Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Loajálnost klientů vůči bankám
Loajálnost klientů vůči bankám
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Marika Vondrášková |
---|---|
Šetření: | 17. 11. 2010 - 28. 11. 2010 |
Počet respondentů: | 71 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 11.87 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 66,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:34 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení respondenti,
dovolujeme si Vás oslovit za účelem vyplnění krátkého dotazníku. Prosíme Vás o zodpovězení několika otázek, které Vám nezabere více než tři minuty Vašeho času.
Naším cílem je, na základě Vašich odpovědí zjistit, jak jsou v dnešní době klienti, kteří mají účty u více bank, loajální k těmto bankám.
Odpovědi respondentů
1. Zaškrtněte všechny banky, u nichž využíváte některý z produktů
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Česká spořitelna | 32 | 45,07 % | 45,07 % |
Komeční banka | 20 | 28,17 % | 28,17 % |
ČSOB | 18 | 25,35 % | 25,35 % |
mBank | 11 | 15,49 % | 15,49 % |
Raiffeisenbank | 11 | 15,49 % | 15,49 % |
Poštovní spořitelna | 6 | 8,45 % | 8,45 % |
GE Money Bank | 6 | 8,45 % | 8,45 % |
ING | 5 | 7,04 % | 7,04 % |
2. V případě, že jste klientem více bank, uveďte co vás vedlo k využití produktu u jiné banky, než u které jste byli klientem prvotně. (Pokud jste klientem pouze jedné banky, přejděte prosím rovnou na otázku č.3).
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
ceska sporitelna - neni to muj ucet, ale mam k nemu kartu :)
ebanking, vyhody
kontokorent
lépe splňuje moje požadavky na kvalitu a cenu některých služeb
nabídka produktů
Nižší cena některých služeb
Nižší poplatky.
Penezni vyhra v soutezi, ktera musela byt pripsana pouze na ucet Ceske sporitelny.
Pokud má člověk spoustu peněz, je lepší mít dva účty. Jeden běžný a jeden spořící.
poplatky za vedeni uctu
poplatky zdarma
potřeba oddělit vlastní finance od členů rodiny
První banka nenabízela produkt, který nabízela ta druhá.
rozlozeni financi po vice objektech
Stavební spoření - výhodnější podmínky
stavební spoření + bankovní účet, nejsem fixovanej na jednu banku
Uložila jsem si peníze z vkladní knížky u ČS do Poštovní spořitelny, protože zde nabízeli lepší zvýhodnění peněz.
Úvěry, lenost zrušit předchozí účet, udržování účtu za účelem budoucího lepšího hodnocení pro získání úvěru u té nebo spřízněné banky.
value for money
Vyhodnejsi podminky a uroceni.
výhodnější spořící účet, nulové poplatky
Výhodnější spořící účet, vybírání z bankomatu zdarma, vedení účtu též.
výhodný studenský účet
Vyměnila jsem osobní účet původně vedený u České spořitelny za účet u Poštovní spořitelny. Cena za vedení účtu a poplatky za trvalé příkazy se mi zdály být neúměrně vysoké. Také jsme přefinancovali hypotéku, kterou jsme původně měli u České spořitelny a přešli jsme ke Komerční bance, protože ČS nám těsně před koncem fixace výrazně zvýšila úroky.
vyšší úrok, žádné poplatky
zkouším, která krade míň, ale kradou všechny stejně, nejradši bych neměla účet nikde, a banky bych nechala padnout na kolena, jsou zlem naší společnosti. Ale nevím, jak bych peníze skladovala... pod polštářem? možná. Horší je, že se všechno musí platit přes účet. A dělat vklady a výběry jinak než bezhotovostně je drahý - to by se mělo zakázat. Jakoby jim nestačilo že na penězích které ode mě mají vydělávají skrz velké mezinárodní transakce - bůhví, jestil moje virtuální peníze právě teď nejsou investovány do nějakých samopalů támhle někde v Iráku, aby s nima mohli američtí vojáci střílet do dětí. Bůhví, jestli za mé peníze teď náhodou někde nestaví mrakodrap na místě, kde předtím museli vyhnat lidi ze slumu... je to peklo. Banky jsou peklo. Ovládly náš svět a žít bez nich teď znamená žít mimo tento svět.
3. Uvažujete o využití produktu jiné banky, než u které jste v současnosti klientem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ne → otázka č. 5, Ano → otázka č. 4].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 55 | 77,46 % | 77,46 % |
Ano | 16 | 22,54 % | 22,54 % |
4. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl(a) ano, uveďte Vaše důvody
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
až zjistím, která banka méně krade, půjdu k ní... ale zatím o takové nevím...
cena, úroky, další podmínky
Dosavadní banka mi nevyhovuje hlavně přistupem ke klientům.
chtel bych vyuzit lepsi nabidky
Každá banka má specializaci na něco jiného, tzn. že půjdu tam, kde mi danou službu poskytnou výhodněji
lepší podmínky u některé z využívaných služeb
Mám spořící účet u ING a úroková míra na něm neustále klesá a klesá. taže uvažuji, že přejdu jinam.
Moje současná banka má neúnosně vysoké popltaky a nelíbí se mi její přístup ke klientům.
Nespokojenost s poplatky.
no zatím ještě nic určitého
opět služby, které více vyhovují současným potřebám
Poplatky
Stálé zvyšování téměř všech poplatků, rušení některých věrnostních programů a odměn.
Výhodnější nabídka (cenově, více služeb..)
