Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Loajálnost klientů vůči bankám

Loajálnost klientů vůči bankám

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marika Vondrášková
Šetření:17. 11. 2010 - 28. 11. 2010
Počet respondentů:71
Počet otázek (max/průměr):14 / 11.87
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:34
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,


dovolujeme si Vás oslovit za účelem vyplnění krátkého dotazníku. Prosíme Vás o zodpovězení několika otázek, které Vám nezabere více než tři minuty Vašeho času.

 

Naším cílem je, na základě Vašich odpovědí zjistit, jak jsou v dnešní době klienti, kteří mají účty u více bank, loajální k těmto bankám.
 

Odpovědi respondentů

1. Zaškrtněte všechny banky, u nichž využíváte některý z produktů

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká spořitelna3245,07 %45,07 %  
Komeční banka2028,17 %28,17 %  
ČSOB1825,35 %25,35 %  
mBank1115,49 %15,49 %  
Raiffeisenbank1115,49 %15,49 %  
Poštovní spořitelna68,45 %8,45 %  
GE Money Bank68,45 %8,45 %  
ING57,04 %7,04 %  

Graf

2. V případě, že jste klientem více bank, uveďte co vás vedlo k využití produktu u jiné banky, než u které jste byli klientem prvotně. (Pokud jste klientem pouze jedné banky, přejděte prosím rovnou na otázku č.3).

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ceska sporitelna - neni to muj ucet, ale mam k nemu kartu :)

ebanking, vyhody

kontokorent

lépe splňuje moje požadavky na kvalitu a cenu některých služeb

nabídka produktů

Nižší cena některých služeb

Nižší poplatky.

Penezni vyhra v soutezi, ktera musela byt pripsana pouze na ucet Ceske sporitelny.

Pokud má člověk spoustu peněz, je lepší mít dva účty. Jeden běžný a jeden spořící.

poplatky za vedeni uctu

poplatky zdarma

potřeba oddělit vlastní finance od členů rodiny

První banka nenabízela produkt, který nabízela ta druhá.

rozlozeni financi po vice objektech

Stavební spoření - výhodnější podmínky

stavební spoření + bankovní účet, nejsem fixovanej na jednu banku

Uložila jsem si peníze z vkladní knížky u ČS do Poštovní spořitelny, protože zde nabízeli lepší zvýhodnění peněz.

Úvěry, lenost zrušit předchozí účet, udržování účtu za účelem budoucího lepšího hodnocení pro získání úvěru u té nebo spřízněné banky.

value for money

Vyhodnejsi podminky a uroceni.

výhodnější spořící účet, nulové poplatky

Výhodnější spořící účet, vybírání z bankomatu zdarma, vedení účtu též.

výhodný studenský účet

Vyměnila jsem osobní účet původně vedený u České spořitelny za účet u Poštovní spořitelny. Cena za vedení účtu a poplatky za trvalé příkazy se mi zdály být neúměrně vysoké. Také jsme přefinancovali hypotéku, kterou jsme původně měli u České spořitelny a přešli jsme ke Komerční bance, protože ČS nám těsně před koncem fixace výrazně zvýšila úroky.

vyšší úrok, žádné poplatky

zkouším, která krade míň, ale kradou všechny stejně, nejradši bych neměla účet nikde, a banky bych nechala padnout na kolena, jsou zlem naší společnosti. Ale nevím, jak bych peníze skladovala... pod polštářem? možná. Horší je, že se všechno musí platit přes účet. A dělat vklady a výběry jinak než bezhotovostně je drahý - to by se mělo zakázat. Jakoby jim nestačilo že na penězích které ode mě mají vydělávají skrz velké mezinárodní transakce - bůhví, jestil moje virtuální peníze právě teď nejsou investovány do nějakých samopalů támhle někde v Iráku, aby s nima mohli američtí vojáci střílet do dětí. Bůhví, jestli za mé peníze teď náhodou někde nestaví mrakodrap na místě, kde předtím museli vyhnat lidi ze slumu... je to peklo. Banky jsou peklo. Ovládly náš svět a žít bez nich teď znamená žít mimo tento svět.

