reklam a vyplnění krátkého dotazníku k oboum. Získaná data poslouží při psaní diplomové práce, která se zabývá literárními inspiracemi v reklamě.

Dotazník je samozřejmě anonymní.

Díky moc za Váš čas a pomoc!

 

Zuzana Králová 

Odpovědi respondentů

„1984“

Pro shlédnutí reklamy si prosím okopírujte následující odkaz:

https://www.youtube.com/watch?v=axSnW-ygU5g

1. Viděl/a jste někdy tuto reklamu. Vzpomínáte si na ni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nikdy9375,61 %75,61 %  
ano, vím o co jde1814,63 %14,63 %  
možná - nevzpomínám si129,76 %9,76 %  

Graf

2. Líbí se Vám tato reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8266,67 %66,67 %  
ano4133,33 %33,33 %  

Graf

3. Je Vám jasné co reklama propaguje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7056,91 %56,91 %  
nevím2721,95 %21,95 %  
ne2621,14 %21,14 %  

Graf

4. Co Vás na reklamě zaujalo?

Známkujte jako ve škole (1-nejlepší; 5 nejhorší)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
originalita2.5691.822
kreativita2.6911.677
zpracování2.9761.747
propagovaný produkt3.5121.713
příběh3.0331.983

Graf

5. Víte na které literární dílo reklama odkazuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím5947,97 %47,97 %  
orwell 198475,69 %5,69 %  
George Orwell - 198475,69 %5,69 %  
George Orwell, 198475,69 %5,69 %  
Orwell, 198475,69 %5,69 %  
1984, Orwell54,07 %4,07 %  
George Orwell 198432,44 %2,44 %  
George Orwell: 198432,44 %2,44 %  
198421,63 %1,63 %  
G. Orwell - 198421,63 %1,63 %  
Orwell-198421,63 %1,63 %  
George Orwell-198410,81 %0,81 %  
G. Orwell 198410,81 %0,81 %  
Eric Athur Blair (George Orwell) 198410,81 %0,81 %  
Orvel 198410,81 %0,81 %  
George Orwell10,81 %0,81 %  
Orwel 198410,81 %0,81 %  
1984 Orwell10,81 %0,81 %  
R.Bradbury 451 stupňů Fahrenheita10,81 %0,81 %  
G. Orwell, 198410,81 %0,81 %  
Orvell - Farma zvířat10,81 %0,81 %  
myslím že 1984 od Orwella10,81 %0,81 %  
Appel10,81 %0,81 %  
orwell10,81 %0,81 %  
G. Orwel, 198410,81 %0,81 %  
1984 (George Orwell)10,81 %0,81 %  
Apple10,81 %0,81 %  
George Orwell - Big Brother10,81 %0,81 %  
Kniha 1984 od Orwella.10,81 %0,81 %  
Orwel,198410,81 %0,81 %  

Graf

6. Přesvědčila by Vás tato reklama ke koupi propagovaného produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rozhodně ne5847,15 %47,15 %  
spíše ne4435,77 %35,77 %  
nevím/možná1713,82 %13,82 %  
spíše ano43,25 %3,25 %  

Graf

7. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím/možná4133,33 %33,33 %  
spíše ne3326,83 %26,83 %  
rozhodně ne2822,76 %22,76 %  
spíše ano2117,07 %17,07 %  

Graf

"Kecky"

Pro shlédnutí reklamy si prosím okopírujte následující odkaz:

https://www.youtube.com/watch?v=tNOon6z9I6w

 

8. Viděl/a jste někdy tuto reklamu. Vzpomínáte si na ni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, vím o co jde9980,49 %80,49 %  
možná - nevzpomínám si1310,57 %10,57 %  
ne, nikdy118,94 %8,94 %  

Graf

9. Líbí se Vám tato reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8770,73 %70,73 %  
ne3629,27 %29,27 %  

Graf

10. Je Vám jasné co reklama propaguje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11391,87 %91,87 %  
ne75,69 %5,69 %  
nevím32,44 %2,44 %  