Zahranicni banka (ziju docasne v zahranici).
Změna obchodních podmínek.
5. Co by Vás dokázalo přimět k tomu, abyste přešli k jiné bance / abyste se stali klientem další banky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Hodnota, kterou získáte za své peníze („value for money“) | 26 | 36,62 % | 36,62 % |
Kvalita služeb | 20 | 28,17 % | 28,17 % |
Kvalita produktů | 14 | 19,72 % | 19,72 % |
Doporučení od přátel, potřeba mít účty vedeny u stejné banky jako další členové rodiny apod. | 10 | 14,08 % | 14,08 % |
Image banky | 1 | 1,41 % | 1,41 % |
6. Jaké faktory by pro Vás dále byly důležité při rozhodování o využití produktu jiné banky než je vaše stávající? (můžete zaškrtnout více faktorů)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nabídka bankovních produktů a služeb (účty, půjčky, úroky, platební karty apod.) | 54 | 76,06 % | 76,06 % |
Dostupnost banky a bankomatů | 43 | 60,56 % | 60,56 % |
Spolehlivost služeb | 39 | 54,93 % | 54,93 % |
Úroveň osobních služeb a poradenství | 19 | 26,76 % | 26,76 % |
Úroveň doplňkových služeb | 10 | 14,08 % | 14,08 % |
7. Pokud byste si měl(a) dnes znova vybírat banku, vybral(a) byste tu samou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 28 | 39,44 % | 39,44 % |
Určitě ano | 19 | 26,76 % | 26,76 % |
Nevím | 11 | 15,49 % | 15,49 % |
Spíše ne | 9 | 12,68 % | 12,68 % |
Určitě ne | 4 | 5,63 % | 5,63 % |
8. Představte si rozhovor o bankovních produktech s Vašimi přáteli nebo známými. Doporučil(a) byste jim svou banku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 26 | 36,62 % | 36,62 % |
Určitě ano | 18 | 25,35 % | 25,35 % |
Nevím | 13 | 18,31 % | 18,31 % |
Spíše ne | 11 | 15,49 % | 15,49 % |
Určitě ne | 3 | 4,23 % | 4,23 % |
9. Hovoříte skutečně někdy s přáteli nebo známými (případně s kolegy z práce) o své bance (o produktech, službách, poplatcích apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ne → otázka č. 11, Ano → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 43 | 60,56 % | 60,56 % |
Ano | 28 | 39,44 % | 39,44 % |
10. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl(a) ano, uveďte jakým způsobem o Vaší bance hovoříte.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
bavíme se o výši jednotlivých poplatků a jejich smyslu
diskuze - navíc je to náplň mé práce jakožto nezávislého finančního poradce
diskuze probíhá o úrocích, poplatcích o poskytovoných služeb, o problémech s danou bankou a pod.
face to face
hodnotim vyhody (cim me banka potesila) a nevyhody (veci, ktere bych u sve nabky chtel jinak), ktere u sve banky mam
hovořím o své bance kladně popřípadě se optám, zda mají banku stejnou a neví o nějakých novinkách více než já.
Chvalim.
Jak se tam pořád nabízí peníze a pujčky
Jaké jsou výhody oproti jiným bankám
jako o jednom z mnoha zlodějů. o tom, že banky by měly padnout. Všechny.
Kladně.
Kolik stoji vedeni uctu a dalsi poplatky. Jak je spokojeny(a).
Kriticky. Po výše zmíněných nedostatcích mám totiž ještě jednu negativní zkušenost-ČS vystavila kartu cizímu člověku k účtu mně velmi blízké osoby a kdybych si toho nevšimla, dotyčný by si s tím účtem mohl vesele hospodařit.. Bylo kolem toho spoustu vyřizování a nakonec jsme se málem ani nedočkali omluvy. Zato když se člověk dopustí jakékoliv chybičky při "komunikaci" s bankou, je hned zahrnut výhruýnými dopisy.
O výši poplatků a úroků, o dostupnosti bankomatů
poplatky, jak lepe ulozit drobny prebytek penez
porovnani poplatku
Probíráme, která banka je nejvýhodnější - nejvíce služeb za nejméně peněz, případně která banka je jak důvěryhodná.
Výhoda pro studenty.
vzájemná výměna zkušeností
zmínka při hovoru
11. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 38 | 53,52 % | 53,52 % |
muž | 33 | 46,48 % | 46,48 % |
12. Do jaké věkové kategorie spadáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15-26 | 44 | 61,97 % | 61,97 % |
26-35 | 22 | 30,99 % | 30,99 % |
35-50 | 4 | 5,63 % | 5,63 % |
50 a více | 1 | 1,41 % | 1,41 % |
13. Do jaké sociální skupiny patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student | 36 | 50,7 % | 50,7 % |
zaměstnanec | 34 | 47,89 % | 47,89 % |
podnikatel | 7 | 9,86 % | 9,86 % |
nezaměstnaný | 3 | 4,23 % | 4,23 % |
důchodce | 1 | 1,41 % | 1,41 % |
14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
střední s maturitou | 43 | 60,56 % | 60,56 % |
vysokočkolské - magisterské | 16 | 22,54 % | 22,54 % |
vysokoškolské - bakalářské | 5 | 7,04 % | 7,04 % |
vysokoškolské - doktorské | 2 | 2,82 % | 2,82 % |
základní | 2 | 2,82 % | 2,82 % |
vyučen(a) | 2 | 2,82 % | 2,82 % |
vyšší odborné | 1 | 1,41 % | 1,41 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.