3. Uvažujete o využití produktu jiné banky, než u které jste v současnosti klientem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Neotázka č. 5, Anootázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5577,46 %77,46 %  
Ano1622,54 %22,54 %  

Graf

4. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl(a) ano, uveďte Vaše důvody

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

až zjistím, která banka méně krade, půjdu k ní... ale zatím o takové nevím...

cena, úroky, další podmínky

Dosavadní banka mi nevyhovuje hlavně přistupem ke klientům.

chtel bych vyuzit lepsi nabidky

Každá banka má specializaci na něco jiného, tzn. že půjdu tam, kde mi danou službu poskytnou výhodněji

lepší podmínky u některé z využívaných služeb

Mám spořící účet u ING a úroková míra na něm neustále klesá a klesá. taže uvažuji, že přejdu jinam.

Moje současná banka má neúnosně vysoké popltaky a nelíbí se mi její přístup ke klientům.

Nespokojenost s poplatky.

no zatím ještě nic určitého

opět služby, které více vyhovují současným potřebám

Poplatky

Stálé zvyšování téměř všech poplatků, rušení některých věrnostních programů a odměn.

Výhodnější nabídka (cenově, více služeb..)

Zahranicni banka (ziju docasne v zahranici).

Změna obchodních podmínek.

5. Co by Vás dokázalo přimět k tomu, abyste přešli k jiné bance / abyste se stali klientem další banky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hodnota, kterou získáte za své peníze („value for money“)2636,62 %36,62 %  
Kvalita služeb2028,17 %28,17 %  
Kvalita produktů1419,72 %19,72 %  
Doporučení od přátel, potřeba mít účty vedeny u stejné banky jako další členové rodiny apod.1014,08 %14,08 %  
Image banky11,41 %1,41 %  

Graf

6. Jaké faktory by pro Vás dále byly důležité při rozhodování o využití produktu jiné banky než je vaše stávající? (můžete zaškrtnout více faktorů)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nabídka bankovních produktů a služeb (účty, půjčky, úroky, platební karty apod.)5476,06 %76,06 %  
Dostupnost banky a bankomatů4360,56 %60,56 %  
Spolehlivost služeb3954,93 %54,93 %  
Úroveň osobních služeb a poradenství1926,76 %26,76 %  
Úroveň doplňkových služeb1014,08 %14,08 %  

Graf

7. Pokud byste si měl(a) dnes znova vybírat banku, vybral(a) byste tu samou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2839,44 %39,44 %  
Určitě ano1926,76 %26,76 %  
Nevím1115,49 %15,49 %  
Spíše ne912,68 %12,68 %  
Určitě ne45,63 %5,63 %  

Graf

8. Představte si rozhovor o bankovních produktech s Vašimi přáteli nebo známými. Doporučil(a) byste jim svou banku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2636,62 %36,62 %  
Určitě ano1825,35 %25,35 %  
Nevím1318,31 %18,31 %  
Spíše ne1115,49 %15,49 %  
Určitě ne34,23 %4,23 %  

Graf

9. Hovoříte skutečně někdy s přáteli nebo známými (případně s kolegy z práce) o své bance (o produktech, službách, poplatcích apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Neotázka č. 11, Anootázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4360,56 %60,56 %  
Ano2839,44 %39,44 %  

Graf

10. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl(a) ano, uveďte jakým způsobem o Vaší bance hovoříte.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

bavíme se o výši jednotlivých poplatků a jejich smyslu

diskuze - navíc je to náplň mé práce jakožto nezávislého finančního poradce

diskuze probíhá o úrocích, poplatcích o poskytovoných služeb, o problémech s danou bankou a pod.

face to face

hodnotim vyhody (cim me banka potesila) a nevyhody (veci, ktere bych u sve nabky chtel jinak), ktere u sve banky mam

hovořím o své bance kladně popřípadě se optám, zda mají banku stejnou a neví o nějakých novinkách více než já.

Chvalim.

Jak se tam pořád nabízí peníze a pujčky

Jaké jsou výhody oproti jiným bankám

jako o jednom z mnoha zlodějů. o tom, že banky by měly padnout. Všechny.

Kladně.

Kolik stoji vedeni uctu a dalsi poplatky. Jak je spokojeny(a).