Graf

11. Co Vás na reklamě zaujalo?

Známkujte jako ve škole (1-nejlepší; 5 nejhorší)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
originalita2.261.9
kreativita2.3581.791
zpracování2.4311.709
propagovaný produkt3.0891.756
příběh2.6261.86

Graf

12. Víte na které literární dílo reklama odkazuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím3528,46 %28,46 %  
Karel Hynek Mácha - Máj1310,57 %10,57 %  
Mácha, Máj108,13 %8,13 %  
Karel Hynek Mácha54,07 %4,07 %  
Karel Hynek Mácha, Máj54,07 %4,07 %  
mácha máj43,25 %3,25 %  
K.H.Mácha Máj43,25 %3,25 %  
K.H. Mácha - Máj32,44 %2,44 %  
Karel Hynek Mácha: Máj32,44 %2,44 %  
Máj, Mácha32,44 %2,44 %  
Máj od Máchy32,44 %2,44 %  
Máj21,63 %1,63 %  
K. H. Mácha - Máj21,63 %1,63 %  
K.H.Mácha - Máj21,63 %1,63 %  
vodafone21,63 %1,63 %  
K.H.Mácha21,63 %1,63 %  
K. H. Mácha, Máj21,63 %1,63 %  
Karel Hynek Mácha-Máj10,81 %0,81 %  
K. H. Mácha Máj10,81 %0,81 %  
Mácha-Máj10,81 %0,81 %  
Máj. K. H. Mácha10,81 %0,81 %  
K. H. Mácha10,81 %0,81 %  
Mácha - Máj10,81 %0,81 %  
Karel Hynek Mách, Máj10,81 %0,81 %  
K.H.Mácha - Máj?10,81 %0,81 %  
K.H.Mácha, Máj10,81 %0,81 %  
K.H.Mácha- Máj10,81 %0,81 %  
K.H.Mácha Máj10,81 %0,81 %  
vodafon10,81 %0,81 %  
Karel Hynek Mácha,Máj10,81 %0,81 %  
Máj - Mácha10,81 %0,81 %  
operátor telefonu10,81 %0,81 %  
Máchův Májj10,81 %0,81 %  
Máj - Karel Hynek Mácha10,81 %0,81 %  
Máj, K. H. Mácha10,81 %0,81 %  
K.H. Macha, Maj10,81 %0,81 %  
Karta na Míru10,81 %0,81 %  
Na produkt společnosti vodafone 10,81 %0,81 %  
Mácha, Kytice10,81 %0,81 %  
Máj Mácha10,81 %0,81 %  

Graf

13. Přesvědčila by Vás tato reklama ke koupi propagovaného produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne3931,71 %31,71 %  
rozhodně ne3629,27 %29,27 %  
nevím/možná3427,64 %27,64 %  
spíše ano1411,38 %11,38 %  

Graf

14. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano5847,15 %47,15 %  
nevím/možná2419,51 %19,51 %  
spíše ne2016,26 %16,26 %  
rozhodně ne1310,57 %10,57 %  
rozhodně ano86,5 %6,5 %  

Graf

15. Vzpomenete si na nějakou reklamu, která odkazuje na literární postavu, literární příběh nebo na literární dílo?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11093,22 %89,43 %  
Trojan Fifty Shades Of Real Pleasure ;-)10,85 %0,81 %  
Vybavuje se mi nějaká socialistická s babičkou, ale jsem přesvědčen, že jsem jich vyděl víc10,85 %0,81 %  
Rad Bull - Ali Baba a 40 loupežníků10,85 %0,81 %  
Mácha10,85 %0,81 %  
Obecná škola10,85 %0,81 %  
na Sherlocka Holmese - nějaké tabletky10,85 %0,81 %  
Švejk Pendolino 10,85 %0,81 %  
Karel Hynek Mácha Máj10,85 %0,81 %  

Graf

16. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8367,48 %67,48 %  
muž4032,52 %32,52 %  