Kriticky. Po výše zmíněných nedostatcích mám totiž ještě jednu negativní zkušenost-ČS vystavila kartu cizímu člověku k účtu mně velmi blízké osoby a kdybych si toho nevšimla, dotyčný by si s tím účtem mohl vesele hospodařit.. Bylo kolem toho spoustu vyřizování a nakonec jsme se málem ani nedočkali omluvy. Zato když se člověk dopustí jakékoliv chybičky při "komunikaci" s bankou, je hned zahrnut výhruýnými dopisy.

O výši poplatků a úroků, o dostupnosti bankomatů

poplatky, jak lepe ulozit drobny prebytek penez

porovnani poplatku

Probíráme, která banka je nejvýhodnější - nejvíce služeb za nejméně peněz, případně která banka je jak důvěryhodná.

Výhoda pro studenty.

vzájemná výměna zkušeností

zmínka při hovoru

11. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3853,52 %53,52 %  
muž3346,48 %46,48 %  

Graf

12. Do jaké věkové kategorie spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-264461,97 %61,97 %  
26-352230,99 %30,99 %  
35-5045,63 %5,63 %  
50 a více11,41 %1,41 %  

Graf

13. Do jaké sociální skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student3650,7 %50,7 %  
zaměstnanec3447,89 %47,89 %  
podnikatel79,86 %9,86 %  
nezaměstnaný34,23 %4,23 %  
důchodce11,41 %1,41 %  

Graf

14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou4360,56 %60,56 %  
vysokočkolské - magisterské1622,54 %22,54 %  
vysokoškolské - bakalářské57,04 %7,04 %  
vysokoškolské - doktorské22,82 %2,82 %  
základní22,82 %2,82 %  
vyučen(a)22,82 %2,82 %  
vyšší odborné11,41 %1,41 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

12. Do jaké věkové kategorie spadáte?

  • odpověď 15-26:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení od přátel, potřeba mít účty vedeny u stejné banky jako další členové rodiny apod. na otázku 5. Co by Vás dokázalo přimět k tomu, abyste přešli k jiné bance / abyste se stali klientem další banky?

13. Do jaké sociální skupiny patříte?

  • odpověď zaměstnanec:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Raiffeisenbank na otázku 1. Zaškrtněte všechny banky, u nichž využíváte některý z produktů
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi vysokočkolské - magisterské na otázku 14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Zaškrtněte všechny banky, u nichž využíváte některý z produktů

3. Uvažujete o využití produktu jiné banky, než u které jste v současnosti klientem?

5. Co by Vás dokázalo přimět k tomu, abyste přešli k jiné bance / abyste se stali klientem další banky?

6. Jaké faktory by pro Vás dále byly důležité při rozhodování o využití produktu jiné banky než je vaše stávající? (můžete zaškrtnout více faktorů)

7. Pokud byste si měl(a) dnes znova vybírat banku, vybral(a) byste tu samou?

8. Představte si rozhovor o bankovních produktech s Vašimi přáteli nebo známými. Doporučil(a) byste jim svou banku?

9. Hovoříte skutečně někdy s přáteli nebo známými (případně s kolegy z práce) o své bance (o produktech, službách, poplatcích apod.)?

11. Jste:

12. Do jaké věkové kategorie spadáte?

13. Do jaké sociální skupiny patříte?

14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Zaškrtněte všechny banky, u nichž využíváte některý z produktů

3. Uvažujete o využití produktu jiné banky, než u které jste v současnosti klientem?

5. Co by Vás dokázalo přimět k tomu, abyste přešli k jiné bance / abyste se stali klientem další banky?

6. Jaké faktory by pro Vás dále byly důležité při rozhodování o využití produktu jiné banky než je vaše stávající? (můžete zaškrtnout více faktorů)

7. Pokud byste si měl(a) dnes znova vybírat banku, vybral(a) byste tu samou?

8. Představte si rozhovor o bankovních produktech s Vašimi přáteli nebo známými. Doporučil(a) byste jim svou banku?

9. Hovoříte skutečně někdy s přáteli nebo známými (případně s kolegy z práce) o své bance (o produktech, službách, poplatcích apod.)?

11. Jste:

12. Do jaké věkové kategorie spadáte?

13. Do jaké sociální skupiny patříte?

14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Vondrášková, M.Loajálnost klientů vůči bankám (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://loajalnost-klientu-v.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.