Graf

17. Vaše dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ s maturitou5544,72 %44,72 %  
5242,28 %42,28 %  
SŠ výuční list86,5 %6,5 %  
43,25 %3,25 %  
VOŠ43,25 %3,25 %  

Graf

18. Zaměstnání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec4637,4 %37,4 %  
student (do 26 let)2621,14 %21,14 %  
OSVČ1915,45 %15,45 %  
pracující studující (nad 26 let)1411,38 %11,38 %  
nezaměstnaný97,32 %7,32 %  
důchodce54,07 %4,07 %  
mateřská/rodičovská dovolená43,25 %3,25 %  

Graf

19. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30-49 let5847,15 %47,15 %  
18-29 let4939,84 %39,84 %  
50 a více let129,76 %9,76 %  
6-18 let43,25 %3,25 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Líbí se Vám tato reklama?

  • odpověď ano:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, vím o co jde na otázku 1. Viděl/a jste někdy tuto reklamu. Vzpomínáte si na ni?
  • odpověď ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi originalita=4 na otázku 4. Co Vás na reklamě zaujalo?

3. Je Vám jasné co reklama propaguje?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Karel Hynek Mácha - Máj na otázku 12. Víte na které literární dílo reklama odkazuje?

4. Co Vás na reklamě zaujalo?

  • odpověď propagovaný produkt=5:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi originalita=5 na otázku 4. Co Vás na reklamě zaujalo?

6. Přesvědčila by Vás tato reklama ke koupi propagovaného produktu?

  • odpověď rozhodně ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ne na otázku 7. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi zpracování=5 na otázku 4. Co Vás na reklamě zaujalo?

11. Co Vás na reklamě zaujalo?

  • odpověď kreativita=5:
    • 7.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi originalita=5 na otázku 11. Co Vás na reklamě zaujalo?
  • odpověď originalita=1:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi zpracování=1 na otázku 11. Co Vás na reklamě zaujalo?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Viděl/a jste někdy tuto reklamu. Vzpomínáte si na ni?

2. Líbí se Vám tato reklama?

3. Je Vám jasné co reklama propaguje?

4. Co Vás na reklamě zaujalo?

5. Víte na které literární dílo reklama odkazuje?

6. Přesvědčila by Vás tato reklama ke koupi propagovaného produktu?

7. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?

8. Viděl/a jste někdy tuto reklamu. Vzpomínáte si na ni?

9. Líbí se Vám tato reklama?

10. Je Vám jasné co reklama propaguje?

11. Co Vás na reklamě zaujalo?

12. Víte na které literární dílo reklama odkazuje?

13. Přesvědčila by Vás tato reklama ke koupi propagovaného produktu?

14. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?

15. Vzpomenete si na nějakou reklamu, která odkazuje na literární postavu, literární příběh nebo na literární dílo?

16. Vaše pohlaví

17. Vaše dosažené vzdělání

18. Zaměstnání

19. Váš věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Viděl/a jste někdy tuto reklamu. Vzpomínáte si na ni?

2. Líbí se Vám tato reklama?

3. Je Vám jasné co reklama propaguje?

4. Co Vás na reklamě zaujalo?

5. Víte na které literární dílo reklama odkazuje?

6. Přesvědčila by Vás tato reklama ke koupi propagovaného produktu?

7. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?

8. Viděl/a jste někdy tuto reklamu. Vzpomínáte si na ni?

9. Líbí se Vám tato reklama?

10. Je Vám jasné co reklama propaguje?

11. Co Vás na reklamě zaujalo?

12. Víte na které literární dílo reklama odkazuje?

13. Přesvědčila by Vás tato reklama ke koupi propagovaného produktu?

14. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?

15. Vzpomenete si na nějakou reklamu, která odkazuje na literární postavu, literární příběh nebo na literární dílo?

16. Vaše pohlaví

17. Vaše dosažené vzdělání

18. Zaměstnání

19. Váš věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Králová, Z.Literatura v reklamě - srovnání 2 spotů (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://literatura-v-reklame-srovnan.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.